Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 26 iulie 2018  de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 26 iulie 2018 de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 721 din 21 august 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.855 din 26 iulie 2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 721 din 21 august 2018.
──────────
    1. Prezenta procedură se aplică persoanelor fizice care, până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, datorează impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
    2. Pentru anularea obligaţiilor fiscale reprezentând impozit pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate, compartimentul cu atribuţii de evidenţă pe plătitori, denumit în continuare compartiment de specialitate, verifică în evidenţa fiscală sumele individualizate în deciziile de plăţi anticipate comunicate contribuabililor, care fac obiectul anulării.
    2.1. În situaţia în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2 au fost stinse, compartimentul de specialitate va reanaliza evidenţa fiscală şi va reface stingerile astfel încât obiectul anulării să îl reprezinte obligaţiile fiscale individualizate în deciziile de plăţi anticipate pentru impozitul pe venit stabilit pentru anul 2018. Compartimentul de specialitate procedează la întocmirea unui referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale şi emiterea Deciziei de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.
    2.2. În situaţia în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2 nu au fost stinse, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat de aprobare a anulării obligaţiilor fiscale şi emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.

    3. Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate se întocmeşte de către compartimentul de specialitate în două exemplare, se avizează de şeful compartimentului şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale.
    4. Decizia prevăzută la pct. 3 se comunică de către organul fiscal central competent contribuabilului, potrivit prevederilor art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
    5. În cazul în care, anterior intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, au fost emise, dar nu au fost comunicate decizii de impunere prin care s-au stabilit plăţi anticipate de impozit pe venit, compartimentul de specialitate procedează la întocmirea unui referat motivat şi a Borderoului de adăugare/scădere a obligaţiilor fiscale, care stau la baza scăderii din evidenţă a obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate. Aceste documente se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul unităţii fiscale.
    6. Pentru obligaţiile fiscale scăzute din evidenţa fiscală conform pct. 5, compartimentul de specialitate nu emite Decizia de anulare a impozitului pe venit stabilit pentru anul 2018 prin decizii de plăţi anticipate.
    7. În cazul în care obligaţiile fiscale prevăzute la pct. 2, care au fost anulate potrivit prezentei proceduri, au fost stinse, contribuabilii pot solicita restituirea acestora, prin depunerea unei cereri la organul fiscal central competent, prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, fiind aplicabile în mod corespunzător. Modelul cererii de restituire este prevăzut în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    8. Cererea de restituire prevăzută la pct. 7 se depune la organul fiscal central competent, în termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a luat naştere dreptul la restituire, şi se soluţionează de compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire în termenul prevăzut la art. 77 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
    9. După primirea cererii de restituire, compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire procedează la verificarea existenţei deciziei de plăţi anticipate prin care a fost stabilit impozitul care face obiectul restituirii, precum şi cuantumul sumelor încasate de unitatea Trezoreriei Statului care deserveşte organul fiscal central competent în administrarea creanţelor fiscale ale contribuabilului.
    10. În vederea restituirii sumei cuvenite contribuabilului, compartimentul prevăzut la pct. 9 procedează la verificarea datelor din evidenţa analitică pe plătitori sub aspectul existenţei unor eventuale obligaţii de plată neachitate, înregistrate de către contribuabil, şi aplică în mod corespunzător dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire şi de rambursare a sumelor de la buget, precum şi de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depăşirea termenului legal.
    11. După verificarea prevăzută la pct. 10, compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire constată şi operează eventualele compensări cu obligaţiile fiscale restante ale contribuabilului şi întocmeşte în două exemplare următoarele documente ale căror modele sunt prevăzute în Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale;
    b) Nota privind restituirea/rambursarea unor sume;
    c) Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget.

    12. Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se avizează de către şeful compartimentului prevăzut la pct. 9 şi de şeful compartimentului cu atribuţii de compensare/restituire şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.
    13. După aprobarea actelor administrativ-fiscale prevăzute la pct. 11, acestea se transmit informatic unităţii Trezoreriei Statului în vederea efectuării compensării şi/sau restituirii, după caz.
    14. Suma aprobată prin Decizia de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget se compensează/restituie din contul de venit bugetar în care a fost achitată.
    15. După efectuarea compensării şi/sau restituirii, compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire îl înştiinţează pe contribuabil despre modul de soluţionare a cererii, prin comunicarea, potrivit dispoziţiilor art. 47 din Codul de procedură fiscală, a unui exemplar al Deciziei de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobânzilor în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, Deciziei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, după caz. Cel de al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016