Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 4 martie 2003  a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 4 martie 2003 a Programului national multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii

EMITENT: MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 10 aprilie 2003
1. Obiectivul Programului
Obiectivul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investiţiilor realizate de cãtre întreprinderi nou-înfiinţate şi microintreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare Program, îl constituie susţinerea investiţiilor realizate de întreprinderile nou-înfiinţate, precum şi de întreprinderile mici şi mijlocii (IMM) în sectoarele economice prioritare stabilite prin prezentul ordin, creşterea volumului de activitate şi a competitivitatii IMM din aceste sectoare, crearea de noi locuri de munca.
2. Bugetul Programului
Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2003 este de 80 miliarde lei, defalcat astfel:
- 76,8 miliarde lei pentru acordarea de alocaţii financiare nerambursabile (AFN) beneficiarilor eligibili;
- 3,2 miliarde lei pentru asistenta tehnica destinatã Ministerului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie (MIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea şi evaluarea Programului, inclusiv comisionul de administrare al bãncii şi plata activitãţilor realizate de reprezentanţii tehnici ai Programului (cheltuieli de personal, materiale şi servicii, cheltuieli de capital).
3. Implementarea Programului
3.1. MIMMC este administratorul Programului, iar derularea Programului se realizeazã prin intermediul unei bãnci comerciale ce urmeazã a fi selectata prin licitaţie publica deschisã, în conformitate cu prevederile <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
3.2. MIMMC va încheia cu banca comercialã selectata un contract de prestãri de servicii în termen de maximum 30 de zile de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii de licitaţie publica deschisã.
3.3. Banca va demara implementarea Programului în termen de 20 de zile de la data încheierii contractului de prestãri de servicii.
3.4. În vederea administrãrii corespunzãtoare a Programului, în cadrul MIMMC se va constitui o unitate de implementare a Programului (UIP). Structura organizatoricã, numãrul de persoane, atribuţiile şi responsabilitãţile vor fi stabilite prin ordin al ministrului pentru întreprinderile mici şi mijlocii şi cooperatie.
4. Beneficiari eligibili
4.1. Pot beneficia de prevederile Programului întreprinderile nou-înfiinţate, microintreprinderile, precum şi întreprinderile mici şi mijlocii care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt organizate în baza <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea în România;
b) au capital social integral privat;
c) şi-au îndeplinit la termen obligaţiile exigibile de plata a contribuţiilor, impozitelor şi taxelor cãtre bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale, prevãzute de legislaţia în vigoare;
d) nu au credite restante;
e) nu sunt în stare de faliment ori de lichidare, nu au afacerile administrate de un judecãtor-sindic, nu au activitãţile comerciale suspendate sau nu se afla într-o situaţie similarã cu cele menţionate mai sus, reglementatã de lege;
f) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor în una dintre situaţiile prevãzute la lit. g);
g) nu au ca acţionar sau asociat cu o pondere de peste 25% din capitalul social persoane juridice care nu se încadreazã în categoria IMM, conform <>art. 4 alin. (3) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.2. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere nou-înfiinţatã dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel mult 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN sau nu a înregistrat venituri din exploatare în ultimul an fiscal;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 49 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) are o cifra de afaceri anuala echivalenta cu pana la 8 milioane euro, conform <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.3. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã microintreprindere dacã:
a) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 9 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) cifra de afaceri anuala echivalenta cu pana la 8 milioane euro, conform <>art. 4 alin. (4) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
4.4. În sensul Programului, o societate comercialã este consideratã întreprindere mica sau mijlocie dacã:
a) a fost înfiinţatã cu cel puţin 2 ani înaintea datei de solicitare a AFN şi a înregistrat venituri din exploatare în fiecare dintre ultimii 2 ani anteriori solicitãrii AFN;
b) are un numãr mediu scriptic anual de salariaţi de maximum 249 inclusiv, conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) are o cifra de afaceri anuala echivalenta cu pana la 8 milioane euro.
5. Termenii şi condiţiile Programului
5.1. În cadrul Programului se susţin prin AFN investiţiile realizate de beneficiarii eligibili în sectoarele economice/activitãţile eligibile prevãzute în anexa la prezenta procedura de implementare a Programului.
