Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURI, CONDITII SI REGULI din 5 iulie 2006  privind acreditarea oficiala a persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURI, CONDITII SI REGULI din 5 iulie 2006 privind acreditarea oficiala a persoanelor pentru efectuarea inspectiilor in camp in vederea certificarii unor culturi semincere sub supraveghere oficiala

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 8 august 2006

CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
(1) Prezentele proceduri, condiţii şi reguli se aplicã pentru acreditarea inspectorilor în câmp în scopul stabilirii competenţei de a efectua inspecţiile în câmp în vederea certificãrii seminţelor, recunoscute de autoritatea oficialã, sub supraveghere oficialã. Inspectorii în câmp pot fi:
a) persoane fizice independente;
b) persoane angajate de cãtre persoane fizice sau juridice a cãror activitate este de a presta servicii tehnice independente cãtre producãtorii, prelucrãtorii sau comercianţii de sãmânţã;
c) persoane angajate de persoane fizice sau juridice ale cãror activitãţi implicã producerea, prelucrarea sau comercializarea seminţelor.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. c), inspectorul în câmp acreditat oficial poate efectua inspecţii în câmp numai pe teritoriul angajatorului sãu, în afara cazului în care existã un alt acord între angajatorul sãu, un alt operator economic care solicitã certificarea şi autoritatea oficialã.
(3) În situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c), operatorul economic angajator asigurã autoritatea oficialã cã inspectorul în câmp candidat sau acreditat este liber de orice presiune în desfãşurarea activitãţii de control în câmp.
(4) Acreditarea unor persoane pentru efectuarea inspecţiilor în câmp în vederea certificãrii se realizeazã de cãtre autoritatea oficialã, desemnatã de <>Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea controlul şi certificarea calitãţii, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante, respectiv Inspecţia Naţionalã pentru Calitatea Seminţelor (INCS) din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prin unitãţile teritoriale ale acesteia, respectiv Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor (LCCSMS) sau inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului sãditor (ITCSMS), dupã caz.
(5) Grupele de specii pentru care se acordã acreditarea inspectorilor în câmp pentru a efectua inspecţii în vederea certificãrii culturilor semincere sub supraveghere oficialã sunt:
a) cereale şi plante furajere, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.262/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de cereale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 bis din 6 ianuarie 2006, şi în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.263/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de plante furajere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 bis din 6 ianuarie 2006;
b) oleaginoase şi textile, sfeclã, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.264/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de plante oleaginoase şi textile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9 ianuarie 2006, şi în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.265/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul, certificarea calitãţii şi comercializarea seminţelor de sfeclã de zahãr şi sfeclã furajerã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 bis din 9 ianuarie 2006;
c) legume, prevãzute în <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 1.366/2005 pentru aprobarea Regulilor şi normelor tehnice privind producerea în vederea comercializãrii, controlul şi certificarea calitãţii şi/sau comercializarea seminţelor de legume, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 bis din 8 februarie 2006.
(6) Inspecţia în câmp sub supraveghere oficialã se efectueazã pentru culturile semincere din categoriile biologice prevãzute în ordinele ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale menţionate la alin. (5).
(7) Eliberarea certificatului de acreditare oficialã de cãtre autoritatea oficialã atestã cã inspectorul în câmp acreditat oficial poate sã efectueze inspecţia în câmp în vederea certificãrii culturilor semincere pentru care a fost acordatã acreditarea.

CAP. II
Definirea termenilor

ART. 2
(1) Acreditare oficialã reprezintã delegarea de responsabilitate care permite unei persoane fizice sau juridice sã execute o anumitã activitate în numele organismului responsabil pentru respectiva activitate.
(2) Acreditor este organismul oficial de acreditare cu competenţã recunoscutã pentru procedura de acreditare.
(3) Acţiune preventivã este acţiunea întreprinsã pentru eliminarea cauzelor unei potenţiale neconformitãţi sau a altei posibile situaţii nedorite, în scopul prevenirii apariţiei acestora.
(4) Acţiune corectivã este acţiunea întreprinsã pentru eliminarea cauzelor unei neconformitãţi, în scopul prevenirii repetãrii acestora.
(5) Operator economic angajator este persoana fizicã sau juridicã care angajeazã persoane fizice şi a cãrei activitate implicã producerea, prelucrarea sau comercializarea seminţei ori prestarea de servicii tehnice independente cãtre producãtorii, prelucrãtorii sau comercianţii de sãmânţã.
(6) Autoritatea oficialã este autoritatea desemnatã oficial, prevãzutã la art. 1 alin. (4), pentru acreditarea unor persoane fizice sau juridice pentru desfãşurarea de activitãţi specifice, la cererea acestora.
(7) Audit este examinarea sistematicã, independentã şi documentatã în scopul determinãrii mãsurii în care sunt îndeplinite criteriile, ansamblul de politici, proceduri sau cerinţe.
(8) Candidat la acreditare este persoana fizicã sau juridicã ce doreşte sã obţinã de la autoritatea desemnatã un certificat de acreditare oficialã.
(9) Certificat de acreditare oficialã este documentul eliberat de autoritatea oficialã, care atestã cã persoana fizicã acreditatã poate sã efectueze inspecţii în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere şi care dovedeşte cã persoana acreditatã posedã cunoştinţele tehnice necesare pentru realizarea obiectivelor propuse la solicitarea acreditãrii.
(10) Conformitate reprezintã satisfacerea exigenţelor specifice unei activitãţi.
(11) Neconformitate majorã este activitatea care influenţeazã în mod negativ serviciul prestat de persoana acreditatã şi care trebuie corectatã imediat.
(12) Neconformitate minorã este activitatea care nu influenţeazã direct serviciul prestat şi care trebuie corectatã într-un anumit interval de timp.
(13) Inspecţia în câmp (controlul în câmp) este examinarea în câmp a plantelor unei culturi destinate producerii de seminţe conform metodelor, regulilor şi normelor în vigoare.
(14) Inspector în câmp oficial este inspectorul oficial al autoritãţii prevãzute la art. 1 alin. (4).
(15) Inspector în câmp acreditat oficial este persoana fizicã independentã sau persoana angajatã de persoane fizice ori juridice, care poate efectua inspecţia în câmp a unor culturi semincere sub supravegherea autoritãţii oficiale.
(16) Procedurã reprezintã documentele, operaţiunile primare şi auxiliare de îndeplinit pentru desfãşurarea unei activitãţi, responsabilitãţile fiecãrei persoane, precum şi interacţiunea între responsabilitãţi şi operaţiuni.
(17) Supraveghere oficialã este procedura prin care autoritatea oficialã urmãreşte şi verificã activitatea specificã a unei persoane fizice sau juridice acreditate de autoritatea oficialã sã desfãşoare o anumitã activitate în numele sãu.

