Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 6.048 din 27 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 893 din 4 septembrie 2024.────────── Listă de acronime şi termeni specifici
┌───────┬──────────────────────────────┐
│Acronim│ │
│/ │Explicaţie │
│Termen │ │
├───────┼──────────────────────────────┤
│ADR │agenţie pentru dezvoltare │
│ │regională │
├───────┼──────────────────────────────┤
│AM │autoritate de management │
├───────┼──────────────────────────────┤
│CRI │coordonatori de reforme/ │
│ │investiţii │
├───────┼──────────────────────────────┤
│DCCI │Direcţia comunicare şi │
│ │cooperare internaţională │
├───────┼──────────────────────────────┤
│ │Direcţia generală management │
│DGMMRR │mecanism redresare şi │
│ │rezilienţă │
├───────┼──────────────────────────────┤
│GIV │Ghid de identitate vizuală │
│ │2021-2027 │
├───────┼──────────────────────────────┤
│MIPE │Ministerul Investiţiilor şi │
│ │Proiectelor Europene │
├───────┼──────────────────────────────┤
│MIV │Manual de identitate vizuală │
├───────┼──────────────────────────────┤
│OI │Organism intermediar │
├───────┼──────────────────────────────┤
│PNRR │Planul naţional de redresare │
│ │şi rezilienţă │
└───────┴──────────────────────────────┘
1. Introducere În conformitate cu prevederile art. V din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) are calitatea de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice din sectorul finanţărilor externe aferente Politicii de coeziune şi Mecanismului de redresare şi rezilienţă. În îndeplinirea acestui rol, MIPE este sprijinit în activitatea sa de toate celelalte instituţii/organisme implicate în gestionarea fondurilor europene, cu rol de autoritate de management (AM), organism intermediar (OI) şi/sau coordonator de reforme/ investiţii (CRI). Acestea trebuie să raporteze lunar date, indicatori de performanţă în comunicare, mesaje pe care vor să le transmită către diversele categorii de public-ţintă în vederea unei analize coordonate la nivel naţional şi a ajustării periodice a strategiei de comunicare. De asemenea, conform aceleiaşi ordonanţe de urgenţă, AM, OI şi/sau CRI au obligativitatea de a solicita un aviz din partea structurii de specialitate din cadrul MIPE, pentru ghidurile şi finanţările proiectelor care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene. Obligaţia de elaborare a procedurii care să reglementeze emiterea acestui aviz revine MIPE. MIPE, prin Direcţia comunicare şi cooperare internaţională (DCCI), a elaborat prezenta procedură de emitere a avizului, prin care se stabileşte modalitatea de obţinere a avizului pentru ghidurile şi finanţarea proiectelor ce au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene de către AM, OI şi/sau CRI. Prezenta procedură prezintă în mod clar şi riguros paşii care trebuie urmaţi, responsabilităţile instituţionale şi interacţiunea dintre acestea în contextul finanţării proiectelor care au obiectivul menţionat mai sus. Prezenta procedură prezintă atât rolurile fiecărei instituţii înscrise în demersul proiectelor de comunicare, cât şi o descriere completă a întregului proces de solicitare a avizului şi a criteriilor de conformitate pentru proiectele depuse spre avizarea DCCI din cadrul MIPE. 2. Roluri instituţionale Instituţiile implicate în procesul de avizare a ghidurilor solicitantului şi a proiectelor ce au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene sunt MIPE şi AM/OI (în dubla lor calitate de autorităţi finanţatoare şi beneficiari care implementează proiecte) şi/sau CRI. 2.1. Rolul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene MIPE are un rol-cheie definit în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023, prin poziţia de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice din sectorul finanţărilor externe aferente Politicii de coeziune şi Planului naţional de redresare şi rezilienţă. MIPE a elaborat Strategia de comunicare şi diseminare a informaţiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 818/2024, şi îndeplineşte un rol important în diseminarea informaţiile publice referitoare la accesarea fondurilor europene pentru perioada 2021-2027. Acest document strategic construieşte cadrul de profilare a liniilor strategice de comunicare pentru proiectele care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene. Strategia de comunicare şi diseminare a informaţiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene este completată de planurile de comunicare a programelor cofinanţate din fonduri europene aferente perioadei 2021-2027, care sunt elaborate de către AM-uri. 2.2. Rolul autorităţilor de management/organismelor intermediare şi/sau al coordonatorilor de reforme/investiţii Instituţiile publice care au rol de AM/OI şi/sau de CRI au obligaţia de a sprijini MIPE în exercitarea rolului de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice din sectorul finanţărilor externe aferente Politicii de coeziune 2021-2027 şi Planului naţional de redresare şi rezilienţă. 3. Avizarea ghidului solicitantului AM/OI au obligativitatea de a solicita un aviz din partea DCCI din cadrul MIPE, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023, pentru ghidurile solicitantului care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene. Astfel, AM/OI va informa coordonatorul reţelei naţionale a responsabililor pentru comunicarea programelor cu privire la publicarea în consultare publică a ghidurilor solicitantului, la data publicării anunţului aferent, pentru a permite DCCI, care îndeplineşte rolul de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor, formularea de observaţii şi propuneri din punctul de vedere al conformităţii, dacă este cazul, pentru a facilita procedura de avizare a ghidului. DCCI va transmite comentarii/recomandări/observaţii cu cel târziu 5 zile lucrătoare înainte de data-limită a consultării publice. Dacă recomandările/comentariile/observaţiile sunt preluate de către AM, atunci AM va informa DCCI asupra acestui fapt şi ghidul solicitantului poate fi avizat. Avizul va fi emis în cel mult 5 zile lucrătoare de la data transmiterii formei finale a ghidului solicitantului de către AM şi formulat conform modelului din anexa nr. 6. Dacă AM nu va integra comentariile primite de la coordonatorul reţelei, decizia va trebui temeinic justificată şi comunicată coordonatorului reţelei, care va transmite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării, decizia privind acordarea avizului. Dacă DCCI nu formulează comentarii/recomandări/ observaţii, atunci ghidul solicitantului va fi avizat în cel mult 5 zile lucrătoare, avizul fiind comunicat AM conform modelului din anexa nr. 6. Ghidurile solicitantului pentru finanţarea operaţiunilor, ce au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene, trebuie să facă referire în mod obligatoriu la prevederile GIV 2021-2027 şi, acolo unde este cazul, la MIV aferent perioadei 2021-2027 pentru programul respectiv. Aceasta este o precondiţie pentru acordarea avizului. În cazul în care AM/OI emite un corrigendum pentru un ghid al solicitantului care vizează comunicarea, acest corrigendum trebuie, de asemenea, avizat de DCCI pentru ghidurile emise ulterior aprobării şi publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri şi care au fost avizate de DCCI. 4. Avizarea proiectelor Instituţiile publice care au rol de AM/OI şi/sau de CRI, precum şi DCCI, care îndeplineşte calitatea de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor, pot elabora şi implementa proiecte care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene, prin care să implementeze măsurile prevăzute în Planul de comunicare al programelor pe care le gestionează şi/sau a măsurilor de informare şi comunicare cu caracter orizontal. Pentru proiectele depuse de instituţiile publice care au rol de AM/OI, care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene, ce contribuie la implementarea Planului de comunicare aferent programului gestionat, AM/OI va transmite coordonatorului naţional al reţelei o adresă de informare şi solicitare a avizului, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023. Adresa va fi însoţită de o fişă/descriere a proiectului şi va fi transmisă anterior depunerii cererii de finanţare prin sistemul MySMIS2021. Fişa/Descrierea proiectului trebuie să includă cel puţin elementele prevăzute în anexa nr. 1. DCCI din cadrul MIPE va analiza fişa/descrierea proiectului în raport cu criteriile de analiză a conformităţii din anexa nr. 2, pentru a analiza şi verifica corelarea proiectului cu Planul de comunicare aferent programului gestionat de AM-ul care a transmis solicitarea şi, respectiv, cu Strategia de comunicare şi diseminare a informaţiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene, în vigoare. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, DCCI va emite avizul, în situaţia în care sunt respectate criteriile de analiză a conformităţii din prezenta procedură. DCCI va completa o fişă de avizare (anexa nr. 3) în care se va confirma conformitatea acestora. Acest document va rămâne arhivat, în format electronic sau letric la DCCI, împreună cu un exemplar al avizului formulat conform modelului din anexa nr. 6. În situaţia în care se constată neconformităţi, DCCI va trimite instituţiilor publice care au rol de AM/OI, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, un punct de vedere prin care se va solicita modificarea sau adecvarea proiectului la criteriile de analiză a conformităţii, însoţit de analiza conformităţii din anexa nr. 2. AM/OI trebuie să răspundă la solicitarea de modificare sau adecvare la criteriile de analiză emisă de DCCI, în termen de 5 zile lucrătoare. Depăşirea termenului va duce automat la respingerea cererii de avizare a proiectului, cu excepţia cazului în care AM/OI solicită prelungirea acestui termen din motive justificate. DCCI va acorda avizul pe care îl va comunica AM conform modelului din anexa nr. 6 sau va respinge justificat cererea de avizare în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor refăcute. În situaţia în care DCCI din cadrul MIPE va propune proiecte care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene, nu este necesară avizarea internă a acestora, având în vedere calitatea de coordonator al comunicării pe care această structură o îndeplineşte. În cazul în care agenţiile pentru dezvoltare regională (ADR) depun spre finanţare proiecte de comunicare şi diseminare a informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene, în calitate de OI^1 pentru Programul Sănătate (PS) şi Programul Tranziţie justă (PTJ), acestea vor informa DCCI, în calitatea sa de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor, şi vor respecta procedura de avizare descrisă mai sus privind proiectele de comunicare. ^1 ADR-urile, în calitate de AM pentru programele regionale, nu elaborează ghiduri pentru finanţarea operaţiunilor ce au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene sau proiecte care au ca obiectiv comunicarea şi diseminarea informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice în domeniul fondurilor europene. OI-urile vor informa AM-ul finanţator când solicită avizarea proiectelor la DCCI. NOTA BENE: Structura de specialitate nu va acorda avize proiectelor depuse de beneficiarii de finanţare ai programelor (companii publice sau private, întreprinderi mici şi mijlocii - IMM, spitale, organizaţii nonguvernamentale care nu au rol de OI^2 etc.). ^2 A se vedea situaţia ADR-urilor, care sunt organizaţii nonguvernamentale de utilitate publică, dar şi organisme intermediare pentru PS şi PTJ, descrise mai sus. 5. PNRR În ceea ce priveşte Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) şi activităţile de comunicare aferente acestuia, DCCI a luat în considerare în elaborarea acestei proceduri punctul de vedere exprimat de DGMMRR, respectiv: - în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) lit. o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de coordonator naţional, este responsabil de coordonarea componentei de comunicare în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR); – conform Procedurii operaţionale DGMMRR.04 aprobate la nivelul MIPE, Direcţia generală management Mecanism redresare şi rezilienţă asigură coordonarea activităţilor de comunicare la nivel naţional al PNRR, atât din perspectivă interinstituţională, în relaţia cu coordonatorii de reforme şi/sau investiţii şi beneficiarii finali, cât şi prin rolul de a centraliza activităţile de comunicare ale CRI-urilor. Domeniul de aplicare al procedurii este: – asigurarea comunicării publice generale, la nivel de comunicare a Planului naţional de redresare şi rezilienţă; – coordonarea activităţilor de comunicare a PNRR de la nivelul coordonatorilor de reforme şi/sau investiţii şi al beneficiarilor finali; – monitorizarea şi raportarea activităţilor şi rezultatelor de comunicare; – în cazul PNRR, nu există proiecte care să vizeze doar activităţi de comunicare şi prin urmare nu vor fi lansate ghiduri privind comunicarea şi informarea. PNRR nu finanţează proiecte care au ca obiectiv comunicarea, respectiv în cadrul PNRR nu sunt prevăzute fonduri pentru proiecte de asistenţă tehnică pentru activităţi de comunicare; – Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, aprobat de Consiliul Uniunii Europene în data de 28 octombrie 2021, include, ca un capitol distinct, respectiv 3.5. Comunicare, strategia de comunicare pentru PNRR. Activităţile de comunicare derulate în cadrul PNRR sunt în