Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA SI CONDITIILE din 28 iulie 2009  de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produsele energetice prevazute la   art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA SI CONDITIILE din 28 iulie 2009 de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro sau en detail produsele energetice prevazute la art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 24 august 2009
PROCEDURA ŞI CONDIŢIILE din 28 iulie 2009
de înregistrare a operatorilor economici care comercializeazã în sistem angro sau en detail produsele energetice prevãzute la <>art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal
EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 24 august 2009


1. În înţelesul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) atestat - documentul eliberat de autoritatea competentã care atestã înregistrarea unitãţii de comercializare sau a depozitului angro care desfãşoarã activitãţi de comercializare cu produse energetice;
b) autoritate competentã - direcţia pentru accize şi operaţiuni vamale judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în a cãrei arie de competenţã este situatã unitatea de comercializare sau depozitul angro pentru care se solicitã înregistrarea;
c) produse energetice - produsele prevãzute la <>art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 privind <>Codul fiscal , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) spaţiu de comercializare - locul special amenajat prin care produsele energetice pot fi comercializate în sistem en detail;
e) unitatea de comercializare - structura organizatoricã (sucursalã/punct de lucru/sediu secundar) a operatorului economic prin care sunt comercializate în sistem angro produsele energetice, fãrã depozitarea acestora;
f) depozit angro - locul special amenajat prin care produsele energetice cu accize plãtite pot fi depozitate şi comercializate în sistem angro.
2. Intrã sub incidenţa procedurii de înregistrare:
2.1. operatorii economici care comercializeazã şi/sau depoziteazã ori intenţioneazã sã comercializeze şi/sau sã depoziteze în sistem angro produse energetice;
2.2. operatorii economici care comercializeazã sau intenţioneazã sã comercializeze în sistem en detail produse energetice.
3. Înregistrarea activitãţii de comercializare şi/sau de depozitare în sistem angro de produse energetice se efectueazã la cererea operatorilor economici, pentru fiecare depozit angro, prin depunerea formularului "Cerere de înregistrare/menţiuni a activitãţii de comercializare şi/sau depozitare angro de produse energetice", conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, denumit în continuare cerere de comercializare şi/sau depozitare angro.
4. Înregistrarea activitãţii de comercializare în sistem en detail de produse energetice se efectueazã la cererea operatorilor economici, pentru fiecare unitate de comercializare, prin depunerea formularului "Cerere de înregistrare/menţiuni a activitãţii de comercializare în sistem en detail de produse energetice", conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, denumit în continuare cerere de comercializare en detail.
5. Cererea de comercializare şi/sau depozitare angro, respectiv cererea de comercializare en detail, însoţite de documentele care atestã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 6, se depun la autoritatea competentã.
6. Pentru a primi atestatul de comercializare, operatorii economici trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
6.1. operatorii economici prevãzuţi la pct. 2.1 care comercializeazã în sistem angro produse energetice, fãrã a le depozita, au obligaţia îndeplinirii urmãtoarelor condiţii, la data la care depun cererea şi pe perioada comercializãrii sau a depozitãrii produselor energetice prevãzute la <>art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
a) sã aibã înscrisã în obiectul de activitate, potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, activitatea de comercializare în sistem angro de produse energetice pentru unitatea de comercializare pentru care se solicitã înregistrarea. Îndeplinirea condiţiilor va fi doveditã cu certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza <>Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) societatea nu este declaratã inactivã fiscal;
c) societatea nu are datorii înscrise în certificatul de atestare fiscalã;
d) societatea nu se aflã în stare de insolvenţã conform <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) societatea nu a fost sancţionatã cu sancţiunea contravenţionalã complementarã a opririi activitãţii de comercializare a produselor accizabile pe o perioadã de 1-3 luni;
6.2. operatorii economici prevãzuţi la pct. 2.1 care comercializeazã şi/sau depoziteazã în sistem angro produse energetice sau intenţioneazã sã le comercializeze şi sã le depoziteze au obligaţia îndeplinirii urmãtoarelor condiţii, la data la care depun cererea şi pe perioada comercializãrii sau a depozitãrii produselor energetice prevãzute la <>art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
