Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 8 din 13 ianuarie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 20 ianuarie 2025.────────── CAP. I Reglementare ART. 1 Prezenta procedură reglementează punerea în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, prin descrierea modului de realizare a următoarelor activităţi principale: a) activitatea privind stabilirea proiectelor finanţate prin POPAM 2014-2020 care intră sub incidenţa art. II din Legea nr. 197/2024, respectiv a proiectelor afectate de interpretările diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene; b) activitatea privind emiterea actelor administrative pentru anularea/anularea parţială a creanţelor bugetare principale şi a creanţelor bugetare accesorii stabilite în sarcina beneficiarilor POPAM 2014-2020 ale căror proiecte sunt afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene; c) activitatea privind comunicarea deciziilor de anulare/anulare parţială a creanţelor bugetare şi a actelor privind rectificarea titlurilor de creanţă afectate, după caz, către beneficiari, către organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care desfăşoară activitatea de executare silită, către Agenţia de plată, Autoritatea de Certificare la Plată. ART. 2 Prezenta procedură reglementează dispoziţiile pentru toate activităţile prevăzute de aceasta, care au impact asupra proiectelor finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretarea diferită a prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024. ART. 3 (1) Se anulează creanţele bugetare principale, precum şi creanţele bugetare accesorii aferente acestora în sarcina beneficiarilor Programului pentru pescuit şi afaceri maritime (POPAM) 2014-2020, pentru care au fost emise şi comunicate titluri de creanţă întemeiate pe nereguli provenite din modalitatea de interpretare diferită a unor prevederi legale, de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene. (2) Prevederile legale care au fost interpretate diferit, precum şi autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care au dat o interpretare diferită prevederilor legale se stabilesc de Autoritatea de management a Programului pentru pescuit şi afaceri maritime (POPAM) 2014-2020, denumită în continuare AM, printr-o notă aprobată de către ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei proceduri. ART. 4 În vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024, creanţele bugetare principale, precum şi creanţele bugetare accesorii aferente acestora, stabilite prin titluri de creanţă emise în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 66/2011, aferente neregulilor ce provin din interpretările diferite prevăzute la art. 3, se anulează. CAP. II Descrierea activităţii ART. 5 Documentele prevăzute în anexele nr. 3-7 se emit, de regulă, în format electronic, cu semnătură electronică calificată conform prevederilor legale şi se supun aprobării directorului general al AM, respectiv conducătorului instituţiei în care funcţionează organismul intermediar, denumit în continuare OI, sau persoana desemnată de acesta. În cazuri excepţionale, documentele se pot emite şi letric. ART. 6 Informaţiile comunicate sau obţinute în orice formă, în urma verificărilor realizate, sunt confidenţiale şi nu pot fi folosite în alte scopuri sau comunicate altor persoane sau entităţi în afara celor implicate direct în activităţile prezentate în prezenta procedură, conform prevederilor legislaţiei naţionale [Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare)] şi europene [Regulamentul 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)] în vigoare. ART. 7 Funcţionarii din cadrul AM şi funcţionarii desemnaţi în cadrul OI vor desfăşura activităţile prevăzute de prezenta procedură cu respectarea prevederilor O.U.G. nr. 66/2011 şi a art. II din Legea nr. 197/2024. CAP. III Modul de lucru ART. 8 (1) Nota proiectelor finanţate prin POPAM 2014-2020 care sunt afectate de interpretarea diferită a unor prevederi legale identificate potrivit art. 3 alin. (2), denumită în continuare Notă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, se elaborează de către AM, se propune spre aprobare de către secretarul de stat coordonator şi se aprobă de către ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale. (2) Nota va cuprinde prevederile legale care au fost interpretate diferit, autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care au dat o interpretare diferită acestora, precum şi proiectele afectate de interpretarea diferită a unor prevederi legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, prezentate sub formă tabelară. Tabelul va conţine în mod obligatoriu următoarele coloane: nr. crt., cod SMIS, beneficiar POPAM 2014-2020, contract de finanţare, prevederi legale europene şi naţionale interpretate diferit, respectiv actele normative şi articolele incidente. (3) Informaţiile stabilite prin Notă vor fi utilizate în activităţile ce urmează a fi desfăşurate la nivelul structurilor de control ale AM şi OI în vederea stabilirii creanţelor bugetare ce vor fi anulate, ca urmare a prevederilor Legii nr. 197/2024, precum şi a stabilirii proiectelor pentru care se sistează verificările privind constatarea neregulilor şi stabilirea creanţelor bugetare în sarcina beneficiarilor POPAM 2014-2020. (4) Nota poate fi completată şi reaprobată de către ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, în situaţia în care au fost omise a fi incluse proiecte/coduri SMIS care se află strict sub incidenţa situaţiei interpretărilor diferite ale prevederilor legale, astfel cum sunt prevăzute în Notă. (5) Nota poate fi completată sau modificată ulterior aprobării, în aceleaşi condiţii şi de către aceleaşi structuri care au emis documentul iniţial, în situaţia în care proiectele ce figurează în tabelul - parte componentă a Notei sunt afectate şi de alte nereguli care fac obiectul unor interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, aşa cum a fost stabilit în Notă, dar care nu au fost cuprinse iniţial în suspiciunea de neregulă emisă. (6) Nota va fi elaborată în comun de către structurile din cadrul AM care gestionează activităţi specifice etapelor din procesul de finanţare în care au fost identificate proiectele afectate de interpretarea diferită a prevederilor legale, ţinând cont de suspiciunile de neregulă emise şi înregistrate la nivelul AM şi titlurile de creanţă emise de structurile de control. (7) Nota aprobată se comunică structurii de control din cadrul AM şi OI desemnat pentru activitatea de constatare a neregulilor, în vederea punerii în aplicare, cu respectarea prevederilor prezentei proceduri, în termen de 1 zi de la aprobare. ART. 9 (1) În vederea punerii în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024, structura de control din cadrul AM şi OI desemnat pentru activitatea de constatare a neregulilor se vor organiza în vederea verificării corespondenţei dintre prevederile legale interpretate diferit menţionate în Notă şi prevederile legale ce au stat la baza încadrării neregulilor reţinute prin titlurile de creanţă emise în cazul proiectelor nominalizate în documentul menţionat. (2) Directorul general al AM/Conducătorul instituţiei publice în care funcţionează OI sau persoana desemnată de acesta va emite Mandatul pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, denumit în continuare mandat, prin care vor fi stabilite perioada în care au loc verificările, obiectivele şi componenţa echipei de control ce va realiza verificarea şi va întocmi documentul/ documentele final(e) al(e) verificărilor, respectiv decizia de anulare/ anulare parţială a creanţelor bugetare principale şi accesorii, iar, după caz, emiterea unui act de rectificare a creanţei bugetare principale şi accesorii. În cazul în care este posibil, se va păstra aceeaşi echipă de control care a emis titlul de creanţă ce face obiectul aplicabilităţii Legii nr. 197/2024. (3) Perioada de timp alocată verificărilor, stabilită prin mandat, va fi de maximum 15 zile, cu încadrarea în termenul prevăzut de Legea nr. 197/2024 pentru emiterea şi comunicarea către debitori a deciziei de anulare/anulare parţială a creanţelor bugetare principale şi accesorii. (4) Activitatea derulată la nivelul structurii de control din cadrul AM şi OI desemnat pentru activitatea de constatare a neregulilor în baza mandatului se va finaliza prin emiterea, după caz, a următoarelor documente: a) decizie de anulare a creanţei/creanţelor bugetare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, în situaţia în care se constată că, în integralitate, creanţa bugetară principală şi creanţa bugetară accesorie, după caz, stabilită/stabilite prin titluri de creanţă emise în sarcina beneficiarilor POPAM 2014-2020, fac obiectul interpretărilor diferite de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, aşa cum reiese din Notă; b) decizie de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, în situaţia în care se constată că neregulile reţinute prin titlul de creanţă au condus la stabilirea unei creanţe bugetare principale şi creanţe bugetare accesorii, după caz, ce cuprinde atât nereguli provenite din modalitatea de interpretare diferită a prevederilor legale prevăzute în Notă, cât şi alte nereguli în urma cărora au fost stabilite cheltuieli neeligibile, dar care nu fac obiectul interpretărilor diferite ale prevederilor legale. Actul administrativ emis în acest caz va preciza pe scurt în ce au constat neregulile pentru care a fost stabilită creanţa bugetară totală, precum şi cheltuielile neeligibile şi legislaţia europeană şi naţională nerespectată. În urma analizei efectuate de echipa de control, vor fi stabilite valoarea creanţei bugetare care se anulează ca urmare a aplicării prezentei proceduri, precum şi valoarea creanţei bugetare rămase, aferentă altor nereguli pentru care Nota nu se aplică. (5) În situaţia emiterii unei decizii de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare, echipa de control va emite şi un „act de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare“, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5, şi/sau, după caz, un act de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6, documente ce fac parte integrantă din titlurile de creanţă deja emise şi care vor actualiza creanţele bugetare rămase în sarcina debitorului, cu prezentarea modului de calcul şi a secţiunilor din titlul de creanţă ce vor fi modificate/actualizate. (6) Documentele prevăzute la alin. (4) şi (5) reprezintă acte administrative, aşa cum acestea sunt definite la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi sunt supuse dispoziţiilor actului normativ incident. (7) Emiterea actelor administrative prevăzute la alin. (4) şi (5) se face, de regulă, în format electronic, cu semnătură electronică calificată conform prevederilor legale, şi se supune aprobării directorului general al AM, respectiv conducătorului instituţiei în care funcţionează OI sau persoanei desemnate de acesta. În cazuri excepţionale, acestea se pot emite şi în format letric. (8) AM şi OI desemnat pentru constatarea neregulilor şi stabilirea creanţelor bugetare vor sista verificările privind constatarea neregulilor şi stabilirea creanţelor bugetare în sarcina beneficiarilor pentru proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020, afectate de interpretarea diferită a unor prevederi legale, ce fac obiectul Notei aprobate. (9) În aplicarea dispoziţiilor art. II alin. (5) din Legea nr. 197/2024, în situaţia în care AM şi/sau OI au/a emis potrivit legii, dar nu au/a comunicat titlul de creanţă prin care au fost stabilite creanţe bugetare de natura celor ce fac obiectul prezentei proceduri, aceştia nu mai comunică titlul de creanţă emis nici beneficiarului şi nici organului fiscal competent, iar creanţele bugetare se scad din evidenţele emitentului, dacă acestea au fost înregistrate. (10) Creanţele bugetare stabilite în sarcina beneficiarilor POPAM 2014-2020 şi anulate potrivit prezentei proceduri, stinse total sau parţial prin orice modalitate de stingere prevăzută de lege, se restituie beneficiarului în sarcina căruia au fost stabilite, la cererea acestuia. În cazul emiterii unei decizii de anulare a creanţei/creanţelor bugetare, se va restitui beneficiarului întreaga sumă achitată voluntar/executată pentru stingerea creanţei bugetare stabilite prin titlul de creanţă anulat. În situaţia emiterii unei decizii de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare şi a unui act de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare şi/sau a unui act de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, se vor restitui beneficiarilor doar sumele rămase după acoperirea integrală a creanţelor bugetare rectificate şi stabilite prin aceste acte administrative. ART. 10 (1) În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. II din Legea nr. 197/2024, creanţele bugetare principale, precum şi creanţele bugetare accesorii aferente acestora, ca urmare a interpretărilor diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, se suportă exclusiv de la bugetul de stat. (2) Restituirea sumelor către beneficiari se va realiza de la bugetul de stat, prin Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, titlul 58 art. 05 alin. 03 - Program FEPAM cheltuieli neeligibile, şi rămân definitive pe bugetul de stat. ART. 11 (1) Comunicarea către beneficiarii POPAM 2014-2020 a Deciziei de anulare a creanţei/creanţelor bugetare, a Deciziei de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare şi a Actului de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare şi/sau a Actului de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate, în funcţie de modul de emitere a acestora, se va realiza astfel: a) în situaţia în care documentele au fost emise în format electronic, cu semnătură electronică calificată conform prevederilor legale în vigoare, comunicarea se va realiza prin sistemul informatic MySMIS; b) în situaţia în care documentele au fost emise în format letric, cu semnătură olografă, comunicarea se va realiza în mod obligatoriu şi prin următoarele modalităţi, cu respectarea ordinii: (i) scrisoare recomandată cu confirmare de primire; (ii) remitere. (2) Comunicarea către beneficiarii POPAM 2014-2020 a documentelor prevăzute la alin. (1) se va realiza numai de către structura de control din cadrul AM. (3) În vederea respectării termenelor stabilite prin art. II din Legea nr. 197/2024, OI desemnat pentru activitatea de constatare a neregulilor şi stabilire a creanţelor bugetare va transmite către AM documentele emise în temeiul prezentei proceduri şi în aplicarea dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 în termen de maximum o zi de la emiterea acestora. (4) În vederea comunicării către beneficiar a actelor administrative emise pentru anularea/anularea parţială a creanţelor bugetare, potrivit prezentei proceduri, ofiţerul de nereguli din cadrul structurii de control căruia i-a fost repartizată lucrarea va întocmi şi supune aprobării conducerii AM, de îndată, o notificare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7. (5) Termenul de comunicare către beneficiarii POPAM 2014-2020 este de 3 zile de la data emiterii actelor administrative prevăzute la alin. (1). (6) Comunicarea actelor administrative prevăzute la alin. (1), însoţite de dovada comunicării către beneficiar, către organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea încetării sau continuării executării silite a beneficiarilor, după caz, se realizează în maximum 3 zile de la data emiterii acestora. (7) În aplicarea prevederilor alin. (3), ofiţerul de nereguli din cadrul structurii de control a AM căruia i-a fost repartizată lucrarea va întocmi şi supune aprobării conducerii AM, de îndată, o notificare, al cărei model este prevăzut în anexele nr. 8.1-8.3, în funcţie de situaţie. (8) Organele fiscale competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor aplica procedurile interne referitoare la încetarea sau continuarea executării silite, în funcţie de actul administrativ emis şi transmis de AM ca urmare a punerii în aplicare a prezentei proceduri. (9) Actele administrative emise pentru anularea/anularea parţială a creanţelor bugetare vor fi transmise de către ofiţerul de nereguli din structura de control a AM către Agenţia de plată - Direcţia generală buget, finanţe şi fonduri europene (DGBFFE) în vederea operării acestora în evidenţele contabile, în conformitate cu procedurile interne stabilite, în sensul rectificării debitelor stabilite în sarcina beneficiarilor POPAM 2014-2020 şi restituirii, după caz, a sumelor achitate voluntar/executate în baza titlurilor de creanţe anulate/anulate parţial, ca urmare a cererilor depuse de aceştia. (10) Informarea Agenţiei de plată - DGBFFE se va face potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9. ART. 12 Documentele rezultate pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 vor fi emise în format electronic, cu semnătură electronică calificată conform prevederilor legale. În cazuri excepţionale, acestea se pot emite şi letric, astfel: la nivelul AM în 3 exemplare originale, iar la nivelul OI în 4 exemplare originale. În cazul în care actul administrativ este emis de către OI în format letric, în termen de 1 zi lucrătoare de la emiterea acestuia, OI va transmite 3 exemplare originale la AM. În situaţia în care actul administrativ a fost emis de OI în format electronic, acesta va fi transmis AM pe adresa de e-mail control.ampopam@madr.ro în vederea aplicării prezentei proceduri. ART. 13 Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA 1
la procedură Aprob. Ministru, ................... Propun a se aproba. Secretar de stat, ............................ NOTĂ privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 1. Descrierea situaţiei Se expune pe larg situaţia existentă plecând de la constatările din rapoartele de audit emise de către structuri/instituţii de control/audit naţionale şi europene cu privire la încălcarea unor prevederi legale raportat la interpretarea aceloraşi prevederi legale de către Autoritatea de management pentru POPAM 2014-2020 sau Autoritatea de audit, cu menţionarea punctelor de vedere ale fiecărei autorităţi şi indicarea documentelor emise. Se va specifica, de asemenea, câte proiecte sunt afectate de fiecare constatare în parte. 2. Proiecte afectate de interpretarea diferită a prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 Se vor prezenta sub formă tabelară toate proiectele ce sunt afectate de interpretările diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene. Tabelul va conţine în mod obligatoriu următoarele coloane: nr. crt., cod SMIS, beneficiar, contract de finanţare, prevederi legale europene şi naţionale interpretate diferit (acte normative şi articolele incidente).
┌────┬────┬──────────────┬─────────┬────────────┐
│ │ │ │ │Prevederi │
│ │ │ │Nr. │legale │
│Nr. │Cod │Denumirea │contract │europene şi │
│crt.│SMIS│beneficiarului│de │naţionale │
│ │ │ │finanţare│interpretate│
│ │ │ │ │diferit │
├────┼────┼──────────────┼─────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴────┴──────────────┴─────────┴────────────┘
Director general/Director general adjunct/Director, .......................................... Paşaport de semnături ANEXA 2
la procedură MANDAT pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 Referitor la proiectul „...............“, beneficiar ..........., ce face obiectul Contractului de finanţare nr. ............. - cod SMIS .......... Având în vedere Nota DGP AMPOPAM nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, se dispune, în perioada ...........-............ (maximum 15 zile, cu încadrarea în termenul prevăzut de Legea nr. 197/2024 pentru emiterea şi comunicarea către debitori a deciziei de anulare/anulare parţială a creanţelor bugetare principale şi accesorii): - verificarea corespondenţei dintre prevederile legale interpretate diferit menţionate în Nota nr. ....... cu prevederile legale ce au stat la baza încadrării neregulilor reţinute prin Titlul de creanţă nr. ................ şi aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. II alin. (1) şi (2) din Legea nr. 197/2024 şi a Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, prin emiterea deciziei de anulare/anulare parţială a creanţelor bugetare principale şi accesorii, după caz; – emiterea actului de rectificare a creanţei bugetare principale şi accesorii stabilite prin Titlul de creanţă nr. .............../..........., respectiv prin Titlul de creanţă nr. ................../.................. (după caz, conform art. 10 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025). Din componenţa echipei de control vor face parte următoarele persoane: - ........... – ........... – ..........., persoana desemnată şi pentru stabilirea debitorului (după caz). Echipa de control va duce la îndeplinire prezentul mandat. Numele şi prenumele directorului general AM/ conducătorului instituţiei publice în care funcţionează OI sau persoana desemnată de acesta şi semnătura ......................................... Paşaport de semnături ANEXA 3
la procedură Aprobat. (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/ instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control) DECIZIE de anulare a creanţei/creanţelor bugetare nr. .................. Încheiată la data de: ......................... . Privind proiectul: ................................ Cod SMIS: ......................................... Contract de finanţare nerambursabilă: ..................................... Beneficiar/date identificare (sediul, codul unic de înregistrare, domiciliul fiscal): ............. Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control (sediul, codul unic de înregistrare): În baza Mandatului nr. ......................, emis de ...................................................... (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control), a fost numită echipa de control formată din: - domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........., în vederea verificării corespondenţei prevederilor legale interpretate diferit, menţionate în Nota nr. ....... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM, cu prevederile legale ce au stat la baza încadrării neregulilor reţinute prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ............ şi aplicării în mod corespunzător a dispoziţiilor art. II alin. (1) şi (2) din Legea nr. 197/2024. În fapt: În urma analizei realizate, echipa de control a constatat: a) Nota nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, la numărul curent .................................................., stabileşte faptul (Se precizează nr. crt. din tabelul inserat în Notă.) că proiectul ...................................., cod SMIS ......................................, este afectat de interpretarea diferită (titlul proiectului) (nr. SMIS alocat proiectului) a prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, în cazul următoarelor reglementări legale: - ................................ (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale, aşa cum apar în Nota privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către DGP AMPOPAM care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024); b) creanţa bugetară în valoare de ............. lei, stabilită prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ........, are la bază (în totalitate) neregula provenită din modalitatea de interpretare diferită a unor prevederi legale, de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene .................. (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale interpretate diferit care au condus la stabilirea creanţei bugetare); c) creanţa bugetară în valoare de .......... lei, stabilită prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ......., reprezintă creanţă bugetară accesorie aferentă debitului principal stabilit prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ......., în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare (Se menţionează, dacă este cazul.) În drept: - art. II din Legea nr. 197/2024; – Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027. Având în vedere considerentele prezentate anterior, în conformitate cu prevederile art. II din Legea nr. 197/2024, se emite prezenta decizie. Se anulează creanţa bugetară principală, precum şi creanţa bugetară accesorie aferentă (dacă este cazul, se precizează şi creanţa bugetară accesorie), astfel:
┌─────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ │- lei - │
├────┬────────────┬────────┬─────────┬────────┼───────────────┤
│ │ │ │Valoare │ │din care: │
│ │Nr. de │Data │totală │Valoare │ │
│Nr. │înregistrare│titlului│creanţă │creanţă ├───────┬───────┤
│crt.│titlu de │de │stabilită│bugetară│Valoare│Valoare│
│ │creanţă │creanţă │prin │care se │FEPAM -│BN - │
│ │ │ │titlul de│anulează│75% │25% │
│ │ │ │creanţă │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┤
│1. │.......... │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┤
│2. │.......... │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴─────────┴────────┴───────┴───────┘
Prezenta decizie de anulare a creanţei/creanţelor bugetare reprezintă act administrativ, aşa cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi se supune dispoziţiilor actului normativ incident. Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul act administrativ se poate formula contestaţie, ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă. Prezenta decizie de anulare a creanţei/creanţelor bugetare a fost întocmită şi semnată electronic şi se comunică prin funcţionalităţile disponibile ale sistemului informatic sau prin alte funcţionalităţi disponibile la nivelul autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi al beneficiarilor. [(După caz, pentru documentele emise şi aprobate în format letric) Prezenta decizie de anulare a creanţei/creanţelor bugetare fost întocmită în 3 exemplare originale (în cazul DGP AMPOPAM)/4 exemplare originale (în cazul OI) şi se comunică beneficiarului în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (8) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare.] Echipa formată din: - ............................................................ – ............................................................ – ............................................................ Semnătura: ................................ ................................ ................................ ANEXA 4
la procedură Aprobat. (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/ instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control) DECIZIE de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare nr. .................. Încheiată la data de: .............................. . Privind proiectul: .................................... Cod SMIS: .............................................. Contract de finanţare nerambursabilă: ........................... Beneficiar/date identificare (sediul, codul unic de înregistrare, domiciliul fiscal): ............. Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control (sediul, codul unic de înregistrare): În baza Mandatului nr. ......................, emis de ........................................... (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control), a fost numită echipa de control formată din: - domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........., în vederea verificării corespondenţei prevederilor legale interpretate diferit, menţionate în Nota nr. ......... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM, cu prevederile legale ce au stat la baza încadrării neregulilor reţinute prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ......... şi aplicării în mod corespunzător a dispoziţiilor art. II alin. (1) şi (2) din Legea nr. 197/2024. În fapt: În urma analizei realizate, echipa de control a constatat: a) Nota nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, la numărul curent ..................................................... (Se precizează nr. crt. din tabelul inserat în Notă.), stabileşte faptul că proiectul .....................(titlul proiectului), cod SMIS .................. (nr. SMIS alocat proiectului), este afectat de interpretarea diferită a prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, în cazul următoarelor reglementări legale: - ................................ (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale, aşa cum apar în Nota privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către DGP AMPOPAM care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024); b) creanţa bugetară în valoare de ........ lei, stabilită prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ............, are la bază următoarele nereguli: - neregula privind nerespectarea prevederilor .................. (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale nerespectate, altele decât cele ce fac obiectul Notei privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024), care au condus la stabilirea unor cheltuieli neeligibile în valoare de ............ lei, procentul de rambursare conform prevederilor contractuale în vigoare la data autorizării sumei fiind de ...........% (Se introduce procentul aşa cum acesta reiese din autorizarea din SMIS cu 7 zecimale.); – neregula provenită din modalitatea de interpretare diferită a unor prevederi legale, de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene ......... (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale interpretate diferit, ce fac obiectul Notei privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024), care a condus la stabilirea unor cheltuieli neeligibile în valoare de ............ lei; c) creanţa bugetară în valoare de ......... lei, stabilită prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ............, reprezintă creanţă bugetară accesorie aferentă debitului principal stabilit prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ......................., în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare (Se menţionează, dacă este cazul.) În drept: - art. II din Legea nr. 197/2024; – Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027. Având în vedere considerentele prezentate anterior, în conformitate cu prevederile art. II din Legea nr. 197/2024, se emite prezenta decizie. Se anulează parţial creanţa bugetară principală, precum şi creanţa bugetară accesorie aferentă (dacă este cazul, se precizează şi creanţa bugetară accesorie), astfel:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ │- lei - │
├────┬────────────┬────────┬─────────┬────────┬───────────────┬──────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Valoare │ │
│ │ │ │Valoare │ │din care: │creanţă │din care: │
│ │Nr. de │Data │totală │Valoarea│ │bugetară │ │
│Nr. │înregistrare│titlului│creanţă │creanţei├───────┬───────┤principală├───────┬───────┤
│crt.│titlu de │de │stabilită│bugetare│ │ │rămasă, │ │ │
│ │creanţă │creanţă │prin │care se │Valoare│Valoare│aferentă │Valoare│Valoare│
│ │ │ │titlul de│anulează│FEPAM -│BN - │dobânzii │FEPAM -│BN - │
│ │ │ │creanţă │ │75% │25% │datorate │75% │25% │
│ │ │ │ │ │ │ │rămase │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼──────────┼───────┼───────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │8 │9 │10 │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼──────────┼───────┼───────┤
│1. │......... │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼──────────┼───────┼───────┤
│2. │.......... │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴─────────┴────────┴───────┴───────┴──────────┴───────┴───────┘
NOTĂ: Pentru valoarea creanţei/creanţelor bugetare rămase (principală şi/sau accesorie, după caz), aşa cum este/sunt menţionată/e la coloana nr. 8 din tabelul de mai sus, va fi emis un/câte un act de rectificare a creanţei bugetare, ce va fi parte integrantă din Titlul de creanţă nr. ............/şi nr. ........ (Se va menţiona, după caz.), în considerentele prezentei decizii. Prezenta decizie de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare reprezintă act administrativ, aşa cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi se supune dispoziţiilor actului normativ incident. Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul act administrativ se poate formula contestaţie, ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă. Prezenta decizie de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare a fost întocmită şi semnată electronic şi se comunică prin funcţionalităţile disponibile ale sistemului informatic sau prin alte funcţionalităţi disponibile la nivelul autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi al beneficiarilor. [(După caz, pentru documentele emise şi aprobate în format letric) Prezenta decizie de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare fost întocmită în 3 exemplare originale (în cazul DGP AMPOPAM)/4 exemplare originale (în cazul OI) şi se comunică beneficiarului în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (8) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare.] Echipa formată din: - ............................................................... – ............................................................... – ............................................................... Semnătura: ................................ ................................ ................................ ANEXA 5
la procedură Aprobat. (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/ instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control) ACT nr. .................. de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. .................. Încheiat la data de: ........................... Privind proiectul: ............................... Cod SMIS: ........................................ Contract de finanţare nerambursabilă: ........................... Beneficiar/date identificare (sediul, codul unic de înregistrare, domiciliul fiscal): ............. Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control (sediul, codul unic de înregistrare): Echipa de control desemnată prin Mandatul nr. ............, emis de ........................... (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control), formată din: - domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........., fiind şi persoana desemnată pentru stabilirea debitorului, în baza Deciziei nr. ...... de anulare parţială a creanţei bugetare stabilite prin Titlul de creanţă nr. .......... emis în sarcina S.C. ...................... - S.R.L., a procedat la rectificarea creanţei bugetare stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ..............., ca urmare a anulării parţiale a creanţei bugetare principale. 1. Justificarea modificării Se vor preciza cauzele care au condus la rectificarea creanţei bugetare stabilite prin titlul de creanţă iniţial, respectiv incidenţa prevederilor legale ale Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 şi ale Notei privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, asupra neregulilor constatate prin titlul de creanţă. Prezentarea pe scurt a tuturor neregulilor stabilite prin titlul de creanţă Se va prezenta pe scurt neregula pentru care a rămas stabilită în sarcina beneficiarului o creanţă bugetară ca urmare a emiterii Deciziei de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare nr. .................. (cu justificarea faptului că neregula astfel prezentată nu se regăseşte în Nota privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024). 2. Prezentarea motivelor de fapt În verificările realizate, echipa de control desemnată a avut în vedere următoarele aspecte: - creanţa bugetară în valoare de ......... lei, stabilită prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ......., are la bază următoarele nereguli: a) neregula privind nerespectarea prevederilor .................. (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale nerespectate, altele decât cele ce fac obiectul Notei privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024), care a condus la stabilirea unor cheltuieli neeligibile în valoare de ............ lei, procentul de rambursare conform prevederilor contractuale în vigoare la data autorizării sumei fiind de ...........% (Se introduce procentul aşa cum acesta reiese din autorizarea din SMIS cu 7 zecimale.); b) neregula provenită din modalitatea de interpretare diferită a unor prevederi legale, de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene ...... (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale interpretate diferit, ce fac obiectul Notei privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024), care a condus la stabilirea unor cheltuieli neeligibile în valoare de .............................. lei; – Nota nr. ..... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, la numărul curent ................................... (Se precizează nr. crt. din tabelul inserat în Notă.), stabileşte faptul că proiectul ............................. (titlul proiectului), cod SMIS ....................................... (nr. SMIS alocat proiectului), este afectat de interpretarea diferită a prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene, în cazul următoarelor reglementări legale ................................ (prezentarea prevederilor legale europene şi naţionale, aşa cum apar în Nota privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024); – prin Decizia de anulare parţială a creanţei nr. .................. a fost anulată parţial creanţa bugetară în valoare totală de ........., astfel:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ │- lei - │
├────┬────────────┬────────┬─────────┬────────┬───────────────┬────────┼───────────────┤
│ │ │ │Valoare │ │din care: │ │din care: │
│ │Nr. de │Data │totală │Valoarea│ │Valoare │ │
│Nr. │înregistrare│titlului│creanţă │creanţei├───────┬───────┤creanţă ├───────┬───────┤
│crt.│titlu de │de │stabilită│bugetare│Valoare│Valoare│bugetară│Valoare│Valoare│
│ │creanţă │creanţă │prin │care se │FEPAM -│BN - │rămasă │FEPAM -│BN - │
│ │ │ │titlul de│anulează│75% │25% │ │75% │25% │
│ │ │ │creanţă │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼────────┼───────┼───────┤
│1. │......... │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴─────────┴────────┴───────┴───────┴────────┴───────┴───────┘
– creanţa bugetară în valoare de ............. lei, rămasă în sarcina ......................, este aferentă neregulii ..........., neregulă care nu se află sub incidenţa prevederilor Legii nr. 197/2024. Modul de calcul al creanţei bugetare rămase şi datorate de debitorul ......................... este după cum urmează: ................................................... (Se va prezenta modul de calcul ce conduce la valoarea finală a creanţei bugetare rămase în sarcina debitorului.) 3. Temeiul de drept - art. II din Legea nr. 197/2024; – Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027. 4. Secţiuni modificate Secţiunea (nr./denumirea/textul) ".........." se modifică astfel: ".........." Toate celelalte puncte din titlul de creanţă ........................ rămân nemodificate. 5. Documente probante care au stat la baza actului de rectificare a creanţei bugetare stabilite prin Titlul de creanţă nr. ................. - Decizia nr. ...... de anulare parţială; – Nota nr. ..... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM; – Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ....... Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare principale face parte integrantă din Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ...... . Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare principale reprezintă act administrativ, aşa cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi se supune dispoziţiilor actului normativ incident. Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul act administrativ se poate formula contestaţie, ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă. Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare principale a fost întocmit şi semnat electronic şi se comunică prin funcţionalităţile disponibile ale sistemului informatic sau prin alte funcţionalităţi disponibile la nivelul autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi al beneficiarilor. [În cazul documentelor emise şi aprobate în format letric: Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare principale a fost întocmit în 3 exemplare originale (în cazul DGP AMPOPAM)/4 exemplare originale (în cazul OI) şi se comunică beneficiarului în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (8) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare]. Echipa de control formată din: - domnul/doamna .........., semnătura ..........; – domnul/doamna .........., semnătura ..........; domnul/doamna .........., având funcţia de .......... - persoană desemnată şi pentru stabilirea debitorului. ANEXA 6
la procedură Aprobat. (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/ instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control) ACT nr. .................. de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ....... Încheiat la data de: .......................... Privind proiectul: .............................. Cod SMIS: ....................................... Contract de finanţare nerambursabilă: ........................... Beneficiar/date identificare (sediul, codul unic de înregistrare, domiciliul fiscal): ............. Denumirea şi datele de identificare ale autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene/structurii de control (sediul, codul unic de înregistrare): Echipa de control desemnată prin Mandatul nr. ......., emis de .................................. (numele şi funcţia conducătorului autorităţii/instituţiei în cadrul căreia funcţionează structura de control), formată din: - domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna .........., având funcţia de ..........; – domnul/doamna.........., având funcţia de..........., fiind şi persoana desemnată pentru stabilirea debitorului, în baza Deciziei nr. ..... de anulare parţială a creanţei bugetare stabilite prin Titlul de creanţă nr. ...... emis în sarcina S.C. ....... - S.R.L., a procedat la rectificarea creanţei bugetare stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ............., ca urmare a anulării parţiale a creanţei bugetare principale. 1. Justificarea modificării Se vor preciza cauzele care au condus la rectificarea creanţei bugetare stabilite prin titlul de creanţă ce stabileşte accesoriile (dobânda) calculate asupra debitului principal. Se va prezenta pe scurt neregula pentru care a rămas stabilită în sarcina beneficiarului o creanţă bugetară prin Decizia de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare nr. ................... Se vor prezenta valoarea cheltuielii neeligibile rămase, valoarea creanţei bugetare principale rămase, precum şi cererile de rambursare afectate de această creanţă bugetară şi plăţile realizate. 2. Prezentarea motivelor de fapt În verificările realizate, echipa de control desemnată a avut în vedere următoarele aspecte: - creanţa bugetară în valoare de ......... lei, stabilită prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ............., reprezintă dobândă calculată conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul neachitării la termen/deschiderii procedurii de insolvenţă/în cazul ajutorului de stat/de minimis acordat ilegal sau utilizat abuziv (Se va menţiona, după caz.); – constatările din Actul nr. ........... de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ................., care stabileşte debitul principal şi unde sunt prezentate cererile de rambursare şi documentele plăţilor în care se regăsesc cheltuielile neeligibile rămase; – prin Decizia de anulare parţială a creanţei nr. ...... a fost anulată parţial atât creanţa bugetară principală, cât şi creanţa bugetară accesorie, astfel:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ │- lei - │
├────┬────────────┬────────┬─────────┬────────┬───────────────┬─────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │ │Valoare │ │
│ │ │ │Valoare │ │din care: │creanţă │din care: │
│ │Nr. de │Data │totală │Valoarea│ │bugetară │ │
│Nr. │înregistrare│titlului│creanţă │creanţei├───────┬───────┤rămasă, ├───────┬───────┤
│crt.│titlu de │de │stabilită│bugetare│ │ │aferentă │ │ │
│ │creanţă │creanţă │prin │care se │Valoare│Valoare│neregulii│Valoare│Valoare│
│ │ │ │titlul de│anulează│FEPAM -│BN - │/dobânzii│FEPAM -│BN - │
│ │ │ │creanţă │ │75% │25% │datorate │75% │25% │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼───────┼───────┤
│1. │PVC nr. ....│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────┼─────────┼────────┼───────┼───────┼─────────┼───────┼───────┤
│2. │PVD nr. ....│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────┴─────────┴────────┴───────┴───────┴─────────┴───────┴───────┘
Modul de calcul al creanţei bugetare rămase aferentă dobânzii datorate de debitorul ............... se prezintă astfel: .............................................................................................. (Se va prezenta modul de calcul ce conduce la valoarea finală a creanţei bugetare rămase aferentă dobânzii datorate.) 3. Temeiul de drept - prevederile art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027; – prevederile Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027; – prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare (privind modul de stabilire al dobânzii datorate). 4. Secţiuni modificate Secţiunea (nr./denumirea/textul) "................" se modifică astfel: "................" NOTĂ: Toate celelalte puncte din titlul de creanţă ........................ rămân nemodificate. 5. Documente probante care au stat la baza actului de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Titlul de creanţă nr. ...... - Decizia nr. ...... de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare; – Nota nr. ..... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM; – Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ........, însoţit de Actul nr. ........... de rectificare a creanţei bugetare principale, parte integrantă din Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. ..........................; – Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ........ . Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare face parte integrantă din Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ........ . Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare accesorii reprezintă act administrativ, aşa cum acesta este definit la art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi se supune dispoziţiilor actului normativ incident. Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul act administrativ se poate formula contestaţie, ce se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă. Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare accesorii a fost întocmit şi semnat electronic şi se comunică prin funcţionalităţile disponibile ale sistemului informatic sau prin alte funcţionalităţi disponibile la nivelul autorităţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, precum şi al beneficiarilor. [În cazul documentelor emise şi aprobate în format letric: Prezentul act de rectificare a creanţei bugetare accesorii a fost întocmit în 3 exemplare originale (în cazul DGP AMPOPAM)/4 exemplare originale (în cazul OI) şi se comunică beneficiarului în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (8) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 875/2011, cu modificările şi completările ulterioare]. Echipa de control formată din: - domnul/doamna .........., semnătura ..........; – domnul/doamna .........., semnătura ..........; domnul/doamna .........., având funcţia de .......... - persoană desemnată şi pentru stabilirea debitorului. ANEXA 7
la procedură Către: Numele .......................................... (numele beneficiarului) Sediul în localitatea ................................... (adresa) NOTIFICARE cu privire la Decizia de anulare/anulare parţială a unei/unor creanţe bugetare Prin prezenta, în conformitate cu art. II alin. (2) din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, vă comunicăm Decizia nr. ......de anulare/anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., emisă în baza dispoziţiilor Legii nr. 197/2024 şi în aplicarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, ca urmare a Notei nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM. După caz, în situaţia emiterii unei decizii de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare, se va completa cu: Totodată, vă comunicăm Actul nr. .......de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. .................. şi Actul nr. ...... de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ....... (după caz), ce face/fac parte integrantă din titlurile de creanţă nr. ..... şi nr. ..... (după caz), care stabileşte/stabilesc în sarcina beneficiarului ........................... un debit în valoare totală de ................... lei, după cum urmează:
┌──────────────────┬──────────────┬────────────┐
│Natura obligaţiei │ │ │
│faţă de │ │ │
│Autoritatea de │ │ │
│management în │ │ │
│cazul PVC nr. │ │ │
│........, │ │ │
│actualizată prin │ │ │
│Actul de │ │ │
│rectificare a │Valoarea │Modalitatea │
│creanţei bugetare │nominală (lei)│de │
│principale │ │recuperare │
│stabilite prin │ │ │
│Procesul-verbal de│ │ │
│constatare a │ │ │
│neregulilor şi de │ │ │
│stabilire a │ │ │
│creanţelor │ │ │
│bugetare nr. │ │ │
│..................│ │ │
├──────────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │
│ │ │Plată │
│ │ │voluntară/ │
│Creanţă bugetară │ │Deducere din│
│principală, din │............ │plăţile/ │
│care: │ │rambursările│
│ │ │următoare/ │
│ │ │Executare în│
│ │ │condiţiile │
├──────────────────┼──────────────┤Ordonanţei │
│ │ │de urgenţă a│
│ │ │Guvernului │
│ │ │nr. 66/2011,│
│UE │..............│aprobată cu │
│ │ │modificări │
│ │ │şi │
│ │ │completări │
├──────────────────┼──────────────┤prin Legea │
│ │ │nr. 142/ │
│ │ │2012, cu │
│ │ │modificările│
│Bugetul de stat │..............│şi │
│ │ │completările│
│ │ │ulterioare │
│ │ │ │
└──────────────────┴──────────────┴────────────┘
(şi, după caz)
┌────────────────────────┬──────────────┬────────────┐
│Natura obligaţiei faţă │ │ │
│de Autoritatea de │ │ │
│management în cazul PVD │ │ │
│nr. ........, │ │ │
│actualizată prin Actul │ │ │
│de rectificare a │ │Modalitatea │
│creanţei bugetare │Valoarea │de │
│accesorii stabilite prin│nominală (lei)│recuperare │
│Procesul-verbal de │ │ │
│stabilire a creanţelor │ │ │
│bugetare rezultate din │ │ │
│aplicarea dobânzii │ │ │
│datorate nr. │ │ │
│........................│ │ │
├────────────────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │Plată │
│ │ │voluntară/ │
│ │ │Deducere din│
│Creanţă bugetară │............ │plăţile/ │
│accesorie, din care: │ │rambursările│
│ │ │următoare/ │
│ │ │Executare în│
│ │ │condiţiile │
├────────────────────────┼──────────────┤Ordonanţei │
│ │ │de urgenţă a│
│ │ │Guvernului │
│ │ │nr. 66/2011,│
│UE │..............│aprobată cu │
│ │ │modificări │
│ │ │şi │
│ │ │completări │
├────────────────────────┼──────────────┤prin Legea │
│ │ │nr. 142/ │
│ │ │2012, cu │
│ │ │modificările│
│Bugetul de stat │..............│şi │
│ │ │completările│
│ │ │ulterioare │
│ │ │ │
└────────────────────────┴──────────────┴────────────┘
Ca urmare a plăţii voluntare/executării silite efectuate de către organul fiscal competent, până la data prezentei a fost recuperată suma de ...... lei. Ţinând cont de actele administrative emise în considerentele art. II din Legea nr. 197/2024 şi prezentate anterior, după realizarea calculelor asupra sumelor achitate pentru stingerea creanţei/ creanţelor bugetare, beneficiarul are de restituit DGP AMPOPAM suma de ........... lei. Subliniem că termenul de plată a creanţei/creanţelor bugetare şi contul de recuperare a acesteia/acestora sunt cele menţionate prin titlurile de creanţă nr. .... şi nr. ...., acestea nefiind modificate. NOTĂ! (Se va menţiona doar în cazul în care există un act de rectificare a creanţelor bugetare.) Suma achitată de beneficiar prin orice modalitate prevăzută de lege (plată voluntară/executare silită de către organul competent) şi care figurează în mod excedentar peste valoarea creanţei stabilite în sarcina sa prin Actul de rectificare a creanţei bugetare nr. ...... poate fi restituită acestuia în condiţiile Legii nr. 197/2024. Având în vedere aspectele mai sus menţionate, în situaţia în care nu sunteţi de acord cu Decizia nr. ...... de anulare/anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., aveţi posibilitatea de a o contesta în termen de ........ zile lucrătoare de la data primirii prezentei notificări. Cu stimă, Numele şi prenumele directorului general AM, ...................................................... Paşaport de semnături ANEXA 8.1
la procedură Către: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice ................ NOTIFICARE cu privire la Decizia de anulare a unei/unor creanţe bugetare În atenţia: doamnei/domnului şef de administraţie Stimată/e doamnă/domnule şef de administraţie, Prin prezenta, în conformitate cu art. II alin. (3) din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 şi în vederea punerii în aplicare a procedurilor interne ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vă comunicăm Decizia nr. ..... de anulare a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., emisă în baza dispoziţiilor Legii nr. 197/2024 şi în aplicarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, ca urmare a Notei nr. ......... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM. Totodată, vă facem cunoscut faptul că titlul/titlurile de creanţă pentru care s-a procedat la anularea creanţei/creanţelor bugetare a/au fost transmis/e, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, spre executare instituţiei pe care o reprezentaţi, după cum urmează: - titlul de creanţă ..........., transmis prin Adresa DGP AMPOPAM nr. .............. Cu stimă, Numele şi prenumele directorului general AM, .................................................. Paşaport de semnături ANEXA 8.2
la procedură Către: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice ................ NOTIFICARE cu privire la Decizia de anulare parţială a unei/unor creanţe bugetare În atenţia: doamnei/domnului şef de administraţie Stimată/e doamnă/domnule şef de administraţie, Prin prezenta, în conformitate cu art. II alin. (3) din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 şi în vederea punerii în aplicare a procedurilor interne ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vă comunicăm Decizia nr. ....... de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., emisă în baza dispoziţiilor Legii nr. 197/2024 şi în aplicarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, ca urmare a Notei nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM, precum şi Actul/actele nr. .... de rectificare a creanţei bugetare principale/accesorii. Totodată, vă facem cunoscut faptul că titlul/titlurile de creanţă pentru care s-a procedat la anularea creanţei/creanţelor bugetare a/au fost transmis/e, în conformitate cu art. 40 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, spre executare instituţiei pe care o reprezentaţi, după cum urmează: - titlul de creanţă ..........., transmis prin Adresa DGP AMPOPAM nr. .............. În urma plăţii voluntare/executării creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlurile de creanţă amintite anterior, a/au fost recuperată/recuperate în totalitate creanţa/creanţele rămasă/rămase în sarcina beneficiarului ............, CUI ........., aşa cum aceasta/acestea se regăseşte/se regăsesc în Decizia de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare nr. .......... şi Actul de rectificare a creanţei bugetare nr. ......... . Cu stimă, Numele şi prenumele directorului general AM, ..................................................... Paşaport de semnături ANEXA 8.3
la procedură Către: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice ................ NOTIFICARE cu privire la Decizia de anulare parţială a unei/unor creanţe bugetare pentru care trebuie continuată executarea În atenţia: doamnei/domnului şef de administraţie Stimată/e doamnă/domnule şef de administraţie, Prin prezenta, în conformitate cu art. II alin. (3) din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 şi în vederea punerii în aplicare a procedurilor interne ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, vă comunicăm Decizia nr. ...... de anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., emisă în baza dispoziţiilor Legii nr. 197/2024 şi în aplicarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, ca urmare a Notei nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM. Totodată, vă transmitem, în vederea continuării procedurilor de executare silită, Actul nr. ....... de rectificare a creanţei bugetare principale şi Actul nr. ..... de rectificare a creanţei bugetare accesorii (după caz), ce face/fac parte integrantă din titlurile de creanţă nr. ..... şi nr. ... (după caz) şi care stabileşte/ stabilesc că debitorul S.C. ................... - S.R.L. datorează autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene un debit în valoare totală de .......... lei, după cum urmează: ......................................................................... [Se vor prezenta pe scurt informaţiile din actul de rectificare ce referă la creanţa/creanţele bugetare rămasă(e) în sarcina beneficiarului, informaţii cu privire la recuperările înregistrate până la emiterea acestuia şi suma finală ce trebuie executată.] Atât Decizia nr. ....... de anulare/anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite prin titlul/titlurile de creanţă nr. ....., cât şi Actul nr. ....... de rectificare a creanţei bugetare principale şi Actul nr. ......... de rectificare a creanţei bugetare accesorii au fost comunicate debitorului S.C. ...... - S.R.L., CUI ................., având sediul în .........., sens în care vă transmitem dovada comunicării acestora către debitorul menţionat anterior. Recuperările vor fi transferate în următorul cont al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale: - lei RO54TREZ70057090582XXXXX Cu stimă, Numele şi prenumele directorului general AM, ........................................................ Paşaport de semnături ANEXA 9
la procedură Către: Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene Stimată/e doamnă/domnule director general, Prin prezenta vă transmitem, spre luare la cunoştinţă şi în vederea dispunerii măsurilor care se impun, în raport cu atribuţiile structurii pe care o coordonaţi, Decizia nr. ...... de anulare/anulare parţială a creanţei/creanţelor bugetare stabilite în sarcina S.C. ...... - S.R.L. prin titlul/titlurile de creanţă nr. ......, emisă în baza dispoziţiilor Legii nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 şi în aplicarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 8/2025 privind aprobarea Procedurii de aplicare a dispoziţiilor art. II din Legea nr. 197/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură aferente politicii comune de pescuit şi politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027, ca urmare a Notei nr. ...... privind proiectele finanţate prin POPAM 2014-2020 afectate de interpretări diferite ale prevederilor legale de către autorităţile cu atribuţii în gestionarea şi controlul fondurilor europene care intră sub incidenţa Legii nr. 197/2024, aprobată de directorul general al DGP AMPOPAM. După caz, se completează cu: Totodată, vă comunicăm Actul nr. ........de rectificare a creanţei bugetare principale stabilite prin Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare nr. .................. şi Actul nr. ....... de rectificare a creanţei bugetare accesorii stabilite prin Procesul-verbal de stabilire a creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate nr. ....... (după caz), ce face/fac parte integrantă din titlul/titlurile de creanţă nr. ..... şi nr. ... (după caz), care stabileşte/stabilesc în sarcina beneficiarului ............ un debit în valoare totală de .......... lei, după cum urmează:
┌───────────────────────┬──────────────┐
│Natura obligaţiei faţă │ │
│de Autoritatea de │ │
│management în cazul PVC│ │
│nr. ......., │ │
│actualizată │ │
│prin Actul de │ │
│rectificare a creanţei │Valoarea │
│bugetare principale │nominală │
│stabilite prin │(lei) │
│Procesul-verbal │ │
│de constatare a │ │
│neregulilor şi de │ │
│stabilire a creanţelor │ │
│bugetare nr. │ │
│.................. │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Creanţă bugetară │..............│
│principală, din care: │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│UE │..............│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Bugetul de stat │..............│
└───────────────────────┴──────────────┘
(şi, după caz)
┌───────────────────────┬──────────────┐
│Natura obligaţiei faţă │ │
│de Autoritatea de │ │
│management în cazul PVD│ │
│nr. ......., │ │
│actualizată prin Actul │ │
│de rectificare a │Valoarea │
│creanţei bugetare │nominală │
│accesorii stabilite │(lei) │
│prin Procesul-verbal de│ │
│stabilire a creanţelor │ │
│bugetare rezultate din │ │
│aplicarea dobânzii │ │
│datorate nr. │ │
│.................. │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Creanţă bugetară │..............│
│accesorie, din care: │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│UE │..............│
├───────────────────────┼──────────────┤
│Bugetul de stat │..............│
└───────────────────────┴──────────────┘
Cu stimă, Numele şi prenumele directorului general AM, .......................................................... -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.