Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURI din 18 februarie 2003  privind implementarea subprogramului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURI din 18 februarie 2003 privind implementarea subprogramului "Investitii in servicii sociale"

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII SI PROGNOZEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 169 din 18 martie 2003
1. Importanta programului
Începând cu anul 2000 Guvernul României a elaborat şi a implementat o serie de mãsuri în scopul prevenirii, limitãrii sau inlaturarii efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot genera marginalizarea sau excluderea socialã a unor persoane.
În temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 758/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei aplica politicile de dezvoltare economicã şi socialã pe ansamblul tarii, pe regiuni şi zone de dezvoltare. Pentru realizarea acestor obiective, alãturi de alte acţiuni întreprinse, Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei elaboreazã şi implementeaza programe multianuale de sprijin al regiunilor. Alãturi de programele de dezvoltare privind stimularea investiţiilor în activitãţi economice generatoare de profit pentru creşterea calitãţii vieţii pe ansamblul tarii este necesarã derularea unor programe de investiţii în servicii sociale care sa sprijine realizarea Planului naţional antisaracie şi promovare a incluziunii sociale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 829/2002 .
În prezent reducerea saraciei şi integrarea efectivã pe piata muncii a grupurilor sociale vulnerabile se realizeazã printr-o schema de finanţare cuprinsã în cadrul Programului PHARE 2001 - componenta coeziune economicã şi socialã -, implementata în zonele de restructurare industriala cu potenţial de creştere economicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 399/2001 , cu un grad de acoperire a teritoriului tarii de circa 30%.
Luându-se în considerare problemele sociale recunoscute şi în celelalte zone ale tarii, prin subprogramul "Investiţii în servicii sociale", aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 93/2003 , se intenţioneazã stimularea infiintarii şi modernizãrii unor servicii sociale.
În sensul prezentelor proceduri, prin servicii sociale se înţelege activitãţile care au drept obiectiv menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacitãţilor pentru depãşirea unei situaţii de nevoie, cronice sau de urgenta, în cazul în care persoana sau familia este incapabila sa o soluţioneze singura.
Subprogramul "Investiţii în servicii sociale", denumit în continuare program, susţine financiar serviciile sociale, promovand parteneriatul dintre administraţia judeteana sau localã şi societatea civilã.
Primãriile/consiliile locale/consiliile judeţene, pe baza proiectelor depuse şi selectate, vor primi finanţare pentru crearea sau modernizarea unor servicii sociale adresate grupurilor vulnerabile care, datoritã unor motive de natura economicã, fizica, psihicã sau socialã, nu au posibilitatea sa îşi asigure nevoile sociale sau sa îşi dezvolte propriile capacitãţi şi competente pentru integrare socialã.
Un accent important este pus pe identificarea cat mai exactã de cãtre solicitanti a grupurilor defavorizate, cat şi a soluţiilor propuse prin proiecte, pentru protejarea acestor persoane.
Nivelul de implicare a partenerilor va fi un criteriu de selecţie, iar parteneriatul creat între autoritãţile locale din zonele în care serviciile sociale oferite de asociaţii şi fundaţii sunt mai puţin dezvoltate va fi incurajat.
2. Obiectivele programului
2.1. Obiective generale:
- dezvoltarea capacitãţii sistemului de asistenta socialã în România pentru a rãspunde nevoilor grupurilor vulnerabile;
- întãrirea capacitãţii administraţiilor locale şi regionale de a crea parteneriate, de a organiza şi de a implementa iniţiative în domeniul serviciilor sociale.
2.2. În cadrul prezentului program se finanţeazã investiţiile în înfiinţarea, reabilitarea şi/sau dotarea urmãtoarelor unitãţi pentru asigurarea serviciilor sociale:
- centre educative pentru copiii saraci (de exemplu: copiii care au abandonat şcoala sau care fac parte din familii aflate în situaţii de criza);
- unitãţi de promovare a sãnãtãţii: planificare familialã, educaţie sanitarã;
- centre sociale pentru copii şi adulti:
● centre de gazduire pe perioada temporarã;
● cantine sociale;
● centre de tip azil de noapte;
- centre de integrare socialã pentru ţinerii aflaţi în situaţii de risc (potenţiali şi/sau actuali delincventi, cu comportament deviant şi/sau antisocial);
- centre de ocrotire pentru persoane cu handicap;
- centre temporare pentru ţinerii de 18 ani care nu mai sunt institutionalizati ca urmare a depãşirii limitei de varsta;
- centre saptamanale pentru copiii saraci din comunitatile urbane sau rurale sarace în care accesul la şcoli este dificil;
- centre de ocrotire pentru persoane dependente de alcool şi droguri;
- centre de ocrotire pentru femei şi copii, victime ale violenţei la domiciliu;
- cãmine de bãtrâni.
3. Bugetul programului
Bugetul total estimat al programului aferent anilor 2003 şi 2004 este de 425.719 milioane lei, din care suma de 387.722 milioane lei este alocata de la bugetul de stat.
Programul finanţeazã:
- cheltuieli necesare infiintarii şi/sau modernizãrii serviciilor sociale:
- asistenta tehnica pentru implementarea programului (cheltuieli de personal, materiale şi servicii), destinatã agentiilor pentru dezvoltare regionala.
De la bugetul de stat programul este finanţat astfel:



- milioane lei -
┌─────────────────────────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ 2003 │ 2004 │Bugetul │
│ │Program │Estimat │total │
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
│ Ajutor financiar nerambursabil │ 164.372│ 215.600│ 379.970│
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
│ Asistenta tehnica │ 3.350│ 4.400│ 7.750│
├─────────────────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
│ TOTAL: │ 167.722│ 220.000│ 387.722│
└─────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┘



În cadrul programului ajutorul financiar nerambursabil aferent unui proiect care poate fi finanţat are valori cuprinse între:
● suma minima: 300 milioane lei;
● suma maxima: 3 miliarde lei.
Finanţarea nerambursabila nu poate depãşi 90% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenţa trebuie sa fie finanţatã din sursele proprii ale solicitantului, ale partenerilor acestuia sau din alte surse decât cele provenind de la prezentul program. Fiecare solicitant trebuie sa contribuie cu un aport propriu de cel puţin 10% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral în numerar. Contribuţia în natura nu este eligibilã.
4. Cadrul institutional al programului
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este autoritatea contractantã, în numele Guvernului României, care rãspunde de implementarea prezentului program.
5. Criterii de eligibilitate
5.1. Solicitantii trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie primãrie, consiliu local sau consiliu judeţean;
b) sa fie direct responsabili de pregãtirea şi managementul proiectului şi sa nu acţioneze ca intermediari;
c) sa aibã surse de finanţare stabile şi suficiente pentru a asigura derularea şi continuitatea proiectului;
d) sa aibã experienta şi sa poatã demonstra capacitatea lor de a gestiona activitãţi de amploarea proiectului pentru care este cerutã finanţarea nerambursabila.
Potentialii solicitanti nu sunt în drept sa participe la licitaţia deschisã sau sa primeascã finanţare nerambursabila, dacã:
● înregistreazã obligaţii restante de plata a contribuţiilor la asigurãrile sociale şi de sãnãtate, conform prevederilor legale în vigoare, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
● înregistreazã obligaţii restante de plata a taxelor şi impozitelor, conform prevederilor legale în vigoare, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
● sunt declaraţi într-o situaţie de încãlcare contractualã prin neîndeplinirea obligaţiilor provenind dintr-un alt contract încheiat cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei sau dintr-un alt contract finanţat din fonduri bugetare ori ale Comisiei Europene.
În cazul selecţiei proiectului solicitantul va fi parte în contractul de finanţare nerambursabila încheiat cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
5.2. Parteneriate şi eligibilitatea partenerilor
Partenerii trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie asociaţie, fundaţie sau instituţie publica/privatã;
b) sa aibã sediul înregistrat în România.
Potentialii parteneri nu sunt în drept sa participe în asociere la realizarea proiectului, dacã:
● sunt în stare de faliment sau pe cale de lichidare, au afacerile administrate de tribunal, au început proceduri de aranjamente cu creditorii, au activitatea suspendatã sau sunt în orice situaţie analoagã provenind dintr-o procedura similarã prevãzutã în legislaţia în vigoare;
● sunt subiectul procedurilor de declarare a falimentului, de lichidare, de administrãri judiciare, de acorduri cu creditorii sau al altor proceduri similare prevãzute de legislaţia în vigoare;
● nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plata a contribuţiilor la asigurãrile sociale şi de sãnãtate, prevãzute de legislaţia în vigoare;
● nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plata a taxelor şi impozitelor, prevãzute de legislaţia în vigoare;
● sunt declaraţi într-o situaţie de încãlcare contractualã prin neîndeplinirea obligaţiilor provenind dintr-un alt contract încheiat cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei sau dintr-un alt contract finanţat din fonduri de la bugetul de stat sau de la Comisia Europeanã.
Pentru implementarea proiectului solicitantii, începând cu data depunerii cererii de finanţare şi pana la îndeplinirea obiectivelor propuse, pot acţiona individual sau în asociere, cu condiţia menţinerii partenerilor iniţiali. Prin program se urmãreşte crearea de parteneriate, în vederea stimulãrii implicarii comunitãţilor locale în problemele cu care se confrunta acestea, atribuindu-se astfel un punctaj mai mare proiectelor care prevãd implementarea în parteneriat.
Partenerii solicitantului trebuie sa aibã sediul înregistrat în România, indiferent de regiunea de dezvoltare unde se implementeaza proiectul.
Partenerii solicitantului pot fi fundaţii sau asociaţii organizate conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi instituţii publice sau private (de exemplu, spitale, şcoli, universitãţi, unitãţi de reeducare din domeniul delincventei juvenile etc.).
Parteneriatul ia naştere ca urmare a încheierii unui contract între parteneri şi solicitanti. În sensul prezentelor proceduri, prin contract de parteneriat se înţelege actul juridic care statueazã drepturile şi obligaţiile autoritãţii publice şi ale asociaţiilor/fundaţiilor pentru intreaga perioada de funcţionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregãtire, finanţare, realizare şi/sau exploatare a proiectului.
Partenerii solicitantului nu pot participa ca furnizori sau ca intermediari la licitaţiile organizate în implementarea proiectului şi nu pot face achiziţii publice în numele solicitantului.
Pe perioada derulãrii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa de la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei plati care fac obiectul contractului de finanţare nerambursabila încheiat în cadrul acestui program. Partenerii vor tine evidenta contabila separatã de cea a beneficiarului.
5.3. Eligibilitatea proiectelor
● Valoarea proiectului: Solicitarea de ajutor financiar nerambursabil trebuie sa respecte valoarea minima de 300 milioane lei şi maxima de 3 miliarde lei, indiferent de costul total al proiectului (nu exista limita maxima referitoare la costul total al proiectului).
● Durata proiectului: sa nu depãşeascã 12 luni de la semnarea contractului de finanţare nerambursabila. În cazul proiectelor care prevãd activitãţi de construcţii-montaj nu se vor depãşi 12 luni de la finalizarea proiectului tehnic.
● Sectoare sau domenii de activitate finanţate: înfiinţarea, reabilitarea şi dotarea categoriilor de unitãţi prevãzute la pct. 2.2
● Zone geografice eligibile: Sunt eligibile toate localitãţile urbane şi/sau rurale, cu excepţia localitãţilor cuprinse în zonele de restructurare industriala, prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 399/2001 .
● Numãrul cererilor de finanţare depuse de un solicitant: Un solicitant poate depune mai multe cereri de finanţare pentru proiecte diferite.
● Activitãţi neeligibile:
- sponsorizãri individuale pentru participarea la workshopuri, seminarii, conferinţe, congrese;
- burse de studii sau cursuri de instruire individualã ori în grup;
- activitãţi curente de exploatare şi de întreţinere;
- activitãţi pentru care au fost deja alocate resurse de Guvern sau de alţi finanţatori.
5.4. Costuri
În sensul prezentului program, prin bugetul total al proiectului se înţelege valoarea estimatã, în moneda nationala, a totalitãţii cheltuielilor economice generate de implementarea proiectului propus.
Prin costuri eligibile se înţelege valoarea estimatã, în moneda nationala, a totalitãţii cheltuielilor cofinantate de la program. Costurile eligibile sunt singurele costuri luate în considerare pentru finanţarea nerambursabila.
Costurile eligibile sunt costuri justificabile şi nu pot lua forma unor sume forfetare.
Pentru a fi considerate eligibile, în contextul proiectului, costurile trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii generale:
● sa fie strict necesare pentru realizarea proiectului;
● sa fie prevãzute a fi efectuate dupã semnarea contractului, în perioada de execuţie a proiectului.
Pentru unitãţile prevãzute la pct. 2.2 sunt eligibile urmãtoarele costuri:
● construirea de imobile aflate numai pe terenurile în proprietatea solicitanţilor;
● extinderea de imobile aflate numai pe terenurile în proprietatea solicitanţilor;
● reabilitarea, renovarea sau modernizarea clãdirilor;
● dotarea cu bunuri şi echipamente specifice (mobilier, aparatura medicalã, instalaţii sanitare, obiecte de uz casnic şi electrocasnic, instalaţii termice, electrice, de climatizare, de filtrare şi epurare a apei etc.).
Sunt neeligibile urmãtoarele costuri:
● cheltuieli de personal;
taxe şi impozite;
● amenzi;
● asigurare, instruire, audit, garanţii financiare;
● provizioane pentru posibile pierderi sau datorii viitoare;
● comisioane;
● cumpãrãri de terenuri;
● cumpãrãri de autovehicule;
● pierderi de schimb valutar;
● taxa pe valoarea adãugatã;
● costuri ale unor studii pregãtitoare (proiect tehnic) sau ale altor activitãţi pregãtitoare;
● avize, autorizaţii, taxe pentru construcţii.
6. Promovarea programului
Pentru a permite informarea clara şi unitarã a potenţialilor solicitanti va fi susţinutã o campanie publicitara la nivel naţional, regional şi local de cãtre Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, împreunã cu agenţiile pentru dezvoltare regionala.
Pentru susţinerea campaniei de promovare a programului Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va încheia cu agenţiile pentru dezvoltare regionala contracte de prestãri de servicii.
Anunţul pentru lansarea publica a cererii de oferta pentru proiecte în cadrul programului va fi fãcut public, inclusiv pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei: www.mdp.ro.
Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor publica în cotidienele/publicaţiile locale anunţul pentru lansarea publica a cererii de oferta pentru proiecte în cadrul programului şi vor organiza sesiuni de informare cu aceasta tematica în municipiile resedinta de judeţ.
7. Distribuirea procedurilor de implementare
Prezentele proceduri de implementare vor fi utilizate şi drept "Ghidul solicitantului" şi se distribuie gratuit celor interesaţi, la cerere, de cãtre Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi agenţiile pentru dezvoltare regionala, pe suport hârtie, prin e-mail sau pe suport magnetic. De asemenea, acesta poate fi accesat de pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei www.mdp.ro şi la urmãtoarele adrese ale agentiilor pentru dezvoltare regionala:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Adresele agentiilor
crt. Regiuni Judeţe pentru dezvoltare regionala
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Nord-Est Bacau, Botosani, Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est,
Iaşi, Neamt, str. Alexandru cel Bun nr. 27 bis, cod 5600
Suceava, Vaslui Piatra-Neamt, judeţul Neamt, telefon:
0233/218071; fax: 0233/218071; e-mail:
adrnordest@adrnordest.ro

