Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PLAN NATIONAL din 23 noiembrie 2005  privind formarea personalului din sistemul de protectie a persoanelor cu handicap pentru perioada 2006-2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PLAN NATIONAL din 23 noiembrie 2005 privind formarea personalului din sistemul de protectie a persoanelor cu handicap pentru perioada 2006-2008

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.103 din 7 decembrie 2005

    Planul naţional privind formarea personalului din sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap, numit în continuare planul naţional de formare, urmareste dezvoltarea unui sistem de instruire specifica, parte integranta a sistemului de formare profesionala continua, care sa ofere informatii permanent actualizate personalului implicat în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap, în vederea asigurarii calitatii serviciilor furnizate acestora.
    Introducere:
    Planul naţional privind formarea personalului din sistemul de protectie a persoanelor cu handicap are la baza Strategia nationala pentru protectia, integrarea şi incluziunea sociala a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 "Sanse egale pentru persoanele cu handicap catre o societate fara discriminari", aprobata prin Hotararea Guvernului Republicata nr. 1.175/2005, publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 919/14.10.2005.
    Unul dintre obiectivele specifice al Strategiei nationale il constituie Promovarea furnizarii serviciilor de calitate care sa raspunda nevoilor individuale ale persoanei cu handicap.
    Ca directie de actiune pentru atingerea acestui obiectiv este stabilita: asigurarea instruirii şi formarii continue a personalului, de toate tipurile, implicat la toate nivelurile în protectia persoanelor cu handicap, inclusiv a asistentilor personali; intensificarea instruirilor pentru asistentii personali; asigurarea coordonarii metodologice privind instruirea, formarea, pregatirea profesionala a resurselor umane care lucreaza în cadrul sistemului de protectie a persoanelor cu handicap.
    De asemenea, Strategia pe termen scurt şi mediu pentru formare profesionala continua, 2005-2010, aprobata prin Hotararea Guvernului Republicata nr. 875/2005, isi propune ca tinta, pana în anul 2010, ca procentul de participare la procesul educational sau de instruire a populatiei cu varsta cuprinsa intre 25-64 ani sa creasca de la 1,3%, cat este în prezent, pana la 7%.
    Una dintre conditiile minime prevazute pentru implementarea standardului Perfectionarea personalului este ca Centrul rezidential (conditia minima 28.4), Centrul de Zi (conditia minima 26.4), Locuinta Protejata (conditia minima 30.4) sa asigure, anual sau ori de cate ori este nevoie, sesiuni de instruire a personalului unitatii, în domeniul protectiei persoanelor cu handicap.
    Desi numarul persoanelor angajate la nivelul institutiilor publice sau private care se ocupa de problemele persoanelor cu handicap este insemnat, majoritatea nu detine informatii complete sau actualizate cu privire la noua abordare a conceptului de handicap.
    Formarea profesionala continua, incluzand şi instruirea specifica, reprezinta pentru fiecare persoana implicata în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap garantia schimbarii mentalitatii şi atitudinilor, evolutia în cariera, dezvoltarea personala, elemente esentiale ale cresterii gradului de motivare.
    Se impune adoptarea unei politici de sustinere financiara în ceea ce priveste realizarea masurilor prevazute în prezentul plan.

    I. Situaţia actuală

    I.1. Contextul international

    Regulile Standard privind egalizarea sanselor pentru persoanele cu handicap, adoptate de Adunarea Generala a Natiunilor Unite cu ocazia celei de a 48-a sesiune din 20 decembrie 1993 (Rezolutia 48/96) prevad în Regula 19, "Pregatirea personalului": "Statele sunt responsabile pentru asigurarea pregatirii adecvate a personalului la toate nivelele, implicat în planificarea şi elaborarea programelor şi serviciilor destinate persoanelor cu dizabilitati". Planul naţional de formare constituie unul dintre instrumentele de implementare a acestei reguli.
    La Lisabona, în martie 2002, s-a stabilit ca obiectiv: Uniunea Europeana sa devina pana în 2010 "cea mai competitiva şi dinamica economie bazata pe cunoastere din lume, capabila de o crestere economica durabila, cu locuri de munca mai bune şi mai multe şi o mai mare coeziune sociala." Sistemele de formare profesionala trebuie sa se afle în centrul acestor transformari, racordandu-se la cerintele societatii în ansamblul sau.
    Prioritatile stabilite prin Declaratia ministrilor europeni ai educatiei şi formarii profesionale şi a Comisiei Europene, convenita în 29 şi 30 noiembrie 2002, "Declaratia de la Copenhaga" cu privire la consolidarea cooperarii europene în formare profesionala, sunt: dimensiunea europeana, transparenta, informare şi consiliere, recunoasterea competentelor şi calificarilor, asigurarea calitatii în formare.
    Romania a semnat Memorandumul Comun în domeniul Incluziunii Sociale în luna iunie 2005. In baza acestui Memorandum, se vor elabora o Strategie integrata şi un Plan National de Actiune pentru Incluziune Sociala, care vor cuprinde prioritatile în lupta impotriva saraciei şi a excluziunii sociale. In cadrul masurilor active, se pune în ultima perioada un accent tot mai puternic pe promovarea formarii profesionale continue.

    I.2. Analiza contextului naţional din perspectiva formarii profesionale continue

┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────-┐
│ Puncte tari │ Puncte slabe │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│● Existenta în Clasificarea Ocupatiilor │● Reteaua de furnizori autorizati de │
│din Romania a unor ocupatii din domeniul│formare profesionala este insuficient│
│protectiei persoanelor cu handicap*1) │dezvoltata la nivel naţional │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│● Existenta unor standarde ocupationale │● Dificultati majore privind accesul │
│aprobate de Consiliul National pentru │la formarea profesionala continua, │
│Formarea Profesionala a Adultilor*2) │datorita costurilor formarii, durata │
│ │formarii şi lipsa ofertelor │
│ │disponibile la nivel local │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│● Legea nr. 53/2003 Codul muncii, cu │● Numarul insuficient de standarde │
│modificarile şi completarile ulterioare,│ocupationale şi faptul ca elaborarea │
│stipuleaza obligatia angajatorului de a │lor se face de catre furnizorii de │
│asigura accesul periodic al angajatilor │formare │
│la formare, prin elaborarea anuala de │ │
│planuri de formare profesionala │ │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│● Existenta Programei Cadru de instruire│● Lipsa unor documente unice de │
│elaborata în concordanta cu abordarea │referinta - necorelare intre COR, │
│actuala a problematicii handicapului la │Nomenclatorul Calificarilor, │
│nivel european şi naţional │standarde ocupationale, standarde de │
│ │pregatire profesionala │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│● Includerea în Planul National de │● Sume alocate şi structuri │
│Dezvoltare 2007-2013 a prioritatii │insuficiente pentru furnizarea de │
│"Dezvoltarea resurselor umane, cresterea│formare profesionala continua │
│gradului de ocupare şi combaterea │ │
│excluziunii sociale" │ │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

____________
    *1) La data de 1 noiembrie 2005, ocupatiile existente în Clasificarea Ocupatiilor din Romania sunt: asistent personal pentru persoane cu handicap grav (cod COR-513304); pedagog de recuperare (cod COR-333003); educator (cod COR-333001); instructor-educator (cod COR-333002); instructor ergoterapie (cod COR-322901); instructor logoped (cod COR-322902): asistenti medicali consiliere HIV/SIDA (cod COR-322105); interpret în limbaj mimico-gestual (studii medii) - (cod COR-322909); interpret în limbaj mimico-gestual (studii superioare) - (cod COR-234004); asistent medical balneo-fizioterapic (cod COR-322603); lucrator social (cod COR-346003); fizioterapeut (cod COR-222909); fiziokinetoterapeut (cod COR-222909); logoped (cod COR-234002); kinetoterapeut (cod COR-222905), psiholog (cod COR-244501); psihopedagog special (cod COR-244502); maseur (cod COR-322602); pedagog social (cod COR-346002); mediator social (cod COR-513904); infirmiera (cod COR-513204); ingrijitoare (cod COR-513205); asistent social nivel mediu (cod COR-346001); asistent social studii superioare (cod COR-244601); instructor educatie fizica (cod COR-322601); instructor de educatie sanitara (cod COR-322904); terapeut în terapii complementare (cod COR-322907); tehnician sanitar (cod COR-322104); animator socio-educativ (cod COR-511307); sora medicala (cod COR-323102).
    *2) La data de 1 noiembrie 2005, exista standarde ocupationale, aprobate de Consiliul National pentru Formarea Profesionala a Adultilor, pentru urmatoarele ocupatii: asistent personal pentru persoane cu handicap grav, pedagog de recuperare, pedagog social, asistent medical balneo-fizioterapic, lucrator social, masor, mediator social, animator socio-educativ.

    I.3. Date statistice:

    La 30 iunie 2005, conform statisticilor Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, numarul institutiilor de asistenta sociala functionale aflate în coordonare este de 142. In aceste institutii personalul normat era de 14.139 persoane, personal angajat fiind 12.137 persoane.
    Deficitul de personal se inregistreaza în mod deosebit la: infirmiere, psihologi, asistenti sociali, ergo şi kinetoterapeuti, fizioterapeuti, pedagogi, logopezi, educatori, consilieri. Personalul este angajat al Directiilor Generale de Asistenta Sociala şi Protectia Copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    La aceeasi data, numarul asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav era de 72.442, angajatorii acestora fiind primariile localitatilor în care persoana cu handicap grav isi are resedinta sau domiciliul.

    I.4. Documente de referinta:

    I.4.1. Acte normative referitoare la formarea profesionala a adultilor:

    a) Ordonanta Guvernului. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor;
    b) Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj şi stimularea ocup arii fortei de munca;
    c) Legea nr. 53/2003 - CODUL MUNCII, cu modificarile şi completarile ulterioare;
    d) Hotararea Guvernului nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor;
    e) Legea nr. 107/2004 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de somaj şi stimularea ocuparii fortei de munca;
    f) Ordonanta Guvernului nr. 76/2004 pentru modificarea şi completarea Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor;
    g) Hotararea Guvernului Republicata nr. 875/2005 privind aprobarea Strategiei pe termen scurt şi mediu pentru formare profesionala continua, 2005-2010.

    I.4.2. Acte normative şi documente referitoare la protectia persoanelor cu handicap:

    a) Recomandarea Consiliului Europei nr. R (92) pentru o politica coerenta pentru egalizarea sanselor pentru persoanele cu handicap, 1992;
    b) Regulile Standard privind Egalizarea Sanselor pentru Persoanele cu Handicap, adoptate de Adunarea Generala a Natiunilor Unite prin Rezolutia 48/96, 1993;
    c) Legea nr. 74/1999 pentru ratificarea Cartei Sociale Europene revizuite, adoptata la Strasbourg la 3 mai 1996;
    d) Declaratia Politica a statelor membre ale Consiliului Europei "Imbunatatirea calitatii vietii persoanelor cu handicap; Promovarea unei politici coerente pentru şi prin participare totala", 7-8 mai 2003, Malaga, Spania;
    e) Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea şi functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificarile şi completarile ulterioare;
    f) Ordinul nr. 205/2005 al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru centre rezidentiale pentru persoane adulte cu handicap, centre de zi pentru persoane adulte cu handicap şi locuinte protejate pentru persoane cu handicap;
    g) Hotararea Guvernului Republicata nr. 1.175/2005 privind aprobarea Strategiei nationale pentru protectia, integrarea şi incluziunea sociala a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 "Sanse egale pentru persoanele cu handicap - catre o societate fara discriminari."

    II. Terminologie:

    a) Formarea pe tot parcursul vietii permite persoanelor sa dobandeasca, sa actualizeze şi sa adapteze în permanenta cunostinte, aptitudini şi competente;
    b) Formarea profesionala a adultilor cuprinde formarea profesionala initiala şi formarea profesionala continua organizate prin alte forme decat cele specifice sistemului naţional de invatamant;
    c) Formarea profesionala initiala a adultilor asigura pregatirea necesara pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de munca;
    d) Formarea profesionala continua este ulterioara formarii initiale şi asigura adultilor fie dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente, recunoscute formal în conditiile legii;
    e) Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat în standardul ocupational;
    f) Standardul ocupational, respectiv standardul de pregatire profesionala, este documentul care precizeaza competentele profesionale necesare practicarii unei ocupatii, respectiv specifice unei calificari;
    g) Evaluarea consta în utilizarea unui ansamblu de metode în scopul aprecierii performantelor unui individ, grup sau institutie, la un moment dat;
    h) Instruirea specifica consta în transferul de cunostinte, actualizate permanent, din domeniul handicapului. Transferul de cunostinte în acest caz se face de catre instructori, asa cum sunt ei definiti în cap. IV.1, în cadrul institutiilor angajatoare.

    III. Grup tinta:

    1. personalul Directiilor Generale de Asistenta Sociala şi Protectia Copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti cu atributii în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;
    2. personalul institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap;
    3. inspectorii judeteni din cadrul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap;
    4. membrii comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
    5. personalul organizatiilor neguvernamentale implicate în furnizarea de servicii sociale pentru persoanele cu handicap;
    6. asistentii personali ai persoanelor cu handicap grav;
    7. ingrijitorii la domiciliu;
    8. alte persoane implicate în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap.

    IV. Componentele planului naţional de formare:

    Planul naţional de formare este structurat pe doua componente:
    1. instruirea specifica;
    2. formarea profesionala realizata de furnizori autorizati de formare.

    IV.1. Instruirea specifica:

    Instruirea specifica a personalului implicat în îngrijirea şi protectia persoanelor cu handicap reprezinta principalul instrument prin care acesta se poate adapta la noile abordari ale conceptului de handicap, facilitand sensibilizarea şi implicarea activa în ceea ce priveste respectarea interesului persoanei cu handicap.
    Instruirea specifica a personalului constituie parte componenta a procesului de reforma a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap şi este una dintre preocuparile prioritare ale Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    Programa cadru de instruire, prezenta în anexa 2 previne riscul ca instruirea sa se desfasoare dupa modele depasite, centrate prioritar în zona ingrijirilor medicale.
    Programa cadru asigura un grad corespunzator de flexibilitate pentru a se putea adapta nevoilor de instruire, în functie de tipul de handicap al persoanei, de pregatirea profesionala a personalului angajat şi de alti factori contextuali. Ea va fi supusa revizuirii periodice, în raport cu dinamica societatii şi cu noile achizitii de specialitate şi va fi corelata cu standardele specifice de calitate şi cu standardele ocupationale care vor apare.
    Instruirea specifica se asigura de catre persoane recunoscute de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, denumite instructori. Criteriile de selectie a persoanelor care vor asigura instruirea specifica şi modalitatea de desfasurare a sesiunilor de instruire vor fi aprobate prin instructiuni metodologice la prezentul plan naţional de formare.

