Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
A. Dispoziţii generale privind procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate 1. Prezenta procedurã este aplicabilã persoanelor fizice sau juridice care îndeplinesc condiţiile legale în aceastã materie. 2. Creanţele fiscale pentru care se analizeazã posibilitatea declarãrii stãrii de insolvabilitate sunt reprezentate atât de obligaţiile fiscale principale, cât şi de obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora. 3. În situaţia în care se constatã îndeplinirea condiţiilor legale în materie, debitorul în cauzã va fi declarat insolvabil în baza unui proces-verbal întocmit de compartimentul cu atribuţii de executare silitã din cadrul organului fiscal competent, vizat de compartimentul juridic al acestuia sau al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, dupã caz, şi aprobat de conducãtorul organului fiscal. 4. Procesul-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori, iar celãlalt se transmite debitorului declarat insolvabil. 5. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate se aplicã în fiecare dintre situaţiile prevãzute la <>art. 172 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, atât în cazul debitorilor ale cãror venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã, cât şi în cazul debitorilor care nu au venituri ori bunuri urmãribile. 6. Pe perioada în care un debitor ale cãrui venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã este declarat insolvabil, mãsurile de executare silitã nu vor fi întrerupte. 7. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili ale cãror venituri sau bunuri urmãribile au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã se datoreazã obligaţii fiscale accesorii, pânã la data stingerii acestora, inclusiv. 8. Creanţele fiscale ale debitorilor declaraţi în stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmãribile se scot din evidenţa curentã şi sunt trecute într-o evidenţã separatã, iar aplicarea mãsurilor de executare silitã se întrerupe. 9. Pentru obligaţiile fiscale principale înregistrate de debitorii insolvabili care nu au venituri sau bunuri urmãribile se datoreazã obligaţii fiscale accesorii pânã la data trecerii acestora în evidenţa separatã, în conformitate cu prevederile <>art. 116 alin. (2) lit. a^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 10. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care se continuã executarea silitã, aflate în evidenţa curentã, şi creanţele fiscale înregistrate de debitorii declaraţi insolvabili pentru care executarea silitã se întrerupe, aflate în evidenţa separatã, vor fi scãzute din aceste evidenţe la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã. 11. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane juridice vor fi scãzute din evidenţa curentã, respectiv din evidenţa separatã, dupã caz, dupã data la care respectiva persoanã juridicã a fost radiatã din registrul comerţului, în baza încheierii de radiere a judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului. 12. Creanţele fiscale înregistrate de debitorii persoane fizice declaraţi insolvabili vor fi scãzute din evidenţa separatã inclusiv în cursul perioadei de prescripţie, dupã data la care respectiva persoanã fizicã a decedat sau a fost declaratã dispãrutã ori decedatã prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti, iar pentru aceasta nu existã moştenitori care au acceptat succesiunea. 13. Scãderea creanţelor fiscale înregistrate de debitori, din evidenţa curentã sau din evidenţa separatã, dupã caz, va fi fãcutã, în condiţiile legii, în baza unui proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale şi a borderoului de adãugare-scãdere anexat acestuia. Procesul-verbal de scãdere din evidenţã va fi întocmit de organul de executare competent, vizat de compartimentul juridic din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, respectiv al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, dupã caz, fiind aprobat de directorul executiv adjunct cu atribuţii în domeniul administrãrii veniturilor bugetare. 14. Dupã data declarãrii stãrii de insolvabilitate a unui debitor persoanã fizicã sau juridicã, în situaţia în care organul de executare constatã îndeplinite condiţiile legale în materia atragerii rãspunderii solidare, va face demersurile legale ce se impun, în conformitate cu prevederile <>art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. B. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorilor, persoane fizice sau juridice, ale cãror venituri ori bunuri au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã 15. În scopul declarãrii stãrii de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, ale cãror venituri ori bunuri au o valoare mai micã decât obligaţiile fiscale de platã, organele de executare au urmãtoarele obligaţii: 15.1. sã verifice situaţia patrimonialã a debitorilor persoane juridice, sub aspectul cuantificãrii valorii însumate a bunurilor şi veniturilor acestora, prin solicitarea, consultarea şi analizarea, la sediul debitorului, respectiv la punctele de lucru, dupã caz, a datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, din ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare, precum şi cercetarea la faţa locului a bunurilor deţinute de aceştia, avându-se în vedere urmãtoarele: 15.1.1. valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei; 15.1.2. valoarea însumatã a tuturor veniturilor de naturã comercialã, fiscalã sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite bãneşti, din titluri de stat cu rãscumpãrare la termen; 15.1.3. valoarea determinatã, pe baza cotaţiilor bursiere la zi, a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni); 15.1.4. valoarea însumatã a creanţelor de naturã comercialã, a cambiilor, biletelor la ordin sau a creanţelor de naturã fiscalã (sume de rambursat ori sume de restituit) pe care debitorul persoanã juridicã le are de recuperat; 15.1.5. valoarea însumatã a disponibilitãţilor bãneşti, aşa cum rezultã din fişierul conturilor bancare; 15.2. sã verifice situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã juridicã, precum şi valoarea acestora prin solicitãri de informaţii de la unitatea administrativ-teritorialã (primãrie), biroul de Carte Funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.); 15.3. sã verifice situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã fizicã, precum şi valoarea acestora, prin: 15.3.1. solicitãri de informaţii de la unitatea administrativ-teritorialã (primãrie), biroul de Carte Funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.); 15.3.2. cercetãri şi constatãri la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materialã a acesteia, precum şi la alte unitãţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfãşurat activitatea profesionalã ori lucrativã remuneratã, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã fizicã, dupã caz; 15.3.3. solicitãri de informaţii de la organele ori persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispãrut ori decedat; 15.3.4. solicitãri de informaţii de la societãţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilitãţi bãneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispãrut ori decedat; 15.4. sã procedeze la compararea valorii însumate a bunurilor şi veniturilor debitorului persoanã fizicã sau juridicã, cu totalul obligaţiilor fiscale principale şi accesorii datorate de acesta şi neachitate la data comparãrii. 16. Dupã analiza datelor şi informaţiilor menţionate la lit. B pct. 15, organele de executare competente, în funcţie de situaţia în care se încadreazã, vor proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta procedurã. C. Procedura de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorilor, persoane fizice sau juridice, care nu au venituri ori bunuri urmãribile 17. În scopul declarãrii în stare de insolvabilitate a debitorilor persoane fizice sau juridice, care nu au venituri ori bunuri urmãribile, care îndeplinesc condiţiile legale, organele de executare au urmãtoarele obligaţii: 17.1. sã verifice situaţia juridicã a debitorului persoanã juridicã prin solicitarea de informaţii de la oficiul registrului comerţului sau de la alte instituţii competente, dupã caz, urmãrind eventualele menţiuni înscrise în certificatul constatator referitoare la dizolvare, lichidare ori radiere; 17.2. sã verifice domiciliul fiscal, sediul social şi/sau sediul secundar, dupã caz, al debitorilor persoane fizice ori juridice, care urmeazã a fi declaraţi în stare de insolvabilitate, prin: 17.2.1. solicitãri de informaţii de la organele abilitate, iar în cazul în care acesta nu este gãsit, sã se facã menţiunea "nu este gãsit la adresã"; 17.2.2. deplasarea la domiciliul şi/sau sediul secundar cunoscute; 17.2.3. solicitãri de informaţii de la: a) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa, dupã caz, al/a administratorilor, asociaţilor/acţionarilor persoanei juridice debitoare; b) organele de poliţie referitoare la domiciliul/reşedinţa al/a persoanei fizice debitoare; c) organul fiscal în a cãrui razã teritorialã se aflã ori s-au aflat sediile principale sau secundare, dupã caz; 17.3. sã verifice existenţa bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã fizicã sau juridicã, precum şi a veniturilor acestuia, prin: 17.3.1. examinarea datelor cuprinse în situaţiile financiar-contabile anuale sau semestriale, precum şi în ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare; 17.3.2. consultarea fişierului conturilor bancare; 17.3.3. verificarea înregistrãrilor în arhiva electronicã de garanţii reale mobiliare; 17.3.4. solicitãri de informaţii de la unitatea administrativ-teritorialã (primãrie), biroul de Carte Funciarã, precum şi, dupã caz, de la instituţii care gestioneazã registre publice sau de la alte organe abilitate (Registrul Auto Român, Registrul Naval Român etc.); 17.3.5. cercetãri şi constatãri la domiciliul fiscal şi/sau sediul secundar, precum şi în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã juridicã sau fizicã, dupã caz. 18. Dupã culegerea datelor şi informaţiilor menţionate la lit. C pct. 17, organele de executare competente, în funcţie de situaţia în care se încadreazã, vor proceda la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta procedurã. 18.1. Existenţa documentaţiei prevãzute mai sus nu are caracter limitativ şi stã la baza aplicãrii prevederilor <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 18.2. Toatã documentaţia se îndosariazã şi se pãstreazã la dosarul de executare silitã al debitorului în cauzã, care rãmâne la organul de executare. 19. Verificarea situaţiei debitorului care nu are bunuri sau venituri urmãribile declarat în stare de insolvabilitate se va face de cãtre organele de executare, cel puţin o datã pe an, fiind reluate investigaţiile prevãzute la lit. B din prezenta procedurã ori de câte ori este necesar, conform prevederilor legale. 19.1. În situaţia în care se constatã dobândirea de cãtre debitorul declarat insolvabil a unor bunuri sau venituri urmãribile, organul de executare va proceda, în conformitate cu prevederile <>art. 172 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la trecerea creanţelor respectivului debitor persoanã fizicã sau juridicã din evidenţa separatã în cea curentã şi la începerea/reluarea mãsurilor de executare silitã. 19.2. Dupã trecerea creanţelor debitorului declarat insolvabil din evidenţa separatã în cea curentã, pe perioada de timp în care acestea rãmân în evidenţa curentã, sunt aplicabile prevederile pct. 7 de la lit. A a prezentei proceduri. 19.3. Trecerea creanţelor din evidenţa separatã în evidenţa curentã se face de cãtre organul de executare competent, prin întocmirea unui proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta procedurã. 19.4. Dupã valorificarea prin executare silitã a bunurilor sau veniturilor identificate, creanţele fiscale rãmase nestinse la platã vor fi trecute din nou în evidenţa separatã destinatã debitorilor declaraţi insolvabili care nu deţin bunuri sau venituri urmãribile. În acest scop, organul fiscal competent va proceda, prin analogie, în conformitate cu procedura prevãzutã la pct. 19.3. D. Procedura de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale 20. Din evidenţa organului fiscal se scad obligaţiile fiscale restante înregistrate de debitori, în urmãtoarele situaţii: a) la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã; b) pentru debitorii persoane fizice decedate sau declarate dispãrute ori decedate prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti; c) pentru debitorii persoane juridice radiate din registrul comerţului. 21. În situaţia în care organul de executare constatã îndeplinirea uneia dintre condiţiile în care pot fi scãzute din evidenţã creanţe înregistrate de un debitor, va proceda la întocmirea unui proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale, al cãrui model este prevãzut la anexa nr. 3 la prezenta procedurã. 22. Scãderea din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de persoana juridicã radiatã din registrul comerţului se face numai în baza încheierii de radiere a judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului. 23. Scãderea din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul persoanã fizicã decedatã sau declaratã dispãrutã ori decedatã se face numai în baza certificatului de deces ori a hotãrârii judecãtoreşti prin care aceasta a fost declaratã dispãrutã ori decedatã. 24. Documentele prevãzute la pct. 22 şi 23 se anexeazã, în copie, la procesul-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale, alãturi de borderoul de adãugare-scãdere a creanţelor. E. Dispoziţii finale de aplicare 25. Întocmirea şi verificarea documentaţiei necesare declarãrii stãrii de insolvabilitate se efectueazã de cãtre organul fiscal competent, compartimentul cu atribuţii de executare silitã, în conformitate cu prevederile <>art. 31 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în administrarea debitorului respectiv persoanã fizicã sau juridicã. 