2. Sud-Est Brãila, Buzau, Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Sud-Est,
Constanta, Galaţi, Piata Independentei nr. 1, et. 5, cod 6100
Vrancea, Tulcea Brãila, judeţul Brãila, telefon: 0239/611086;
fax: 0239/623403; e-mail:
seagency_ro@cibnet.flex.ro

3. Sud Arges, Calarasi, Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Sud
Muntenia Dambovita, Muntenia, Str. 1 Decembrie 1918 nr. 1,
Giurgiu, Ialomita, cod 8500 Calarasi, judeţul Calarasi, telefon:
Prahova, 0242/331769; fax: 0242/313167;
Teleorman e-mail: adr3sud@nex.ro

4. Sud-Vest Dolj, Gorj, Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Sud-Vest,
Mehedinti, Olt, Str. Unirii nr. 19, cod 1100 Craiova,
Valcea judeţul Dolj, telefon: 0251/414904;
fax: 0251/419494; e-mail: adr@rdslink.ro

5. Vest Arad, Caras- Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Vest, str.
Severin, Proclamatia de la Timişoara nr. 5, cod 1900,
Hunedoara, Timis Timişoara, judeţul Timis, telefon:
0256/191981; 0256/191923; fax: 0256/191981,
0256/191923; e-mail: office@adr5vest.ro

6. Nord-Vest Bihor, Bistrita- Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Vest,
Nasaud, Cluj, str. Sextil Puscariu nr. 2, cod 3400,
Salaj, Satu Mare, Cluj-Napoca, judeţul Cluj, telefon:
Maramures 0264/431550; fax: 0264/43922; e-mail:
adrnv@mail.dntcj.ro

7. Centru Alba, Braşov, Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Centru,
Covasna, Harghita, str. Decebal nr. 12, cod 2500, Alba Iulia,
Mures, Sibiu judeţul Alba, telefon: 0258/818613;
0258/818616; fax: 0258/818613; e-mail:
adcentru@abx.logicnet.ro

8. Bucureşti Bucureşti-Ilfov Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Bucureşti
Ilfov Ilfov, Calea Victoriei nr. 16-20, sc. A, et. 2,
sectorul 1, Bucureşti, telefon: 0213159659;
fax: 0213159665, e-mail: adrbi@newsys.ro
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



