_________ *1) Sumele necesare realizării măsurilor prevăzute în Planul de Acţiune, aferente anului 2005, sunt asigurate prin includerea acestora în bugetele instituţiilor responsabile. în ceea ce priveşte măsurile cu termen de realizare în anul 2005 pentru care Planul nu specifică o sumă, finanţarea este inclusă în bugetul existent. Sumele însoţite de menţiunea Necesar Buget 2005" vor fi alocate prin rectificările bugetare din cursul anului 2005. Resursele aferente realizării măsurilor cu termen 2006 sau 2007, care nu sunt asigurate din surse extrabugetare, vor fi incluse în bugetul de stat pentru anii respectivi. DOMENIUL PRIORITAR I: PREVENIRE, TRANSPARENŢĂ, EDUCAŢIE
┌───┬────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┬──────────┬────────────────────┐
│Nr.│ Obiectiv │ Măsură │Termen de │Resurse │Responsa- │Indicatori │
│crt│ │ │realizare │ │bili │de evaluare a │
│ │ │ │ │ │ │stadiului realizării│
│ │ │ │ │ │ │ măsurii │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│1. │Creşterea │1.1. Elaborarea şi aprobarea proiectului de lege │Iunie │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │transparenţei │privind atribuirea contractelor de finanţare │2005 │MJ │Parteneri:│supus dezbaterii │
│ │şi integrităţii │nerambursabilă din fondurile publice, care va urmări: │ │existent │MFP, CC, │publice │
│ │în │- eliminarea arbitrariului în acordarea │ │ │Cancelaria│ │
│ │administraţia │ fondurilor publice; │ │ │Primului │Proiect de lege │
│ │publică │- precizarea unor condiţii şi criterii de │ │ │Ministru, │aprobat de către │
│ │ │ eligibilitate clare şi transparente; │ │ │ │Guvern │
│ │ │- asigurarea transparenţei întregului proces de selecţie │ │ │ │ │
│ │ │ şi acordare a finanţărilor nerambursabile, inclusiv │ │ │ │ │
│ │ │ prin natura publică a informaţiilor referitoare la │ │ │ │ │
│ │ │ acordarea contractelor; │ │ │ │ │
│ │ │- creşterea eficienţei controlului administrativ cu │ │ │ │ │
│ │ │ privire la respectarea condiţiilor legale în acest │ │ │ │ │
│ │ │ domeniu; │ │ │ │ │
│ │ │- consolidarea cooperării dintre structurile cu atribuţii │ │ │ │ │
│ │ │ de control administrativ şi a mecanismului de │ │ │ │ │
│ │ │ transmitere operativă a informaţiilor către organele │ │ │ │ │
│ │ │ de cercetare şi urmărire penală. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.2 Reglementarea alocării fondurilor publice pentru │Iunie │Bugetul │SGG │Proiect de act │
│ │ │publicitate, care să includă garanţii de asigurare a │2005 │SGG │Parteneri:│normativ supus │
│ │ │transparenţei precum şi introducerea unui sistem de │ │existent │Convenţia │dezbaterii │
│ │ │sancţiuni în cazul nerespectării prevederilor legale. │ │ │Organiza- │publice │
│ │ │ │ │ │ţiilor de │ │
│ │ │ │ │ │Media, │ │
│ │ │ │ │ │Clubul │ │
│ │ │ │ │ │Român de │Proiect de act │
│ │ │ │ │ │Presă, │normativ │
│ │ │ │ │ │ARCA, ASG,│aprobat de │
│ │ │ │ │ │MCC, MJ, │către Guvern │
│ │ │ │ │ │ONG │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.3 Revizuirea reglementărilor existente privind │Decembrie │Bugetul │MJ │Proiect de act │
│ │ │finanţarea partidelor politice în sensul: │2005 │MJ │Parteneri:│normativ supus │
│ │ │- reglementării regimului reducerilor pe care │ │existent │MFP, CC, │dezbaterii │
│ │ │ furnizorii de servicii le pot oferi partidelor politice │ │ │Cancelaria│publice │
│ │ │ si candidaţilor; │ │ │Primului │Proiect de act │
