Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 19 august 2024   de implementare a Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 19 august 2024 de implementare a Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului

EMITENT: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 834 bis din 21 august 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 2.731 din 19 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 834 din 21 august 2024.
──────────
    1. Obiectivul Programului
    1.1. Programul naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, denumit în continuare Programul, este un program multianual de încurajare şi de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT), prin Direcţia Generală Antreprenoriat şi Programe de Finanţare şi Agenţiile pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism (AIMMT), în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile OUG nr. 59/2023 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale, cu modificările şi completările ulterioare.
    1.2. Prin prezenta procedură se instituie o schemă de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis prevăzute de Regulamentul UE nr. 2023/2831 din 13 decembrie 2023 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene din 15 decembrie 2023.
    1.3. Obiectivul general al schemei de minimis îl constituie stimularea dezvoltării meşteşugurilor şi a micii industrii din România, a întăririi clasei de mici meşteşugari şi artizani, care îşi desfăşoară activitatea individual sau organizat prin intermediul asociaţiilor ori al altor organizaţii, în special în localităţile rurale, dar şi în cele urbane, protejarea meseriilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual în practicarea lor şi relansarea serviciilor şi a produselor realizate de aceştia, în special a celor cu specific tradiţional, inclusiv obiecte de artă populară şi artizanat, promovarea acestor produse şi servicii pe pieţele naţionale şi internaţionale.
    1.4. Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 2023/2831 din 13 decembrie 2023 privind aplicarea art. 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis,
    1.5. Programul urmăreşte, prin organizarea unui târg naţional pentru artizanat şi meşteşuguri, susţinerea micilor meşteşugari în promovarea produselor proprii şi conservarea şi stimularea promovării mai largi a tradiţiilor autohtone prin:
    a) câştigarea de pieţe externe noi pentru acest tip de produse şi servicii;
    b) stimularea cererii interne de servicii şi produse, care presupun un grad important de prelucrare manuală;
    c) creşterea vizibilităţii pe piaţă atât a meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia;
    d) îmbunătăţirea accesului meşteşugarilor la informaţii de piaţă şi facilitarea valorificării acestor informaţii;
    e) dezvoltarea contactelor de afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale;
    f) promovarea serviciilor şi produselor realizate apelându-se la tehnologii tradiţionale şi având o componentă de prelucrare manuală semnificativă.

    1.6. În cadrul Programului, înţelesurile unor termeni sunt următoarele:

    (1) produsele şi serviciile meşteşugăreşti, de mică industrie şi artizanale - sunt produsele şi serviciile executate de meşteşugari şi artizani în serie mică sau unicat, fie complet manual, fie cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atât timp cât contribuţia manuală a meşteşugarului sau artizanului rămâne o componentă substanţială a produsului finit, fiind caracterizate prin faptul că:
    - sunt produse fără restricţii privind cantitatea şi folosind materiale brute, neprelucrate, apelând în general la resursele naturale;
    – natura specială a produselor meşteşugăreşti şi artizanale derivă din trăsăturile lor distinctive, care pot fi: artistice, creative, culturale, decorative, tradiţionale, simbolice şi semnificative din punct de vedere comunitar şi religios;
    – cuprind o arie largă de obiecte şi activităţi, care valorifică tehnicile, materiile prime, formele şi ornamentele tradiţionale, precum şi ale creaţiei populare din diferite genuri;
    – sunt produse şi servicii cu valoare artistică, dar şi utilitară, care păstrează specificul execuţiei manuale şi tradiţionale;


    (2) produsele de artă populară - sunt produsele realizate de creatorii şi meşterii populari, care păstrează caracterul autentic şi specificul etnic şi/sau cultural al unei anumite zone;

    (3) întreprindere unică în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 2023/2831- include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:
    a) o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;
    b) o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;
    c) o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din actul constitutiv sau din statutul acesteia;
    d) o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.
        Întreprinderile care întreţin, prin intermediul uneia sau a mai multor întreprinderi, oricare din relaţiile prevăzute la lit. a)-d) sunt considerate la rândul lor întreprinderi unice;



    (4) ajutor de minimis - ajutor limitat conform normelor Uniunii Europene la un nivel care nu distorsionează concurenţa şi/sau comerţul cu statele membre

    (5) activitate economică - orice activitate care constă în furnizarea de bunuri, servicii sau lucrări pe o piaţă;

    (6) furnizorul de ajutor de minimis - Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului prin Agenţia pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism Ploieşti;

    (7) administratorul schemei de ajutor de minimis - Agenţia pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism Ploieşti;

    (8) data acordării ajutorului de stat - data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului, în conformitate cu regimul juridic naţional aplicabil, indiferent de data la care ajutorul se plăteşte întreprinderii respective; în cadrul prezentului program, ajutorul de minimis se consideră acordat la data semnării de ambele părţi a procesului verbal de prezenţă la Târg.

    (9) întreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul juridic, de modul de finanţare sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia;

    (10) beneficiar de ajutor de minimis - întreprindere care beneficiază de sprijin financiar nerambursabil în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis;

    (11) cheltuieli eligibile- cheltuieli ce pot fi finanţate de catre furnizor în cadrul măsurii de ajutor de minimis.

    (12) data plătii ajutorului - este data la care beneficiarul intră efectiv în posesia ajutorului

    (13) producţia primară de produse pescăreşti şi de acvacultură - înseamnă toate operaţiunile legate de pescuitul, creşterea sau cultivarea organismelor acvatice, precum şi activităţile desfăşurate în ferme sau la bord necesare pentru pregătirea unui animal sau a unei plante pentru prima vânzare, inclusiv tranşarea, filetarea sau congelarea, şi prima vânzare către revânzători sau prelucrători;

    (14) prelucrarea şi comercializarea produselor pescăreşti şi de acvacultură - înseamnă toate operaţiunile, inclusiv manipularea, tratarea şi transformarea, efectuate după momentul debarcării - sau al recoltării, în cazul acvaculturii - care au ca rezultat un produs prelucrat, precum şi distribuţia acestuia;

    (15) prelucrarea produselor agricole - înseamnă orice operaţiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepţia activităţilor desfăşurate în exploataţiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare.

    (16) comercializarea produselor agricole - înseamnă deţinerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători şi a oricărei alte activităţi de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi.

    2. Descrierea Programului
    2.1. Programul constă în organizarea Târgului naţional pentru artizanat şi meşteşuguri pe o durată cuprinsă între minimum 3 zile şi maximum 5 zile.
    2.2. Perioada de desfăşurare a târgului, precum şi locaţia vor fi afişate pe site-ul instituţiei înainte de desfăşurarea evenimentului.
    2.3. (1) În cadrul târgului naţional beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (meşteşugăreşti şi/sau de artizanat) şi vor putea desfăşura activităţi economice în condiţiile legislaţiei în vigoare.
    (2) Beneficiarii prezenţi la târg vor putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesaţi sesiuni de ateliere de lucru. în cadrul atelierelor de lucru artizanii şi meşteşugarii vor explica şi demonstra practic cum se pregătesc şi se obţin produsele lor: covoare ţesute manual, covoare înnodate, confecţionarea iilor, tapiserii, ştergare; împletituri - sfoară, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olărit, ţesut, broderie, dantelărie, ceramică tradiţională şi decorativă, iconografie, confecţionarea de păpuşi folclorice, încondeierea ouălor, confecţionarea măştilor, prepararea culorilor vegetale şi vopsirea materialelor tradiţional, confecţionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticlă, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului şi mic mobilier artizanal, creaţie bijuterii etc.
    (3) Atelierele de lucru menţionate şi altele din acest domeniu trebuie să respecte tradiţia populară atât în ceea ce priveşte modul de prelucrare a materialelor folosite, cât şi în produsul final.

    2.4. (1) Acţiunile desfăşurate în cadrul Programului sunt:
        ● organizarea unui târg naţional al meşteşugarilor şi artizanilor sub forma unei expoziţii cu vânzare;
        ● organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru şi prezentări în scopul promovării produselor şi serviciilor realizate de către artizani şi meşteşugari, câştigării de pieţe interne şi externe noi pentru acest tip de produse şi servicii, creşterii numărului întreprinzătorilor de succes şi al îmbunătăţirii competenţelor antreprenoriale, obţinerii vizibilităţii pe piaţă atât a meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia, promovării serviciilor şi produselor realizate apelându-se la tehnologii simple şi având o componentă de prelucrare manuală semnificativă, în special utilizându-se tehnologii tradiţionale;
        ● activităţi de promovare a evenimentului, atât înainte de desfăşurare, în vederea asigurării unei prezenţe consistente a publicului şi aplicanţilor ţintă, cât şi post-eveniment, în vederea publicităţii târgului naţional.

    (2) Târgul naţional pentru artizanat şi meşteşuguri va fi organizat de Agenţia pentru întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Turism Ploieşti. Acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea Programului se realizează de AIMMT Ploieşti, direct şi/sau prin externalizare în condiţiile legii, pe bază de contracte/acorduri de parteneriat încheiate cu persoane fizice şi juridice de drept public sau privat, selectaţi printr-o procedură competitivă, deschisă, transparentă, necondiţionată, nediscriminatorie şi suficient promovată, în condiţiile legii.
    (3) În vederea desfăşurării evenimentului, AIMMT Ploieşti, în calitate de organizator, va coopera cu instituţiile publice şi/sau organizaţiile reprezentative ale întreprinderilor mici şi mijlocii la nivel naţional şi european.

    2.5. Din bugetul alocat desfăşurării activităţilor specifice Programului se pot suporta următoarele cheltuieli eligibile: realizare şi mentenanţă aplicaţie electronică de înscriere şi gestiune program, publicitate tv şi radio, editare de broşuri, editare de materiale de promovare şi prezentare, editare/multiplicare de materiale pentru conferinţe, seminare, mese rotunde, workshopuri şi prezentări, închiriere spaţii, utilităţi, amenajare standuri şi spaţii de conferinţe, achiziţie sau închiriere mijloace fixe şi/sau obiecte de inventar necesare desfăşurării evenimentului, transmitere de invitaţii, onorarii traineri, cheltuieli de protocol, cheltuieli aferente deplasării şi cazării artizanilor şi meşteşugarilor, cheltuieli pentru promovare în mediul on line şi social media, realizare content, realizare site eveniment, realizare identitate vizuală eveniment, realizare/promovare spot video eveniment, realizare grafică, închiriere corturi/pavilioane pentru evenimente în aer liber, promovare indoor/outdoor, organizarea de spectacole artistice în incinta şi pe perioada târgului, organizarea de ateliere de lucru ale meştesugarilor, organizarea de conferinţe, seminare, mese rotunde, workshopuri, prezentări, întâlniri de lucru pentru dezvoltarea programelor pentru meşteşuguri şi artizanat, precum şi alte cheltuieli necesare organizării manifestărilor din cadrul evenimentului.

    3. Bugetul, numărul estimat de beneficiari şi durata schemei de ajutor de minimis,
    3.1. Schema este valabilă până la 31 decembrie 2027, plăţile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2028.
    3.2. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2024 este de 1.000 mii lei. Prin implementarea Programului se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de 100 de beneficiari în anul 2024.
    3.3. Bugetul estimat pentru implementarea măsurii în intervalul 2024-2027 este de 4.000 mii lei, reprezentând câte 1.000 mii lei pentru fiecare an, numărul estimat de beneficiari pentru această perioadă fiind de 400, reprezentând câte 100 pentru fiecare an.

    4. Tipurile de ajutor financiar de minimis
    4.1. Se asigură participarea gratuită la târg pentru aplicanţii selectaţi în urma înscrierii electronice în cadrul programului.
    4.2. (1) Vor fi suportate cheltuieli pentru cazarea şi transportul beneficiarilor şi al produselor acestora la/de la eveniment în sumă forfetară de 2500 lei/beneficiar. în cazul beneficiarilor reprezentaţi de societăţi cooperative, inclusiv societăţi cooperative meşteşugăreşti mixte, de asociaţii sau fundaţii, suma forfetară de 2500 lei se acordă fiecărui expozant înscris distinct în aplicaţia electronică de către beneficiar, în limita a maximum 10 expozanţi înscrişi de aceeaşi organizaţie.
    (2) Decontarea se va face în baza cererii beneficiarului şi a procesului verbal de participare la eveniment.

    4.3. Beneficiarii de ajutor de minimis în cadrul Programului

    (1) Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: întreprinderi mici şi mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, societăţile cooperative, inclusiv societăţile cooperative meşteşugăreşti mixte, persoanele fizice autorizate care desfăşoară activităţi economice în mod independent, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, precum şi asociaţiile profesionale sau fundaţiile, după caz, care se încadrează la data solicitării în una dintre următoarele categorii:
    a) sunt organizate în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, sau în baza Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri, cu modificările şi completările ulterioare şi îndeplinesc condiţiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) sunt persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale (înregistrate în registrul comerţului şi autorizate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, care desfăşoară activităţi în domeniul meşteşugurilor, în special al celor tradiţionale şi în domeniul artei populare şi artizanatului;
    c) sunt constituite ca asociaţii profesionale sau fundaţii şi au ca scop promovarea meşteşugurilor şi a meseriilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual, a produselor şi serviciilor cu specific tradiţional, inclusiv din domeniul artei populare şi artizanatului.


    (2) Societăţile cooperative, inclusiv societăţile cooperative meşteşugăreşti mixte, asociaţiile sau fundaţiile, pot aplica în numele meşteşugarului/artizanului expozant, membru al organizaţiei. Acestea pot înscrie un număr de maximum 10 expozanţi de organizaţie.


