┌──────────────────────────────────┐
│ SPAŢIU LĂSAT INTENŢIONAT LIBER │
└──────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────┐
│ Ministerul Transporturilor │ ┌──────────────────────────────────┐
│ (Autoritatea de stat în) ├=======►│Strategia de dezvoltare a aviaţiei│
│ aviaţia civilă) │ │ civile din România │
└──────────────────────────────────┘ │ Reglementarea aviaţiei civile │
┌──────────────────────────────────┐ │ din România │
│ Autoritatea Aeronautică Civilă │ └──────────────────────────────────┘
│ Română │ ┌──────────────────────────────────┐
│(Autoritatea naţională în domeniul│ │● Operatori aerieni │
│siguranţei şi securităţii aviaţiei├───────►│● Aerodromuri │
│ civile) │ . │● Furnizori de servicii de │
└──────────────────────────────────┘ . │ navigaţie aeriană │
┌──────────────────────────────────┐ . │● Organizaţii de pregătire │
│Centrul de Investigaţii şi Analiză│ . │● Organizaţii de producţie/ │
│ pentru Siguranţa Aviaţiei Civile │ . │ întreţinere/distribuitori de │
│(Autoritatea naţională în domeniul│ . │ produse aeronautice │
│ raportării şi investigaţiilor │ . │● Personal aeronautic etc. │
│ evenimentelor de aviaţie civilă) │ . └──────────────────────────────────┘
└──────────────────────────────────┘ . ┌──────────────────────────────────┐
.....►│Autoritatea de certificare în │
. │domeniul ULM │
. └──────────────────────────────────┘
. ┌──────────────────────────────────┐
. │Autoritatea de certificare în │
.....►│domeniul AUN │
└──────────────────────────────────┘
─────── Activităţi de certificare/supraveghere/licenţiere
....... Activităţi de certificare/supraveghere/licenţiere prin autorităţi
desemnate (AR şi AZLR)
┌──────────────────────────────────┐
│ SPAŢIU LĂSAT INTENŢIONAT LIBER │
└──────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nivel 1 - Indicatorii de performanţă ai sistemului integrat al aviaţiei civile│
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Sunt indicatori bazaţi pe evenimentele cu risc semnificativ pentru │
│ siguranţă (accidente, incidente grave) şi cauzele comune care duc la │
│ producerea lor. │
│ Reprezintă un număr statistic redus comparativ cu cei de nivel 2 sau 3. │
│ Constituie o abordare reactivă a siguranţei. │
│ Dezvoltarea indicatorilor necesită determinarea cauzelor şi a factorilor │
│ care contribuie la aceştia. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nivel 2 - Indicatorii de performanţă ai agenţilor aeronautici │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Monitorizează acţiunile de reducere a riscurilor întreprinse de agenţii │
│ aeronautici. │
│ Reprezintă indicatori, alţii decât accidentele şi incidentele grave, legaţi│
│ de zonele de risc semnificativ şi de performanţele SMS-urilor agenţilor │
│ aeronautici. │
│ Influenţează rezultatele la nivel înalt ale indicatorilor de nivelul 1. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nivel 3 - Indicatorii de performanţă ai autorităţilor naţionale competente │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Monitorizează managementul riscurilor la nivelul instituţiilor naţionale │
│ competente. │
│ Abordează zone de risc specifice, identificate prin indicatorii de nivel │
│ 1 şi 2. │
│ Exprimă eficienţa sistemului de reglementare şi supraveghere. │
│ Monitorizează eficienţa instituţiilor naţionale competente în gestionarea │
│ pericolelor şi a riscurilor şi capacitatea de a influenţa atitudinea │
│ agenţilor aeronautici şi sistemul aviaţiei civile în ansamblu în ceea ce │
│ priveşte siguranţa. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