26. Dupã finalizarea analizei de caz se procedeazã, în termen de 5 zile lucrãtoare, la întocmirea procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã. 27. Organul fiscal competent, compartimentul cu atribuţii de executare silitã, va lua mãsurile necesare referitoare la întreruperea executãrii silite, calculul obligaţiilor fiscale accesorii şi scãderea obligaţiilor fiscale din evidenţã, prevãzute de <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în conformitate cu prezenta procedurã, de fiecare datã când se constatã o modificare a situaţiei debitorilor declaraţi insolvabili sau a obligaţiilor fiscale restante înregistrate de aceştia. 28. Procesul-verbal de constatare a stãrii de insolvabilitate a debitorului persoanã fizicã sau juridicã, procesul-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi procesul-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil sunt aprobate de conducãtorul organului fiscal emitent, fiind pãstrate la dosarul de executare silitã al debitorului insolvabil. 29. În cazul debitorilor care nu au venituri sau bunuri urmãribile declaraţi în stare de insolvabilitate, prin bifarea opţiunii speciale în procesul-verbal de constatare a stãrii de insolvabilitate, conducãtorul organului fiscal competent va dispune trecerea ei în evidenţa separatã. 30. Trecerea în evidenţa separatã a creanţelor debitorilor declaraţi insolvabili, în conformitate cu prezenta procedurã, are ca obiect evidenţierea distinctã a acestor arierate, care vor fi scoase din masa globalã a arieratelor fiscale. ANEXA 1
───────
la procedurã
────────────
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice ......./
Administraţia Finanţelor Publice .............
Str. ........nr. ...., localitatea ...........
Aprobat.
────────
Director/Şef administraţie,
L.S.
Avizat.
──────
Compartiment juridic din cadrul ........
PROCES -VERBAL Nr. ........
de declarare a stãrii de insolvabilitate
Încheiat astãzi, ...................
(ziua, luna, anul)
Având în vedere cã debitorul ......., cu ultimul domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în str. ...... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., situat în localitatea ........, judeţul/sectorul ........., şi cod de identificare fiscalã*1) ..........., este înscris în evidenţa analiticã pe plãtitori, la data de ........, cu obligaţii fiscale restante în sumã totalã de .............. lei, precum şi faptul cã acesta înregistreazã, la aceastã datã, bunuri şi venituri urmãribile cu o valoare însumatã estimatã, conform documentelor contabile, de ............ lei/nu înregistreazã bunuri sau venituri urmãribile, în baza prevederilor <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin prezentul proces-verbal este constatatã starea de insolvabilitate a debitorului .......................................................................... .
În conformitate cu datele cuprinse în evidenţa analiticã pe plãtitori, obligaţiile fiscale restante sunt urmãtoarele:
┌──────────┬──────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura │Termenul de │ Suma datoratã (lei) │
│obligaţiei│ platã │ │
├──────────┼────┬────┬────┼─────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │Anul│Luna│Ziua│ Debit │ Accesorii*2) │
│ │ │ │ │ ├─────────┬─────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ Dobânzi │ Penalitãţi │ Majorãri │
│ │ │ │ │ │ │de întârziere│ de întârziere │
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
└──────────┴────┴────┴────┴─────────┴─────────┴─────────────┴─────────────────┘
Pentru realizarea acestor creanţe fiscale s-au luat urmãtoarele mãsuri: - au fost întocmite şi comunicate somaţiile nr. ...../......., nr. ....../.........; - au fost înfiinţate popriri asupra disponibilitãţilor bãneşti din conturile bancare/veniturilor proprii prin adresele nr. ....../......., nr. ...../........; - a fost înfiinţat sechestru asigurãtor/executoriu asupra bunurilor mobile prin Procesul-verbal nr. ....../......., asupra .............; - a fost înfiinţat sechestru asigurãtor/executoriu asupra bunurilor imobile prin Procesul-verbal nr. ...../......., asupra .............; - a fost aplicatã procedura legalã pentru evaluarea bunurilor...........................................................................; - au fost luate mãsurile legale privind înregistrarea ipotecilor la birourile de Carte Funciarã ........................................; - au fost luate mãsurile legale privind publicitatea în vederea valorificãrii respectivelor bunuri, astfel: ............................; - au fost luate mãsurile legale în vederea valorificãrii respectivelor bunuri, prin licitaţii publice organizate la data de ............; - a fost necesarã reorganizarea licitaţiilor publice, dupã cum urmeazã: ................................................................; - în urma licitaţiilor publice organizate au fost valorificate urmãtoarele bunuri: .................................................... , fiind realizate creanţe în cuantum de ................ lei. Anterior întocmirii prezentului proces-verbal au fost întreprinse urmãtoarele: A1. A fost verificatã situaţia patrimonialã a debitorului persoanã juridicã sub aspectul cuantificãrii valorii însumate a bunurilor şi veniturilor deţinute, prin solicitarea şi consultarea datelor înscrise în situaţiile financiar-contabile anuale şi/sau semestriale, precum şi din ultima balanţã contabilã încheiatã de societatea debitoare, fapt din care rezultã cã: a) valoarea de inventar a tuturor bunurilor mobile şi imobile aflate în proprietatea debitoarei este de .............. lei; b) valoarea însumatã a tuturor veniturilor de naturã comercialã, fiscalã sau provenite din dobânzi bancare aferente unor depozite bãneşti, din titluri de stat cu rãscumpãrare la termen este de ................................... lei; c) valoarea determinatã, pe baza cotaţiilor bursiere la zi, a titlurilor de participaţie (acţiuni, obligaţiuni) este de ................ lei; d) valoarea însumatã a creanţelor de naturã comercialã, a cambiilor, a biletelor la ordin sau a creanţelor de naturã fiscalã (sume de rambursat sau sume de restituit) pe care debitorul persoanã juridicã le are de recuperat este de ......... lei; e) valoarea însumatã a disponibilitãţilor bãneşti, aşa cum rezultã din fişierul conturilor bancare, este de ............ lei. A2. Au fost verificate situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã juridicã, precum şi valoarea acestora prin solicitãri de informaţii de la: [] (unitatea administrativ-teritorialã) - Primãria ..............*3) [] Biroul de Carte Funciarã .....................................*3) [] Registrul Auto Român .........................................*3) [] Registrul Naval Român ........................................*3) [] (altã instituţie care gestioneazã registre publice) ..........*3) din care a rezultat .............................................. . B1. A fost verificatã situaţia bunurilor de orice fel care se aflã în proprietatea debitorului persoanã fizicã, fiind solicitate informaţii de la: [] (unitatea administrativ-teritorialã) - Primãria ..............*3) [] Biroul de Carte Funciarã .....................................*3) [] Registrul Auto Român .........................................*3) [] Registrul Naval Român ........................................*3) [] (altã instituţie care gestioneazã registre publice) ..........*3) din care a rezultat .............................................. . B2. Au fost efectuate cercetãri şi constatãri la domiciliul persoanei fizice cu privire la situaţia materialã a acesteia, precum şi la alte unitãţi sau persoane fizice unde aceasta şi-a desfãşurat activitatea profesionalã ori lucrativã remuneratã, în alte locuri despre care s-au cules informaţii în legãturã cu existenţa bunurilor debitorului persoanã fizicã, din care au rezultat ........................ . B3. Au fost solicitate informaţii de la organele ori persoanele abilitate, cu privire la moştenitorii care au acceptat succesiunea debitorului decedat sau declarat dispãrut ori decedat, din care a rezultat ................................... B4. Au fost solicitate informaţii de la societãţile bancare cu privire la existenţa unor conturi de disponibilitãţi bãneşti deţinute de debitorul decedat sau declarat dispãrut ori decedat, din care a rezultat ............................................ În urma constatãrilor de mai sus rezultã cã debitorul se încadreazã în prevederile <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi este declarat insolvabil întrucât: [] valoarea bunurilor şi veniturilor acestuia este mai micã decât valoarea obligaţiilor fiscale neachitate; [] acesta nu are bunuri sau venituri urmãribile. Creanţele înregistrate de debitorul .................., declarat insolvabil prin prezentul proces-verbal, vor fi: [] administrate în continuare în evidenţa curentã; [] trecute în evidenţa separatã. De la data prezentului proces-verbal: [] se continuã aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora; [] se întrerupe aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora. Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, din care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori, iar celãlalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil.____________ *1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz. *2) Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere. *3) Se va indica denumirea instituţiei în cauzã. Şef compartiment executare silitã, Semnãtura .......... Întocmit.
