Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROCEDURĂ DE LUCRU din 19 octombrie 2023  prin care se stabileşte cadrul juridic, administrativ şi operaţional, în temeiul căruia se asigură schimbul de informaţii şi date necesare pentru implementarea prevederilor titlului IV capitolul III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, dintre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 PROCEDURĂ DE LUCRU din 19 octombrie 2023 prin care se stabileşte cadrul juridic, administrativ şi operaţional, în temeiul căruia se asigură schimbul de informaţii şi date necesare pentru implementarea prevederilor titlului IV capitolul III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, dintre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 951 din 20 octombrie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 437 din 19 octombrie 2023, publicat în MOnitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 20 octombrie 2023.
──────────
    ART. 1
        Obiectul procedurii de lucru
     Prezenta procedură de lucru stabileşte cadrul juridic, administrativ şi operaţional în temeiul căruia se asigură implementarea prevederilor titlului IV capitolul III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare, prin schimbul de informaţii dintre: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), prin structura de control ex-post (SCEP) şi Direcţia pentru coordonarea agenţiilor de plăţi (DCAP), Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Central (APIA) şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură centru judeţean (APIA CJ), denumite în continuare entităţi publice.

    ART. 2
        Obligaţiile entităţilor publice implicate
    2.1. SCEP din cadrul MADR are următoarele obligaţii:
    a) să solicite APIA şi DCAP informaţiile, precum şi documentaţia necesară cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul european de garantare agricolă (FEGA), conform prevederilor titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare;
    b) să transmită APIA în termen de 30 de zile calendaristice de la aprobare rapoartele de control şi documentele care stau la baza întocmirii acestora, realizate la întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post;
    c) să transmită către DCAP informaţiile/documentele, în formatul şi termenul solicitat de Direcţia generală pentru agricultură şi dezvoltare rurală (DG AGRI);
    d) să valorifice rezultatele altor autorităţi cu atribuţii de control/audit, iar în cazul în care acestea nu sunt însuşite de către echipa de control din cadrul structurii de control ex-post, să motiveze lipsa neînsuşirii rezultatului controlului/auditului;
    e) pentru valorificarea constatărilor echipelor de control să organizeze întâlniri de lucru cu APIA cel puţin de două ori pe an, de regulă, în prima zi lucrătoare de luni a lunilor iulie şi decembrie;
    f) să participe în calitate de invitaţi la deschiderea şi închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI la APIA pentru măsurile ce intră sub incidenţa regulamentului;
    g) să participe la întrunirile organizate de APIA şi/sau DCAP privind aplicarea reglementărilor specifice măsurilor ce intră sub incidenţa titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului, ori de câte ori se solicită acest lucru.

    2.2. DCAP din cadrul MADR are următoarele obligaţii:
    a) să transmită anual până la data de 1 aprilie a anului următor încheierii exerciţiului financiar, către SCEP - MADR, informaţii privind plăţile efectuate în anul financiar FEGA finalizat la 15 octombrie, respectiv tabelul cu X;
    b) să transmită anual până la data de 1 aprilie către SCEP - MADR tabelul 104 - date defalcate conform nomenclatorului bugetar, pe tip de cheltuieli şi venituri;
    c) să transmită către SCEP - MADR, în termen de 15 zile, orice informaţii referitoare la desfăşurarea anchetelor DG AGRI privind măsurile ce intră sub incidenţa titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului;
    d) să participe la întrunirile organizate de SCEP - MADR privind aplicarea reglementărilor cu privire la măsurile ce intră sub incidenţa prevederilor titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului, ori de câte ori este necesar acest lucru.

    2.3. APIA are următoarele obligaţii:
    2.3.1. APIA:
    a) să transmită în termen de 15 zile informaţii privind plăţile şi documentele de plată referitoare la întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post, în format digital;
    b) să transmită în termen de 15 zile baza de date cu plăţile efectuate de APIA în anul financiar FEGA controlat care nu sunt incluse în tabelul cu X, dacă este cazul;
    c) să transmită în termen de 15 zile copii ale dosarelor de plată privind întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post, în format digital, în ordine cronologică, urmărindu-se să nu existe documente lipsă şi documente scanate incomplete;
    d) să transmită până la data de 15 iunie versiunea procedurilor operaţionale pentru controlul administrativ al măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;
    e) să transmită până la data de 15 iunie versiunea ghidurilor solicitantului al măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;
    f) să transmită până la data de 15 iunie versiunea procedurilor operaţionale de inspecţie a măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;
    g) să transmită în termen de 15 zile raportul organismului de certificare pentru FEGA elaborat pe anul financiar controlat de către autoritatea de audit;
    h) să transmită SCEP - MADR în termen de 15 zile rapoartele de audit public intern ce cuprind misiuni de audit pentru măsurile ce intră sub incidenţa titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului;
    i) să transmită SCEP - MADR invitaţie de participare la deschiderea şi închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI pentru măsurile ce intră sub incidenţa regulamentului;
    j) să participe în calitate de invitaţi la deschiderea şi închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI la SCEP - MADR pentru măsurile ce intră sub incidenţa regulamentului;
    k) să participe la întrunirile organizate de SCEP - MADR privind aplicarea reglementărilor specifice măsurilor ce intră sub incidenţa titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului, ori de câte ori se solicită acest lucru;
    l) să verifice rapoartele de control ex-post şi, pe baza propriilor verificări, să fundamenteze şi, după caz, să emită note de închidere sau titluri de creanţă;
    m) să transmită în termen de 15 zile documentele încheiate la nivelul APIA ca urmare a recomandărilor făcute de echipa de control în raportul de control ex-post;
    n) pentru situaţiile în care titlurile de creanţă emise ca urmare a rapoartelor de control ex-post au fost contestate în instanţă, să transmită SCEP - MADR în termen de 15 zile o copie a deciziilor/sentinţelor civile, în acelaşi termen urmând a fi transmisă şi o copie a deciziei de soluţionare a contestaţiilor prin care a fost admisă/respinsă contestaţia;
    o) să transmită în termen de 15 zile extras din Registrul debitorilor şi documentele care atestă recuperarea debitului stabilit ca urmare a controlului ex-post;
    p) să transmită în termen de 15 zile documentele care atestă raportarea neregulilor către Comisia Europeană, precum şi documentul din care să reiasă numărul de referinţă al Oficiului European de Luptă Antifraudă din cadrul Comisiei Europene (numerele de notificare SGN), informaţii care sunt necesare completării anexei nr. VII din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 128/2022 pe care SCEP o transmite către Comisia Europeană;
    q) să iniţieze şi să monitorizeze recuperarea sumelor utilizate necorespunzător conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    r) să transmită în termen de 15 zile documentele care atestă recuperarea debitului;
    s) să comunice în termen de 15 zile instruirile organizate pentru măsurile ce intră sub incidenţa titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului;
    t) să desemneze o persoană care să asigure colaborarea directă şi permanentă cu SCEP - MADR.

