Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ SPECIFICĂ din 18 iulie 2024  specifică de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, precum şi mecanismul de implementare aferent    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ SPECIFICĂ din 18 iulie 2024 specifică de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, precum şi mecanismul de implementare aferent

EMITENT: Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 763 din 5 august 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 4.221/1.928/2.786/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 5 august 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Prezenta procedură reglementează distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, precum şi mecanismul de implementare aferent.
    (2) Listele cu beneficiarii finali la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale se întocmesc lunar, în format letric şi în format electronic, de serviciile publice de asistenţă socială, cu indicarea beneficiarilor pe categorii de eligibilitate, aşa cum sunt prevăzute la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2024 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, şi se aprobă de către reprezentantul legal al autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa destinatarii finali.
    (3) Persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. f) din ordonanţa de urgenţă beneficiază de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate, în baza cererilor formulate şi depuse la unitatea administrativ-teritorială odată cu solicitarea emiterii certificatului de naştere pentru nou-născut.
    (4) Listele destinatarilor finali întocmite la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale se transmit agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, după caz, Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti atât în format letric, cât şi electronic, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1.
    (5) Agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti centralizează listele cu destinatarii finali şi le comunică lunar, în ultima zi lucrătoare a lunii, Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
    (6) În cazul beneficiarilor finali care fac parte din categoria de eligibilitate prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. f) din ordonanţa de urgenţă, Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială transmite lista cu aceştia la Inspectoratul General pentru Imigrări, care comunică agenţiei, în termen de 4 zile lucrătoare, destinatarii finali care figurează în evidenţele proprii ca beneficiari ai protecţiei temporare, beneficiari ai statutului de refugiat sau protecţiei subsidiare.
    (7) Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială centralizează listele cu destinatarii finali la nivel naţional şi le transmite către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale în 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora.
    (8) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale comunică lunar listele cu destinatarii finali la nivel naţional către structura cu rol de beneficiar din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în 5 zile lucrătoare de la data primirii acestora.
    (9) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, prin structura cu rol de beneficiar, verifică datele înscrise în listele cu destinatarii finali transmise de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, în cazul beneficiarilor prevăzuţi la alin. (3), solicită eventuale clarificări, după care le transmite unităţii selectate pentru emiterea tichetelor sociale pe suport electronic pentru cuplul mamă-nou-născut.

    ART. 2
    (1) Actualizările lunare se realizează cu respectarea mecanismului prevăzut la art. 1, se transmit în liste separate, indicându-se categoriile de eligibilitate, judeţul, precum şi unităţile administrativ-teritoriale care fac parte din judeţul respectiv şi conţin exclusiv noii beneficiari eligibili, identificaţi în cursul lunii curente, care devine lună de referinţă.
    (2) Agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, după caz, Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti verifică dacă una sau mai multe persoane se regăsesc pe listele redactate de mai multe unităţi administrativ-teritoriale în cadrul aceluiaşi judeţ şi elimină dublurile, dacă este cazul.
    (3) Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială verifică la nivel naţional dacă una sau mai multe persoane raportate se află pe listele mai multor unităţi administrativ-teritoriale şi elimină dublurile, dacă este cazul.
    (4) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale transmite lunar către structura cu rol de beneficiar din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene listele cu noii destinatari finali eligibili întocmite la nivel naţional.

    ART. 3
    (1) În baza listei cu destinatarii finali comunicate de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene achiziţionează servicii de emitere tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate de la unitatea emitentă selectată, după parcurgerea procesului de achiziţie publică.
    (2) Unitatea emitentă a tichetelor sociale pe suport electronic va asigura livrarea acestora în plicuri către unităţile administraţiei publice locale, împreună cu lista unităţilor afiliate care acceptă tichete sociale.
    (3) Autorităţile administraţiei publice locale vor desemna prin act administrativ, la nivelul fiecărei unităţi a administraţiei publice locale, persoanele împuternicite să facă recepţia pentru fiecare lot de plicuri cu tichete sociale pe suport electronic, care va fi consemnată în procesul-verbal de recepţie, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.
    (4) Unităţile administraţiei publice locale, prin serviciile publice de asistenţă socială în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa destinatarii finali, distribuie acestora sau, după caz, reprezentantului legal al destinatarului final tichetul social pe suport electronic împreună cu informaţiile necesare privind lista unităţilor afiliate care acceptă tichete sociale pe suport electronic.
    (5) Pentru destinatarii finali nedeplasabili, autorităţile administraţiei publice locale asigură serviciul de livrare a tichetului social pe suport electronic la domiciliul sau reşedinţa acestora.
    (6) Lista unităţilor afiliate care acceptă tichete sociale pe suport electronic va fi actualizată şi comunicată lunar de unitatea emitentă a tichetului social către unităţile administraţiei publice locale.

