Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 9 decembrie 2024  de restituire a diferenţei achitate anticipat din taxa anuală de către organizatorii de jocuri de noroc care renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 9 decembrie 2024 de restituire a diferenţei achitate anticipat din taxa anuală de către organizatorii de jocuri de noroc care renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1306 din 23 decembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 6.652 din 9 decembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1306 din 23 decembrie 2024.
──────────
    1. Fac obiectul prezentei proceduri de restituire sumele reprezentând diferenţa achitată anticipat din taxa anuală aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, denumită în continuare diferenţă de taxă, de către organizatorii de jocuri de noroc care renunţă la licenţa de organizator sau încetează să mai exploateze anumite activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale de organizare sau exploatare, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condiţiile de autorizare, ulterior datei de obţinere a autorizaţiei, şi care se determină proporţional cu perioada cuprinsă între data de întâi a lunii următoare celei în care îşi încetează activitatea şi sfârşitul perioadei autorizate. Prin sintagma „achitată anticipat“ se înţelege taxa de autorizare plătită pentru întregul an, în avans, până la data de 25 a lunii următoare celei în care documentaţia a fost aprobată, pentru care organizatorul de jocuri de noroc a beneficiat de o bonificaţie de 10%, conform art. 14 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. În vederea stabilirii sumei pe care organizatorii de jocuri de noroc nu o mai datorează în condiţiile prevăzute la art. 17 alin. (9^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia notifică Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (O.N.J.N.) prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin privind renunţarea la licenţa de organizator sau încetarea exploatării anumitor activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, ca urmare a faptului că nu mai îndeplinesc condiţiile legale de organizare sau exploatare a acestora, devenindu-le incidente modificări legislative cu privire la condiţiile de autorizare, ulterior datei de obţinere a autorizaţiei.
    3. Prin notificarea prevăzută la pct. 2 organizatorii de jocuri de noroc solicită verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de art. 17 alin. (9^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte restituirea diferenţei de taxă aferentă autorizaţiei de exploatare achitată anticipat cu bonificaţie de 10% şi virarea acestei sume în contul bancar indicat în acest sens.
    4. O.N.J.N., prin Comitetul de supraveghere, verifică dacă organizatorii de jocuri de noroc care au depus notificări nu mai îndeplinesc condiţiile legale de organizare sau exploatare ca urmare a intrării în vigoare a modificărilor legislative ulterior datei de obţinere a autorizaţiei şi emite Decizia privind verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de art. 17 alin. (9^2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc şi de constatare a diferenţei de taxă pe care organizatorul nu o mai datorează din taxa de autorizare achitată anticipat cu bonificaţie de 10%, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.
    5. În cazul în care organizatorul de jocuri de noroc nu mai îndeplineşte condiţiile legale de organizare sau exploatare a anumitor activităţi de jocuri de noroc sau mijloace de joc, Comitetul de supraveghere, prin decizia prevăzută la pct. 4, stabileşte diferenţa de taxă achitată anticipat pe care acesta nu o mai datorează şi pentru care i se naşte dreptul la restituire potrivit art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. În acest caz, după comunicarea deciziei către organizatorul de jocuri de noroc, Comitetul de supraveghere comunică câte un exemplar original al deciziei prin care se constată diferenţa de taxă pe care organizatorul de jocuri de noroc nu o mai datorează, însoţit de o copie a notificării depusă de către acesta, astfel:
    a) organului fiscal central competent în administrarea obligaţiilor fiscale datorate de către organizatorul de jocuri de noroc;
    b) Comitetului Olimpic şi Sportiv Român;
    c) Comitetului Naţional Paralimpic.

    6. Împotriva deciziei prevăzute la pct. 4 organizatorul de jocuri de noroc poate depune contestaţie la sediul emitentului actului, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    7. În decizia prevăzută la pct. 4, diferenţa de taxă achitată anticipat pe care organizatorul de jocuri de noroc nu o mai datorează, pentru care are drept de restituire, se individualizează defalcat în funcţie de contul beneficiarului în care a fost virată taxa plătită iniţial, respectiv:
    a) contul de venituri 20.A.16.01.08 „Taxa anuală pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc“;
    b) contul 55.05 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Olimpic şi Sportiv Român“;
    c) contul 55.06 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Naţional Paralimpic“.

    8. După primirea deciziei prevăzute la pct. 4 organul fiscal central competent verifică dacă taxa anuală a fost achitată anticipat în toate cele trei conturi înscrise la pct. 7. În acest sens întocmeşte şi aprobă un referat motivat care stă la baza scăderii din evidenţa fiscală a sumelor individualizate în decizie şi existente în contul prevăzut la pct. 7 lit. a), precum şi borderoul de scădere din evidenţa fiscală a diferenţei de taxă, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    9. Diferenţa de taxă achitată anticipat care nu se mai datorează se restituie de către organul fiscal central competent în administrarea organizatorului de jocuri de noroc, din contul de venituri 20.A.16.01.08 „Taxa anuală pentru obţinerea autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc“, aplicându-se în mod corespunzător dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal.
    10. Pentru sumele încasate în conturile prevăzute la pct. 7 lit. b) şi c) organul fiscal central competent întocmeşte „Situaţia privind verificarea sumelor încasate în conturile 55.05 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Olimpic şi Sportiv Român“ şi 55.06 „Taxe pentru jocurile de noroc pentru Comitetul Naţional Paralimpic“, reprezentând taxă anuală aferentă autorizaţiei/autorizaţiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru Societatea ...., CUI....., întocmită la data de.....“, prin completarea formularului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, pe care o transmite în sistem informatic unităţii Trezoreriei Statului, care, la rândul său, o retransmite către Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi, respectiv, Comitetul Naţional Paralimpic, la adresa de e-mail comunicată în acest scop de aceştia la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală de trezorerie şi contabilitate publică.
    11. Restituirea sumelor prevăzute în decizia de la pct. 4 cuprinse în situaţia prevăzută la pct. 10 se face direct din conturile bancare ale Comitetului Olimpic şi Sportiv Român şi, respectiv, ale Comitetului Naţional Paralimpic.
    12. În cazul în care organul fiscal central constată că taxa anuală nu a fost achitată anticipat în toate cele trei conturi înscrise la pct. 7, acesta restituie Comitetului de supraveghere decizia prevăzută la pct. 4, însoţită de notificare, cu precizări în acest sens. După primirea deciziei şi a notificării, Comitetul de supraveghere va înştiinţa Comitetul Olimpic şi Sportiv Român şi Comitetul Naţional Paralimpic cu privire la neîndeplinirea condiţiilor pentru restituirea sumelor stabilite.
    13. Restituirea diferenţei de taxă achitată anticipat se realizează în termenul prevăzut la art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în termen de 45 de zile de la înregistrarea de către organul fiscal central competent a deciziei prevăzute la pct. 4.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016