Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 31 iulie 2019  de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum şi a obligaţiilor fiscale aferente acestora, potrivit prevederilor art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2019 privind acordarea unor facilităţi fiscale şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 31 iulie 2019 de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum şi a obligaţiilor fiscale aferente acestora, potrivit prevederilor art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2019 privind acordarea unor facilităţi fiscale şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice

EMITENT: Ministerul Finanţelor Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 691 din 21 august 2019
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.643 din 31 iulie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 691 din 21 august 2019.
──────────
    I. Dispoziţii generale
    1. Prezenta procedură se aplică persoanelor fizice prevăzute la pct. II.1.1 şi II.1.2 din anexa nr. 1 la ordin.
    2. Obligaţiile fiscale care fac obiectul anulării sunt contribuţia de asigurări sociale de sănătate, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acesteia. Anularea se efectuează, din oficiu, de către organul fiscal central competent.

    II. Procedura de anulare a obligaţiilor fiscale individualizate în decizia anuală de impunere emisă şi comunicată persoanelor fizice
    1. Compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori primeşte „Lista persoanelor fizice pentru care decizia anuală de impunere a fost emisă şi comunicată“, prevăzută la pct. III.1 lit. a) din anexa nr. 1 la ordin, şi verifică în evidenţa fiscală sumele cuprinse în listă care au fost stinse total sau parţial.
    2. În situaţia în care se constată că au fost efectuate stingeri, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori va reanaliza evidenţa fiscală şi va reface stingerile, astfel încât obiectul anulării să îl reprezinte obligaţiile fiscale individualizate în deciziile anuale de impunere.
    3. În situaţia în care au fost calculate obligaţii fiscale accesorii şi comunicate persoanelor fizice prin decizie, acestea fac obiectul anulării potrivit prezentei proceduri.
    4. Compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori procedează la întocmirea unui referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale principale şi accesorii, precum şi la emiterea deciziei de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii.
    5. Decizia de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii se întocmeşte de către compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori în două exemplare, se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul organului fiscal central competent.
    6. Decizia prevăzută la pct. 5 se comunică de către organul fiscal central competent persoanei fizice, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
    7. În cazul în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2 şi 3, care au fost anulate potrivit prezentei proceduri, au fost stinse total sau parţial, persoanele fizice pot solicita restituirea acestora, prin depunerea unei cereri la organul fiscal competent, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, fiind aplicabile în mod corespunzător. Modelul cererii de restituire este prevăzut în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    8. În cazul în care persoanele fizice înregistrează obligaţii fiscale restante, restituirea sumelor prevăzute la pct. 7 se realizează numai după efectuarea compensării potrivit Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    9. În situaţia în care obligaţiile fiscale individualizate în deciziile anuale de impunere nu au fost stinse, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori întocmeşte un referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale principale şi accesorii şi emite decizia de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii, aplicându-se în mod corespunzător prevederilor pct. 5 şi 6.
    10. În situaţia în care obligaţiile fiscale accesorii au fost calculate şi nu au fost comunicate, organul fiscal competent le scade din evidenţa fiscală şi întocmeşte un referat motivat care stă la baza scăderii acestora, care se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul organului fiscal competent.
    11. La referatul prevăzut la pct. 10 se anexează borderoul de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale, caz în care compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori nu va emite decizia de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii, ci va proceda direct la scăderea din evidenţă a acestor obligaţii.
    12. În cazul în care împotriva deciziilor de impunere prin care au fost stabilite obligaţii fiscale reprezentând contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi obligaţii fiscale accesorii aferente acestora au fost formulate contestaţii potrivit dispoziţiilor titlului VIII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori va comunica organului de soluţionare a contestaţiei competent, în termen de 5 zile de la data emiterii, o copie a deciziei de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii.

    III. Procedura de anulare a obligaţiilor fiscale individualizate în decizia anuală de impunere emisă şi necomunicată persoanelor fizice
    1. Compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori primeşte „Lista persoanelor fizice pentru care decizia anuală de impunere a fost emisă, dar nu a fost comunicată“, prevăzută la pct. III.1 lit. b) din anexa nr. 1 la ordin. Pe baza listei întocmeşte un referat motivat care stă la baza scăderii din evidenţa fiscală a obligaţiilor fiscale cuprinse în decizia anuală de impunere. Acest referat se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul organului fiscal competent.
    2. La referatul de la pct. 1 se anexează borderoul de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale, caz în care compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori nu va emite decizia de anulare a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate şi a obligaţiilor fiscale accesorii, ci va proceda direct la scăderea din evidenţă a acestor obligaţii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016