Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA din 29 noiembrie 2006  privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in constructii in vederea autorizarii*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA din 29 noiembrie 2006 privind evaluarea laboratoarelor de analiza si incercari in constructii in vederea autorizarii*)

EMITENT: INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 20 bis din 12 ianuarie 2007

--------
*) Aprobatã de <>Ordinul nr. 705/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 20 din 12.01.2007.



CAP. I
SCOP

ART. 1
Prezenta procedura defineste cadrul normativ privind evaluarea laboratoarelor de analize si incercari in constructii in vederea autorizarii, in conformitate cu prevederile "Regulamentului privind autorizarea laboratoarelor de analize si incercari in activitatea de constructii" aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 808/2005 .
ART. 2
Aplicarea prezentei proceduri are drept scop realizarea, in mod unitar, a activitatii de autorizare a laboratoarelor de analize si incercari in constructii, stabilind cerintele privind competenta tehnica a laboratoarelor de a efectua analize si incercari specifice domeniului constructiilor, competenta legala de a emite documente valabile pentru atestarea calitatii lucrarilor in constructii, modalitatea si tehnicile de autorizare, domeniile de autorizare si de valabilitate a autorizatiilor.

CAP. II
Domeniul de aplicare

ART. 3
(1) Prevederile prezentei proceduri se aplica pentru autorizarea/reautorizarea si supravegherea laboratoarelor de gradul I, II si III care executa analize si incercari pentru controlul calitatii pe parcursul executiei lucrarilor de constructii si a laboratoarelor care executa analize si incercari pentru constatarea starii tehnice a constructiilor existente, necesare in cadrul activitatilor de expertizare tehnica a constructiilor si de urmarire a comportarii in timp a acestora.
(2) Laboratoarele pot solicita autorizarea pentru una sau mai multe analize si incercari. Profilele de incercari sunt prezentate, in principal, in Anexa 6, cu mentiunea ca lista poate fi completata cu orice analiza si incercare in domeniul de aplicare a autorizarii, reglementata tehnic.
(3) Laboratoarele de gradul I si II pot desfasura activitati si in afara sediului, prin laboratoare mobile (de santier) create pentru un contract/proiect si pentru care isi asuma intreaga responsabilitate. Echipamentul si personalul care deservesc laboratorul mobil sunt ale laboratorului titular. Laboratorul titular are obligatia de a anunta despre deschiderea unui laborator mobil atat inspectoratul judetean in constructii care monitorizeaza activitatea laboratorului titular cat si inspectoratul judetean in constructii in jurisdictia caruia se va amplasa laboratorul mobil.
ART. 4
Prezenta procedura nu se aplica laboratoarelor de incercari prevazute de <>Hotararea Guvernului nr. 622/2004 privind stabilirea conditiilor de introducere pe piata a produselor pentru constructii, cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 5
Laboratoarele de incercari in constructii acreditate de organismul national de acreditare se autorizeaza fara alta evaluare pentru analizele si incercarile inscrise in cererea pentru autorizare si care sunt cuprinse in domeniul acreditat.
ART. 6
Valabilitatea certificatului de autorizare este de 4 ani. Mentinerea conditiilor de autorizare se evalueaza anual.
ART. 7
La certificatul de autorizare se anexeaza o lista cu profilele si incercarile pentru care a fost autorizat laboratorul.
ART. 8
Documentele emise de laboratoarele de analize si incercari in constructii sunt valabile in conditiile in care:
- Laboratorul emitent este autorizat si autorizarea este in termenul de valabilitate;
- Documentele sunt emise pentru domeniile de competenta autorizate.
ART. 9
Autorizarea laboratoarelor de analize si incercari in constructii de catre Inspectoratul de Stat in Constructii nu implica transferul de responsabilitati de la persoana juridica autorizata la organismul de autorizare si nici nu o exonereaza pe aceasta de obligatiile ce ii revin.

CAP. III
Cadrul legal

ART. 10
La baza prevederilor cuprinse in prezenta procedura stau urmatoarele acte normative:
- <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Regulamentul privind autorizarea laboratoarelor de analize si incercari in activitatea de constructii - aprobat prin <>HG nr. 808/2005 ;
- Regulamentul de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat in Constructii - ISC, aprobat prin <>Decizia Primului-Ministru nr. 397/2005 , cu modificarile si completarile ulterioare;
- Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari - SR EN ISO/CEI 17025:2005

Nota:
1. Lista documentelor normative mentionate mai sus nu este limitativa. Aceasta lista va fi actualizata periodic cu toate documentele normative referitoare la domeniul abordat care urmeaza sa intre in vigoare.
2. Pe durata de aplicare a prezentei proceduri se va avea in vedere aplicarea ultimei modificari sau completari ale actelor normative si reglementarilor tehnice la care se face referire in procedura sau in anexe.

CAP. IV
Termeni utilizati

ART. 11
In contextul prezentei proceduri, termenii referitori la activitatea procedurala sunt definiti dupa cum urmeaza:
- autorizare - procedura prin care Inspectoratul de Stat in Constructii prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul Inspectoratelor Teritoriale in Constructii prin Ordinul Inspectorului General de Stat, atesta ca laboratorul care solicita autorizarea este competent sa efectueze activitatile specifice unui laborator de analize si incercari in constructii.
- laborator de analize si incercari in constructii - denumit in continuare laborator de incercari in constructii - laborator care executa analize si incercari pentru controlul calitatii pe parcursul executiei lucrarilor de constructii sau care executa analize si incercari pentru constatarea starii tehnice a constructiilor sau elementelor de constructii existente, necesare in cadrul activitatilor de expertizare tehnica a constructiilor si de urmarire a comportarii in timp a acestora.
- sef laborator de analize si incercari in constructii - persoana autorizata de catre Inspectoratul de Stat in Constructii, cu pregatire tehnica de specialitate, numita prin decizie a conducatorului unitatii detinatoare a laboratorului, cu responsabilitati privind functionarea acesteia in conformitate cu reglementarile tehnice si legislatia in vigoare.
- laborator de gradul I - laborator cu statut de entitate juridica independenta din punct de vedere organizatoric si care functioneaza intr-o constructie permanenta (cu durata de viata mai mare de 10 ani). Laboratorul de grad I poate desfasura activitati in afara sediului prin laboratoare mobile pe perioada unui contract/proiect.
- laborator de gradul II - laborator cu statut de entitate juridica independenta sau care poate face parte dintr-o organizatie cu activitate in domeniul constructiilor, care efectueaza incercari si emite rapoarte de incercari conform profilelor autorizate atat pentru agentul economic de care apartine cat si pe baza contractuala pentru alte organizatii si care sa functioneze intr-un spatiu amenajat permanent. Laboratorul de gradul II poate desfasura activitati in afara sediului prin laboratoare mobile pe perioada unui contract/proiect.
- laborator de gradul III - laborator de prima parte, care efectueaza incercari si emite rapoarte de incercari conform profilelor autorizate pentru agentul economic de care apartine.
- evaluator - inspector de specialitate al Inspectoratului de Stat in Constructii desemnat sa efectueze evaluarea laboratorului.