a) sã aibã înscrisã în obiectul de activitate, potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, activitatea de comercializare şi/sau de depozitare în sistem angro de produse energetice pentru unitatea de comercializare pentru care se solicitã înregistrarea. Îndeplinirea condiţiilor va fi doveditã cu certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza <>Legii nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) societatea nu este declaratã inactivã fiscal;
c) societatea nu are datorii înscrise în certificatul de atestare fiscalã;
d) societatea nu se aflã în stare de insolvenţã conform <>Legii nr. 85/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) depozitul angro sã fie dotat cu rezervoare verificate metrologic. Îndeplinirea condiţiei va fi doveditã cu buletin de verificare metrologicã şi certificat de calibrare, aflate în perioada de valabilitate;
f) depozitul angro sã fie dotat cu sisteme de gestiune a stocurilor, conectate cu rezervoarele de carburanţi, care sã permitã monitorizarea mişcãrii produselor energetice şi determinarea în orice moment a cantitãţilor intrate, ieşite, precum şi a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic, furnizor şi client;
g) depozitul angro sã fie dotat cu un sistem de supraveghere video a rezervoarelor şi a zonelor de descãrcare/încãrcare prin dispozitive speciale, dupã caz. Stocarea imaginilor înregistrate se face pe o duratã de minimum 20 de zile. Sistemul de supraveghere trebuie sã funcţioneze permanent, inclusiv în perioadele de nefuncţionare a depozitului angro, chiar şi în condiţiile întreruperii alimentãrii cu energie electricã de la reţeaua de distribuţie;
h) sã deţinã spaţii de depozitare corespunzãtoare, în proprietate, cu chirie, contract de comodat sau cu orice titlu legal;
i) societatea nu a fost sancţionatã cu sancţiunea contravenţionalã complementarã a opririi activitãţii de comercializare a produselor accizabile pe o perioadã de 1-3 luni;
6.3. operatorii economici prevãzuţi la pct. 2.2 au obligaţia îndeplinirii urmãtoarelor condiţii la data la care depun cererea şi pe perioada comercializãrii sau a depozitãrii produselor energetice prevãzute la <>art. 175 alin. (3) lit. a)-e) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
a) sã aibã înscrisã în obiectul de activitate, potrivit Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, activitatea de comercializare în sistem angro de produse energetice pentru unitatea de comercializare pentru care se solicitã înregistrarea. Îndeplinirea condiţiilor va fi doveditã cu certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului în baza <>Legii nr. 26/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) societatea nu este declaratã inactivã fiscal;
c) societatea nu are datorii înscrise în certificatul de atestare fiscalã;
d) societatea nu se aflã în stare de insolvenţã conform <>Legii nr. 85/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) spaţiul de comercializare sã fie dotat cu rezervoare verificate metrologic, cu excepţia skid-urilor GPL. Îndeplinirea condiţiei va fi doveditã cu buletin de verificare metrologicã şi certificat de calibrare, aflate în perioada de valabilitate;
f) spaţiul de comercializare sã fie dotat cu rigle gradate şi pompe de distribuţie carburanţi, verificate metrologic. Îndeplinirea condiţiei va fi doveditã cu buletin de verificare metrologicã, aflat în perioada de valabilitate;
g) spaţiul de comercializare sã fie dotat cu sisteme de gestiune a stocurilor, conectate cu pompele de distribuţie carburanţi şi casele de marcat, care sã permitã monitorizarea mişcãrii produselor energetice şi determinarea în orice moment a cantitãţilor intrate, ieşite, precum şi a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic şi furnizor;
h) spaţiul de comercializare GPL trebuie sã deţinã obligatoriu avizul de instalare şi funcţionare emis de Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) pentru deţinãtorii/utilizatorii de skid-uri GPL. În situaţia în care reglementãrile tehnice ale instalaţiei GPL stipuleazã autorizarea şi verificarea tehnicã prin directive europene, instalaţia GPL se supune regimului de autorizare şi verificare tehnicã ISCIR, numai dacã prin aceastã cerinţã nu se aduce atingere directivelor europene aplicabile. Personalul de deservire al unitãţii de comercializare GPL trebuie sã fie autorizat ISCIR;
i) spaţiul de comercializare sã fie dotat cu un sistem de supraveghere video a zonelor de descãrcare în rezervoare. Stocarea imaginilor înregistrate se face pe o duratã de minimum 20 de zile. Sistemul de supraveghere trebuie sã funcţioneze permanent, inclusiv în perioadele de nefuncţionare a spaţiului de comercializare, chiar şi în condiţiile întreruperii alimentãrii cu energie electricã de la reţeaua de distribuţie;
j) societatea nu a fost sancţionatã cu sancţiunea contravenţionalã complementarã a opririi activitãţii de comercializare a produselor accizabile pe o perioadã de 1-3 luni.
