Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 27 iulie 2021  privind accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 27 iulie 2021 privind accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 779 din 12 august 2021
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.193 din 27 iulie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 779 din 12 august 2021.
──────────
    I. Accesul la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor pentru persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. a) din Legea nr. 129/2019
    1. (1) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor are acces direct şi nemijlocit la Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, denumit în continuare Registrul central al fiduciilor.
    (2) Modalitatea tehnică de acces se stabileşte prin protocol încheiat între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor.

    2. Accesul organelor judiciare la Registrul central al fiduciilor se realizează în condiţiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările şi completările ulterioare.
    3. (1) Autorităţile care au competenţe de supraveghere şi control au acces direct, în timp util şi fără nicio restricţie la Registrul central al fiduciilor.
    (2) Modalitatea tehnică de acces se stabileşte prin protocol încheiat între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi fiecare din autorităţile de la alin. (1).
    (3) În cazul autorităţilor care au competenţe de supraveghere şi control, protocolul se va iniţia la solicitarea acestora.
    (4) Structurile din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au acces la Registrul central al fiduciilor, potrivit atribuţiilor stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare.


    II. Accesul persoanelor care au calitatea de entitate raportoare la informaţiile din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor
    4. (1) Entităţile raportoare, prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. b) din Legea nr. 129/2019, solicită informaţiile referitoare la beneficiarii reali ai contractelor de fiducie prin completarea şi transmiterea electronică a „Cererii de acces la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“, prevăzută în anexa nr. 8 la ordin. Cererea se transmite prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual.
    (2) Cererea trebuie însoţită de documente care dovedesc că entitatea raportoare solicită informaţii pentru aplicarea măsurilor de cunoaştere a clientelei.
    (3) Organul fiscal competent pentru soluţionarea cererii este organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată entitatea raportoare.
    (4) Organul fiscal competent verifică, pe baza documentelor anexate, dacă entitatea raportoare solicită informaţii pentru aplicarea măsurilor de cunoaştere a clientelei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cererii.
    (5) Dacă solicitarea de informaţii nu este justificată, se comunică solicitantului că cererea de acces a fost respinsă.

    5. Dacă solicitarea de informaţii este justificată, cererea se soluţionează pe baza datelor din Registrul central al fiduciilor prin completarea, cu ajutorul aplicaţiei informatice, a unui formular de răspuns.
    6. (1_ Formularul de răspuns cuprinde următoarele informaţii despre beneficiarul real, preluate din Registrul central al fiduciilor:
    - numele şi prenumele;
    – luna şi anul naşterii;
    – naţionalitatea şi ţara de reşedinţă;
    – natura şi amploarea interesului generator de beneficii deţinut.

    (2) Datele privind beneficiarul real se completează, cel puţin, pentru următoarele persoane:
    - constituitor/constituitori, precum şi persoane desemnate să îi/le reprezinte interesele în condiţiile legii;
    – fiduciar/fiduciari;
    – beneficiar/beneficiari sau, în cazul în care identitatea acestuia/acestora nu este identificată, categoria de persoane în al căror interes principal se constituie sau funcţionează fiducia sau construcţia juridică similară;
    – oricare altă persoană fizică care exercită controlul în ultimă instanţă asupra fiduciei sau a construcţiei juridice similare din dreptul străin prin exercitarea directă sau indirectă a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace.

    (3) Formularul de răspuns se semnează de către Ministerul Finanţelor cu semnătura electronică extinsă în condiţiile prevăzute de Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între Ministerul Finanţelor/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.
    (4) Formularul de răspuns se comunică solicitantului prin Spaţiul Privat Virtual.

    7. În cazul în care contractul de fiducie sau, după caz, al construcţiei juridice similare fiduciei indicat în cerere nu poate fi identificat în Registrul central al fiduciilor, răspunsul transmis prin Spaţiul Privat Virtual va conţine mesajul: „Contractul de fiducie/al construcţiei juridice similare fiduciei nr. ………. din data ………./………./………. nu figurează înregistrat în Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“.

    III. Accesul persoanelor prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019 la informaţiile din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor
    A. Înregistrarea online în scopul accesului la informaţii din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor
    8. Persoanele fizice sau juridice prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019 au acces la informaţiile referitoare la beneficiarii reali ai contractelor de fiducie din Registrul central al fiduciilor, în condiţiile înregistrării online şi plăţii unei taxe administrative.
    9. Înregistrarea online se realizează prin depunerea „Cererii de înregistrare online pentru accesul la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“. Modelul şi conţinutul cererii sunt prevăzute în anexa nr. 7 la ordin.
    10. Cererea se depune prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual.
    11. Cererea se validează automat şi înregistrarea în scopul accesului la informaţii din Registrul central al fiduciilor devine efectivă în termen de maximum 24 de ore de la depunerea cererii prevăzute la pct. 10.