CAP. III
Condiţii pentru inspectorii în câmp în vederea acreditãrii oficiale

SECŢIUNEA 1
Condiţii pentru acreditare

ART. 3
(1) Inspecţia în câmp a culturilor semincere poate fi efectuatã de cãtre:
a) inspectori în câmp, angajaţi de persoane fizice sau juridice înregistrate pentru producerea, prelucrarea sau comercializarea seminţelor, acreditaţi în acest scop de autoritatea oficialã şi sub supravegherea acesteia;
b) inspectori în câmp, angajaţi de persoane fizice sau juridice a cãror activitate este de a presta servicii tehnice independente cãtre producãtorii, prelucrãtorii sau comercianţii de sãmânţã, acreditaţi în acest scop de autoritatea oficialã şi sub supravegherea acesteia;
c) inspectori în câmp care sunt persoane fizice independente, acreditaţi în acest scop de autoritatea oficialã şi sub supravegherea acesteia.
(2) Inspectorii în câmp trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii pentru a putea fi acreditaţi:
a) sã aibã pregãtire corespunzãtoare în domeniu, cel puţin 3 ani experienţã în producerea, controlul şi certificarea seminţelor, ameliorarea soiurilor de plante şi suficiente cunoştinţe pentru desfãşurarea activitãţii în bune condiţii;
b) sã aibã calificãrile tehnice necesare;
c) sã fie independenţi în activitatea pe care o desfãşoarã;
d) sã nu aibã interese personale în luarea mãsurilor ce se impun;
e) sã nu obţinã niciun profit personal necuvenit ca urmare a deciziilor sau mãsurilor luate în urma efectuãrii inspecţiilor în câmp;
f) sã lucreze în conformitate cu metodele, regulile şi normele în vigoare aplicabile inspecţiilor oficiale;
g) sã demonstreze competenţã şi cunoştinţe privind:
(i) înţelegerea termenilor inspecţie în câmp şi distinctivitate, uniformitate şi stabilitate, respectiv caracterele morfologice şi fiziologice ale soiurilor şi modul de notare în descrierea soiurilor;
(ii) înţelegerea importanţei preciziei operaţiunii de inspecţie în câmp;
(iii) întocmirea corectã a documentelor oficiale.
(3) Operatorul economic angajator sau persoana fizicã independentã trebuie sã depunã la ITCSMS sau LCCSMS în a cãrui zonã teritorialã îşi desfãşoarã activitatea specificã o cerere-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, în douã exemplare, din care unul se restituie solicitantului dupã terminarea procedurilor de acreditare, împreunã cu toate documentele prevãzute.
(4) Documentele solicitate pentru înscrierea candidatului la acreditare sunt:
a) copie xerox de pe autorizaţia de producere, prelucrare sau comercializare a seminţelor, vizatã pe anul în curs, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. c);
b) copie xerox de pe statutul operatorului economic înregistrat, cu specificarea obiectului de activitate, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
c) copie xerox de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
d) copie xerox de pe certificatul de înregistrare fiscalã, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi c);
e) dosarul de prezentare a persoanei angajate sau a persoanei fizice independente care urmeazã sã fie acreditatã pentru inspecţia în câmp, care cuprinde cel puţin:
(i) copie de pe diploma de studii;
(ii) curriculum vitae;
(iii) copie de pe carnetul de muncã sau contractul temporar;
(iv) angajamentul scris al persoanei şi angajatorului sãu ori al persoanei fizice, dupã caz, de a se conforma regulilor care guverneazã inspecţiile oficiale în câmp.
(5) Înscrierea pentru acreditare oficialã este acceptatã numai dacã documentaţia este corect întocmitã, în conformitate cu prezentele proceduri, condiţii şi reguli.
(6) Contravaloarea prestaţiei de acreditare este achitatã de operatorul economic angajator sau de persoana fizicã independentã, la acceptarea cererii şi înregistrarea acesteia.