    5. Criterii de eligibilitate

    (1) Pot beneficia de prevederile Programului beneficiarii eligibili conform art. 4.3 care îndeplinesc cumulativ la data înscrierii electronice următoarele criterii:
    a) au capital social integral privat;
    b) se încadrează în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) au ca obiect de activitate producerea şi/sau comercializarea sau promovarea produselor care păstrează specificul execuţiei manuale şi artizanale, prestarea serviciilor care presupun un număr mare de operaţii executate manual sau au ca scop promovarea meşteşugurilor, a meseriilor, a produselor şi a serviciilor cu specific tradiţional;
    d) sunt înregistraţi şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
    e) au completat în aplicaţia electronică formularul de înscriere (Anexa nr. 1), au încărcat documentele specificate în anexă, iar în urma verificării acestora au fost selectaţi să participe la eveniment;
    f) Nu au depăşit plafonul de minimis de 300.000 Euro pe durata ultimilor 3 ani pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 2023/2831 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri europene.


    (2) În cazul în care, prin acordarea unor noi ajutoare de minimis, s-ar depăşi plafonul maxim menţionat la lit. i alin. (1), întreprinderea solicitanta nu poate beneficia de ajutor în baza prezentei scheme.

    6. Reguli privind cumulul ajutoarele de minimis
    a) Ajutorul de minimis se consideră acordat în momentul în care dreptul legal de a beneficia de acesta este conferit întreprinderii, în temeiul legislaţiei naţionale aplicabile, indiferent de data la care ajutorul de minimis este plătit.
    b) Ajutorul se acordă întreprinderilor în limita sumei reprezentată de pragul de minimis, astfel: valoarea brută*1 totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice nu poate depăşi echivalentul în lei*2 a 300.000 Euro pe durata ultimilor 3 ani, indiferent dacă ajutorul a fost acordat din surse naţionale sau europene. Perioada de 3 ani care trebuie luată în considerare ar trebui evaluată în mod continuu. Pentru fiecare nou ajutor de minimis acordat, trebuie luată în considerare valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate în ultimii 3 ani.
        *1 plafoanele ajutorului de minimis sunt exprimate în numerar, ca valoare brută, adică înainte de orice deducere de impozite şi taxe.
        *2 la data semnării contractului de finanţare.

    c) În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe durata ultimilor 3 ani, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 300.000 de euro, echivalent în lei, întreprinderea solicitanta nu poate de prevederile prezentei scheme.
    d) În cazul fuziunilor sau al achiziţiilor, atunci când se stabileşte dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziţia depăşeşte plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziţie rămân legal acordate.
    e) În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, şi anume, în principiu, întreprinderii care preia activităţile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. în cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporţional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.
    f) Ajutorul de minimis acordat prin prezenta schemă poate fi cumulat cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 2023/2832*1 al Comisiei.
     *1 Regulamentul (UE) 2023/2832 al Comisiei din 13 decembrie 2023 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general (JO L, 2023/2832, 15.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2832/oj).

    g) Ajutorul de minimis acordat prin prezenta schemă poate fi cumulat cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentele (UE) nr. 1408/2013*2 şi Regulamentul (UE) nr. 717/2014*3 ale Comisiei în limita plafonului relevant prevăzut la articolul 3 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 2023/2832.
     *2 Regulamentul (UE) nr. 1408/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul agricol (JO L 352, 24.12.2013, p. 9).
     *3 Regulamentul (UE) nr. 717/2014 al Comisiei din 27 iunie 2014 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis în sectorul pescuitului şi acvaculturii (JO L 190, 28.6.2014, p. 45).

    h) Ajutorul de minimis acordat în conformitate cu prezenta schemă nu se cumulează cu ajutoare de stat acordate pentru aceleaşi costuri eligibile sau cu ajutoare de stat acordate pentru aceeaşi măsură de finanţare de risc dacă o astfel de cumulare ar depăşi intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului stabilită pentru condiţiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptat(ă) de Comisie. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru costuri eligibile specifice sau care nu pot fi asociate unor astfel de costuri pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament sau al unei decizii de exceptare pe categorii adoptat(e) de Comisie.

    7. În cadrul Programului nu sunt eligibile:

    (1) a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse pescăreşti şi de acvacultură;
    b) ajutoarele acordate întreprinderilor care desfăşoară activităţi de prelucrare şi comercializare a produselor pescăreşti şi de acvacultură, în cazul în care cuantumul ajutoarelor este stabilit pe baza preţului sau a cantităţii de produse achiziţionate sau introduse pe piaţă;
    c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul producţiei primare de produse agricole;
    d) ajutoarele acordate întreprinderilor care desfăşoară activităţi de prelucrare şi comercializare a produselor agricole, în unul din următoarele cazuri:
    (i) atunci când valoarea ajutoarelor este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii de produse de acest tip achiziţionate de la producători primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile respective;
    (ii) atunci când ajutoarele sunt condiţionate de transferarea lor parţială sau integrală către producătorii primari

    e) ajutoarele destinate activităţilor legate de export către ţări terţe sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor direct legate de cantităţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export
    f) ajutoarele condiţionate de utilizarea preferenţială a bunurilor şi serviciilor naţionale faţă de bunurile şi serviciile importate


    (2) În cazul în care o întreprindere îşi desfăşoară activitatea atât în unul dintre sectoarele exceptate enumerate mai sus la alin. (1) cât şi în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al Regulamentului (UE) nr. 2023/2831, prevederile prezentei scheme se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.

    (3) Pentru a beneficia de prevederile schemei, întreprinderea în cauză trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităţilor sau o distincţie între conturi, că activităţile desfăşurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare al Regulamentului 2023/2831 nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă.

    8. Modalitatea de derulare a Programului
     MEAT, prin AIMMT Ploieşti, administrează, gestionează şi derulează programele de încurajare şi stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat, la nivel naţional şi la nivel local şi asigură managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea (CE) nr.361 din 6 mai 2003.
    8.1. Înscrierea în Program şi solicitarea acordului de principiu pentru participarea la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat se face prin completarea în aplicaţia electronică a formularului de înscriere (Anexa nr. 1)şi încărcarea documentelor specificate în anexă.
    8.2. Data de la care este activă completarea formularului de înscriere se comunică pe site-ul instituţiei înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
    8.3. În vederea obţinerii acordului de principiu pentru participarea la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat, operatorul economic va completa şi va transmite formularul de înscriere în Program (Anexa nr. 1) începând cu ora 10,00 a primei zile de înscriere până la ora 20,00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire până la epuizarea locurilor aferente târgului. Admiterea în Program se va face în ordinea înscrierii.
    8.4. Formularul de înscriere, corect şi integral completat, va putea fi transmis în aplicaţia electronică. Actele care se vor ataşa la înscriere sunt următoarele:
    a) cererea-tip de participare la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat (Anexa nr. 2);
    b) declaraţia pe propria răspundere privind ajutoarele de stat şi ajutoarele de minimis primite (Anexa nr. 3);
    c) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii pentru anul fiscal anterior (cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale şi numărul mediu anual de salariaţi, stabilite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi calculate potrivit Anexei nr. 4);
    d) declaraţie pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
    e) copia certificată a buletinului de identitate/cărţii de identitate al/a reprezentantului legal al întreprinderii solicitante, precum şi a persoanei participante/meşter popular;
    f) împuternicirea semnată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de participare la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat (Anexa nr. 7);
    g) fotografii cu minimum 3 (trei) produse artizanale/meşteşugăreşti realizate/comercializate de către solicitant;
    h) declaraţie pe propria răspundere semnată de reprezentantul legal al solicitantului că nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene/Consiliului Concurenţei sau a altui furnizor de ajutor de stat/de minimis de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa a fost integral recuperată (Anexa nr. 3).

    8.5. După încheierea perioadei de înscriere, MEAT/AIMMT Ploieşti vor face public pe site-ul instituţiei lista cu solicitanţii înscrişi în Program.

    9. Verificarea şi selecţia beneficiarilor
    9.1. Verificarea şi selecţia aplicanţilor se vor face de către unitatea de implementare programe denumită în continuare UIP, din cadrul AIMMT Ploieşti.
    9.2. În vederea administrării corespunzătoare a Programului, în cadrul AIMMT Ploieşti se constituie UIP, ale cărei număr de persoane, atribuţii şi responsabilităţi vor fi stabilite prin decizia directorului general al AIMMT Ploieşti.
    9.3. UIP din cadrul AIMMT Ploieşti va verifica, în termen de 5 zile lucrătoare de la afişarea pe site a listei cu solicitanţii înscrişi în Program, documentaţia încărcată online. Se pot solicita clarificări sau completări ale documentelor încărcate în aplicaţie, cu termen de răspuns 2 zile. După finalizarea verificării, UIP din cadrul AIMMT Ploieşti va transmite aplicanţilor scrisoare de respingere în cazul în care se constată că:
    - documentaţia încărcată este incorectă;
    – solicitanţii au declarat în formularul de înscriere informaţii care nu sunt corecte/reale;
    – solicitanţii nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute în prezenta procedură;
    – activitatea solicitantului sau produsele/serviciile pe care le comercializează/produce nu face/fac obiectul prezentului program conform prezentei proceduri de implementare.
        Pentru solicitanţii acceptaţi de principiu de către UIP, AIMMT Ploieşti va transmite prin intermediul poştei electronice o scrisoare de înştiinţare privind acceptarea participării la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat, în limita locurilor disponibile.

    9.4. MEAT/AIMMT Ploieşti va publica pe site-ul instituţiei lista cu aplicanţii admişi şi respinşi pentru participare la târgul naţional, păstrând ordinea înscrierii în program.

    10. Primirea şi soluţionarea contestaţiilor
    10.1. În conformitate cu dispoziţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim în urma comunicării UIP, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situaţii.
    10.2. Astfel, solicitantul se poate adresa AIMMT Ploieşti, formulând o contestaţie în termen de maximum 2 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere.
    10.3. Contestaţia se formulează în scris prin aplicaţie sau prin intermediul adresei de e-mail a agenţiei Ploieşti şi va cuprinde:
    - datele operatorului economic;
    – obiectul contestaţiei;
    – motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
    – dovezile pe care se întemeiază;
    – semnătura reprezentantului legal al operatorului economic sau a împuternicitului acestuia.

    10.4. Termenul de soluţionare este de 3 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei.
    10.5. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin intermediul adresei de e-mail.
    10.6. Pentru soluţionarea contestaţiilor se va constitui în cadrul AIMMT Ploieşti o comisie de soluţionare a contestaţiilor.
    10.7. Numărul de persoane, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor fi stabilite prin decizia directorului general al AIMMT Ploieşti.

    11. Decontarea cheltuielilor cu participarea la eveniment
    11.1. Participanţii vor depune la Agenţia organizatoare cererea-tip de decontare (Anexa nr.6) pentru acordarea sumei forfetare de 2500 lei/beneficiar, în maximum 10 zile lucrătoare de la închiderea târgului. Pentru decontarea sumei forfetare, participanţii au obligaţia de a fi prezenţi la Târgul naţional pentru meşteşuguri şi artizanat pe întreaga perioadă de desfăşurare a acestuia. Absenţa în oricare dintre zilele târgului conduce la neacordarea alocaţiei financiare nerambursabile.
    11.2. Nerespectarea oricărei prevederi stipulate de prezenta procedură de către beneficiari duce la neacordarea alocaţiei financiare nerambursabile sub formă de sumă forfetară.
    11.3. (1) Recuperarea ajutorului de minimis acordat, în caz de nerespectare a prezentei proceduri, se va efectua conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.
    (2) Valoarea ajutorului de minimis de recuperat se completează şi cu valoarea dobânzii aferente, datorată de la data plăţii ajutorului până la data recuperării integrale a acestuia. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 140 din 30.04.2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1.589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 248 din 24.09.2015.
    (3) Procedura de calcul a dobânzii se stabileşte prin instrucţiuni emise de Consiliul Concurenţei, regăsită la adresa: http://www.renascc.eu/wp-content/uploads/2020/12/ilovepdf merged-2.pdf.
    (4) Furnizorul îşi rezervă dreptul de a stopa acordarea / plata ajutorului de minimis sau de a solicita recuperarea ajutorului de minimis deja plătit, în cazul în care documentele şi informaţiile furnizate de către beneficiar, în documentele depuse, se dovedesc a fi incorecte sau false.

    11.4. Schema de ajutor de minimis va fi publicată pe site-ul MEAT, iar în termen de 15 zile de la data adoptării se transmite spre informare Consiliului Concurenţei, în conformitate cu art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.
    11.5. Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme de minimis se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022.
    11.6. (1) MEAT, prin AIMMT Ploieşti, va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic că este respectată regula cumulului la nivelul întreprinderii unice, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul ultimilor 3 ani fie din surse de la bugetul de stat sau de la bugetul autorităţilor locale, fie din surse europene, nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice pragul de 300.000 de euro, echivalentul în lei.
    (2) Perioada de 3 ani care trebuie luată în considerare ar trebui evaluată în mod continuu. Pentru fiecare nou ajutor de minimis acordat, trebuie luată în considerare valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate în ultimii 3 ani.
    (3) Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri naţionale sau din fonduri europene.

