Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
CAP. I Obiectul procedurii ART. 1 Prezenta procedură are ca obiect stabilirea condiţiilor necesare, rolul şi responsabilităţile ce revin Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. în verificarea îndeplinirii de către factorii implicaţi în realizarea de construcţii a nivelului de calitate corespunzător cerinţelor, prin personal propriu şi responsabili tehnici cu execuţia atestaţi, precum şi printr-un sistem propriu conceput, implementat şi certificat de management al calităţii, pentru a duce la îndeplinire prevederile: a) art. 20 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; b) art. 7 lit. a) şi art. 11 lit. a) din Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994. CAP. II Scopul procedurii ART. 2 (1) Scopul principal al procedurii îl reprezintă crearea unui cadru unitar al activităţilor de control şi inspecţie efectuate de către personalul cu atribuţii de control din cadrul structurilor teritoriale ale I.S.C. şi asigurarea bazei metodologice şi a elementelor necesare documentate pentru asigurarea de către operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a nivelului de calitate a lucrărilor, potrivit cerinţelor exprimate de către investitor, pe baza reglementărilor tehnice în vigoare. (2) Procedura stabileşte metodologia de control şi inspecţie adecvată, cerinţele obligatorii de conţinut ale procesului-verbal de inspecţie curentă, modul de prezentare a constatărilor, de încadrare a neconformităţilor, de stabilire a măsurilor corective şi a responsabilităţilor ce revin factorilor implicaţi, potrivit competenţelor prevăzute prin art. 20 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare. CAP. III Domeniul de aplicare ART. 3 Prezenta procedură se aplică în activitatea de control şi inspecţie de personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., care efectuează verificarea organizării corespunzătoare de către conducerile operatorilor economici, care realizează activităţi de proiectare şi execuţie, a sistemelor de conducere şi management ale calităţii lucrărilor, asigurând verificarea condiţiilor de execuţie a lucrărilor prin responsabili tehnici cu execuţia atestaţi. CAP. IV Definiţii şi prescurtări ART. 4 (1) În cuprinsul prezentei proceduri se utilizează următorii termeni şi sintagme specifice domeniului: a) controlul calităţii - tehnicile şi activităţile cu caracter operaţional utilizate pentru îndeplinirea condiţiilor de calitate; b) verificare - confirmarea, prin examinare şi prezentarea de probe obiective, a faptului că cerinţele specificate au fost satisfăcute. (2) Prescurtări utilizate în conţinutul procedurii: a) M.D.R.A.P. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice; b) I.S.C. - Inspectoratul de Stat în Construcţii; c) I.R.C. - Inspectoratul Regional în Construcţii; d) I.J.C. - inspectoratul judeţean în construcţii; e) I.C.M.B. - Inspectoratul în Construcţii al Municipiului Bucureşti; f) S.M.C. - sistemul managementului calităţii; g) D.T.A.C. - documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire; h) D.A.L.I. - documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii; i) P.T. - proiectul tehnic; j) D.E. - documentaţia de execuţie; k) R.T.E. - responsabil tehnic cu execuţia. CAP. V Cadrul legal ART. 5 Legislaţia specifică domeniului: a) Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; b) Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; c) Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările şi completările ulterioare; d) Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuţiilor generale şi specifice, a structurii organizatorice şi a numărului maxim de posturi, precum şi a normării parcului auto şi a consumului de carburanţi ale Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C., cu modificările ulterioare; e) Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; f) Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi locuinţei nr. 839/2009, cu modificările şi completările