Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
1. OBIECTIVUL PROGRAMULUI Obiectivul Programului pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare program, îl constituie promovarea unui sistem de informare şi instruire care să faciliteze mobilitatea femeilor pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora în scopul implicării lor în structuri economice private, în contextul problemelor legate de menţinerea echilibrului dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi a prejudecăţilor existente la nivel local. Programul urmăreşte: - stimularea autoangajării şi creşterea numărului de femei întreprinzător în cadrul comunităţii de afaceri; - dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial în rândul femeilor; - folosirea optimă a capitalului uman oferit de potenţialele femei întreprinzător; - îmbunătăţirea performanţelor economice ale întreprinderilor existente, conduse de femei, prin creşterea gradului de pregătire a personalului acestora ca urmare a educaţiei antreprenoriale; - accesul egal la economia bazată pe cunoaştere; - schimburi de experienţă între femei de afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale; - creşterea standardului de viaţă şi a veniturilor proprii; - dezvoltarea abilităţilor inovative şi consolidarea unui mediu economic competitiv; - creşterea numărului de noi locuri de muncă şi a beneficiilor aduse economiei naţionale; - stimularea dorinţei de reprezentare în societatea civilă a propriilor interese. 2. BUGETUL PROGRAMULUI 2.1. Pentru realizarea programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2007 suma de 700.000 lei, defalcată astfel: - 700.000 lei - pentru finanţarea derulării celor patru etape ale programului, după cum urmează: Etapa I - 60.000 lei pentru organizarea campaniilor de informare din cadrul caravanei "Zilele femeilor întreprinzător" în 10 oraşe: - Giurgiu - Sinaia - Odorheiu Secuiesc - Mangalia - Alexandria - Slatina - Zalău - Vatra Dornei - Buzău - Lugoj Etapa a II-a - 440.000 lei pentru organizarea şi desfăşurarea cursurilor de educaţie antreprenorială pe durata a 5 zile în 10 judeţe: - Botoşani (Botoşani) - Vrancea (Focşani) - Covasna (Covasna) - Alba (Alba Iulia) - Ialomiţa (Slobozia) - Argeş (Câmpulung Muscel) - Gorj (Târgu Jiu) - Caraş-Severin (Băile Herculane) - Maramureş (Borşa) - Mureş (Târgu Mureş) şi multiplicarea suporturilor de curs. Etapa a III-a - 60.000 lei pentru publicarea de broşuri Etapa a IV-a - 140.000 lei pentru organizarea "Forumului antreprenoriatului feminin" la care sunt invitaţi să participe promotorii antreprenoriatului feminin la nivel naţional şi internaţional, femei de afaceri şi femei cu potenţial antreprenorial, absolventele cursurilor de educaţie antreprenorială din cadrul promoţiilor 2005, 2006 şi 2007 ale programului. 3. ETAPELE PROGRAMULUI Programul se va derula în patru etape, astfel: Etapa I: organizarea campaniei de informare, denumită "Zilele femeilor întreprinzător", ce se va derula în colaborare cu Reţeaua Centrelor EURO Info, în următoarele oraşe: Giurgiu, Sinaia, Odorheiu Secuiesc, Mangalia, Alexandria, Slatina, Zalău, Vatra Dornei, Buzău şi Lugoj. În cadrul acestor manifestări vor fi furnizate detalii referitoare la locaţiile de derulare a cursurilor şi modalitatea de înscriere. Fiecare seminar se va derula pe parcursul zilei următoare datei-limită de înscriere pentru fiecare locaţie stabilită. Termenele-limită de înscriere în cadrul acestei etape se vor publica pe pagina de web a Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie (www.animmc.ro) şi în presă. Înscrierea participantelor la aceste seminarii se face completând formularul de participare la seminar (Anexa nr. 1) care poate fi descărcat gratuit accesând: www.animmc.ro -Programe 2007, programul naţional multianual 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, şi trimiţându-l: 1. la adresa de e-mail: mihaela.cristea@mimmc.ro; 2. prin poştă; ori 3. depunându-l direct la sediul ANIMMC, menţionând clar locaţia aleasă. Detalii suplimentare se pot obţine prin intermediul Reţelei Centrelor Euro Info, al oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie sau al centrelor teritoriale de instruire şi consultanţă. Agenda evenimentelor va cuprinde: - prezentarea programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM: rezultatele obţinute în perioada 2005-2006 şi activităţile ce se vor derula în anul 2007; - mediatizarea raportului elaborat de Reţeaua Uniunii Europene pentru Promovarea Antreprenoriatului Feminin WES (2006); - prezentarea reţelei oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie; - prezentarea structurilor asociative ale femeilor întreprinzător din România; - prezentarea surselor de finanţare pentru sectorul IMM şi a modalităţilor de accesare a acestora; - promovarea conceptului de antreprenoriat feminin, a egalităţii de şanse şi a luptei împotriva discriminării de gen; - organizarea de miniexpoziţii având ca temă realizările femeilor întreprinzător pe plan local; - prezentarea afacerilor de succes conduse de femei la nivel regional; - bursa de contacte pentru parteneriate de afaceri. Etapa a II-a: Organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială pe durata a 5 zile în cadrul a 10 locaţii. Cursurile vor cuprinde o parte teoretică şi una interactivă, după cum urmează: 1. Legislaţie Start-up - paşi pentru înfiinţarea unei firme 2. Clasificarea activităţilor economice în Uniunea Europeană 3. Idei de afaceri 2007: Analiza: - viitoarei firme (denumire, locaţie, resurse