    11.7. Furnizorul de ajutor de minimis, respectiv AIMMT Ploieşti, păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat/ajutorului de minimis.
    11.8. Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul Programului vor ţine o evidenţă specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis şi a altor ajutoare de stat. Aceştia sunt obligaţi să arhiveze evidenţa specifică şi să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.
    11.9. Pe baza unei cereri scrise, MEAT va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
    11.10. Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate aflate în derulare şi de a dispune măsurile ce se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.
    11.11. Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat şi de minimis, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 441/2022, toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel naţional.
    11.12. În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.
    11.13. În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.
    11.14. Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la31 martie a anului următor anului de raportare.
    11.15. Furnizorul va informa Consiliul Concurenţei cu privire la orice modificare adusă măsurilor de sprijin, în termen de 5 zile de la momentul la care acest eveniment a avut loc.
    11.16. Furnizorul are obligaţia, conform prevederilor art. 29 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014, de a încărca în Registrul electronic al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) datele şi informaţiile referitoare la prezenta procedură de minimis într-un termen de maximum 10 (zece) zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.
    11.17. Administratorul schemei de ajutor de minimis are obligaţia de a încărca în RegAs contractele de finanţare şi contractele de subvenţie, în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data semnării actelor sau efectuării plăţilor, iar informaţiile referitoare la ajutoarele de minimis plătite, eventualele obligaţii de rambursare şi rambursări efective aferente acestora etc. în termen de maximum 10 zile, după caz.

    12. Confidenţialitate
    12.1. Documentele justificative depuse de către solicitanţi în cadrul Programului sunt confidenţiale, membrii UIP având obligaţia de a nu dezvălui informaţiile menţionate în acestea către terţe persoane, cu excepţia cazului în care informaţiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuţiilor ce le revin.
    12.2. MEAT şi AIMMT Ploieşti sunt autorizate să publice, în orice formă şi mediu, incluzând internetul, informaţiile referitoare la numele beneficiarului, suma şi/sau scopul cheltuielilor decontate, aşezarea geografică (localitatea şi judeţul), materiale foto şi video realizate în cadrul evenimentului.
    Anexele 1-7 fac parte integrantă din prezenta Procedură.


    ANEXA 1

        la procedură
                            FORMULAR DE ÎNSCRIERE

    FORMULAR SOLICITANT

┌──────────────────────────────────────┐
│Denumirea completă a solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│Adresa solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│Judeţul │
├──────────────────────────────────────┤
│Telefon │
├──────────────────────────────────────┤
│Adresă de e-mail │
├──────────────────────────────────────┤
│Numele reprezentantului legal │
├──────────────────────────────────────┤
│Funcţia reprezentantului legal │
├──────────────────────────────────────┤
│Telefon persoană de contact │
├──────────────────────────────────────┤
│E-mail persoană de contact │
├──────────────────────────────────────┤
│Cod unic de înregistrare (după caz) │
├──────────────────────────────────────┤
│Nr. de înregistrare la Oficiul │
│Registrului Comerţului (după caz) │
├──────────────────────────────────────┤
│Nr. de înregistrare la Registrul │
│asociaţiilor şi fundaţiilor (după caz)│
├──────────────────────────────────────┤
│Certificat de înregistrare / înscriere│
│/ înmatriculare (după caz) │
├──────────────────────────────────────┤
│Actul constitutiv (după caz) │
├──────────────────────────────────────┤
│Statutul (după caz) │
├──────────────────────────────────────┤
│Cererea de participare la Târgul │
│Naţional pentru Meşteşuguri şi │
│Artizanat │
├──────────────────────────────────────┤
│Declaraţie pe proprie raspundere │
│privind ajutoarele de stat şi │
│ajutoarele de minimis │
├──────────────────────────────────────┤
│Declaraţia pe propria răspundere │
│privind încadrarea în categoria │
│întreprinderilor mici şi mijlocii │
├──────────────────────────────────────┤
│Declaraţie pe proprie răspundere că nu│
│are datorii la bugetul general │
│consolidat │
├──────────────────────────────────────┤
│Împuternicirea semnată de │
│reprezentantul legal al │
│solicitantului, în cazul în care o │
│altă persoană decât │
│aceasta semnează cererea de │
│participare la Târgul Naţional pentru │
│Meşteşuguri şi Artizanat │
├──────────────────────────────────────┤
│Copia certificată a buletinului de │
│identitate/cărţii de identitate al/a │
│reprezentantului legal / │
│împuternicitului întreprinderii │
│solicitante (după caz); │
├──────────────────────────────────────┤
│AIMMT de care aparţine │
├──────────────────────────────────────┤
│CIMMT de care aparţine │
├──────────────────────────────────────┤
│Categoria solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│Microîntreprindere │
├──────────────────────────────────────┤
│Întreprindere mică │
├──────────────────────────────────────┤
│Întreprindere mijlocie │
├──────────────────────────────────────┤
│Societate cooperativă │
├──────────────────────────────────────┤
│Societate mestesugărească mixtă │
├──────────────────────────────────────┤
│Întreprindere familială │
├──────────────────────────────────────┤
│Întreprindere individuală │
├──────────────────────────────────────┤
│PFA │
├──────────────────────────────────────┤
│Asociaţie │
├──────────────────────────────────────┤
│Fundaţie │
├──────────────────────────────────────┤
│Codul CAEN principal al firmei: │
├──────────────────────────────────────┤
│Obiectul de activitate pe care se │
│accesează Programul: │
├──────────────────────────────────────┤
│Obiectivul general/scopul asociaţiei -│
│fundaţiei: │
├──────────────────────────────────────┤
│Suma forfetară solicitată: maximum │
│2500 lei │
└──────────────────────────────────────┘


    FORMULAR EXPOZANT

┌──────────────────────────────────────┐
│Numele expozantului care va participa │
│la targ din partea solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│CNP expozant care va participa la targ│
│din partea solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│Act de identitate/ pasaport │
│expozantului care va participa la targ│
│din partea solicitantului │
├──────────────────────────────────────┤
│Tipul de meşteşug/artizanat: │
├──────────────────────────────────────┤
│Prezentare expozant şi lucrări │
│realizate │
├──────────────────────────────────────┤
│Ataşează minim 3 (trei) fotografii cu │
│produse artizanale/meşteşugăreşti │
│realizate/comercializate care vor fi │
│prezentate la Târgul Naţional pentru │
│Artizanat şi Meşteşuguri │
└──────────────────────────────────────┘

        Aplicaţia informatică va permite încărcarea tuturor documentelor solicitate în cadrul procedurii de implementare a programului.

    ANEXA 2

        la procedură
                               CERERE-TIP DE PARTICIPARE
                    LA TÂRGUL NAŢIONAL PENTRU MEŞTEŞUGURI ŞI ARTIZANAT
               (Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba română)
    SECŢIUNEA A
    Date solicitant

    Operatori economici
     Subscrisa ................. având datele de identificare menţionate în Formularul de înscriere (Anexa nr. 1 la Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului ........) reprezentantă legal prin dl/dna .............., având calitatea de ............., solicit participarea în condiţiile prevederilor Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului (Program), la Târgul Naţional pentru Artizanat şi Meşteşuguri.
        Cont bancar*1 ................. deschis la Banca ...............
        Nr. cont ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului/nr. ................ în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
        .......................................