    ART. 4
    (1) În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea tichetelor sociale pe suport electronic de la unitatea emitentă, unităţile administraţiei publice locale, prin serviciile publice de asistenţă socială în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa destinatarii finali sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora, distribuie tichetele sociale către destinatarii finali şi transmit agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială listele de distribuire cu semnăturile de primire, în format electronic, conform modelului din anexa nr. 3.
    (2) Agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială centralizează listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic la nivel judeţean în două zile lucrătoare de la primirea lor şi le transmite către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
    (3) Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială centralizează listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic la nivel naţional în două zile lucrătoare şi le transmite Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
    (4) Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale remite situaţiile cu listele de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    (5) În termen de maximum 30 de zile de la data confirmării primirii suportului electronic de către destinatarii finali, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene transferă către unitatea emitentă sumele aferente tichetelor sociale pe suport electronic distribuite.

    ART. 5
    (1) Plicurile care nu au fost ridicate de către beneficiarii finali în termen de 90 de zile de la data preluării de către reprezentantul autorităţii administraţiei publice locale se centralizează la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale şi se remit Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene împreună cu lista persoanelor eligibile cărora nu le-au fost distribuite cardurile sociale pe suport electronic, întocmită conform modelului din anexa nr. 4.
    (2) Este interzisă deschiderea plicului de către o altă persoană decât destinatarul final pentru care a fost emis suportul electronic pentru tichete sociale.

    ART. 6
    (1) Măsurile auxiliare prevăzute la art. 2 lit. f) din ordonanţa de urgenţă vor fi întreprinse de serviciile publice de asistenţă socială din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale.
    (2) În termen de 90 de zile de la data recepţiei fiecărui lot de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nounăscut defavorizate, serviciile publice de asistenţă socială din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale întocmesc sinteza cu privire la măsurile auxiliare întreprinse, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care va fi aprobată de către reprezentantul legal al autorităţii administraţiei publice locale.
    (3) Sintezele aprobate se vor transmite către agenţia judeţeană pentru plăţi şi inspecţie socială, care le va centraliza la nivel de judeţ, urmând ca aceasta să le comunice în termen de 5 zile de la primire Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

    ART. 7
    Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene realizează misiuni de verificare a modului de utilizare a tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuţi.

    ART. 8
    Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene comunică Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale data la care acestea se încarcă, conform contractului de furnizare semnat cu emitenţii de suporturi electronice pentru tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate.

    ART. 9
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură
    Proiect .......................
    Cod .........................
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ............................ (numele localităţii)
    Judeţul ..........................
    LISTA DESTINATARILOR FINALI ELIGIBILI
    privind acordarea tichetului social pe suport electronic
    pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate în luna ................

┌────────────────┬─────────┬────────────────┬─────────┬─────────────┐
│Numele şi │Adresa de│CNP sau NUI*) al│ │ │
│prenumele mamei/│domiciliu│mamei/ │CNP sau │Categoria de │
│reprezentantului│/ Adresa │reprezentantului│NUI*) al │eligibilitate│
│legal │de │legal │copilului│ │
│ │reşedinţă│ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼─────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────────────────┴─────────┴────────────────┴─────────┴─────────────┘

    *) NUI - număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (şi fără adăpost).
    Reprezentant/Conducător al UAT:
    Numele şi prenumele: .......................

    ANEXA 2

    la procedură
    Proiect .........................
    Cod ............................
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ........................ (numele localităţii şi judeţul)
    PROCES-VERBAL
    de recepţie a suporturilor electronice pentru cuplurile
    mamă-nou-născut defavorizate nr. .............,
    încheiat astăzi ziua/luna/anul ...................
    Ca urmare a primirii suporturilor electronice (carduri) pentru nou-născuţi, expediate/livrate de .............................. (numele emitentului) la ............................., au fost recepţionate/acceptate

┌────────────┬───────┬────────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ │ │Numărul de │
│ │ │ │ │plicuri │
│ │ │ │ │degradate/ │
│ │Numărul│Numărul de │Diferenţa│deschise/ │
│Specificaţie│de │carduri │(număr) │incomplete*)│
│ │carduri│recepţionate│ │(din totalul│
│ │ │ │ │de plicuri │
│ │ │ │ │livrate/ │
│ │ │ │ │primite) │
├────────────┼───────┼────────────┼─────────┼────────────┤
│Carduri │ │ │ │ │
│recepţionate│ │ │ │ │
├────────────┼───────┼────────────┼─────────┼────────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└────────────┴───────┴────────────┴─────────┴────────────┘

    *) În cazul în care vor fi primite plicuri deschise/cu documente lipsă sau degradate, va fi completată anexa.
    Reprezentant
    Numele şi prenumele: ...............................
    Instituţia: ................................
    Funcţia: .................................
    Data: .....................

    ANEXA 3

    la procedură
    Proiect ..........................
    Cod ...............................
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ........................ (numele localităţii)
    Judeţul .......................
    LISTA DE DISTRIBUŢIE
    a tichetelor sociale pe suport electronic pentru cuplurile
    mamă-nou-născut defavorizate, înmânate destinatarilor finali în luna ...............

