Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
PROCEDURĂ DE CONTROL din 6 septembrie 2023 al activităţii desfăşurate de aparatul propriu şi de entităţile aflate în subordinea, sub autoritatea şi în administrarea Ministerului Finanţelor
────────── Aprobată prin ORDINUL nr. 2.507 din 6 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 13 septembrie 2023. ────────── ART. 1 Corpul de control - Competenţa şi scopul exercitării acţiunilor de control (1) Corpul de control se subordonează ministrului finanţelor şi are competenţă materială şi teritorială generală, în vederea exercitării acţiunilor de control la structurile din aparatul propriu şi entităţile aflate în subordinea/sub autoritatea/în administrarea Ministerului Finanţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu prezenta procedură. (2) Scopul controlului îl reprezintă: a) supravegherea structurilor din aparatul propriu şi a entităţilor aflate în subordinea/sub autoritatea/în administrarea Ministerului Finanţelor, prin verificarea respectării prevederilor legale aplicabile activităţii desfăşurate şi asigurarea că personalul din cadrul acestora utilizează şi administrează resursele statului/fondurile publice/patrimoniul public în condiţii de legalitate, regularitate, eficienţă, eficacitate şi economicitate; b) acţionarea în mod corectiv, prompt şi responsabil ori de câte ori se constată abateri de la legalitate şi regularitate în efectuarea unor operaţiuni sau realizarea unor activităţi în mod neeconomic, ineficace şi ineficient de către structurile/entităţile controlate, precum şi propunerea de măsuri în scopul corectării/prevenirii lor şi a angajării răspunderii persoanelor responsabile.
(3) Personalul Corpului de control îşi asumă deviza „Profesionalism prin etică şi integritate“.
ART. 2 Definirea unor termeni În cuprinsul prezentei proceduri, expresiile şi termenii utilizaţi au următorul înţeles: a) acţiunea de control - ansamblul operaţiunilor şi instrumentelor utilizate de echipa de control pentru verificarea aparatului propriu şi a entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor, conform competenţelor şi scopului definite la art. 1 şi reglementate în prezenta procedură; b) aparatul propriu - totalitatea structurilor din componenţa organizatorică a Ministerului Finanţelor (direcţii generale, direcţii, servicii, birouri, compartimente); c) durata acţiunii de control - perioada în care se realizează acţiunea de control, menţionată în ordinul de control; d) echipa de control - funcţionarii publici din cadrul Corpului de control, mandataţi de către ministrul finanţelor, prin ordinul de control, să efectueze acţiuni de control la aparatul propriu şi la entităţile din cadrul Ministerului Finanţelor, în baza obiectivelor de control; e) entităţi din cadrul Ministerului Finanţelor - unităţile aflate în subordinea, administrarea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor şi societăţile la care Ministerul Finanţelor exercită calitatea de reprezentant al statului, ca acţionar; f) organ de control - funcţionarii publici de conducere şi execuţie din cadrul Corpului de control; g) organe abilitate - organele de urmărire penală, Curtea de Conturi a României, Agenţia Naţională de Integritate, Departamentul de Luptă Antifraudă, Corpul de Control al Prim-Ministrului, alte entităţi care pot valorifica actele de control întocmite; h) persoană verificată - orice persoană din categoriile de personal din aparatul propriu şi/sau din entităţile din cadrul Ministerului Finanţelor; i) personal de control - personalul din structurile de control intern/administrativ ale entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor; j) structură verificată - oricare dintre compartimentele din aparatul propriu şi dintre entităţile din cadrul Ministerului Finanţelor, care face obiectul acţiunii de control; k) termenul de implementare a măsurilor - data stabilită în raportul de control pentru îndeplinirea măsurilor de către structurile/entităţile în sarcina cărora au fost dispuse; l) zi - zi lucrătoare.