8. Completarea formularului "Cerere de finanţare nerambursabila"
Pentru completarea cererii de finanţare nerambursabila Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, precum şi agenţiile pentru dezvoltare regionala furnizeazã toate informaţiile cerute, în mod gratuit, potenţialilor solicitanti.
Solicitantii trebuie sa respecte strict formularul cererii de finanţare nerambursabila, precum şi ordinea paginilor.
Este important sa fie furnizate suficiente detalii pentru a se asigura claritatea privind în special modul în care vor fi atinse scopurile proiectului, avantajele care vor rezulta din implementare, precum şi modul în care proiectul propus este relevant pentru obiectivele programului.
În scopul asigurãrii unor sanse egale tuturor solicitanţilor, se va respecta confidenţialitatea datelor şi informaţiilor menţionate în proiecte şi nu se va face nici o apreciere cu privire la sansele de finanţare a cererilor depuse.
Nu au dreptul sa completeze cereri de finanţare nerambursabila salariaţii Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei şi cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala, precum şi rudele pana la gradul II şi afinii acestora.
Documentele care însoţesc cererea de finanţare nerambursabila:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2002;
2. copie de pe hotãrârea consiliului local/judeţean privind aprobarea cofinanţãrii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect şi al persoanelor responsabile cu realizarea activitãţilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã a solicitantului;
5. declaraţie de atestare fiscalã, în original, eliberata de administraţia financiarã, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurãri de sãnãtate judeteana, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata cãtre fondul asigurãrilor de sãnãtate, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprindã elemente economice şi financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitãţilor-cheie din proiect;
4. declaraţie pe propria rãspundere ca îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevãzute la pct. 5.2.
Toate documentele vor fi anexate la cererea de finanţare, în ordinea enumerata mai sus. Cererea de finanţare şi documentele anexate trebuie sa fie în mod obligatoriu indosariate şi sa aibã paginile numerotate.
9. Depunerea formularului "Cerere de finanţare nerambursabila"
Cererile de finanţare nerambursabila trebuie trimise prin posta, prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, sau depuse la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, str. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data şi semnatura).
Cererile de finanţare nerambursabila trimise prin orice alte mijloace (de exemplu: fax sau e-mail) ori trimise la alte adrese vor fi respinse.
Pentru a fi acceptatã cererea de finanţare nerambursabila trebuie sa respecte urmãtoarele condiţii:
- va fi redactatã în limba romana, pe suport hârtie;
- completarea se va face pe calculator. Cererile completate de mana sau la masina de scris nu vor fi acceptate;
- va fi transmisã prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire sau se va depune la sediul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei;
- va fi depusa într-un exemplar original şi doua copii, toate într-un pachet sigilat, cu urmãtoarele menţiuni:
● adresa Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei;
● precizarea: Licitaţie deschisã de proiecte pentru subprogramul "Investiţii în servicii sociale";
● fiecare exemplar va purta menţiunea "ORIGINAL" şi, dupã caz, "COPIA 1", "COPIA 2";
● numele şi adresa solicitantului/responsabilului de proiect;
● termenul limita de depunere este 30 mai 2003, ora 16,00. Orice cerere primitã dupã termenul limita va fi respinsã în mod automat şi nu va fi deschisã chiar dacã ştampila poştei indica o data anterioarã datei limita.
Fiecare cerere de finanţare nerambursabila primeşte un numãr de înregistrare dintr-un registru special întocmit de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei pentru acest program. Cererile de finanţare nerambursabila nu vor fi deschise înaintea sesiunii de deschidere.
În urma sesiunii de deschidere a propunerilor de proiect Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei trimite confirmãri de primire tuturor solicitanţilor, menţionând dacã propunerea de proiect a fost sau nu primitã înaintea încheierii termenului limita şi informandu-i asupra numãrului de înregistrare al cererii de finanţare nerambursabila.
10. Evaluarea şi selectarea cererilor de finanţare nerambursabila
Membrii Comisiei de evaluare sunt aleşi dintre specialişti cu experienta în domeniu, pe baza CV depuse, şi sunt numiţi prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei. Vor fi nominalizate cel puţin doua rezerve, pentru cazurile în care se identifica un conflict de interese sau apar evenimente neprevãzute.
Secretariatul şi preşedinţia Comisiei de evaluare vor fi asigurate de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
Comisia de evaluare va fi formatã din 7 membri, dintre care:
a) 5 membri cu drept de punctare:
● 2 reprezentanţi ai agentiilor pentru dezvoltare regionala;
● 2 reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei;
● un reprezentant al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
b) 2 membri fãrã drept de punctare, din partea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, respectiv preşedintele şi secretarul Comisiei de evaluare.
Rolul Comisiei de evaluare este de a evalua proiectele depuse de solicitanti şi de a selecta, în vederea finanţãrii, proiectele care au obţinut cel mai bun punctaj.
Secretarul va redacta Raportul de evaluare şi procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de evaluare.
În prima sesiune toţi membrii Comisiei de evaluare semneazã declaraţia de confidenţialitate şi impartialitate. Orice membru al Comisiei de evaluare implicat într-un conflict de interese va fi recuzat şi exclus din comisie.
În prima sesiune Comisia de evaluare stabileşte regulile şi programul de desfãşurare a sesiunilor acesteia în procesul de evaluare, inclusiv cazurile în care se pot cere clarificãri din partea solicitanţilor, precum şi modalitãţile în care comisia va comunica cu solicitantii.
Toate proiectele solicitanţilor vor fi evaluate conform urmãtoarelor criterii:
10.1. Conformitate
În sesiunea de deschidere au loc desigilarea pachetelor conţinând cererile de finanţare nerambursabila, precum şi verificarea conformitatii de cãtre Comisia de evaluare.
Cererile de finanţare nerambursabila care nu sunt însoţite de toate documentele solicitate sau nu sunt semnate ori stampilate sunt respinse. Aceste cereri care nu corespund din punct de vedere al conformitatii vor fi incluse în Lista proiectelor respinse la verificarea conformitatii.
La fiecare cerere de finanţare nerambursabila se ataşeazã Fişa proiectului, care va fi completatã de secretarul Comisiei de evaluare.
Toate cererile de finanţare nerambursabila care corespund cerinţelor de conformitate intra în etapa de verificare a eligibilitãţii.
10.2. Eligibilitatea solicitanţilor, partenerilor şi proiectelor
Comisia de evaluare verifica eligibilitatea solicitanţilor, a partenerilor şi a proiectelor, descrise la pct. 5.1, 5.2 şi 5.3. Cererile de finanţare nerambursabila care nu îndeplinesc unul dintre criteriile de eligibilitate sunt respinse. Acestea se includ în Lista proiectelor respinse dupã verificarea eligibilitãţii.
Solicitantii care au fost respinsi în urma verificãrii conformitatii şi eligibilitãţii vor fi anuntati în scris de cãtre secretarul Comisiei de evaluare.
Proiectele care îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate vor fi acceptate pentru procesul de evaluare.
10.3. Evaluarea calitãţii proiectelor
Evaluarea şi selecţia proiectelor sunt realizate pe baza criteriilor de evaluare şi selecţie prevãzute în anexa "Lista criteriilor de evaluare". Punctajul final pentru fiecare criteriu se noteaza în Fişa proiectului.
Fiecare membru al Comisiei de evaluare evalueaza toate proiectele. Punctajul total al proiectului, acordat de un evaluator, este calculat prin adunarea punctelor acordate pentru fiecare criteriu.
Punctajul final al fiecãrui proiect este calculat prin media aritmetica, cu 3 zecimale, a punctajelor totale acordate de fiecare membru al Comisiei de evaluare.
Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 100 de puncte.
La sfârşitul şedinţei de evaluare secretarul Comisiei de evaluare centralizeazã punctajele din fişele proiectelor în formularul "Centralizator - punctaj proiecte". Acest formular trebuie sa fie semnat de preşedintele Comisiei de evaluare şi de secretarul acesteia.
Proiectele se selecteaza în ordinea descrescãtoare a punctajelor obţinute, dupã care Comisia de evaluare le propune spre aprobare, în vederea finanţãrii, ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
Pentru proiectele propuse spre finanţare se pot verifica informaţiile furnizate de solicitanti, prin inspecţii pe teren, efectuate de reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, în colaborare cu cei ai agentiilor pentru dezvoltare regionala din raza teritorialã de implementare a proiectelor.
11. Aprobarea proiectelor
Aprobarea finanţãrii proiectelor va fi data în limita fondului alocat din bugetul programului pentru cofinantarea acestora, începând în ordinea descrescãtoare a punctajelor.
Secretarul Comisiei de evaluare întocmeşte un raport final de evaluare care este înaintat ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
12. Condiţiile de încheiere a contractelor
Procesul de contractare se va desfasura dupã cum urmeazã:
12.1. Contractul de finanţare nerambursabila a proiectului Între Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi beneficiarii finanţãrii se încheie un contract de finanţare nerambursabila, iar proiectul beneficiarului este parte integrantã a contractului.
Principalele elemente ale contractului sunt:
● obiectul contractului;
● durata de execuţie a proiectului;
● finanţarea proiectului;
● conţinutul raportului tehnic şi financiar, precum şi sistemul modalitatii de plata;
● obligaţii generale;
● obligaţii privind informarea lunarã şi rapoartele tehnice şi financiare;
● rãspundere;
● confidenţialitate;
● publicitate;
● evaluarea proiectului;
● amendamente ce pot fi aduse contractului;
● rezilierea contractului;
● rezolvarea litigiilor;
● verificãrile tehnice, financiare şi contabile;
● stabilirea termenelor.
12.2. Asistenta tehnica pentru implementarea programului
Între Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi agenţiile pentru dezvoltare regionala în a cãror raza teritorialã se implementeaza proiectele se încheie contracte de prestãri de servicii pentru implementarea programului, conform prezentelor proceduri.
Dupã încheierea contractelor cu beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei transmite agentiilor pentru dezvoltare regionala proiectele şi o copie a contractelor, inclusiv anexele acestora.
13. Achiziţionarea bunurilor, serviciilor sau lucrãrilor în cadrul programului
Achiziţionarea de cãtre beneficiarii proiectelor a bunurilor, serviciilor sau lucrãrilor eligibile, prevãzute în contractul de finanţare nerambursabila încheiat între aceştia şi Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, se realizeazã cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice.
Aceeaşi obligaţie revine şi agentiilor pentru dezvoltare regionala în achiziţionarea bunurilor şi serviciilor finanţate din bugetul de asistenta tehnica.
14. Plati
Sumele acordate de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei din bugetul programului reprezintã ajutoarele financiare nerambursabile acordate beneficiarilor şi asistenta tehnica acordatã agentiilor pentru dezvoltare regionala. Ajutoarele financiare nerambursabile sunt efectuate strict în limita valorii totale prevãzute în contract. În vederea obţinerii ajutorului financiar nerambursabil beneficiarul transmite agenţiei pentru dezvoltare regionala din raza teritorialã de implementare a proiectului cererea de plata, însoţitã de documentele justificative originale şi de copii ale acestora. Dupã verificarea documentelor şi, dupã caz, la fata locului, agenţia pentru dezvoltare regionala transmite Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei cererea de plata, în termen de 10 zile.
Plãţile se efectueazã în contul beneficiarului proiectului, în baza cererilor de plata efectuate. Plata se efectueazã în transe conform derulãrii proiectului şi pe mãsura achitãrii contribuţiei proprii.
Pe perioada derulãrii proiectului partenerii solicitantului nu pot incasa plati de la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
15. Monitorizarea
Monitorizarea va fi bazatã pe rapoartele periodice elaborate de beneficiari cu referire la indicatorii fizici, tehnici, financiari şi de management. Rapoartele vor fi analizate de agenţiile pentru dezvoltare regionala şi de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
Agenţiile pentru dezvoltare regionala au obligaţia de a raporta cãtre Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei:
● mãsurile luate pentru asigurarea publicitãţii la nivel judeţean;
● raportari privind evoluţia implementarii proiectelor;
● raportari financiare privind modul de folosire a fondurilor aferente asistenţei tehnice, ori de câte ori se solicita aceasta de cãtre Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei rãspunde de evaluarea rezultatelor şi a impactului programului, precum şi de informarea Guvernului şi a opiniei publice.
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei elaboreazã periodic rapoarte de examinare calitativã a activitãţilor de implementare.
16. Raportarea
16.1. Raportari efectuate de cãtre beneficiar
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile înainteazã rapoarte tehnice şi financiare privind stadiul implementarii proiectelor agentiilor pentru dezvoltare regionala şi, la cerere, Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.
Beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile sunt obligaţi sa elaboreze:
a) rapoarte de achiziţie având ca scop prezentarea procedurii de selectare a furnizorului de echipamente şi încadrarea în prevederile legale privind achiziţiile publice;
b) rapoarte periodice (intermediare) care se întocmesc dupã achitarea de cãtre beneficiar a procentului (conform contractului de finanţare nerambursabila) din valoarea facturii emise de furnizor (dacã achitarea are loc în transe, prima raportare se va face la achitarea primei transe);
c) raport final care trebuie transmis în 30 de zile de la data încheierii proiectului.
16.2. Raportari efectuate de agenţiile pentru dezvoltare regionala
Agenţiile pentru dezvoltare regionala transmit periodic Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei rapoarte privind stadiul implementarii proiectelor.
16.3. Raportari efectuate de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei elaboreazã un raport anual privind implementarea programului, care este prezentat Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi Guvernului.
17. Controlul
Sistemul de control cuprinde urmãtoarele niveluri:
- agenţiile pentru dezvoltare regionala controleazã modul de implementare a proiectelor de cãtre beneficiarii ajutoarelor financiare nerambursabile;
- Ministerul Finanţelor Publice, prin compartimentele sale specializate, colaboreazã cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei pentru realizarea activitãţilor de control asupra modului de implementare a programului;
- Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei îşi rezerva dreptul de a controla în orice etapa desfãşurarea proiectelor finanţate prin prezentul program.
18. Publicitatea ex post
Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei în colaborare cu agenţiile pentru dezvoltare regionala asigura transparenta şi publicitatea ex post.
Lista ajutoarelor financiare nerambursabile acordate prin program se publica pe pagina de Internet a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, la sfârşitul contractãrii proiectelor, şi va conţine urmãtoarele informaţii:
● numele beneficiarilor;
● poziţia geograficã a beneficiarilor (regiunea de dezvoltare, judeţul, localitatea);
● titlul proiectului;
● valoarea finanţãrii; rata de finanţare, ca proporţie a costurilor totale eligibile ale operaţiunii.
19. Dispoziţii finale
Procedurile privind implementarea, monitorizarea şi evaluarea programului se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1
-------
la proceduri
-------------