CAP. V
Cerinte de autorizare

ART. 12
Un laborator de analize si incercari in constructii poate fi autorizat pentru domeniile solicitate daca indeplineste cerintele de autorizare cuprinse in anexa nr. 1.

CAP. VI
Procedura autorizarii

ART. 13
Autorizarea laboratoarelor de analize si incercari in constructii se face de catre Inspectoratul de Stat in Constructii prin comisiile teritoriale de autorizare constituite la nivelul Inspectoratelor Teritoriale in Constructii.
ART. 14
Comisiile de autorizare se constituie si isi desfasoara activitatea conform "Regulamentului de organizarea si functionare a comisiilor de autorizare" aprobat prin ordin al Inspectorului General de Stat al Inspectoratului de Stat in Constructii.

CAP. VII
Etapele de desfasurare a procesului de autorizare

ART. 15
(1) Procesul de autorizare se declanseaza prin depunerea de catre laboratorul de incercari in constructii solicitant la secretariatul inspectoratului judetean in constructii in jurisdictia caruia se situeaza sediul laboratorului, a dosarului de autorizare alcatuit din cererea de autorizare (anexa nr. 2) cu anexele aferente acesteia si "Fisa de identificare laborator" - care cuprinde datele de identificare privind institutia titulara si laboratorul de incercari care solicita autorizarea (anexa nr. 2a)
(2) Comisia de autorizare, prin secretarul din judetul respectiv, analizeaza dosarele de autorizare din punctul de vedere al completitudinii si corectitudinii.
(3) In cazul in care dosarul de autorizare nu corespunde prevederilor impuse de prezenta procedura, se informeaza in scris laboratorul solicitant si i se restituie, in termen de 5 zile lucratoare, dosarul in vederea completarii acestuia.
ART. 16
(1) Daca in urma analizei rezulta ca dosarul este complet si corect intocmit, comisia de autorizare si laboratorul solicitant stabilesc data evaluarii la fata locului.
(2) Pentru dosarele admise, laboratoarele solicitante vor prezenta, la secretariatul comisiei, chitanta de achitare a cheltuielilor de autorizare cu cel putin 3 zile inainte de data de desfasurare a evaluarii la fata locului stabilita de comun acord.
(3) Inspectorii desemnati de presedintele comisiei de autorizare, efectueaza evaluarea laboratorului la fata locului, pe baza chestionarului de evaluare (anexa nr. 4) si intocmesc procesul-verbal de evaluare (anexa nr. 4a). Dupa eliminarea tuturor neconformitatilor consemnate in procesul-verbal de evaluare, inspectorii inainteaza documentele spre analiza comisiei de autorizare.
ART. 17
Comisia de autorizare analizeaza dosarul de autorizare care contine cererea de autorizare si anexele acesteia, chestionarul de evaluare, procesul-verbal de evaluare si alte informatii culese in timpul evaluarii la fata locului (daca este cazul).
ART. 18
Concluzia comisiei se consemneaza in "Raportul de evaluare a laboratorului de analize si incercari in constructii" (anexa nr. 5).
ART. 19
Eliberarea autorizatiei (anexa nr. 3) se efectueaza de Inspectoratul de Stat in Constructii pe baza dosarului de autorizare intocmit de comisia teritoriala de autorizare pentru fiecare laborator solicitant care indeplineste criteriile de autorizare, compus din urmatoarele documente:
- Cererea de autorizare a laboratorului solicitant in care se precizeaza clar profilele si incercarile pentru care se solicita autorizarea;
- Fisa de identificare laborator;
- Raportul de evaluare.
ART. 20
(1) Pe durata valabilitatii autorizatiei laboratoarelor, inspectorii din cadrul inspectoratelor judetene de constructii, respectiv al Municipiului Bucuresti (IJC/ICMB), efectueaza inspectii privind mentinerea conditiilor avute in vedere la autorizare. Inspectiile de control se efectueaza anual (supraveghere programata - prima inspectie nu mai tarziu de un an de la data autorizarii) si ori de cate ori este cazul (ex.: modificari importante ale criteriilor de autorizare, reclamatii documentate, ca urmare a concluziilor supravegherii anterioare si alte situatii prin care se constata abateri de la criteriile de autorizare).
(2) Inspectiile de control se finalizeaza prin intocmirea proceselor-verbale de inspectie (conform PC-002 "Procedura de control laboratoare de analiza si incercari in constructii") in care se consemneaza stadiul rezolvarii actiunilor corective de la supravegherea anterioara, neconformitatile depistate in cursul supravegherii, actiunile corective stabilite etc. Procesul-verbal de inspectie si orice alte documente referitoare la activitatea laboratorului se arhiveaza impreuna cu dosarul de autorizare a acestuia.
(3) In cazul in care, in urma inspectiilor se constata neconformitati care pot duce la modificari ale conditiilor de autorizare, comisia teritoriala de autorizare analizeaza activitatea laboratorului in cauza si stabileste concluziile cu privire la mentinerea/limitarea/suspendarea/anularea autorizatiei, dupa caz.
ART. 21
(1) In cazul in care laboratorul autorizat solicita largirea domeniului de autorizare se vor parcurge aceleasi etape ca si la procesul de autorizare.
(2) Autorizatia initiala va fi completata printr-o anexa care va fi eliberata in termen de 30 de zile de Inspectoratul de Stat in Constructii pe baza dosarului de extindere a autorizatiei intocmit de comisia teritoriala de autorizare daca laboratorul solicitant indeplineste criteriile de autorizare.
(3) Inspectiile de control se vor desfasura concomitent atat pentru domeniile nou autorizate cat si pentru domeniile autorizate initial.
ART. 22
Reautorizarea se face in baza cererii de reautorizare si ca urmare a avizului favorabil dat de comisia teritoriala de autorizare, aviz rezultat in urma analizei dosarului gestionat de IJC/ICMB care contine toate documentele intocmite pe toata perioada de valabilitate a autorizatiei, inclusiv eventualele reclamatii, decizii de limitare, suspendare sau anulare a autorizatiei etc.
ART. 23
Inspectorul General de Stat poate dispune suspendarea, limitarea sau retragerea autorizatiei laboratorului de analize si incercari in constructii la propunerea inspectoratelor in constructii teritoriale si judetene pentru:
- neindeplinirea corespunzatoare a obligatiilor specifice,
- abateri de la cerintele avute in vedere la autorizare;
- reclamatii privind abateri grave dovedite;
- documente emise pentru domenii de competenta neautorizate.
ART. 24
(1) Un laborator a carui autorizatie a fost suspendata sau limitata poate sa-si reia activitatea numai dupa efectuarea unei inspectii care sa constate ca s-au aplicat actiunile corective pentru stingerea neconformitatilor.
(2) Laboratoarele de incercari in constructii carora li s-a retras autorizatia pot solicita o noua autorizare reluand procedura de autorizare, dupa remedierea deficientelor.
(3) Eliberarea de buletine de analize dupa limitarea, suspendarea sau retragerea autorizatiei se sanctioneaza conform <>art. 32 din Legea nr. 10/1995 , cu modificarile si completarile ulterioare.
ART. 25
Cheltuielile de autorizare sunt in valoare de 150 lei/5 incercari, si se indexeaza prin ordin al Inspectorului General de Stat ori de cate ori este cazul.