ART. 3 Sfera de reglementare şi aplicare a procedurii (1) Procedura se aplică de către Corpul de control şi este opozabilă aparatului propriu şi entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor. (2) Procedura reglementează modul de organizare, desfăşurare, finalizare, valorificare a acţiunilor de control şi de monitorizare a măsurilor dispuse prin actele de control, funcţiile, tipurile şi metodele de control, precum şi responsabilităţile/ obligaţiile entităţilor şi personalului implicat. (3) Corpul de control colaborează cu alte organe de control/de specialitate din administraţia publică centrală, instituţii şi autorităţi, parteneri sociali, precum şi cu persoane juridice şi fizice, conform legislaţiei în vigoare şi mandatului dat de ministrul finanţelor.
ART. 4 Funcţii ale controlului, tipuri şi metode de control (1) Controlul exercitat de Corpul de control la aparatul propriu şi la entităţile din cadrul Ministerului Finanţelor are în vedere îndeplinirea următoarelor funcţii: a) funcţia de constatare - constatarea conformităţii şi regularităţii, corectitudinii documentelor şi informaţiilor verificate, în raport cu cerinţele legale şi procedurale; b) funcţia corectivă - corectarea deficienţelor în timpul acţiunii de control şi/sau după finalizarea acesteia; c) funcţia preventivă - valorificarea rezultatelor acţiunilor de control efectuate la aparatul propriu şi la entităţile din cadrul Ministerului Finanţelor; d) funcţia de monitorizare - urmărirea implementării măsurilor dispuse în sarcina structurilor/entităţilor verificate, în termenul stabilit.
(2) Tipurile de control sunt următoarele: a) controlul de fond - verificarea generală a activităţii aparatului propriu şi a entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor; b) controlul tematic - verificarea pe o anumită tematică, cu privire la o anumită operaţiune specifică.
(3) Metodele de control utilizate sunt următoarele: a) controlul secvenţial - acţiunea de verificare cronologică şi/sau sistematică a documentelor rezultate în urma activităţilor şi operaţiunilor specifice desfăşurate de structura verificată; b) controlul prin sondaj - activitatea de verificare selectivă a unor activităţi efectuate, operaţiuni semnificative şi documente justificative, pe perioada supusă controlului; c) controlul electronic - activitatea de verificare a documentelor/înscrisurilor stocate în mediu electronic, precum şi verificarea datelor şi informaţiilor relevante, stocate în sistemele informatice (aplicaţii, baze de date, platforme etc.), cu respectarea drepturilor de acces şi a confidenţialităţii acestora; d) controlul documentar - activitatea de documentare asupra uneia sau mai multor activităţi şi/sau operaţiuni specifice desfăşurate de structura verificată, raportat la obiectivele stabilite şi la perioada supusă controlului.
ART. 5 Factorii generatori ai acţiunilor de control (1) Factorii generatori ai acţiunilor de control sunt, de regulă: a) planul anual de control, aprobat de către ministrul finanţelor; b) dispoziţia ministrului finanţelor; c) autosesizări (sesizări din oficiu) ale Corpului de control, cu privire la date şi informaţii considerate relevante, inclusiv din mass-media, care justifică efectuarea unei acţiuni de control, cu aprobarea ministrului finanţelor; d) petiţii/sesizări etc. privind deficienţele/neregulile/abaterile de la legalitate semnalate în activitatea aparatului propriu şi a entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor, repartizate spre competentă soluţionare Corpului de control de către ministrul finanţelor; e) raportările avertizorilor în interes public.
(2) Acţiunile de control pot fi efectuate şi la solicitarea organelor judiciare.
ART. 6 Resurse necesare desfăşurării acţiunii de control Resursele necesare desfăşurării acţiunii de control sunt următoarele: a) resurse umane - personalul din cadrul Corpului de control; b) resurse materiale - echipamente IT (calculatoare, laptopuri, imprimante, multifuncţionale, routere, switchuri, echipamente wireless, periferice, consumabile, memorii externe etc.), materiale de birotică şi papetărie, autoturisme pentru efectuarea deplasărilor etc.; c) resurse financiare - asigurarea în bugetul instituţiei a sumelor necesare pentru cheltuielile de funcţionare şi de personal ale Corpului de control.
ART. 7 Documente utilizate în cadrul acţiunilor de control (1) Planul anual de control se întocmeşte de către conducerea Corpului de control în luna decembrie a anului premergător anului pentru care se efectuează programarea acţiunilor de control, fiind aprobat de către ministrul finanţelor. Planul de control va fi actualizat ori de câte ori este necesar, fiind aprobat de către ministrul finanţelor. (2) În cadrul acţiunilor de control sunt utilizate următoarele documente: 1. Ordinul de control: a) reprezintă documentul prin care este acordat mandatul de către ministrul finanţelor şi cuprinde în mod expres obiectivele şi limitele în care echipa de control este împuternicită să efectueze acţiuni de control la nivelul aparatului propriu şi al entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor. Activitatea de control se limitează exclusiv la scopul şi obiectivele stabilite prin ordinul de control. Opiniile şi punctele de vedere emise de către structurile/entităţile controlate, în aplicarea legislaţiei generale şi/sau specifice, nu intră în sfera activităţii de verificare, în lipsa unui mandat expres în acest sens din partea ministrului finanţelor. La solicitarea ministrului finanţelor, în vederea realizării activităţii de verificare a opiniilor şi punctelor de vedere, se atrag specialişti în domeniul specific de activitate din cadrul ministerului sau unităţilor subordonate, iar în lipsa acestora sau în situaţii de posibile conflicte de interese, din sursă externă; b) se întocmeşte la iniţierea acţiunii de control/modificarea echipei de control/prelungirea termenului acţiunii de control de către şeful de serviciu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură, şi se avizează de către directorul Corpului de control; c) se comunică structurilor verificate, la începerea acţiunii de control.
2. Raportul de control: a) reprezintă actul de control care se elaborează în situaţia în care, după verificarea obiectivelor, s-au constatat deficienţe/nereguli/abateri de la legalitate şi regularitate şi s-au dispus măsuri în scopul corectării şi prevenirii acestora, precum şi măsuri de angajare a răspunderii persoanelor responsabile; b) după ce se aprobă de către ministrul finanţelor, se comunică structurilor verificate în sarcina cărora au fost dispuse măsuri în vederea ducerii la îndeplinire, conform termenelor stabilite, precum şi altor entităţi şi/sau organe abilitate, după caz; c) se elaborează de către echipa de control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, se avizează de către şeful de serviciu, se propune spre aprobare de către directorul Corpului de control şi se aprobă de către ministrul finanţelor; d) în situaţia în care există opinii separate cu privire la concluziile şi propunerile de măsuri între membrii echipei de control/echipa de control şi şeful de serviciu, acestea vor fi consemnate în scris în proiectul raportului de control transmis şefului de serviciu/directorului. Directorul Corpului de control dispune, în scris, cu privire la forma finală a proiectului raportului de control.
3. Nota de soluţionare a petiţiei: a) reprezintă documentul care se elaborează în situaţia soluţionării petiţiilor ce intră sub incidenţa prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare; b) se întocmeşte de către echipa de control, se avizează de şeful de serviciu, se aprobă de către directorul Corpului de control şi se transmite spre informare ministrului finanţelor.
4. Nota de control: a) este actul de control care se elaborează în situaţia în care, după verificarea obiectivelor, nu s-au constatat deficienţe/ nereguli/abateri de la legalitate şi regularitate pentru care să fie necesară dispunerea de măsuri în consecinţă; b) se întocmeşte de către echipa de control, se avizează de către şeful de serviciu, se propune spre aprobare de către directorul Corpului de control şi se aprobă de către ministrul finanţelor.