│ │ │- stimulării transparenţei în administrarea fondurilor │ │ │Ministru, │normativ aprobat │
│ │ │ de campanie, prin reanalizarea plafoanelor de │ │ │SGG şi │de către Guvern │
│ │ │ cheltuieli pentru candidaţi, în funcţie de numărul de │ │ │PNA │ │
│ │ │ locuitori ai localităţilor sau sectoarelor pentru care │ │ │ │ │
│ │ │ candidează şi prin transparentizarea conturilor în care │ │ │ │ │
│ │ │ se fac donaţii către partide; │ │ │ │ │
│ │ │- sancţionării: │ │ │ │ │
│ │ │ nerespectării reglementărilor privind │ │ │ │ │
│ │ │ finanţarea partidelor politice şi a campaniilor │ │ │ │ │
│ │ │ electorale; │ │ │ │ │
│ │ │ situaţiilor de conflicte de interese în folosirea │ │ │ │ │
│ │ │ fondurilor publice pentru campanii electorale │ │ │ │ │
│ │ │ de către persoanele care deţin funcţii publice; │ │ │ │ │
│ │ │- obligativităţii partidelor de a publica şi pe paginile │ │ │ │ │
│ │ │ proprii de web lista donaţiilor şi a rapoartelor de │ │ │ │ │
│ │ │ venituri şi cheltuieli; │ │ │ │ │
│ │ │- corelării acestor reglementări cu alte reglementări │ │ │ │ │
│ │ │ în vigoare; │ │ │ │ │
│ │ │- sincronizării activităţilor instituţiilor cu atribuţiuni │ │ │ │ │
│ │ │ legate de validarea mandatelor │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.4 Publicarea anuală de către Curtea de Conturi a │Anual, │Bugetul │CC │Publicarea anuală, │
│ │ │listelor depuse de partidele politice cu privire la │începând │Curţii │ │în luna iunie, a │
│ │ │finanţare (donatorii şi sumele acordate). │cu 2006 │de │ │listei donatorilor │
│ │ │ │ │Conturi │ │şi a sumelor │
│ │ │ │ │existent │ │donate partidelor │
│ │ │ │ │ │ │politice │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.5. Elaborarea şi publicarea de către Curtea de │Anual şi │Bugetul │CC │Publicarea anuală, │
│ │ │Conturi a rapoartelor de audit privind finanţarea │cu ocazia │Curţii de│ │a rapoartelor de │
│ │ │partidelor politice şi a campaniilor electorale. │campaniilor│Conturi │ │către Curtea de │
│ │ │ │electorale │existent │ │Conturi │
│ │ │ │începând │ │ │ │
│ │ │ │din │ │ │ │
│ │ │ │mai 2005 │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.6. Revizuirea reglementărilor cu privire la achiziţii │Iunie 2006 │Bugetul │MFP │Proiect de act │
│ │ │publice în sensul armonizării acestora cu directivele │ │MFP │ │normativ supus │
│ │ │consolidate ale UE şi cu bunele practici europene în │ │existent │ │dezbaterii publice │
│ │ │domeniu. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de act │
│ │ │ │ │ │ │normativ aprobat │
│ │ │ │ │ │ │de către Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.7. Revizuirea legislaţiei care restricţionează accesul │Iunie 2006 │Bugetul │MJ │Proiecte de acte │
│ │ │la informaţiile de interes public pentru definirea │ │MJ │Parteneri:│normative supuse │
│ │ │precisă a informaţiilor exceptate de la accesul public. │ │existent │ONG-uri │dezbaterii publice │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiecte de acte │
│ │ │ │ │ │ │normative │
│ │ │ │ │ │ │aprobate de │
│ │ │ │ │ │ │către Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.8. Monitorizarea implementării Legii 52/2003 │Anual, în │Bugetul │ASG │Raport anual, │
│ │ │privind transparenţa decizională în administraţia │luna │ASG │Parteneri:│publicat în luna │
│ │ │publică şi a Legii 544/2001 privind liberul acces la │aprilie, │existent │institu- │aprilie de ASG │
│ │ │informaţiile de interes public. │incepand │ │tiile │ │
│ │ │ │cu 2005 │ │publice, │ │
