Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 16 iulie 2024  de emitere a scrisorii de acceptare la studii pentru elevii români de pretutindeni şi cetăţenii străini, în vederea continuării studiilor în învăţământul preuniversitar din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 16 iulie 2024 de emitere a scrisorii de acceptare la studii pentru elevii români de pretutindeni şi cetăţenii străini, în vederea continuării studiilor în învăţământul preuniversitar din România

EMITENT: Ministerul Educaţiei
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 742 din 30 iulie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 5.555 din 16 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 30 iulie 2024.
──────────
    ART. 1
    (1) Sunt eligibili pentru aplicarea prezentei proceduri românii de pretutindeni şi cetăţenii străini, aşa cum sunt definiţi în legislaţia în vigoare.
    (2) În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Legea nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, din categoria românilor de pretutindeni fac parte:
    a) persoanele aparţinând minorităţilor naţionale, minorităţilor lingvistice sau grupurilor etnice autohtone române sau care aparţin filonului cultural şi etnic românesc, existente în statele din vecinătatea României şi alte state, care îşi asumă identitatea etnică, lingvistică şi culturală română faţă de autorităţile române, indiferent de etnonimul folosit;
    b) românii emigranţi, fie că au păstrat sau nu au păstrat cetăţenia română, descendenţii acestora, precum şi cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate;
    c) etnicii care se recunosc de origine română, aflaţi în afara graniţelor ţării, înregistraţi ca altă minoritate în statul de reşedinţă, care îşi asumă, prin autoidentificare, apartenenţa la spaţiul cultural şi identitar românesc.

    (3) În conformitate cu prevederile art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) cetăţeanul străin este persoana care nu are cetăţenia română, cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European ori cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
    b) elevul este străinul care a fost acceptat de o unitate de învăţământ de stat sau particulară, autorizată să funcţioneze provizoriu/acreditată, în cadrul unui program de schimb de elevi sau al unui proiect educaţional, precum şi străinul de origine română care este bursier al statului român sau este exonerat de la plata taxelor de şcolarizare ori are obligaţia plăţii taxei de înmatriculare, înscris la o unitate de învăţământ de stat sau particulară, autorizată să funcţioneze provizoriu/acreditată, nivel de învăţământ liceal sau postliceal, inclusiv învăţământ terţiar nonuniversitar, cu frecvenţă zi.


    ART. 2
    Prezenta procedură se aplică pentru recunoaşterea perioadelor de studii efectuate în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, înscrise în Registrul special al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, de către românii de pretutindeni şi cetăţenii străini, care continuă studiile în unităţile de învăţământ preuniversitar de stat sau particular din România, acreditate/ autorizate să funcţioneze provizoriu, sau în instituţiile de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, cu frecvenţă zi.

    ART. 3
    (1) În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru românii de pretutindeni în învăţământul preuniversitar, nivel educaţie timpurie, primar, gimnazial, învăţământ liceal sau postliceal, cu frecvenţă zi, în unităţile de învăţământ de stat sau particulare, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB) transmit/transmite dosarele candidaţilor Ministerului Educaţiei, în format electronic, la adresa de e-mail a direcţiei de specialitate (international@edu.gov.ro). Dosarele incomplete nu vor fi procesate.
    (2) În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru cetăţenii străini în învăţământul preuniversitar, nivel educaţie timpurie, primar, gimnazial, învăţământ liceal, cu frecvenţă zi, în unităţile de învăţământ de stat sau particulare, ISJ/ISMB înaintează dosarele candidaţilor în format electronic către direcţia de specialitate din cadrul Ministerul Educaţiei. Dosarele incomplete nu vor fi procesate.
    (3) Dosarul va conţine următoarele documente:
    a) adresa de înaintare a dosarului din partea ISJ/ISMB pentru care se solicită înscrierea, cuprinzând şi propunerea clasei în care va fi înscris(ă) elevul(a), însoţită de datele de identificare, în formatul transmis de Ministerul Educaţiei;
    b) avizul conducerii unităţii şcolare unde părintele/tutorele legal/elevul major a solicitat înscrierea;
    c) copie după paşaportul/actul de identitate al elevului minor şi al părinţilor/tutorelui legal;
    d) copie după paşaportul şi actul de identitate ale elevului major;
    e) copie după permisul de şedere pe teritoriul României al elevului minor;
    f) copie după permisul de şedere pe teritoriul României al părintele/tutorele legal, după caz;
    g) copia certificatului de naştere al elevului, tradus în limba română sau o limbă de circulaţie internaţională, după caz;
    h) pentru elevii români de pretutindeni - declaraţie pe propria răspundere, pe baza voinţei liber exprimate, cu respectarea condiţiilor prevăzute de Convenţia-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale, că îşi asumă identitatea culturală română, indiferent de denumirea folosită în statul de cetăţenie sau reşedinţă pentru desemnarea minorităţii sau comunităţii respective, declaraţie dată la sediul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau de către Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din statul de cetăţenie sau reşedinţă ori la sediile Ministerului Afacerilor Externe. Fac excepţie candidaţii care deţin cetăţenia română sau cetăţenia Republicii Moldova;
    i) actul autentificat notarial, în copie, apostilat sau supralegalizat (după caz), însoţit de traducerea în limba română (legalizată cu apostilă sau supralegalizare, după caz), reprezentând încuviinţarea părinţilor/a părintelui care exercită singur autoritatea părintească/a părintelui supravieţuitor sau a unei alte persoane care are calitatea de reprezentant legal privind şederea pe teritoriul României, în scop de studii, dacă elevul este minor, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    j) copie a foii matricole, respectiv a situaţiei şcolare, cu media generală/an de studiu absolvit, tradusă în limba română sau într-o limbă de circulaţie internaţională, după caz;
    k) copie după diploma/certificatul de finalizare a studiilor gimnaziale/liceale, după caz;
    l) copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidaţii care solicită înscrierea în învăţământul preuniversitar teologic, după caz;
    m) pentru continuarea studiilor în învăţământul vocaţional - dovada susţinerii şi promovării probelor de aptitudini necesare pentru filiera vocaţională (profilurile teologic, pedagogic, artistic, sportiv) sau a probei de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru clase cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv sau bilingv, dacă este cazul.

    (4) În urma analizei dosarului, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei emite scrisoarea de acceptare la studii.

    ART. 4
    (1) În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, derulate în colegii terţiar nonuniversitare, instituţiile de învăţământ superior înaintează dosarele candidaţilor români de pretutindeni, în format electronic, către direcţia de specialitate din cadrul Ministerul Educaţiei. Dosarele incomplete nu vor fi procesate.
    (2) Dosarul va conţine următoarele documente:
    a) adresa de înaintare a dosarului din partea instituţiei de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, în care se solicită înscrierea, prin care se propune clasa în care va fi înscris(ă) elevul(a), însoţită de macheta cu datele de identificare ale candidatului;
    b) avizul conducerii instituţiei de învăţământ superior unde se solicită înscrierea;
    c) copie după paşaportul/actul de identitate al elevului/ permisul de şedere, după caz;
    d) copia certificatului de naştere al elevului, tradus în limba română sau într-o limbă de circulaţie internaţională, după caz;
    e) declaraţie pe propria răspundere, pe baza voinţei liber exprimate, cu respectarea condiţiilor prevăzute de Convenţia-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale, că îşi asumă identitatea culturală română, indiferent de denumirea folosită în statul de cetăţenie sau reşedinţă pentru desemnarea minorităţii sau comunităţii respective, declaraţie dată la sediul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau de către Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din statul de cetăţenie sau reşedinţă ori la sediile Ministerului Afacerilor Externe. Fac excepţie candidaţii care deţin cetăţenia română sau cetăţenia Republicii Moldova;
    f) diploma de bacalaureat sau diploma de absolvire a liceului şi foaia matricolă în original sau adeverinţa de absolvire pentru elevii promoţiei din anul în curs (tradusă în limba română sau într-o limbă de circulaţie internaţională) sau echivalent, după caz.

    (3) În urma analizei dosarului, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei emite scrisoare de acceptare la studii.

    ART. 5
    (1) Recunoaşterea diplomelor de studii pentru învăţământ preuniversitar se realizează potrivit legislaţiei în vigoare.
    (2) Scrisoarea de acceptare la studii se poate elibera şi pentru o clasă inferioară nivelului rezultat din actele de studii, la solicitarea părinţilor/tutorelui legal/elevului major.

    ART. 6
    (1) Pentru emiterea unei noi scrisori de acceptare la studii, în cazul transferului, ISJ/ISMB sau instituţia de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, după caz, înaintează dosarul în format electronic către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei.
    (2) Dosarul va conţine următoarele documente:
    a) adresa de înaintare a dosarului din partea ISJ/ISMB sau a instituţiei de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, după caz, pentru care se solicită transferul, şi care propune clasa în care va fi înscris(ă) elevul(a);
    b) aprobarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/conducerii instituţiei de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, după caz, la care se solicită transferul;
    c) avizul consultativ al consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ/conducerii instituţiei de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, după caz, de la care se transferă elevul;
    d) scrisoarea de acceptare emisă pentru unitatea de învăţământ/instituţia de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, după caz, de la care elevul a cerut transferul;
    e) adeverinţă sau foi matricole, după caz;
    f) documentul care atestă promovarea examenelor de diferenţă, în cazul în care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea profesională, după caz.

    (3) În urma analizei dosarului, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei emite scrisoarea de acceptare la studii.

    ART. 7
    (1) Scrisoarea de acceptare la studii este transmisă către ISJ/ISMB/instituţiile de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar, electronic şi prin poştă.
    (2) Scrisoarea de acceptare la studii este valabilă doar pentru unitatea de învăţământ/instituţia de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar pentru care s-a solicitat emiterea ei.
    (3) ISJ/ISMB transmite scrisoarea de acceptare unităţii de învăţământ preuniversitar unde solicitantul este înscris ca audient, pentru a fi remisă părinţilor/tutorelui legal instituit/ împuternicitului/elevului major, după caz.
    (4) Instituţia de învăţământ superior care organizează programe de învăţământ terţiar nonuniversitar transmite scrisoarea de acceptare elevului.


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016