SECŢIUNEA a 2-a
Cunoştinţe şi aptitudini

ART. 4
(1) Inspectorii în câmp candidaţi la acreditarea oficialã vor avea calificarea tehnicã necesarã, obţinutã în cadrul instruirilor organizate în condiţiile aplicabile inspectorilor în câmp oficiali, confirmaţi prin examinare oficialã. Inspecţiile în câmp se efectueazã în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Candidatul la acreditare trebuie sã aibã cunoştinţe privind:
a) metodele OCDE pentru inspecţia culturilor în câmp;
b) metodele şi cerinţele specifice de inspecţie în câmp la culturile pentru care a solicitat acreditarea;
c) condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã cultura în conformitate cu regulile şi normele în vigoare;
d) caracteristicile speciilor şi soiurilor pentru care a solicitat acreditarea, eventualele plante netipice şi din alte specii;
e) organismele dãunãtoare ale diferitelor specii şi simptomele acestora, precum şi diferitele categorii de buruieni şi identificarea lor;
f) orice anomalie datoratã toxicitãţii pesticidelor, problemelor de nutriţie, umiditate şi temperaturã;
g) determinarea identitãţii şi puritãţii soiului prin identificarea morfologicã şi fiziologicã;
h) detectarea, caracterizarea şi cuantificarea impuritãţilor în cultura semincerã;
i) interpretarea corectã a rezultatelor.
(3) Autoritatea oficialã verificã cunoştinţele candidatului la acreditare prin:
a) testare scrisã şi interviu privind cunoaşterea regulilor, normelor şi standardelor în vigoare, principiilor şi procedurilor de control în câmp, la care candidatul la acreditare trebuie sã obţinã minimum nota 8 pentru a putea intra la proba practicã;
b) proba practicã privind aptitudinile necesare pentru inspecţia în câmp prin examinarea a minimum 3 parcele pentru fiecare specie. Rezultatele probei practice se interpreteazã astfel:
(i) candidatul la acreditare este considerat admis dacã rezultatele obţinute de acesta sunt apropiate de cele obţinute de inspectorul în câmp oficial, cu o toleranţã de ±0,1% pentru speciile cu determinarea procentualã a componentelor culturii şi o bucatã plantã netipicã pentru speciile cu determinare numericã a componentelor culturii, la toate cele 3 parcele examinate;
(ii) dacã rezultatele determinãrilor la una dintre parcele nu se încadreazã în limitele de toleranţã, proba practicã se suplimenteazã cu examinarea unei noi parcele; dacã aceasta se încadreazã în limitele de toleranţã, candidatul la acreditare se considerã admis, iar dacã nu se încadreazã în limitele de toleranţã se aplicã prevederile pct. (iii);
(iii) dacã rezultatele determinãrilor la douã dintre parcele nu se încadreazã în limitele de toleranţã, candidatul la acreditare va efectua inspecţia în câmp împreunã cu un inspector în câmp oficial, aceasta desfãşurându-se pe perioada unui sezon de inspecţie în câmp pentru specia respectivã. Dupã perioada de instruire practicã se face reverificarea cunoştinţelor practice ale candidatului la acreditare;
(iv) dacã rezultatele determinãrilor la toate cele 3 parcele nu se încadreazã în limitele de toleranţã, candidatul la acreditare se considerã respins de la acreditare.
ART. 5
(1) Auditul efectuat de autoritatea oficialã în vederea acreditãrii inspectorilor în câmp trebuie sã constate dacã se respectã cerinţele specifice din legislaţia în vigoare. În urma efectuãrii auditului în vederea acreditãrii, echipa de auditori elibereazã un raport de audit.
(2) Raportul de audit se transmite în scris operatorului economic angajator sau persoanei fizice independente care a cerut acreditarea, în termen de 20 de zile, astfel:
a) dacã raportul de audit este favorabil, se stabileşte data la care urmeazã sã se semneze contractul de acreditare oficialã şi sã se elibereze certificatul de acreditare oficialã;
b) în cazul unui raport de audit nefavorabil, operatorul economic angajator care a cerut acreditarea sau persoana fizicã independentã este informatã despre respingerea acreditãrii. În termen de 30 de zile de la data comunicãrii deciziei de respingere a acreditãrii, operatorul economic angajator sau persoana fizicã independentã anunţã autoritatea oficialã dacã:
(i) renunţã la cererea pentru acreditare, caz în care dosarul este clasat;
(ii) menţine cererea de acreditare, caz în care se depune cerere cu documentaţia reactualizatã pentru începerea unui al doilea audit;
(iii) face contestaţie la INCS împotriva deciziei de respingere a acreditãrii.

CAP. IV
Responsabilitãţile inspectorilor în câmp acreditaţi oficial şi ale autoritãţii oficiale

SECŢIUNEA 1
Responsabilitãţile inspectorilor în câmp acreditaţi oficial

ART. 6
(1) În ceea ce priveşte responsabilitãţile faţã de autoritatea oficialã, inspectorii în câmp acreditaţi oficial sunt asimilaţi cu inspectorii în câmp oficiali.
(2) Inspectorii în câmp acreditaţi oficial efectueazã inspecţia în câmp sub supraveghere oficialã în conformitate cu regulile şi normele în vigoare aplicabile inspecţiilor oficiale pentru speciile de seminţe pentru care au fost acreditaţi.
(3) Inspectorii în câmp acreditaţi oficial trebuie sã îşi menţinã un nivel ridicat de pregãtire teoreticã şi practicã prin:
a) efectuarea permanentã a activitãţii de inspecţie în câmp a culturilor semincere, fãrã întreruperi, iar în cazul unei întreruperi justificate pe o perioadã mai mare de un an, se face retestarea persoanei acreditate;
b) participarea la instruirile periodice;
c) cunoaşterea modificãrilor apãrute în normele în vigoare şi metodelor de inspecţie a culturilor în câmp, însuşindu-şi orice schimbare.
(4) Inspectorii în câmp acreditaţi oficial trebuie sã fie instruiţi şi testaţi sau retestaţi prin cursuri de pregãtire organizate în condiţiile aplicabile inspectorilor în câmp oficiali şi confirmaţi prin examinãri oficiale.
(5) Operatorul economic angajator sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz, achitã autoritãţii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare/reacreditare prestate, precum şi a celor de supraveghere şi monitorizare a activitãţii de control în câmp.