CAP. VIII
Dispozitii finale

ART. 26
Urmarirea aplicarii si controlul respectarii prevederilor prezentei proceduri se fac de catre Inspectoratul de Stat in Constructii - ISC, prin inspectoratele teritoriale si judetene in constructii.
ART. 27
Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta procedura.


ANEXA 1

Cerinte generale de competenta
in vederea autorizarii laboratoarelor de incercari in constructii

1. EXIGENTE ORGANIZATORICE
a. Laboratorul trebuie sa dispuna de o organizare care sa-i permita desfasurarea activitatii astfel incat rezultatul incercarilor efectuate sa nu fie influentate negativ, sub nici o forma, de eventuale deficiente din acest domeniu si anume:
- Laboratorul trebuie sa aiba o structura juridica bine definita, acesta putand functiona ca o entitate juridica sau in cadrul unei entitati juridice. Laboratorul poate fi structurat in mai multe unitati tehnice corespunzatoare profilelor de incercari.
- Relatiile de subordonare ale laboratorului in cadrul institutiei sau agentului economic in care functioneaza trebuie sa fie astfel stabilite incat sa nu permita exercitarea de presiuni de orice natura care sa influenteze impartialitatea, integritatea si credibilitatea activitatii laboratorului. In acest sens laboratorul de incercari va fi subordonat direct conducatorului institutiei/agentului economic respectiv.
- Laboratorul trebuie sa dispuna de un Regulament de organizare si functionare si un sistem de management al calitatii corespunzator domeniului sau de activitate.
- Laboratorul va fi organizat astfel incat fiecare persoana sa aiba fisa de post in care responsabilitatile sa fie riguros definite ca arie de desfasurare si limite de competenta; seful de laborator si personalul tehnic trebuie sa aiba autoritatea si resursele necesare realizarii sarcinilor (conf. 4.1.5 a din SR EN ISO/CEI 17025:2005).
- Personalul laboratorului nu trebuie sa fie supus presiunilor de orice natura care ar putea influenta negativ calitatea activitatii lor si rezultatele incercarilor efectuate (conform paragrafelor 4.1.5 b din SR EN ISO/CEI 17025:2005).
b. Laboratorul trebuie sa dispuna, in conformitate cu domeniul specific de activitate, de:
- documentatia tehnica in vigoare (standarde, norme tehnice, specificatii, instructiuni etc.) care reglementeaza conditiile si modul de efectuare a incercarilor pentru care solicita autorizarea;
- documentatia legislativa in vigoare, specifica laboratoarelor de incercari in constructii;
- SR EN ISO/CEI 17025:2005 - Cerinte generale pentru competenta laboratoarelor de incercari si etalonari;
- documentele sistemului calitatii aplicabile activitatii de laborator (manual, proceduri, instructiuni, planul calitatii etc.).
2. PERSONAL
a. Laboratorul trebuie sa dispuna de personal in numar suficient pentru a asigura efectuarea la frecventa din reglementari a incercarilor pentru care solicita autorizarea si pentru asigurarea continuitatii in executarea si luarea deciziilor, avandu-se in vedere si eventualele evenimente neprevazute care pot aparea.
b. Laboratorul poate sa foloseasca personal care este angajatul sau permanent sau pe baza de contract de colaborare; personalul colaborator trebuie sa fie supervizat, competent si sa lucreze conform sistemului de management implementat in laborator.
c. Personalul trebuie sa aiba pregatirea tehnica si experienta profesionala necesara indeplinirii atributiilor postului pe care il detine; sa cunoasca si sa aplice politica si procedurile sistemului de management al calitatii aferente activitatii lor.
d. Laboratorul trebuie sa fie condus de un sef de laborator autorizat in conformitate cu prevederile legale.
e. Laboratorul trebuie sa ateste intern sefii de profile.
f. Laboratorul trebuie sa aiba toate documentele necesare dovedirii competentei profesionale a personalului de laborator (calificare profesionala, experienta profesionala, dovezi privind instruirea, certificate de autorizare).
g. Laboratorul trebuie sa mentina fise ale postului pentru tot personalul - sef laborator, personalul care executa incercari nedistructive etc. astfel incat sa-si cunoasca atributiile, sarcinile, responsabilitatile, nivelurile de decizie si de competenta.
h. Laboratorul trebuie sa aiba un program anual de instruire a personalului de laborator si trebuie sa dovedeasca realizarea acestuia.
3. CONDITII DE SPATIU SI MEDIU
a. Laboratorul trebuie sa dispuna de spatiul si utilitatile necesare executarii corecte a tuturor activitatilor pentru fiecare profil de incercari autorizat.
b. Spatiul si utilitatile de care dispune laboratorul trebuie sa asigure conditiile impuse de reglementarile tehnice in vigoare pentru stocarea si pregatirea probelor supuse incercarilor, inainte si dupa incercare, efectuarea incercarilor, inregistrarile si prelucrarea datelor.
c. Spatiul si utilitatile aferente trebuie sa garanteze mentinerea permanenta a conditiilor de igiena, temperatura, umiditate, protectie impotriva noxelor si protectia muncii prevazute pentru domeniul de activitate al laboratorului, protectia mediului inconjurator, eliminarea influentei factorilor externi.
d. Spatiul destinat activitatii de laborator trebuie sa fie astfel dimensionat si ordonat incat sa asigure desfasurarea corecta a incercarilor, sa nu conduca la interferari de fluxuri, sa asigure spatii de arhivare si depozitarea echipamentelor neconforme etc.
e. Localul in care isi desfasoara activitatea laboratorul trebuie sa fie precis si bine delimitat de eventuale spatii vecine in care se desfasoara alte activitati;
f. Conditiile de acces in localul laboratorului trebuie sa asigure tinerea sub control a accesului persoanelor straine in conformitate cu regulile stabilite de conducerea laboratorului, in vederea asigurarii confidentialitatii rezultatelor incercarilor.
g. Laboratorul trebuie sa dispuna de mobilier corespunzator care sa asigure conditiile din standarde privind efectuarea incercarilor si pentru asigurarea conditiilor de pastrare a documentelor in conditii de confidentialitate.
4. SISTEMUL DE MANAGEMENT
a. Laboratorul trebuie sa faca dovada instituirii, implementarii si mentinerii unui sistem propriu de management corespunzator structurii sale de organizare, cu respectarea prevederilor SR ISO 17025/2005. Acest sistem trebuie sa acopere activitatile desfasurate in localurile permanente si mobile ale laboratorului.
b. Laboratorul trebuie sa elaboreze documentele sistemului de management respectiv politicile, sistemele, obiectivele, procedurile, instructiunile, programele etc.; acestea trebuie sa fie disponibile si intelese de personalul laboratorului corespunzator atributiilor fiecaruia.
c. Laboratorul trebuie sa dispuna de proceduri si instructiuni de lucru scrise privind:
- esantionarea si efectuarea incercarilor;
- aprovizionarea, transportul, manipularea, depozitarea atat a materialelor utilizate la incercari cat si a produselor incercate;
- controlul echipamentelor si dispozitivelor de masurare si monitorizare;
- analiza cererilor, ofertelor si contractelor;
- controlul subcontractantilor;
- planificarea si efectuarea auditurilor interne;
- planificarea si efectuarea instruirii personalului deservent;
- controlul neconformitatilor si reclamatiilor si aplicarea de actiuni corective si preventive;
- analiza efectuata de management.