ulterioare; g) Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994; h) Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare; i) SR EN ISO 9001:2008 şi SR EN ISO 9001:2008/AC:2009 - Sisteme de management al calităţii. Cerinţe; j) lista reglementărilor tehnice în construcţii, actualizată la data controlului, publicată în Buletinul construcţiilor. CAP. VI Responsabilităţi ART. 6 (1) Decizia privind efectuarea de inspecţii curente sau prin sondaj la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie de construcţii pentru verificarea modului în care sunt organizate şi aplicate sistemele de conducere şi de management al calităţii revine conducerilor I.R.C. şi I.J.C./I.C.M.B. care, prin programul de activităţi, stabilesc competenţele de control pentru acest domeniu de activitate. (2) Controalele tematice se efectuează în baza ordinelor inspectorului general al Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C. (3) Rezultatele activităţilor de control tematice, respectiv ale controalelor prin sondaj vor fi consemnate într-un raport care va evidenţia constatările făcute, măsurile dispuse, concluziile şi recomandările, care va fi înaintat spre avizare şi aprobare iniţiatorului acţiunii şi comunicat Direcţiei coordonare, control şi sinteză a activităţii de control şi avizare din cadrul I.S.C., după caz, în maximum 3 zile de la încheierea acestuia. ART. 7 Conducerea I.S.C. aprobă programul activităţilor de control potrivit căruia personalul cu atribuţii de control exercită controlul privind implementarea sistemului de management al calităţii în construcţii la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie în construcţii. CAP. VII Modul de lucru ART. 8 (1) Procedura descrie etapele necesare îndeplinirii scopului în domeniul de referinţă precizat. (2) Detalierea metodei-cadru de efectuare a activităţii de inspecţie la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii permite analizarea datelor şi stabilirea măsurilor prin care să se poată interveni obiectiv pentru prevenirea, corectarea deficienţelor şi limitarea efectelor care pot fi produse. ART. 9 (1) Pentru verificarea modului de organizare a activităţilor şi funcţionare a sistemului propriu de management al calităţii activităţilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii se vor solicita conducerilor executive: a) documentele de identificare a factorilor implicaţi în activitatea proprie de management al calităţii: statutul de înfiinţare a operatorului economic, certificatul de înscriere la registrul comerţului, documentul de înregistrare a codului fiscal, care să confirme obiectul de activitate al agentului economic şi categoriile de construcţii prevăzute în statut; b) documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile pe care le deţin: hotărâri, decizii, delegări de competenţe, contracte, alte documente de reprezentare, care să responsabilizeze persoanele care răspund la solicitările organului de inspecţie; c) declaraţia managerului operatorului economic privind politica de calitate pe care o promovează; d) organigrama operatorului economic, care să prezinte modul de organizare şi conducere a activităţilor; e) manualul managementului calităţii, completat de procedurile de sistem, de procedurile operaţionale, de procedurile tehnice de execuţie şi transport, de documentele organismelor de certificare a sistemului de management al calităţii şi al produselor de bază pe care le produce firma, care să ateste: 1. nivelul de implementare a sistemului de calitate adoptat şi performanţele care pot garanta calitatea lucrărilor contractate; 2. nivelul de instruire, cunoaştere, aplicare şi realizare a activităţilor procedurate; 3. nivelul de asigurare, prin sistemul propriu conceput, a realizării cerinţelor esenţiale obligatorii prevăzute de art. 5 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare; f) evidenţa documentaţiei tehnice şi a bibliotecii tehnice, care să ateste nivelul de cunoaştere şi aplicare a conţinutului de