Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 23 iulie 2018  de aprobare, modificare şi casare a actelor de punere în valoare pentru masa lemnoasă provenită din fondul forestier naţional şi din vegetaţia forestieră situată pe terenuri din afara fondului forestier naţional    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 23 iulie 2018 de aprobare, modificare şi casare a actelor de punere în valoare pentru masa lemnoasă provenită din fondul forestier naţional şi din vegetaţia forestieră situată pe terenuri din afara fondului forestier naţional

EMITENT: Ministerul Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 730 din 23 august 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 767 din 23 iulie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 730 din 23 august 2018.
──────────
    CAP. I
    Aprobarea actelor de punere în valoare
    ART. 1
    (1) Aprobarea actelor de punere în valoare se face după verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase.
    (2) În teren verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase se face prin sondaj, iar la birou se face pentru toate actele de punere în valoare.
    (3) Verificarea în teren a lucrărilor de evaluare a masei lemnoase se efectuează de către personalul silvic desemnat, în prezenţa conducătorului echipei de teren care a efectuat lucrările de evaluare şi a pădurarului titular al cantonului silvic, şi se consemnează într-un proces-verbal de verificare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură; în cazuri obiective temeinic justificate, în care conducătorul echipei de teren care a efectuat lucrările de evaluare nu este disponibil, la verificare va participa o altă persoană desemnată de şeful de ocol silvic.
    (4) Personalul silvic desemnat să efectueze verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase în teren are obligaţia să verifice cel puţin:
    a) amplasarea în teren şi delimitarea parchetului;
    b) alegerea arborilor de extras;
    c) măsurarea/determinarea prin sondaj a elementelor dendrometrice.

    (5) Personalul silvic desemnat să efectueze verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase la birou are obligaţia să verifice:
    a) încadrarea în prevederile amenajamentului silvic;
    b) corelaţia între carnetul de inventariere şi actul de punere în valoare în stadiul „CULES“, în privinţa unităţilor amenajistice în care s-a efectuat lucrarea;
    c) corelaţia între datele primare şi actul de punere în valoare în stadiul „CULES“, în privinţa numărului de arbori;
    d) corelaţia între înălţimile medii pe specii determinate în teren şi cele utilizate la calculul actului de punere în valoare;
    e) informaţiile necesare completării tuturor rubricilor din actul de punere în valoare.

    (6) În funcţie de constatări, personalul silvic desemnat să verifice lucrările de evaluare propune, după caz:
    a) aprobarea actului de punere în valoare;
    b) refacerea parţială a lucrărilor de evaluare;
    c) anularea inventarierii.


    ART. 2
    (1) Competenţa de aprobare a actelor de punere în valoare revine şefului ocolului silvic/şeful bazei experimentale, pentru toate categoriile de produse şi toate tipurile de tăieri.
    (2) Actele de punere în valoare se aprobă în scris, pe exemplarul original al acestuia în stadiul „APROBAT“, listat din SUMAL.

    ART. 3
    În cazul fondului forestier proprietate publică a statului, aprobarea actelor de punere în valoare pentru produse principale din tăieri care promovează regenerarea naturală a arboretelor şi pentru produse accidentale suprapuse peste marcări iniţiale se face potrivit competenţelor aprobate de Consiliul de administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva, de Consiliul de administraţie al Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, respectiv de către Comitetul de direcţie al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare „Marin Drăcea“, după caz.

    ART. 4
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei proceduri, actele de punere în valoare aprobate se înregistrează în Registrul actelor de punere în valoare al ocolului silvic respectiv, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.
    (2) Actele de punere în valoare aprobate până la intrarea în vigoare a acestei proceduri rămân evidenţiate în registrele în care au fost înregistrate.

    ART. 5
    (1) Pentru actele de punere în valoare de produse accidentale, cu excepţia celor aferente instalaţiilor de scos apropiat, constituite în arborete afectate de factori biotici şi abiotici, inclusiv cele suprapuse peste marcări iniţiale, anterior aprobării potrivit competenţelor prevăzute la art. 2 şi 3, se instituie următoarea procedură:
    a) ocolul silvic transmite structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, printr-o notificare, actul de punere în valoare elaborat în stadiul „VERIFICAT“ din SUMAL, după verificarea lucrărilor de evaluare;
    b) structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură verifică prin sondaj actele de punere în valoare, cel puţin cu privire la natura produsului şi la amplasament, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la înregistrarea notificării prevăzute la lit. a);
    c) pentru actele de punere în valoare verificate potrivit prevederilor de la lit. b), conducătorul structurii teritoriale a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură comunică ocolului silvic, în cadrul termenului de 15 zile calendaristice de la înregistrarea notificării, avizul favorabil pentru aprobarea actului sau dispoziţia privind refacerea parţială/anularea integrală a lucrărilor, cu adoptarea măsurilor care se impun.