d. Procedurile si instructiunile vor reglementa toate aspectele privind executarea incercarilor: caracteristici probe supuse incercarii, pastrarea si pregatirea probelor, executarea incercarii, inregistrarea si prelucrarea rezultatelor, raportul de incercare, conditii de acceptare, echipamente de incercare, materiale consumabile si personal responsabil cu efectuarea si validarea rezultatelor incercarilor.
e. Laboratorul trebuie sa dispuna de proceduri privind tinerea sub control a documentelor primite si emise de laborator privind identificarea, colectarea, indexarea, accesul, completarea, depozitarea, pastrarea si eliminarea acestora. Laboratorul trebuie sa asigure atat securitatea cat si confidentialitatea continutului documentelor.
5. METODE DE INCERCARE SI VALIDAREA METODEI
a. Laboratorul trebuie sa identifice toate tipurile de incercari din domeniul sau de activitate si sa stabileasca pentru acestea metodele standardizate si procedurile de efectuare.
b. Pentru metodele dezvoltate in laborator pentru uzul propriu trebuie sa se aplice proceduri pentru estimarea incertitudinii de masurare luandu-se in considerare toate componentele care au importanta in cazul respectiv.
6. ECHIPAMENTE
a. Laboratorul trebuie sa dispuna de echipamentul de masura si incercare precum si de materialele, produsele si dispozitivele auxiliare necesare efectuarii incercarilor pentru care solicita autorizarea, in conformitate cu reglementarile tehnice in vigoare.
b. Personalul care deserveste echipamentele trebuie sa fie instruit si sa aiba la dispozitie instructiunile de utilizare si intretinere (ultima actualizare in vigoare).
c. Echipamentul de masurare si incercare precum si software-ul utilizat trebuie sa asigure cel putin gradul de precizie indicat de standardul sau norma tehnica de incercare.
d. Echipamentele de masurare si incercare utilizate la efectuarea incercarilor trebuie sa fie in buna stare de functionare, confirmata prin inregistrari (certificate, buletine etc.) de verificare si etalonarea metrologica la zi, eliberate de organisme sau persoane autorizate legal in acest scop.
e. Laboratorul trebuie sa dispuna de:
- proceduri pentru securitatea in manipulare, transportul, depozitarea, utilizarea si mentenanta planificata a echipamentului si dispozitivelor de masurare si monitorizare;
- programe de intretinere si verificare curenta a echipamentelor;
- program anual de verificare metrologica si etalonare a echipamentelor;
- set etalonare, in cazul efectuarii in cadrul laboratorului a operatiunilor de etalonare a unor aparate;
- contract de prestari de servicii incheiat cu o unitate specializata in verificari metrologice.
f. Laboratorul trebuie sa dispuna de un sistem clar si actualizat permanent de gestionare a echipamentelor de masurare si incercare, care sa cuprinda:
- evidenta centralizata a echipamentelor (aparate de masurare, incercare, dispozitive auxiliare);
- fise individuale pentru aparatura de incercare, care vor cuprinde urmatoarele date:
- > denumirea aparaturii;
- > destinatia echipamentului;
- > producatorul, anul fabricatiei, tipul, numarul din gestiune;
- > caracteristici tehnice;
- > data punerii in functiune;
- > verificari metrologice necesare: frecventa, mod de realizare;
- > conditii speciale de utilizare;
- > localizarea in cadrul laboratorului;
- > documentele de atestare a efectuarii verificarilor metrologice;
- > documentele de atestare a unor operatii de verificare periodica, intretinere si reparatii.
g. Laboratorul trebuie sa dispuna de o evidenta completa cu materialele, produsele si dispozitivele auxiliare (consumabile si neconsumabile) necesare efectuarii incercarilor.
h. Laboratorul trebuie sa dispuna de un sistem de identificare, evidenta si depozitare a aparaturii defecte sau care in urma verificarii metrologice nu a primit aviz de utilizare, in asa fel incat:
- identificarea sa fie clara, prin etichetare;
- depozitarea sa fie facuta in spatii special destinate acestui scop.
7. ESANTIONARE, MANIPULARE, IDENTIFICARE, DEPOZITARE
a. Laboratorul trebuie sa elaboreze un plan de esantionare si proceduri pentru esantionarea epruvetelor/mostrelor din substantele, materialele sau produsele care urmeaza a fi incercate, aceste documente trebuie sa fie disponibile la locurile unde se efectueaza esantionarea.
b. Laboratorul trebuie sa dispuna de proceduri privind modul de identificare, manipulare, receptie, depozitare, pastrare sau eliminare a epruvetelor/mostrelor din substantele, materialele sau produsele care sunt incercate si/sau analizate.
c. Laboratorul trebuie sa aiba proceduri pentru tinerea sub control a inregistrarilor rezultate din activitatile prezentate mai sus si a oricaror abateri de la cerintele declarate initial.
8. ASIGURAREA CALITATII REZULTATELOR INCERCARILOR
a. Pentru asigurarea calitatii rezultatelor incercarilor laboratorul trebuie sa stabileasca proceduri de control al calitatii care sa acopere toate etapele de desfasurare a incercarilor incepand de la aprovizionarea materialelor/substantelor si echipamentelor necesare efectuarii incercarilor, desfasurarea propriu-zisa a incercarilor, inregistrarea rezultatelor etc.
b. Datele rezultate in urma monitorizarii activitatilor de control al calitatii trebuie inregistrate si analizate in vederea imbunatatirii efectuarii incercarilor si stabilirii de actiuni corective pentru reducerea posibilitatii de obtinere de rezultate neconforme.
9. RAPORTAREA REZULTATELOR
a. Laboratorul trebuie sa utilizeze pentru inregistrarea rezultatelor incercarilor rapoarte de incercare, acestea trebuie sa contina date precise, clare, fara ambiguitate si in conformitate cu instructiunile specifice metodei de incercare utilizate si cu informatiile cerute de client si necesare pentru interpretarea rezultatelor.
b. Rapoartele de incercare trebuie sa cuprinda cel putin informatiile impuse de SR ISO/CEI 17025/2005, paragrafele 5.10.2. si 5.10.3.
c. Pentru rapoartele transmise prin transfer electronic de date (e-mail, telefon, fax etc.) trebuie sa se aiba in vedere urmatoarele:
- calculatoarele si echipamentele automate utilizate trebuie sa fie dimensionate si intretinute pentru a asigura functionarea corespunzatoare scopului propus;
- software-le calculatorului utilizate pentru gestionarea si protectia datelor trebuie sa fie adecvate si validate;
- laboratorul trebuie sa dispuna de un sistem bine definit de control al datelor astfel incat sa se asigure colectarea datelor, prelucrarea acestora, inregistrarea, raportarea, evidenta, arhivarea si protectia datelor.
c. Pentru opiniile si interpretarile introduse in rapoartele de incercare de catre laborator se va preciza baza legala in care au fost emise si se vor marca intr-un mod distinct fata de restul textului.
d. Rezultatele obtinute de la subcontractanti, transmise in scris sau electronic, trebuie sa fie clar identificate si sa respecte cerintele impuse de SR ISO/CEI 17025/2005, paragrafele 5.10.2., 5.10.3. sau 5.10.4. Rapoartele transmise electronic vor fi secretizate astfel incat sa nu fie permisa modificarea lor de catre beneficiar.
e. Amendamentele aduse ulterior emiterii unui raport de incercare sau inlocuirea acestuia cu un raport nou trebuie identificat corespunzator astfel incat sa se asigure trasabilitatea cu raportul initial.