│ │ │ │ │ │ONG-uri │ │
│ │ │ │ │ │ │Rapoarte anuale │
│ │ │ │ │ │ │realizate de către │
│ │ │ │ │ │ │autorităţile publice│
│ │ │ │ │ │ │publicate în │
│ │ │ │ │ │ │conformitate cu │
│ │ │ │ │ │ │Legea 544/2001 şi │
│ │ │ │ │ │ │cu Legea 52/2003 │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Îmbunătăţirea │
│ │ │ │ │ │ │reacţiei │
│ │ │ │ │ │ │instituţionale │
│ │ │ │ │ │ │cu privire la cele │
│ │ │ │ │ │ │două legi │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.9. Implementarea practicii ghişeelor unice în │Începând cu│Bugetul │MAI - │Raport de │
│ │ │administraţia publică acolo unde se constată că │mai 2005 │MAI │Unitatea │evaluare elaborat │
│ │ │acestea sunt necesare. │până în │existent │Centrală │şi publicat │
│ │ │ │decembrie │ │de Reformă│ │
│ │ │ │2007 │ │a Adminis-│ │
│ │ │ │ │ │traţiei │ │
│ │ │ │ │ │Publice │ │
│ │ │ │ │ │Parteneri:│Ghişee unice │
│ │ │ │ │ │toate │devenite │
│ │ │ │ │ │autori- │funcţionale, │
│ │ │ │ │ │tăţile │ │
│ │ │ │ │ │publice │ │
│ │ │ │ │ │care │ │
│ │ │ │ │ │furnizează│ │
│ │ │ │ │ │servicii │ │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.10. Revizuirea legislaţiei cu privire la funcţionarii │Decembrie │Bugetele │MAI │Proiect de lege │
│ │ │publici în sensul armonizării acesteia cu legislaţia şi │2007 │MAI, │Partener: │aprobat în Guvern │
│ │ │cu cele mai bune practici europene, inclusiv cu │ │ANFP │ANFP, │ │
│ │ │privire la: │ │existente│ONG-uri │ │
│ │ │ introducerea metodologiei de evaluare a funcţionarilor │ │ │ │ │
│ │ │ publici pe criterii de performanţă ca bază pentru │ │ │ │ │
│ │ │ evaluarea profesională şi salarizarea corespunzătoare │ │ │ │ │
│ │ │ (recomandare SIGMA); │ │ │ │ │
│ │ │ rotaţia personalului din sectoarele vulnerabile la │ │ │ │ │
│ │ │ corupţie; │ │ │ │ │
│ │ │ consolidarea rolului Agenţiei Naţionale a │ │ │ │ │
│ │ │ Funcţionarilor Publici ca agenţie de monitorizare │ │ │ │ │
│ │ │ avansată, analiză şi raportare. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.11 Realizarea unei evaluări independente cu privire │Martie 2006│Necesar │MFP, │Publicarea │
│ │ │la instituţiile care realizează controale/inspecţii la │ │35000 │Partener │raportului de │
│ │ │agenţii economici care să propună printre altele: │ │Euro │MEC │evaluare │
│ │ │ soluţii pentru evitarea suprapunerilor (unde e │ │pentru │ │ │
│ │ │ cazul), inclusiv prin modificări legislative │ │bugetul │ │Proiecte de │
│ │ │ care să le elimine; │ │MFP în │ │modificare a │
│ │ │ implementarea bunelor practici şi a modelelor │ │2006 │ │actelor normative │
│ │ │ de succes din UE şi adaptarea acestora la │ │ │ │supuse dezbaterii │
│ │ │ contextul românesc; │ │ │ │publice │
│ │ │ reanalizarea valorii minime şi maxime a │ │ │ │ │
│ │ │ amenzilor şi stabilirea unor criterii obiective │ │ │ │Proiecte de acte │
│ │ │ pentru individualizarea sancţiunii şi reducerea │ │ │ │normative │
│ │ │ puterii discreţionare a agentului constatator; │ │ │ │aprobate de către │
│ │ │ reanalizarea stimulentelor financiare pentru │ │ │ │Guvern │
│ │ │ funcţionarii cu atribuţii de control. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.12 Realizarea de către structurile de control │Permanent, │Bugetul │Structu- │Planuri de control │
│ │ │administrativ a unor planuri de control pe sectoarele │începând cu│PNA │rile cu │aprobate │
│ │ │cele mai vulnerabile potrivit auditului independent │Octombrie │existent │atribu- │ │