    (2) După cel mult 20 zile calendaristice de la data înregistrării notificării, actele de punere în valoare prevăzute la alin. (1), pentru care s-a primit aviz favorabil sau pentru care nu s-a primit nicio comunicare de la structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, pot fi aprobate conform competenţelor stabilite prin prezenta procedură, cu excepţia actelor de punere în valoare întocmite necorespunzător, pentru care structura teritorială a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură a comunicat dispoziţia de refacere parţială/anulare a lucrărilor efectuate.

    CAP. II
    Modificarea actelor de punere în valoare aprobate
    ART. 6
    (1) Modificarea unui act de punere în valoare este acţiunea de corectare a acestuia, care se realizează în cazuri justificate, în conformitate cu prevederile Normelor tehnice privind evaluarea volumului de lemn destinat comercializării, aprobate prin Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului nr. 1.651/2000, şi/sau cu prevederile Instrucţiunilor privind termenele, modalităţile şi perioadele de colectare, scoatere şi transport al materialului lemnos, aprobate prin Ordinul ministrului mediului şi pădurilor nr. 1.540/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în vigoare.
    (2) Modificarea unui act de punere în valoare se efectuează în următoarele situaţii:
    a) corectarea actului de punere în valoare pentru produsele accidentale rezultate din doborâturi şi/sau rupturi de vânt şi zăpadă în masă, pe baza estimărilor mai exacte, atunci când volumul iniţial a fost estimat în baza volumului mediu la hectar;
    b) corectarea actului de punere în valoare prin adăugarea creşterilor anuale, dacă este cazul;
    c) corectarea actului de punere în valoare prin adăugarea volumului prejudiciilor de exploatare;
    d) corectarea unor erori materiale identificate după aprobare.

    (3) Aprobarea actelor de punere în valoare modificate revine persoanei cu competenţă în aprobarea actelor de punere în valoare potrivit prevederilor art. 2 şi 3 din prezenta procedură.
    (4) În vederea modificării unui act de punere în valoare înregistrat în SUMAL, administratorul aplicaţiei este obligat ca, în termen de cel mult 48 de ore de la data solicitării ocolului silvic, transmisă prin email, să pună la dispoziţia acestuia actul de punere în valoare în stadiul „CULES“.
    (5) Ocolul silvic solicitant are obligaţia să realizeze modificarea actului de punere în valoare în cel mult 5 zile lucrătoare de la data punerii la dispoziţia ocolului silvic a actului de punere în valoare în stadiul „CULES“.

    CAP. III
    Casarea actelor de punere în valoare aprobate
    ART. 7
    Casarea actului de punere în valoare este acţiunea de anulare a actului aprobat, în următoarele situaţii:
    a) amânarea justificată de la tăiere, care are drept consecinţă calusarea sau degradarea amprentelor dispozitivelor speciale de marcat devenite ilizibile;
    b) apariţia unei situaţii necunoscute la momentul aprobării actului de punere în valoare: schimbarea regimului de proprietate, hotărâri definitive ale instanţelor de judecată, instituirea de restricţii sau a unor zone de protecţie/arii protejate, schimbarea soluţiilor tehnice şi altele asemenea;
    c) constatarea, cu ocazia verificărilor efectuate ulterior aprobării actului, a faptului că lucrările de evaluare şi actul de punere în valoare au fost realizate cu încălcarea prevederilor legale.