┌────────────────┬─────────┬────────────────┬────────┬────────────┬─────────┐
│ │ │ │Numărul │ │ │
│Numele şi │Adresa de│CNP sau NUI*) al│de copii│ │ │
│prenumele mamei/│domiciliu│mamei/ │pentru │Data │Semnătura│
│reprezentantului│/ Adresa │reprezentantului│care a │distribuirii│de │
│legal │de │legal │fost │ │primire │
│ │reşedinţă│ │acordat │ │ │
│ │ │ │tichetul│ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼────────────────┼────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴─────────┴────────────────┴────────┴────────────┴─────────┘

    *) NUI - număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (şi fără adăpost).
    Reprezentant al UAT
    Numele şi prenumele: .............................
    Funcţia: ..............................
    Data: ..........................

    ANEXA 4

    la procedură
    Proiect .......................
    Cod ..........................
    Unitatea administrativ-teritorială (UAT) ........................ (numele localităţii)
    Judeţul ........................
    LISTA
    plicurilor/cardurilor pentru cuplurile mamă-nou-născut
    defavorizate rămase nedistribuite în luna .............................

┌────────────────┬───────────┬────────────────┬────────┬──────────────┐
│ │ │ │Numărul │ │
│Numele şi │ │CNP sau NUI*) al│de copii│ │
│prenumele mamei/│Localitatea│mamei/ │pentru │Motivul │
│reprezentantului│de │reprezentantului│care a │nedistribuirii│
│legal │domiciliu │legal │fost │ │
│ │ │ │acordat │ │
│ │ │ │tichetul│ │
├────────────────┼───────────┼────────────────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │De exemplu: │
│ │ │ │ │devenit │
│ │ │ │ │neeligibil sau│
│ │ │ │ │plecat din │
│ │ │ │ │localitate sau│
│ │ │ │ │refuză cardul │
├────────────────┼───────────┼────────────────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────────┼────────────────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────────────────┼───────────┼────────────────┼────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────────────────┴───────────┴────────────────┴────────┴──────────────┘

    *) NUI - număr unic de identificare desemnat persoanelor fără CNP (şi fără adăpost).
    Reprezentant al UAT
    Numele şi prenumele: ...................................

    ANEXA 5

    la procedură
    Proiect ..................................
    Cod ........................................
    Denumirea organizaţiei partenere: unitatea administrativ-teritorială (UAT) ...............................
    Judeţul ............................
    SINTEZA
    privind desfăşurarea măsurilor auxiliare pentru acordarea tichetelor
    sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut defavorizate
    Completarea cu „Nu este cazul/N/A/“ trebuie însoţită pe coloana „Observaţii“ de motivul pentru care nu au fost luate niciun fel de măsuri auxiliare.

┌──────────────┬─────────┬───────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │Persoana │ │
│ │ │Nr. de │care a │ │
│Măsura │Datele de│beneficiari│desfăşurat│ │
│auxiliară │realizare│ai măsurii │măsura │Observaţii│
│ │ │auxiliare │(jurist, │ │
│ │ │ │asistent │ │
│ │ │ │social) │ │
├──────────────┼─────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│Educaţie cu │ │ │ │ │
│privire la │ │ │ │ │
│asigurarea │ │ │ │ │
│igienei mamei │ │ │ │ │
│şi a │ │ │ │ │
│nounăscutului,│ │ │ │ │
│precum şi a │ │ │ │ │
│locuinţei │ │ │ │ │
│proprii │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│Facilitatea │ │ │ │ │
│accesului la │ │ │ │ │
│serviciile │ │ │ │ │
│medicale │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│Orientare │ │ │ │ │
│către servicii│ │ │ │ │
│sociale │ │ │ │ │
│furnizate de │ │ │ │ │
│angajaţii │ │ │ │ │
│serviciilor │ │ │ │ │
│publice de │ │ │ │ │
│asistenţă │ │ │ │ │
│socială din │ │ │ │ │
│primării │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│Facilitarea │ │ │ │ │
│accesului la │ │ │ │ │
│servicii de │ │ │ │ │
│consiliere │ │ │ │ │
│privind │ │ │ │ │
│alăptarea şi │ │ │ │ │
│educaţia de │ │ │ │ │
│prim ajutor │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │
│nou-născuţi │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────────┼──────────┼──────────┤
│Recomandări │ │ │ │ │
│nutriţionale │ │ │ │ │
│pentru mamă şi│ │ │ │ │
│sfaturi │ │ │ │ │
│privind │ │ │ │ │
│alăptarea/ │ │ │ │ │
│alimentarea cu│ │ │ │ │
│lapte praf, │ │ │ │ │
│corespunzător │ │ │ │ │
│vârstei │ │ │ │ │
│nounăscutului │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────┴───────────┴──────────┴──────────┘

    Reprezentant al UAT: .......................................
                                                 (nume, prenume, semnătură)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016