Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
PROCEDURA din 5 octombrie 2010 de aplicare a dispozitiilor art. 61-65 si ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale
PROCEDURĂ? din 5 octombrie 2010 de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 689 din 13 octombrie 2010 ART. 1 În aplicarea dispoziţiilor art. 61-65, respectiv ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, denumit în continuare Regulament, prin organizaţii de stat sau organizaţii de binefacere ori filantropice se înţelege ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, cãmine de bãtrâni şi centrele de plasament pentru minori finanţate integral de la bugetul de stat, care funcţioneazã potrivit prevederilor legale în vigoare. ART. 2 (1) În vederea aprobãrii organizaţiilor de stat sau a altor organizaţii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de taxe vamale în baza prevederilor art. 61-65 şi 74-80 din Regulament, în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se constituie câte o comisie formatã din: - preşedinte - director executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau şef al administraţiei finanţelor publice de sector; - membru - director adjunct executiv cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului sau şef administraţie, adjunct al administraţiei finanţelor publice de sector; - membru - şef serviciu/birou juridic. (2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului, cu atribuţii în colectarea şi administrarea veniturilor statului. ART. 3 (1) Organizaţia solicitantã va depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, semnatã de reprezentantul sãu legal, în care se vor menţiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal şi scopul concret pentru care se solicitã aprobarea, însoţitã de urmãtoarele documente: a) actul de înfiinţare (copie); b) statutul, dupã caz (copie); c) codul de identificare fiscalã (copie); d) referat al administraţiei finanţelor publice în a cãrei razã teritorialã îşi are sediul social solicitantul, din care sã rezulte dacã acesta a respectat disciplina financiarã, respectiv cã a achitat obligaţiile fiscale şi a depus în termen declaraţiile aferente. Excepţie fac ministerele şi alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale. (2) Odatã cu cererea prevãzutã la alin. (1) organizaţia importatoare depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti o declaraţie scrisã prin care se angajeazã cã va achita taxele vamale în cazul în care comisia nu acordã scutirea. (3) Comisia va analiza documentele depuse şi va decide asupra aprobãrii. Aprobarea, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, va fi semnatã de preşedintele comisiei şi va fi comunicatã solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii documentaţiei la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti. (4) În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii. ART. 4 Aprobarea se acordã numai pentru urmãtoarele domenii înscrise în actul de înfiinţare al organizaţiei: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sãnãtate, filantropie şi voluntariat, elaborarea şi implementarea strategiilor de guvernare şi exclusiv pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevãzute la art. 61-65 şi 74-80 din Regulament. ART. 5 Aprobarea se prezintã în original la autoritatea vamalã, care va menţiona pe verso numãrul şi data declaraţiei vamale de punere în liberã circulaţie şi va reţine o copie. Scutirea de taxe vamale se acordã dupã verificarea îndeplinirii celorlalte condiţii prevãzute de lege. ART. 6 Organizaţiile care primesc aprobarea vor transmite la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv la administraţia finanţelor publice a sectorului municipiului Bucureşti care a dat aprobarea un raport anual privind activitatea desfãşuratã în baza aprobãrii, respectiv structura şi cantitatea bunurilor importate şi destinaţia acestora. ART. 7 În situaţia constatãrii de cãtre organele teritoriale de control fiscal a nerespectãrii prevederilor Regulamentului, organizaţiilor li se anuleazã aprobarea de cãtre aceeaşi autoritate care a eliberat-o şi care va înştiinţa autoritatea vamalã, în vederea încasãrii taxelor vamale aferente operaţiunilor care au fost efectuate cu încãlcarea reglementãrilor legale în vigoare. ART. 8 Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificãri la entitãţile care au beneficiat de aprobare, cel puţin o datã pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare. ART. 9 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã. ANEXA 1 la procedurã Denumirea organizaţiei ...................... codul fiscal ................................ Adresa ...................................... Telefon ..................................... Nr. de înregistrare ......................... CERERE În conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale şi în baza documentaţiei anexate, solicitãm aprobarea pentru desfãşurarea activitãţilor de import în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din acest regulament. Reprezentantul legal al organizaţiei, ................................ (numele şi prenumele) ................................ (semnãtura şi ştampila) Data ..................... ANEXA 2 la procedurã MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ................ Administraţia Finanţelor Publice a Sectorului ..................... DECIZIA Nr. ...... din ........... În conformitate cu prevederile art. 61-65 sau 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale şi ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.400/2010 privind Procedura de aplicare a dispoziţiilor art. 61-65 şi ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, pe baza documentaţiei depuse şi înregistrate sub nr. ........................., se aprobã desfãşurarea activitãţii de import în condiţiile art. 61-65 sau 74-80 din acest regulament de cãtre organizaţia ........................., cu sediul social în localitatea ......................., str. .................... nr. ........, codul fiscal ..............., telefon ...................., reprezentatã legal de cãtre ......(numele şi prenumele).... . Director executiv, .................. --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email