ANEXA 2

MODEL

CERERE DE AUTORIZARE
I.T.C. ....................

Doamnei/Domnului Inspector Teritorial Sef

Prin prezenta, .......... (denumirea institutiei) .........................., reprezentata prin ........................, cu sediul in ......................, va solicitam declansarea procedurii de autorizare a laboratorului .............. gradul ............; in acest sens va supunem spre analiza dosarul de autorizare anexat, compus din:
1. fisa de identificare laborator;
2. lista profilelor si incercarilor de laborator pentru care se solicita autorizarea;
3. planul laboratorului de incercari;
4. lista personalului incadrat in laborator (pentru personalul autorizat se completeaza numarul de autorizatie);
5. schema de organizare a laboratorului, inclusiv a institutiei de care apartine (daca este cazul);
6. lista documentelor sistemului de management al calitatii al intreprinderii/laboratorului (manual, proceduri de sistem, operationale si de lucru, instructiuni de lucru, lista formularelor in vigoare; in cazul in care manualul si procedurile sunt generale pentru intreprinderea de care apartine laboratorul trebuie sa se faca referiri exprese la activitatea de laborator).
Declaram prin prezenta ca am luat cunostinta despre prevederile reglementarilor legislative si tehnice in vigoare aplicabile activitatii laboratorului pentru care solicitam autorizarea si ne angajam sa respectam prevederile acestor reglementari pe toata perioada de valabilitate a autorizatiei, in caz contrar suntem de acord cu limitarea, suspendarea sau anularea autorizatiei.
Va rugam ca dupa analizarea dosarului de autorizare, in cazul in care acesta corespunde exigentelor stabilite pentru autorizare, sa propuneti perioada de efectuare a evaluarii la fata locului a laboratorului.

Conducatorul unitatii
.....................
Numele, prenumele si semnatura
L.S.


ANEXA 2a
la PA-003

MODEL
FISA DE IDENTIFICARE LABORATOR


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. Date privind institutia tutelara │
├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.1. │Denumire: │
│ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.2. │Adresa: │
│ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.3. │Nr. telefon: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.4. │Nr. inmatriculare: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.5. │Cod fiscal: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.6. │Statut juridic: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.7. │Principale domenii de activitate: │
│ │ │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 1.8. │Persoana de conducere delegata pentru reprezentare: │
│ │ │
├────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│2. Date privind laboratorul de incercari │
├────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 2.1. │Denumire: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 2.2. │Adresa: │
├────────┼────────────────────────────────────────┬───────────────────────────-┤
│ 2.3. │Nr. telefon/fax: │ │
├────────┼────────────────────────────────────────┴───────────────────────────-┤
│ 2.4. │Efectiv total personal laborator: │
├────────┼────────────────────────────────────────────────────────────────────-┤
│ 2.5. │din care personal tehnic: │
└────────┴────────────────────────────────────────────────────────────────────-┘

Conducatorul unitatii,
Nume, prenume
Semnatura
L.S.




ANEXA 3

AUTORIZATIE

NOTĂ(CTCE)
Anexa 3 se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 20bis din 12.01.2007(a se vedea imaginea asociata).


ANEXA 4

CHESTIONAR DE EVALUARE
A LABORATOARELOR DE ANALIZE SI INCERCARI IN CONSTRUCTII

1. Date privind institutia tutelara/laborator independent
1.1. Denumirea: ..........................................................
1.2. Adresa: .............................................................
1.3. Nr. telefon .........................................................
1.4. Statut de functionare: ..............................................
1.5. Persoana de conducere delegata pentru reprezentare ..................

2. Date privind laboratorul de incercari
2.1. Denumirea ...........................................................
2.2. Adresa ..............................................................
2.3. Nr. telefon .........................................................
2.4. Profile de incercari (cod profile) ..................................
.....................................................................
2.5. Efectiv total personal laborator: ...................................
- Din care personal tehnic: ..........................................