5. Nota de informare: a) reprezintă documentul utilizat de organul de control, în orice moment al acţiunii de control, în vederea informării ministrului finanţelor asupra necesităţii dispunerii de măsuri operative; b) se întocmeşte de către echipa de control, se avizează de către directorul Corpului de control şi se aprobă de către ministrul finanţelor.
6. Situaţia de monitorizare a măsurilor: a) reprezintă documentul în cuprinsul căruia se consemnează modul de îndeplinire a măsurilor dispuse de ministrul finanţelor în sarcina structurilor din aparatul propriu şi a entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor; b) se întocmeşte de către echipa de control, lunar, până la implementarea măsurilor şi se prezintă directorului Corpului de control.
7. Nota de sinteză: a) reprezintă documentul întocmit la solicitarea ministrului, în cuprinsul căruia sunt prezentate sintetic constatările, concluziile şi propunerile de măsuri consemnate în raportul de control; b) se întocmeşte de către echipa de control şi se avizează de către directorul Corpului de control.
8. Nota de relaţii: a) reprezintă documentul prin care echipa de control, în scopul clarificării unor aspecte ce au legătură cu obiectivele controlului, solicită informaţii de la o persoană din cadrul entităţii verificate; b) se solicită de către echipa de control ori de câte ori este necesar, completându-se conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură.
9. Procesul-verbal de predare-primire/restituire documente: a) reprezintă documentul care se utilizează pentru inventarierea documentelor puse, în original, la dispoziţia echipei de control, pe durata acţiunii de control; b) se întocmeşte de către structura verificată în două exemplare şi se semnează de către echipa de control şi conducerea structurii verificate, atât la predare-primire, cât şi la restituire.
(3) Documentele justificative reprezintă acele documente care sunt puse la dispoziţia echipei de control de către structurile verificate pe toată durata de desfăşurare a acţiunii de control, în condiţiile şi termenele solicitate. Acestea sunt alcătuite din înscrisuri, informaţii, situaţii, rapoarte, centralizatoare, puncte de vedere etc. şi sunt transmise la solicitarea echipei de control prin utilizarea tuturor formelor de comunicare stabilite contextual de către echipa de control. (4) Documentele utilizate în cadrul acţiunii de control, prevăzute la alin. (2), se anexează la dosarul lucrării, care se arhivează de către echipa de control, conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 8 Desfăşurarea acţiunii de control (1) În cazul în care, la nivelul Corpului de control, sunt înregistrate mai multe sesizări/petiţii/avertizări, ale căror aspecte semnalate sunt identice/similare, acestea sunt conexate şi soluţionate în cadrul aceleiaşi acţiuni de control, conform rezoluţiei directorului Corpului de control. (2) Desemnarea echipei de control se realizează astfel: a) se face prin ordinul de control aprobat de ministrul finanţelor, componenţa acesteia fiind stabilită de directorul Corpului de control, la propunerea şefului de serviciu, echipa de control fiind formată din cel puţin două persoane din cadrul Corpului de control; b) modificarea componenţei echipei de control se poate efectua, motivat, cu aprobarea ministrului finanţelor, în situaţii obiective, sens în care se emite un alt ordin de control; c) în acţiunile de control care au ca obiect activităţile desfăşurate de către entităţile aflate în subordinea Ministerului Finanţelor, cu aprobarea ministrului finanţelor, poate fi atras personal de control din cadrul structurilor de control intern/administrativ organizate la nivelul acestora; d) în funcţie de complexitatea şi obiectul acţiunii de control, cu aprobarea ministrului finanţelor, pot fi atrase persoane cu experienţă în domeniul supus verificării, care vor întocmi un document care poate fi utilizat de echipa de control parţial sau integral, dacă este considerat relevant pentru atingerea obiectivelor acţiunii de control.
(3) Întocmirea ordinului de control se efectuează astfel: a) obiectivele acţiunii de control se stabilesc de către şeful de serviciu, împreună cu echipa de control desemnată, şi se supun avizării directorului Corpului de control; b) şeful de serviciu întocmeşte ordinul de control, care este avizat de către directorul Corpului de control şi aprobat de către ministrul finanţelor.
