Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
PROCEDURĂ DE COMPENSARE din 1 octombrie 2019 potrivit prevederilor art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2019 asupra sectorului apicol"
EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 828 din 11 octombrie 2019
──────────
Aprobată prin ORDINUL nr. 496/4.938/2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 828 din 11 octombrie 2019.
──────────
ART. 1
Obiectul prezentei proceduri îl constituie compensarea obligaţiilor bugetare/fiscale restante înregistrate de întreprinderile/întreprinderile unice beneficiare ale schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2019 asupra sectorului apicol“, denumite în continuare contribuabili, cu sumele acordate acestora cu titlu de ajutor de minimis potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 705/2019 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie-mai 2019 asupra sectorului apicol“, denumită în continuare Hotărârea Guvernului nr. 705/2019.
ART. 2
(1) În vederea efectuării operaţiunii de compensare prevăzute de prezenta procedură, direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele necesare pentru acordarea sprijinului financiar, potrivit prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019, pe care o transmit Direcţiei generale buget-finanţe şi fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale până la data de 15 noiembrie 2019.
(2) După întocmirea situaţiei centralizatoare prevăzute la alin. (1), direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti solicită organului fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al contribuabililor, denumit în continuare organ fiscal, eliberarea certificatului de atestare fiscală pentru fiecare contribuabil care înregistrează obligaţii bugetare/fiscale restante, în conformitate cu prevederile art. 158 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidenţa creanţelor fiscale a organului fiscal şi cuprinde obligaţiile fiscale restante existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii şi nestinse până la data eliberării acestuia, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării.
(4) Organele fiscale eliberează şi comunică certificatele de atestare fiscală direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării.
(5) Concomitent cu eliberarea certificatelor de atestare fiscală pentru contribuabilii care înregistrează obligaţii bugetare/fiscale restante, organele fiscale solicită unităţilor Trezoreriei Statului la care sunt arondaţi aceştia deschiderea contului de disponibil 50.86.20 „Disponibil pentru stingerea creanţelor bugetare/fiscale conform art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019“, codificat cu codul de identificare fiscală al contribuabililor beneficiari ai ajutorului de minimis.
(6) Organele fiscale comunică fiecărei direcţii pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti solicitante codurile IBAN aferente contului de disponibil 50.86.20 „Disponibil pentru stingerea creanţelor bugetare/fiscale conform art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019“ şi codurile de identificare fiscală pe care a fost acesta deschis.
(7) Codurile IBAN aferente contului de disponibil 50.86.20 „Disponibil pentru stingerea creanţelor bugetare/fiscale conform art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019“ se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice la adresa: www.mfinante.ro/ANAF/Asistenţă contribuabili/Coduri IBAN.
ART. 3
După primirea certificatelor de atestare fiscală, direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti întocmesc lista cu contribuabilii beneficiari ai ajutorului de minimis care înregistrează datorii la bugetul general consolidat al statului, calculând sumele rămase a fi primite de aceştia, respectiv diferenţa dintre suma aferentă schemei de ajutor de minimis şi suma reprezentând datorii la bugetul general consolidat al statului.
ART. 4
După alimentarea conturilor direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, acestea virează, în contul prevăzut la art. 2 alin. (5) din prezenta procedură, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la care sunt arondate organele fiscale, sumele înscrise în certificatele de atestare fiscală, iar diferenţa o virează în conturile beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019, deschise la bănci, respectiv în contul 50.70. „Disponibil din subvenţii şi transferuri“ codificat cu codul de identificare fiscală al beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 705/2019, deschis la unităţile Trezoreriei Statului.
ART. 5
(1) Pentru virarea sumelor înscrise în certificatele de atestare fiscală la unităţile Trezoreriei Statului, direcţiile pentru agricultură judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, întocmesc ordine de plată conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 246/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) şi a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În ordinele de plată, în rubricile „Plătitor“ şi „Cod de identificare fiscală“ al plătitorului se vor înscrie denumirea şi, respectiv, codul de identificare fiscală ale direcţiei pentru agricultură care dispune plata, în rubricile „Beneficiar“ şi „Cod de identificare fiscală“ al beneficiarului se vor înscrie denumirea contribuabilului ale cărui obligaţii bugetare/fiscale se sting şi, respectiv, codul de identificare fiscală al acestuia, iar în rubrica „Cod IBAN beneficiar“ se înscrie codul IBAN aferent contului prevăzut la art. 2 alin. (5).
ART. 6
Unităţile Trezoreriei Statului la care este deschis contul prevăzut la art. 2 alin. (5) transmit informatic organelor fiscale sumele încasate zilnic în acest cont în scopul stingerii prin compensare a obligaţiilor bugetare/fiscale înregistrate de contribuabili.
ART. 7
(1) Organele fiscale vor efectua stingerea prin compensare a obligaţiilor bugetare/fiscale înregistrate de contribuabili şi înscrise în certificatele de atestare fiscală cu sumele încasate în contul prevăzut la art. 2 alin. (5) din prezenta procedură, în conformitate cu prevederile art. 167 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În scopul efectuării compensării, compartimentul cu atribuţii de compensare/restituire din cadrul organului fiscal întocmeşte, în 2 sau 3 exemplare, după caz, Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale, prevăzută în anexa nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 63/2017 privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale, precum şi pentru modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silită în cazul debitorilor care au de încasat sume certe, lichide şi exigibile de la autorităţi sau instituţii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Organele fiscale transmit unităţilor Trezoreriei Statului, în sistem informatic, fişierele care conţin operaţiunile de compensare din deciziile privind compensarea obligaţiilor fiscale emise electronic sau, după caz, al treilea exemplar al acestei decizii în situaţia în care Decizia privind compensarea obligaţiilor fiscale nu se emite electronic.
(4) După efectuarea compensării, unitatea Trezoreriei Statului transmite organului fiscal, în termen de două zile, în sistem informatic, confirmarea operaţiunilor efectuate sau, după caz, înştiinţează organul fiscal despre efectuarea acestor operaţiuni.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: