Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ din 12 iulie 2018  de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ din 12 iulie 2018 de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional "Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale"

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 814 din 24 septembrie 2018
──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 1.902 din 12 septembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 814 din 24 septembrie 2018.
──────────
    CAP. I
    Scopul şi obiectivele programului
    Scopul Programului de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“ este asigurarea suportului tehnic necesar autorităţilor administraţiei publice locale din comunele în care nu s-au înfiinţat/nu au fost acreditate serviciile publice de asistenţă socială (SPAS), în vederea aplicării politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială.
    Obiectivul general este consolidarea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul comunelor prin susţinerea, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, a salariului unui asistent social.
    Obiectivul specific este suportul acordat autorităţilor administraţiei publice locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor privind organizarea, administrarea şi acordarea serviciilor sociale, cel puţin a serviciilor de asistenţă comunitară (SAC).
    1.1. Serviciile publice de asistenţă socială la nivelul comunelor
    Potrivit prevederilor Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia înfiinţării serviciului public de asistenţă socială în fiecare unitate administrativ-teritorială, iar, potrivit Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice 2014-2020, asistenţa socială este parte din pachetul minim de servicii publice, necesar şi obligatoriu a fi prestate la fiecare nivel administrativ-teritorial.

    1.2. Serviciile de asistenţă comunitară
    Serviciile de asistenţă comunitară prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale (8899CZ-PN-V) primesc licenţa de funcţionare care se acordă în baza standardelor minime de calitate prevăzute în anexa nr. 7 la Ordinul ministrului muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice nr. 2.126/2014 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi pentru serviciile acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinelor sociale.
    Serviciile de asistenţă comunitară sunt acordate în baza unui plan de intervenţie prin care sunt stabilite activităţile realizate în sprijinul unei persoane, familii etc. şi care pot fi, în principal, activităţi de informare şi consiliere, evaluare şi elaborare plan de intervenţie, consiliere psihologică, facilitarea accesului la o locuinţă, promovarea unui stil de viaţă sănătos, intervenţie în stradă, colectare şi distribuire ajutoare materiale, comunicare şi monitorizare situaţii de risc (telefonul verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici etc.), suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice, mici reparaţii sau lucrări de amenajare a mediului ambiant etc.
    Înfiinţarea serviciului de asistenţă comunitară în cadrul SPAS necesită resurse materiale şi umane minime, conducând, în acelaşi timp, la un impact social considerabil, datorită caracterului preventiv al acţiunilor, intervenţiei imediate şi accesului facil, inclusiv posibilitatea acordării acestora fără încheierea unui contract de servicii sociale etc.

    1.3. Activităţi eligibile
    Activitate eligibilă este angajarea asistentului social pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.

    1.4. Sumele alocate pentru program
    Bugetul total al acestui program de interes naţional, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie, este de 89.216,4 mii lei, din care:
    a) 12.821,14 mii lei pentru anul 2018;
    b) 44.608,2 mii lei pentru anul 2019;
    c) 31.787,06 mii lei pentru anul 2020.

    Fondurile necesare pentru finanţarea programului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale care reprezintă autoritatea finanţatoare.
    Finanţarea programului se realizează în baza solicitărilor înaintate de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor care, la data depunerii cererii de finanţare, nu deţin certificat de acreditare valabil, obţinut în baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Autorităţile administraţiei publice locale cărora li se aprobă finanţarea din program vor încheia, în calitate de solicitanţi, contracte de finanţare cu autoritatea finanţatoare.
    Costul pentru suportul acordat unităţii administrativ-teritoriale pentru înfiinţarea serviciului public de asistenţă socială acordat prin program, constă în salariul de bază brut al asistentului social, respectiv 3.717 lei lunar, care include contribuţiile sociale obligatoriu prevăzute de lege şi impozitul pe venit.

    1.5. Beneficiarii programului
    Beneficiarii direcţi ai programului sunt autorităţile administraţiei publice locale din comunele în care nu s-au înfiinţat/nu au fost acreditate serviciile publice de asistenţă socială, în vederea aplicării politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială.
    Programul acordă sprijin acestora pentru înfiinţarea serviciului public de asistenţă socială şi a serviciului de asistenţă comunitară în cadrul acestuia.
    Beneficiarii indirecţi, respectiv grupul-ţintă, sunt reprezentaţi de persoane aflate în dificultate din comunităţile în care se înfiinţează serviciile publice de asistenţă socială care vor beneficia de serviciile de asistenţă socială, de realizarea evaluării iniţiale, inclusiv de consiliere şi informaţii referitoare la riscurile sociale şi drepturile de protecţie socială de care pot beneficia, de consilierea necesară în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, precum şi de implementarea măsurilor prevăzute în planul de intervenţie, prin serviciul de asistenţă comunitară.

    CAP. II
    Cerinţele de calificare
    2.1. Solicitanţi eligibili
    Finanţarea programului de interes naţional se realizează exclusiv în baza cererilor de finanţare înaintate de autorităţile administraţiei publice locale care nu au încă înfiinţat serviciul public de asistenţă socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Pot depune solicitare de finanţare comunele în care nu s-au înfiinţat/acreditat serviciile publice de asistenţă socială la data depunerii cererii de finanţare şi care au depus cererea de acreditare a SPAS.
    Nu sunt eligibile cererile de finanţare dacă la data depunerii cererii de solicitare a finanţării comuna deţine certificat de acreditare pentru serviciul public de asistenţă socială, valabil, obţinut în baza Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
    Verificarea condiţiei de eligibilitate se realizează prin consultarea registrului furnizorilor de servicii sociale publicat pe pagina de internet a Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS).
    Pentru a evita dubla finanţare, în cadrul Programului de interes naţional (PIN) nu sunt eligibile unităţile administrativ-teritoriale (UAT) care vor beneficia de finanţare pentru acelaşi tip de intervenţie (angajare de asistenţi sociali) în cadrul proiectelor implementate cu fonduri europene sau din alte surse.

    2.2. Dosarul de solicitare a finanţării
    Dosarul de solicitare a finanţării înaintat de solicitant trebuie să conţină următoarele documente:
    a) cererea de solicitare a finanţării, conform modelului prevăzut în formatul prevăzut în anexa nr. 1 la procedură, original;
    b) hotărârea consiliului local al comunei, în original, care trebuie să cuprindă date referitoare la:
    1. înfiinţarea serviciul public de asistenţă socială ca un compartiment funcţional în aparatul de specialitate al primarului în baza prevederilor art. 113 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului public de asistenţă socială cu respectarea regulamentului-cadru prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal, cu modificările ulterioare;
    3. aprobarea depunerii proiectului de solicitare a finanţării în cadrul programului de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“ derulat de MMJS, în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 427/2018 privind aprobarea programului de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“ şi a programului de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, cu durata de ………. luni, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020;
    4. aprobarea cofinanţării pentru perioada de derulare a proiectului şi pentru o perioadă de ……….luni, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020;
    5. asumarea asigurării sustenabilităţii şi continuităţii activităţii SPAS şi SAC ulterior perioadei de finanţare;
    6. calendarul etapelor de parcurs pentru/calendarul estimat al activităţilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor privind organizarea, administrarea şi acordarea serviciilor sociale, cel puţin a serviciilor de asistenţă comunitară:
    (i) obţinerea certificatului de acreditare a SPAS - termen estimat 30 de zile, potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    (ii) elaborarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale - termen estimat ……………………………;
    (iii) elaborarea planului anual de acţiune în domeniul serviciilor sociale - termen estimat ………………;
    (iv) încheierea protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, în baza modelului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017 ………………………;
    (v) obţinerea de către SPAS a licenţei de funcţionare pentru serviciul de asistenţă comunitară - termen estimat: ……………;
    (vi) elaborarea planurilor iniţiale de intervenţie;
    (vii) implementarea metodei managementului de caz pentru serviciile de asistenţă comunitară necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei;

    7. bugetul proiectului, pe surse de finanţare (prevăzut în anexa la Cererea de solicitare a finanţării);

    c) contractul individual de muncă/dispoziţia/contractul de prestări de servicii încheiat cu asistentul social care deţine dreptul de exercitare a profesiei potrivit Legii nr. 466/2004 privind statutul asistentului social, cu modificările ulterioare;
    d) fişa de post pentru asistentul social, conţinând obligatoriu atribuţiile prevăzute la art. 47 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv monitorizarea aplicării planurilor de intervenţie;
    e) statul de funcţii în care să fie inclusă situaţia posturilor vacante, în copie.


    CAP. III
    Solicitarea de finanţare
    3.1. Obiectul finanţării - activităţi eligibile
    Obiectul finanţării - activităţi eligibile este asigurarea salariului asistentului social din serviciul public de asistenţă socială de la nivelul comunelor, pentru o perioadă de maximum 24 de luni.
    Activitatea eligibilă este angajarea asistentului social pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020.
    Suma maximă care poate fi solicitată de o comună pentru proiectul „Creşterea capacităţii serviciului public de asistenţă socială în comuna …………………, judeţul …………………“, este:
    nr. de luni pentru care se solicită salariul asistentului social x 3.717 lei lunar = ………………………………………….. .

    Salariul asistentului social a fost estimat ca salariul de bază brut al asistentului social, respectiv 3.717 lei lunar, care include contribuţiile sociale obligatorii prevăzute de lege şi impozitul pe venit.
    Finanţarea se acordă conform prevederilor contractului de finanţare şi în condiţiile prevăzute la cap. IV.
    Decontarea sumelor pentru acest capitol de cheltuieli se realizează în cuantum mai mic sau egal cu această sumă, în funcţie de salariul asistentului social angajat/contractat de SPAS, cu respectarea prevederilor legii.
    Depunerile cererilor de finanţare se realizează continuu, cu încadrare în bugetul alocat şi în perioada de derulare a programului, dar nu mai târziu de luna iulie 2020, astfel încât, până la încheierea proiectului, să poată fi implementate etapele de parcurs, conform celor asumate prin hotărârea consiliului local, pentru: obţinerea certificatului de acreditare SPAS; aprobarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale, a planului anual de acţiune în domeniul serviciilor sociale, încheierea protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, în baza modelului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017, obţinerea licenţei de funcţionare pentru serviciul de asistenţă comunitară.

    3.2. Solicitări de finanţare eligibile
    Sunt eligibile solicitările de finanţare care fac dovada îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezenta metodologie.

    3.3. Cheltuieli eligibile
    Cheltuieli eligibile sunt cheltuielile de personal pentru asistentul social responsabil de realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    Decontarea cheltuielilor eligibile trebuie să se încadreze în sumele maxime calculate conform prevederilor de la pct. 3.1.
    Pentru a fi considerate eligibile, în contextul programului, cheltuielile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să fie aferente plăţii salariului asistentului social angajat al SPAS sau cu care acesta a încheiat contract de prestări de servicii pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, începând cu data de 1 a lunii următoare încheierii contractului de finanţare;
    b) să fie prevăzute în bugetul local alocat SPAS/aparatului de specialitate al primarului;
    c) să se realizeze în fapt, să contribuie la realizarea scopului programului, să fie susţinute cu documente justificative şi să fie înregistrate în contabilitatea solicitantului.

    Decontarea cheltuielilor eligibile se face în limita sumelor maxime calculate conform prevederilor de la pct. 3.1.

    3.4. Cheltuieli neeligibile
    Cheltuieli neeligibile sunt următoarele:
    a) cheltuieli de capital;
    b) cheltuieli cu aplicarea procedurilor de achiziţie;
    c) cheltuieli pentru achiziţia de clădiri şi de amenajare;
    d) plata chiriei;
    e) diverse forme de asigurare;
    f) achiziţionare de mijloace de transport auto;
    g) estimări privind posibile pierderi sau datorii viitoare;
    h) dobânzi datorate;
    i) datorii către furnizori şi penalităţi;
    j) sponsorizări individuale pentru participarea la workshopuri, seminare, conferinţe, congrese;
    k) burse de studii sau cursuri de instruire individuală;
    l) achiziţia de medicamente, materiale şi echipamente destinate diagnosticului şi tratamentului medical;
    m) cazarmament;
    n) cheltuieli destinate dotării cu mobilier;
    o) aparatură medicală şi de fizioterapie/kinetoterapie, alte materiale şi echipamente medicale;
    p) cheltuielile aferente organizării concursului pentru ocuparea asistentului social.


    3.5. Unde şi când se transmite dosarul de solicitare a finanţării
    Dosarul de solicitare a finanţării se depune în pachet închis, în două exemplare - un original şi o copie, la registratura Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Pe plic se fac următoarele menţiuni:
    Solicitare a finanţării în cadrul programului de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“
    Destinatar: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, Direcţia politici servicii sociale
    Str. Dem. I Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, cod poştal 010026
    Expeditor: solicitant: numele şi adresa poştală completă

    3.6. Solicitarea de clarificări
    Solicitanţii pot adresa întrebări sau clarificări referitoare la implementarea programului la următorul număr de telefon: 021 2302361 şi adresa de e-mail: Servicii. Sociale@mmuncii.gov.ro
    Prezenta metodologie se publică pe site-ul ministerului: http://www.mmuncii.gov.ro, rubrica Anunţuri.
    Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale are dreptul de a solicita orice informaţii şi documente în vederea clarificării sau completării dosarului de solicitare a finanţării.

    CAP. IV
    Procedura de evaluare şi finanţare
    4.1. Evaluarea solicitărilor de finanţare
    Evaluarea solicitărilor de finanţare se realizează de către o comisie de evaluare a cărei componenţă se stabileşte prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, pe baza prezentei metodologii.
    Pentru respectarea regulii „primul venit, primul servit“, cererea de finanţare şi documentele însoţitoare, prevăzute la pct. 2.2, complet şi corect întocmite, depuse la registratura Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, primesc un număr de înregistrare cu menţiunea datei şi a orei la care s-a făcut înregistrarea şi se procesează în ordinea în care au fost înregistrate.
    În condiţiile în care din documentaţia de solicitare a finanţării lipsesc documente sau acestea nu sunt completate conform cerinţelor din prezenta metodologie, Comisia de evaluare va cere solicitantului transmiterea documentelor lipsă sau completarea şi modificarea celor întocmite eronat, în termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea notificării.
    La data la care solicitantul retransmite, după caz, cererea de finanţare şi documentele însoţitoare, prevăzute la pct. 2.2, complet şi corect întocmite, primeşte un nou număr de înregistrare, însoţit de data şi ora înregistrării.
    Necompletarea dosarului în termenul solicitat conduce la respingerea cererii şi se procedează conform celor prevăzute la pct. 4.3.
    Comisia de evaluare analizează cererea de finanţare şi documentele însoţitoare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare, cu respectarea următoarelor etape:
    1. Verificarea îndeplinirii cerinţelor de calificare şi selecţie, respectiv:
    a) solicitanţi eligibili;
    b) dosarul cererii de finanţare;

    2. Verificarea cererilor de finanţare, respectiv:
    a) obiectul finanţării, activităţi eligibile;
    b) bugetul proiectului;
    c) încadrarea activităţilor prevăzute în cererea de finanţare cu activităţile şi indicatorii de calitate şi eficienţă prevăzuţi în program.


    Rezultatul fiecărei etape se consemnează în fişa de evaluare aferentă fiecărei cereri de finanţare şi se semnează de către toţi membrii comisiei. Spre exemplu:
    a) Se solicită completarea şi, după caz, modificarea documentelor; se consemnează data şi conţinutul emailului/adresei, inclusiv convorbirile telefonice;
    b) Se solicită clarificări; se consemnează data şi conţinutul emailului/adresei, inclusiv convorbirile telefonice;
    c) Se propune aprobarea cererii de finanţare;
    d) Se respinge cererea de finanţare şi se transmite solicitantului notificarea motivată însoţită, după caz, de precizarea că poate să depună o nouă cerere de finanţare.


    4.2. Aprobarea finanţării
    Lista cuprinzând comunele pentru care s-a aprobat finanţarea proiectelor „Creşterea capacităţii serviciului public de asistenţă socială“ se aprobă prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale. O copie a ordinului se transmite Agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, în vederea încheierii contractului de finanţare.
    Odată cu încheierea contractului de finanţare este demarată procedura de acordare a finanţării, cu respectarea condiţiilor prevăzute în cap. III Solicitarea de finanţare.
    Contractul de finanţare se încheie pentru suma aprobată prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, la propunerea comisiei de evaluare.

    4.3. Decizia de respingere
    În situaţia în care solicitările de finanţare nu îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de prezenta metodologie, acestea sunt respinse prin decizie motivată.
    Decizia de respingere i se comunică solicitantului cu menţionarea motivelor care au stat la baza acesteia şi, după caz, precizarea că poate să depună o nouă cerere de finanţare.
    Spre exemplu, în situaţia în care în unitatea administrativ-teritorială există deja înfiinţat serviciul public de asistenţă socială, redepunerea cererii de finanţare nu este justificată, nefiind îndeplinit criteriul de eligibilitate prevăzut la pct. 2.1.

    4.4. Comunicarea rezultatelor şi contestaţiile
    Rezultatul evaluării solicitărilor de finanţare se comunică în scris solicitanţilor, inclusiv pe e-mail, la adresa menţionată expres în cererea de finanţare, în termen de o zi de la aprobarea ordinului prevăzut la pct. 4.2, cu precizarea motivelor respingerii, dacă este cazul. În termen de 3 zile de la primirea rezultatului evaluării, solicitanţii pot depune contestaţii la următoare adresă de e-mail: Servicii.Sociale@mmuncii.gov.ro
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor, numită prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale, va soluţiona contestaţiile în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestora.

    4.5. Încheierea contractului de finanţare
    După comunicarea ordinului ministrului muncii şi justiţiei sociale, prevăzut la pct. 4.2, se încheie contractul de finanţare, denumit în continuare contract, între Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, în calitate de autoritate finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială şi solicitantul căruia i s-a aprobat finanţarea, iar acordarea finanţării se realizează cu data de 1 a lunii următoare.
    Modelul contractului de finanţare este prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“ precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare.
    Contractul de finanţare se încheie în două exemplare originale şi se semnează de către directorul executiv al agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială şi de către primar/preşedintele consiliului judeţean. Fiecare parte semnatară a contractului păstrează un exemplar original al acestuia. O copie a contractului, însoţită de o notă de înaintare, va fi transmisă Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale de către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială.
    În raport cu autoritatea finanţatoare, solicitantul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate.
    Solicitantul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia; are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi informaţii confidenţiale aparţinând autorităţii finanţatoare sau obţinute în baza relaţiilor contractuale cu aceasta, cu excepţia existenţei consimţământului scris al autorităţii finanţatoare, obţinut în prealabil.
    Solicitantul răspunde de realitatea, oportunitatea şi exactitatea datelor prezentate spre decontare.

    4.6. Cine asigură finanţarea proiectelor
    Finanţarea se realizează de către autoritatea finanţatoare, prin agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială cu care solicitanţii au încheiat contractul de finanţare şi conform prevederilor acestuia.

    4.7. Contribuţia solicitantului
    Solicitantul are obligaţia:
    a) să implementeze calendarul etapelor de parcurs, conform celor asumate prin hotărârea consiliului local, pentru: obţinerea certificatului de acreditare SPAS; pentru aprobarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale, a planului anual de acţiune în domeniul serviciilor sociale, să încheie protocolul de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, în baza modelului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017 şi să obţină licenţa de funcţionare pentru serviciul de asistenţă comunitară;
    b) să asigure din bugetul propriu resursele necesare funcţionării serviciului public de asistenţă socială şi serviciului de asistenţă comunitară, în completarea sumei primite prin program pentru cheltuielile de personal ale unui asistent social.


    4.8. Responsabilitatea monitorizării derulării proiectelor
    Responsabilitatea monitorizării derulării finanţării conform prevederilor legii şi ale contractului de finanţare revine agenţiilor teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.

    4.9. Modificarea contractului
    Orice modificare a contractului, în limitele cadrului legal, este permisă numai cu acordul ambelor părţi, prin încheierea unui act adiţional la contract.
    Copiile actelor adiţionale încheiate vor fi transmise Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Modificările referitoare la adresă, cont bancar etc., care nu conduc la schimbarea condiţiilor contractuale în ceea ce priveşte valoarea şi destinaţia sumelor, sunt doar notificate agenţiei teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială de către solicitant.

    4.10. Procedura de efectuare a plăţilor
    Acordarea sumelor prevăzute în contractul de finanţare se realizează lunar, la cererea solicitantului, numai după verificarea de către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială a informaţiilor prezentate în cererea de solicitare a finanţării şi a tuturor documentelor anexate solicitării de plată, precum şi pentru monitorizarea performanţelor obţinute prin sprijinul acordat prin program.
    Activitatea de finanţare şi plată se derulează în următoarele etape:
    Înaintarea solicitării de plată către agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială se face fie în prima parte a lunii, între data de 3 şi data de 5, fie în a doua perioadă, între data de 12 şi data de 15 ale fiecărei luni, în funcţie de datele la care solicitanţii trebuie să-îşi onoreze obligaţiile de plată.
    Solicitarea de plată este însoţită de documentele justificative - anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
    Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială primeşte cel târziu în data de 7, respectiv 16 a lunii, de la agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială, necesarul de credite bugetare, le centralizează şi până pe data de 9, respectiv 17 a lunii le transmite Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru deschiderea de credite bugetare.
    Direcţia specializată din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale va întocmi documentaţia privind deschiderea de credite pe care o înaintează Ministerului Finanţelor Publice.

    4.11. Suspendarea şi rezilierea contractului
    Nerespectarea prevederilor contractului, altele decât cele legate de utilizarea fondurilor şi prezentarea documentelor justificative false sau neconforme cu realitatea, conduce la suspendarea finanţării până la remedierea situaţiei respective de către contractor.
    Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială constată nerespectarea prevederilor contractului şi transmite contractorului decizia motivată de suspendare a finanţării, cu menţiunea obligaţiei de a remedia situaţia respectivă în termen de 15 zile de la primirea notificării.
    În condiţiile în care, în termenul menţionat, contractorul nu remediază situaţia, agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială desfiinţează unilateral contractul, prin decizie motivată, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti. Contractorul poate fi obligat, prin decizie, şi la plata eventualelor daune, conform legislaţiei în vigoare. Decizia se comunică contractorului.
    Rezilierea contractului se realizează în următoarele situaţii:
    a) utilizarea fondurilor în alte scopuri decât cele convenite sau prezentarea de documente justificative false sau neconforme cu realitatea;
    b) orice altă situaţie de încălcare a contractului sau a condiţiilor generale prevăzute în contract sau în anexele sale şi pentru care se pot aplica motivele de reziliere.

    În condiţiile rezilierii contractului, acesta constituie titlu executoriu, fără a mai fi necesară vreo punere în întârziere sau intervenţia instanţei judecătoreşti. În aceste condiţii, contractorul este obligat să returneze autorităţii finanţatoare, în termen de 30 de zile de la primirea notificării de la agenţia teritorială, sumele primite până la momentul notificării.

    CAP. V
    Raportare
    5.1. Rapoarte privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare
    Solicitantul înaintează lunar rapoarte privind activitatea SPAS şi utilizarea fondurilor primite cu titlu de finanţare către agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială şi, la cerere, Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Rapoartele sunt însoţite de dovada îndeplinirii activităţilor eligibile prin program şi conţin informaţii referitoare la:
    1. numărul de planuri iniţiale de intervenţie elaborate pentru persoanele/familiile aflate în situaţii de dificultate/vulnerabile;
    2. numărul de persoane care au beneficiat de servicii de asistenţă socială, de evaluare iniţială de consiliere şi informaţii referitoare la riscurile sociale şi drepturile de protecţie socială de care pot beneficia, precum şi, după caz, consilierea necesară în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, precum şi de servicii de asistenţă comunitară.


    5.2. Rapoarte întocmite de agenţiile teritoriale pentru prestaţii sociale
    Agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială întocmesc rapoarte lunare privind acordarea serviciilor şi utilizarea fondurilor în cadrul programului de interes naţional şi le transmit Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi, la cerere, Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale. De asemenea, agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială întocmesc rapoarte trimestriale şi unul final, după finalizarea contractului de finanţare. Rapoartele anuale şi raportul final se transmit şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale.
    Modelul raportului lunar şi trimestrial se stabileşte prin procedura operaţională elaborată de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.

    CAP. VI
    Control
    6.1. Cine controlează modul de implementare a proiectelor
    Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială controlează modul de implementare a contractului de finanţare.
    Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale îşi rezervă dreptul de a controla în orice etapă derularea finanţării şi activitatea desfăşurată de SPAS/SAC, prin inspecţia socială şi/sau prin corpul de control al ministrului muncii şi justiţiei sociale.

    6.2. Controlul Curţii de Conturi
    Derularea activităţii prin contractele finanţate în cadrul programului se supune controlului financiar al Curţii de Conturi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    CAP. VII
    Documentaţia format-tip
    7.1. Documente
    Pentru facilitarea elaborării documentaţiei necesare pentru solicitarea finanţării se vor utiliza şi completa următoarele formate-tip, după cum urmează:
    1. Cererea de solicitare a finanţării - anexa nr. 1 la prezenta procedură;
    2. Contractul de finanţare - anexa nr. 3 la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. 1.902/2018 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, a Procedurii de evaluare a cererilor de finanţare prin programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, precum şi a modelului-cadru al contractului de finanţare;
    3. Solicitarea de plată - anexa nr. 2 la prezenta procedură;
    4. Situaţia activităţilor realizate în luna pentru care se solicită decontarea salariului asistentului social, luna: …………………. anul ……………. - anexa nr. 3 la prezenta procedură.


    7.2. Anexe
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură




    CERERE DE SOLICITARE A FINANŢĂRII
    Proiectului „Creşterea capacităţii serviciului public
    de asistenţă socială în comuna ………………, judeţul …………………“
    1. Date despre solicitant:
    Comuna ………………., reprezentată de primar …………………………………..
    Sediul primăriei ……………… (localitatea, strada, sectorul/judeţul), tel./fax …………….., e-mail ………………., codul fiscal nr. ……………., emis de ……………… din data de ……………….; nr. contului ………………………..., deschis la trezoreria cu sediul în …………………, adresa de e-mail unde poate fi transmis rezultatul evaluării şi orice altă corespondenţă legată de cererea de finanţare ………………………….

    2. Suma solicitată ………………….. potrivit bugetului anexat la prezenta cerere
    3. Perioada de derulare a proiectului ……………………….. şi calendarul estimat al activităţilor în vederea îndeplinirii atribuţiilor privind organizarea, administrarea şi acordarea serviciilor sociale, cel puţin a serviciilor de asistenţă comunitară, asumate prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei ………………., nr. ……………./………………:
    a) obţinerea certificatului de acreditare a SPAS - termen estimat 30 de zile, potrivit prevederilor art. 10 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 118/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) elaborarea strategiei locale de dezvoltare a serviciilor sociale - termen estimat ………………;
    c) elaborarea planului anual de acţiune în domeniul serviciilor sociale - termen estimat …………………..;
    d) încheierea protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitare integrate necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, în baza modelului-cadru aprobat prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale, ministrului sănătăţii şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 393/630/4.236/2017 ……………………;
    e) obţinerea de către SPAS a licenţei de funcţionare pentru serviciul de asistenţă comunitară - termen estimat: …………;
    f) elaborarea planurilor iniţiale de intervenţie;
    g) implementarea metodei managementului de caz pentru serviciile de asistenţă comunitară necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei.

    4. La prezenta cerere sunt anexate următoarele documente:
    a) Hotărârea Consiliului Local al Comunei ………………, nr. ……………/………….. în original, cuprinzând datele prevăzute la pct. 2.2 din metodologia de evaluare aprobată prin Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale nr. _______/_______;
    b) contractul individual de muncă/dispoziţia/contractul de prestări de servicii încheiat cu asistentul social;
    c) fişa de post pentru asistentul social, conţinând în principal:
    (i) atribuţiile prevăzute la art. 47 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    (ii) persoană resursă în elaborarea strategiilor locale de dezvoltare a serviciilor sociale şi planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale;
    (iii) managementul de caz pentru serviciile de asistenţă comunitară necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei;
    (iv) după caz, asigurarea coordonării personalului cu studii medii din domeniul asistenţei sociale (tehnician în asistenţă socială, lucrător social etc.);

    d) statul de funcţii în care să fie incluse situaţia posturilor vacante, în copie;
    e) dovada anunţului public prin care îşi manifestă disponibilitatea de a colabora cu voluntari potrivit art. 9 alin. (2) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, pentru activităţile care urmează să fie derulate în cadrul serviciului de asistenţă comunitară;
    f) date privind principalii indicatori demografici şi socio-economici ai comunei:
    (i) populaţia, după domiciliu, la data de 1 ianuarie 2018; indicele de îmbătrânire demografică, procentul populaţiei vârstnice/populaţia 0-14 ani etc.;
    (ii) locuinţe care dispun de apă curentă şi locuinţe racordate la canalizare;
    (iii) structura populaţiei după participarea la activitatea economică şi populaţia ocupată pe activităţi ale economiei naţionale;
    (iv) situaţia grupurilor vulnerabile în localitate.


    5. Subsemnata/Subsemnatul, ………………………, posesoare/posesor a/al buletinului/cărţii de identitate seria ………….. nr. ……………, eliberat/eliberată la data de ……………… de către ………………, împuternicită/împuternicit de furnizorul de servicii sociale ................... prin Hotărârea nr. ……………/……………….., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere următoarele:
    - datele, informaţiile şi documentele prezentate corespund realităţii;
    – mă angajez ca suma de ………………. să o utilizez în scopul realizării activităţilor care fac obiectul cererii de finanţare, respectiv (Se vor enumera activităţile pentru care se solicită finanţare.): ……………….

    Mă angajez să comunic cu celeritate orice informaţie solicitată de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS), în procesul de evaluare, precum şi de a verifica zilnic adresa de e-mail: ………………… menţionată la pct. 1 din prezenta cerere.
    Primar
    …………………
    Semnătură
    Ştampilă
    Data întocmirii
    ……………………
    ANEXA 1

    Bugetul Proiectului „Creşterea capacităţii serviciului public
    de asistenţă socială în comuna …………………, judeţul ………..“
    pentru întreaga perioadă de derulare a proiectului ………………….

┌─────────┬────────────────────┬────────────────────┬─────┐
│ │Finanţare prin │ │ │
│ │program, buget de │ │ │
│ │stat prin bugetul │Alte surse de │Total│
│Linie │alocat Ministerului │finanţare^1 │ │
│bugetară │muncii şi justiţiei │ │ │
│ │sociale │ │ │
│ ├───────┬──────┬─────┼───────┬──────┬─────┼─────┤
│ │Unitate│Cost │Cost │Unitate│Cost │Cost │ │
│ │ │unitar│total│ │unitar│total│ │
├─────────┴───────┴──────┴─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1. Cheltuieli cu salariile │ │ │ │ │
│personalului serviciului │ │ │ │ │
│public de asistenţă socială │ │ │ │ │
│(SPAS) şi serviciului de │ │ │ │ │
│asistenţă comunitară din │ │ │ │ │
│cadrul SPAS │ │ │ │ │
├─────────┬───────┬──────┬─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1.1. │ │ │ │ │ │ │ │
│asistent │ │3.717 │ │ │ │ │ │
│social │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1.2. │ │ │ │ │ │ │ │
│asistent │ │ │ │ │ │ │ │
│medical │ │ │ │ │ │ │ │
│comunitar│ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1.3. │ │ │ │ │ │ │ │
│mediator │ │ │ │ │ │ │ │
│sanitar │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1.4. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│1.5. │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│Total 1 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┴───────┴──────┴─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│2. Cheltuieli pentru │ │ │ │ │
│acoperirea altor cheltuieli │ │ │ │ │
│curente de funcţionare │ │ │ │ │
├──────────────────────────────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┬───────┬──────┬─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│Total 2 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┤
│3. Cheltuieli de formare │
├─────────┬───────┬──────┬─────┬───────┬──────┬─────┬─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
├─────────┼───────┼──────┼─────┼───────┼──────┼─────┼─────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │
│(total 1 │ │ │ │ │ │ │ │
│+ 2) │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴───────┴──────┴─────┴───────┴──────┴─────┴─────┘


    ^1 După caz:
    a) buget local al comunei pentru funcţionarea serviciului public de interes local, în baza Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) bugetul de stat pentru salariile asistenţilor medicali comunitari;
    c) bugetul judeţului pentru serviciile sociale şi cheltuielile necesare formării continue a personalului cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale şi al acţiunilor de sensibilizare a comunităţii privind nevoile şi riscurile sociale de la nivelul judeţului, cofinanţate în baza prevederilor art. 135 alin. (1) lit. e) şi f) şi art. 136 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) cheltuielile pentru voluntar în desfăşurarea activităţii sale de voluntariat, în limita sumelor alocate cu această destinaţie, în baza prevederilor art. 15 din Legea nr. 78/2014 privind desfăşurarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare.


    ANEXA 2

    la procedură




    Primăria Comunei …………………..………
    Număr contract de finanţare ……………….
    SOLICITARE DE PLATĂ
    În atenţia
    Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale
    Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Judeţului …….……
    Număr contract de finanţare ………………………………
    Primăria Comunei ……………………
    Solicitarea de plată numărul: …………………………………
    Luna şi anul pentru care se solicită plata: ……………………………………..
    Domnule/Doamnă,
    Subsemnatul/a, ....(numele şi prenumele)....., solicit finanţarea cheltuielilor aferente perioadei sus-menţionate.
    Suma solicitată este de ……………… lei, aferentă cheltuielilor de personal pentru asistentul social ............... pentru activitatea prestată în cadrul Serviciului public de asistenţă socială ………....… în luna ………………. anul ……………. .
    Prezenta solicitare este însoţită de următoarele documente:
    1. Borderoul privind documentele justificative pentru cheltuielile de personal pentru asistentul social în luna ……, anul ……
    2. Situaţia activităţilor realizate în luna pentru care se solicită decontarea salariului asistentului social luna ……… anul …… conform anexei nr. 3 la procedură.

    Plata se efectuează în contul cu numărul: ………………………. .
    Primar,
    …………………………
    semnătură
    ştampilă
    Şef compartiment financiar-contabil
    ………………………
    semnătură
    data

    ANEXA 3

    la procedură




    Primăria Comunei ……………..
    Număr contract de finanţare …………..
    Situaţia activităţilor realizate în luna pentru care se solicită decontarea salariului asistentului social
    luna: ………….anul …………….
    Activităţile realizate de asistentul social
    1. realizarea evaluărilor iniţiale în vederea identificării nevoilor individuale şi familiale, în baza cărora este elaborat planul de intervenţie, inclusiv număr persoane beneficiare;
    2. elaborarea planului de intervenţie care se adresează persoanei şi, după caz, familiei acesteia şi care cuprinde măsurile de asistenţă socială, respectiv serviciile recomandate pentru soluţionarea situaţiilor de nevoie sau risc social identificate, precum şi beneficiile de asistenţă socială la care persoana are dreptul, inclusiv numărul persoanelor beneficiare;
    3. consilierea necesară în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, inclusiv numărul persoanelor beneficiare;
    4. realizarea diagnozei sociale la nivelul grupului şi comunităţii şi elaborarea planului de servicii comunitare;
    5. elaborarea strategiilor locale de dezvoltare a serviciilor sociale şi planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale;
    6. managementul de caz pentru serviciile de asistenţă comunitară necesare prevenirii excluziunii sociale şi combaterii sărăciei, inclusiv numărul persoanelor beneficiare;
    7. după caz, asigurarea coordonării personalului cu studii medii din domeniul asistenţei sociale (tehnician în asistenţă socială, lucrător social etc.);
    8. comunicare şi monitorizare situaţii de risc: telefon verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici;
    9. monitorizarea aplicării planurilor de intervenţie şi colaborarea cu alţi furnizori de servicii publice etc.
    Raport de progres privind implementarea calendarului aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. …………/………….
    ……………….. .
    Certificăm realitatea şi legalitatea datelor înscrise şi ne asumăm întreaga răspundere în utilizarea creditelor primite numai pentru destinaţia solicitată.
    Primar
    ………………………
    Semnătură
    Ştampilă
    Şef compartiment asistenţă socială
    ………………………
    Semnătură
    Data

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016