│ │ │din martie 2005, în cooperare cu PNA, pentru │2005 │si │tii de │Acţiuni │
│ │ │creşterea calităţii actului de control şi a probelor. │ │bugetul │control │întreprinse │
│ │ │ │ │existent │adminis- │conform │
│ │ │ │ │al │trativ, │planurilor de │
│ │ │ │ │celorlal-│PNA │control │
│ │ │ │ │te struc-│ │ │
│ │ │ │ │turi de │ │ │
│ │ │ │ │control │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.13 Actualizarea strategiilor sectoriale şi a planurilor │Iunie 2005 │Bugetele │MFP, MAI │Strategii şi │
│ │ │de acţiune detaliate privind lupta împotriva corupţiei, │ │MFP, MAI │ │planuri de acţiune │
│ │ │în sectoare publice vulnerabile, cu precădere instituţii │ │existente│ │actualizate şi │
│ │ │de control şi poliţie. Strategiile vor include în special │ │ │ │aprobate de │
│ │ │revizuirea măsurilor sectoriale existente şi │ │ │ │instituţiile │
│ │ │propunerea unor standarde de integritate mai clare, │ │ │ │responsabile │
│ │ │modalităţi de evaluare periodică şi indicatori de │ │ │ │ │
│ │ │măsurare a aplicării standardelor de integritate, │ │ │ │ │
│ │ │inclusiv folosirea testelor de integritate. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.14 Elaborarea unor strategii şi planuri de acţiune │Octombrie │Bugetele │MAI, MMSSF│Strategii şi │
│ │ │sectoriale detaliate privind lupta împotriva corupţiei │2005 │institu- │MTCT, MS │planuri de acţiune │
│ │ │în celelalte sectoare publice considerate vulnerabile │ │ţiilor │etc. │aprobate de │
│ │ │potrivit auditului independent din martie 2005. │ │implicate│ │instituţiile │
│ │ │ │ │ │ │responsabile │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.15 Elaborarea unei strategii actualizate şi a unui │Mai 2005 │Buget │MFP, ANV │Strategie şi plan │
│ │ │plan de acţiune detaliat privind lupta împotriva │ │existent │ │de acţiune │
│ │ │corupţiei în domeniul vamal, pe perioada 2005-2007. │ │AVM │ │aprobate şi │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │publicate pe site │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.16 Elaborarea sau actualizarea, după caz, a │Septembrie │Bugetele │MAI, MFP, │Coduri de │
│ │ │codurilor de conduită pentru diversele sectoare │2005 │institu- │MMSSF, │conduită │
│ │ │publice. │ │tiilor │MTCT, MS │elaborate │
│ │ │ │ │implicate│etc. │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │1.17 Diseminarea codurilor de conduită în sectoarele │Septembrie │Bugetele │MEC, INM, │Coduri de │
│ │ │respective, inclusiv prin includerea în pregătirea │2006 │existente│SNG, INA, │conduită │
│ │ │profesională specializată a unor componente de │ │ale │INPPA, MAI│diseminate │
│ │ │integritate şi anticorupţie pentru sectorul public. │ │institu- │MAE etc. │ │
│ │ │ │ │ţiilor │ │Personal din │
│ │ │ │ │implicate│ │sectoarele │
│ │ │ │ │ │ │menţionate │
│ │ │ │ │ │ │instruit │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 2 │Prevenirea │2.1 Revizuirea legislaţiei cu privire la faliment. │Iulie 2005 │Bugete │MFP, MJ │Proiect de lege │
│ │corupţiei în │ │ │existente│ │supus dezbaterii │
│ │mediul de │ │ │MFP, MJ │ │publice │
│ │afaceri │ │ │PHARE │ │ │
│ │Angajament │ │ │2002 │ │Proiect de lege │
│ │EUCP │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │2.2 Revizuirea legislaţiei cu privire la reeşalonări şi │Mai 2005 │Bugetul │MFP │Proiect de lege │
│ │ │scutiri de plată a datoriilor către bugetul de stat care │ │MFP │ │supus dezbaterii │
│ │ │să includă criterii limitate, clare şi obiective precum │ │existent │ │publice │