(4) Desfăşurarea acţiunii de control se execută după cum urmează: a) acţiunea de control se desfăşoară atât la sediul/spaţiile structurii controlate, cât şi la sediul Corpului de control; b) la începerea acţiunii de control, echipa de control prezintă/comunică conducătorului entităţii verificate legitimaţia/ ordinul de control şi solicită asigurarea resurselor/logisticii necesare desfăşurării controlului în condiţii adecvate, stabilite contextual de echipa de control; c) echipa de control utilizează, pe toată durata de desfăşurare a acţiunii de control, tipuri, metode şi procedee de control conform competenţelor, cu respectarea prevederilor legale în vigoare; d) echipa de control are acces neîngrădit la date, informaţii, documente şi orice alte înscrisuri, indiferent de forma de autorizare/păstrare/arhivare, necesare atât în pregătirea, cât şi pe parcursul acţiunilor de control desfăşurate, în baza mandatului ministrului finanţelor; e) echipa de control solicită, prin orice mijloc de comunicare^1, de la structurile/entităţile verificate informaţii, documente, puncte de vedere etc. necesare pentru îndeplinirea obiectivelor de control, stabilind, după caz, termenele şi condiţiile în care vor fi puse la dispoziţie; ^1 Verbal (direct sau telefonic) sau în scris (direct, prin poştă electronică, poştă militară etc.).
f) în cazul în care se refuză nejustificat transmiterea informaţiilor, documentelor, punctelor de vedere solicitate, echipa de control va propune sesizarea Comisiei de disciplină competente, în vederea analizării faptelor şi luării măsurilor legale care se impun; g) echipa de control poate solicita, ori de câte ori este nevoie, informaţii, puncte de vedere, documente de la instituţii şi autorităţi publice, organizaţii, persoane fizice şi juridice, care deţin informaţii relevante în legătură cu structura controlată, cu respectarea limitelor de competenţă şi autoritate; h) echipa de control utilizează, în scopul analizării situaţiilor de fapt şi obţinerii de informaţii relevante pentru îndeplinirea obiectivelor de control, sistemele informatice gestionate de către structurile din cadrul Ministerului Finanţelor şi alte entităţi, în baza drepturilor de acces şi cu respectarea confidenţialităţii conţinutului acestora; i) echipa de control solicită note de relaţii persoanelor verificate, în orice moment al controlului, în scopul clarificării oricăror aspecte, situaţii şi fapte ce au legătură cu obiectivele de control; j) echipa de control colaborează cu reprezentanţii altor instituţii/autorităţi ale statului, în situaţiile în care se impune, cu respectarea limitelor de competenţă şi autoritate; k) echipa de control propune măsuri operative în timpul derulării acţiunii de control, care vor fi comunicate de îndată ministrului finanţelor, prin directorul Corpului de control, dacă în timpul verificărilor sunt identificate deficienţe/nereguli/abateri de la legalitate pentru care se impune necesitatea remedierii/ corectării cu operativitate; l) în situaţii obiective, şeful de serviciu care asigură coordonarea acţiunii de control poate propune directorului Corpului de control prelungirea termenului de realizare a acţiunii de control, urmând a fi aprobată de către acesta din urmă şi înaintată ministrului finanţelor, sens în care se emite un nou ordin de control.