    ART. 8
    (1) Aprobarea casării actelor de punere în valoare revine persoanei cu competenţă în aprobarea actelor de punere în valoare.
    (2) Actul de punere în valoare se casează prin inscripţionarea, sub semnătură, de către persoana cu competenţă în aprobarea actelor de punere în valoare, a cuvântului „CASAT“ pe prima pagină a exemplarului original al acestuia. În Registrul actelor de punere în valoare se face menţiunea „CASAT“, poziţia respectivă din registru nemaiputând fi utilizată pentru înregistrarea altui act de punere în valoare.
    (3) În termen de 30 de zile calendaristice de la data aprobării casării actului de punere în valoare se realizează verificarea în teren a suprafeţei arboretului parcurs cu lucrări de evaluare şi se execută demarcarea arborilor cu amprentele dispozitivelor de marcat rămase vizibile; verificarea şi demarcarea se finalizează printr-un proces verbal de verificare şi demarcare. În cazul actelor de punere în valoare întocmite fără marcarea arborilor de extras, se vor demarca arborii de delimitare a parchetelor, după caz.
    (4) La dosarul actului de punere în valoare care se casează se depune obligatoriu procesul-verbal de verificare şi demarcare aprobat de şeful de ocol.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 9
    (1) Demarcarea arborilor este operaţiunea care poate fi dispusă cu ocazia verificării lucrărilor de evaluare a masei lemnoase, atât anterior, cât şi după aprobarea unui act de punere în valoare, în cazul în care arborii respectivi nu trebuiau să facă obiectul marcării şi inventarierii, cât şi în cazul casării actelor de punere în valoare.
    (2) Demarcarea arborilor se realizează prin cioplirea amprentelor dispozitivelor speciale de marcat aplicate iniţial şi care se menţin vizibile şi aplicarea de vopsea neagră atât pe zona amprentelor respective, cât şi a cioplajului cu numărul de inventariere. Cu ocazia demarcării, personalul silvic desemnat care conduce lucrarea, în prezenţa personalului care a efectuat lucrările iniţiale de marcare şi a pădurarului titular al cantonului silvic, încheie un proces-verbal de demarcare, care se aprobă de şeful de ocol şi se ataşează la dosarul lucrării de evaluare/actului de punere în valoare.
    (3) În toate situaţiile în care anularea unor lucrări de evaluare a masei lemnoase sau casarea unor acte de punere în valoare este cauzată de vinovăţia personalului silvic, şeful ocolului silvic este obligat să dispună şi să urmărească stabilirea în condiţiile legii a răspunderii individuale a personalului respectiv, inclusiv din punct de vedere material.

    ART. 10
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură




    OCOLUL SILVIC ...........................
    Nr. ............../.............................
    Proces-verbal de verificare
    Încheiat astăzi .............................
    Subsemnatul, ......................................................, având funcţia de ...................................., în calitate de persoană desemnată cu verificarea lucrărilor de punere în valoare, în prezenţa:
    1. ...................................................................., în calitate de conducător al lucrărilor de teren la evaluarea masei lemnoase/.....................................................;
    2. ...................................................., în calitate de persoană care a efectuat lucrările de birou şi de elaborare/introducere în SUMAL a actului de punere în valoare în stadiul „CULES“; şi
    3. ..............................................................., în calitate de titular al cantonului silvic .................................., am procedat la verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase din U.P. ............ u.a. ..............., natura produselor ...................................., felul tăierii ......................................

    Constatări:
    A. Verificarea lucrărilor de teren
    1. Amplasarea şi delimitarea în teren a lucrărilor:
    1.1. Sunt executate lucrările de evaluare în U.P. şi u.a.-urile prevăzute de amenajament şi înscrise în delegaţia de marcare:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    1.2. Sunt delimitate lucrările în teren:
    DA, prin delimitare cu ................................................................ (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    2. Alegerea arborilor de extras
    Sunt aleşi arbori de extras în concordanţă cu scopul lucrărilor, natura tăierii şi cu categoria de produse pentru care s-a emis delegaţia de marcare:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    3. Măsurarea/determinarea elementelor dendrometrice
    3.1. Măsurarea diametrelor
    Abaterea la măsurarea diametrelor de bază se încadrează în nivelul admis de normele tehnice:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    3.2. Măsurarea înălţimilor
    Diferenţa între înălţimea medie stabilită la evaluare şi cea rezultată din verificări, pe specii, se încadrează în nivelul admis de normele tehnice:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    3.3. Estimarea clasei de calitate
    Abaterea la estimarea clasei de calitate se încadrează în nivelul admis de normele tehnice:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)



    4. Aplicarea amprentei dispozitivului special de marcat*
    Amprenta dispozitivului special de marcat este aplicată conform Regulamentului privind forma şi modul de utilizare a dispozitivelor speciale de marcat, precum şi modul de marcare a arborilor sau a unor loturi de arbori:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................... (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    5. Numerotarea arborilor marcaţi (verificarea se face prin sondaj)*
    5.1. Numerele de inventar sunt înscrise pe arbori cu ............. şi sunt lizibile:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    5.2. Se constată necorelări în relaţia nr. arbore-specie-diametru, între datele din carnetul de inventariere şi cele de la verificare:
    DA, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)


    Concluzii ................................................................................................................................................

    B. Verificarea lucrărilor de birou
    1. Încadrarea în prevederile amenajamentului silvic
    Natura tăierii şi volumul de extras (intensitatea tăierii) se încadrează în prevederile amenajamentului silvic:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    a) corelaţia între carnetul de inventariere şi actul de punere în valoare, în privinţa numărului de arbori pe specii;
    b) corelaţia între elementele dendrometrice medii pe specii consemnate în fişele de calcul ale acestora şi cele utilizate la calculul actului de punere în valoare;
    c) informaţiile necesare completării tuturor rubricilor din actul de punere în valoare.