5.2. Alocaţia financiarã nerambursabila ce poate fi acordatã unui beneficiar eligibil nu poate depãşi echivalentul în lei a 20.000 euro, în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform pct. 4.4, respectiv 10.000 euro pentru întreprinderi nou-înfiinţate şi microintreprinderi, conform pct. 4.2, respectiv 4.3, exclusiv taxa pe valoarea adãugatã, şi în acelaşi timp nu poate acoperi mai mult de 40% din valoarea proiectului de investiţii.
5.3. Banca selectata va acorda beneficiarului eligibil un credit de finanţare, pe termen mediu sau lung, care va acoperi minimum 45% din valoarea proiectului de investiţii.
5.4. Contribuţia proprie a beneficiarului eligibil trebuie sa fie de minimum 15% din valoarea proiectului de investiţii, în natura sau în numerar.
5.5. AFN poate fi utilizata pentru achiziţionarea de active corporale şi necorporale, de tipul: terenuri, clãdiri, construcţii, maşini, utilaje şi echipamente, mijloace de transport mãrfuri, brevete de invenţie, licenţe, dar şi pentru reconstructia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiţii.
5.6. Se pot finanta numai achiziţiile de maşini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mãrfuri care sunt noi (nu second-hand).
5.7. Cheltuielile efectuate înaintea depunerii cererii de finanţare nu sunt eligibile.
5.8. Atât AFN, cat şi creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
5.9. O întreprindere poate beneficia o singura data de ajutor în cadrul Programului.
6. Modalitatea de derulare a Programului
6.1. Beneficiarul potenţial va inainta cererea de finanţare însoţitã de documentele justificative cãtre banca comercialã derulatoare. Modelul cererii de finanţare şi lista documentelor justificative vor fi stabilite în cadrul contractului dintre MIMMC şi banca.
6.2. Evaluarea cererilor de finanţare va fi facuta de banca conform procedurilor bãncii, cuprinse în contractul dintre MIMMC şi banca.
6.3. Decizia cu privire la acordarea AFN şi a creditului se va lua în Comitetul de evaluare al bãncii.
6.4. Pentru AFN mai mari decât echivalentul în lei a 10.000 euro, din componenta Comitetului de evaluare al bãncii va face parte şi un reprezentant tehnic al Programului, numit de cãtre MIMMC. Reprezentantul tehnic al Programului va avea drept de veto pentru acordarea AFN din punct de vedere al respectãrii condiţiilor Programului.
6.5. Acordarea AFN se va face în baza unui contract încheiat între banca comercialã selectata şi beneficiar.

ANEXA 1
-------
la procedura
-------------

LISTA
sectoarelor economice şi a activitãţilor eligibile în cadrul Programului naţional multianual pe perioada 2002-2005 de sustinere a investiţiilor realizate de cãtre întreprinderi nou-înfiinţate şi microintreprinderi, precum şi a investiţiilor de modernizare/retehnologizare a întreprinderilor mici şi mijlocii



┌────┬────────────────────────────┬─────┬──────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Cod │ Denumirea │
│crt.│ sectoarelor eligibile │CAEN │ activitãţilor eligibile │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 1. │Industria textila şi a │ 171 │Pregãtirea fibrelor şi filarea în fire│
│ │produselor textile ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 172 │Producţia de tesaturi │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 173 │Finisarea materialelor textile │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 174 │Fabricarea de articole confectionate │
│ │ │ │din textile, cu excepţia imbracamintei│
│ │ │ │şi lenjeriei de corp │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 175 │Fabricarea altor articole textile │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 176 │Fabricarea de metraje obţinute prin │
│ │ │ │tricotare sau crosetare │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 177 │Fabricarea de articole tricotate │
│ │ │ │sau crosetate │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 181 │Fabricarea articolelor de îmbrãcãminte│
│ │ │ │din piele │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 182 │Fabricarea altor articole de │
│ │ │ │îmbrãcãminte şi accesorii │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 2. │Industria pielariei şi a │ 192 │Fabricarea articolelor de voiaj şi │
│ │produselor din piele │ │marochinarie şi a articolelor de │
│ │ │ │harnasament │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 193 │Fabricarea incaltamintei │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 3. │Fabricarea lemnului şi a │ 202 │Fabricarea de produse stratificate │
