Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROCEDURA din 11 ianuarie 2019 privind stabilirea de către organul fiscal central a sumei reprezentând 2% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, conform legii, sau a sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii
EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 40 din 15 ianuarie 2019
──────────
Aprobată prin Ordinul nr. 50 din 11 ianuarie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 15 ianuarie 2019.
──────────
CAP. I
Dispoziţii generale
1. (1) Potrivit dispoziţiilor art. 68^1 alin. (7), art. 72 alin. (8), art. 79 alin. (1), art. 82 alin. (6), art. 102 alin. (1), art. 123 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi dispoziţiilor pct. 45 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabilii pot dispune asupra destinaţiei unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat, după cum urmează:
a) în cotă de 2% pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult; sau
b) în cotă de 2% pentru acordarea de burse private, conform legii; sau
c) în cotă de 3,5% pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii.
(2) Opţiunea poate fi exercitată pentru una sau mai multe entităţi.
2. În funcţie de natura venitului, opţiunea se exercită prin completarea şi depunerea, la organul fiscal central competent, a următoarelor formulare, după caz:
a) „Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice“;
b) 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“.
3. Prezenta procedură se aplică de către compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili şi declaraţii fiscale persoane fizice, din cadrul organului fiscal central competent, denumit în continuare compartiment de specialitate.
4. Prin organ fiscal central competent se înţelege:
a) organul fiscal central în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) organul fiscal central competent, potrivit legii, pentru administrarea contribuabililor persoane fizice, fără domiciliu fiscal în România.
5. În sensul prezentei proceduri, termenii de mai jos au următoarea semnificaţie:
a) cerere reprezintă Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice sau Cererea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii (formularul 230), după caz;
b) impozitul anual datorat reprezintă impozitul anual, impozitul datorat pe venitul/câştigul net anual impozabil, impozitul datorat pe venitul anual, după caz.
CAP. II
Organizarea evidenţei cererilor şi procesarea acestora
6. Compartimentul de specialitate organizează o evidenţă în format electronic a cererilor primite.
7. Evidenţa cererilor, conţine, în mod obligatoriu, cel puţin următoarele elemente:
a) numele şi prenumele contribuabilului;
b) domiciliul fiscal al contribuabilului;
c) codul numeric personal/numărul de identificare fiscală;
d) numărul de înregistrare a cererii, la organul fiscal;
e) modul de depunere a formularului 230 „Cerere privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii“;
f) numărul de înregistrare la organul fiscal a borderoului de predare-primire cu care a fost depus formularul 230, dacă este cazul;
g) datele de identificare ale reprezentantului legal sau ale împuternicitului entităţii nonprofit/unităţii de cult care a depus formularul 230 la organul fiscal, în format hârtie pe bază de borderou;
h) datele de identificare ale entităţii/entităţilor nonprofit/ unităţii/unităţilor de cult înscrise în cerere;
i) categoria de venit;
j) numărul şi data notificării privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/ unităţilor de cult, dacă este cazul;
k) motivul notificării contribuabilului, dacă este cazul;
l) data comunicării notificării privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/ unităţilor de cult, dacă este cazul;
m) numărul şi data adresei de răspuns a contribuabilului, dacă este cazul;
n) răspunsul contribuabilului pentru care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou, ca urmare a primirii notificării privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult;
o) suma stabilită de organul fiscal reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual, pentru susţinerea entităţii nonprofit/unităţii de cult;
p) numărul şi data borderoului care se transmite unităţii de trezorerie.
8. (1) Compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă, cu ajutorul aplicaţiei informatice, datele prevăzute la pct. 7 lit. a)-i), în termen de o zi lucrătoare de la primirea cererilor.
(2) La pct. 7 lit. e), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă următoarele date privind modalitatea de transmitere a formularului 230, după caz:
a) prin poştă, în mod individual;
b) prin poştă, prin intermediul unei alte persoane pe bază de borderou;
c) direct la registratura organului fiscal, în mod individual;
d) direct la registratura organului fiscal prin intermediul unei alte persoane, pe bază de borderou;
e) prin intermediul serviciului Spaţiul privat virtual.