    B. Solicitarea accesului la informaţiile din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor de către persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019
    12. (1) Solicitarea accesului la informaţii din Registrul central al fiduciilor de către persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019 se realizează, ulterior înregistrării online, prin depunerea „Cererii de acces la informaţiile privind beneficiarii reali din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor“. Modelul şi conţinutul cererii sunt prevăzute în anexa nr. 8 la ordin.
    (2) Depunerea cererii de acces se realizează prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual. Plata taxei administrative se efectuează prin modalităţile prevăzute de lege.
    (3) Cererile depuse de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) din Legea nr. 129/2019 trebuie să conţină menţiuni care să demonstreze interesul legitim al solicitantului. La cerere vor fi ataşate, după caz, documente justificative, precum şi dovada plăţii taxei administrative.
    (4) La cererea de acces depusă de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. d) din Legea nr. 129/2019 se ataşează documente care să demonstreze că solicitantul deţine o participaţie care îi asigură controlul în orice persoană juridică de drept privat, altele decât cele prevăzute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, în mod direct sau indirect, inclusiv prin acţiuni la purtător sau prin control exercitat prin alte mijloace, precum şi dovada plăţii taxei administrative.


    C. Soluţionarea cererilor de acces la informaţiile din Registrul central al fiduciilor şi al construcţiilor juridice similare fiduciilor, depuse de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019
    13. Organul fiscal competent pentru soluţionarea cererilor depuse de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) şi d) din Legea nr. 129/2019 este organul fiscal la care a fost înregistrat contractul de fiducie sau al construcţiei juridice similare fiduciei, care face obiectul cererii.
    14. (1) Pentru validarea cererii prevăzute la pct. 12. alin. (1), la momentul depunerii se verifică dacă:
    - solicitantul este înregistrat online potrivit secţiunii A;
    – cererea are completată secţiunea referitoare la demonstrarea interesului legitim sau, după caz, secţiunea privind deţinerea unei participaţii cu asigurarea controlului în orice persoană juridică de drept privat, altele decât cele prevăzute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, în mod direct sau indirect, inclusiv prin acţiuni la purtător sau prin control exercitat prin alte mijloace.

    (2) În cazul în care condiţiile de validare de la alin. (1) nu sunt îndeplinite, cererea nu va fi validată. În mesajul electronic transmis solicitantului se menţionează condiţia/condiţiile de validare care nu este/sunt îndeplinită(e).
    (3) În cazul în care cererea îndeplineşte condiţiile de validare, solicitantul primeşte un mesaj electronic prin care este confirmată depunerea cererii.

    15. (1) În cazul cererilor transmise de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. c) din Legea nr. 129/2019, compartimentul de specialitate competent verifică dacă a fost efectuată plata taxei administrative şi evaluează elementele care demonstrează interesul legitim, pe baza informaţiilor şi documentelor furnizate de solicitant.
    (2) Evaluarea elementelor prezentate de solicitant, precum şi propunerea de acordare sau respingere a accesului se consemnează într-un referat care se semnează de şeful compartimentului cu atribuţii în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organului fiscal competent şi se transmite pentru aviz departamentului juridic competent.
    (3) După avizare, referatul se aprobă de conducătorul organului fiscal competent.
    (4) În cazul în care nu a fost demonstrat interesul legitim, se comunică solicitantului că cererea de acces a fost respinsă.

    16. (1) În cazul cererilor transmise de persoanele prevăzute la art. 19 alin. (8^1) lit. d) din Legea nr. 129/2019, compartimentul de specialitate verifică dacă a fost efectuată plata taxei administrative şi evaluează, pe baza informaţiilor şi documentelor furnizate de solicitant, elementele care privesc deţinerea unei participaţii cu asigurarea controlului în orice persoană juridică de drept privat, altele decât cele prevăzute la art. 19 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, în mod direct sau indirect, inclusiv prin acţiuni la purtător sau prin control exercitat prin alte mijloace.
    (2) Prevederile pct. 15 alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.

    17. (1) În cazul cererilor pentru care se acordă accesul, formularul de răspuns se comunică solicitantului prin Spaţiul Privat Virtual.
    (2) Prevederile cap. II pct. 5-7 se aplică corespunzător.



    IV. Protecţia datelor cu caracter personal
    18. (1) Prelucrarea datelor cu caracter personal din cererile prevăzute în cuprinsul prezentei proceduri, precum şi accesul la Registrul central al fiduciilor sunt realizate în condiţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c) şi e) şi alin. (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
    (2) După aprobarea prezentului ordin, informaţiile privind prelucrarea datelor personale de pe site se actualizează corespunzător.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016