│ │produselor din lemn │ │din lemn │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 203 │Fabricarea de elemente de dulgherie │
│ │ │ │şi tâmplãrie, pentru construcţii │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 205 │Fabricarea altor produse din lemn; │
│ │ │ │Fabricarea articolelor din pluta, │
│ │ │ │paie şi impletituri │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 4. │ Fabricarea celulozei, │ 212 │Fabricarea articolelor din hârtie şi │
│ │ hârtiei şi a produselor │ │carton din hârtie │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 5. │ Fabricarea substanţelor, │ 243 │Fabricarea vopselelor, lacurilor, │
│ │ a produselor chimice │ │cernelii tipografice şi masticurilor │
│ │ şi a fibrelor sintetice ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ şi artificiale │ 244 │Fabricarea de medicamente, produse │
│ │ │ │farmaceutice şi naturiste │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 245 │Fabricarea sapunurilor, detergentilor │
│ │ │ │şi a produselor de întreţinere │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 6. │Fabricarea produselor din │ 251 │Producţia de articole din cauciuc │
│ │cauciuc şi mase plastice ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 252 │Fabricarea articolelor din material │
│ │ │ │plastic │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 7. │Fabricarea altor produse │ 261 │Fabricarea sticlei şi a articolelor │
│ │din materiale nemetalice │ │din sticla │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 262 │Fabricarea produselor din ceramica │
│ │ │ │refractara şi nerefractara (exclusiv │
│ │ │ │cele pentru construcţii) │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 8. │Industria metalurgica şi a │ 281 │Fabricarea de construcţii metalice │
│ │produselor din metal ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 282 │Producţia de rezervoare, cisterne │
│ │ │ │şi containere metalice; Producţia de │
│ │ │ │radiatoare şi cazane pentru încãlzire │
│ │ │ │centrala │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 285 │Tratarea şi acoperirea metalelor, │
│ │ │ │operaţiuni de mecanicã generalã │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 9. │Industria de maşini şi │ 295 │Fabricarea altor maşini cu destinaţie │
│ │echipamente │ │specifica │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 297 │Fabricarea maşinilor şi aparatelor │
│ │ │ │pentru uz casnic │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 10.│Industria de maşini şi │ 316 │Producţia de alte aparate, echipamente│
│ │aparate electrice │ │şi materiale electrice │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 11.│Industria mijloacelor de │ 3430│Producţia de piese şi accesorii │
│ │transport │ │pentru autovehicule şi motoare de │
│ │ │ │autovehicule │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 351 │Construcţii şi reparaţii de nave │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 12.│Alte activitãţi industriale │ 361 │Producţia de mobilier │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 366 │Fabricarea altor produse n.c.a. │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 371 │Recuperarea deşeurilor şi a resturilor│
│ │ │ │metalice reciclabile │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 372 │Recuperarea deşeurilor şi a resturilor│
│ │ │ │nemetalice reciclabile │
├────┼────────────────────────────┼─────┼──────────────────────────────────────┤
│ 13.│Industria de echipamente │ 3002│Fabricarea calculatoarelor şi altor │
│ │electrice şi optice │ │echipamente electronice │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 3110│Producţia de motoare, generatoare şi │
│ │ │ │transformatoare electrice │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 3210│Producţia tuburilor electronice şi │
│ │ │ │a altor componente electronice │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 3220│Producţia de emitatoare de │
│ │ │ │radioteleviziune, echipamente şi │
│ │ │ │aparate telefonice şi telegrafice │
│ │ ├─────┼──────────────────────────────────────┤
│ │ │ 3330│Producţia de echipamente de mãsura, │
│ │ │ │reglare şi control pentru procesele │
│ │ │ │industriale │
└────┴────────────────────────────┴─────┴──────────────────────────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016