┌───┬────────────────────────────────────────────────────-┬────────────────────┐
│Nr.│ │Rezultatul evaluarii│
│ce-│ Cerinta evaluata ├──┬──┬──────────────┤
│rin│ │Da│Nu│ Obs. │
│ţa │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴──────────────┤
│A. │Organizare generala │
├───┼────────────────────────────────────────────────────-┬──┬──┬─────────────-┤
│ 1.│Laboratorul dispune de o organizare care-i permite │ │ │ │
│ │desfasurarea activitatii astfel incat sa nu se │ │ │ │
│ │exercite presiuni financiare sau de alta natura care │ │ │ │
│ │pot influenta impartialitatea, integritatea si │ │ │ │
│ │credibilitatea activitatii de laborator? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 2.│Sunt asigurate spatiile necesare de desfasurare in │ │ │ │
│ │bune conditii a incercarilor? (se precizeaza anexa │ │ │ │
│ │care prezinta planul laboratorului) │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 3.│Sunt stabilite atributiile, sarcinile, │ │ │ │
│ │responsabilitatile etc. ale laboratorului intr-un │ │ │ │
│ │regulament de organizare si functionare al │ │ │ │
│ │laboratorului sau un capitolul din ROF-ul institutiei│ │ │ │
│ │tutelare? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴──────────────┤
│B. │Resurse umane │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┬──┬──┬─────────────-┤
│ 4.│Laboratorul dispune de personal astfel incat sa │ │ │ │
│ │asigure atat conducerea cat si efectuarea │ │ │ │
│ │incercarilor pentru care solicita autorizarea cu │ │ │ │
│ │frecventa planificata? (se precizeaza anexa care │ │ │ │
│ │prezinta lista cu personalul incadrat special pentru │ │ │ │
│ │laborator - nume, functie, calificare; pentru │ │ │ │
│ │personalul autorizat se completeaza inclusiv numarul │ │ │ │
│ │de autorizatie). │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 5.│Personalul angajat la laborator are fisa postului │ │ │ │
│ │intocmita astfel incat sa cuprinda atributiile, │ │ │ │
│ │sarcinile, responsabilitatile, nivelurile de decizie │ │ │ │
│ │si de competenta? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 6.│Este desemnat un responsabil cu metrologia in │ │ │ │
│ │laborator? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 7.│Personalul angajat la laborator are cunostintele │ │ │ │
│ │necesare privind legislatia, standardele, normativele│ │ │ │
│ │aplicabile activitatii desfasurate in laborator? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│ 8.│Aveti un program anual de instruire a personalului │ │ │ │
│ │din laborator? │ │ │ │
│ │Exista inregistrari privind instruirea personalului? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴─────────────-┤
│C. │Sistemul calitatii │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┬──┬──┬─────────────-┤
│ 9.│Aveti implementat un sistem propriu de management al │ │ │ │
│ │calitatii? (se precizeaza anexa care prezinta lista │ │ │ │
│ │documentelor sistemului de management al calitatii - │ │ │ │
│ │Manual, proceduri, instructiuni, lista care include │ │ │ │
│ │editia/revizia in vigoare; in cazul in care sistemul │ │ │ │
│ │calitatii este inclus in sistemul institutii tutelare│ │ │ │
│ │trebuie sa se faca specificatii clare referitoare la │ │ │ │
│ │sistemul calitatii aplicabil activitatii de │ │ │ │
│ │laborator. │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│10.│La elaborarea sistemului de management al calitatii │ │ │ │
│ │s-a avut in vedere respectarea SR EN ISO/CEI │ │ │ │
│ │17025/2005? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│11.│Conducerea laboratorului si-a stabilit politica si │ │ │ │
│ │obiectivele in domeniul calitatii? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│12.│Documentele sistemului calitatii sunt accesibile │ │ │ │
│ │personalului din laborator si cunoscute de acesta? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│13.│Exista o procedura pentru gestiunea controlata a │ │ │ │
│ │inregistrarilor? Procedura defineste modalitatea de a│ │ │ │
│ │asigura: usurinta identificarii, arhivarii, regasirii│ │ │ │
│ │si protectiei inregistrarilor, durata de pastrare si │ │ │ │
│ │destinatia finala? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│14.│Exista un sistem de tratare a cererilor de │ │ │ │
│ │oferta/oferte si contractelor de incercari pentru a │ │ │ │
│ │stabili daca laboratorul are capabilitatea sa │ │ │ │
│ │indeplineasca cerintele clientului? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│15.│Este asigurat controlul subcontractantilor in │ │ │ │
│ │activitatile de incercari, in sensul conformarii │ │ │ │
│ │acestora la cerintele SR EN ISO/CEI 17025/2005? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│16.│Laboratorul are un sistem procedurat pentru │ │ │ │
│ │aprovizionarea, receptia, depozitarea, identificarea │ │ │ │
│ │produselor utilizate in laborator? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│17.│Este efectuata evaluarea si selectia furnizorilor pe │ │ │ │
│ │baza capacitatii acestora de a furniza │ │ │ │
│ │produse/servicii conforme cu cerintele organizatiei? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│18.│Este stabilita procedura de interfata cu clientul │ │ │ │
│ │privind: modul de comunicare, transmiterea │ │ │ │
│ │rezultatelor incercarilor, feed-back-ul de la client,│ │ │ │
│ │inclusiv reclamatiile acestuia etc.? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│19.│Sunt definite, intr-o procedura documentata, metodele│ │ │ │
│ │de control si responsabilitatile/autoritatea pentru │ │ │ │
│ │controlul incercarilor/rezultatelor neconforme? (se │ │ │ │
│ │va preciza numarul neconformitatilor identificate in │ │ │ │
│ │ultimele 6 luni) │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│20.│Sunt pastrate inregistrari privind actiunile │ │ │ │
│ │corective si preventive rezultate in urma controlului│ │ │ │
│ │lucrarilor neconforme, auditurilor interne sau │ │ │ │
│ │externe, analiza efectuata de conducere, feed-back-ul│ │ │ │
│ │de la client, inclusiv reclamatiile acestuia? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│21.│Aveti organizat auditul intern al laboratorului? │ │ │ │
│ │(notati data ultimului audit intern efectuat) │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│22.│Se efectueaza periodic analiza de catre conducere a │ │ │ │
│ │activitatii de laborator? (precizati intervalul la │ │ │ │
│ │care se efectueaza si data ultimei analize). │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴─────────────-┤
│D. │Cerinte tehnice │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┬──┬──┬─────────────-┤
│D.1│Metode de incercare si validarea metodei │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│23.│Sunt identificate metodele de incercare si │ │ │ │
│ │standardele, specificatiile etc. dupa care se │ │ │ │
│ │efectueaza incercarile? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│24.│Se efectueaza incercari dupa metode nestandardizate? │ │ │ │
│ │Daca da, precizati cine a validat metoda de │ │ │ │
│ │incercare. │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│25.│Aveti proceduri/instructiuni de efectuare a tuturor │ │ │ │
│ │incercarilor pentru care se solicita autorizarea? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│26.│Aveti o lista privind legislatia, standardele, │ │ │ │
│ │normativele etc. ultima editie in vigoare, aplicabile│ │ │ │
│ │activitatii de laborator? Aceste documente sunt in │ │ │ │
│ │dotarea laboratorului? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│D.2│Echipament pentru incercari, masura, etalonare │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│27.│Laboratorul este dotat cu necesarul de echipamente de│ │ │ │
│ │esantionare, masurare si incercare conforme cu │ │ │ │
│ │specificatiile relevante pentru incercarile/ │ │ │ │
│ │etalonarile respective? Daca nu, cum procedati? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│28.│Echipamentele care au efect semnificativ asupra │ │ │ │
│ │exactitatii sau validitatii rezultatelor incercarilor│ │ │ │
│ │sau esantionarii sunt etalonate/verificate inainte de│ │ │ │
│ │punerea in functiune │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│29.│Exista proceduri documentate si implementate privind │ │ │ │
│ │identificarea, metode de verificare utilizate, │ │ │ │
│ │securitatea in manipulare, transportul, depozitarea, │ │ │ │
│ │utilizarea si mentenanta planificata a │ │ │ │
│ │echipamentului? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│30.│Este amenajata o zona din laborator pentru a se │ │ │ │
│ │depozita echipamentele neconforme? (se va hasura zona│ │ │ │
│ │in planul de situatie al laboratorului) │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│31.│Aveti un sistem de evidenta al verificarilor │ │ │ │
│ │metrologice? Daca da, precizati cum este organizat. │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴─────────────-┤
│E │Realizarea de incercari │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┬──┬──┬─────────────-┤
│32.│Aveti stabilite proceduri care descriu selectarea, │ │ │ │
│ │planul de esantionare, extragerea si pregatirea │ │ │ │
│ │esantioanelor? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│33.│Aveti un sistem de receptionare, inregistrare, │ │ │ │
│ │etichetare, depozitare (inainte si dupa incercarea │ │ │ │
│ │probelor supuse incercarii)? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│34.│Dupa efectuarea incercarilor aveti o procedura de │ │ │ │
│ │eliminare a deseurilor? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│35.│Aveti un plan control calitate intocmit pe tipuri de │ │ │ │
│ │materiale, faze de control care sa includa frecventa │ │ │ │
│ │de efectuare a incercarilor (in cazul laboratoarelor │ │ │ │
│ │care efectueaza incercari pentru agentul economic de │ │ │ │
│ │care apartine)? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│36.│Aveti instituit un sistem de control privind │ │ │ │
│ │respectarea normelor tehnice privind efectuarea │ │ │ │
│ │incercarilor? │ │ │ │
│ │Cine efectueaza controlul? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│37.│Dar pentru verificarea modului de consemnare in │ │ │ │
│ │documentele emise? │ │ │ │
│ │Cine efectueaza controlul? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│38.│Utilizati formulare pentru inscrierea rezultatelor │ │ │ │
│ │incercarilor? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│39.│Formularele/caietele de lucru/fisele de lucru sunt │ │ │ │
│ │identificate pe fiecare tip de incercare? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│40.│Pentru rezultatele incercarilor efectuate de │ │ │ │
│ │subcontractanti se emit rapoarte scrise? │ │ │ │
├──-┼────────────────────────────────────────────────────-┼──┼──┼──────────────┤
│41.│Inregistrarile tehnice ale rezultatelor incercarilor │ │ │ │
│ │asigura trasabilitatea incercarilor (identificarea │ │ │ │
│ │comenzii/contractului, identificarea personalului │ │ │ │
│ │responsabil pentru esantionare, pentru efectuarea │ │ │ │
│ │incercarii, pentru inscrierea/calculul rezultatelor).│ │ │ │
└──-┴────────────────────────────────────────────────────-┴──┴──┴─────────────-┘