LISTA CRITERIILOR DE EVALUARE
Comisia de evaluare va evalua cererea de finanţare nerambursabila pe baza listei criteriilor de evaluare şi selecţie prezentate în continuare:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criteriul Nota Coefi- Total
cientul
de impor-
tanta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Justificarea necesitãţii proiectului: de la 1 la 5 7 35
● exista studii/analize din care sa rezulte
dacã este identificat grupul-tinta
şi necesitãţile acestuia (2 pct.)
● proiectul rãspunde necesitãţilor
grupului-tinta (3 pct.)

Rezultate asteptate, durabilitate: de la 1 la 5 5 25
● exista indicatori de evaluare a rezultatelor
(1 pct.)
● cum imbunatateste proiectul situaţia
grupului-tinta (1 pct.)
● posibilitatea de extindere a proiectului (1 pct)
● rezultatele au impact de durata asupra
grupului-tinta (1 pct.)
● exista şi necesitaţi alternative pentru utilizarea
proiectului (1 pct.)

Coerenta activitãţilor şi a planului de acţiune: de la 1 la 5 2 10
● activitãţile sunt necesare realizãrii proiectului
(1 pct.)
● activitãţile sunt corelate cu planul de acţiune
(1 pct.)
● ordinea activitãţilor este logica (1 pct.)
● este posibila realizarea activitãţilor incluse
în graficul prevãzut (2 pct.)

Detalierea cheltuielilor şi necesitatea lor: de la 1 la 5 2 10
● cheltuielile sunt justificate prin planul
de acţiune (2 pct.)
● bugetul proiectului este bine întocmit (1 pct.)
● estimarea cheltuielilor aferente fiecãrei
activitãţi este realista (2 pct.)

Implicarea partenerilor: de la 1 la 5 2 10
● exista partener/parteneri (1 pct.)
● partenerul are experienta relevanta în
domeniul vizat în proiect (1 pct.)
● este definit clar rolul fiecãrui partener
pe intreaga durata de implementare
a proiectului (1 pct.)
● fiecare partener îşi pãstreazã rolul dupã
realizarea proiectului (1 pct.)
● resursele puse la dispoziţie de partener (1 pct.)

Capacitatea de realizare a proiectului
(experienta, resurse): de la 1 la 5 2 10
● experienta solicitantului în domeniu (1 pct.)
● are personal cu expertiza/experienta în
derularea activitãţilor din proiect (2 pct.)
● exista dotarea materialã necesarã derulãrii
proiectului (1 pct.)
● existenta şi dimensiunea resurselor financiare
necesare proiectului (1 pct.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 100
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Modul de punctare:
Fiecare criteriu va fi apreciat cu o nota între 1 şi 5. Aceasta nota se multiplica cu coeficientul de importanta.
În cazul în care diferenţa de punctare la nota finala între evaluatori este mai mare de 20 de puncte, urmeazã o mediere la care participa preşedintele Comisiei de evaluare, în care evaluatorii îşi prezintã argumentele şi cad de acord asupra punctajului.
Nota finala va fi calculatã prin însumarea punctajelor tuturor criteriilor.
Comisia de evaluare va stabili ponderea minima de îndeplinire a cerinţelor de la care un proiect poate fi finanţat.


MINISTERUL DEZVOLTĂRII ŞI PROGNOZEI
Str. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, România


SUBPROGRAMUL "INVESTIŢII ÎN SERVICII SOCIALE"

FORMULAR DE "CERERE DE FINANŢARE NERAMBURSABILA"



┌───────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ Numele solicitantului: │ │
└───────────────────────────┴─────────────────────────────────┘
┌───────────────┬─────────────────────────┐
│ Dosar nr. │ │
└───────────────┴─────────────────────────┘
(doar pentru uz intern)


I. PROIECTUL

1. Descriere
1.1. Titlu
1.2. Localizare
Regiune de dezvoltare, judeţ, localitate
1.3. Suma solicitatã de la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei

┌──────────┬────┬───────────┬────────────────────────────────────┐
│ │lei │ │ % din costul total al proiectului │
└──────────┴────┴───────────┴────────────────────────────────────┘

1.4. Rezumat
Maximum 10 randuri [se includ informaţii despre: a) scopul proiectului; b) grupurile-tinta; c) activitãţile principale]
1.5. Obiective
Maximum 1 pagina. Descrieti obiectivele proiectului.
1.6. Justificare
Maximum 7 pagini. Furnizati urmãtoarele informaţii:
a) identificarea necesitãţilor percepute în regiune/zona;
b) lista grupurilor-tinta şi estimarea anticipata a numãrului beneficiarilor direcţi şi indirecti;
c) motivele alegerii grupurilor-tinta şi a activitãţilor;
d) relevanta proiectului pentru grupurile-tinta;
e) relevanta proiectului pentru obiectivele programului.
NOTA: Grupurile-tinta vor face parte din categoria grupurilor vulnerabile prezentate în Procedurile privind implementarea programului. Dacã la identificarea grupului-tinta şi a necesitãţilor acestuia au stat la baza studii/analize, se vor anexa la cerere.
1.7. Descrierea detaliatã a activitãţilor
Maximum 9 pagini. Cuprinde titlul, descrierea detaliatã a fiecãrei activitãţi. În acest sens descrierea detaliatã a activitãţilor nu trebuie confundata cu planul de acţiune (a se vedea secţiunea1.8).
1.8. Durata şi planul de acţiune
Durata proiectului va fi de ... luni (nu va depãşi 12 luni de la semnarea contractului).
NOTA: Planul de acţiune orientativ nu trebuie sa menţioneze date actuale, dar trebuie sa înceapã cu "luna 1", "luna 2" etc. Solicitantii sunt sfatuiti sa prevadã o marja de siguranta în planul de acţiune propus. Planul de acţiune nu trebuie sa conţinã descrieri detaliate ale activitãţilor, ci doar denumirea lor (va rugãm sa verificaţi dacã denumirea lor este aceeaşi cu cea menţionatã în secţiunea 1.7).
Planul de acţiune trebuie sa fie suficient de detaliat pentru a furniza informaţii cu privire la pregãtirea şi implementarea fiecãrei activitãţi menţionate în proiect. Planul de acţiune trebuie prezentat conform urmatorului model:





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Activitatea Localizarea Organismul de implementare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(exemplu) (exemplu)
Luna 1 Pregãtirea activitãţii 1 Solicitant
Pregãtirea activitãţii 2 Partener 1
Luna 2 Punerea în aplicare a activitãţii 1
Pregãtirea activitãţii 3
...
Luna 12 Implementarea activitãţii n
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ATENTIE! Finalizarea proiectului va corespunde cu data punerii în funcţiune şi nu poate depãşi data de 31 decembrie 2004.