umane) - portofoliului de clienţi - concurenţei - colaboratorilor - partenerilor de afaceri - produselor şi serviciilor - nişelor de piaţă şi a pieţei globale - preţurilor - logo-ului - categoriei (auto, servicii de asigurare, servicii financiare, sănătate, transport, mediu, produse pentru copii, instruire şi educaţie, menaj, uz casnic, gospodărie, alimentaţie, turism, ITC, servicii profesionale, sport, agricultură, retail) 4. Categorii şi opţiuni pentru afacere: - Tipul de afacere (clasificarea IMM) - Preluarea unei afaceri existente - Transferul afacerilor - Franciza - Comerţul electronic - IT şi hi tech - Afacerile la domiciliu - Afacerile part time şi full time - Freelancing - Consultanţă independentă - Internaţionalizarea afacerii - Incubatoare de afaceri - Asigurări - Afaceri de familie - Reţele de comunicare şi asociere - Alegerea afacerilor mici profitabile - Investiţii rentabile - Leasing - o alternativă pentru dezvoltarea afacerii - Cercetare-dezvoltare - un sector care merită explorat 5. Marketing: - Misiunea şi viziunea firmei - Out source-ing - Strategii de marketing, comunicare şi relaţii publice cele mai noi tendinţe 2007 - Publicitate - Blogs - Publicitate online - Branding - Strategii şi tehnici de vânzare - Echipamente şi mijloace de comunicare - Concurenţa - Cercetarea de piaţă - Relaţii publice - Marketing online - Planul de marketing - Canale de distribuţie - Politici de preţ - Planul de promovare 6. Management - Managementul riscului - Managementul resurselor umane - Planul de afaceri - Strategii de creştere şi dezvoltare a afacerilor - Managementul fluxului de numerar - Tehnici de negocieri - Leadership - Abilităţi manageriale şi de conducere - Tehnici de recrutare - Tehnici de import-export - Planificarea strategică 7. Analiză economico-financiară şi surse de finanţare - Analiza economico-financiară - Capitalizarea afacerii (Venture capital, equity capital ) - Autofinanţarea şi capitalizarea - Contabilitate primară - Planul de conturi - Surse de creditare - Politici de creditare - Achiziţii publice şi ajutoare de stat, regula de minimis - Instituţii financiare potenţiale pentru afacere - Cum utilizăm fondurile structurale? - Piaţa internă unică -oportunităţi şi provocări pentru sectorul IMM - Obţinerea finanţării - Business angel, angel investor 8. Antreprenoriat şi egalitate de şanse - Educaţie antreprenorială - Antreprenoriatul feminin -MOMPRENEUR- afacerile pentru mămici - Autoevaluarea şi spiritul antreprenorial - Stabilirea echilibrului între viaţa profesională şi cea personală - Combaterea discriminării şi promovarea egalităţii de şanse 9. Asistenţă şi consultanţă în afaceri 10. Drepturile de proprietate şi valorificarea acestora (brevete, licenţe, invenţii) 11. Avocatura de afaceri Vor fi acordate certificate care să ateste participarea la cursurile organizate în cadrul programului, în baza unui examen. Etapa a III-a - Elaborarea şi publicarea broşurilor: 1. ABC-ul surselor de finanţare pentru IMM 2. Achiziţii publice şi ajutor de stat 3. Strategii de afaceri - studii de fezabilitate 4. Antreprenoriatul corporativ, reorganizarea societăţilor (Legea nr. 441 din 27 noiembrie 2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, şi a Legii nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată) 5. Comunicare şi negociere în afaceri Etapa a IV-a: Organizarea "Forumului antreprenoriatului feminin", la care sunt invitaţi să participe promotorii antreprenoriatului feminin la nivel naţional şi internaţional, femei de afaceri şi femei cu potenţial antreprenorial, absolventele cursurilor de educaţie antreprenorială din cadrul promoţiilor 2005, 2006 şi 2007 ale programului. 4. BENEFICIARII PROGRAMULUI Beneficiază de prevederile Programului: femeile care au cetăţenie română şi care îndeplinesc la data depunerii formularelor de înscriere, următoarele criterii de eligibilitate: a) au vârsta peste 18 ani; b) sunt absolvente de studii liceale; c) s-au înscris în program pe baza Formularului de înscriere corespunzător, care este disponibil şi pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie: http://www.animmc.ro/, în fişierul programului; d) pentru fiecare locaţie se alocă prioritar maximum 5 locuri femeilor care provin din mediul rural, medii sociale defavorizate şi minorităţi etnice; e) nu beneficiază de acest program persoanele care desfăşoară activităţi de consultanţă de orice tip şi absolventele cursurilor de pregătire antreprenorială derulate în cadrul prezentului program în anii 2005, 2006. 5. PROCEDURA DE ÎNSCRIERE 5.1. Pentru prima etapă a programului, înscrierea participantelor la aceste seminarii se face completând formularul de participare la seminar (anexa nr. 1) şi trimiţându-l: 1. la adresa de e-mail: mihaela.cristea@mimmc.ro; 2. prin poştă (Strada Poteraşi nr.11, sector 4, Bucureşti, cod poştal : 040263) - în atenţia UIP Program femei manager; 3. direct la sediul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, menţionând clar locaţia aleasă. Vor fi luate în considerare doar formularele completate integral! Înregistrarea formularelor de participare va începe după intrarea în vigoare a ordinului preşedintelui ANIMMC de aprobare a Procedurii de implementare a Programului pentru anul bugetar în curs, prin publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României şi se va efectua în zilele de lucru, între orele 8,30-16,30. Solicitările vor fi analizate conform principiului "primul venit-primul servit", în limita bugetului alocat Programului, în concordanţă cu data şi ora înregistrării la ANIMMC a documentelor prevăzute la pct. 5.1, în baza verificării formularului de participare privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor. Informarea privind înscrierea în cadrul programului se poate face la sediul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie sau la sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie. Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, structuri teritoriale ale ANIMMC, vor acorda asistenţă gratuită solicitanţilor pentru întocmirea şi completarea documentaţiei necesare în vederea accesării Programului, în condiţiile prevăzute de prezenta procedură. 5.2. Pentru etapa a II-a, referitoare la organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială, fiecare potenţial beneficiar trebuie să completeze integral formularul de înscriere la cursuri (anexa nr. 2) la prezenta procedură, însoţit de următoarele documente justificative: a) fotocopie a buletinului/cărţii de identitate al/a solicitantei; b) fotocopie a diplomei de bacalaureat şi a ultimei diplome de studii (după caz); c) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai societăţii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile de activitate secundare, punctele de lucru, filiale, sucursale, subunităţi ale societăţii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia (după caz, în situaţia în care înscrierea se face ca persoană juridică); d) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria IMM pentru anul fiscal 2006, cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, astfel cum a fost modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006 (anexa nr. 4 la Procedură, după caz, în situaţia în care înscrierea se face ca persoană juridică). Vor fi luate în considerare doar formularele completate integral! Înregistrarea formularelor de participare va începe după intrarea în vigoare a ordinului preşedintelui ANIMMC de aprobare a Procedurii de implementare a Programului pentru anul bugetar în curs prin publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României şi se va efectua in zilele de lucru, între orele 8,30-16,30. Solicitările vor fi analizate conform principiului "primul venit-primul servit", în limita bugetului alocat Programului, în concordanţă cu data şi ora înregistrării la ANIMMC a documentelor prevăzute la pct. 5.2, în baza verificării formularului de participare şi a documentelor justificative privind conformitatea cu criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor. Informarea privind înscrierea în cadrul programului se poate face la sediul Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie sau la sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie. Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, structuri teritoriale ale ANIMMC, vor acorda asistenţă gratuită solicitanţilor pentru întocmirea şi completarea documentaţiei necesare în vederea accesării Programului, în condiţiile prevăzute de prezenta procedură. 5.3 Formularul de înscriere la cursuri completat, însoţit de documentele justificative, va fi depus la sediul ANIMMC din str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040623, Bucureşti, sau transmis prin poştă şi va fi înregistrat în registrul special al Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM. Formularul de înscriere este disponibil şi pe pagina de internet, la adresa: http://www.animmc.ro/, în fişierul programului. Locaţiile şi datele de desfăşurare a cursurilor vor fi afişate cu cel puţin 5 zile înainte de desfăşurare, pe pagina de web a ANIMMC şi în presă. 5.4 Participantele la cursurile de educaţie antreprenorială au obligaţia de a completa formularul de raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, care va fi transmis corespunzător către ANIMMC, anual, pe o perioada de 3 ani, din momentul absolvirii cursurilor. Formularul va fi completat şi transmis Unităţii de Implementare a Programului până cel târziu la data de 30 noiembrie a fiecărui an, în perioada 2007-2010. În cazul neîndeplinirii acestei prevederi, beneficiara nu va mai putea beneficia de niciunul dintre programele desfăşurate de către ANIMMC, pentru o perioadă de 5 ani. 5.5. Criteriul de selecţie a cursantelor va fi "primul venitprimul servit", în condiţiile satisfacerii integrale a criteriilor de eligibilitate şi în limita a maximum 25 de cursante pentru fiecare locaţie. 5.6. Data-limită de depunere a formularului de înscriere la curs, însoţit de documentele justificative, va fi anunţată pe pagina de internet, la adresa: www.animmc.ro, şi în presă. 6. PROCEDURA DE EVALUARE ŞI SELECŢIE A BENEFICIARILOR CURSURILOR DE PREGĂTIRE ANTREPRENORIALĂ 6.1. Doar formularele integral completate şi însoţite de toate documentele justificative precizate vor fi analizate şi selectate, în ordinea datei şi a orei înregistrării în registrul special al Programului, pe baza conformităţii criteriilor de eligibilitate. 6.2. Lista beneficiarelor eligibile va fi făcută publică prin afişare pe site-ul: www.animmc.ro, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului-limită de depunere a formularelor de înscriere. 6.3. Persoanele cuprinse în această listă au obligaţia de a confirma telefonic la 0213361467 sau prin e-mail, la adresa: mihaela.cristea@mimmc.ro, prezenţa sigură la cursuri, cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii cursului. În cazul în care persoanele admise la cursuri nu respectă programul stabilit al cursurilor (absenţă curs), acestea nu vor mai putea accesa programul pe toată perioada desfăşurării. Persoanele care nu au confirmat în termenul precizat prezenţa la cursuri vor fi respinse automat de pe lista beneficiarelor. 