    2.3.2. APIA CJ:
    a) să transmită către SCEP - MADR copii ale dosarelor de plată privind întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post şi sunt gestionate la nivel judeţean, în format digital, în ordine cronologică, urmărindu-se să nu existe documente lipsă şi documente scanate incomplete;
    b) să verifice rapoartele de control ex-post şi, pe baza propriilor verificări, să fundamenteze şi, după caz, să emită note de închidere sau titluri de creanţă;
    c) să transmită în termen de 15 zile documentele încheiate la nivelul APIA CJ ca urmare a recomandărilor făcute de echipa de control în raportul de control ex-post;
    d) pentru situaţiile în care titlurile de creanţă emise ca urmare a rapoartelor de control ex-post au fost contestate în instanţă, să transmită SCEP - MADR în termen de 15 zile o copie a deciziilor/sentinţelor civile, în acelaşi termen urmând a fi transmisă şi o copie a deciziei de soluţionare a contestaţiilor prin care a fost admisă/respinsă contestaţia.




    ART. 3
        Prevederi generale şi finale
    3.1. Entităţile publice implicate îşi vor furniza reciproc informaţiile solicitate de cealaltă autoritate publică în termenul prevăzut în scrisoarea de solicitare de informaţii sau în orice alt termen convenit de comun acord, cu respectarea cadrului legal în vigoare.
    3.2. Solicitarea de informaţii se va efectua în scris, fiind transmisă pe suport hârtie şi/sau în format electronic (e-mail, CD etc.), şi va cuprinde:
    a) stabilirea clară a informaţiilor solicitate;
    b) scopurile în care vor fi utilizate informaţiile;
    c) justificarea necesităţii informaţiilor, în vederea exercitării atribuţiilor legale;
    d) termenul în care trebuie furnizate informaţiile;
    e) funcţia, numele şi prenumele persoanei/persoanelor şi datele de contact pentru furnizarea informaţiilor suplimentare;
    f) toate termenele se calculează de la înregistrarea la registratura destinatarului, cu excepţia documentelor prevăzute la pct. 2.3.1 lit. m), n), q) şi la pct. 2.3.2 lit. c) şi d) când termenele se calculează de la data înregistrării la registratura APIA sau AP IA CJ;
    g) termenele se calculează în conformitate cu prevederile Codului civil şi sunt maximale.

    3.3. În situaţii excepţionale, informaţiile pot fi solicitate prin poşta electronică, răspunzându-se tot prin poşta electronică, sub rezerva transmiterii ulterioare, în formatul stabilit la pct. 3.2, atât a solicitării, cât şi a răspunsului.
    3.4. Dacă entitatea publică nu deţine informaţiile solicitate, va comunica acest lucru în termen de 5 zile, cu excepţia situaţiei prevăzute la pct. 3.3, când răspunsul va fi transmis în termen de 3 zile.
    3.5. Entitatea publică implicată care primeşte informaţiile le va utiliza exclusiv în scopurile legale şi indicate în solicitare. Dacă autoritatea publică intenţionează să utilizeze informaţiile în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate, aceasta va solicita acordul scris al celeilalte părţi.
    3.6. Entitatea publică implicată se angajează să păstreze confidenţialitatea informaţiilor astfel primite, orice dezvăluire publică făcându-se doar cu acceptul prealabil al celeilalte autorităţi, procedându-se astfel:
    a) entitatea publică ce transmite informaţiile va preciza documentele sau părţile din documente care au caracter confidenţial;
    b) entitatea publică ce primeşte informaţiile are obligaţia de a respecta caracterul confidenţial al informaţiilor primite;
    c) entitatea publică ce trimite solicitarea de informaţii poate cere ca însăşi solicitarea să poată fi considerată confidenţială.

    3.7. Pe parcursul implementării activităţilor din cadrul prezentei proceduri de lucru, entităţile publice au obligaţia să ia toate măsurile necesare pentru evitarea situaţiilor de natură să determine apariţia conflictelor de interese.
    3.8. Entităţile publice implicate în aplicarea procedurii asigură colaborarea directă dintre experţii din cadrul SCEP - MADR, DCAP - MADR, APIA şi APIA CJ.


                                  ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016