Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 5 octombrie 2023  de selecţie, remunerarea preşedintelui executiv, a vicepreşedinţilor executivi şi a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Exim Banca Românească - S.A.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 5 octombrie 2023 de selecţie, remunerarea preşedintelui executiv, a vicepreşedinţilor executivi şi a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Exim Banca Românească - S.A.

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 900 din 5 octombrie 2023
──────────
    Conţinută de HOTĂRÂREA nr. 924 din 5 octombrie iunie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 900 din 5 octombrie 2023.
──────────
    I. Selecţia şi remunerarea preşedintelui executiv, a vicepreşedinţilor executivi şi a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Exim Banca Românească - S.A.
    1. Procesul de selecţie a membrilor Consiliului de administraţie se realizează de o comisie de selecţie creată la nivelul Ministerului Finanţelor, formată din specialişti, stabilită prin ordin al ministrului finanţelor.
    2. Secretariatul comisiei de selecţie este asigurat de Direcţia pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor.
    3. În cadrul procesului de selecţie, comisia de selecţie poate fi asistată, la solicitarea justificată a acesteia, de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate de Ministerul Finanţelor.
    4. Selecţia se realizează conform unei metodologii aprobate la nivelul Ministerului Finanţelor, elaborată cu respectarea prevederilor Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României Eximbank - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României în aplicarea acesteia, precum şi a principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei şi cu luarea în considerare a specificului domeniului de activitate al Băncii.
    5. În vederea desfăşurării procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de administraţie al Exim Banca Românească - S.A. (Banca), Comitetul de nominalizare, în urma unei evaluări privind echilibrul de cunoştinţe, competenţe, diversitate şi experienţă, înaintează Ministerului Finanţelor o descriere a rolurilor, care cuprinde criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie vacantă, descrierea cerinţelor individuale şi colective pentru postul/posturile supus/supuse procesului de identificare a candidaţilor şi de evaluare a acestora, rolul pe care respectiva funcţie îl are în cadrul Băncii şi timpul alocat în acest sens.
    6. În vederea desfăşurării selecţiei membrilor Consiliului de administraţie, Comitetul de remunerare înaintează Ministerului Finanţelor o propunere justificată a nivelului remuneraţiei pentru fiecare poziţie.
    7. Remuneraţia membrilor executivi ai Consiliului de administraţie se stabileşte în funcţie de complexitatea activităţii ce urmează a fi desfăşurată de către aceştia şi este formată dintr-o indemnizaţie fixă şi o remuneraţie variabilă. Componenta variabilă are la bază indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari, anuali, negociaţi şi aprobaţi de acţionari, şi depăşeşte de 3 ori remuneraţia lunara netă, stabilită prin contractul de mandat.
    8. Pentru funcţia de preşedinte executiv, remuneraţia fixă lunară nu poate depăşi de 3 ori salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcţia echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern şi pus la dispoziţia autorităţii publice tutelare de către Bancă.
    9. Remuneraţia fixă lunară a membrilor executivi ai Consiliului de administraţie, vicepreşedinţi ai Băncii, nu poate depăşi pentru funcţia de vicepreşedinte executiv de 2 ori salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcţia echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern şi pus la dispoziţia autorităţii publice tutelare de către Bancă.
    10. Remuneraţia fixă lunară a membrilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie nu poate depăşi 30% din salariul minim prevăzut în studiul salarial anual disponibil la nivelul sistemului bancar pentru funcţia echivalentă de director general, studiu salarial anual efectuat de un consultant extern şi pus la dispoziţia autorităţii publice tutelare de către Bancă.
    11. Ministerul Finanţelor, prin comisia de selecţie, cu sprijinul Direcţiei pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor, elaborează proiectul de profiluri ce cuprinde descrierea rolurilor şi criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie în parte. Proiectul de profiluri se publica pe paginile de internet ale Băncii şi Ministerului Finanţelor pentru o perioadă de cel puţin 10 zile lucrătoare, timp în care acţionarii minoritari pot face propuneri de modificare sau pot transmite observaţii.
    12. Comisia de selecţie, cu sprijinul Comitetului de nominalizare şi al Direcţiei pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor, definitivează rolurile şi criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie a Consiliului de administraţie al Băncii, iar forma finală se aprobă de către Adunarea generală a acţionarilor şi se publică pe pagina de internet a Băncii şi a Ministerului Finanţelor.
    13. Selecţia se desfăşoară pe bază de dosar de înscriere şi interviu, cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei, precum şi a prevederilor legislaţiei specifice instituţiilor de credit şi ale reglementărilor emise de Banca Naţională a României.
    14. În vederea desfăşurării selecţiei, comisia de selecţie elaborează planul de interviu şi anunţul privind selecţia membrilor Consiliului de administraţie, care cuprinde condiţiile ce trebuie întrunite de candidaţi şi criteriile de evaluare a acestora.
    15. Anunţul privind selecţia membrilor Consiliului de administraţie se publică de către Ministerul Finanţelor, prin grija preşedintelui comisiei de selecţie, în cel puţin două publicaţii economice şi/sau financiare cu largă răspândire, precum şi pe paginile de internet ale Băncii şi Ministerului Finanţelor.
    16. Publicarea anunţului privind selecţia membrilor Consiliului de administraţie se efectuează cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea candidaturilor, specificată în anunţ.
    17. În urma evaluării dosarelor, comisia de selecţie întocmeşte lista candidaţilor pentru posturile de membru al Consiliului de administraţie, care îndeplinesc condiţiile minime de selecţie stabilite prin anunţ.
    18. În urma susţinerii interviurilor, comisia de selecţie întocmeşte lista scurtă a candidaţilor pentru posturile de membru al Consiliului de administraţie.
    19. Lista scurtă cuprinde maximum 5 candidaţi pentru fiecare post de membru în Consiliul de administraţie.
    20. Candidaţii din lista scurtă trebuie să respecte cerinţele de adecvare prevăzute de Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit, cu modificările şi completările ulterioare.
    21. Consiliul de administraţie trebuie să dispună la nivel colectiv de cunoştinţe, aptitudini şi experienţă adecvate pentru a fi în măsură să înţeleagă activităţile desfăşurate de instituţia de credit, inclusiv principalele riscuri ale acestora, şi să se pronunţe în deplină cunoştinţă de cauză cu privire la toate aspectele asupra cărora trebuie să decidă potrivit competenţelor lui.
    22. Comisia de selecţie întocmeşte un raport privind componenţa membrilor executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie şi a comitetelor consultative din cadrul acestuia, care cuprinde lista scurtă, precum şi propunerile finale, rezultate în urma unei analize comparative a punctajelor obţinute de candidaţii din lista scurtă.
    23. Raportul privind nominalizările pentru posturile de membri executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie este aprobat de către ministrul finanţelor.
    24. Ulterior aprobării de către ministrul finanţelor a raportului prevăzut la pct. 23, propunerile de numire sunt transmise, prin adresă, Comitetului de nominalizare al Băncii, în vederea evaluării persoanelor nominalizate din perspectiva respectării prevederilor Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare. Comitetul de nominalizare transmite rezultatele evaluării în termen de maximum 10 zile de la primirea componenţei Consiliului de administraţie.
    25. În situaţia în care unul sau mai mulţi candidaţi sunt consideraţi de către Comitetul de nominalizare ca fiind neadecvaţi pentru poziţiile de membri ai Consiliului de administraţie, comisia de selecţie întocmeşte un nou raport privind componenţa Consiliului de administraţie sau, în cazul în care pe lista scurtă nu se regăsesc alţi candidaţi care să întrunească condiţiile de nominalizare, aceasta reia procedura de selecţie pentru posturile rămase vacante.
    26. Raportul menţionat la pct. 25 este aprobat de către ministrul finanţelor.
    27. Numirea membrilor executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie, forma contractului de mandat şi nivelul remuneraţiei acestora se aprobă în cadrul Adunării generale a acţionarilor.
    28. Numirile efectuate de către Adunarea generală a acţionarilor în funcţiile de membri executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Băncii sunt înaintate Băncii Naţionale a României, prin grija organelor statutare ale Băncii, în vederea evaluării şi aprobării acestora.
    29. În situaţia în care Banca Naţională a României, în cadrul atribuţiilor legale de supraveghere, constată că una sau mai multe persoane nu sunt adecvate pentru funcţiile de membri ai Consiliului de administraţie, comisia de selecţie întocmeşte un nou raport privind componenţa Consiliului de administraţie.
    30. În situaţia în care componenţa listei scurte a candidaţilor nu permite nominalizarea altor candidaţi în locul celor consideraţi neadecvaţi de către Comitetul de nominalizare al Băncii sau de către Banca Naţională a României, procedura de selecţie se reia pentru posturile rămase vacante.

    II. Reînnoirea mandatelor preşedintelui executiv, ale vicepreşedinţilor executivi şi ale administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Exim Banca Românească - S.A.
    31. Procesul de reînnoire a mandatelor membrilor executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Băncii se demarează cu cel puţin 30 de zile înaintea expirării mandatelor membrilor Consiliului de administraţie al Băncii şi se realizează de o comisie de selecţie creată la nivelul Ministerului Finanţelor, formată din specialişti, stabilită prin ordin al ministrului finanţelor.
    32. Secretariatul comisiei de selecţie este asigurat de Direcţia pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor.
    33. Reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administraţie se realizează, conform unei metodologii aprobate la nivelul Ministerului Finanţelor, elaborată cu respectarea prevederilor Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Băncii de Export-Import a României Eximbank - S.A., republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea principiului transparenţei, nediscriminării şi egalităţii de şanse.
    34. În vederea reînnoirii mandatelor membrilor Consiliului de administraţie al Băncii, Comitetul de nominalizare, în urma unei evaluări privind echilibrul de cunoştinţe, competenţe, diversitate şi experienţă, în cadrul organului de conducere, înaintează Ministerului Finanţelor o descriere a rolurilor, care cuprinde criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie vacantă, descrierea cerinţelor individuale şi colective pentru postul/posturile supus/supuse procesului de identificare a candidaţilor şi de evaluare a acestora, rolul pe care respectiva funcţie îl are în cadrul Băncii şi timpul alocat în acest sens.
    35. În vederea reînnoirii mandatelor membrilor Consiliului de administraţie, Comitetul de remunerare înaintează Ministerului Finanţelor o propunere justificată a nivelului remuneraţiei pentru fiecare poziţie.
    36. Remuneraţia preşedintelui executiv, a vicepreşedinţilor executivi şi a administratorilor neexecutivi ai Consiliului de administraţie se stabileşte în conformitate cu prevederile pct. 7-10.
    37. Ministerul Finanţelor, prin comisia de selecţie, cu sprijinul Direcţiei pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor, elaborează proiectul de profiluri ce cuprind descrierea rolurilor şi criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie în parte. Acestea se publică pe pagina de internet a Băncii şi a Ministerului Finanţelor pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare, timp în care acţionarii minoritari pot face propuneri de modificare sau pot transmite observaţii.
    38. Comisia de selecţie, cu sprijinul Comitetului de nominalizare şi al Direcţiei pentru administrarea participaţiilor statului din cadrul Ministerului Finanţelor, definitivează rolurile şi criteriile de selecţie pentru fiecare poziţie a Consiliului de administraţie al Băncii, iar forma finală se aprobă de către Adunarea generală a acţionarilor şi se publică pe pagina de internet a Băncii şi a Ministerului Finanţelor.
    39. Reînnoirea mandatului se desfăşoară pe baza cererii de reînnoire însoţită de un raport de activitate pentru perioada mandatului administratorului, precum şi pe baza evaluărilor întocmite anual de Comitetul de nominalizare al Băncii, depuse de membrul Consiliului de administraţie în funcţie, care solicită reînnoirea.