7. CONSTITUIREA UNITĂŢII DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI (UIP): În vederea implementării corespunzătoare a Programului, în cadrul ANIMMC se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP). Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC. 8. ORGANIZAREA CURSURILOR DE PREGĂTIRE ANTREPRE-NORIALĂ 8.1. Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfăşura în locaţiile prezentate la pct. 3. Cursurile de pregătire antreprenorială sunt organizate pe module. 8.2. Prin cursurile de pregătire antreprenorială se vor instrui cel puţin 200 de femei. Va fi organizată câte o sesiune de curs în fiecare dintre locaţii. Pe parcursul cursurilor, participanţii vor dobândi cunoştinţe corespunzător tematicii menţionate. 9. MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA REZULTATELOR 9.1. La sfârşitul acestui program, fiecare beneficiar va completa şi va transmite către ANIMMC (UIP), în conformitate cu pct. 5.4, formularul de raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 3 şi chestionarul de evaluare a programului primit în cadrul sesiunii de cursuri. Aceste acte vor permite membrilor UIP să obţină date pentru evaluarea anuală a programului. 9.2. Pe baza rezultatelor monitorizării derulării Programului şi a evaluării rezultatelor acestuia se va îmbunătăţi şi diversifica programa cursurilor de specializare. 9.3. Reprezentanţii ANIMMC şi cei ai oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie au dreptul să verifice la sediul beneficiarilor Programului veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor făcute de beneficiar în cadrul Programului. 10. PREVEDERI REFERITOARE LA AJUTORUL DE MINIMIS 10.1. Finanţarea acordată în cadrul acestei scheme de finanţare reprezintă un ajutor de minimis şi se încadrează în prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene. 10.2. Beneficiarul finanţării nerambursabile va da o declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani fiscali şi al anului fiscal în curs. 10.3. Informaţiile privind această schemă de minimis vor fi păstrate de către ANIMMC pentru o perioadă de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ultimul ajutor individual în cadrul prezentei scheme. ANEXA 1
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008
pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale
în rândul femeilor manager din sectorul IMM
- Caravana "Zilele femeilor întreprinzător 2007" -
Participarea la seminarii trebuie reconfirmată telefonic la 0213361467 cu
cel puţin 5 zile înainte de data desfăşurării.
În caz contrar, participarea la seminar este anulată.
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în limba română.
DATE PERSONALE*)
Numele şi prenumele: ..............
Cetăţenia .........................
Minoritate etnică:
_
│_│ Nu
_
│_│ Da. Menţionaţi
Mediu social dezavantajat:
_
│_│ Nu
_
│_│ Da. Menţionaţi
Vârsta: .........
Cod numeric personal: .....................
Adresa domiciliu: Strada .............. Nr. ............
Bloc ...... Scara ....... Et. ....... Ap. .....
Localitatea:
Judeţul:
Sector:
Cod poştal:
Telefon fix: ...............
Telefon mobil: .............
Fax: .......................
E-mail: ....................
Website: ...................
Sunteţi căsătorită: Aveţi copii:
_ _
│_│ Nu │_│ Nu
_ _
│_│ Da. │_│ Da.
Nivelul educaţiei:
_
│_│ Studii gimnaziale:
Şcoala generală ................
Localitatea ....................
Judeţul: .......................
Perioada .......................
_
│_│ Studii liceale:
Liceul .........................
Localitatea ....................
Judeţul: .......................
Specializarea ..................
Perioada .......................
_
│_│ Studii tehnice/postliceale absolvite (unitatea de învăţământ,
specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
__________
*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate
pentru studii şi statistici în cadrul acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
_
│_│ Studii universitare absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea,
perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
Licenţă în .....................
_
│_│ Studii postuniversitare absolvite (unitatea de învăţământ,
specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
Experienţa profesională:
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Firma │ Funcţia │ Perioada │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
Bifaţi locul unde doriţi să participaţi la seminarii:
_
│_│ Giurgiu
_
│_│ Sinaia
_
│_│ Odorheiu Secuiesc
_
│_│ Mangalia
_
│_│ Alexandria
_
│_│ Slatina
_
│_│ Zalău
_
│_│ Vatra Dornei
_
│_│ Buzău
_
│_│ Lugoj
ÎNTREBĂRI
1. Ce înţelegeţi prin antreprenoriat feminin?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
2. Aveţi o afacere în prezent?
_
│_│ Nu
_
│_│ Da
Denumirea întreprinderii: ................................................
Adresa ...................................................................
CUI ......................................................................
Nr. de înmatriculare în registrul comerţului: ............................
Ani de existenţă: ........................................................
Numărul de angajaţi în prezent: ..........................................
Numărul de angajaţi femei în prezent: ....................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul firmei?
Cifra de afaceri în anul fiscal 2006 (lei): ..............................