SECŢIUNEA a 2-a
Responsabilitãţile autoritãţii oficiale

ART. 7
Autoritatea oficialã trebuie sã se asigure cã inspectorul în câmp acreditat oficial este liber de orice presiune ce poate afecta negativ activitatea de inspecţie în câmp.
ART. 8
(1) Autoritatea oficialã trebuie sã dispunã de personal calificat, specializat, de echipamente şi alte facilitãţi necesare pentru a realiza expertize tehnice privind acreditarea oficialã şi supravegherea inspectorului în câmp acreditat oficial.
(2) Autoritatea oficialã comunicã acceptul pentru înscrierea la acreditare sau motivele pentru care înscrierea nu poate fi acceptatã, în decurs de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii solicitãrii şi a întregii documentaţii solicitate.
(3) Autoritatea oficialã asigurã accesul la informaţii, documentaţie şi îndrumã inspectorul în câmp înainte şi dupã acreditare.
(4) Autoritatea oficialã poate acorda dreptul de inspecţie sub supraveghere oficialã numai pentru culturile semincere realizate din sãmânţã verificatã în postcontrol oficial şi ale cãrei rezultate au fost satisfãcãtoare.
(5) Autoritatea oficialã trebuie:
a) sã furnizeze proceduri relevante cu privire la schemele OCDE pentru inspecţia în câmp a culturilor semincere;
b) sã organizeze instruiri şi aplicaţii practice pe probleme de inspecţie în câmp a culturilor semincere;
c) sã testeze candidatul la acreditare şi sã retesteze inspectorul în câmp acreditat oficial;
d) sã aducã la cunoştinţã candidatului la acreditare rezultatul testãrii în termen de 24 de ore de la obţinerea rezultatelor verificãrii fiecãrei probe;
e) sã încheie un contract de acreditare oficialã cu operatorul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial sau cu inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz, care a trecut probele de verificare în vederea acreditãrii, şi sã elibereze certificatul de acreditare oficialã pentru inspectorul în câmp acreditat oficial;
f) sã organizeze audituri, sã supravegheze şi sã monitorizeze activitatea de inspecţie în câmp, ceea ce presupune:
(i) verificarea cunoştinţelor inspectorului în câmp acreditat oficial în anumite perioade critice;
(ii) verificarea metodelor aplicate în efectuarea determinãrilor în câmp;
(iii) verificarea aplicãrii corecte a normelor în vigoare, a procedurilor şi instrucţiunilor de lucru;
(iv) iniţierea de acţiuni preventive în scopul eliminãrii unor posibile neconformitãţi sau a altor situaţii nedorite;
(v) iniţierea de acţiuni corective sau retragerea acreditãrii dacã acţiunile corective nu sunt întreprinse;
(vi) identificarea inspectorului în câmp acreditat oficial printr-un numãr unic şi o ştampilã personalã;
(vii) identificarea culturilor inspectate de inspectorul în câmp acreditat oficial şi a loturilor de seminţe rezultate, care sã permitã monitorizarea seminţelor pe tot parcursul circulaţiei şi folosirii lor.
(6) Pe tot parcursul activitãţii de acreditare se va menţine confidenţialitatea informaţiilor obţinute la toate nivelurile.
(7) Autoritatea oficialã trebuie sã se asigure cã inspectorul în câmp acreditat oficial:
a) este independent în luarea deciziilor;
b) este imparţial când efectueazã inspecţia în câmp a culturilor semincere;
c) nu obţine niciun profit personal necuvenit, în urma deciziilor sau a mãsurilor luate, din activitatea de inspecţie în câmp a culturilor semincere.

SECŢIUNEA a 3-a
Documentele de acreditare

ART. 9
Contractul de acreditare oficialã, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 2, are puterea legalã a unui contract între autoritatea oficialã, operatorul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial angajat sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz.
ART. 10
Certificatul de acreditare oficialã, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 3, reprezintã documentul tipizat eliberat de autoritatea oficialã în urma îndeplinirii tuturor condiţiilor prevãzute în prezentele proceduri, condiţii şi reguli, are termen de valabilitate 3 ani şi este vizat anual în urma verificãrii prin supraveghere şi monitorizare a activitãţii şi retestãrii inspectorului în câmp acreditat oficial.

CAP. V
Supravegherea şi monitorizarea inspectorilor în câmp acreditaţi oficial, efectuate de autoritatea oficialã

SECŢIUNEA 1
Auditul efectuat de autoritatea oficialã

ART. 11
(1) Autoritatea oficialã trebuie sã aibã certitudinea cã inspectorul în câmp acreditat oficial respectã în totalitate regulile şi normele în vigoare, iar activitatea pe care o desfãşoarã acesta este adecvatã şi eficientã pentru scopul propus. Aceastã certitudine poate fi obţinutã în mod obiectiv prin intermediul unui audit.
(2) Auditorii care efectueazã auditul inspectorului în câmp acreditat oficial sunt inspectori oficiali ai LCCSMS sau ITCSMS, recunoscuţi de INCS. Auditorii vor fi instruiţi anual de LCCSMS sau de alte autoritãţi similare pe plan internaţional.
(3) Autoritatea oficialã ia în calcul, în cazul inspectorului în câmp acreditat oficial:
a) un sistem de control al întregii documentaţii referitoare la activitatea acestuia;
b) reactualizarea documentaţiei necesare;
c) verificarea documentelor eliberate, asigurarea cã amendamentele sau schimbãrile aduse unor documente sunt autorizate, procesate şi implementate într-o manierã eficientã;
d) reexaminarea cunoştinţelor acestuia în ceea ce priveşte toate schimbãrile publicate în documentaţia de specialitate;
e) rezultatele supravegherii şi monitorizãrii acestuia.
ART. 12
(1) Auditul se efectueazã la fiecare 3 ani pentru prelungirea acreditãrii în vederea reacreditãrii, la cererea operatorului economic angajator sau a inspectorului în câmp acreditat oficial independent, iar în cazul în care s-au identificat neconformitãţi, frecvenţa auditurilor este sporitã. Perioada de 3 ani începe de la data acreditãrii.
(2) Documentele pe care trebuie sã le depunã operatorul economic angajator sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent în vederea reacreditãrii sunt:
a) cererea de reacreditare, care se depune la autoritatea oficialã, în douã exemplare, cu cel puţin 3 luni înainte de data expirãrii valabilitãţii certificatului de acreditare oficialã;
b) documentaţia necesarã la acreditare, reactualizatã;
c) alte documente solicitate, dupã caz, de autoritatea oficialã.
(3) Data efectuãrii auditului în vederea reacreditãrii va fi stabilitã de autoritatea oficialã de comun acord cu solicitantul, dar nu mai târziu de 3 luni de la data expirãrii valabilitãţii certificatului de acreditare oficialã.
(4) În termen de 15 zile de la data efectuãrii auditului în vederea reacreditãrii, auditorii autoritãţii întocmesc un raport de audit, în 3 exemplare, din care douã exemplare rãmân la autoritatea oficialã, iar un exemplar va fi înmânat operatorului economic angajator sau inspectorului în câmp acreditat oficial independent, dupã caz. Termenul de 15 zile în care auditorii autoritãţii oficiale întocmesc un raport de audit, în cazul alin. (3), trebuie sã se încadreze în termenul prevãzut la acest alineat.
(5) În urma auditului în vederea reacreditãrii, efectuat de autoritatea oficialã, dacã raportul de audit este favorabil, se încheie un nou contract de acreditare oficialã şi se elibereazã un nou certificat de acreditare oficialã.
(6) În urma auditului în vederea reacreditãrii, efectuat de autoritatea oficialã, dacã raportul de audit este nefavorabil, se retrage certificatul de acreditare oficialã, iar contractul de acreditare oficialã se considerã nul. Operatorul economic angajator sau persoana fizicã independentã poate sã decidã dacã depune cerere cu documentaţia reactualizatã pentru începerea unui alt audit sau face contestaţie la INCS împotriva deciziei de respingere.

SECŢIUNEA a 2-a
Supravegherea inspectorului în câmp acreditat oficial, efectuatã de autoritatea oficialã

ART. 13
(1) Supravegherea inspectorului în câmp acreditat oficial este efectuatã anual de autoritatea oficialã astfel:
a) cultura semincerã inspectatã în câmp de cãtre inspectorul în câmp acreditat oficial trebuie sã provinã din sãmânţa verificatã în postcontrol oficial şi ale cãrei rezultate au fost satisfãcãtoare;
b) o proporţie de cel puţin 5% din recolta de sãmânţã provenitã din culturile semincere examinate de inspectorul în câmp acreditat oficial trebuie sã fie verificatã de inspectorii în câmp oficiali;
c) o proporţie a eşantioanelor din loturile de seminţe certificate, recoltatã din culturile semincere examinate de inspectorul în câmp acreditat oficial, trebuie prelevatã pentru postcontrol oficial şi, dupã caz, pentru testare în laboratorul oficial privind identitatea şi puritatea varietalã; eşantioanele sunt prelevate în conformitate cu precizãrile specificate în legislaţia în vigoare;
d) la fiecare inspecţie de verificare se întocmeşte un raport care se transmite autoritãţii oficiale. Aceasta trebuie sã compare rezultatele inspectorului în câmp oficial cu cele ale inspectorului în câmp acreditat oficial;
e) în cazul existenţei unei diferenţe clare între cele douã rezultate, dar care nu afecteazã decizia de aprobare în câmp, se întreprind mãsuri corective, iar rezultatele obţinute sunt transmise autoritãţii oficiale care va opera datele corecte. Dacã nici în urma acţiunilor corective nu se vor obţine rezultate corecte, acreditarea inspectorului în câmp este retrasã temporar sau definitiv;
f) în cazul existenţei unei diferenţe apãrute în mod deliberat sau din neglijenţã, care afecteazã decizia de aprobare în câmp a unei culturi examinate de inspectorul în câmp acreditat oficial, autoritatea oficialã anuleazã şi retrage documentul de inspecţie în câmp şi blocheazã partida sau loturile rezultate, iar acreditarea este retrasã temporar. În acest caz autoritatea oficialã verificã toate culturile şi loturile rezultate în urma activitãţii inspectorului în câmp acreditat oficial respectiv, iar dacã situaţia de neconformitate majorã se repetã cel puţin o datã, acreditarea este retrasã definitiv;
g) autoritatea oficialã poate efectua orice determinãri morfologice, fiziologice sau biochimice necesare verificãrii seminţei provenite din culturile examinate de inspectorul în câmp acreditat oficial în pre- sau postcontrol;
h) postcontrolul oficial al loturilor rezultate din culturile examinate în câmp de inspectorul în câmp acreditat oficial este obligatoriu;
i) numerele de identitate ale partidelor de seminţe şi numerele de referinţã ale loturilor rezultate sunt acordate de autoritatea oficialã în conformitate cu procedurile aplicate partidelor şi loturilor certificate oficial, cu precizarea ca acestea sã poatã fi recunoscute în orice moment ca fiind examinate în câmp de inspectorul în câmp acreditat oficial.
(2) Autoritatea oficialã poate lua mãsuri suplimentare pentru efectuarea inspecţiilor în câmp sub supraveghere oficialã.
(3) Dupã încheierea verificãrilor, autoritatea oficialã întocmeşte un raport de supraveghere. Un exemplar va rãmâne la autoritatea oficialã, un exemplar este înmânat operatorului economic angajator şi unul inspectorului în câmp acreditat oficial independent, verificat, dupã caz.
ART. 14
Toate activitãţile desfãşurate în vederea acreditãrii/reacreditãrii, supravegherii şi monitorizãrii efectuate de autoritatea oficialã sunt achitate de operatorul economic angajator sau de persoana fizicã independentã ori de inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz, conform tarifelor în vigoare.

