Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 17 iunie 2024  de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 17 iunie 2024 de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 597 din 27 iunie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.337/1.268/2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 597 din 27 iunie 2024.
──────────
    ART. 1
    Dispoziţii generale
    (1) Prezenta procedură stabileşte cadrul de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport.
    (2) Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere internaţionale de bunuri, definite la art. 2 pct. 2^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri RO e-Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 375/2023, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, indiferent de natura acestora, precum şi transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat stabilite în baza art. 15 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022.
    (3) Prin Sistemul RO e-Transport sunt monitorizate transporturile rutiere însemnând o deplasare cu încărcătură, realizată de un vehicul rutier, efectuată pe drumurile publice având un loc de plecare/intrare pe teritoriul naţional şi un punct de sosire/ieşire de pe teritoriul naţional, pe teritoriul României.
    (4) Sistemul naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e-Transport reprezintă ansamblul de principii, reguli şi aplicaţii informatice având drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri pe teritoriul naţional.
    (5) Sistemul RO e-Transport este gestionat de către Ministerul Finanţelor, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
    (6) Pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Transport, operatorii economici trebuie să fie înregistraţi în Spaţiul privat virtual (SPV), în nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin împuternicit, cu respectarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.090/2022 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.

    ART. 2
    Declararea transporturilor de bunuri în Sistemul RO e-Transport
    (1) Categoriile de operaţiuni de transport al bunurilor cu risc fiscal ridicat pe teritoriul naţional sunt cele prevăzute la art. 2 pct. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022.
    (2) Declararea transporturilor de bunuri în Sistemul RO e-Transport se face de utilizatorii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) şi art. 8^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, în nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin împuternicit.
    (3) Pentru declararea transporturilor de bunuri, utilizatorul foloseşte mijloacele de identificare electronică pentru accesarea SPV, pentru:
    a) interconectarea aplicaţiei disponibile la nivelul emitentului cu Sistemul RO e-Transport, utilizând o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface);
    b) utilizarea aplicaţiei puse la dispoziţie în mod gratuit de către Ministerul Finanţelor, parte a Sistemului RO e-Transport, prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022.

    (4) Documentaţia tehnică pentru microservicii şi aplicaţia prevăzute la alin. (3) sunt disponibile la adresa web https://mfinante.gov.ro/ro/web/etransport.
    (5) În urma transmiterii datelor aferente unui transport de bunuri, Sistemul RO e-Transport atribuie automat un număr unic de identificare (UIT), utilizat ca referinţă în cadrul proceselor şi operaţiunilor specifice sistemului.

    ART. 3
    Date declarate în Sistemul RO e-Transport
    (1) În Sistemul RO e-Transport sunt înregistrate date referitoare la expeditor, beneficiar sau destinatar, denumirea, caracteristicile, cantităţile şi contravaloarea bunurilor transportate, locurile de încărcare şi descărcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat şi transportator, data declarată pentru începerea transportului, precum şi codul UIT generat.
    (2) În cazul în care documentele deţinute de către utilizatorii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) lit. d) şi la art. 8^1 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 nu conţin toate datele prevăzute la alin. (1), utilizatorii au obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport a datelor aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate în cadrul partidei de bunuri, cu excepţia datelor referitoare la categoria de bunuri, codurile N.C., greutatea netă şi valoarea bunurilor transportate.
    (3) Sistemul RO e-Transport permite utilizatorului să selecteze contribuabilul pentru care declară datele transporturilor cu risc fiscal ridicat în funcţie de drepturile pe care acesta le deţine.
    (4) În raport cu tipul transporturilor de bunuri prevăzute la art. 2 pct. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, declarantul va selecta tipul operaţiunii comerciale desfăşurate în funcţie de care aplicaţia informatică va activa câmpuri specifice de date.
    (5) În cazul unei partide de bunuri care face obiectul unui transport internaţional ce întruneşte condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (4) din ordin, vor fi declarate toate bunurile transportate, pentru acestea sistemul urmând să genereze un singur cod UIT.
    (6) În cazul unui transport iniţiat şi finalizat pe teritoriul naţional pentru o partidă de bunuri ce include bunuri cu risc fiscal ridicat, care întruneşte condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (4) din ordin, precum şi alte bunuri, în Sistemul RO e-Transport vor fi declarate toate categoriile de bunuri transportate, pentru acestea sistemul urmând să genereze un singur cod UIT.
    (7) Pentru transportul de bunuri efectuat în sistem grupaj se deţine un număr de coduri UIT egal cu numărul de partide de bunuri ce întrunesc condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (4) din ordin, care fac obiectul respectivului transport.
    (8) La stabilirea masei brute totale a bunurilor care fac obiectul unei partide de bunuri pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport se iau în considerare masa netă a bunurilor transportate şi masa ambalajelor necesare comercializării şi transportului bunurilor.
    (9) Stabilirea valorii totale a bunurilor care fac obiectul transportului declarat în Sistemul RO e-Transport va avea în vedere:
    a) valoarea bunurilor transportate nu include TVA;
    b) în cazul tranzacţiilor comerciale decontate în valută, conversia în lei se va face la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României valabil la data declarării transportului în Sistemul RO e-Transport;
    c) în funcţie de tipul tranzacţiei declarate în Sistemul RO e-Transport, valoarea bunurilor transportate va face referire la valoarea cunoscută potrivit documentelor comerciale, financiare sau contabile, după caz, la momentul declarării;
    d) în cazul operaţiunilor de import, valoarea bunurilor declarate este valoarea înscrisă în factura externă.