ART. 9 Finalizarea acţiunii de control (1) Echipa de control restituie documentele puse la dispoziţie în original de către structurile verificate, cu excepţia celor transmise organelor abilitate. (2) În situaţia în care sunt constatate nereguli/abateri de la legalitate şi regularitate, dacă nu există riscul împlinirii unui termen de prescripţie/decădere, echipa de control comunică printr-o adresă constatările conducerii structurilor verificate, pentru exprimarea unui punct de vedere într-un termen de 5 zile de la comunicarea acestora. (3) Punctul de vedere exprimat trebuie fundamentat din punct de vedere legal şi susţinut cu documente relevante. (4) Termenul stabilit poate fi prelungit o singură dată, la solicitarea întemeiată a structurii verificate, cu cel mult încă 5 zile. (5) În situaţia în care structura verificată nu transmite punctul de vedere în termenul acordat, echipa de control consideră că au fost acceptate constatările comunicate. (6) Echipa de control verifică şi analizează punctul de vedere transmis de către structura/entitatea controlată şi în situaţia neacceptării punctului de vedere şi respingerii argumentelor prezentate în acesta, menţionează aceste aspecte în capitolul „Punctul de vedere al structurii/entităţii controlate“, justificând fundamentat în drept şi în fapt această decizie. (7) În termen de 15 zile de la primirea şi analizarea punctului de vedere/de la expirarea termenului oferit structurii verificate pentru exprimarea punctului de vedere, după caz, echipa de control întocmeşte actul de control^2 şi propune măsuri corective de remediere a deficienţelor constatate şi/sau de prevenire, conform prevederilor legale, stabilind persoanele responsabile, după caz. ^2 Raport de control, Notă de control, Notă de soluţionare a petiţiei, după caz.
(8) La stabilirea măsurilor, echipa de control are în vedere: a) corectarea şi/sau eliminarea deficienţelor/neregulilor/ abaterilor constatate; b) indicarea persoanelor responsabile, în vederea atragerii răspunderii acestora; c) sesizarea Comisiei de disciplină competente, în cazul în care sunt constatate fapte prevăzute de lege ca abateri disciplinare, în vederea desfăşurării procedurii angajării răspunderii administrativ-disciplinare şi sesizării organelor abilitate în cazul în care sunt indicii că faptele săvârşite pot angaja răspunderea civilă, penală sau administrativă contravenţională ori patrimonială, după caz; d) sesizarea organelor abilitate, în cazul în care în cadrul acţiunii de control au fost identificate posibile fapte de corupţie/fapte de natură penală; e) sesizarea altor instituţii sau autorităţi publice competente, în funcţie de aspectele constatate, dacă este cazul.
ART. 10 Valorificarea acţiunii de control şi monitorizarea măsurilor dispuse (1) După aprobarea actului de control de către ministrul finanţelor, acesta va fi transmis structurilor verificate în vederea ducerii la îndeplinire a măsurilor dispuse în termenele stabilite şi/sau altor entităţi/organe abilitate, după caz. (2) Măsurile dispuse în sarcina structurilor din aparatul propriu şi entităţilor din cadrul Ministerului Finanţelor devin sarcini de serviciu şi sunt obligatorii. (3) În cazul în care, din motive întemeiate, anumite măsuri nu pot fi îndeplinite în termenele stabilite, organul de control poate aproba prelungirea termenului, la solicitarea structurii responsabile de implementarea măsurilor. (4) Dacă măsurile nu sunt îndeplinite în termenele stabilite şi în sensul în care au fost dispuse, organul de control va informa ministrul finanţelor. (5) În situaţii justificate, acţiunea de control poate fi suspendată în baza unui referat întocmit de echipa de control, semnat de către şeful de serviciu, avizat de către directorul Corpului de control şi aprobat de către ministrul finanţelor. (6) La încetarea motivelor care au determinat suspendarea se va întocmi un referat cu propunere de reluare a acţiunii de control, semnat/avizat/aprobat de persoanele prevăzute la alin. (5). (7) În cazul modificării sau suspendării raporturilor de serviciu ale membrilor echipelor de control, aceştia şi conducerea Corpului de control au obligaţia să asigure finalizarea acţiunilor de control aflate în desfăşurare sau predarea lucrărilor până la data la care modificarea sau suspendarea raporturilor de serviciu produce efecte, astfel încât acţiunile de control să nu fie afectate.