Tipul întreprinderii:
_
│_│ microîntreprindere
_
│_│ întreprindere mică
_
│_│ întreprindere mijlocie
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
_
│_│ parteneră
_
│_│ legată
_
│_│ autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire ...........................
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei afaceri? ................
3. Care sunt dificultăţile pe care le întâmpinaţi în cadrul afacerii?
Detaliaţi.
4. Cum aţi aflat despre acest program?
5. Ce alte subiecte doriţi să fie abordate în cadrul seminarului?
Detaliaţi.
6. Doriţi să expuneţi în cadrul miniexpoziţiei organizate cu ocazia
seminarului produsele sau/şi serviciile întreprinderii dumneavoastră?
_
│_│ Da
_
│_│ Nu
7. Doriţi să împărtăşiţi din experienţa dumneavoastră antreprenorială
participantelor la seminar?
_
│_│ Da
_
│_│ Nu
8. Ce speraţi să obţineţi în urma participării la acest seminar?
9. Cum apreciaţi rolul ANIMMC de promotor al antreprenoriatului feminin?
10. La ce alte seminarii, cursuri, ateliere de lucru, mese rotunde,
dezbateri pe tema antreprenoriatului feminin aţi mai participat?
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumire eveniment │ Organizator │ Perioada │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate
sunt corecte şi reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să particip la realizarea
unor sondaje şi statistici în cadrul programului.
Semnătura aplicantei: ..........
Localitatea: ..............
Data: .....................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
ANEXA 2
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008
pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale
în rândul femeilor manager din sectorul IMM
- curs educaţie antreprenorială 2007 -
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în limba română.
Participarea la seminarii trebuie reconfirmată telefonic la 0213361467 cu
cel puţin 5 zile înainte de începerea cursului.
În caz contrar, participarea la curs este anulată.
DATE PERSONALE*)
Numele şi prenumele: ..............
Cetăţenia .........................
Minoritate etnică:
_
│_│ Nu
_
│_│ Da. Menţionaţi
Mediu social dezavantajat:
_
│_│ Nu
_
│_│ Da. Menţionaţi
Vârsta: .........
Cod numeric personal: .....................
Adresa domiciliu: Strada .............. Nr. ............
Bloc ...... Scara ....... Et. ....... Ap. .....
Localitatea:
Judeţul:
Sector:
Cod poştal:
Telefon fix: ...............
Telefon mobil: .............
Fax: .......................
E-mail: ....................
Website: ...................
Sunteţi căsătorită: Aveţi copii:
_ _
│_│ Nu │_│ Nu
_ _
│_│ Da. │_│ Da.
Nivelul educaţiei:
_
│_│ Studii gimnaziale:
Şcoala generală ................
Localitatea ....................
Judeţul: .......................
Perioada .......................
_
│_│ Studii liceale:
Liceul .........................
Localitatea ....................
Judeţul: .......................
Specializarea ..................
Perioada .......................
_
│_│ Studii tehnice/postliceale absolvite (unitatea de învăţământ,
specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
__________
*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate
pentru studii şi statistici în cadrul acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
_
│_│ Studii universitare absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea,
perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
Licenţă în .....................
_
│_│ Studii postuniversitare absolvite (unitatea de învăţământ,
specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ .........
Localitatea ....................
Judeţul ........................
Specializarea ..................
Perioada .......................
Experienţa profesională:
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Firma │ Funcţia │ Perioada │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
Bifaţi locul unde doriţi să participaţi la cursuri:
_
│_│ Botoşani (Botoşani)
_
│_│ Vrancea (Focşani)
_
│_│ Covasna (Covasna)
_
│_│ Alba (Alba Iulia)
_
│_│ Ialomiţa (Slobozia)
_
│_│ Argeş (Câmpulung Muscel)
_
│_│ Gorj (Târgu Jiu)
_
│_│ Caraş-Severin (Băile Herculane)
_
│_│ Maramureş (Borşa)
_
│_│ Mureş (Târgu Mureş)
ÎNTREBĂRI
1. Ce înţelegeţi prin antreprenoriat?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
2. Care sunt, după opinia dumneavoastră, principalele calităţi necesare
unui întreprinzător? Detaliaţi?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
3. Aţi încercat vreodată să începeţi o afacere proprie?
_
│_│ Nu
_
│_│ Da
În ce domeniu? ...........................................................
Ce tip de activitate? ....................................................
..........................................................................
Ce s-a întâmplat cu această afacere? .....................................
..........................................................................
..........................................................................
4. Aveţi o afacere în prezent?
_
│_│ Nu
_
│_│ Da
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
Denumirea întreprinderii: ................................................
Adresa ...................................................................
CUI ......................................................................
Nr. de înmatriculare în registrul comerţului: ............................
Ani de existenţă: ........................................................
Numărul de angajaţi în prezent: ..........................................
Numărul de angajaţi femei în prezent: ....................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul firmei?
Cifra de afaceri în anul fiscal 2006 (lei): ..............................
Tipul întreprinderii:
_
│_│ microîntreprindere
_
│_│ întreprindere mică
_
│_│ întreprindere mijlocie
_
│_│ parteneră
_
│_│ legată
_
│_│ autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire ...........................
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei afaceri? ................
Care sunt problemele cu care vă confruntaţi în cadrul afacerii? Dataliaţi.