reglementare cuprins în acte normative, standarde, ghiduri şi instrucţiuni de aplicare; g) registrul de contracte de antrepriză şi subantrepriză/ contracte de colaborare şi modelul-cadru de contract, pentru confirmarea clauzelor referitoare la nivelul de calitate a construcţiilor, corespunzător cerinţelor pe care părţile contractante trebuie să le realizeze în condiţiile angajate privind calitatea, costul şi durata de realizare; h) actele de control anterioare încheiate de către I.S.C., pentru care să se confirme realizarea măsurilor dispuse; i) fişele posturilor, atestatele tehnice şi de autorizare a personalului de execuţie şi control, listele cu dotări tehnice, baze de producţie şi depozite de materiale, care să ateste capabilitatea tehnică de execuţie, control intern şi capacitatea de a asigura condiţii specifice operaţiunilor tehnologice contractate; j) autorizaţiile laboratoarelor de încercări în construcţii şi ale personalului de lucru, care să corespundă domeniilor şi profilurilor de lucrări contractate; k) documentele tipizate şi sistemele de evidenţă a activităţilor; l) copiile de pe autorizaţiile de construire pentru lucrările contractate; m) copiile proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor care să confirme natura calitativă a lucrărilor contractate şi executate de către operatorul economic; n) documentele de calitate întocmite pe lucrări - planul calităţii, planurile de control calitate, verificări şi încercări pe faze de execuţie, care să confirme gradul de implementare a sistemului de calitate adoptat. (2) Constatările rezultate ca urmare a evaluării organizării şi funcţionării sistemului propriu de management al calităţii al operatorilor economici, măsurile dispuse şi termenele de soluţionare a neconformităţilor constatate, se consemnează în procesul-verbal de control, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. (3) În funcţie de domeniul de activitate al operatorului economic verificat procesul-verbal de control va fi completat cu Fişa 1 - Control la operator economic cu activitate de proiectare, respectiv Fişa 2 - Control la operator economic cu activitate de execuţie. ART. 10 I.J.C./I.C.M.B. ţine evidenţa activităţilor de control la operatorii economici cu activitate de proiectare şi execuţie a lucrărilor de construcţii privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii şi include în baza de date constatările controalelor şi măsurile dispuse pentru: a) implementarea managementului calităţii în construcţii de către operatorii economici verificaţi; b) certificarea managementului calităţii în construcţii de către operatorii economici verificaţi; c) efectuarea de audituri interne pentru stabilirea măsurilor corective în situaţiile în care sunt constatate neconformităţi care nu asigură garanţii pentru realizarea cerinţelor obligatorii prevăzute prin contracte; d) instruirea personalului pentru a preveni înregistrarea de neconformităţi care afectează cerinţele contractuale angajate de părţi. ART. 11 Organizarea necorespunzătoare şi neaplicarea sistemului de conducere şi de asigurare a calităţii, inclusiv realizarea de construcţii fără responsabili tehnici cu execuţia atestaţi, se sancţionează contravenţional, potrivit legii. ART. 12 Procesul-verbal de control privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii încheiat de către personalul cu atribuţii de control va fi vizat, cu sau fără obiecţiuni, de către inspectorul-şef judeţean/inspectorul-şef al I.C.M.B. pe exemplarul care se va arhiva la I.J.C/I.C.M.B. ANEXĂ la procedură INSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCŢII - I.S.C. INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCŢII ........................ INSPECTORATUL JUDEŢEAN ÎN CONSTRUCŢII ......................./ INSPECTORATUL ÎN CONSTRUCŢII AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI PROCES-VERBAL DE CONTROL privind organizarea şi funcţionarea sistemului propriu de management al calităţii Încheiat astăzi, .....................