ART. 11 Dispoziţii finale (1) Personalul Corpului de control are obligaţia să cunoască şi să respecte prevederile prezentei proceduri şi dispoziţiile legale prevăzute de actele normative în vigoare, să exercite activitatea cu bună-credinţă, acţionând în interesul public, să îndeplinească îndatoririle stabilite prin lege cu profesionalism şi integritate şi să respecte normele de etică şi conduită. (2) Personalul din cadrul aparatului propriu şi al entităţilor aflate în subordinea/sub autoritatea/în administrarea Ministerului Finanţelor are obligaţia de a respecta prevederile prezentei proceduri şi dispoziţiile legale prevăzute de actele normative în vigoare. (3) Personalul Corpului de control, personalul din cadrul aparatului propriu şi al entităţilor aflate în subordinea/sub autoritatea/în administrarea Ministerului Finanţelor vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei proceduri în cursul acţiunilor specifice derulate, orice abatere de la prevederile menţionate angajând răspunderea disciplinară, civilă sau penală, după caz, în condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare.
ART. 12 Anexe Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta procedură.
ANEXA 1 la procedură
(a se vedea imaginea asociată) CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI FINANŢELOR Nr. .../CC/... Având în vedere: - dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare; – prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Ministerului Finanţelor - capitolul 4.1. Corpul de control, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.085/2020, cu modificările şi completările ulterioare; – Planul de control ........ (număr/dată)....
ORDIN DE CONTROL ART. 1 Corpul de control al ministrului finanţelor va desfăşura o acţiune de control la .......... (structurile/entităţile verificate).........., cu sediul în ................................, în perioada ... -... .
ART. 2 Obiectivele acţiunii de control sunt următoarele: 1. ......................................................... 2. ......................................................... 3. ......................................................... .........................................................
ART. 3 Perioada supusă controlului este ...-... . În situaţia în care echipa de control constată că anumite acte sau operaţiuni au fost iniţiate anterior perioadei mai sus menţionate ori şi-au produs efecte ulterior datei controlului, se va putea extinde perioada controlată.
ART. 4 Acţiunea de control se va efectua de o echipă de control formată din: a) .......... (numele şi prenumele, funcţia)...............; b) ............ (numele şi prenumele, funcţia)..........; ..................................................................................... . Acţiunea de control va fi coordonată de şef serviciu ................... (numele şi prenumele, funcţia).............. .
ART. 5 La finalizarea controlului se va întocmi un raport de control care va fi prezentat spre aprobare ministrului finanţelor.
(a se vedea imaginea asociată) CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI FINANŢELOR Aprob. Ministrul finanţelor, ............................................... (numele şi prenumele, semnătura) Avizat. Director, ............................................. (numele şi prenumele, semnătura) RAPORT DE CONTROL Nr. ....../data ............... I. Date generale privind acţiunea de control (temeiul legal, ordinul de serviciu şi obiectivele controlului, echipa de control, structura/entitatea verificată, perioada supusă verificării, aspectele semnalate)
II. Date privind structura/entitatea verificată III. Constatări IV. Punctul de vedere al structurii/entităţii verificate V. Concluzii VI. Propuneri de măsuri Şef serviciu, ................................................. (numele şi prenumele, semnătura) Echipa de control: ........................................................ (numele şi prenumele, funcţia, semnătura)
ANEXA 3 la procedură
(a se vedea imaginea asociată) CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI FINANŢELOR NOTĂ DE RELAŢII Nr. .../data ...... Subsemnatul(a), ........(numele şi prenumele)......., având funcţia de ............... în cadrul ............... de la data de ..............., telefon ..............., la întrebările formulate de echipa de control alcătuită din .........(numele şi prenumele, funcţia)........., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal, dau următoarele răspunsuri: 1. Întrebare ............................ Răspuns ................................
Data şi semnătura .............................................. Echipa de control: .................................................... (numele şi prenumele, funcţia, semnătura) ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email