CAP. VI
Mãsuri luate de autoritatea oficialã privind inspectorii în câmp acreditaţi oficial

ART. 15
(1) Certificatul de acreditare oficialã poate fi retras temporar sau definitiv, dupã caz, în urmãtoarele situaţii:
a) cererea de acreditare conţine informaţii false sau eronate;
b) existã informaţii false sau eronate în documentul oficial de inspecţie în câmp;
c) nu au fost respectate condiţiile, procedurile de lucru, regulile şi normele în vigoare în timpul inspecţiei în câmp;
d) datele din activitatea de supraveghere şi audit demonstreazã cã inspectorul în câmp acreditat oficial nu îndeplineşte standardele de competenţã ce se impun pentru activitatea pentru care a fost acreditat;
e) nu au fost îndeplinite obligaţiile financiare de cãtre operatorul economic angajator sau de inspectorul în câmp acreditat oficial independent, pentru anul în curs.
(2) În cazul retragerii temporare a certificatului de acreditare oficialã, autoritatea oficialã poate cere inspectorului în câmp acreditat oficial sã urmeze o instruire corectivã şi o reexaminare; este menţionat un termen limitã de corectare a neconformitãţilor care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii. Operatorul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial sunt anunţaţi în scris despre retragerea temporarã a acreditãrii, trebuind sã semneze pentru primirea notificãrii respective.
(3) Anularea deciziei de retragere temporarã a acreditãrii se face numai atunci când au fost eliminate în totalitate motivele retragerii.
(4) Dupã constatarea de cãtre autoritatea oficialã a remedierii deficienţelor, operatorul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial sunt anunţaţi în scris asupra datei de la care îşi pot relua activitatea.
ART. 16
Acreditarea inspectorului în câmp acreditat oficial este retrasã definitiv în urmãtoarele situaţii:
a) la cererea acestuia;
b) neprezentarea inspectorului în câmp acreditat oficial pentru reînnoirea vizei anuale sau a termenului de valabilitate a certificatului de acreditare oficialã;
c) nerespectarea termenului stabilit de autoritatea oficialã pentru corectarea neconformitãţilor care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii;
d) depistarea unei neconformitãţi majore care este de naturã sã afecteze calitatea activitãţii desfãşurate;
e) neîndeplinirea obligaţiilor financiare de cãtre operatorul economic angajator sau de cãtre inspectorul în câmp acreditat oficial independent nici în urma retragerii temporare a certificatului de acreditare oficialã.
ART. 17
(1) În cazul retragerii definitive a acreditãrii, operatorul economic angajator sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent este anunţat în scris asupra motivelor şi datei efective a retragerii, acesta trebuind sã semneze pentru primirea notificãrii respective.
(2) La data retragerii temporare sau definitive a acreditãrii, certificatul de acreditare oficialã se considerã nul.
ART. 18
(1) Inspectorul în câmp acreditat oficial al cãrui certificat de acreditare oficialã a fost retras temporar sau definitiv poate face contestaţie la INCS, în termen de 15 zile de la data primirii înştiinţãrii scrise.
(2) Autoritatea oficialã analizeazã contestaţia şi decide în termen de 15 zile de la primirea acesteia.
ART. 19
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele proceduri, condiţii şi reguli.


ANEXA 1
la proceduri, condiţii şi reguli




Nr. ................ Data ........................
Operatorul economic (dacã este cazul) ............
Înregistrat cu Autorizaţia de producere nr. ......

Se aprobã înscrierea.
Director executiv,
.....................
CERERE
privind obţinerea acreditãrii/reacreditãrii oficiale pentru efectuarea
inspecţiilor în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere
sub supraveghere oficialã

Operatorul economic angajator/Persoana fizicã independentã ...............,
cu sediul/adresa în localitatea ...................., str. ....................
nr. ..., judeţul .............., telefon .............., fax .................,
înmatriculat la registrul comerţului cu nr. .............. din ...............,
reprezentat prin ......................., având funcţia de ...................,
solicit acreditarea/reacreditarea şi eliberarea certificatului de acreditare
oficialã pentru ..............................................................,
(numele şi prenumele)
funcţia ........................., pentru urmãtoarele specii şi grupe de specii
........................................................ şi categoria biologicã
............................................................................. .

Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente:
a) copie xerox de pe autorizaţia de producere, preluare, comercializare a
seminţelor, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute
art. 1 alin. (1) lit. c) din proceduri, condiţii şi reguli;
b) copie xerox de pe statutul de funcţionare, cu specificarea obiectului de
activitate în domeniu, în cazul persoanelor fizice sau juridice angajatoare
prevãzute art. 1 alin. (1) lit. b) şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
c) copie xerox de pe certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul
registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie, în cazul
persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute la art. 1 alin. (1)
lit. b) şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
d) copie xerox de pe certificatul de înregistrare fiscalã, în cazul
persoanelor fizice sau juridice angajatoare prevãzute art. 1 alin. (1) lit. b)
şi c) din proceduri, condiţii şi reguli;
e) dosarul de prezentare a persoanei angajate sau a persoanei fizice
independente care urmeazã a se ocupa de inspecţia în câmp în vederea
certificãrii unor culturi semincere:
- copie de pe diploma de studii;
- curriculum vitae;
- copie de pe carnetul de muncã sau contract.

Declar pe propria rãspundere cã inspectorul în câmp acreditat oficial este
liber de orice presiune în activitatea de inspecţie în câmp.
Cererea se depune în 2 (douã) exemplare.

.......................
(semnãtura conducãtorului operatorului
economic sau a persoanei independente)

Achitat tariful ...............
Conform Ordinului ministrului Accept condiţiile şi
agriculturii, pãdurilor şi responsabilitãţile inspectorului
dezvoltãrii rurale nr. 449/2006 în câmp acreditat oficial.
Data ............. ............................
(semnãtura persoanei
candidat/acreditate)




ANEXA 2
la proceduri, condiţii şi reguli

CONTRACT DE ACREDITARE OFICIALĂ
Nr. ..... data ..........