│ │ │şi garanţii ale transparenţei procedurilor. │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │2.3 Elaborarea şi aprobarea proiectului de lege cu │Aprilie │Bugetul │MFP │Proiect de lege │
│ │ │privire la evaziunea fiscală. │2005 │MFP │ │supus dezbaterii │
│ │ │ │ │existent │ │publice │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │2.4 Elaborarea şi aprobarea proiectului de lege cu │Aprilie │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │ │privire la modificarea Legii 656/2002 pentru │2005 │existent │Parteneri:│supus dezbaterii │
│ │ │prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, în vederea │ │MJ, │ONPCSB, │publice │
│ │ │armonizării legislaţiei cu acquis-ul comunitar şi cu │ │ONPCSB │PICCJ, MAI│ │
│ │ │recomandările FATF. │ │ │BNR │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 3 │Campanii de │3.1 Campanie de informare publică şi de schimbare a │Mai - │Necesită │MJ │Îmbunătăţirea │
│ │informare şi │atitudinii faţă de corupţie. │Decembrie │resurse │Parteneri:│gradului de │
│ │măsuri │Angajament EUCP │2005 │bugetare │ONG-uri │transmitere a │
│ │educative │ │ │ suplimen│ │mesajelor │
│ │ │ │ │tare │ │anticorupţie │
│ │ │ │ │150.000 │ │ │
│ │ │ │ │Euro │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Creşterea │
│ │ │ │ │ │ │gradului de │
│ │ │ │ │ │ │înţelegere a │
│ │ │ │ │ │ │mecanismelor │
│ │ │ │ │ │ │corupţiei │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │3.2 Continuarea măsurii prevăzute la 3.1 prin │Începând cu│component│MJ │Îmbunătăţirea │
│ │ │campanii de informare şi de schimbare de atitudine │Decembrie │a PHARE │Parteneri:│gradului de │
│ │ │axate pe teme punctuale. │2005 │2004 │ONG-uri │transmitere a │
│ │ │(posibile teme: dreptul la informare al cetăţeanului, │ │ │ │mesajelor │
│ │ │transparenţă în administraţie, corupţie - instituţii şi │ │ │ │anticorupţie │
│ │ │competenţele lor în prevenirea şi combaterea │ │ │ │ │
│ │ │corupţiei, accesul la instituţii, protecţia avertizorilor, │ │ │ │Creşterea │
│ │ │rolul fiecăruia în combaterea corupţiei etc). │ │ │ │gradului de │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │înţelegere a │
│ │ │ │ │ │ │mecanismelor │
│ │ │ │ │ │ │corupţiei │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │3.3 Organizarea unei campanii de prevenţie incluzând │Începând cu│Necesită │MEdC │Creşterea │
│ │ │o componentă de integritate şi prevenire a corupţiei, │iunie 2005 │resurse │Parteneri │(i) nivelului de │
│ │ │printr-un proiect pilot în licee care să conducă la │ │bugetare │MJ, ONG- │cunoaştere a │
│ │ │adaptarea programei şcolare privind educaţia civică. │ │suplimen-│uri │problematicii │
│ │ │ │ │tare- │ │privitoare la │
│ │ │ │ │100.000 │ │integritate, a │
│ │ │ │ │Euro │ │mecanismelor de │
│ │ │ │ │ │ │prevenire a │
│ │ │ │ │ │ │corupţiei; │
│ │ │ │ │ │ │(ii) gradului de │
│ │ │ │ │ │ │interes şi de │
│ │ │ │ │ │ │implicare civică │
│ │ │ │ │ │ │a elevilor. │
│ │ │ │ │ │ │Noua programă │
│ │ │ │ │ │ │implementată; │
│ │ │ │ │ │ │(iii) numărului │
│ │ │ │ │ │ │de instituţii │
│ │ │ │ │ │ │de învăţământ │
│ │ │ │ │ │ │care au introdus │
│ │ │ │ │ │ │sau implementează │
│ │ │ │ │ │ │ noua programă │
├───┴────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ DOMENIUL PRIORITAR II: COMBATEREA CORUPŢIEI │ │ │ │ │
├───┬────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 4 │Creşterea │4.1 Adoptarea Codului deontologic actualizat al │Aprilie │Buget CSM│CSM │Cod deontologic │