┌────────────────────────────────┬───────────┬─────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele personalului│ Nr. │Numerele de înregistrare de la: │
│ cu atribuţii de control │legitimaţie│ │
├────────────────────────────────┼───────────┼─────────────────────┬───────────┤
│ │ │ I.J.C. ..../I.C.M.B.│ │
├────────────────────────────────┼───────────┼─────────────────────┼───────────┤
│ │ │Unitatea controlată │ │
├────────────────────────────────┴───────────┴─────────────────────┴───────────┤
│Inspecţia s-a efectuat la: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea operatorului economic: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cu sediul: │
├──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Tel.: │Nr. registrul comerţului: │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│Fax: │CUI: │
├──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│1. Obiectul controlului: │
├─────────────────────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────┤
│Verificarea modului în care sunt aplicate şi │Conform program │ │
│respectate prevederile legale în conducerea │ │ │
│şi asigurarea calităţii în activitatea de: │ │ │
├──────────────────────────────────┬──────────┼─────────────────┼──────────────┤
│- proiectare │ │Reclamaţie │ │
├──────────────────────────────────┼──────────┼─────────────────┼──────────────┤
│- execuţie │ │Sondaj │ │
├──────────────────────────────────┴───┬──────┴─────────────────┴──────────────┤
│2. Baza legală: │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│- Legea nr. 10/1995 privind calitatea │- Regulamentul privind controlul de │
│în construcţii, cu modificările │stat al calităţii în construcţii, │
│ulterioare; │aprobat prin Hotărârea Guvernului │
│- Legea nr. 50/1991 privind autoriza- │nr. 272/1994; │
│rea executării lucrărilor de construc-│- Hotărârea Guvernului nr. 766/1997 │
│ţii, republicată, cu modificările şi │pentru aprobarea unor regulamente pri- │
│completările ulterioare; │vind calitatea în construcţii, cu │
│- Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 │modificările şi completările │
│privind înfiinţarea Inspectoratului │ulterioare; │
│de Stat în Construcţii - I.S.C., │- Normele metodologice de aplicare a │
│aprobată cu modificări prin Legea │Legii nr. 50/1991 privind autorizarea │
│nr. 707/2001, cu modificările şi │executării lucrărilor de construcţii, │
│completările ulterioare; │aprobate prin Ordinul ministrului │
│- Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 pri-│dezvoltării regionale şi locuinţei │
│vind regimul juridic al contraven- │nr. 839/2009, cu modificările şi │
│ţiilor, aprobată cu modificări şi │completările ulterioare; │
│completări prin Legea nr. 180/2002, │- SR EN ISO 9001:2008 şi SR EN ISO │
│cu modificările şi completările │9001:2008/AC:2009 │
│ulterioare; │- Sisteme de management al calităţii. │
│- Hotărârea Guvernului nr. 525/2013 │Cerinţe; │
│pentru aprobarea atribuţiilor generale│- lista reglementărilor tehnice în con-│
│şi specifice, a structurii organiza- │strucţii, actualizată la data contro- │
│torice şi a numărului maxim de pos- │lului, publicată în Buletinul │
│turi, precum şi a normării parcului │construcţiilor │
│auto şi a consumului de carburanţi ale│ │
│Inspectoratului de Stat în Construcţii│ │
│- I.S.C., cu modificările ulterioare │ │
├──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│3. Controlul s-a efectuat în prezenţa reprezentanţilor operatorului economic: │
├──────────────────────────────┬────────────────────────┬──────────────────────┤
│ Numele şi prenumele │ Calitatea │ Telefon │
├──────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┼────────────────────────┼──────────────────────┤
│ │ │ │
├──────────────────────────────┴────────────────────────┴──────────────────────┤
│4. La control au mai participat: │
├──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele │ Calitatea │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│5. Controlul s-a efectuat în perioada: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Stadiul realizării măsurilor dispuse anterior: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Constatări: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
FIŞA 1 - Control efectuat la operatorul economic cu activitate de proiectare
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│7.1. Sistemul de management al calităţii │
│Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de │
│neconformitate sau completări │
├───────────────────────────────────┬────────┬──┬───────────┬──┬──────────┬────┤
│7.1.1. Stadiul implementării S.M.C.│Elaborat│ │Implementat│ │Certificat│ │
├───────────────────────────────────┴────────┴──┴───────────┴──┴──────────┼────┤
│7.1.2. Certificat sistem calitate: nr., după caz │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.3. Organism de certificare: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.4. Standard de referinţă adoptat: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.5. Manualul managementului calităţii - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.6. Proceduri de sistem - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.7. Proceduri tehnice │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.8. Proceduri administrative/operaţionale - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.9. Regulament de organizare şi funcţionare │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.10. Statut înfiinţare operator economic │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.11. Certificat de înregistrare la registrul comerţului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.12. Document de înregistrare a codului fiscal │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.13. Organigramă │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.14. Declaraţia managerului privind politica operatorului economic │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.15. Personal propriu/contract prestări servicii, cu pregătire │ │