1. Pãrţile contractante
a) Inspecţia Naţionalã pentru Calitatea Seminţelor (INCS), prin Laboratorul
Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor (LCCSMS)/
Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Sãditor
(ITCSMS) ............................, cu sediul în ..........................,
reprezentatã prin ............................................., în calitate de
(domnul, doamna)
reprezentant al autoritãţii oficiale de acreditare,
şi
b) .......................................................................,
(denumirea operatorului economic angajator care a solicitat
acreditarea/reacreditarea oficialã)
cu sediul în .................................................................,
reprezentatã prin .................................., în calitate de angajator
(domnul, doamna)
al inspectorului în câmp oficial .............................................,
şi
c) ......................................................., în calitate de
(numele şi prenumele inspectorului în câmp
acreditat/reacreditat oficial)
inspector în câmp oficial, cu adresa .........................................,
d) şi inspectorul în câmp acreditat oficial independent ..................,
cu adresa ...................................., CI .......................... .



2. Obiectul şi preţul contractului
Prezentul contract stabileşte relaţia legalã dintre INCS, operatorul economic angajator şi inspectorul în câmp acreditat oficial sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz, în scopul desfãşurãrii activitãţii de inspecţie în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere la speciile, grupele de specii şi categoriile pentru care a fost acreditat, pentru şi în numele INCS.
Tarifele pentru acreditare oficialã, supraveghere şi monitorizare se achitã de operatorul economic angajator sau de inspectorul în câmp acreditat oficial independent, dupã caz, la valoarea şi termenele stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.

3. Durata contractului
Prezentul contract intrã în vigoare la data la care este semnat de reprezentanţii pãrţilor contractante şi înceteazã la împlinirea a 3 ani de la data semnãrii. Perioada de 3 ani se poate prelungi cu pânã la 3 luni dacã cererea de reacreditare a fost depusã în termen. Prezentul contract poate fi prelungit cu acordul scris al pãrţilor contractante în cazul reacreditãrii.

4. Documentele care însoţesc contractul:
- cerere de acreditare/reacreditare oficialã;
- documentele solicitate la înscriere;
- certificatul de acreditare oficialã;
- alte acte adiţionale.

5. Reguli şi norme
Serviciile executate în baza prezentului contract respectã condiţiile şi procedurile, normele şi standardele în vigoare prezentate de autoritatea oficialã la încheierea contractului.

6. Obligaţiile pãrţilor
6.1. O parte contractantã nu are, fãrã acordul scris al celeilalte pãrţi, dreptul:
- de a face cunoscut prezentul contract sau orice prevedere a acestuia unei terţe persoane, în afara acelor persoane implicate în îndeplinirea acestuia;
- de a utiliza informaţiile şi documentele obţinute sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract în alt scop decât acela de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale.
6.2. Dezvãluirea oricãrei informaţii persoanelor implicate în îndeplinirea prezentului contract se face confidenţial şi se referã numai la acele informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
6.3. O parte contractantã este exoneratã de rãspundere pentru dezvãluirea de informaţii referitoare la prezentul contract, dacã:
- informaţia era cunoscutã pãrţii contractante înainte ca ea sã fi fost primitã de la cealaltã parte contractantã;
- informaţia a fost dezvãluitã dupã ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte pãrţi contractante pentru asemenea dezvãluiri;
- partea contractantã a fost obligatã în mod legal sã dezvãluie informaţia.
6.4. Obligaţiile inspectorului în câmp acreditat oficial:
- este obligat sã respecte prevederile cuprinse în <>Legea nr. 266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calitãţii, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante şi în procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea oficialã a persoanelor pentru efectuarea inspecţiilor în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere sub supraveghere oficialã şi celelalte reguli şi norme în vigoare;
- garanteazã cã orice informaţie pe care o furnizeazã INCS este conformã cu realitatea;
- garanteazã cã pe tot parcursul derulãrii prezentului contract respectã procedurile, condiţiile şi regulile de acreditare, cu excepţia unor modificãri efectuate cu aprobarea INCS;
- garanteazã cã ia toate mãsurile raţionale necesare pentru a permite INCS sau oricãrei alte persoane care acţioneazã în numele INCS sã îşi realizeze sarcinile şi funcţiile aşa cum sunt menţionate în regulile şi normele în vigoare;
- garanteazã cã nu efectueazã inspecţii în câmp în afara speciilor, grupelor de specii şi categoriilor biologice prevãzute în certificatul de acreditare oficialã şi ia toate mãsurile pentru ca serviciile sale sã nu fie prestate pentru scopuri nelegale sau de cãtre persoane neautorizate.
6.5. Obligaţiile şi drepturile autoritãţii oficiale:
- are obligaţia de a pune la dispoziţie inspectorului în câmp acreditat oficial orice facilitãţi sau informaţii pe care le considerã necesare pentru îndeplinirea în bune condiţii a prezentului contract;
- are obligaţia sã procure toatã documentaţia necesarã pentru desfãşurarea în bune condiţii a procedurilor de acreditare, conform regulilor şi normelor în vigoare;
- nu rãspunde pentru niciun fel de compensaţii plãtibile prin lege în privinţa sau ca urmare a unui accident ori prejudiciu adus unui inspector în câmp acreditat oficial în timpul desfãşurãrii activitãţii de inspecţie în câmp;
- are dreptul de a verifica modul de lucru al inspectorului în câmp acreditat oficial, în conformitate cu Procedurile, condiţiile şi regulile privind acreditarea persoanelor pentru efectuarea inspecţiilor în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere sub supraveghere oficialã;
- are obligaţia de a notifica în scris operatorului economic care are inspectori în câmp acreditaţi oficial sau inspectorului în câmp acreditat oficial independent, reprezentanţii sãi împuterniciţi pentru supravegherea şi monitorizarea acestora.
6.6. Începerea şi sistarea activitãţii
Inspectorul în câmp acreditat oficial poate sã efectueze inspecţii în câmp numai dupã:
- primirea certificatului de acreditare oficialã;
- reînnoirea vizei anuale;
- înlãturarea neconformitãţilor majore care au dus la retragerea temporarã a acreditãrii;
- îndeplinirea obligaţiilor financiare cãtre autoritatea oficialã pentru acreditare, supraveghere şi audit.
Încetarea acreditãrii inspectorului în câmp acreditat oficial se va face în urmãtoarele condiţii:
- la cererea angajatorului şi a inspectorului în câmp acreditat oficial;
- la cererea inspectorului în câmp acreditat oficial independent;
- în cazul neprezentãrii pentru viza anualã;
- în cazul nerespectãrii termenului stabilit de autoritatea oficialã pentru corectarea unor neconformitãţi;
- în cazul depistãrii de cãtre autoritatea oficialã a unor neconformitãţi majore.
6.7. Modalitãţi de platã
Angajatorul inspectorului în câmp acreditat oficial sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent achitã autoritãţii oficiale contravaloarea serviciilor de acreditare, la data înscrierii pentru acreditare, a celor de supraveghere şi a activitãţii de inspecţie în câmp.
Dacã angajatorul sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent nu achitã contravaloarea serviciilor de acreditare, procedura de acreditare este retrasã.
Dacã angajatorul sau inspectorul în câmp acreditat oficial independent nu achitã factura ce reprezintã serviciile de supraveghere, se aplicã penalitãţi de întârziere, potrivit legii.