2. Rezultate asteptate
2.1. Impactul estimat asupra grupurilor-tinta
Maximum 2 pagini. Includeti informaţii despre:
a) cum va îmbunãtãţi proiectul situaţia grupurilor-tinta;
b) cum va îmbunãtãţi proiectul capacitatile tehnice şi manageriale ale instituţiei care presteazã servicii sociale.
2.2. Rezultate
Maximum 1 pagina. Descrierea va fi precisa şi va cuantifica rezultatele. Va fi prezentatã lista indicatorilor generali şi specifici, cu specificarea valorii şi a datei realizãrii în vederea monitorizarii.
2.3. Efecte multiplicatoare
Maximum 1 pagina. Descrierea posibilitãţilor de extindere a rezultatelor proiectului
2.4. Durabilitate
Maximum 3 pagini. Vor fi prezentate urmãtoarele aspecte ale durabilitatii:
a) durabilitatea financiarã (se prezintã un plan prin care se urmãreşte menţinerea în funcţiune pe termen lung a obiectivelor realizate prin proiect şi sunt descrise sursele financiare identificate pentru întreţinerea şi acoperirea cheltuielilor curente, dupã terminarea finanţãrii nerambursabile);
b) durabilitatea implicarii partenerilor (Parteneriatul îşi va continua activitãţile dupã finalizarea prezentului proiect?).
3. Bugetul proiectului
Bugetul se elaboreazã detaliat, structurat pe capitole şi subcapitole de cheltuieli pentru intreaga durata a proiectului. În cadrul fiecãrui capitol/subcapitol se înscriu:
a) cheltuieli aferente construcţiei de imobile;
b) cheltuieli aferente reabilitãrii, renovarii şi modernizãrii clãdirilor;
c) cheltuieli pentru extinderea clãdirilor;
d) cheltuieli pentru dotarea cu bunuri care, conform legii, intra în categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar specifice activitãţilor proiectate.
NOTA: Bugetul trebuie prezentat în conformitate cu anexa A la prezenta cerere.
4. Surse de finanţare preconizate
Furnizati informaţii cu privire la sursele de finanţare preconizate pentru proiect.

II. SOLICITANTUL

1. Identitate


──────────────────────────────
Denumirea legalã completa:
──────────────────────────────
Codul fiscal:
──────────────────────────────
Adresa:
──────────────────────────────
Reprezentant:
──────────────────────────────
Responsabil de proiect:
──────────────────────────────
Telefon:
──────────────────────────────
Fax:
──────────────────────────────
Adresa e-mail:
──────────────────────────────
Website:
──────────────────────────────

2. Detalii despre trezorerie
──────────────────────────────
Numele titularului contului:
──────────────────────────────
Cont curent nr.:
──────────────────────────────
Adresa trezoreriei:
────────────────────────────────────────────────────────────
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
────────────────────────────────────────────────────────────
Funcţia/Funcţiile persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
────────────────────────────────────────────────────────────
3. Descrierea solicitantului (maximum 1 pagina)
4. Capacitatea de management şi de implementare a proiectelor
4.1. Experienta în derularea unor proiecte similare
Maximum 1 pagina pentru fiecare proiect. Descrierea detaliatã a proiectelor derulate de instituţia dumneavoastrã în ultimii 5 ani, în domeniile acoperite de acest program, menţionând pentru fiecare proiect:
a) localizarea proiectului;
b) descrierea proiectului;
c) costul proiectului (valoarea eligibilã şi a ajutorului financiar nerambursabil);
d) lucrãri/produse/servicii achiziţionate;
e) rezultatele proiectului;
f) rolul implicarii în proiect;
g) sponsorii proiectului (nume, adresa şi e-mail, telefon, suma cu care au contribuit).
4.2. Resurse
Maximum 3 pagini. Descrierea detaliatã a surselor aflate la dispoziţia instituţiei dumneavoastrã, incluzând:
a) valoarea investiţiilor în domeniul serviciilor sociale prevãzute în bugetul local pentru anul 2003;
b) cheltuielile efectuate în domeniul serviciilor sociale în ultimii 2 ani;
c) descrierea detaliatã a compartimentului pentru servicii publice de asistenta socialã şi gradul de implicare a acestuia în proiect;
d) dotarea materialã necesarã derulãrii proiectului;
e) alte resurse relevante.
5. Alte ajutoare financiare primite pentru implementarea unor proiecte care au obiective asemãnãtoare
Se completeazã pentru fiecare ajutor de care a beneficiat:
a)
──────────────────────────────
Programul:
──────────────────────────────
Finantatorul:
──────────────────────────────
Titlul proiectului:
──────────────────────────────
Suma:
────────────────────────────────────────────────────────────
Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
────────────────────────────────────────────────────────────
Anul primirii:
──────────────────────────────
Alte informaţii relevante:
──────────────────────────────
b)
──────────────────────────────
Programul:
──────────────────────────────
Finantatorul:
──────────────────────────────
Titlul proiectului:
──────────────────────────────
Suma:
────────────────────────────────────────────────────────────
Felul ajutorului (nerambursabil/împrumut):
────────────────────────────────────────────────────────────
Anul primirii:
──────────────────────────────
Alte informaţii relevante:
──────────────────────────────
c) ...
──────────────────────────────

III. PARTENERI AI SOLICITANTULUI CARE PARTICIPA LA PROIECT

1. Descrierea partenerilor
Aceasta secţiune trebuie completatã pentru fiecare organizaţie partener. Puteti completa tabelul (dacã este cazul) cu "Partener 3" etc., pentru a prezenta mai mulţi parteneri.





────────────────────────────────────────────────────────────
Partener 1 Partener 2
────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea legalã completa
(numele organizaţiei):
────────────────────────────────────────────────────────────
Naţionalitate:
────────────────────────────────────────────────────────────
Statut juridic:
────────────────────────────────────────────────────────────
Numãr de înscriere în Registrul
asociaţiilor şi fundaţiilor/cod unic
de înregistrare:
────────────────────────────────────────────────────────────
Adresa oficialã:
────────────────────────────────────────────────────────────
Reprezentant:
────────────────────────────────────────────────────────────
Telefon:
────────────────────────────────────────────────────────────
Fax:
────────────────────────────────────────────────────────────
Adresa e-mail:
────────────────────────────────────────────────────────────
Numãr de angajaţi
(permanenţi şi temporari):
────────────────────────────────────────────────────────────
Experienta în domeniul abordat
în proiect:
────────────────────────────────────────────────────────────
Istoricul cooperãrii cu solicitantul:
────────────────────────────────────────────────────────────
Rolul şi implicarea în pregãtirea
proiectului propus:
────────────────────────────────────────────────────────────
Rolul şi implicarea în punerea
în aplicare a proiectului propus:
────────────────────────────────────────────────────────────


2. Contractul de parteneriat:
● parteneriat - cooperarea dintre diferite instituţii publice centrale sau locale şi asociaţii şi/sau fundaţii, cu scopul de a realiza obiectivele programului;
● contract de parteneriat - actul juridic care statueazã drepturile şi obligaţiile autoritãţii publice şi ale asociaţiilor/fundaţiilor pentru intreaga perioada de funcţionare a parteneriatului, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregãtire, finanţare, realizare şi/sau exploatare a proiectului.
IMPORTANT: Acesta se va anexa la cerere.