5. Care este tipul de afacere pe care doriţi să o începeţi? De ce?
Detaliaţi.
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
6. Cum realizaţi echilibrul între viaţa profesională şi cea de familie?
Detaliaţi.
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
7. Cum apreciaţi dorinţa dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de
a dezvolta afacerea deja existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns.)
_ _ _
│_│ Slabă │_│ Medie │_│ Foarte puternică
8. În ce stadiu vă aflaţi în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri
pentru ideea pe care doriţi să o transformaţi într-o afacere?
_
│_│ Nu am început să lucrez planul afacerii şi strategia
_
│_│ Am început documentarea (colectarea de materiale şi informaţii)
necesară elaborării planului de afaceri
_
│_│ Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri
_
│_│ Am elaborat un plan de afaceri pentru finanţare
9. Care sunt factorii care determină succesul unei afaceri?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
10. Care este tipul de instruire de care aveţi nevoie pentru a începe şi/
sau a dezvolta o afacere?
_
│_│ Instruire generală în domeniul afacerilor
_
│_│ Consultanţă juridică
_
│_│ Consultanţă financiar-contabilă
_
│_│ Consultanţă în marketing
_
│_│ Consultanţă în management
_
│_│ Alt gen de sprijin (specificaţi) .....................................
11. Ce alte module consideraţi că sunt utile în cadrul tematicii cursurilor
acestui program? Argumentaţi.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
12. Cum aţi aflat despre acest program?
_
│_│ Campanie de informare, seminarii, conferinţe .........................
_
│_│ Presă ...............................
_
│_│ Radio ...............................
_
│_│ TV ..................................
_
│_│ Internet ............................
_
│_│ Altele (prieteni, la serviciu etc.) ....................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
13. Ce v-aţi propus să obţineţi în urma participării la acest curs?
(Marcaţi un singur răspuns).
_
│_│ Dezvoltarea şi aprofundarea culturii antreprenoriale
_
│_│ Însuşirea cunoştinţelor necesare demarării şi dezvoltării unei afaceri
_
│_│ Informaţii privind accesarea surselor de finanţare
_
│_│ Punerea în practică a ideii de afaceri
_
│_│ Altele: detaliaţi
14. La ce cursuri sau seminarii de educaţie antreprenorială aţi mai
participat?
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Denumire curs │ Organizator │ Perioada │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
15. În ce fel v-au ajutat aceste cursuri? Detaliaţi.
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
16. Ce cunoştinţe aveţi despre antreprenoriatul feminin în România?
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
17. Sunteţi membră a unei asociaţii a femeilor întreprinzător?
_
│_│ Da (rugăm nominalizaţi) .........................................
_
│_│ Nu
_
│_│ Sunt interesată de a deveni membră a unei organizaţii a femeilor
întreprinzător
18. Desfăşuraţi activităţi de consultanţă?
_
│_│ Da (detaliaţi)
_
│_│ Nu
19. Aţi absolvit cursul de pregătire antreprenorială derulat în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM?
_ _
promoţia 2005 │_│ Da promoţia 2006 │_│ Da
_ _
│_│ Nu │_│ Nu
20. Aţi beneficiat în ultimii 3 (trei) ani (2004-2007) de ajutor de stat,
aşa cum este definit în Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu
modificările şi completările ulterioare?
_
│_│ Da, am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Anul Forma Instituţia Programul Cuantumul ajutorului
crt. acordării ajutorului finanţatoare prin care aţi de stat acordat
ajutorului de stat beneficiat de (lei)
de stat finanţare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
_
│_│ Nu am beneficiat de ajutor de stat
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate
sunt corecte şi reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să particip la realizarea
unor sondaje şi statistici în cadrul programului.
Mă oblig să furnizez informaţii despre rezultatele obţinute în urma
absolvirii acestui curs prin completarea formularului de raportare tehnică
anual în perioada 2007-2010.
Semnătura aplicantei: ............
Localitatea: ..............
Data: .....................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
ANEXA 3
FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
pentru Programul naţional multianual pe perioada
2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale
în rândul femeilor manager din sectorul IMM
- 2007*) -
(Se completează toate rubricile.)
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în limba română.
Perioada pentru raportare: anul ...................
DATE PERSONALE**)
Subsemnata ........................, identificată cu CI/BI seria ........,
nr. ........... CNP .................. domiciliată în:
Strada .................... nr. ...........
Localitatea ...............................
Judeţul ...................................
Cod poştal ................................
Telefon: ..................................
Mobil: ....................................
E-mail: ...................................
Declar pe propria răspundere următoarele:
_
│_│ sunt absolventă a Cursului de pregătire antreprenorială promoţia 2005
_
│_│ sunt absolventă a Cursului de pregătire antreprenorială promoţia 2006
_
│_│ sunt absolventă a Cursului de pregătire antreprenorială promoţia 2007
_
│_│ DA, am o afacere proprie la data absolvirii cursurilor organizate de
către ANIMMC de tipul*1):
_
│_│ microîntreprindere
_
│_│ întreprindere mică
_
│_│ întreprindere mijlocie
Data înregistrării IMM: ..................................................
Denumire .................................................................
Adresa sediului social ...................................................
Numărul de înmatriculare în Registrul comerţului (după caz) ..............