│ corespunzătoare │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.16. Documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile │ │
│ pe care le deţin, respectiv hotărâri, decizii, delegări de │ │
│ competenţe, contracte, alte documente de reprezentare - │ │
│ responsabil cu managementul calităţii, reprezentantul │ │
│ managementului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.17. Fişe post │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.18. Registru contracte ca proiectant general │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.19. Registru contracte ca subproiectant │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.20. Model contract-cadru │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.21. Modul de întocmire al actelor pe parcursul proiectării │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.1. tema de proiect; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.2. studii de fezabilitate; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.3. D.T.A.C.; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.4. D.A.L.I.; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.5. P.T.; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.6. D.E.; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.1.21.7. procese-verbale de recepţie. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.22. Mod de gestionare a documentelor în vederea constituirii Cărţii │ │
│ tehnice şi predării acesteia investitorului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.23. Documentele sistemului de management sunt aprobate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.24. Documentele modificate sunt reexaminate şi aprobate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.25. Documentele sunt identificate şi difuzate în ediţia în vigoare la│ │
│ locurile de utilizare. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.26. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor │ │
│ desfăşurate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.27. Este specificat modul de arhivare a documentelor perimate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.28. Este realizată analiza S.M.C. de către managementul de vârf la │ │
│ intervale planificate pentru a-i asigura continua conformitate, │ │
│ adecvare şi eficacitate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.29. Înregistrările analizei de management sunt păstrate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.30. Este asigurată efectuarea la intervale planificate de audituri │ │
│ interne pentru a stabili dacă se menţin cerinţele sistemului de │ │
│ management. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.31. Program audit intern pentru anul în curs: nr./data │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.32. Ultimul audit intern efectuat: nr./data │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.33. Au fost întocmite rapoarte de neconformitate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.34. Au fost întocmite rapoarte de acţiuni corective/preventive. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.35. S-a efectuat verificarea implementării acţiunilor stabilite. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.36. Operatorul economic dispune de standarde, normative, legislaţie │ │
│ etc. corespunzătoare activităţii. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.37. Registru de reclamaţii │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.38. Program instruire personal anul ......./Înregistrări privind │ │
│realizarea instruirii │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.39. Gestionarea documentelor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2. Alte constatări │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│8. Neconformităţi constatate: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│1. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│2. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│3. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│9. Măsuri dispuse: │ │
├─────┬─────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┴────┤
│ 1. │ │Termen: │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │Răspunde: │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │ │Termen: │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │Răspunde: │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Îndeplinirea măsurilor dispuse va fi comunicată în scris la I.J.C./I.C.M.B. │
│ .............................până la data de ........................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Factorii responsabili semnatari declară că datele prezentate sunt reale, că │
│toate documentele sau documentaţiile relevante pentru efectuarea inspecţiei au│
│fost puse la dispoziţia personalului cu atribuţii de control din cadrul │
│I.J.C./I.C.M.B. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Prezentul proces-verbal conţine ........ pagini şi a fost întocmit în ...... │
│exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Neîndeplinirea măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal de control se │
│sancţionează potrivit prevederilor legale. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PĂRŢI SEMNATARE │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Operatorul economic │ I.J.C. ............/I.C.M.B. │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele .................. │ Numele şi prenumele ................ │
│ │ Semnătura .......................... │
│Funcţia .............................. │ │
│ │ Numele şi prenumele ................ │
│Semnătura ............................ │ Semnătura .......................... │
│ │ │
│ │ Vizat*) │
│ │ ------- │
│ │ Inspector-şef judeţean/inspector-şef │
│ │I.J.C./I.C.M.B. │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
---------
*) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B.