--------
*) In rubrica "Observatii" se noteaza datele solicitate in chestionar sau se identifica documentele care se anexeaza si care confirma stadiul de realizare a cerintei evaluate.



┌────────────────────────────────────────────┬─────────────────-┬──────────────┐
│ Numele si prenumele evaluatorilor │ Semnatura │ Data │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────-┼──────────────┤
│1. │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────-┼──────────────┤
│2. │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼─────────────────-┼──────────────┤
│3. │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴─────────────────-┴──────────────┘




ANEXA 4a

MODEL

PROCES-VERBAL DE EVALUARE
incheiat azi ....................

In urma evaluarii efectuate la laboratorul .............................. de catre Inspectoratul Judetean in Constructii ........................... pe baza chestionarului de evaluare s-au constat un numar de .............. neconformitati pentru care s-au stabilit actiuni corective conform tabelului de mai jos:


┌────-┬───────────────┬─────────┬────────────-┬────────────────────────┬───────┐
│ CE- │ │ │TERMEN PROPUS│ CONSTATAREA REALIZARII │ │
│RINTA│NECONFORMITATEA│ACTIUNEA │ PENTRU │ ACTIUNII CORECTIVE │ │
│ NR. │ CONSTATATA │CORECTIVA│ SOLUTIONARE ├───────────┬────────────┤ OBS. │
│ │ │ │ │ REALIZATA │REPROGRAMATA│ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼───────────────┼─────────┼────────────-┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────────┴─────────┴────────────-┴───────────┴────────────┴───────┘



Termenele pentru solutionarea neconformitatilor au fost propuse de reprezentantii laboratorului evaluat.


┌─────────────────────┬───────────┬───────────────────────────────-┬───────────┐
│ Numele si prenumele │ Semnatura │ Numele si prenumele │ Semnatura │
│ evaluatorilor │ │ reprezentantilor laboratorului │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│1. │ │1. │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│2. │ │2. │ │
├─────────────────────┼───────────┼────────────────────────────────┼───────────┤
│3. │ │3. │ 1/1│
└─────────────────────┴───────────┴────────────────────────────────┴──────────-┘




ANEXA 5



ANTETUL

INSPECTORATULUI JUDETEAN IN CONSTRUCTII sau
Stema INSPECTORATULUI IN CONSTRUCTII AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Romaniei care efectueaza evaluarea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-

RAPORT DE EVALUARE
A LABORATORULUI DE ANALIZE SI INCERCARI IN CONSTRUCTII
incheiat azi .........................