        Forma juridică: .......................
        Forma de proprietate 100%privată DA [ ] NU [ ]
        Capitalul social: lei deţinut de
    - persoane fizice %
    – persoane juridice %

        Numărul mediu anual de salariaţi (în anul fiscal anterior) ..........................
        Cifra de afaceri anuală netă (conform ultimei situaţii financiare anuale la ANAF) ............. lei
        Precizaţi numărul de persoane care participă la târgul naţional pentru artizanat şi meşteşuguri din partea solicitantului .......... şi completaţi datele de mai jos pentru toţi însoţitorii.
        Dl/Dna ..........., având funcţia de ........ identificat cu BI/CI Seria ......... Nr .............
     *1 Cont deschis la bănci comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    SECŢIUNEA B
    Categoria solicitantului
        Bifaţi categoria în care vă încadraţi:

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Microîntreprindere│Întreprindere │
│Întreprindere mică│familială │
│Întreprindere │Întreprindere │
│mijlocie │individuală │
│Societate │Persoană fizică │
│cooperativă │autorizată │
│Asociaţii │Societate │
│profesionale │meşteşugărească │
│Fundaţii/Asociaţii│mixtă │
└──────────────────┴───────────────────┘


        Codul CAEN principal al firmei este ......................................
        Obiectul de activitate pe care se accesează Programul este ...............
        Obiectivul general/scopul asociaţiei - fundaţiei: ........................
        Tipul de meşteşug practicat ..............................................
        Descrieţi produsele/serviciile meşteşugăreşti de mică industrie şi artizanale/produse de artă populară, pe care dumneavoastră le realizaţi/societatea dumneavoastră le dezvoltă prin activitatea desfăşurată, respectând definiţia din Procedura
        Menţionaţi produsele de meşteşug/artizanat cu care participaţi la târgul naţional pentru artizanat şi meşteşuguri.
        Organizaţiateliere de lucru în timpul târgului? [Da] [Nu]

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘

        NOTĂ!
        Solicitantul nu este obligat să suporte nici o taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii AIMMT pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.
        În cadrul Programului vor fi acceptate numai cererile-tip de participare la Târgul Naţional pentru Meşteşuguri şi Artizanat care sunt completate în mod corect, orice modificare a conţinutului acestora faţă de varianta transmisă şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, atrăgând după sine respingerea finanţării.

        Semnătura autorizată solicitantului *
        Numele ......................
        Semnătura ...................
        Data semnării ...............
        * Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal societatea.

    ANEXA 3

        la procedură
                                      Declaraţie pe propria răspundere
        Operatori economici
        Subsemnatul(a) ........., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ......... nr. ......., eliberat(ă) de ........ la data de ......, cu domiciliul în localitatea ........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ......, în calitate de reprezentant legal al solicitantului ......., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
        Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
    De asemenea, declar pe propria răspundere că la nivelul întreprinderii unice, în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs:
        [ ] nu am beneficiat de ajutoare de stat şi de ajutoare de minimis;
        [ ] am beneficiat de ajutoare de stat şi de ajutoare de minimis:


┌────┬──────────┬──────────┬────────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │Programul │ │
│ │Anul │ │ │prin care │Cuantumul │
│Nr. │acordării │Forma │Instituţia │a │ajutorului│
│crt.│ajutorului│ajutorului│finanţatoare│beneficiat│acordat │
│ │ │ │ │de │ │
│ │ │ │ │finanţare │ │
├────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┴──────────┴────────────┴──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────┘

    în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 2023/2831 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene a ajutoarelor de minimis.
        Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că întreprinderea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege.
        Declar pe propria răspundere că împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat/ajutor de minimis sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate.
        Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alţi furnizori de ajutor de stat pe aceleaşi costuri eligibile pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;
        Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat de ajutoare ilegale;
        Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
        Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic*2
        Numele .....................
        Funcţia: ...................
        Semnătura ..................
        Data semnării: .............
        *2 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

    ANEXA 4.1

        la procedură
                                                 DECLARAŢIE
                                 privind încadrarea întreprinderii în categoria
                                      întreprinderilor mici şi mijlocii
    I. Datele de identificare ale întreprinderii
        Denumirea întreprinderii ............................
        Adresa sediului social ..............................
        Cod unic de înregistrare .............................
        Numele şi funcţia ....................................
        (Preşedintele Consiliului de Administraţie, Director general sau echivalent)

    II. Tipul întreprinderii
        Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
        [ ] Întreprindere autonomă în acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declaraţia, fără anexa nr. 4 la Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului aprobată prin ordinul ministrului nr. ...../......... (procedură).
        [ ] Întreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 4 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
        [ ] Întreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 4 la procedură, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.

    III. Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*3

┌──────────────────────────────────────┐
│Exerciţiul financiar de referinţă*4 │
├───────────┬───────────────┬──────────┤
│Numărul │Cifra de │Active │
│mediu anual│afaceri anuală │totale │
│de │netă (mii lei/ │(mii lei/ │
│salariaţi │mii €) │mii €) │
├───────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │
├───────────┼───────────────┼──────────┤
│ │ │ │
└───────────┴───────────────┴──────────┘


┌───────────────────────┬──────────────┐
│Important: Precizaţi │ │
│dacă, faţă de │ │
│exerciţiul financiar │[ ] Nu │
│anterior, datele │[ ] Da (în │
│financiare au │acest caz se │
│înregistrat modificări │va completa şi│
│care determină │se va ataşa o │
│încadrarea │declaraţie │
│întreprinderii într-o │referitoare la│
│altă categorie │exerciţiul │
│(respectiv │financiar │
│micro-întreprindere, │anterior) │
│întreprindere mică, │ │
│mijlocie sau mare). │ │
└───────────────────────┴──────────────┘


        Declar pe propria răspundere că datele din această declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
        Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic*5
        Numele ..................
        Funcţia: .................
        Semnătura ................
        Data semnării: ...........
     *3 Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.
        *4 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi
        *5 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

    ANEXA 4.2

        la procedură
                                             CALCULUL
                                pentru întreprinderile partenere sau legate
        Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
    - secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe adiţionale);
    – secţiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe adiţionale).

        Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

┌─────────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă - anul 2023 │
├────────────────┬─────────┬───────┬──────┤
│ │ │Cifra │ │
│ │ │de │Total │
│ │Numărul │afaceri│active│
│ │mediu │anuală │(mii │
│ │anual de │netă ( │lei/ │
│ │salariaţi│mii lei│mii €)│
│ │ │/ mii │ │
│ │ │€) │ │
├────────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│1. Datele*6 │ │ │ │
│întreprinderii │ │ │ │
│solicitante sau │ │ │ │
│din situaţiile │ │ │ │
│financiare │ │ │ │
│anuale │ │ │ │
│consolidate (se │ │ │ │
│vor introduce │ │ │ │
│datele din │ │ │ │
│tabelul B1 din │ │ │ │
│secţiunea B*7) │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│2. Datele │ │ │ │
│cumulate în mod │ │ │ │
│proporţional ale│ │ │ │
│tuturor │ │ │ │
│întreprinderilor│ │ │ │
│partenere, dacă │ │ │ │
│este cazul (se │ │ │ │
│vor introduce │ │ │ │
│datele din │ │ │ │
│secţiunea A) │ │ │ │
├────────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│3. Datele │ │ │ │
│cumulate ale │ │ │ │
│tuturor │ │ │ │
│întreprinderilor│ │ │ │
│legate (dacă │ │ │ │
│există) - dacă │ │ │ │
│nu au fost deja │ │ │ │
│incluse prin │ │ │ │
│consolidare la │ │ │ │
│pct. 1 din acest│ │ │ │
│tabel (se vor │ │ │ │
│introduce datele│ │ │ │
│din tabelul B2 │ │ │ │
│din secţiunea B)│ │ │ │
├────────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│TOTAL │ │ │ │
└────────────────┴─────────┴───────┴──────┘

        Datele incluse în secţiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din Anexa nr. 4 la Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis.
        *6 Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se declară pe propria răspundere.
        *7 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.
    SECŢIUNEA A

                                       ÎNTREPRINDERI PARTENERE
        Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.
        Date de identificare şi date financiare preliminare

    Tabelul A.1

┌───────────────────────────────────────────────────┬─────────┬───────┬──────┐
│Întreprinderea parteneră - Date de identificare │ │ │ │
├──────────────┬────────┬────────────┬──────────────┤ │Cifra │ │
│ │ │ │Numele şi │ │de │Active│
│ │ │ │prenumele │Numărul │afaceri│totale│
│ │ │ │Preşedintelui │mediu │anuală │(mii │
│Numele sau │Adresa │Cod unic de │Consiliului de│anual de │netă │lei/ │
│denumirea │sediului│înregistrare│administraţie,│salariaţi│(mii │mii │
│întreprinderii│social │ │Directorului │ │lei/mii│€) │
│ │ │ │General sau │ │€) │ │
│ │ │ │echivalentului│ │ │ │
│ │ │ │acestuia │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│3. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│4. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│5. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│6. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│7. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│8. │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┴────────┴────────────┴──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│Total: │ │ │ │
└───────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────┴──────┘

        NOTĂ:
        Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră. Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate " (referitor la întreprinderile partenere).
        Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugaţi "fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.


    FIŞA DE PARTENERIAT
    1. Date de identificare a întreprinderii
        Denumirea întreprinderii
        .........................................

        Adresa sediului social
        .........................................

        Codul unic de înregistrare
        .........................................

        Numele, prenumele şi funcţia .........Preşedintelui Consiliului de administraţie, Directorului general sau echivalent......

    2. Date referitoare la întreprinderea legată

┌──────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă - anul 2023 │
├─────┬───────────┬───────────┬────────┤
│ │Numărul │Cifra de │Active │
│ │mediu anual│afaceri │totale*9│
│ │de │anuală netă│(mii lei│
│ │salariaţi*8│(mii lei/ │/ mii €)│
│ │ │mii €) │ │
├─────┼───────────┼───────────┼────────┤
│Total│ │ │ │
└─────┴───────────┴───────────┴────────┘

        NOTĂ:
        Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.


    3. Calculul proporţional
    a) Indicaţi exact proporţia deţinută*10 de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
        Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)

    b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.
    Tabelul de parteneriat - A.2

┌───────────┬─────────┬───────┬────────┐
│ │ │Cifra │ │
│ │ │de │ │
│ │Numărul │afaceri│Active │
│Procent │mediu │anuală │totale*3│
│ │anual de │netă │(mii lei│
│ │salariaţi│(mii │/ mii €)│
│ │ │lei/mii│ │
│ │ │€) │ │
├───────────┼─────────┼───────┼────────┤
│Valoare │ │ │ │
│rezultată │ │ │ │
│în urma │ │ │ │
│aplicării │ │ │ │
│celui mai │ │ │ │
│mare │ │ │ │
│procent la │ │ │ │
│datele │ │ │ │
│introduse │ │ │ │
│în tabelul │ │ │ │
│de la pct. │ │ │ │
│1. │ │ │ │
└───────────┴─────────┴───────┴────────┘


        Aceste date se vor introduce în Tabelul A.1.
        *8 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
        *9 Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
        *10 Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.

    SECŢIUNEA B
    ÎNTREPRINDERI LEGATE
    2. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
        [ ] Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
        [ ] Cazul 2: întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).
        NOTĂ:
    Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*11.
    *11 Definiţia întreprinderii legate din Legea nr. 346/2004 privind stimularea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.



    2. Metode de calcul pentru fiecare caz
    Cazul 1: Situaţiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul b1 de mai jos.
    Tabelul B1

┌─────┬────────────┬───────────┬───────┐
│ │Numărul │Cifra de │Active │
│ │mediu anual │afaceri │totale │
│ │de │anuală netă│(mii │
│ │salariaţi*12│(mii lei/ │lei/ │
│ │ │mii €) │mii €) │
├─────┼────────────┼───────────┼───────┤
│Total│ │ │ │
└─────┴────────────┴───────────┴───────┘

    *12 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
        Datele introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│Identificarea întreprinderilor incluse prin │
│consolidare │
├──────────────┬────────┬────────────┬──────────────┤
│ │ │ │Numele şi │
│ │ │ │prenumele │
│Întreprinderea│ │ │preşedintelui │
│legată │Adresa │Cod unic de │consiliului de│
│(denumire/date│sediului│înregistrare│administraţie,│
│de │social │ │directorului │
│identificare) │ │ │general sau │
│ │ │ │echivalentului│
│ │ │ │acestuia │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┤
│A. │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┤
│B. │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┤
│C. │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┤
│D. │ │ │ │
├──────────────┼────────┼────────────┼──────────────┤
│E. │ │ │ │
└──────────────┴────────┴────────────┴──────────────┘

        NOTĂ:
        Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
        Datele aferente acestora şi o "fişă de parteneriat" trebuie adăugate la secţiunea A.


    Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2.
    Tabelul B2

┌──────────────┬─────────┬───────┬──────┐
│ │ │Cifra │ │
│ │ │de │Active│
│ │Numărul │afaceri│totale│
│întreprinderea│mediu │anuală │(mii │
│numărul: │anual de │netă │lei/ │
│ │salariaţi│(mii │mii €)│
│ │ │lei/ │ │
│ │ │mii €) │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│1. *) │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│2. * │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│3. *) │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│4.*) │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│5. *) │ │ │ │
├──────────────┼─────────┼───────┼──────┤
│Total │ │ │ │
└──────────────┴─────────┴───────┴──────┘

        *) Ataşaţi câte o "fişă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
        NOTĂ
        Datele rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate " (privind întreprinderile legate)


        Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic*13
        Numele ...........................
        Funcţia: .........................
        Semnătura ........................
        Data semnării: ...................
        *13 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).
                                              FIŞA
                      privind legătura dintre întreprinderi nr. ..... din tabelul B2, secţiunea B
                        (numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse
                          în situaţiile financiare anuale consolidate)
    2. Date de identificare a întreprinderii
        Denumirea întreprinderii
        ...............................................

        Adresa sediului social
        ...............................................

        Codul unic de înregistrare
        ...............................................

        Numele, prenumele şi funcţia
        ...... (preşedinte consiliului de administraţie, director general sau echivalent) ......


    2. Date referitoare la întreprindere

┌──────────────────────────────────────┐
│Perioada de referinţă anul 2023 │
├─────┬────────────┬───────────┬───────┤
│ │Numărul │Cifra de │Active │
│ │mediu anual │afaceri │totale │
│ │de │anuală netă│(mii │
│ │salariaţi*14│(mii lei/ │lei/ │
│ │ │mii €) │mii €) │
├─────┼────────────┼───────────┼───────┤
│Total│ │ │ │
└─────┴────────────┴───────────┴───────┘

        Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
        NOTĂ:
        Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
        Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.


        Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic*15
        Numele ........................
        Funcţia: ......................
        Semnătura .....................
        Data semnării: ................
        *14 În cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
        *15 Cererile şi toate celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

    ANEXA 5

        la procedură
                     Lista agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi turism (AIMMT)

┌────┬─────────────┬───────────┬─────────────────────────────┐
│Nr. │ATIMMT │ │ │
│crt.│(Judeţe │ADRESA │TELEFON/ E-MAIL │
│ │arondate) │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼─────────────────────────────┤
│ │PLOIEŞTI │ │ │
│ │Prahova │ │ │
│ │Dâmboviţa │ │ │
│ │Argeş │ │ │
│ │Teleorman │Bd. │ │
│ │Bucureşti │Republicii,│ │
│ │Ilfov │nr. 12, Bl.│Tel. 021-9059 │
│1. │Giurgiu │33, et. 1, │agentia.ploiesti@imm.gov.ro │
│ │Ialomiţa │Ploieşti, │ │
│ │Călăraşi │C.P. 100066│ │
│ │Olt │ │ │
│ │Dolj │ │ │
│ │Vâlcea │ │ │
│ │Gorj │ │ │
│ │Mehedinţi │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼─────────────────────────────┤
│ │CONSTANŢA │ │ │
│ │Constanţa │ │ │
│ │Tulcea │ │ │
│ │Brăila │ │ │
│ │Buzău │ │ │
│ │Galaţi │Bd. Tomis, │ │
│ │Vrancea │nr. 79-81, │ │
│2. │Vaslui │et. 3, │Tel. 021-9059 │
│ │Bacău │Constanţa, │agentia.constanta@,imm.eov.ro│
│ │Neamţ │C.P. 900669│ │
│ │Iaşi │ │ │
│ │Botoşani │ │ │
│ │Suceava │ │ │
│ │Alba │ │ │
│ │Harghita │ │ │
│ │Mureş │ │ │
├────┼─────────────┼───────────┼─────────────────────────────┤
│ │BRAŞOV │ │ │
│ │Braşov │ │ │
│ │Covasna │ │ │
│ │Sibiu │Str. │ │
│ │Cluj │Turnului, │ │
│ │Bihor │nr.5, │ │
│3. │Bistriţa │Clădirea │Tel. 021-9059 │
│ │Năsăud │AJOFM, et. │agentia.brasov@imm. gov.ro │
│ │Sălaj │1, Braşov, │ │
│ │Maramureş │C.P. 500152│ │
│ │Satu Mare │ │ │
│ │Caraş-Severin│ │ │
│ │Timiş Arad │ │ │
│ │Hunedoara │ │ │
└────┴─────────────┴───────────┴─────────────────────────────┘

        Contact Call-Center dedicat măsurilor de sprijin 021-9059.

    ANEXA 6

        la procedură
                                   CERERE-TIP DE DECONTARE
                        (Se completează toate rubricile din formularul-tip
                            în limba română, prin tehnoredactare)
        Operatori economici
        Subscrisa ......... având datele de identificare menţionate mai jos, reprezentată legal prin dl/dna ......., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ....... nr. ..... eliberat la data de ....., cu domiciliul în localitatea .......... str. ............... nr. ...... bl. ..... sc. ... ap. ... sectorul/judeţul ......, cod poştal ........ solicit decontarea sumei forfetare de 2500 lei, reprezentând cheltuieli de participare
        Datele de identificare ale operatorului economic:
        Denumirea operatorului economic ..............................
        Data înregistrării ...........................................
        Nr. de ordine la Oficiul Registrului Comerţului ..............
        Codul unic de înregistrare ...................................
        Sediul/Adresa ................................................
        Telefon ......... Fax ......... E-mail .......................
        Nr. cont (5070)*16 în care se solicită transferarea sumei decontate (RO) ........., deschis la Trezoreria ..............
        Cont bancar*17 .................. deschis la Banca ...................
        NrRUE .......................................
        Numele expozantului pentru care se solicita AFN ............, identificat prin BI/CI seria ... nr. ........... .
        Semnătură
        Funcţia
        Data întocmirii
     *16 pentru operatorii economici care îndeplinesc toate condiţiile de eligibilitate, în contul ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau la care sunt luaţi în evidenţă fiscală, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
        *17 în conturile deschise la bănci comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la trezoreria Statului în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
                    Viza UIP privind decontarea cheltuielilor de participare

┌──────────────┬───────────┬───────────┐
│ │Verificator│Verificator│
├──────────────┼───────────┼───────────┤
│Numele şi │ │ │
│prenumele │ │ │
├──────────────┼───────────┼───────────┤
│Semnătura │ │ │
├──────────────┼───────────┼───────────┤
│Data │ │ │
├──────────────┼───────────┼───────────┤
│probat (lei) │ │ │
└──────────────┴───────────┴───────────┘


    ANEXA 7

        la procedură
                                    MODEL ÎMPUTERNICIRE
        Subsemnatul/Subsemnata ............., legitimat prin BI/CI seria ......... nr. ....., având funcţia de .........., reprezentant legal al ........, CUI .........., cu sediul în ......., împuternicesc pe Dl/Dna ......, să reprezinte entitatea pe care o reprezint legal, în toate acţiunile necesare implementării Programului naţional multianual pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, aprobat prin Ordinul nr. .......
        Împuternicitul va întreprinde toate acţiunile şi va semna toate documentele necesare entităţii juridice ............. în implementarea programului, în numele şi pentru Reprezentantul legal.
        Reprezentant legal al ..........
        Nume Prenume ...................
        Data ................
        Semnătura............
                              ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016