Codul unic de înregistrare (după caz) ....................................
Obiectul principal de activitate: ........................................
Codul CAEN:
_
Tipul IMM*1) : │_│ IMM autonomă
_
│_│ IMM parteneră (detalii)
_
│_│ IMM legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi: .........................................
Numărul de angajaţi femei în prezent ......................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul firmei? ............
Cifra de afaceri anuală netă (lei) ........................................
Active totale (lei) .......................................................
_
│_│ NU am o afacere proprie la data absolvirii cursurilor organizate de
către ANIMMC
_
│_│ DA, am calitatea de administrator al SC: ..............................
_
│_│ AM calitatea de persoană fizică autorizată/asociaţie familială
Autorizaţie nr. .................. din data :
_____________
*) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de
alocaţii financiare nerambursabile în cadrul prezentului program, pentru
o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2007.
**) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi
prelucrate în cadrul unor studii şi statistici în cadrul acestui program.
*1) Conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, modificată şi completată prin
Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
_
│_│ NU am calitatea de persoană fizică autorizată/asociaţie familială
_
│_│ DA, sunt membră a unei societăţi cooperative (detalii)
_
│_│ Nu sunt membră a unei societăţi cooperative
_
│_│ DA, desfăşor activităţi de consultanţă de tipul:
_
│_│ NU desfăşor activităţi de consultanţă
_
│_│ DA, am absolvit cursul de pregătire antreprenorială derulat în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM,
promoţia 2005
_
│_│ NU am absolvit cursul de pregătire antreprenorială derulat în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM,
promoţia 2005
_
│_│ DA, am absolvit cursul de pregătire antreprenorială derulat în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM,
promoţia 2006
_
│_│ NU am absolvit cursul de pregătire antreprenorială derulat în cadrul
Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM,
promoţia 2006
Aţi reuşit să înfiinţaţi o firmă în urma absolvirii acestui curs?
_
│_│ Nu
_
│_│ Da
_
│_│ microîntreprindere
_
│_│ întreprindere mică
_
│_│ întreprindere mijlocie
Data înregistrării IMM: ...................................................
Denumire ..................................................................
Adresa sediului social ....................................................
Numărul de înmatriculare în Registrul comerţului (după caz) ...............
Codul unic de înregistrare (după caz) .....................................
Obiectul principal de activitate: .........................................
Codul CAEN:
_
Tipul IMM*1): │_│ IMM autonomă
_
│_│ IMM parteneră (detalii)
_
│_│ IMM legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi: .........................................
Cifra de afaceri anuală netă (lei) ........................................
Active totale (lei) .......................................................
S-a îmbunătăţit activitatea firmei ca urmare a participării dumneavoastră
la curs? Cum?
În ce fel v-a ajutat absolvirea acestui curs?
Aţi diseminat şi aţi aplicat cunoştinţele acumulate la curs în activitatea
firmei?
Care sunt propunerile dumneavoastră pentru procedura acestui program în
anii următori?
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul
penal cu privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate
sunt corecte şi reale.
Semnătura absolventei Funcţia (după caz)
cursului**) ................ în cadrul afacerii: .............
Data semnării: .................
____________
*1) Conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, modificată şi completată prin Ordonanţa
Guvernului nr. 27/2006.
**) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi
prelucrate în cadrul unor studii şi statistici în cadrul acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei
persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din
elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în
locul acestora.
ANEXA 4 Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor
mici şi mijlocii
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii .................................................
Adresa sediului social ...................................................
Cod unic de înregistrare .................................................
Numele şi funcţia ........................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
_
│_│ Întreprindere autonomă În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt
preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante.
Se va completa doar declaraţia, fără formularul B.
_
│_│ Întreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza
rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor
adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
_
│_│ Întreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza
rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor
adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)
┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│Exerciţiul financiar de │ │ │
│referinţă*2) │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Numărul mediu anual de │Cifra de afaceri anuală │ Active totale │
│salariaţi │netă (mii lei/mii euro) │(mii lei/mii euro) │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar anterior, datele
financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii
într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere, întreprindere mică,
mijlocie sau mare).
_
│_│ Nu
_
│_│ Da (în acest caz se va completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare
la exerciţiul financiar anterior)
Semnătura .................................................................
(numele şi funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe
sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii ...........................
Semnătura .................................
___________
*1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa
Guvernului nr. 27/2006. 2) Datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele
realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare
anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor
nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra
de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe
propria răspundere.
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o
întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
- secţiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o
întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă │
├────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│ │Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Total active │
│ │ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│ │ salariaţi │(mii lei/mii euro)│ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│1. Datele*1)întreprinde-│ │ │ │
│rii solicitante sau din │ │ │ │
│situaţiile financiare │ │ │ │
│anuale consolidate (se │ │ │ │
│vor introduce datele din│ │ │ │
│tabelul B1 din secţiunea│ │ │ │
│B*2) ) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│2. Datele cumulate*1) în│ │ │ │
│mod proporţional ale │ │ │ │
│tuturor întreprinderilor│ │ │ │
│partenere, dacă este │ │ │ │
│cazul (se vor introduce │ │ │ │
│datele din secţiunea A) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│3. Datele cumulate ale │ │ │ │
│tuturor întreprinderilor│ │ │ │
│legate*1) (dacă există)-│ │ │ │
│dacă nu au fost deja │ │ │ │
│incluse prin consolidare│ │ │ │
│la pct.1 din acest tabel│ │ │ │
│(se vor introduce datele│ │ │ │
│din tabelul B2 din │ │ │ │
│secţiunea B) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul
"Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din
formularul A.