IV. DECLARAŢIA SOLICITANTULUI

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Declar pe propria rãspundere ca informaţia furnizatã în aceasta cerere │
│şi orice alta informaţie furnizatã ca suport pentru aceasta cerere sunt │
│complete şi corecte. │
│Declar ca ajutorul financiar nerambursabil solicitat, dacã va fi acordat, │
│va fi utilizat în mod exclusiv pentru scopurile declarate în aceasta │
│cerere de finanţare. │
│Înţeleg ca neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronatã │
│sau falsa a acestor informaţii va duce în mod automat la respingerea │
│proiectului sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite ca │
│ajutor financiar nerambursabil în cadrul acestui program, dacã acesta │
│a fost acordat. │
│Am înţeles ca, dacã prezenta cerere nu este completa în toate detaliile │
│relevante şi sub toate aspectele, ea va fi respinsã. │
│ │
│ ┌──────────────────────┬───────────────────┐ │
│ │Semnatura: │ │ │
│ │Nume: │ │ │
│ │Funcţie: │ Data: │ │
│ └──────────────────────┴───────────────────┘ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Documente care se anexeazã la cerere:
Pentru solicitanti:
1. copie de pe bilanţul contabil la data de 31 decembrie 2002;
2. copie de pe hotãrârea consiliului local/judeţean privind aprobarea cofinanţãrii proiectului;
3. CV-ul managerului de proiect şi al persoanelor responsabile cu realizarea activitãţilor-cheie din proiect;
4. copie de pe certificatul de înregistrare fiscalã a solicitantului;
5. declaraţie de atestare fiscalã, în original, eliberata de administraţia financiarã, care sa stipuleze ca solicitantul nu are datorii fiscale la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
6. certificat emis de casa judeteana de pensii, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
7. certificat emis de casa de asigurãri de sãnãtate judeteana, din care sa rezulte ca solicitantul nu are obligaţii restante la plata cãtre fondul asigurãrilor de sãnãtate, la sfârşitul celei mai recente perioade de raportare (31 decembrie 2002);
8. schema de organizare a solicitantului.
Pentru parteneri:
1. copie de pe contractul de parteneriat;
2. copie de pe raportul de activitate pe anul 2002, care sa cuprindã elemente economice şi financiare;
3. CV-ul persoanelor responsabile cu realizarea activitãţilor-cheie din proiect;
4. declaraţie pe propria rãspundere ca îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevãzute la pct. 5.2 din proceduri.




ANEXA A


la cerere
----------



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ BUGETUL PROIECTULUI │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ I. Costuri Eligibile │
├────┬───────────────────┬────────────────┬──────────────────────────┬─────────┤
│Nr. │Tip Costuri │Suma transferata│Suma reprezentând │Valoarea │
│crt.│ │de la Program │contribuţia solicitantului│totalã │
├────┼───────────────────┼───────────┬────┼─────────────────┬────────┼─────┬───┤
│ │ │lei │% │lei │% │lei │% │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ A. Cheltuieli pentru construirea de imobile: │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal A │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│B. Cheltuieli pentru reabilitarea, renovarea sau modernizarea clãdirilor: │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal B │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ C. Cheltuieli pentru extinderea clãdirilor: │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal C │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│D. Cheltuieli pentru dotarea cu bunuri specifice: │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal D │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Total costuri eligibile │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ II. Alte costuri suportate integral de solicitant (neeligibile) │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ A. Cheltuieli pentru obţinerea şi achiziţia terenului │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal A x x x x x│
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ B. Cheltuieli pentru studii, avize, organizare licitaţii, consultanţa, │
│ asistenta tehnica etc. │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal B x x x x x│
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ C. Cheltuieli de deplasare (transport) │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal C x x x x x│
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ D. Cheltuieli referitoare la resursele umane (salarii, diurne) │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ x│ x│ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ Subtotal D x x │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ │ │ x│ x│ │ │ │ │
├────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┤
│ E. Alte cheltuieli │
├────┬───────────────────┬───────────┬────┬─────────────────┬────────┬─────┬───┤
│ 1 │ │ x│ x│ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ 2 │ │ x│ x│ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│....│ │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ │Subtotal E │ x│ x│ │ x│ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ │Total costuri │ │ │ │ │ │ │
│ │neeligibile │ x│ x│ │ │ x│ x│
├────┼───────────────────┼───────────┼────┼─────────────────┼────────┼─────┼───┤
│ │Total buget proiect│ │ │ │ │ │ │
│ │ (I+II) │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴───────────┴────┴─────────────────┴────────┴─────┴───┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


margaret pedro
17 Iulie 2017
A?i fost refuzat un împrumut de la banc? Sau o institu?ie financiar? a respins cererea dvs. pentru unul sau mai multe motive? Oferim toate tipurile de împrumuturi care variaz? de la: - credite pentru afaceri, - împrumuturi de capital, - Credite imobiliare, - Imprumuturi personale, - împrumuturi pentru studen?i, - Credite pentru ferme ?i mai mult în investi?ii cu investitori buni ... Oferim împrumuturi Companiilor ?i persoanelor fizice cu dobând? redus? de 2%. E?ti la dreapta Loc pentru a ob?ine împrumutul. Contacta?i-ne ast?zi ?i rezolva?i problemele dvs. financiare! Email: margaretpedroloancompany@gmail.com Ob?ine?i rezolvarea problemelor dvs. financiare aici ...
MARIELA GONZALEZ
08 Iunie 2019
Salut, C?uta?i un împrumut autentic? ave?i datorii ?i ave?i nevoie de bani pentru a v? pl?ti facturile, ave?i nevoie de un împrumut de urgen?? pentru a începe o afacere nou? sau pentru a v? îmbun?t??i afacerea? ave?i nevoie de un împrumut pentru a cump?ra o ma?in? sau o cas?? ave?i un proiect neterminat la îndemân? din cauza finan??rii necorespunz?toare? Ave?i un scor redus de credit ?i sunte?i greu s? ob?ine?i servicii de capital de la b?ncile locale ?i alte institu?ii financiare? Ave?i nevoie de împrumut de investi?ii pentru a investi în anumite zone ale specializare, sunte?i la locul potrivit pentru solu?iile de împrumut de aici! Oferim tot felul de împrumuturi de orice valoare companiilor ?i persoanelor fizice la o rat? a dobânzii sc?zut? ?i accesibil? de 3%. Capitalul nostru ?i procesul de creditare este sigur, autentic ?i 100% garantat ?i garantat. Interesat, contacta?i-m? acum prin e-mail; (marielagonzalezloan@gmail.com)
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016