FIŞA 2 - Control efectuat la operatorul economic cu activitate de execuţie
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│7.1. Sistemul de management al calităţii │
│Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de │
│neconformitate sau completări │
├───────────────────────────────────┬────────┬──┬───────────┬──┬──────────┬────┤
│7.1.1. Stadiul implementării S.M.C.│Elaborat│ │Implementat│ │Certificat│ │
├───────────────────────────────────┴────────┴──┴───────────┴──┴──────────┼────┤
│7.1.2. Certificat sistem calitate: nr., după caz │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.3. Organism de certificare: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.4. Standard de referinţă adoptat: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.5. Manualul managementului calităţii - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.6. Proceduri de sistem - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.7. Proceduri tehnice │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.8. Proceduri administrative/operaţionale - ediţia, revizuirea │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.9. Regulament de organizare şi funcţionare │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.10. Statut înfiinţare operator economic │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.11. Certificat de înregistrare la registrul comerţului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.12. Document de înregistrare a codului fiscal │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.13. Organigramă │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.14. Declaraţia managerului privind politica operatorului economic │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.15. Personal tehnic corespunzător profesional │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.16. Documentele care identifică persoanele responsabile şi funcţiile │ │
│ pe care le deţin, respectiv hotărâri, decizii, delegări de │ │
│ competenţe, contracte, alte documente de reprezentare - │ │
│ responsabil cu managementul calităţii, reprezentantul │ │
│ managementului │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.17. Fişe post │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.18. Registru contracte ca antreprenor general │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.19. Registru contracte ca subantreprenor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.20. Model contract-cadru │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.21. Personal propriu/contract prestări servicii, cu pregătire │ │
│ corespunzătoare: R.T.E., responsabil cu controlul tehnic de │ │
│ calitate │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.22. Documentele sistemului de management sunt aprobate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.23. Documentele modificate sunt reexaminate şi aprobate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.24. Documentele sunt identificate şi difuzate în ediţia în vigoare la│ │
│ locurile de utilizare. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.25. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor │ │
│ desfăşurate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.26. Este specificat modul de arhivare a documentelor perimate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.27. Este realizată analiza S.M.C. de către managementul de vârf la │ │
│ intervale planificate pentru a-i asigura continua conformitate, │ │
│ adecvare şi eficacitate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.28. Înregistrările analizei de management sunt păstrate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.29. Este asigurată efectuarea la intervale planificate de audituri │ │
│ interne pentru a stabili dacă se menţin cerinţele sistemului de │ │
│ management. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.30. Program audit intern pentru anul în curs: nr./data │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.31. Ultimul audit intern efectuat: nr./data │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.32. Au fost întocmite rapoarte de neconformitate. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.33. Au fost întocmite rapoarte de acţiuni corective/preventive. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.34. S-a efectuat verificarea implementării acţiunilor stabilite. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.35. Operatorul economic dispune de standarde, normative, legislaţie │ │
│ şi altele, corespunzătoare activităţii. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.36. Registru de reclamaţii │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.37. Program instruire personal anul ......./Înregistrări privind │ │
│ realizarea instruirii │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.1.38. Documentele sunt arhivate corespunzător. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2. Dotare tehnică │ │
│Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de │ │
│neconformitate sau completări │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.1. Laborator de analize şi încercări în construcţii: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.2.1. propriu - autorizaţie nr. .......... │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.2.2. contract de colaborare cu laborator autorizat, respectiv │ │