│ │integrităţii şi │magistraţilor. │2005 │2005 │ │adoptat şi publicat │
│ │a rezistenţei la│Angajament EUCP │ │existent │ │în Monitorul │
│ │corupţie a │ │ │ │ │Oficial │
│ │sistemului │ │ │PHARE │ │ │
│ │judiciar │ │ │2002 │ │Raportare către │
│ │Angajament │ │ │ │ │UE │
│ │EUCP │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.2 Diseminarea Codului Deontologic actualizat în │Mai - │Buget CSM│CSM │Dezbateri în cele │
│ │ │cele 15 curţi de apel şi prin alte metode. │Octombrie │2005 │ │15 curţi de apel │
│ │ │Angajament EUCP │2005 │existent │ │ │
│ │ │ │ │şi PHARE │ │Diseminarea │
│ │ │ │ │2002 │ │Codului │
│ │ │ │ │ │ │Deontologic │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.3 Modificarea legislaţiei în sensul sporirii │Septembrie │Bugetul │MJ │Proiect de act │
│ │ │garanţiilor de independenţă a procurorului şi │2005 │MJ │Parteneri:│normativ aprobat │
│ │ │aplicarea principiului continuităţii şi în faza de │ │existent │MP, CSM │de către Guvern │
│ │ │urmărire penală: │ │ │ │ │
│ │ │ 1. Stabilirea unor criterii obiective pentru │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ repartizarea cauzelor către procurori; - Angajament │ │ │ │UE │
│ │ │ EUCP │ │ │ │ │
│ │ │ 2. Restricţionarea posibilităţilor de redistribuire a │ │ │ │ │
│ │ │ dosarelor sau de preluare a acestora pe linie ierarhică│ │ │ │ │
│ │ │ la cazuri expres şi limitativ prevăzute de lege, cu │ │ │ │ │
│ │ │ introducerea unor prevederi sancţionatoare în cazul │ │ │ │ │
│ │ │ nerespectării dispoziţiilor legale. Introducerea │ │ │ │ │
│ │ │ posibilităţii procurorului de a contesta la CSM │ │ │ │ │
│ │ │ măsura de redistribuire a dosarului dispusă de │ │ │ │ │
│ │ │ procurorul ierarhic superior; │ │ │ │ │
│ │ │ 3. Introducerea controlului instanţei cu privire la │ │ │ │ │
│ │ │ actele de infirmare adoptate de procurorul ierarhic │ │ │ │ │
│ │ │ superior la cererea procurorului care efectuează │ │ │ │ │
│ │ │ cercetările în cauză; │ │ │ │ │
│ │ │ 4. Reglementarea expresă a posibilităţii procurorului de a│ │ │ │ │
│ │ │ contesta la CSM acţiunea procurorului ierarhic superior│ │ │ │ │
│ │ │ în cazul intervenţiei acestuia, în orice formă, în │ │ │ │ │
│ │ │ desfăşurarea urmăririi penale sau în adoptarea │ │ │ │ │
│ │ │ soluţiei. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.4 Consolidarea controlului efectiv şi nemijlocit al │Septembrie │Bugetele │MJ │Creşterea rolului │
│ │ │procurorului asupra activităţii de investigare şi │2005 │MJ, MAI, │Parteneri:│procurorului în │
│ │ │cercetare penală efectuată de poliţia judiciară. │ │MP │MAI, MP │evaluarea │
│ │ │ │ │existente│ │profesională a │
│ │ │ │ │ │ │poliţistului din │
│ │ │ │ │ │ │poliţia judiciară │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Delimitarea │
│ │ │ │ │ │ │subordonării │
│ │ │ │ │ │ │funcţionale de │
│ │ │ │ │ │ │subordonarea │
│ │ │ │ │ │ │administrativă │
│ │ │ │ │ │ │a poliţiei │
│ │ │ │ │ │ │judiciare │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de │
│ │ │ │ │ │ │act normativ │
│ │ │ │ │ │ │supus dezbaterii │
│ │ │ │ │ │ │publice │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de act │
│ │ │ │ │ │ │normativ aprobat │
│ │ │ │ │ │ │de către Guvern │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.5 Sesizarea de îndată a procurorului care │Octombrie │Bugetul │CSAT, SRI,│Stabilirea │