7. Verificarea metrologicã a rezervoarelor, riglelor gradate şi a pompelor de distribuţie de carburanţi se efectueazã de Biroul Român de Metrologie Legalã sau de laboratoare autorizate de acesta.
8. Documentele menţionate la pct. 6 se depun în copie certificatã conform cu originalul şi ştampilatã de operatorul economic.
9. Autoritatea competentã efectueazã cercetãri la faţa locului pentru a verifica realitatea informaţiilor furnizate în cererea de comercializare şi/sau depozitare angro/cererea de comercializare en detail şi în documentaţia anexatã. Dispoziţiile <>art. 57 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prevederile pct. 55.1 din <>Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind <>Codul de procedurã fiscalã , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.050/2004 , sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
10. Pe baza analizei documentelor depuse de operatorii economici şi a datelor constatate prin cercetarea la faţa locului se va întocmi un referat care va conţine obligatoriu urmãtoarele informaţii:
a) datele de identificare ale operatorului economic;
b) concluzia privind îndeplinirea sau neîndeplinirea de cãtre operatorul economic a condiţiilor prevãzute la pct. 6;
c) propunerea de aprobare sau de respingere a cererii de comercializare şi/sau de depozitare angro/en detail.
11. În cazul aprobãrii cererii de comercializare şi/sau depozitare angro, autoritatea competentã va emite "Atestatul de înregistrare pentru comercializare şi/sau depozitare angro de produse energetice", conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, denumit în continuare atestat de comercializare şi/sau depozitare angro.
12. În cazul aprobãrii cererii de comercializare en detail, autoritatea competentã va emite "Atestatul de înregistrare pentru comercializare en detail de produse energetice", conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, denumit în continuare atestat de comercializare en detail.
13. Atestatul de comercializare şi/sau depozitare angro/Atestatul de comercializare en detail se comunicã în termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii de comercializare şi/sau depozitare angro/cererii de comercializare en detail. Atestatul de comercializare şi/sau depozitare angro/Atestatul de comercializare en detail se întocmeşte în douã exemplare, dintre care un exemplar se comunicã operatorului economic, iar al doilea exemplar se pãstreazã de autoritatea competentã. Atestatul de comercializare şi/sau depozitare angro/Atestatul de comercializare en detail nu este transmisibil, putând fi utilizat numai de titular.
14. Fiecare atestat de comercializare şi/sau depozitare angro va avea alocat un cod de tipul celui stabilit, pentru operatorul economic autorizat pentru activitatea de comercializare angro de produse supuse accizelor, la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 3.661/2008 pentru aprobarea configuraţiei Codului de accize şi a Nomenclatorului codurilor de produse accizabile amortizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 888 din 29 decembrie 2008.
15. Fiecare atestat de comercializare en detail va avea alocat un cod de tipul RO 12345 JJ DT NN, unde:
a) RO reprezintã codul ISO al României;
b) 12345 reprezintã o secvenţã de 5 caractere numerice pentru identificarea operatorului economic;
c) JJ reprezintã codul judeţului în a cãrui arie de competenţã este situatã unitatea de comercializare;
d) DT reprezintã un cod ce semnificã activitatea de comercializare în sistem en detail de produse energetice;
e) NN reprezintã secvenţa numericã ce reprezintã numãrul de atestate eliberate pentru acelaşi operator economic în cadrul unui judeţ sau al municipiului Bucureşti.
16. Autoritatea competentã are obligaţia organizãrii evidenţei atestatelor de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatelor de comercializare en detail emise, prin înregistrarea acestora în registre speciale.
17. În situaţia în care cererea de comercializare şi/sau depozitare angro, respectiv cererea de comercializare en detail este respinsã, autoritatea competentã va emite, în termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii, decizia de respingere a acesteia. Decizia va conţine elementele prevãzute la <>art. 43 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
18. Atestatul de comercializare şi/sau depozitare angro/Atestatul de comercializare en detail prevãzut la pct. 11, respectiv pct. 12 sau decizia menţionatã la pct. 17 se comunicã operatorului economic conform prevederilor <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
19. Operatorul economic are dreptul sã desfãşoare activitatea de comercializare şi/sau de depozitare în sistem angro/comercializare en detail a produselor energetice care fac obiectul atestatului de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatului de comercializare en detail, de la data valabilitãţii prevãzutã în atestat.