(3) La pct. 7 lit. f), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă numărul şi data borderoului de predare-primire, în cazul în care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou, prin intermediul unei alte persoane, respectiv entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei.
(4) La pct. 7 lit. h), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă următoarele date privind entitatea nonprofit/unitatea de cult înscrisă în cerere:
a) denumirea entităţii beneficiare;
b) codul de identificare fiscală;
c) contul bancar.
(5) La pct. 7 lit. i), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă categoria de venit pentru care contribuabilul a optat privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual din formularul 230:
a) venituri din salarii şi asimilate salariilor;
b) venituri din pensii.
9. În vederea stabilirii sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat, compartimentul de specialitate prelucrează cererile în termen de maximum 15 zile de la primirea acestora.
CAP. III
Notificarea contribuabililor pentru care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou prin intermediul unei alte persoane, respectiv entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei
10. Pe baza datelor din evidenţa constituită conform pct. 7, compartimentul de specialitate identifică contribuabilii pentru care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou.
11. (1) În cazul contribuabililor pentru care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou, compartimentul de specialitate emite şi transmite contribuabililor „Notificarea privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin, completată în mod corespunzător.
(2) Nu se emit notificări în cazul în care contribuabilul a depus individual un formular 230, prin poştă, direct la registratura organului fiscal sau prin intermediul serviciului Spaţiul privat virtual.
12. (1) Notificarea prevăzută în anexa nr. 3 la ordin se emite şi se transmite contribuabilului în termen de 5 zile de la procesarea cererilor.
(2) După emiterea notificării prevăzute în anexa nr. 3, compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă, cu ajutorul aplicaţiei informatice, datele prevăzute la pct. 7, lit. j) şi k).
(3) La pct. 7 lit. k), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă motivul notificării contribuabilului, respectiv faptul că formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou.
13. Notificarea se comunică potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
14. (1) După comunicarea notificărilor, compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă, cu ajutorul aplicaţiei informatice, la pct. 7 lit. l), data comunicării acestora.
(2) Data comunicării notificării se înscrie în evidenţă:
a) în ziua următoare termenului de 15 zile de la data punerii la dispoziţia persoanei fizice a documentului comunicat prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual“ (SPV);
b) în termen de 24 de ore de la primirea confirmării de primire de la poştă.
15. Pentru notificările comunicate, compartimentul de specialitate aşteaptă răspunsul contribuabilului 30 de zile de la data comunicării notificării, dar nu mai mult de 45 de zile.
16. (1) În termen de o zi lucrătoare de la primirea răspunsului de la contribuabil, compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă, cu ajutorul aplicaţiei informatice, datele prevăzute la pct. 7 lit. m) şi n).
(2) La pct. 7 lit. n), compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţă răspunsul contribuabilului ca urmare a primirii notificării privind destinaţia sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, respectiv:
a) da - recunoaşte opţiunea;
b) nu - comunică faptul că nu a făcut opţiunea.
17. (1) Zilnic, compartimentul de specialitate întocmeşte lista contribuabililor pentru care formularul 230 a fost depus în format hârtie pe bază de borderou în cazul cărora s-a împlinit termenul de 45 de zile de la data comunicării notificării prevăzute în anexa nr. 3 la ordin, precum şi a contribuabililor care au depus cererea în mod individual.
(2) În cazul contribuabililor care au optat pentru virarea sumei reprezentând 3,5% din impozitul anual datorat, compartimentul de specialitate verifică dacă entităţile beneficiare sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii. În situaţia în care entitatea beneficiară nu îndeplineşte această condiţie, compartimentul de specialitate informează contribuabilul că organul fiscal nu poate efectua transferul sumei în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult, precum şi motivul pentru care nu poate efectua transferul sumei.
(3) Din listă sunt eliminate entităţile pentru care contribuabilii au comunicat, în scris, organului fiscal faptul că nu şi-au exercitat opţiunea privind susţinerea entităţii nonprofit/unităţii de cult, astfel cum această opţiune este înscrisă în evidenţa fiscală, precum şi entităţile beneficiare care nu sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii, după efectuarea verificării de la alin. (2).