    Plan operational


┌────────────────┬──────────────-┬──────────────────┬────────┬─────────────┬──────────────┐
│ │ │ │ │ │ Instrumente │
│ Obiective │ Activitati │ Indicatori │Respon- │ Termen/ │ de lucru şi │
│ │ │ │sabili │Periodicitate│ rezultate │
│ │ │ │ │ │ asteptate │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│1. Identificarea│- organizarea │- nr. persoane │ ANPH, │ Iunie 2006 │Instrument de │
│prioritatilor de│unui sondaj la │chestionate, pe │INPCESPH│ │lucru: │
│instruire din │nivelul │categorii de │ │ │- chestionare │
│cadrul grupului │grupului tinta │personal │ │ │Rezultate │
│tinta │- analiza şi │- rata de acces a │ │ │asteptate: │
│ │evaluarea │personalului la │ │ │nevoile de │
│ │rezultatelor │sondaj1), pe │ │ │instruire şi │
│ │ │categorii de │ │ │prioritatile │
│ │ │personal │ │ │sunt │
│ │ │ │ │ │identificate │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│2. Realizarea │- stabilirea │- nr. persoane │ ANPH, │ Septembrie │Instrument de │
│primului modul │componentei │instruite/nr. │INPCESPH│ 2006 │lucru: │
│de instruire │primelor doua │persoane selectate│ │ │- editare │
│ │grupuri de │- nr. materiale │ │ │materiale │
│ │participanti │editate │ │ │- chestionare │
│ │- desfasurarea │- durata │ │ │Rezultate │
│ │primului modul │instruirii │ │ │asteptate: │
│ │- evaluarea │ │ │ │- Modul I de │
│ │rezultatelor │ │ │ │instruire │
│ │- selectarea │ │ │ │este realizat │
│ │persoanelor │ │ │ │pentru doua │
│ │responsabile │ │ │ │grupuri de │
│ │(instructori) │ │ │ │participanti │
│ │ │ │ │ │- Instructorii│
│ │ │ │ │ │au fost │
│ │ │ │ │ │identificati │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│3. Realizarea │- colectarea/ │- nr. persoane │ ANPH, │ Iunie 2006 │Instrument de │
│bazei de date │actualizarea │participante/ │INPCESPH│ │lucru: │
│referitoare la │datelor privind│lunar/anual │persoane│ │- aplicatie IT│
│desfasurarea │numarul de │ │respon- │ │Rezultate │
│instruirii │participanti si│ │sabile │ │asteptate: │
│ │persoane │ │ │ │Primele date │
│ │responsabile │ │ │ │colectate sunt│
│ │ │ │ │ │introduse şi │
│ │ │ │ │ │analizate │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│4. Desfasurarea │- planificarea │- nr. materiale │ ANPH, │ 2006 │Instrumente │
│instruirilor │modulelor de │informare/ │INPCESPH│ 2007 │de lucru: │
│ │instruire │sensibilizare │autori- │ 2008 │- documente │
│ │- desfasurarea │- nr. materiale │tati │ │- sedinte de │
│ │instruirilor │editate şi │locale │ │instruire │
│ │- evaluarea │utilizate │ │ │Rezultate │
│ │participantilor│- nr. instruiri │ │ │asteptate: │
│ │la instruire │realizate/module │ │ │Membrii │
│ │- evaluarea │- nr. participanti│ │ │grupului tinta│
│ │calitatii │anual, ocupatie, │ │ │sunt instruiti│
│ │instruirii │varsta, sex │ │ │conform │
│ │ │- rata de acces a │ │ │planificarii │
│ │ │personalului la │ │ │ │
│ │ │instruire2), pe │ │ │ │
│ │ │categorii de │ │ │ │
│ │ │personal │ │ │ │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│5. Diseminarea │- elaborarea │- nr. exemple bune│ ANPH, │ 2007 │Instrumente de│
│exemplelor de │materialelor │practici │angaja- │ 2008 │lucru: │
│bune practici si│de prezentare │- nr. materiale │tori │ │- materiale │
│istorii de │ │prezentare │ │ │video │
│succes │ │- nr. studii de │ │ │- studii de │
│ │ │caz │ │ │caz │
│ │ │ │ │ │Rezultate │
│ │ │ │ │ │asteptate: │
│ │ │ │ │ │Exemplele de │
│ │ │ │ │ │buna practica │
│ │ │ │ │ │si istorii de │
│ │ │ │ │ │succes sunt │
│ │ │ │ │ │diseminate │
├────────────────┼───────────────┼──────────────────┼────────┼─────────────┼──────────────┤
│6. Armonizarea │- Actualizarea │ │ ANPH, │ 2007 │Instrumente │
│Programei cadru │Programei cadru│ │INPCESPH│ 2008 │de lucru: │
│cu nevoile de │pentru │ │ │ │- chestionare │
│instruire ale │instruirea │ │ │ │Rezultate │
│personalului │specifica a │ │ │ │asteptate: │
│ │personalului │ │ │ │Programa cadru│
│ │ │ │ │ │actualizata │
└────────────────┴───────────────┴──────────────────┴────────┴─────────────┴──────────────┘


    Note
    1) indicatorul "rata de acces la sondaj" reprezinta ponderea participantilor la sondaj din totalul personalului.
    2) indicatorul "rata de acces a personalului la instruire" reprezinta ponderea participantilor la cursuri în totalul personalului angajat.

    IV.2. Formarea profesionala realizata de furnizori autorizati de formare:

    Legea nr. 53/2003, Codul Muncii, cu modificarile şi completarile ulterioare, stipuleaza obligatia angajatorului de a asigura accesul periodic al angajatilor la formare profesionala. Angajatorii trebuie sa elaboreze anual planuri de formare profesionala pentru personal, în cazul de fata pentru personalul implicat în protectia persoanelor cu handicap. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap va sprijini constituirea şi dezvoltarea comitetului sectorial Sanatate, igiena, servicii sociale, asa cum este prevazut în Acordul tripartit privind Cadrul National al Calificarilor semnat la 23.02.2005 de Guvernul Romaniei, confederatiile patronale şi sindicale reprezentative la nivel national.
    In vederea monitorizarii formarii profesionale a personalului din sistemul de protectie a persoanelor cu handicap, planurile de formare vor fi transmise anual la Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap.

    Plan operational

┌────────────────────────────┬────────────┬─────────────────────────┬──────────┐
│ Activitati │Responsabili│ Indicatori │ Termene │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 1. transmiterea planurilor │ angajatori │- procent angajatori care│ Ianuarie │
│ de formare profesionala │ │au transmis planuri │ 2006 │
│ pentru anul 2006, la ANPH │ │- nr. planuri transmise │ │
│ │ │la ANPH │ │
│ │ │- nr. formari propuse │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 2. analiza planurilor de │ ANPH │- nr. planuri formare │Februarie │
│ formare │ │analizate │ 2006 │
│ │ │- nr. persoane cuprinse │ │
│ │ │in formare/gen, varsta, │ │
│ │ │ocupatie │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│3. elaborarea şi publicarea │ ANPH │- procentul de acoperire │ Martie │
│ pe site a hartii de │ │la nivel naţional │ 2006 │
│ formare - 2006 - la nivel │ │ │ │
│ naţional │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 4. transmiterea planurilor │ angajatori │- procent angajatori care│ Ianuarie │
│ de formare profesionala │ │au transmis planuri │ 2007 │
│ pentru anul 2007, la ANPH │ │- nr. planuri transmise │ │
│ │ │la ANPH │ │
│ │ │- nr. formari 2006 │ │
│ │ │- nr. formari propuse │ │
│ │ │pentru 2007 │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 5. analiza planurilor de │ ANPH │- nr. planuri formare │Februarie │
│ formare pentru anul 2007 │ │2007 analizate │ 2007 │
│ │ │- nr. persoane cuprinse │ │
│ │ │in formare/gen, varsta, │ │
│ │ │ocupatie │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│6. elaborarea şi publicarea │ ANPH │- procent de acoperire │ Martie │
│pe site a hartii de formare │ │la nivel naţional │ 2007 │
│ 2007, la nivel naţional │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 7. transmiterea planurilor │ angajatori │- procent angajatori │ Ianuarie │
│ de formare profesionala │ │care au transmis planuri │ 2008 │
│ pentru anul 2008, la ANPH │ │- nr. planuri transmise │ │
│ │ │la ANPH │ │
│ │ │- nr. formari 2007 │ │
│ │ │- nr. formari propuse │ │
│ │ │pentru 2008 │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 8. analiza planurilor de │ ANPH │- nr. planuri formare │Februarie │
│ formare pentru anul 2008 │ │2008 analizate │ 2008 │
│ │ │- nr. persoane cuprinse │ │
│ │ │in formare/gen, varsta, │ │
│ │ │ocupatie │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│9. elaborarea şi postarea pe│ ANPH │- procent de acoperire │ Martie │
│ site a hartii de formare - │ │la nivel naţional │ 2008 │
│ 2008 - la nivel naţional │ │ │ │
├────────────────────────────┼────────────┼─────────────────────────┼──────────┤
│ 10. elaborarea unui studiu │ ANPH │- procent de acoperire │Decembrie │
│ comparativ referitor la │ │nationala │ 2008 │
│ dinamica procesului de │ │- nr. persoane incluse │ │
│ formare profesionala în │ │in formare/ocupatii, │ │
│ domeniul protectiei şi │ │varsta, gen │ │
│ ingrijirii persoanelor cu │ │- rata accesului la │ │
│ handicap │ │formare │ │
│ │ │- tipuri de formari │ │
│ │ │- nr. standarde │ │
│ │ │ocupationale din domeniu │ │
└────────────────────────────┴────────────┴─────────────────────────┴──────────┘


    V. Finantare:

    Finantarea formarii profesionale continue se face din urmatoarele surse:
    - bugetul de stat;
    - fonduri proprii ale angajatorilor;
    - sponsorizari, donatii, surse externe atrase - conditiile şi formele în care se acorda sprijin financiar din surse externe se face conform legislatiei specifice în vigoare sau prevederilor acordurilor internationale de cooperare la care Romania este parte;
    - taxe de la persoanele participante.

    VI. Monitorizarea planului naţional de formare:

    Activitatea de monitorizare şi evaluare are în vedere urmatoarele:
    a) implementarea programelor de formare profesionala, inclusiv a celor de instruire specifica, din punctul de vedere al tematicilor prevazute, al numarului, varstei şi ocupatiei persoanelor angajate incluse în formare;
    b) numarul şi calitatea instruirii specifice;
    c) numarul formarilor efectuate;
    d) identificarea punctelor slabe în procesul de implementare a masurilor din planurile operationale.
    Monitorizarea şi evaluarea implementarii planului naţional de formare sunt activitati care pot determina revizuirea programei cadru, redefinirea sau diversificarea unor masuri în cadrul planurilor operationale, în functie de dinamica procesului de formare profesionala continua.
    Monitorizarea şi evaluarea implementarii planului naţional de formare sunt asigurate de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap.

                                          --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016