20. În cazul în care operatorul economic doreşte sã modifice unele date înscrise în atestatul de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatul de comercializare en detail, va depune "Cererea de comercializare şi/sau depozitare angro/Cererea de comercializare en detail", ataşând documentele din care sã rezulte modificãrile respective. Cererea se depune înainte de a produce efecte modificãrile respective. În acest caz, autoritatea competentã va emite un nou atestat care se comunicã în termen de maximum 15 zile de la data depunerii cererii. Vechiul atestat îşi înceteazã valabilitatea de la data valabilitãţii noului atestat. Dispoziţiile pct. 9 şi 10 se aplicã în mod corespunzãtor.
21. Autoritatea competentã revocã atestatul de comercializare şi/sau depozitare în urmãtoarele situaţii:
a) atunci când i-au fost oferite informaţii inexacte sau incomplete în cererea de comercializare sau în documentele care au fost anexate la aceasta;
b) în cazul în care se constatã, prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, cã actele care au stat la baza emiterii atestatului sunt false;
c) dacã în legãturã cu operatorul economic beneficiar a fost deschisã procedura insolvenţei ori de lichidare;
d) dacã oricare dintre administratorii operatorului economic a fost condamnat printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã, în România sau într-un stat strãin, pentru infracţiunea de abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare sau luare de mitã ori o infracţiune dintre cele reglementate de <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 86/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, de <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau pentru orice altã faptã contra regimului fiscal, reglementatã de <>Codul penal al României, republicat , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) dacã operatorul economic nu respectã oricare dintre condiţiile prevãzute la pct. 6.1, 6.2 şi/sau 6.3;
f) în cazul în care s-a pronunţat în legãturã cu activitatea operatorului economic o hotãrâre definitivã pentru o infracţiune dintre cele reglementate de <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 86/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 241/2005 , de <>Legea nr. 82/1991 , republicatã, de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau pentru orice altã faptã contra regimului fiscal, reglementatã de <>Codul penal al României, republicat , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) în cazul în care se aplicã una dintre mãsurile reglementate de <>art. 244^1 alin. (6), (7), (11) sau (12) din Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
22. Autoritatea competentã suspendã atestatul de comercializare şi/sau depozitare în urmãtoarele situaţii:
a) pânã la soluţionarea definitivã a cauzei penale, în cazul în care a fost pusã în mişcare acţiunea penalã pentru o infracţiune dintre cele reglementate de <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 86/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 241/2005 , de <>Legea nr. 82/1991 , republicatã, de <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau pentru orice altã faptã contra regimului fiscal, reglementatã de <>Codul penal al României, republicat , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) pânã la soluţionarea definitivã a cauzei penale, în cazul în care a fost pusã în mişcare acţiunea penalã deoarece actele care au stat la baza emiterii atestatului sunt false.
23. În situaţia în care operatorul economic înceteazã definitiv desfãşurarea activitãţii în depozitul angro/spaţiul de comercializare respectiv, va depune la autoritatea competentã cererea de comercializare şi/sau depozitare angro/cererea de comercializare en detail în vederea revocãrii atestatului de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatului de comercializare en detail.
24. Deciziile privind revocarea sau suspendarea atestatului de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatului de comercializare en detail se comunicã operatorului economic în condiţiile <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
25. Deciziile privind revocarea sau suspendarea atestatului de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatului de comercializare en detail produc efecte de la data comunicãrii.
26. Deciziile emise de autoritatea competentã potrivit prezentei proceduri pot fi contestate în conformitate cu dispoziţiile titlului IX din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
27. Desfãşurarea activitãţii în baza atestatului de comercializare şi/sau depozitare angro/atestatului de comercializare en detail eliberat conform pct. 11, respectiv pct. 12 nu exonereazã operatorul economic de la îndeplinirea obligaţiei referitoare la înregistrarea fiscalã.
28. Autoritatea competentã va asigura publicarea pe site-ul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor a listei atestatelor, care va fi actualizatã lunar pânã la data de 15 a fiecãrei luni.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016