CAP. IV
Stabilirea bazei de calcul al sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat
18. (1) Compartimentul de specialitate stabileşte baza de calcul al sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, pe baza datelor din evidenţa fiscală, având în vedere următoarele, după caz:
a) impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor din formularul 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ şi/sau formularul 224 „Declaraţie privind veniturile sub formă de salarii şi asimilate salariilor din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România“;
b) impozitul anual pe veniturile din drepturi de proprietate intelectuală sau din activităţi independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă din formularul 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ şi/sau din „Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice“;
c) impozitul anual pe veniturile din pensii din formularul 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câştigurile/pierderile din investiţii, pe beneficiari de venit“;
d) impozitul pe venitul/câştigul net anual impozabil datorat, realizat din România, din „Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice“;
e) impozitul anual datorat în România pe venitul realizat din străinătate, după deducerea creditului fiscal, din „Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice“.
(2) În cazul veniturilor din salarii şi asimilate salariilor, veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală sau veniturilor din activităţi independente realizate în baza contractelor de activitate sportivă, realizate din România, compartimentul de specialitate verifică în evidenţa fiscală constituită pe baza formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“, dacă contribuabilul a optat la angajator/plătitorul de venit pentru calcularea, reţinerea şi plata de către acesta a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul lunar datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, potrivit legii.
(3) În situaţia în care, în urma verificărilor efectuate, organul fiscal constată că persoana fizică a optat pentru calcularea, reţinerea şi plata de către angajator/plătitorul de venit a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul lunar datorat, la stabilirea de către organul fiscal a bazei de calcul al sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau pentru acordarea de burse private, nu se ia în calcul impozitul aferent sursei de venit pentru care angajatorul/plătitorul a efectuat calculul, reţinerea şi plata sumei reprezentând 2% sau 3,5%.
CAP. V
Stabilirea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
19. Stabilirea plafonului admis de lege se realizează de compartimentul de specialitate prin aplicarea cotei de 2% sau 3,5%, după caz, asupra bazei de calcul determinate potrivit pct. 18.
20. În vederea stabilirii sumelor de virat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, compartimentul de specialitate are în vedere următoarele:
(1) În situaţia contribuabililor care nu au completat în cerere rubrica „Suma“, referitoare la susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult, suma de virat se stabileşte la nivelul plafonului admis de lege.
(2) În situaţia contribuabililor care au completat în cerere rubrica „Suma“, pentru susţinerea unei entităţi nonprofit/unităţi de cult, compartimentul de specialitate verifică încadrarea acesteia în plafonul admis de lege şi stabileşte suma de virat entităţii beneficiare astfel:
a) în situaţia în care suma completată în cerere este mai mare decât plafonul admis de lege, suma de virat se stabileşte la nivelul acestui plafon;
b) în situaţia în care suma completată în cerere este mai mică decât plafonul admis de lege, suma de virat se stabileşte la nivelul sumei înscrise în cerere.
(3) În situaţia în care persoana fizică optează pentru virarea unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat, după caz, pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, şi nu a completat în cerere rubrica „Suma“, suma de virat se stabileşte la nivelul plafonului admis de lege şi se distribuie, în mod egal, entităţilor nonprofit/unităţilor de cult beneficiare.
(4) În situaţia în care persoana fizică optează pentru virarea unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat, după caz, pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, şi a completat în cerere rubrica „Suma“, compartimentul de specialitate verifică încadrarea în plafonul admis de lege a sumei totale înscrise în cerere şi stabileşte sumele de virat astfel:
a) în situaţia în care suma totală, completată în cerere, este mai mică decât plafonul admis de lege, sumele de virat fiecărei entităţi nonprofit/unităţi de cult se stabilesc la nivelul fiecărei sume înscrise în cerere;
b) în situaţia în care suma totală, completată în cerere, este mai mare decât plafonul admis de lege, suma totală de virat se stabileşte la nivelul plafonului admis de lege şi se distribuie, proporţional cu ponderea sumelor completate, fiecărei entităţi nonprofit/unităţi de cult beneficiare.
