Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 9 februarie 2006  de predare/primire a carnetelor de munca aflate in evidenta institutiilor din administratia publica centrala sau locala ori a angajatorilor, societati comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, in vederea aplicarii prevederilor   art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 9 februarie 2006 de predare/primire a carnetelor de munca aflate in evidenta institutiilor din administratia publica centrala sau locala ori a angajatorilor, societati comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
Prezentele proceduri reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii de predare/primire cãtre casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publicã centralã sau localã ori a angajatorilor - societãţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat -, denumite în continuare instituţii sau angajatori, în vederea desfãşurãrii activitãţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.
1. În temeiul prevederilor <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, instituţiile sau angajatorii care pãstreazã şi completeazã, potrivit prevederilor legale, carnete de muncã urmeazã sã punã aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cãrei razã teritorialã îşi au sediul.
2. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate cu toate înscrisurile pânã la data de 1 aprilie 2001 şi sã fie certificate pentru perioadele de pânã la aceastã datã, conform documentelor gestionate de aceste instituţii sau de angajatori. Certificarea se va efectua pe primul rând liber al carnetului de muncã.
3. Carnetele de muncã vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima paginã a carnetului de muncã.
4. În cazul instituţiilor sau angajatorilor care, potrivit legii, efectueazã înscrisuri în carnetele de muncã ale propriilor angajaţi, casa teritorialã de pensii va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncã, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncã va ţine cont de capacitatea de prelucrare a datelor de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncã nu se vor afla în posesia angajatorilor.
5. Casele teritoriale de pensii vor solicita în scris instituţiilor sau angajatorilor sã predea carnetele de muncã ale propriilor angajaţi în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii scrise.
6. La preluarea carnetelor de muncã de la instituţiile sau angajatorii prevãzuţi la pct. 1 personalul caselor teritoriale de pensii va verifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi 3.
7. În situaţia în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 6 vor fi returnate instituţiilor sau angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisã prevãzutã la pct. 5 sã fie reînnoitã pentru documentele necorespunzãtoare, procedura repetându-se pânã se constatã îndeplinirea respectivelor condiţii.
8. Instituţiile sau angajatorii vor prezenta carnetele de muncã aflate în evidenţa lor, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabeticã a numelui titularilor, în cutii de carton numerotate, puse la dispoziţie în acest scop de cãtre casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncã vor avea aplicatã o etichetã conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmeazã sã efectueze preluarea datelor din carnetul de muncã, codul unic de identitate (CUI) al instituţiei sau al angajatorului care depune carnetele de muncã, precum şi numãrul cutiei. Numãrul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
9. În vederea transmiterii lor cãtre casele teritoriale de pensii, instituţiile sau angajatorii vor centraliza carnetele de muncã şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorialã de pensii, un formular conţinând douã procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va fi întocmit în douã exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numãrul carnetului de muncã, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, precum şi codul unic de identificare (CUI) al angajatorului. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul: codul casei teritoriale de pensii şi numãrul cutiei.
10. Cutiile conţinând carnetele de muncã, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevãzute la pct. 9, vor fi predate, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor, reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.
Cu aceastã ocazie se verificã similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cãrui conţinut trebuie sã fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor, prin semnarea de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor şi, respectiv, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritorile de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã ori corecturi sau ştersãturi în mãsurã sã producã apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncã la casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivelor unitãţi, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
11. Dupã încheierea operaţiunlior de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor cutiile conţinând carnetele de muncã, pe baza completãrii procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor. În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncã de cãtre casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. În termen de 15 zile lucrãtoare de la primire, instituţiile sau angajatorii vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncã predate.
13. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
14. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncã de cãtre persoanele desemnate potrivit pct. 13 se sancţioneazã potrivit legii.
___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016