conformitate cu prevederile Strategiei de comunicare^3 şi respectă prevederile Manualului de identitate vizuală, elaborat de către MIPE - DGMMRR, în calitate de coordonator naţional. ^3 Inclusă în partea 3.5 a PNRR. 6. Procesul de Raportare AM/OI au obligaţia de a raporta lunar^4, către MIPE - în calitate de coordonator naţional al comunicării şi diseminării informaţiilor referitoare la accesarea fondurilor europene şi asigurarea transparenţei informaţiilor publice din sectorul finanţărilor externe aferente Politicii de coeziune şi PNRR al României - date cu privire la propriile activităţi de comunicare, indicatori de performanţă ai acţiunilor proprii de comunicare, mesaje publice privind programul gestionat, în cazul în care există progres faţă de luna anterioară în realizarea activităţilor de comunicare/atingerea indicatorilor/stabilirea mesajelor, în vederea realizării unei analize coordonate la nivel naţional, precum şi în vederea folosirii acestora în ajustarea periodică a Strategiei de comunicare şi diseminare a informaţiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene. ^4 În conformitate cu art. V alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023. Raportarea se va realiza prin completarea integrală şi corectă a indicatorilor de performanţă şi a mesajelor diseminate, folosindu-se modelul de raportare al documentelor prevăzute în anexele nr. 4 şi 5, urmând apoi să fie transmise către direcţia de specialitate din cadrul MIPE, respectiv DCCI. În cazul PNRR, raportarea va fi realizată exclusiv de DGMMRR, care colectează date de la structurile pe care le coordonează. 7. Anexe Anexa nr. 1 - model fişă/descriere proiect Anexa nr. 2 - criteriile de analiză a conformităţii proiectelor Anexa nr. 3 - fişă de avizare Anexa nr. 4 - model raport indicatori de performanţă Anexa nr. 5 - model raport mesaje şi linii comunicare Anexa nr. 6 - model avizare ghid/proiect Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură. NOTĂ: Prezenta procedură are la bază Livrabilul nr. 3 (metodologie de avizare) realizat în cadrul Contractului nr. 130.555 din 3.08.2023 de prestări servicii de evaluare a impactului comunicării fondurilor ESI, în cadrul proiectului „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020“ (cod SMIS 120088), finanţat din Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) prin POAT 2014-2020. ANEXA 1 la procedură FIŞA/DESCRIEREA proiectului de informare şi comunicare a fondurilor externe nerambursabile
┌────┬────────────────────────────────┬┐
│Nr. │Informaţii ││
│crt.│ ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│1. │Solicitantul ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│2. │Titlul proiectului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│ │Programul/Instrumentul de ││
│3. │finanţare la a cărui comunicare ││
│ │contribuie proiectul ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│4. │Durata proiectului ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│5. │Grupul-ţintă* ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│6. │Justificarea necesităţii ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│7. │Bugetul ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│8. │Obiectivele ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│9. │Activităţi de comunicare ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│10. │Canale de comunicare* ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│11. │Resurse umane implicate* ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│12. │Indicatori de realizare/de ││
│ │rezultat* ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│13. │Ţinta propusă* ││
├────┼────────────────────────────────┼┤
│14. │Impact aşteptat ││
└────┴────────────────────────────────┴┘
* Aceste informaţii trebuie să fie corelate cu Planul de comunicare al programului. ANEXA 2 la procedura CRITERII de analiză a conformităţii proiectelor de informare şi comunicare a fondurilor externe nerambursabile 2021-2027
┌────┬────────────────┬───────┬───────────┐
│Nr. │Criterii de │Conform│ │
│crt.│analizare a ├───────┤Recomandări│
│ │conformităţii │DA/NU │ │
├────┼────────────────┼───┬───┼───────────┤
│ │Identificarea │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintă│ │ │ │
│1. │vizate în planul│ │ │ │
│ │de comunicare al│ │ │ │
│ │programului │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Prezentarea/ │ │ │ │
│ │Justificarea │ │ │ │
│2. │nevoilor de │ │ │ │
│ │comunicare ale │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintă│ │ │ │