    40. Pentru membri executivi, cererea de reînnoire cuprinde în mod obligatoriu, pe lângă raportul de activitate pentru perioada mandatului, evaluările anuale întocmite de Comitetul de nominalizare al Băncii şi gradul de realizare a indicatorilor de performanţă, anexă la contractul de mandat.
    41. În urma evaluării cererilor, comisia de selecţie întocmeşte lista candidaţilor pentru care se solicită reînnoirea mandatelor de membri ai Consiliului de administraţie, care îndeplinesc condiţiile de selecţie.
    42. Membrii Consiliului de administraţie care solicită reînnoirea mandatelor trebuie să îndeplinească cerinţele de adecvare prevăzute de Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    43. Consiliul de administraţie trebuie să dispună la nivel colectiv de cunoştinţe, aptitudini şi experienţă adecvată pentru a fi în măsură să înţeleagă activităţile desfăşurate de instituţia de credit, inclusiv principalele riscuri ale acestora, şi să se poată pronunţa în deplină cunoştinţă de cauză cu privire la toate aspectele asupra cărora trebuie să decidă potrivit competenţelor lor.
    44. În cazul în care, în urma analizării cererilor de reînnoire depuse de către administratorii în funcţie, comisia de selecţie nu poate propune în vederea numirii o echipă completă de administratori executivi şi neexecutivi, aceasta întocmeşte un raport care cuprinde propunerile privind reînnoirea mandatelor conform cererilor depuse, propuneri privind nivelul remuneraţiei membrilor care au solicitat reînnoirea mandatelor, precum şi propunerea de demarare a procedurii de selecţie pentru poziţiile rămase vacante.
    45. În cazul în care comisia de selecţie poate propune o echipă completă de administratori, aceasta întocmeşte un raport care cuprinde componenţa Consiliului de administraţie, propuneri privind nivelul remuneraţiei membrilor care au solicitat reînnoirea mandatelor, precum şi componenţa comitetelor consultative din cadrul acestuia.
    46. Rapoartele prevăzute la pct. 17 şi 18 se înaintează spre aprobare ministrului finanţelor.
    47. Ulterior aprobării de către ministrul finanţelor a raportului privind reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administraţie, propunerile de reînnoire a mandatelor sunt transmise către Comitetul de nominalizare al Băncii, în vederea evaluării membrilor Consiliului de administraţie din perspectiva respectării prevederilor Regulamentului Băncii Naţionale a României nr. 5/2013, cu modificările şi completările ulterioare. Comitetul de nominalizare transmite rezultatele evaluării în termen de maximum 5 zile de la primirea documentelor.
    48. În situaţia în care unul sau mai mulţi membri ai Consiliului de administraţie propuşi pentru reînnoirea mandatelor sunt consideraţi de către Comitetul de nominalizare ca fiind neadecvaţi pentru poziţiile de membri ai Consiliului de administraţie, comisia de selecţie întocmeşte un raport prin care solicită ministrului finanţelor demararea procedurii de selecţie pentru poziţiile rămase vacante.
    49. Reînnoirea mandatelor membrilor Consiliului de administraţie, remuneraţia şi forma contractului de mandat ce se încheie cu aceştia se aprobă prin hotărârea Adunării generale a acţionarilor, în baza raportului comisiei de selecţie privind reînnoirea mandatelor.
    50. Reînnoirea mandatelor membrilor executivi şi neexecutivi ai Consiliului de administraţie al Băncii care au fost aprobate de către Adunarea generală a acţionarilor sunt înaintate Băncii Naţionale a României, prin grija organelor statutare ale Băncii, în vederea evaluării şi aprobării acestora.
    51. În situaţia în care Banca Naţională a României consideră că una sau mai multe persoane nu sunt adecvate pentru funcţiile de membri ai Consiliului de administraţie, comisia de selecţie întocmeşte un raport prin care solicită ministrului finanţelor demararea procedurii de selecţie pentru poziţiile rămase vacante.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016