    2. Există corelaţie între carnetul de inventariere şi actul de punere în valoare în stadiul „CULES“, în privinţa unităţilor amenajistice în care s-a efectuat lucrarea:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    3. Există corelaţie între datele primare (carnetul de inventariere şi fişele de despuiere, pe specii, categorii de diametre şi clase de calitate) şi actul de punere în valoare în stadiul „CULES“, în privinţa numărului de arbori:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    4. Există corelaţie între înălţimile medii pe specii determinate în teren (consemnate în fişele de calcul ) şi cele utilizate la calculul actului de punere în valoare:
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie .............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    5. Au fost introduse în aplicaţia de calcul actul de punere în valoare, celelalte informaţii referitoare la evaluare (nr. dispozitiv special de marcat cu amprentă circulară şi/sau pătrată, informaţii NTSM etc.):
    DA (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    NU, cu următoarea argumentaţie ............................................. (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    Concluzii ...............................................................................................................................


    În urma verificării lucrărilor de evaluare a masei lemnoase
    SE PROPUNE:
    1. Aprobarea actului de punere în valoare (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    2. Refacerea parţială a lucrărilor constând în ............................................................................................ (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)
    3. Anularea lucrărilor de inventariere (semnătura persoanei desemnate cu verificarea lucrărilor)

    Participanţi la verificarea lucrărilor de evaluare:
    1. .................................................................................. nume, prenume, funcţia şi semnătura
    2. .................................................................................. nume, prenume, funcţia şi semnătura
    3. .................................................................................. titular canton (nume, prenume şi semnătura)
    * Completarea este facultativă.


    ANEXA 2

    la procedură




    OCOLUL SILVIC .......................
    Registrul actelor de punere în valoare
    A. Fond forestier

┌────────────────────────┬─────┬────────┬────────┬──────────┬─────┬─────────┬───────────┬───────────┬───────────┬─────────┬────────────┐
│Partida (APV) │ │ │ │ │ │ │ │ │Autorizaţie│PV │ │
│ │ │u.a. │ │ │ │ │ │Titular │exploatare │reprimire│ │
├────┬─────────────┬─────┤U.P. │ │Felul │Natura │Volum│Anul │Anul │autorizaţie│SUMAL │parchet │ │
│ │ │ │(nr.)│ │tăierii*│produsului│brut │de │exploatării│de │ │SUMAL │Observaţii**│
│Nr. │Data │Nr. │ ├───┬────┤ │ │(mc) │producţie│(mc) │exploatare ├──────┬────┼────┬────┤ │
│crt.│înregistrării│SUMAL│ │nr.│Sup.│ │ │ │ │ │ │nr. │data│nr. │data│ │
│ │ │ │ │ │(ha)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼────┼────┼────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │
├────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼────┼────┼────┼────────────┤
├────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼────┼────┼────┼────────────┤
├────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼───────────┼───────────┼──────┼────┼────┼────┼────────────┤
└────┴─────────────┴─────┴─────┴───┴────┴────────┴──────────┴─────┴─────────┴───────────┴───────────┴──────┴────┴────┴────┴────────────┘



    B. Vegetaţie din afara fondului forestier

┌────────────────────────┬───┬────────┬─────┬───────────┬───────────┬───────────┬─────────┬────────────┐
│Partida (APV) │ │ │ │ │ │Autorizaţie│PV │ │
│ │ │Nr. │Volum│Anul │Titular │exploatare │reprimire│ │
├────┬─────────────┬─────┤UAT│contract│brut │exploatării│autorizaţie│SUMAL │parchet │Observaţii**│
│Nr. │Data │Nr. │ │prestări│(mc) │(mc) │de │ │SUMAL │ │
│crt.│înregistrării│SUMAL│ │servicii│ │ │exploatare ├─────┬─────┼────┬────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │nr. │data │nr. │data│ │
├────┼─────────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───────────┼───────────┼─────┼─────┼────┼────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │11 │12 │
├────┼─────────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───────────┼───────────┼─────┼─────┼────┼────┼────────────┤
├────┼─────────────┼─────┼───┼────────┼─────┼───────────┼───────────┼─────┼─────┼────┼────┼────────────┤
└────┴─────────────┴─────┴───┴────────┴─────┴───────────┴───────────┴─────┴─────┴────┴────┴────────────┘


    * Tipul tăierii se va consemna prin acronimele:
    - Principale: G, Cv, P, Pm, Sm, S, B, R, C, Cz, Cs, Cg şi felul tăierii sau cuponul în rând, cu cifre romane (I, II, III...X);
    – Lucrări speciale de conservare: Lc;
    – Secundare: secundare curăţiri - SC, secundare rărituri - SR;
    – Igienă: Ig;
    – Accidentale: Acc I sau Acc II;
    – Extraordinare: Ex.

    ** Modificare/Casare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Radu Romanescovicu
24 Ianuarie 2020
Ghjjjk
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016