│ nr. contract, denumire laborator, nr. autorizaţie laborator│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.2. Bază de producţie │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.3. Depozit de materiale │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.4. Staţie de betoane │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.5. Staţie de producere mixturi asfaltice/emulsii bituminoase │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.6. Staţie de producere agregate/balastieră │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.7. Utilaje │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.8. Asigurarea activităţii metrologice se realizează potrivit │ │
│ prevederilor legale privind etalonarea, verificarea şi menţinerea │ │
│ în stare de funcţionare a mijloacelor de măsurare şi control │ │
│ utilizate │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.2.9. Are personal cu pregătire corespunzătoare şi de profil pentru │ │
│ laboratoare/staţii/bază de producţie/depozit materiale │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3. Îndeplinirea obligaţiilor şi răspunderilor potrivit Legii │ │
│nr. 10/1995, cu modificările ulterioare │ │
│Răspuns posibil: DA, NU, N/A - nu se aplică, O - observaţii în caz de │ │
│neconformitate sau completări │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.1. Existenţa în contractele de execuţie a clauzelor referitoare la │ │
│ nivelul de calitate al construcţiilor, corespunzătoare realizării │ │
│ cerinţelor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.2. Stabilirea răspunderilor în contractele cu subantreprenori, în │ │
│ conformitate cu S.M.C. adoptat şi cu prevederile legale aplicabile│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.3. Se execută lucrări numai pe baza şi în conformitate cu proiecte │ │
│ tehnice verificate de verificatori de proiecte atestaţi │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.4. Utilizarea de produse/procedee pentru construcţii certificate sau │ │
│ agrementate │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.5. Mod de întocmire a actelor de control pe parcursul execuţiei, │ │
│ alături de ceilalţi factori responsabili: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.1. existenţa autorizaţiei de construire; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.2. ordin de începere lucrări; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.3. natura terenului de fundare; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.4. procese-verbale de lucrări ascunse; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.5. procese-verbale recepţie structură; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.6. declaraţii de performanţă a produselor pentru construcţii│ │
│ puse în operă; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.7. declaraţii de conformitate pentru beton şi oţel beton; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.8. agremente tehnice pentru produse şi procedee utilizate; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.9. procese-verbale de recepţie a materialelor aprovizionate;│ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.10. buletine de analize şi încercări; │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ 7.3.5.11. alte documente legale. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.6. Mod de gestionare a documentelor în vederea constituirii Cărţii │ │
│ tehnice şi predării acesteia către investitor │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.3.7. Există documente tipizate şi sisteme de evidenţă a activităţilor │ │
│ desfăşurate │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│7.4. Alte constatări │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│8. Neconformităţi constatate: │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│1. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│2. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│3. │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────┤
│9. Măsuri dispuse: │ │
├─────┬─────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┴────┤
│ 1. │ │Termen: │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │Răspunde: │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 2. │ │Termen: │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │Răspunde: │
├─────┼─────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│ 3. │ │Termen: │
│ │ ├──────────────────┤
│ │ │Răspunde: │
└─────┴─────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Îndeplinirea măsurilor dispuse va fi comunicată în scris la I.J.C./I.C.M.B. │
│..................... până la data de ...................... . │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Factorii responsabili semnatari declară că datele prezentate sunt reale, că │
│toate documentele sau documentaţiile relevante pentru efectuarea inspecţiei au│
│fost puse la dispoziţia inspectorului în construcţii. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Prezentul proces-verbal conţine .......pagini şi a fost întocmit în ...... │
│exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Neîndeplinirea măsurilor dispuse prin prezentul proces-verbal de control se │
│sancţionează potrivit prevederilor legale. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PĂRŢI SEMNATARE │
├───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│ Operatorul economic │ I.J.C. ............/I.C.M.B. │
├───────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele .................. │ Numele şi prenumele ................ │
│ │ Semnătura .......................... │
│Funcţia .............................. │ │
│ │ Numele şi prenumele ................ │
│Semnătura ............................ │ Semnătura .......................... │
│ │ │
│ │ Vizat*) │
│ │ ------- │
│ │ Inspector-şef judeţean/inspector-şef │
│ │I.J.C./I.C.M.B. │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
---------
*) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.C.M.B.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.