────────
Data ...................
Executor fiscal,
(numele şi prenumele)
Semnãtura ..............
Se anexeazã urmãtoarele documente justificative: ..................... .
cod M.F.P. 14.13.16.99/1
ANEXA 2
───────
la procedurã
────────────
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .........../
Administraţia Finanţelor Publice .................
Str. ......... nr. ..., localitatea ..............
Aprobat.
───────
Director/Şef administraţie,
L.S.
Avizat.
───────
Compartiment juridic din cadrul ..........
PROCES -VERBAL Nr. ........
de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul
declarat insolvabil
Încheiat astãzi, ..................
(ziua, luna, anul)
În urma verificãrilor efectuate de organele de executare în perioada ......... asupra bunurilor/veniturilor aparţinând patrimoniului debitorului ........, cu ultimul domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în str. ..... nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ..., ap. ..., situat în localitatea ........, judeţul/sectorul ......, şi cod de identificare fiscalã*1) .........., declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr. ...../......, a rezultat:
[] existenţa unor bunuri sau venituri dupã cum urmeazã: ...................
...........................................................................
[] inexistenţa vreunui bun sau venit.
Având în vedere cã debitorul .............. este înscris în evidenţa curentã []/evidenţa separatã [] cu obligaţii fiscale restante în sumã totalã de .............. lei, precum şi faptul cã acesta deţine []/nu deţine [], la aceastã datã, bunuri şi venituri urmãribile, creanţele debitorului vor fi transferate, în conformitate cu prevederile art. 172 alin. (2) şi alin. (4), dupã caz, în evidenţa curentã []/evidenţa separatã [].
Obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil au urmãtoarea structurã:
┌──────────┬──────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura │Termenul de │ Suma datoratã (lei) │
│obligaţiei│ platã │ │
├──────────┼────┬────┬────┼─────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │Anul│Luna│Ziua│ Debit │ Accesorii*2) │
│ │ │ │ │ ├─────────┬─────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ Dobânzi │ Penalitãţi │ Majorãri │
│ │ │ │ │ │ │de întârziere│ de întârziere │
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
└──────────┴────┴────┴────┴─────────┴─────────┴─────────────┴─────────────────┘
__________ *1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz. *2) Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere. Obligaţiile fiscale înregistrate de debitor vor fi: [] administrate în continuare în evidenţa curentã; [] trecute în evidenţa separatã. De la data prezentului proces-verbal: [] se întrerupe aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil şi trecute în evidenţa curentã, precum şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora; [] se reia sau se iniţiazã, dupã caz, aplicarea mãsurilor de executare silitã pentru recuperarea obligaţiilor fiscale restante înregistrate de debitorul declarat insolvabil care a dobândit bunuri sau venituri şi calculul obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora. Prezentul proces-verbal a fost încheiat în douã exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare şi unul la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori. Şef compartiment executare silitã, Semnãtura ............... Întocmit.
────────
Data ...............
Executor fiscal,
(numele şi prenumele)
Semnãtura ..............
Se anexeazã urmãtoarele documente justificative: ..........................
...........................................................................
cod M.F.P. 14.13.16.99/2
ANEXA 3
───────
la procedurã
────────────
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice .........../
Administraţia Finanţelor Publice .................
Str. ......... nr. ..., localitatea ..............
Aprobat.
───────
Director/Şef administraţie,
L.S.
Avizat.
───────
Compartiment juridic din cadrul ..........
PROCES -VERBAL Nr. ........
de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
Încheiat astãzi, ..................
(ziua, luna, anul)
În urma verificãrilor efectuate de organele de executare în perioada ...... asupra stãrii debitorului ......, cu ultimul domiciliu/domiciliu fiscal cunoscut în str. ..... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., situat în localitatea ........, judeţul/sectorul ........., şi cod de identificare fiscalã*1) ......., declarat insolvabil prin Procesul-verbal nr. ..../....., respectiv asupra situaţiei obligaţiilor fiscale înregistrate de acesta, dupã caz, a rezultat cã:
[] debitorul*2) ........... a decedat sau a fost declarat dispãrut ori decedat prin hotãrâre a unei instanţe judecãtoreşti.