(5) În situaţia în care persoana fizică optează pentru virarea unei sume reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat, după caz, pentru susţinerea mai multor entităţi nonprofit/unităţi de cult, şi a completat în cerere rubrica „Suma“ numai pentru o parte din entităţile beneficiare, compartimentul de specialitate verifică încadrarea în plafonul admis de lege a sumei totale înscrise în cerere şi stabileşte sumele de virat astfel:
a) în situaţia în care suma totală, completată în cerere, este mai mică decât plafonul admis de lege, sumele de virat fiecărei entităţi nonprofit/unităţi de cult se stabilesc la nivelul fiecărei sume înscrise în cerere, iar diferenţa se distribuie în mod egal celorlalte entităţi nonprofit/unităţi de cult beneficiare;
b) în situaţia în care suma totală, completată în cerere, este mai mare decât plafonul admis de lege, suma totală de virat se stabileşte la nivelul plafonului admis de lege şi se distribuie, proporţional, fiecărei entităţi nonprofit/unităţi de cult beneficiare, cu menţiunea că pentru entităţile nonprofit/unităţile de cult pentru care nu este completată rubrica „Suma“, suma solicitată se consideră, în mod convenţional, ca fiind rezultatul împărţirii plafonului admis de lege la numărul de entităţi nonprofit/unităţi de cult beneficiare.
21. (1) În vederea virării sumelor reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, compartimentul de specialitate verifică datele înscrise în cerere şi, în cazul în care constată erori, transmite contribuabilului o notificare potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
(2) În cazul în care constată erori sau modificări privind datele de identificare ale entităţii nonprofit/unităţii de cult (denumirea, codul de identificare fiscală, contul bancar - IBAN) şi poate identifica elementele necesare stabilirii sumei de virat, direct de la entitatea nonprofit/unitatea de cult sau din alte surse, compartimentul de specialitate efectuează corecţia datelor, fără notificarea contribuabilului.
22. Virarea sumelor reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult se realizează în maximum 90 de zile de la data depunerii cererii.
23. (1) În vederea virării sumelor pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, compartimentul de specialitate editează, cu ajutorul aplicaţiei informatice, un borderou în format hârtie, care se transmite unităţii de trezorerie, cu următoarele informaţii:
- numărul/data borderoului;
– denumirea entităţii nonprofit/unităţii de cult;
– codul de identificare fiscală al entităţii nonprofit/unităţii de cult;
– simbol cont bancar (IBAN);
– suma.
(2) Borderoul se aprobă, de către conducătorul unităţii fiscale, cu menţiunea „Bun de plată“ şi se transmite unităţii de trezorerie cel târziu în termen de 80 de zile de la data depunerii formularelor.
24. Compartimentul de specialitate înregistrează, cu ajutorul aplicaţiei informatice, în evidenţă datele prevăzute la pct. 7 lit. o) şi p).
CAP. VI
Recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult
25. În situaţia în care, după transferarea sumei în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult, contribuabilii aduc la cunoştinţa organului fiscal în a cărui rază teritorială îşi au domiciliul fiscal, în scris, faptul că nu şi-au exercitat opţiunea pentru virarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe venit în contul entităţii nonprofit/unităţii de cult menţionate în notificarea primită, iar viramentul sumelor în contul entităţilor beneficiare a fost realizat, organele fiscale vor efectua demersurile necesare în vederea recuperării sumelor virate în mod necuvenit.
26. Compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili şi declaraţii fiscale persoane fizice din cadrul organului fiscal central competent pentru primirea şi procesarea formularului 230 întocmeşte „Referatul de stabilire a sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, denumit în continuare referat.