│ │vizate │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Definirea │ │ │ │
│3. │obiectivelor de │ │ │ │
│ │informare după │ │ │ │
│ │regula SMART │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Adecvarea │ │ │ │
│ │obiectivelor │ │ │ │
│4. │proiectului în │ │ │ │
│ │raport cu │ │ │ │
│ │nevoile │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintă│ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Alegerea │ │ │ │
│ │canalelor de │ │ │ │
│ │comunicare în │ │ │ │
│5. │raport cu │ │ │ │
│ │profilul │ │ │ │
│ │comunicaţional │ │ │ │
│ │al │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintă│ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Proiectul/ │ │ │ │
│ │Activităţile │ │ │ │
│ │proiectului este│ │ │ │
│ │/sunt prevăzut │ │ │ │
│6. │(e) în planul de│ │ │ │
│ │comunicare al │ │ │ │
│ │programului │ │ │ │
│ │gestionat de │ │ │ │
│ │beneficiar. │ │ │ │
├────┼────────────────┼───┼───┼───────────┤
│ │Existenţa unui │ │ │ │
│ │sistem de │ │ │ │
│ │indicatori de │ │ │ │
│ │rezultat şi de │ │ │ │
│ │realizare pentru│ │ │ │
│ │monitorizarea │ │ │ │
│ │performanţei în │ │ │ │
│ │comunicare, │ │ │ │
│ │corelaţi celor │ │ │ │
│ │prevăzuţi în │ │ │ │
│ │Strategia de │ │ │ │
│ │comunicare şi │ │ │ │
│ │diseminare a │ │ │ │
│ │informaţiilor │ │ │ │
│ │publice │ │ │ │
│ │referitoare la │ │ │ │
│ │accesarea │ │ │ │
│ │fondurilor │ │ │ │
│ │europene/ │ │ │ │
│ │planurile de │ │ │ │
│ │comunicare │ │ │ │
│ │pentru │ │ │ │
│7. │programele │ │ │ │
│ │2021-2027. │ │ │ │
│ │În funcţie de │ │ │ │
│ │specificul │ │ │ │
│ │activităţii de │ │ │ │
│ │comunicare (de │ │ │ │
│ │exemplu, │ │ │ │
│ │campanii de │ │ │ │
│ │informare, │ │ │ │
│ │evenimente etc.)│ │ │ │
│ │se va avea în │ │ │ │
│ │vedere │ │ │ │
│ │posibilitatea │ │ │ │
│ │stabilirii unor │ │ │ │
│ │măsuri de │ │ │ │
│ │evaluare a │ │ │ │
│ │impactului │ │ │ │
│ │asupra │ │ │ │
│ │grupurilor-ţintă│ │ │ │
│ │în raport cu │ │ │ │
│ │obiectivele de │ │ │ │
│ │comunicare │ │ │ │
│ │stabilite. │ │ │ │
└────┴────────────────┴───┴───┴───────────┘
ANEXA 3 la procedură FIŞA DE AVIZARE
┌────────┬────────────────────────────┬┐
│Nr. crt.│Informaţii ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│1. │Număr adresă solicitare aviz││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│2. │Instituţia solicitantă ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│3. │Titlul proiectului ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│4. │Durata proiectului ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│5. │Bugetul ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│6. │Dată solicitare aviz ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│7. │Dată solicitare modificări ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│8. │Dată transmitere modificări ││
├────────┼────────────────────────────┼┤
│9. │Dată acordare aviz ││
└────────┴────────────────────────────┴┘
ANEXA 4 la procedură MODEL RAPORT indicatori de performanţă (a se vedea imaginea asociată) MINISTERUL INVESTIŢIILOR ŞI PROIECTELOR EUROPENE DIRECŢIA COMUNICARE ŞI COOPERARE INTERNAŢIONALĂ AM: Responsabil comunicare AM: FORMULAR CENTRALIZARE ACTIVITĂŢI DE COMUNICARE
┌──────────┬────────────────┬──────────┬────────────┬───────────┬───────────┬────────┬────────┬────────────┬──────────┐
│Obiectiv │ │ │Indicator │ │ │ │ │ │ │
│strategie │ │ │corespondent│ │ │ │ │ │ │
│naţională │ │ │strategia │ │ │ │ │ │Observaţii│
│de │Tip acţiune de │Obiectiv │naţională de│Dată de │Durată │Dată de │Durată │Evaluare │/ │
│comunicare│comunicare^1 │specific │comunicare/ │început │planificată│început │efectivă│grad │propuneri/│
│/ │ │activitate│Plan de │planificată│ │efectivă│ │implementare│solicitări│
│plan de │ │ │comunicare │ │ │ │ │ │ │
│comunicare│ │ │propriu^2 │ │ │ │ │ │ │
│AM │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┴────────────────┴──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│^1 Campanie de informare/campanie de │ │ │ │ │ │ │ │
│conştientizare/eveniment (tip │ │ │ │ │ │ │ │
│eveniment) etc. │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┬────────────────┬──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│^2 Vezi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tabelul de│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│mai jos. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Tip │Indicator │ │ │ │ │ │ │ │ │
│indicator │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┴────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Strategia de comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┬────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│ │Nivel de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Indicator │conştientizare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │despre FEN în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rezultat │rândul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │publicului-ţintă│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│ │Nivel de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │încredere în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Indicator │sistemul de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │acordare a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rezultat │fondurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │externe │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nerambursabile │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│ │Nivel de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cunoaştere a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Indicator │sistemului de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │acordare a │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rezultat │fondurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │externe │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nerambursabile │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Indicator │Materiale de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │informare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│realizare │publicitate │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(număr) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Indicator │Campanii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │organizate (nr. ├──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│realizare │) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Indicator │Sesiuni/vizite │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │pe site (număr) │ │ │ │ │ │ │ │ │
│realizare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Indicator │Evenimente de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │informare şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│realizare │comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(număr) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┴────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
│Plan de comunicare propriu/│ │ │ │ │ │ │ │ │
│Strategie proprie de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┬────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
├──────────┼────────────────┼──────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┼────────┼────────────┼──────────┤
└──────────┴────────────────┴──────────┴────────────┴───────────┴───────────┴────────┴────────┴────────────┴──────────┘
ANEXA 5 la procedură MODEL RAPORT Mesaje şi linii comunicare
┌──────────┬────────┬────────┬──────────┬──────────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │Canal de │ │Perioada│ │
│Grup-ţintă│Obiectiv│Mesaje*)│comunicare│Activităţi│de │Observaţii│
│ │ │ │ │ │derulare│ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼────────┼────────┼──────────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴────────┴────────┴──────────┴──────────┴────────┴──────────┘
*) Este vorba de mesajele principale (maximum 3) ale fiecărui AM privind programul 2021-2027 gestionat, care vor fi comunicate mass-mediei, publicului general, potenţialilor beneficiari etc. Între aceste mesaje şi mesajele generale privind fondurile externe nerambursabile este de dorit să existe o sinergie. ANEXA 6 la procedură MODEL AVIZARE GHID/PROIECT Nr. ...................... Către: ................................................ În atenţia: .............................................. Subiect: Acordare aviz ghidul solicitantului/proiectului de comunicare/informare/promovare Stimate domnule director general/Stimată doamnă director general, În conformitate cu prevederile art. V alin. (4) sau (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023, vă transmitem avizul favorabil în ceea ce priveşte ghidul solicitantului cu denumirea ........./proiectul cu denumirea .........., conform fişei de avizare ataşate. Cu respect, ......................, Director, .................................... Avizat: ............... Şef serviciu, ........................................ Întocmit: ................................... -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.