    (10) În cazul transportului bunurilor care fac obiectul exportului conform art. 2 pct. 9 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, prin intermediul unui birou vamal de export situat în alt stat membru al Uniunii Europene, transportul bunurilor se declară pentru parcursul de la locul de încărcare situat pe teritoriul naţional până la punctul rutier de trecere a frontierei la ieşirea din România.
    (11) În situaţia în care bunurile pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport nu au fost recepţionate sau au fost recepţionate parţial de beneficiarul/destinatarul menţionat în Sistemul RO e-Transport la momentul obţinerii codului UIT, bunurile nerecepţionate vor reveni în depozitul de încărcare sau în cel mai apropiat depozit al expeditorului în baza codului UIT iniţial. Returul ulterior al bunurilor care au fost recepţionate formează o nouă partidă de bunuri pentru care este necesară obţinerea unui cod UIT nou de către partea care returnează bunurile.
    (12) În situaţia prevăzută la alin. (11), în cazul unui transport internaţional de bunuri având furnizor din România, returul ulterior al bunurilor care au fost recepţionate formează o nouă partidă de bunuri pentru care este necesară obţinerea unui cod UIT nou de către furnizorul iniţial.
    (13) În situaţia prevăzută la alin. (11), după recepţionarea bunurilor returnate în cazul în care obligaţia de declarare revine furnizorului sau după neefectuarea recepţiei în cazul în care obligaţia de declarare revine beneficiarului, declarantul va menţiona returul în zona „Confirmare Transport“ a aplicaţiei informatice RO e-Transport, selectând opţiunea „Infirmat“ sau „Confirmat Parţial“, urmat de menţionarea cantităţilor returnate în câmpul de date „Comentariu confirmare“. Datele referitoare la retur vor fi menţionate în Sistemul RO e-Transport în perioada termenului de valabilitate a codului UIT.
    (14) În cazul în care bunurile pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport sunt transportate la nivel naţional cu mijloace de transport aparţinând mai multor categorii de transport: naval, feroviar, aerian, rutier etc., în Sistemul RO e-Transport se va declara numai componenta de transport rutier, situaţie în care locul de încărcare, respectiv descărcare, va fi considerat locul în care vehiculul de transport rutier va prelua sau preda, după caz, bunurile transportate.
    (15) În situaţia prevăzută la alin. (14) locul de încărcare în vehiculul de transport rutier nu va fi asimilat locului de încărcare iniţial utilizat în definirea partidei de bunuri conform art. 2 pct. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022.
    (16) Pentru declararea transportului bunurilor în cadrul unor operaţiuni comerciale reprezentând un nontransfer sau transportul bunurilor reprezentând stocuri la dispoziţia clientului prevăzute la art. 2 pct. 9 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, declaranţii vor selecta în aplicaţia informatică RO e-Transport opţiunea de transport similară în câmpul de date „Tip operaţiune“, urmată de selecţia în câmpul de date „Scopul Operaţiunii“ a unei opţiuni în concordanţă cu destinaţia bunurilor transportate.
    (17) În situaţia vânzărilor ambulante pe teritoriul naţional (vânzarea „Van Sales“), când beneficiarii bunurilor transportate nu se cunosc la plecarea în cursă, în Sistemul RO e-Transport se va selecta în câmpul de date „Tip operaţiune“ opţiunea „TTN -Transport pe Teritoriul Naţional“, în câmpul de date „Scop operaţiune“ va fi selectată opţiunea „Transfer între gestiuni“, pentru „Locul final traseu rutier“ va fi indicată cea mai îndepărtată adresă a traseului propus, urmând ca în câmpul de date „Alte informaţii“ să fie menţionate date referitoare la vânzarea ambulantă a bunurilor transportate. În acest caz, vehiculul de transport va fi considerat ca gestiunea agentului de vânzări, stocul de marfă va fi justificat ca diferenţă între cantităţile de bunuri declarate în Sistemul RO e-Transport şi bunurile livrate clienţilor pe baza documentelor justificative, iar bunurile nelivrate vor fi returnate la gestiunea depozitului în baza codului UIT obţinut iniţial.
    (18) În situaţia în care, în mod excepţional, transportul declarat în Sistemul RO e-Transport nu este finalizat în termenul de valabilitate a codului UIT prevăzut la art. 11 alin (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, declarantul va infirma transportul în Sistemul RO e-Transport şi va relua operaţiunea de declarare a transportului şi obţinere a unui nou cod UIT. Astfel, după punerea efectivă în mişcare a vehiculului pe drumurile publice, în intervalul de valabilitate a codului UIT, declarantul poate selecta în zona „Confirmare Transport“ a aplicaţiei RO e-Transport opţiunea „Infirmat“, menţionând cauza în câmpul de date „Comentariu confirmare“, urmând ca pentru respectivul transport să fie obţinut un nou cod UIT în funcţie de noile date.

    ART. 4
    Modificarea datelor declarate în Sistemul RO e-Transport după obţinerea codului UIT
    (1) În perioada celor 3 zile calendaristice prevăzute la art. 11 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, dar nu mai târziu de punerea efectivă în mişcare a vehiculului pe drumurile publice, datele declarate în Sistemul RO e-Transport pot fi modificate cu păstrarea codului UIT iniţial.
    (2) După punerea efectivă în mişcare a vehiculului pe drumurile publice, pentru actualizarea informaţiilor privind identificarea vehiculului de transport rutier, organizatorul transportului va accesa prin intermediul contului propriu din SPV aplicaţia informatică RO e-Transport.

    ART. 5
    Confirmarea datelor declarate în Sistemul RO e-Transport după obţinerea codului UIT
    (1) Sistemul RO e-Transport pune la dispoziţia utilizatorului opţiunea de confirmare a transporturilor declarate anterior. Completarea datelor în secţiunea „Confirmare transport“ se va face după finalizarea transportului.
    (2) Secţiunea „Confirmare transport“ conţine două câmpuri de date: „Confirmare achiziţie/livrare“, cu posibilitatea de a selecta din listă opţiunile „Confirmat“, Confirmat parţial“ sau „Infirmat“, şi câmpul de date „Comentariu confirmare“, în care utilizatorul poate face precizări cu privire la transportul în cauză.
    (3) În situaţia în care, până la data expirării valabilităţii codului UIT, utilizatorul nu îşi va exercita opţiunea de confirmare a transportului, Sistemul RO e-Transport va considera transportul respectiv confirmat.

    ART. 6
    Transmiterea datelor în Sistemul RO e-Transport
    (1) Declararea transporturilor de bunuri prin utilizarea modalităţii prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. a) se face prin transmiterea unui fişier XML.
    (2) După transmiterea fişierului XML, Sistemul RO e-Transport efectuează, în mod automat, următoarele operaţiuni:
    a) verificări şi validări privind structura şi sintaxa;
    b) verificări semantice.

    (3) Până la efectuarea verificărilor automate, validării şi stocării finale, datele declarate prin modalitatea prevăzută la art. 2 alin. (3) lit. a) vor avea statusul „în prelucrare“, urmând ca sistemul să returneze utilizatorului codurile UIT aferente.
    (4) După efectuarea operaţiunilor de la alin. (2) se generează un mesaj de răspuns.
    (5) În situaţia în care drept urmare a operaţiunilor prevăzute la alin. (2) nu sunt identificate erori, se aplică semnătura electronică a Ministerului Finanţelor, care atestă primirea declaraţiei în Sistemul RO e-Transport. Exemplarul original al declaraţiei se consideră fişierul de tip XML însoţit de semnătura electronică a Ministerului Finanţelor, care este pus la dispoziţia declarantului sub forma unui fişier-arhivă de tip zip.
    (6) În situaţia în care drept urmare a operaţiunilor prevăzute la alin. (2) sunt identificate erori, declaraţia nu se consideră transmisă în sistem, declarantul primind un fişier de tip XML ce conţine erorile identificate, însoţit de semnătura electronică a Ministerului Finanţelor, sub forma unui fişier-arhivă de tip zip.
    (7) După efectuarea verificărilor automate, fişierele prevăzute la alin. (5) şi (6) vor fi disponibile în sistem pentru descărcare pe o perioadă de 60 de zile de la momentul generării, iar ulterior vor fi arhivate electronic în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi eliberate la cerere.
    (8) Fişierul prevăzut la alin. (5) va fi disponibil în sistem pentru descărcare, pe perioada indicată la alin. (7), şi prin intermediul aplicaţiei prevăzute la art. 2 alin. (3) lit. b).

    ART. 7
    Notificarea părţilor implicate
    Prin intermediul Sistemului RO e-Transport se pun la dispoziţia părţii implicate în transportul pe teritoriul naţional al bunurilor cu risc fiscal ridicat, persoane din România, altele decât declarantul, următoarele date: declarantul, transportatorul, beneficiarul, data declarată pentru începerea transportului, numărul de înmatriculare al mijlocului de transport şi codul UIT.

    ART. 8
    Obligaţiile operatorului de transport
    (1) În situaţia prevăzută la art. 8^2 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, în care vehiculul de transport este echipat cu dispozitive de transmitere automată a datelor de poziţionare, operatorul de transport rutier este obligat să asigure buna funcţionare a respectivelor dispozitive pentru a îndeplini cerinţa transferului datelor curente de poziţionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaraţiei, pe toată durata traseului de transport. Înaintea pornirii pe traseu a unui transport care face obiectul Sistemului RO e-Transport sunt obligatorii introducerea codurilor UIT şi atribuirea acestora dispozitivelor de transmitere automată a datelor de poziţionare cu care este echipat vehiculul de transport în vederea transmiterii către serverele ANAF. După terminarea transportului, dispozitivele de transmitere automată a datelor de poziţionare nu vor avea alocate coduri UIT.
    (2) În situaţia prevăzută la art. 8^2 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, în care vehiculul de transport nu este echipat cu dispozitive de transmitere automată a datelor de poziţionare, operatorul de transport rutier este obligat să echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicaţii care utilizează tehnologii de poziţionare şi transmisie de date prin satelit (dispozitive de tip telefon mobil funcţionale) pe care au fost instalate modulele informatice puse la dispoziţie de către Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare.
    (3) Operatorul de transport rutier este obligat să pună la dispoziţia conducătorului auto codul UIT primit de la utilizatorii Sistemului RO e-Transport, sub orice formă inteligibilă de prezentare.

    ART. 9
    Obligaţiile conducătorului vehiculului de transport
    (1) În cazul unui transport de bunuri pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport, efectuat cu un vehicul de transport dotat cu dispozitive de tip terminal de telecomunicaţii, conducătorul vehiculului de transport are obligaţia să pornească dispozitivul de poziţionare şi să introducă codurile UIT aferente transportului înainte de începerea transportului pe teritoriul
    naţional, respectiv să oprească dispozitivul de poziţionare numai după livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul naţional sau după părăsirea teritoriului naţional.

    (2) Conducătorul vehiculului de transport este obligat să prezinte, la solicitarea organelor competente, documentele care însoţesc transportul de bunuri care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport împreună cu codul UIT. Codul UIT poate fi prezentat sub orice formă inteligibilă.

    ART. 10
    Monitorizarea transporturilor de bunuri prin Sistemul RO e-Transport
    (1) Monitorizarea transporturilor de bunuri prin Sistemul RO e-Transport se face automat în baza datelor şi informaţiilor furnizate de modulele informatice, elementelor de interconectare, dispozitivelor care transmit date de poziţionare şi a componentelor software pentru analiza integrată a datelor menţionate la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, cu scopul de a determina potenţialele puncte de deturnare din sau în lanţul de aprovizionare, pe baza codului UIT.
    (2) Pentru transferul datelor de poziţionare în cazul transporturilor efectuate cu vehicule de transport dotate cu dispozitive de tip terminal de telecomunicaţii, informaţiile referitoare la modul de realizare a conexiunii către sistemele informatice ale ANAF, precum şi modul de formatare a pachetelor de date între aplicaţii se regăsesc în cadrul portalului Ministerului Finanţelor (www.mfinante.ro), secţiunea RO e-Transport, subsecţiunea specificaţii tehnice (https://mfinante.gov.ro/ro/web/etransport/informatii-tehnice).

    ART. 11
    Obligaţiile utilizatorilor
    (1) Utilizatorii prevăzuţi la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 declară în Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022.
    (2) Utilizatorii prevăzuţi la art. 8^1 lit. a) - d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 declară în Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Utilizatorii prevăzuţi la art. 8^1 lit. e) - h) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 declară în Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri, începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2024 pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
    (4) Sancţiunile prevăzute la art. 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 subzistă până la data de 30 iunie 2024, urmând ca sancţiunile prevăzute la art. 13^1 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă să fie aplicate începând cu data de 1 iulie 2024.

    ART. 12
    Stabilirea contravalorii bunurilor nedeclarate ce urmează a fi confiscate
    (1) Dacă, cu ocazia constatării contravenţiei, este prezentată factura de vânzare ori avizul de însoţire a mărfii, contravaloarea bunurilor ce urmează a fi confiscate va fi egală cu valoarea bunurilor pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport, ce nu au fost declarate în Sistemul RO e-Transport conform documentelor justificative prezentate.
    (2) Dacă, cu ocazia constatării contravenţiei, nu este prezentată factura de vânzare ori avizul de însoţire a mărfii, contravaloarea bunurilor ce urmează a fi confiscate va fi stabilită în funcţie de valoarea unitară a bunurilor din precedenta tranzacţie cu produse similare. Prin tranzacţie cu produse similare se înţelege precedenta achiziţie atunci când obligaţia de declarare revine beneficiarului, respectiv precedenta livrare atunci când obligaţia de declarare revine furnizorului.
    (3) În situaţia în care, cu ocazia constatării contravenţiei, nu este prezentată factura de vânzare ori avizul de însoţire a mărfii şi contravenientul nu are achiziţii/livrări de bunuri similare, contravaloarea bunurilor va fi determinată pe baza valorii mediane unitare a bunurilor declarate în săptămâna anterioară în Sistemul RO e-Transport pentru bunurile din acelaşi tip de transport şi poziţie tarifară. În situaţia în care în săptămâna anterioară nu au fost declarate în Sistemul RO e-Transport bunuri din aceeaşi poziţie tarifară, perioada de referinţă va fi extinsă cu câte o săptămână până la identificarea unor bunuri similare declarate în Sistemul RO e-Transport.
    (4) Dacă nu sunt întrunite condiţiile de la alin. (1)-(3), contravaloarea bunurilor ce urmează a fi confiscate va fi determinată pe baza valorii mediane unitare a bunurilor declarate în săptămâna anterioară în funcţie de datele existente în sistemul informatic integrat vamal. Perioada de determinare a valorii medii unitare a bunurilor va fi extinsă cu câte o săptămână până la identificarea unor bunuri similare.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2), dacă cu ocazia constatării contravenţiei, sunt prezentate documente justificative din care rezultă o subevaluare vădită a bunurilor pentru care există obligaţia declarării în Sistemul RO e-Transport, contravaloarea bunurilor ce urmează a fi confiscate va fi determinată conform prevederilor alin. (3) sau (4), după caz. Constatarea de subevaluare a bunurilor se face prin raportarea valorii înscrise în documentele justificative prezentate la valoarea mediană unitară a bunurilor prezentată la alin. (3) sau (4), fiind justificată când se constată o diferenţă de 50%.
    (6) Stabilirea contravalorii bunurilor nedeclarate/subevaluate ce urmează a fi confiscate se realizează în ordinea prevăzută la alin. (1)-(4).
    (7) Dacă, cu ocazia verificărilor efectuate în legătură cu un transport rutier de bunuri, sistemul informatic afişează statusul „în prelucrare“, persoanele împuternicite prevăzute la art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 vor consemna constatările efectuate, fără a lua alte măsuri în momentul constatării, urmând ca stabilirea respectării prevederilor legale să se facă ulterior operaţiunilor prevăzute la art. 6 alin. (2).

    ART. 13
    Precizări referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentând produse agricole
    (1) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentând produse agricole achiziţionate de la producători agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum şi transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de către producătorii agricoli persoane fizice de la locul de deţinere la locul de comercializare, menţionate la art. 11 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, nu fac obiectul declarării în Sistemul RO e-Transport.
    (2) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentând produse agricole vegetale care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, nu fac obiectul declarării în Sistemul RO e-Transport.

    ART. 14
    Precizări referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat comercializate în sistemul cash and carry
    (1) Transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat achiziţionate din magazinele cash and carry, reprezentând produse pe care clientul le alege de pe raft, le plăteşte la casele de marcat şi le transportă în nume propriu, nu fac obiectul declarării în Sistemul RO e-Transport.
    (2) Declararea în Sistemul RO e-Transport pentru celelalte tipuri de operaţiuni care fac obiectul transportului bunurilor, aşa cum este definit la art. 2 pct. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022, revine în sarcina entităţilor care adoptă sistemul de comercializare cash and carry.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016