Documentele doveditoare sunt: ..............................*3)
[] debitorul*4) ........... a fost radiat din registrul comerţului.
Documentele doveditoare sunt: ..............................*3)
[] termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã s-a împlinit, la data de 01/01......, pentru obligaţii fiscale restante în sumã totalã de ......... lei, dupã cum urmeazã:
┌──────────┬──────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura │Termenul de │ Suma datoratã (lei) │
│obligaţiei│ platã │ │
├──────────┼────┬────┬────┼─────────┬─────────────────────────────────────────┤
│ │Anul│Luna│Ziua│ Debit │ Accesorii*2) │
│ │ │ │ │ ├─────────┬─────────────┬─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ Dobânzi │ Penalitãţi │ Majorãri │
│ │ │ │ │ │ │de întârziere│ de întârziere │
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
├──────────┼────┼────┼────┼─────────┼─────────┼─────────────┼─────────────────┤
└──────────┴────┴────┴────┴─────────┴─────────┴─────────────┴─────────────────┘
Având în vedere cele consemnate, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, obligaţiile fiscale înregistrate de debitorul decedat ori dispãrut, radiat din registrul comerţului, respectiv cele pentru care s-a împlinit termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã, dupã caz, se scad din evidenţa curentã/separatã, dupã caz, prin borderou de adãugare-scãdere a creanţelor. Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, dintre care unul se pãstreazã la dosarul de executare, unul la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori, iar celãlalt va fi transmis debitorului declarat insolvabil._________ *1) Se va completa codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz. *2) Se completeazã în cazul debitorilor persoane fizice. *3) Se consemneazã tipul documentului, instituţia eliberatoare, numãrul şi data acestuia. *4) Se completeazã în cazul debitorilor persoane juridice. *5) Obligaţiile fiscale accesorii calculate pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi evidenţiate cu titulatura de dobândã/penalitate de întârziere, iar cele calculate începând cu data de 1 ianuarie 2006 vor fi evidenţiate cu titulatura de majorare de întârziere. Şef compartiment executare silitã, Semnãtura ............... Întocmit
────────
Data ...............
(numele şi pronumele)
Semnãtura ...........
cod M.F.P. 14.13.16.99/3
ANEXA 4
───────
la procedurã
─────────────
Caracteristici de tipãrire, mod de difuzare, de utilizare şi de arhivare a formularelor prevãzute în anexele nr. 1-3 la procedurã.
Proces-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate
1. Denumire: Proces-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate
2. Cod: 14.13.16.99/1
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: în baza <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul de executare.
8. Circulã: - 1 exemplar la organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori;
- 1 exemplar la contribuabil.
9. Se arhiveazã: 1 exemplar la dosarul de executare.
Proces-verbal de transfer al obligaţiilor fiscale înregistrate de debitorul declarat insolvabil
1. Denumire: Proces-verbal de transfer al creanţelor înregistrate de debitorul declarat insolvabil
2. Cod: 14.13.16.99/2
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: în baza <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 2 exemplare, de organul de executare.
8. Circulã: - 1 exemplar la organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori.
9. Se arhiveazã: 1 exemplar la dosarul de executare.
Proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
1. Denumire: Proces-verbal de scãdere din evidenţã a obligaţiilor fiscale
2. Cod: 14.13.16.99/3
3. Format: A4/t3
4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe, blocuri a 100 de file.
5. Se difuzeazã: gratuit.
6. Se utilizeazã: în baza <>art. 172 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
7. Se întocmeşte: în 3 exemplare, de organul de executare.
8. Circulã: - 1 exemplar la organul de executare;
- 1 exemplar la compartimentul cu atribuţii în evidenţa analiticã pe plãtitori;
- 1 exemplar la contribuabil.
9. Se arhiveazã: 1 exemplar la dosarul de executare.
_________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.