27. Referatul se întocmeşte atât pe baza informaţiilor din borderourile de predare-primire a formularelor 230 depuse la organul fiscal de către entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei, cât şi pe baza informaţiilor existente în evidenţa fiscală şi cuprinde următoarele date:
a) datele de identificare a entităţii nonprofit/unităţii de cult;
b) numărul, data borderoului de predare-primire depus de entitatea nonprofit/unitatea de cult şi poziţia din borderou;
c) suma virată entităţii nonprofit/unităţii de cult, în mod necuvenit;
d) contul bancar - IBAN în care a fost virată suma, în mod necuvenit;
e) data virării sumei.
28. Referatul se avizează de şeful compartimentului cu atribuţii în gestionarea declaraţiilor fiscale persoane fizice şi se aprobă de către conducătorul unităţii fiscale.
29. Compartimentul prevăzut la pct. 26 transmite, lunar, referatul către compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili, declaraţii fiscale, bilanţuri persoane juridice din cadrul organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei virate în mod necuvenit.
30. Pe baza referatelor primite, compartimentul cu atribuţii de gestiune registru contribuabili, declaraţii fiscale, bilanţuri persoane juridice din cadrul organului fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiară a sumei emite şi comunică formularul 258 „Decizie privind recuperarea sumei reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, virată în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult“, prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.
31. Decizia se emite până la data de 10 a lunii următoare celei în care au fost primite referatele prevăzute la pct. 26.
32. Decizia se comunică entităţii nonprofit/unităţii de cult prin modalităţile prevăzute la art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
33. În termen de 24 de ore de la primirea informaţiei privind data comunicării deciziilor, compartimentul prevăzut la pct. 30 înregistrează în evidenţa fiscală data comunicării acestora.
34. (1) După înregistrarea în evidenţa fiscală a datei comunicării deciziilor, în termen de 24 de ore, compartimentul prevăzut la pct. 30 transmite automat, prin sistemul informatic, datele privind sumele stabilite prin decizii şi data comunicării acestora către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori persoane juridice din cadrul organului fiscal care administrează entitatea nonprofit/unitatea de cult.
(2) Sumele de recuperat care au fost transferate în mod necuvenit entităţilor nonprofit/unităţilor de cult se stabilesc în termenul de prescripţie prevăzut la art. 110 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
35. Decizia, împreună cu referatul, se arhivează la dosarul entităţii nonprofit/unităţii de cult.
CAP. VII
Stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private
36. În vederea stabilirii cheltuielilor admise cu bursele private, compartimentul de specialitate verifică datele înscrise de contribuabili în cerere, precum şi documentele prezentate (de exemplu, contractul încheiat între părţi, documentele de plată) şi, în cazul în care se constată erori sau documentele depuse nu sunt suficiente, compartimentul de specialitate notifică contribuabilii în vederea clarificării situaţiei.
37. Compartimentul de specialitate stabileşte plafonul admis de lege prin aplicarea cotei de 2% asupra bazei de calcul determinate potrivit pct. 18.
38. Compartimentul de specialitate verifică dacă suma plătită pentru bursa privată se încadrează în plafonul admis de lege şi stabileşte cheltuielile admise cu bursa privată astfel:
a) în situaţia în care suma plătită este mai mare decât plafonul admis de lege, cheltuielile admise cu bursele private se stabilesc la nivelul acestui plafon;
b) în situaţia în care suma plătită este mai mică decât plafonul admis de lege, cheltuielile admise cu bursele private se stabilesc la nivelul sumei plătite.
39. (1) Compartimentul de specialitate stabileşte cheltuielile admise cu bursele private, acordate potrivit legii, pe baza documentelor prezentate de contribuabil, precum şi a datelor existente în evidenţa fiscală şi emite decizia privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private (formular 255), prevăzută în anexa nr. 6 la ordin.
(2) Comunicarea deciziilor de impunere privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private se efectuează de către compartimentul de specialitate, potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) În termen de 24 de ore de la primirea informaţiei privind data comunicării deciziilor privind stabilirea cheltuielilor admise cu bursele private, compartimentul de specialitate înregistrează în evidenţa fiscală data comunicării acestora, urmând ca, ulterior, să fie transmise automat, prin sistemul informatic, către aplicaţiile informatice utilizate de compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori persoane fizice.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: