Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 5.679 din 29 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 din 5 august 2024.────────── ART. 1 (1) La nivelul fiecărui inspectorat şcolar se constituie Comisia de coordonare a activităţii de repartizare a preşcolarilor/elevilor la unităţile de învăţământ în care pot desfăşura activităţi educaţionale, precum şi în instituţiile în care vor beneficia de asistenţă psihopedagogică şi consiliere, denumită în continuare Comisia de repartizare. (2) Comisia de repartizare este numită prin decizie a inspectorului şcolar general şi este formată din: inspectorul şcolar general/un inspector şcolar general adjunct, 1-4 inspectori şcolari şi un psiholog/consilier şcolar. (3) Inspectorul şcolar general îndeplineşte funcţia de preşedinte al comisiei. În situaţia în care inspectorul şcolar general, din motive obiective, nu poate participa la activitatea comisiei, locul acestuia şi funcţia de preşedinte al comisiei vor reveni unui inspector şcolar general adjunct. (4) Unul dintre membrii Comisiei de repartizare este desemnat în funcţia de secretar şi întocmeşte procesele-verbale ale comisiei şi furnizează informaţiile necesare în vederea întocmirii Raportului cu privire la situaţia minorilor aflaţi în situaţii deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina şi intraţi pe teritoriul României, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură. ART. 2 Comisia de repartizare are următoarele atribuţii: a) primeşte cererile de înscriere pentru preşcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, intraţi pe teritoriul României, pentru care se solicită calitatea de audient; b) primeşte cererile de înscriere pentru preşcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, intraţi pe teritoriul României, pentru care se solicită numai participarea la activităţi educative extracurriculare din cadrul unităţilor de învăţământ sau din cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor şi cluburilor copiilor; c) primeşte cererile de înscriere pentru preşcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina intraţi pe teritoriul României, care sunt nedeplasabili din cauza unei dizabilităţi, respectiv care suferă de boli cronice sau care au afecţiuni pentru care sunt spitalizaţi pe o perioadă mai mare de 4 săptămâni şi pentru care se solicită şcolarizarea în unităţi complexe de asistenţă medicală de tip spital, în conformitate cu prevederile legale; d) analizează cererile de înscriere în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data depunerii lor şi decide unităţile de învăţământ preuniversitar şi, după caz, palatele şi cluburile copiilor, precum şi unităţile complexe de asistenţă medicală de tip spital în care vor fi repartizaţi preşcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile. Activităţile comisiei sunt consemnate prin procese-verbale întocmite de secretarul comisiei şi sunt asumate prin semnătură de către toţi membrii comisiei; e) în vederea luării deciziilor de repartizare comisia colaborează cu direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu Inspectoratul General pentru Imigrări şi Grupul operativ pentru minorii neînsoţiţi; f) prin decizie a preşedintelui comisiei, sunt nominalizate unităţile de învăţământ preuniversitar şi, după caz, palatele şi cluburile copiilor şi unităţile complexe de asistenţă medicală de tip spital în care vor fi repartizaţi preşcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile; g) aduce la cunoştinţa unităţilor de învăţământ preuniversitar şi, după caz, palatelor şi cluburilor copiilor şi unităţilor complexe de asistenţă medicală de tip spital repartizările realizate, prin transmiterea unei copii a deciziei preşedintelui comisiei, precum şi a unor copii după cererile de înscriere care au fost depuse; h) aduce la cunoştinţa părinţilor/reprezentantului legal unităţile de învăţământ preuniversitar şi, după caz, palatele şi cluburile copiilor şi unităţile complexe de asistenţă medicală de tip spital la care au fost repartizaţi preşcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile, prin transmiterea informaţiilor la datele de contact ale solicitantului, care au fost completate în cadrul cererii de înscriere; i) aduce la cunoştinţa reprezentantului autorităţii competente/ coordonatorului Grupului operativ pentru minori neînsoţiţi unităţile de învăţământ preuniversitar şi, după caz, palatele şi cluburile copiilor, precum şi unităţile complexe de asistenţă medicală de tip spital la care au fost repartizaţi preşcolarii/elevii neînsoţiţi pentru care au fost depuse cererile, prin transmiterea unei copii a deciziei preşedintelui comisiei, prin transmiterea informaţiilor la datele de contact ale solicitantului care au fost completate în cadrul cererii de înscriere; j) monitorizează procesul de integrare a preşcolarilor/elevilor la activităţile educaţionale din unităţile de învăţământ şi, după caz, din palatele şi cluburile copiilor, precum şi din unităţile complexe de asistenţă medicală de tip spital, la care au fost repartizaţi; k) informează Ministerul Educaţiei cu privire la situaţia solicitărilor primite prin transmiterea/înaintarea datelor cuprinse în Raportul cu privire la situaţia minorilor aflaţi în situaţii deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina şi intraţi pe teritoriul României, la adresa indicată de către Ministerul Educaţiei, la termenul stabilit de către acesta. ART. 3 (1) Cererile de înscriere primesc număr de înregistrare şi pot fi depuse/transmise, atât în format letric, cât şi în format electronic, la inspectoratul şcolar, de către: a) unul dintre părinţi/reprezentantul legal la sediile inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti pentru elevii minori sau direct de către elevi, numai în cazul în care aceştia sunt majori; b) reprezentantul autorităţii competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minori neînsoţiţi, constituit la nivelul fiecărui judeţ/municipiului Bucureşti, pentru minorii neînsoţiţi. (2) Modelul cererii de înscriere este redactat în trei variante, din care o variantă în limba română, o variantă în limba ucraineană şi o variantă în limba engleză, iar solicitanţii pot completa cererea în oricare dintre cele trei limbi. (3) Modelul cererii de înscriere în cele trei limbi va fi disponibil în format letric la sediile inspectoratelor şcolare şi, în format electronic, pe site-ul inspectoratelor şcolare şi al Ministerului Educaţiei. ART. 4 Modelul cererii de înscriere în limba română este prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA 1 Inspectoratul Şcolar Judeţean ………………………./Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti RAPORT cu privire la situaţia minorilor aflaţi în situaţii deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina şi intraţi pe teritoriul României Data ...............
┌────┬─────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┬──────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Nr. de │ │
│ │ │Nr. de solicitări │solicitări │ │
│Nr. │Nr. de solicitări primite│pentru înscrierea ca │pentru │Nr. de solicitări pentru asigurarea altor │
│crt.│la Comisia de repartizare│audienţi, transmisă │activităţi de │drepturi │
│ │a preşcolarilor │la unităţile de │asistenţă │ │
│ │ │învăţământ │psihopedagogică│ │
│ │ │ │şi consiliere │ │
├────┼─────────────┬───────────┼───────┬─────────────┼───────────────┼────────┬────────┬───────────┬─────────┬──────┤
│ │De la părinţi│De la │ │ │ │ │ │ │ │Şcoală│
│ │/ │autoritatea│Audient│Activităţi │ │Internat│Alocaţie│Cazarmament│Transport│în │
│ │reprezentanţi│competentă │ │extraşcolare*│ │ │de hrană│ │ │spital│
│ │legali │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴───────┴─────────────┴───────────────┴────────┴────────┴───────────┴─────────┴──────┘
* Se completează pentru cei care solicită doar participare la activităţile extraşcolare, fără calitate de audient. Preşedintele Comisiei de repartizare, ........................... Secretarul Comisiei de repartizare, ........................... ANEXA 2 CERERE Subsemnatul, .............................................., părinte/reprezentant legal/autoritate competentă/reprezentant al Grupului operativ pentru minori neînsoţiţi al minorului ............................................, cantonat în ..................., vă rog să aprobaţi înscrierea minorului în vârstă de ......... la o unitate de învăţământ preuniversitar începând cu data de .......................... pentru a participa la următoarele activităţile educative: [ ] audient, la nivelul de studiu/grupei/clasei ………………; [ ] activităţi extraşcolare, fără obţinerea calităţii de audient; [ ] activităţi de asistenţă psihopedagogică şi consiliere. Alte drepturi: [ ] internat [ ] hrană [ ] transport [ ] şcolarizare spital NOTĂ: În cazul în care elevul este major, cererea poate fi completată în nume personal de către acesta. Datele de contact ale persoanei care a solicitat înscrierea: Adresa: ..................................................................................... E-mail: ...................................................................................... Telefon: .................................................................................... Semnătura .................. Data: ................. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.