Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ DE SELECŢIE din 13 august 2019  pentru trimiterea în misiune permanentă în străinătate a membrilor Corpului diplomatic şi consular al României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ DE SELECŢIE din 13 august 2019 pentru trimiterea în misiune permanentă în străinătate a membrilor Corpului diplomatic şi consular al României

EMITENT: Ministerul Afacerilor Externe
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 679 din 14 august 2019
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 1.310 din 13 august 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 679 din 14 august 2019.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta procedură de selecţie pentru trimiterea în misiune permanentă în străinătate a membrilor Corpului diplomatic şi consular al României (denumită în continuare procedura de selecţie) a fost întocmită în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (17) din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificările ulterioare, şi ale art. 40 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Prezenta procedură de selecţie reglementează procesul de selecţie organizat la nivelul Ministerului Afacerilor Externe (denumit în continuare MAE), în vederea trimiterii în misiune permanentă în străinătate a membrilor Corpului diplomatic şi consular al României.
    (3) Procedura de selecţie se organizează anual sau ori de câte ori este necesar, pe baza principiilor imparţialităţii, obiectivităţii, competenţei şi dezvoltării carierei diplomatice.
    (4) Selecţia membrilor Corpului diplomatic şi consular al României în vederea trimiterii în misiune permanentă în străinătate se efectuează pe baza unui interviu şi a unui dosar de înscriere, de către o comisie anuală constituită în acest scop.
    (5) Prezenta procedură de selecţie nu se aplică ambasadorilor extraordinari şi plenipotenţiari şi consulilor generali care sunt şefi de consulate generale.

    ART. 2
    Trimiterea în misiune permanentă a membrilor Corpului diplomatic şi consular al României se realizează, de regulă, după o perioadă de un an de activitate în MAE, în condiţiile art. 46 din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    Trimiterea în misiune în serviciul exterior are loc după finalizarea unei perioade obligatorii de pregătire specifică în MAE, efectuată conform dispoziţiilor art. 25.

    ART. 4
    (1) Durata misiunii permanente în străinătate este, de regulă, de 4 ani. În ţările cu condiţii dificile, durata misiunii permanente în străinătate este, de regulă, de 3 ani. Lista ţărilor cu condiţii dificile se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor externe.
    (2) Cu excepţia ambasadorilor extraordinari şi plenipotenţiari şi a consulilor generali care sunt şefi de consulate generale, durata misiunii permanente poate fi prelungită în funcţie de necesităţi, la solicitarea şefului de misiune diplomatică/oficiu consular, motivată de aspecte de funcţionalitate, eficacitate şi eficienţă a misiunii diplomatice sau oficiului consular.
    (3) Prelungirea misiunii permanente în străinătate se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor externe, pe baza evaluării oportunităţii acesteia, realizată de către entitatea din Centrala MAE care coordonează misiunea diplomatică/oficiul consular, împreună cu Departamentul resurse umane.

    CAP. II
    Condiţii necesare pentru înscrierea în cadrul procedurii de selecţie
    ART. 5
    (1) Pot participa la procedura de selecţie membrii Corpului diplomatic şi consular al României angajaţi pe durată nedeterminată în MAE, care se află în una dintre următoarele situaţii:
    a) îşi desfăşoară activitatea în Centrala MAE;
    b) se află în misiune permanentă în serviciul exterior, al cărei termen expiră în cursul anului calendaristic pentru care se organizează procedura de selecţie;
    c) se află în misiune cu durata determinată de până la 13 luni sau sunt trimişi de MAE la organizaţii interguvernamentale;
    d) sunt detaşaţi la alte instituţii publice;
    e) au contractul de muncă suspendat în condiţiile legii, din motive neimputabile, sub condiţia încetării cazului de suspendare a contractului individual de muncă la data stabilită pentru trimiterea în misiune.

    (2) Situaţiile prevăzute la alin. (1) încetează la data trimiterii în misiune în străinătate.

    ART. 6
    (1) Pot participa la procedura de selecţie, cu respectarea prevederilor art. 5, şi consilierii pentru afaceri europene angajaţi ai MAE, precum şi funcţionarii publici aflaţi în raporturi de serviciu cu MAE, dacă îndeplinesc, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    a) au dreptul să ocupe o funcţie publică, conform prevederilor Constituţiei şi legilor în vigoare;
    b) se bucură de toate drepturile politice şi civile prevăzute în Constituţie şi în legile în vigoare;
    c) nu fac parte din partide politice;
    d) au urmat studii superioare de lungă durată la o instituţie de învăţământ superior din ţară sau din străinătate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, recunoscută de Ministerul Educaţiei Naţionale;
    e) cunosc cel puţin o limbă străină;
    f) au o stare de sănătate corespunzătoare, atestată pe bază de act medical de specialitate, emis de centrul medical care deserveşte Ministerul Afacerilor Externe;
    g) nu au fost condamnaţi pentru săvârşirea unei infracţiuni.

    (2) Persoanelor prevăzute la alin. (1) li se acordă calitatea de membru al Corpului diplomatic şi consular al României exclusiv pe durata trimiterii lor în misiune în străinătate, cu grade diplomatice sau consulare.

    CAP. III
    Etapele procedurii de selecţie
    SECŢIUNEA 1
    Afişarea listei cu posturile din serviciul exterior
    ART. 7
    (1) Anunţul privind organizarea procedurii de selecţie, împreună cu lista posturilor diplomatice şi consulare din serviciul exterior, vacante sau care devin vacante în cursul anului calendaristic în care se va face trimiterea în misiune în serviciul exterior, întocmită de Direcţia management resurse umane şi aprobată de ministrul afacerilor externe, se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior, în a doua jumătate a anului anterior trimiterii în misiune permanentă în străinătate.
    (2) Lista prevăzută la alin. (1) va cuprinde, pentru fiecare post, următoarele informaţii: misiunea diplomatică/oficiul consular, atribuţiile postului, durata misiunii, sporurile acordate.
    (3) Anunţul privind organizarea procedurii de selecţie prevăzut la alin. (1) va cuprinde în mod obligatoriu informaţii privind modalitatea de înscriere, precum şi cerinţele minime de calificare şi selecţie.
    (4) Pentru posturile consulare, cerinţele minime de calificare şi selecţie prevăzute la alin. (3) se stabilesc de către Departamentul consular, împreună cu Departamentul resurse umane, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 62/2019 privind activitatea consulară şi ale Manualului de proceduri consulare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Depunerea dosarelor de înscriere
    ART. 8
    (1) În cadrul etapei de înscriere, personalul MAE prevăzut la art. 5 şi 6, interesat să participe la procedura de selecţie, va trimite la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională, în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului prevăzut la art. 7 alin. (1), următoarele documente:
    a) formularul de înscriere, care va cuprinde, în mod obligatoriu, opţiunile pentru posturile din lista menţionată la art. 7 alin (1), motivaţia înscrierii la procedura de selecţie, motivarea opţiunilor, semnătura olografă şi data înscrierii (conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură de selecţie);
    b) curriculum vitae actualizat la data înscrierii la procedura de selecţie (conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură de selecţie);
    c) alte documente care pot fi relevante pentru procedura de selecţie (de exemplu, evaluări anuale sau recomandări), dacă este cazul.

    (2) Persoanele înscrise la procedura de selecţie optează pentru posturi diferite. Numărul maxim al opţiunilor va fi stabilit în funcţie de numărul de posturi vacante sau care vor deveni vacante în cursul anului pentru care se organizează procedura de selecţie şi va fi specificat în anunţul privind organizarea procedurii de selecţie prevăzut la art. 7 alin. (1).
    (3) În cazul în care, în cadrul aceleiaşi/aceluiaşi misiuni diplomatice/oficiu consular, sunt anunţate mai multe posturi cu atribuţii diferite (diplomatic şi/sau consular şi/sau politic/consular), se poate alege câte un post din fiecare categorie, cu respectarea celorlalte cerinţe stabilite pentru posturile respective.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Verificarea eligibilităţii
    ART. 9
    (1) Verificarea condiţiilor de eligibilitate se realizează de către Direcţia carieră şi dezvoltare profesională.
    (2) Condiţiile de eligibilitate pentru participarea la procedura de selecţie sunt:
    a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5, respectiv art. 6;
    b) existenţa documentelor prevăzute la art. 8 alin. (1), conform modelelor din anexele la prezenta procedură de selecţie şi cu respectarea cerinţelor prevăzute la art. 8 alin. (2);
    c) respectarea condiţiei privind desfăşurarea activităţii în MAE, prevăzută la art. 2.

    (3) Ulterior finalizării verificării condiţiilor de eligibilitate, Direcţia carieră şi dezvoltare profesională va anunţa lista persoanelor înscrise la procedura de selecţie care îndeplinesc aceste condiţii (denumiţi în continuare participanţi la procedura de selecţie) în cel mult 10 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 8 alin. (1). Lista persoanelor declarate eligibile se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior.
    (4) Persoanele înscrise la procedura de selecţie pot face observaţii scrise cu privire la conţinutul listei prevăzute la alin. (3), în termen de maximum două zile lucrătoare de la afişarea acesteia, doar cu privire la aspecte ce ţin de propria persoană. Direcţia carieră şi dezvoltare profesională răspunde la observaţiile scrise formulate de persoanele interesate, în termen de 3 zile lucrătoare.
    (5) În măsura în care se constată că observaţiile scrise formulate conform alin. (4) sunt întemeiate şi că persoanele în cauză îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la alin. (2), se va proceda la republicarea listei prevăzute la alin. (3), cu includerea acestora. În cazul în care Direcţia carieră şi dezvoltare profesională constată că observaţiile scrise formulate conform alin. (4) nu sunt întemeiate, va informa în mod corespunzător persoanele în cauză.
    (6) În termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data publicării listei participanţilor la procedura de selecţie, şefii misiunilor diplomatice/oficiilor consulare pentru care au fost anunţate posturi în procedura de selecţie pot trimite la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională opinii referitoare la participanţii înscrişi pentru acestea. În acest context, Direcţia carieră şi dezvoltare profesională poate trimite şefului misiunii diplomatice/oficiului consular curriculum vitae ale persoanelor care au optat pentru acea misiune, în condiţiile unei solicitări în acest sens. Opinia şefului misiunii diplomatice/oficiului consular are caracter consultativ.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Organizarea interviului
    ART. 10
    (1) Selecţia persoanelor înscrise potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) se face de către o comisie anuală de selecţie, denumită în continuare comisia pentru trimiterea în misiune permanentă, constituită prin ordin al ministrului afacerilor externe, conform art. 35 alin. (7) din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificările ulterioare.
    (2) Poate avea calitatea de membru al comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) este membru al Corpului diplomatic şi consular al României;
    b) deţine în cadrul MAE funcţia de secretar de stat, secretar general, secretar general adjunct, director general, director;
    c) nu participă la procedura de selecţie şi nu este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre participanţii la procedura de selecţie ori cu un alt membru al comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă.

    (3) În cazul în care unul dintre membrii comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă nu se poate prezenta la data stabilită pentru întrunirea comisiei, atribuţiile acestuia, în calitate de membru al comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă, se deleagă, în condiţiile cărţii I din Regulamentul de organizare, funcţionare şi ordine internă al Ministerului Afacerilor Externe, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1.132/2016.
    (4) Înainte de începerea lucrărilor comisiei, membrii acesteia vor semna declaraţii pe propria răspundere despre luarea la cunoştinţă a situaţiilor de incompatibilitate.

    ART. 11
    (1) Comisia pentru trimiterea în misiune permanentă selectează persoanele înscrise la procedura de selecţie, prin votul majorităţii membrilor, pe baza unui interviu şi a dosarului de înscriere. La interviu pot participa doar persoanele declarate eligibile conform art. 9.
    (2) Interviul se organizează în termen de maximum 20 de zile lucrătoare de la data afişării listei participanţilor la procedura de selecţie conform la art. 9 alin. (3). Programarea la interviu se anunţă, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior, în termen de minimum 10 zile lucrătoare înainte de data organizării interviului.
    (3) Prezenţa fizică la interviu a participanţilor la procedura de selecţie este obligatorie. Prin excepţie, pot participa la interviu prin intermediul videoconferinţei/teleconferinţei persoanele care se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b)-e) sau sunt trimise de către MAE în delegaţii oficiale în străinătate sau la cursuri de specializare. În acest caz, participanţii la procedura de selecţie trebuie să solicite organizarea videoconferinţei la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională cu minimum 5 zile lucrătoare înaintea organizării interviului.
    (4) Interviurile se înregistrează pe suport audio.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Selectarea participanţilor care vor fi trimişi în misiune permanentă prin procedura de selecţie
    ART. 12
    (1) Comisia pentru trimiterea în misiune permanentă selectează persoanele înscrise la procedura de selecţie, prin votul majorităţii membrilor, pe baza interviului şi a dosarului de înscriere.
    (2) Selecţia are în vedere următoarele:
    a) pregătirea şi experienţa profesională;
    b) evaluarea activităţii profesionale;
    c) abilităţile profesionale dovedite pe parcursul carierei;
    d) potenţialul profesional;
    e) necesităţile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare.

    (3) Participanţii la procedura de selecţie care nu se prezintă la interviu sunt declaraţi neselectaţi în cadrul procedurii de selecţie.
    (4) În cazul în care pentru un post nicio persoană nu îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie pentru trimiterea în misiune permanentă pentru acel post, atunci postul poate rămâne neocupat.
    (5) Rezultatul selecţiei se consemnează într-un proces-verbal ce va fi depus la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională. În cuprinsul procesului-verbal, membrii comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă vor motiva în mod corespunzător rezultatul selecţiei pentru fiecare post. Membrii comisiei pot formula opinii separate care devin parte integrantă a procesului-verbal.
    (6) Rezultatul selecţiei comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă, cuprinzând lista persoanelor selectate în vederea trimiterii în misiune permanentă în străinătate, conform prezentului articol, se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data interviului.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Contestaţiile la procedura de selecţie
    ART. 13
    (1) Participanţii la procedura de selecţie nemulţumiţi de rezultatul selecţiei prevăzut la art. 12 alin. (6) îl pot contesta cu privire la propria persoană, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la publicarea acestuia.
    (2) Contestaţiile se depun la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională.
    (3) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită anual în acest scop, denumită în continuare comisia pentru soluţionarea contestaţiilor, formată din trei membri desemnaţi prin ordin al ministrului afacerilor externe, conform art. 35 alin. (11) din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificările ulterioare. Poate avea calitatea de membru al comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 10 alin. (2) şi nu are calitatea de membru al comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă.
    (4) În cazul în care unul dintre membrii comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor nu se poate prezenta la data stabilită pentru întrunirea comisiei, atribuţiile acestuia, în calitate de membru al comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, se deleagă, în condiţiile cărţii I din Regulamentul de organizare, funcţionare şi ordine internă al Ministerului Afacerilor Externe, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1.132/2016.
    (5) Înainte de începerea lucrărilor comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor, membrii acesteia vor semna declaraţii pe propria răspundere despre luarea la cunoştinţă a situaţiilor de incompatibilitate.
    (6) Termenul de soluţionare a contestaţiilor este de maximum 10 zile lucrătoare de la finalizarea perioadei de depunere a contestaţiilor.
    (7) Soluţionarea contestaţiilor de către comisia pentru soluţionarea contestaţiilor se comunică în scris persoanelor vizate. Rezultatul soluţionării contestaţiei unei persoane nu poate influenţa rezultatele iniţiale privind alţi participanţi la procedura de selecţie.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Lista finală
    ART. 14
    (1) Lista finală a personalului selectat pentru trimiterea în misiune permanentă este aprobată de ministrul afacerilor externe şi se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior.
    (2) Data efectivă a trimiterii în misiune permanentă în străinătate se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor externe, de regulă, în perioada iulie-august a anului pentru care s-a organizat procedura de selecţie, în funcţie de necesităţi, cu îndeplinirea tuturor procedurilor specifice trimiterii în misiune permanentă.

    CAP. IV
    Trimiterea în misiune în străinătate cu durată determinată de până la 13 luni
    ART. 15
    (1) Posturile diplomatice şi consulare vacante în serviciul exterior care necesită o ocupare urgentă, precum şi cele rămase neocupate ca urmare a procedurii de selecţie se anunţă prin circulară în Centrala MAE şi în serviciul exterior, ulterior aprobării de către ministrul afacerilor externe, ori de câte ori este necesar. Pentru aceste posturi, ministrul afacerilor externe decide trimiterea în misiune cu durata determinată de până la 13 luni, cu posibilitatea de prelungire, o singură dată, cu până la un an.
    (2) Pentru fiecare post prevăzut la alin. (1) se vor preciza următoarele informaţii: misiunea diplomatică/oficiul consular, atribuţiile postului, durata misiunii, sporurile acordate.
    (3) Odată cu posturile prevăzute la alin. (1) se vor publica în mod obligatoriu informaţii privind modalitatea de înscriere, precum şi cerinţele minime de calificare şi selecţie.

    ART. 16
    (1) În cadrul etapei de înscriere, personalul prevăzut la art. 5 şi 6 interesat să ocupe posturile prevăzute la art. 15 alin. (1) va trimite la Direcţia carieră şi dezvoltare profesională, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data afişării posturilor prevăzute la art. 15 alin. (1), următoarele documente:
    a) formularul de înscriere, care va cuprinde, în mod obligatoriu, motivaţia înscrierii, motivaţia opţiunilor, dacă este cazul, semnătura olografă şi data înscrierii (conform anexei nr. 1 la prezenta procedură de selecţie);
    b) curriculum vitae actualizat la data înscrierii (conform anexei nr. 2 la prezenta procedură de selecţie);
    c) alte documente care pot fi relevante (de exemplu evaluări anuale sau recomandări), dacă este cazul.

    (2) Persoanele înscrise pentru ocuparea posturilor prevăzute la art. 15 alin. (1) îşi exprimă opţiunile pentru posturi diferite, dacă este cazul.

    ART. 17
    (1) Verificarea condiţiilor de eligibilitate pentru a putea ocupa posturile prevăzute la art. 15 alin. (1) se realizează de către Direcţia carieră şi dezvoltare profesională.
    (2) Condiţiile de eligibilitate sunt:
    a) îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 5, respectiv art. 6;
    b) existenţa documentelor prevăzute la art. 16 alin. (1), conform modelelor din anexele la prezenta procedură de selecţie;
    c) respectarea condiţiei privind desfăşurarea activităţii în MAE, prevăzută la art. 2.

    (3) În termen de 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 16 alin. (1), Direcţia carieră şi dezvoltare profesională va anunţa lista persoanelor înscrise pentru ocuparea posturilor prevăzute la art. 15 alin. (1) care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la alin. (2). Lista persoanelor declarate eligibile se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior.
    (4) Persoanele înscrise conform art. 16 pot face observaţii scrise cu privire la conţinutul listei prevăzute la alin. (3), în termen de două zile lucrătoare de la afişarea acesteia, doar cu privire la aspecte ce ţin de propria persoană. Direcţia carieră şi dezvoltare profesională răspunde la observaţiile scrise formulate de persoanele interesate, în termen de două zile lucrătoare.
    (5) În măsura în care se constată că observaţiile scrise formulate conform alin. (4) sunt întemeiate şi că persoanele în cauză îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la alin. (2), se va proceda la republicarea listei prevăzute la alin. (3), cu includerea acestora. În cazul în care Direcţia carieră şi dezvoltare profesională constată că observaţiile scrise formulate conform alin. (4) nu sunt întemeiate, va informa în mod corespunzător persoanele în cauză.

    ART. 18
    Pe baza dosarelor de înscriere ale persoanele declarate eligibile conform art. 17, comisia pentru trimiterea în misiune permanentă prevăzută la art. 10 înaintează ministrului afacerilor externe propuneri cu caracter consultativ pentru ocuparea posturilor prevăzute la art. 15 alin. (1). Ulterior consultării propunerilor comisiei pentru trimiterea în misiune permanentă, ministrul afacerilor externe decide cu privire la persoanele care urmează a fi trimise în misiune în străinătate cu durata determinată de până la 13 luni.

    ART. 19
    Comisia pentru trimiterea în misiune permanentă poate recomanda ministrului afacerilor externe ca un post să rămână neocupat, în cazul în care, pe baza dosarelor de înscriere, constată că pentru acel post nicio persoană nu îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie pentru trimiterea în misiune cu durată determinată de până la 13 luni.

    ART. 20
    Decizia ministrului afacerilor externe cu privire la trimiterea în misiune cu durata determinată de până la 13 luni se transmite, prin circulară, în Centrala MAE şi în serviciul exterior.

    ART. 21
    Data efectivă a trimiterii în misiune permanentă în străinătate se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor externe, de regulă, în funcţie de necesităţi, cu îndeplinirea tuturor procedurilor specifice trimiterii în misiune cu durata determinată de până la 13 luni, inclusiv a perioadei obligatorii de pregătire specifică în MAE, cu respectarea prevederilor art. 24-26.

    CAP. V
    Dispoziţii tranzitorii
    ART. 22
    Pentru posturile pentru care s-au iniţiat demersurile de ocupare până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, trimiterea în misiune se va realiza pe baza deciziilor aprobate de către ministrul afacerilor externe cu privire la trimiterea în misiune cu durata determinată de până la 13 luni, cu respectarea prevederilor art. 24-26.

    ART. 23
    Pentru posturile cu privire la care s-au iniţiat demersurile de ocupare până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru care nu există o decizie a ministrului afacerilor externe până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, trimiterea în misiune se va face cu respectarea prevederilor cap. IV şi ale art. 24-26.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 24
    Persoanele selectate au obligaţia de a parcurge procedurile specifice în vederea trimiterii în misiune permanentă, inclusiv etapa de pregătire, şi de a se prezenta la post la data stabilită. Neprezentarea la post din motive nejustificate constituie abatere disciplinară.

    ART. 25
    (1) Înaintea plecării în misiune permanentă în străinătate sau în misiune cu durata determinată de până la 13 luni, personalul trebuie să efectueze, obligatoriu, un stagiu de pregătire în Centrala MAE, pe baza unui plan elaborat de Direcţia management resurse umane, împreună cu direcţiile de spaţiu coordonatoare şi direcţiile coordonatoare pentru domeniul de activitate.
    (2) Perioada stagiului de pregătire se stabileşte de către Direcţia management resurse umane împreună cu direcţiile de spaţiu şi direcţiile coordonatoare pentru domeniul de activitate, ţinându-se seama de specificul postului pe care îl va ocupa persoana în cauză în serviciul exterior. De asemenea, se va avea în vedere dacă persoana în cauză a mai fost sau nu în misiune în străinătate pe un post cu profil similar. Durata stagiului de pregătire nu poate depăşi 60 de zile calendaristice.
    (3) Anterior trimiterii în misiune în străinătate pe posturi care implică desfăşurarea activităţii consulare în cadrul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare de carieră, personalul consular parcurge, la departamentul de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, un stagiu de instruire specifică, cu durata de minimum 30 de zile, în funcţie de postul care urmează să fie ocupat, cu excepţia cazului în care ocuparea unui post este necesară în regim de urgenţă pentru buna desfăşurare a activităţii consulare, iar viitorul titular al acelui post dispune de o pregătire de specialitate adecvată.

    ART. 26
    Plecarea în misiune permanentă este condiţionată de efectuarea concediului de odihnă pe anul în curs, în condiţiile legii, precum şi de obţinerea autorizaţiei pentru acces la informaţii clasificate corespunzătoare nivelului de acces la informaţii clasificate prevăzut în fişa postului.

    ART. 27
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedura de selecţie.

    ANEXA 1

    la procedura de selecţie
    Model formular de înscriere

┌──────────┬───────────────────────────┐
│ │DIRECŢIA CARIERĂ ŞI │
│ │DEZVOLTARE PROFESIONALĂ │
│ ├───────────────┬───────────┤
│ │Procedură de │ │
│ │selecţie │ │
│Se │privind │ │
│inserează │trimiterea în │ │
│o │misiune în │ │
│fotografie│străinătate a │Lună, an │
│recentă │membrilor │ │
│(format │Corpului │ │
│paşaport).│diplomatic şi │ │
│ │consular al │ │
│ │României │ │
│ │(număr) │ │
│ ├───────────────┴───────────┤
│ │FORMULAR DE ÎNSCRIERE │
├──────────┴───────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
├──────────────────────────────────────┤
│Grad diplomatic: │
├──────────────────────────────────────┤
│Entitate organizatorică/Misiune │
│diplomatică/Oficiu consular: │
├──────────────────────────────────────┤
│Telefon - interior: │
├──────────────────────────────────────┤
│Opţiuni^1 │
│(Se aleg dintre posturile anunţate la │
│procedura de selecţie - se precizează │
│numărul procedurii de selecţie.) │
├──────────┬───────────────┬───────────┤
│ │ │Tipul │
│Opţiuni │Misiunea │postului/ │
│ │ │Atribuţiile│
│ │ │postului │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│Opţiunea 1│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│Opţiunea 2│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│Opţiunea 3│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│Opţiunea 4│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│Opţiunea 5│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┤
│etc. │ │ │
├──────────┴───────────────┴───────────┤
│Motivaţie │
│Precizaţi motivaţia înscrierii la │
│procedura de selecţie şi motivaţi │
│fiecare dintre opţiunile menţionate în│
│cadrul rubricii „Opţiuni“. De │
│asemenea, prezentaţi obiectivele │
│dumneavoastră de carieră, precum şi │
│abilităţile personale (altele decât │
│cele referitoare la formarea │
│profesională) (a nu se depăşi spaţiul │
│predefinit). │
├──────────────────────────────────────┤
│Semnătura: Data: │
└──────────────────────────────────────┘


    ^1 Numărul opţiunilor va fi stabilit în funcţie de numărul de posturi vacante sau care devin vacante în cursul anului pentru care se organizează procedura de selecţie şi va fi specificat în anunţul privind organizarea procedurii de selecţie.

    ANEXA 2

    la procedura de selecţie
    Model curriculum vitae

┌─────────┬──────────────────────────────────────────┬──────────┬┐
│ │Se vor insera numele şi prenumele. │fotografia││
│ ├──────────────┬──────────────┬────────────┤în format ├┤
│ │Data, locul │ │ │digital ││
│ │naşterii: │ │ │ ││
├─────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┴──────────┴┤
│DATE PERSONALE │
├───────────────────────────────────────┬────────────────────────┤
│Adresa: │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Telefon: │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│E-mail: │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Starea civilă: │ │
├───────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│Copii: │ │
├───────────────────────────────────────┴────────────────────────┤
│STUDII │
├────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Perioada │Diploma/Instituţia │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│GRADE PROFESIONALE ÎN M.A.E. │
├────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Perioada │ │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│EXPERIENŢA PROFESIONALĂ ÎN M.A.E. │
├────────────────────────┬──────────────┬───────────┬────────────┤
│ │Structura │Grad │Funcţii de │
│Perioada │organizatorică│profesional│conducere │
│ │ │ │(perioada) │
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┴──────────────┴───────────┴────────────┤
│EXPERIENŢA PROFESIONALĂ ÎN AFARA M.A.E. │
├────────────────────────┬──────────────┬────────────────────────┤
│Perioada │Funcţia │Instituţia/Organizaţia │
├────────────────────────┼──────────────┼────────────────────────┤
├────────────────────────┴──────────────┴────────────────────────┤
│PERFECŢIONAREA LA INSTITUTUL DIPLOMATIC ROMÂN │
├────────────────────────┬───────────────────────────────────────┤
│Perioada │Denumirea cursului │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
├────────────────────────┴───────────────────────────────────────┤
│ALTE FORME DE PERFECŢIONARE PROFESIONALĂ │
├────────────────────────┬──────────────┬───────────┬────────────┤
│Perioada │Programul │Instituţia,│Competenţe │
│ │ │ţara │ │
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├────────────────────────┴──────────────┴───────────┴────────────┤
│COMPETENŢE LINGVISTICE^1 │
├─────────┬──────────────────────────────────────────────────────┤
│Limba │ │
│maternă │ │
├─────────┼──────────────┬──────────────────────────┬────────────┤
│ │Înţeles │Vorbit │Scris │
│ ├────────┬─────┼──────────────┬───────────┼────────────┤
│ │Ascultat│Citit│Conversaţie │Discurs │ │
├─────────┼────────┼─────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├─────────┼────────┼─────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├─────────┼────────┼─────┼──────────────┼───────────┼────────────┤
├─────────┴────────┴─────┴──────────────┴───────────┴────────────┤
│LUCRĂRI PUBLICATE │
├─────────┬──────────────────────────────────────────────────────┤
│Anul │Titlul lucrării │
│apariţiei│ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────────────────┤
├─────────┴──────────────────────────────────────────────────────┤
│Permis(e) de conducere/anul dobândirii: │
│Atestate profesionale: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data completării: │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ^1 Autoevaluarea competenţelor lingvistice conform grilei „Paşaportului Lingvistic European“: A1, A2, B1, B2, C1 sau C2, în ordine crescătoare.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016