7. Amendamente
Pãrţile contractante au dreptul, pe durata prezentului contract, de a conveni în scris modificarea unor clauze ale acestuia, în conformitate cu normele şi regulile în vigoare.

8. Rezilierea contractului
Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de cãtre una dintre pãrţile contractante dã dreptul pãrţii lezate de a cere rezilierea acestuia. Cererea de reziliere se comunicã în scris celeilalte pãrţi contractante.

9. Forţa majorã
Forţa majorã este constatatã de o autoritate competentã. Aceasta exonereazã pãrţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toatã perioada în care aceasta acţioneazã.
În sensul prezentului contract, prin forţã majorã se înţelege un eveniment mai presus de controlul pãrţilor, care nu se datoreazã greşelii sau vinii acestora, care nu poate fi prevãzut la momentul încheierii prezentului contract şi care face imposibilã executarea şi, respectiv, îndeplinirea acestuia.
Partea contractantã care invocã forţa majorã are obligaţia de a notifica celeilalte pãrţi şi în mod complet producerea acesteia şi de a lua mãsurile care îi stau la dispoziţie în vederea limitãrii consecinţelor.
Dacã forţa majorã acţioneazã sau se estimeazã cã va acţiona pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte contractantã va avea dreptul sã notifice celeilalte pãrţi contractante încetarea prezentului contract fãrã ca vreuna dintre ele sã pretindã daune celeilalte pãrţi.

10. Soluţionarea litigiilor
Autoritatea oficialã, prin reprezentanţii sãi, ITCSMS sau LCCSMS, face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilã, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputã care se poate ivi în cadrul sau în legãturã cu prezentul contract.
Dacã dupã 15 zile de la începerea acestor tratative neoficiale cele douã pãrţi contractante nu reuşesc sã rezolve în mod amiabil divergenţa contractualã, fiecare parte contractantã poate solicita ca divergenţa sã se soluţioneze prin arbitraj.

11. Limba care guverneazã contractul
Limba care guverneazã prezentul contract este limba românã.

12. Comunicãri
Orice comunicare între pãrţile contractante referitoare la îndeplinirea prezentului contract trebuie sã fie transmisã în scris.
Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii.
Comunicãrile dintre pãrţile contractante se pot face şi prin telefon, telegramã, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmãrii în scris a primirii comunicãrii.

13. Retragerea
La data retragerii temporare sau definitive a acreditãrii, contractul de acreditare oficialã se considerã nul.

14. Legea aplicabilã contractului
Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din România.

Autoritatea oficialã, Operator economic,
.......................... ......................

Inspector în câmp acreditat oficial,
.....................................

Inspector în câmp acreditat oficial independent,
.............................................


ANEXA 3
la proceduri, condiţii şi reguli




┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ROMÂNIA │
│ MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOTĂRII RURALE │
│ INSPECŢIA NAŢIONALĂ PENTRU CALITATEA SEMINŢELOR │
│ │
│ CERTIFICAT DE ACREDITARE OFICIALĂ │
│ NR. _________ │
│ │
│ Domnul/Doamna ____________________________________________________________ │
│ Funcţia: __________________________________ │
│ C.I. serie _________ nr. __________________ │
│ Operator economic ________________________________________________________ │
│ Adresa ___________________________________________________________________ │
│ Înregistrat cu Autorizaţia nr. _______ pentru activitatea de _____________ │
│ Nr. stampilã _____________ │
│ Este recunoscut(ã) ca inspector în câmp acreditat/reacreditat oficial, în │
│ conformitate cu Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii │
│ rurale nr. 449/2006 pentru aprobarea procedurilor, condiţiilor şi regulilor│
│ privind acreditarea oficialã a persoanelor pentru efectuarea inspecţiilor │
│ în câmp în vederea certificãrii unor culturi semincere sub supraveghere │
│ oficialã, pentru _________________________________________________________ │
│ (speciile şi grupele de specii) │
│ şi categoriile biologice _________________________________________________ │
│ Acreditarea/reacreditarea este valabilã 3 ani începând de la ____________* │
│ │
│ Data: _____________________ │
│ ITCSMS sau LCCSMS │
│ │
│ Nume, │
│ prenume, │
│ semnãtura │
│ │
│ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ │ Acest certificat nu este valabil decât vizat pe anul în curs. │ │
│ ├───────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┤ │
│ │ Anul I │ Anul II │ Anul III │ │
│ └───────────────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┘ │
│ │
│ * Notã: Se poate prelungi cu pânã la 3 luni dacã cererea de reacreditare │
│ a fost depusã în termen. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016