Secţiunea A
ÎNTREPRINDERI PARTENERE
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de
parteneriat" [câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a
întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei
întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile
financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate], datele din
această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de identificare şi date financiare preliminare
Tabelul A.1
┌───────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ Întreprinderea parteneră - │Numărul │Cifra de │Active │
│ Date de identificare │mediu │afaceri │totale │
├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤anual de │anuală │(mii lei/ │
│Numele sau│ Adresa │Cod unic │Numele şi │salariaţi │netă (mii │mii euro) │
│denumirea │ sediului │ de │prenumele │ │lei/mii │ │
│întreprin-│ social │înregis- │preşedin- │ │euro) │ │
│derii │ │trare │telui con-│ │ │ │
│ │ │ │siliului │ │ │ │
│ │ │ │de admi- │ │ │ │
│ │ │ │nistraţie,│ │ │ │
│ │ │ │directoru-│ │ │ │
│ │ │ │lui gene- │ │ │ │
│ │ │ │ral sau │ │ │ │
│ │ │ │echivalent│ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 5. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 6. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 7. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ 8. │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza
"fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea
solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din
tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate"
(referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din
alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în
proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această
întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere.
Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi"
pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare
anuale consolidate.
____________
*1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri
anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu
financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau
asociaţi. În cazul întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la
numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele
totale se determină şi se declară pe propria răspundere.
*2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt
determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii
sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale
consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale
consolidate în care întreprinderea este inclusă.
FIŞA DE PARTENERIAT
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Adresa sediului social
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod unic de înregistrare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele, prenumele şi funcţia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprinderea legată
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă │
├────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│ │Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Active totale*3) │
│ │ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│ │salariaţi*1) │(mii lei/mii euro)│ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii
partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de
100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere
parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate
au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere.
Dacă este necesar, se va adăuga "fişa întreprinderii legate" pentru
întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.
3. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută2) de întreprinderea solicitantă (sau
de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de
parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la
care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii
solicitante (sau în întreprinderea legată).
...........................................................................
...........................................................................
b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional
obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face
referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.
Tabelul de parteneriat - A.2
┌────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│ Procent │Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Active totale*3) │
│ │ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│ │salariaţi*1) │(mii lei/mii euro)│ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│Valoare rezultată în │ │ │ │
│urma aplicării celui mai│ │ │ │
│mare procent la datele │ │ │ │
│introduse în tabelul de │ │ │ │
│la pct. 1. │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
__________
*1) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există
date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de
la întreprinderile legate.
*2) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute,
oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată
proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere
parteneră.
*3) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante +
cheltuieli în avans.
Secţiunea B
ÎNTREPRINDERI LEGATE
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită
încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
_
│_│ Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale
consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale
unei alte întreprinderi (tabelul B1).
_
│_│ Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi
legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din
situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă
este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei
eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată
imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin
consolidare*1).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de
calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.
Tabelul B1
┌─────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Active total │
│ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│salariaţi*2) │(mii lei/mii euro)│ │
┌────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ Total│ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor
introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate".
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare │
├──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┤
│Întreprinderea │ Adresa sediului │ Cod unic de │Numele şi prenu- │
│legată (denumire/ │ social │ înregistrare │mele preşedintelui│
│date de identifi- │ │ │consiliului de │
│care) │ │ │administraţie, │
│ │ │ │director general │
│ │ │ │sau echivalent │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ A. │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ B. │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ C. │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ D. │ │ │ │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ E. │ │ │ │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘
NOTĂ:
Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost
încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate
partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora
şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul
altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre
întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale
tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
┌────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬──────────────────┐
│Întreprinderea numărul: │Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Active totale │
│ │ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│ │ salariaţi │(mii lei/mii euro)│ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 1.*) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 2.*) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 3.*) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 4.*) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ 5.*) │ │ │ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ Total │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
NOTĂ
Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor
introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate" (privind întreprinderile legate)
__________
*) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare
întreprindere.
*1) Definiţia întreprinderii legate din prezenta lege
*2) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există
date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de
la întreprinderile legate.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi nr. .......... din tabelul B2,
secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate)
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Adresa sediului social
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod unic de înregistrare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele, prenumele şi funcţia
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprindere
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă │
├────────────────────────┬─────────────┬──────────────────┬──────────────────┤
│ │Numărul mediu│ Cifra de afaceri │ Active totale*3) │
│ │ anual de │ anuală netă │(mii lei/mii euro)│
│ │salariaţi*1) │(mii lei/mii euro)│ │
├────────────────────────┼─────────────┼──────────────────┼──────────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴──────────────────┘
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase
din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora,
consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele
oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată
imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind
întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente
acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.
__________
*1) În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există
date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin
cumularea datelor de la întreprinderile legate.
------