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-┐
│Date de identificare laborator │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Institutia tutelara: │Nr. Registrul comertului: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │CUI societate: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa institutie tutelara: │Nr. telefon: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. fax: │
├──────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa laborator: │Nr. telefon laborator: │
│ ├───────────────────────────────────┤
│ │Nr. fax laborator: │
├──────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┤
│1. Baza legala a atestarii: │
├──────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│- <>Legea nr. 10/1995 privind calitatea in │- OGR nr. 2/2001 privind regimul │
│constructii, cu modificarile si comple- │juridic al contraventiilor, aprobata
│tarile ulterioare │cu modificari si completari prin │
│- <>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea │<>Legea nr. 180/11.04.2002 , modificata
│executarii lucrarilor de constructii, │si completata prin Legea nr. 526/ │
│republicata in 13 octombrie 2004, cu │25.11.2004 │
│modificarile si completarile ulterioare │- SR EN ISO 17025:2005 - Cerinte │
│- OGR nr. 63/2001 privind infiintarea │generale pentru competenta labora- │
│Inspectoratului de Stat in Constructii - │toarelor de incercari si etalonari │
│ISC,aprobata prin <>Legea nr. 707/03.12.2001 │- Procedura privind evaluarea la- │
│- Regulamentul de organizare si functio- │boratoarelor de analize si incer- │
│nare al Inspectoratului de Stat in Con- │cari in constructii in vederea │
│structii - ISC, aprobat prin Decizia nr. │autorizarii, cod PA-003 │
│397/01 august 2005 a Primului Ministru │- Procedura de autorizare a per- │
│- Regulament privind controlul de stat al │sonalului de specialitate in │
│calitatii in constructii, aprobat prin HGR│constructii, cod PA-002 │
│nr. 272/1994 │- Reglementari tehnice (regulamen- │
│- Regulamentul privind autorizarea │te, proceduri, specificatii, nor- │
│laboratoarelor de analize si incercari in │mative, instructiuni, ghiduri, │
│activitatea de constructii aprobat prin HG│metodologii, manuale, etc.) │
│nr. 808/2005. │ │
├────────────────────────────────────┬─────┴───────────────────────────────────┤
│ Comisia de autorizare compusa din: │ Nume si prenume │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Presedinte │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Membru │ │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Secretar comisie │ │
├────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│In urma analizarii Dosarului de autorizare de catre comisia de autorizare │
│s-au constatat │
├───┬────────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┤
│Nr.│ Criteriul analizat │ DA │ NU │
│crt│ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 1.│Fisa de identificare este completata cu toate datele de identi- │ │ │
│ │ficare necesare in faza de autorizare/reautorizare? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 2.│Lista documentelor sistemului de management al calitatii contine│ │ │
│ │documentele necesare functionarii sistemului? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 3.│Lista profilelor si incercarilor de laborator pentru care se │ │ │
│ │solicita autorizarea │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 4.│Chestionarul de evaluare s-a completat conform cerintelor etapei│ │ │
│ │de autorizare/reautorizare? │ │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┤
│ 5.│S-a constatat realizarea tuturor actiunilor corective stabilite │ │ │
│ │in Procesul verbal rezultat in urma verificarilor efectuate in │ │ │
│ │baza Chestionarului de evaluare? │ │ │
├───┴────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┤
│Alte constatari rezultate in urma analizei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Paginile anexate, in numar de ........................., fac parte integranta │
│din prezentul Raport de evaluare. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│CONCLUZIA COMISIEI DE AUTORIZARE │
│ In urma analizei documentelor, laboratorul ............................... cu│
│sediul ......................................................................,│
│INDEPLINESTE/NU INDEPLINESTE cerintele de autorizare/reautorizare. │
├───────────────────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────┤
│ Comisia de autorizare │ Nume si prenume │ Semnatura │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Presedinte │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Membru │ │ │
├───────────────────────────┼────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Secretar comisie │ │ │
└───────────────────────────┴────────────────────────────────┴─────────────────┘


Prezentul raport de evaluare a fost intocmit in .................... exemplare.


ANEXA 6



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ NOMENCLATORUL PROFILELOR DE INCERCARI │
├──-┬──────────────────────────-┬──────────────────────────────────────────────┤
│Nr.│ Cod profil │ Denumire Profil │
│crt│ │ │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 1 │Analize chimice ape │Analize chimice ape │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 2 │ANCFD │Agregate naturale pentru lucrari de CF, drumuri
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 3 │AR │Armaturi de rezistenta; din otel beton, sarme │
│ │ │sau plase sudate │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 4 │BBABP │Beton, beton armat, beton precomprimat │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 5 │CF │Suprastructura CF │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 6 │CO │Constructii din otel │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 7 │D │Drumuri │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 8 │Prefabricate │Prefabricate │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│ 9 │EIC │Echipamente inglobate in constructii │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│10 │F │Finisaje │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│11 │Geosintetice │Geosintetice │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│12 │GTF │Geotehnica si teren de fundare │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│13 │HITIF │Hidroizolatii, izolatii termice, izolatii │
│ │ │fonice │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│14 │IA │Instalatii de automatizare │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│15 │IAE │Instalatii si aparataje electrice │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│16 │Cr │Instalatii de contact, semnalizare, centrali- │
│ │ │zare bloc, instalatii de automatizare pentru CF
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│17 │IDM │Incercari distructive metal │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│18 │IF │Instalatii frigorifice │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│19 │IGN │Instalatii de gaze combustibile naturale │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│20 │II │Instalatii de incalzire │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│21 │Incercari accelerate ale │Incercari accelerate ale sistemelor rutiere │
│ │sistemelor rutiere │ │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│22 │Incercari distructive lemn │Incercari distructive lemn │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│23 │Incercari nedistructive │Incercari nedistructive nemetale │
│ │nemetale │ │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│24 │Incercari polietilena │Incercari polietilena │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│25 │Incercari pe modele si │Incercari pe modele si prototipuri in │
│ │prototipuri in laborator │laborator │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│26 │Incercari produse ceramice │Incercari produse ceramice │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│27 │INM │Incercari nedistructive metal │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│28 │IS │Instalatii sanitare │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│29 │IVC │Instalatii de ventilatie si climatizare │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│30 │LT │Lucrari de telecomunicatii │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│31 │Materiale pentru invelitori│Materiale pentru invelitori │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│32 │Materiale pentru produse │Materiale pentru produse ceramice │
│ │ceramice │ │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│33 │MBM │Materiale pentru betoane si mortare │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│34 │MD │Materiale pentru drumuri │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│35 │MNB │Materiale pentru noroi bentonitic │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│36 │MP │Materiale de protectie contra agentilor │
│ │ │corozivi │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│37 │MTZ │Mortare pentru tencuieli si zidarii │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│38 │PC │Protectie catodica │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│39 │PCI │Protectie contra incendiilor │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│40 │Placi azbociment │Placi azbociment │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│41 │Produse finite │Produse finite │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│42 │Produse petroliere │Produse petroliere │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│43 │Profil chimic │Profil chimic │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│44 │Siguranta circulatiei │Siguranta circulatiei │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│45 │Teracota │Teracota │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│46 │VNCEC │Verificari nedistructive si a comportarii in │
│ │ │in exploatare a constructiilor │
├──-┼──────────────────────────-┼──────────────────────────────────────────────┤
│47 │ZP │Zidarie si pereti │
└──-┴──────────────────────────-┴──────────────────────────────────────────────┘



-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016