│ │ │instrumentează cazuri de crimă organizată sau │2005 │existent │SIE, struc│procedurilor de │
│ │ │corupţie de către structurile informative şi de │ │al insti-│turile de │comunicare │
│ │ │investigaţie prin transmiterea oricăror informaţii şi │ │tutiilor │informa- │ │
│ │ │suport probator referitoare la săvârşirea unor acte sau │ │implicate│tii depar-│Protocoale │
│ │ │fapte de corupţie sau crimă organizată │ │ │tamentele │semnate de │
│ │ │ │ │ │MFP, MJ, │instituţiile │
│ │ │ │ │ │MAI, │implicate │
│ │ │ │ │ │ONPCSB, │ │
│ │ │ │ │ │PNA si │ │
│ │ │ │ │ │PICCJ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.6 Elaborarea şi aprobarea proiectului de modificare │Aprilie │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │ │şi completare a celor 3 legi privind reforma justiţiei │2005 │MJ pentru│ │supus dezbaterii │
│ │ │în sensul: │ │2005 │ │publice │
│ │ │- stabilirea incompatibilităţii între calitatea de │ │existent │ │ │
│ │ │ membru CSM şi funcţiile de conducere la │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ instanţe şi parchete, │ │ │ │adoptat de către │
│ │ │- transparenţa procesului de evaluare a │ │ │ │Guvern │
│ │ │ procurorilor şi judecătorilor, │ │ │ │ │
│ │ │- modificarea componenţei colegiului de conducere │ │ │ │ │
│ │ │ şi includerea în competenţa acestuia a stabilirii │ │ │ │ │
│ │ │ componenţei secţiilor şi completelor pe baza │ │ │ │ │
│ │ │ principiilor specializării şi asigurării continuităţii; │ │ │ │ │
│ │ │ stabilirea limitativă a cazurilor în care este permisă │ │ │ │ │
│ │ │ modificarea componenţei secţiilor şi a completelor, │ │ │ │ │
│ │ │- elaborarea şi publicarea de către CSM a unui raport │ │ │ │ │
│ │ │ anual privind activitatea proprie, în scopul asigurării │ │ │ │ │
│ │ │ transparenţei │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.7 Controlul distribuirii aleatorii a cauzelor de către │Permanent, │Bugetele │CSM şi │Rapoarte │
│ │ │instanţe, inclusiv a aplicării principiului continuităţii │trimestrial│existente│toate - │elaborate │
│ │ │completului/judecătorului în soluţionarea cauzelor │începând cu│CSM şi MJ│instantele│trimestrial în │
│ │ │Angajament EUCP │Aprilie │ │aplicarea │2005 şi semestrial │
│ │ │ │2005 │ │sistemului│în 2006 │
│ │ │ │ │ │de distri-│ │
│ │ │ │ │ │buire │ │
│ │ │ │ │ │aleatorie │ │
│ │ │ │ │ │MJ-funcţi-│ │
│ │ │ │ │ │onarea │ │
│ │ │ │ │ │sistemului│ │
│ │ │ │ │ │din punct │ │
│ │ │ │ │ │de vedere │ │
│ │ │ │ │ │tehnic │Rapoarte │
│ │ │ │ │ │ │trimestriale │
│ │ │ │ │ │ │dezbătute de │
│ │ │ │ │ │ │către CSM. │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Eventuale măsuri │
│ │ │ │ │ │ │corectoare │
│ │ │ │ │ │ │adoptate de CSM │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │4.8 Continuarea reformării Direcţiei Generale de │August 2005│Bugetul │MJ │Numirea unui │
│ │ │Protecţie şi Anticorupţie, pentru a deveni o unitate de │ │MJ pentru│ │civil la │
│ │ │investigaţii interne modernă şi responsabilă, în │ │2005 │ │conducerea │
│ │ │vederea redefinirii competenţelor şi eliminării │ │existent │ │DGPA │
│ │ │suprapunerilor, demilitarizării, precum şi a instituirii │ │ │ │ │
│ │ │unor mecanisme eficiente de control a activităţii. │ │ │ │Proiect de act │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │normativ aprobat │
│ │ │ │ │ │ │de către Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 5 │Reducerea │5.1 Elaborarea unei evaluări a autorităţilor şi │Iunie 2005 │component│MJ în │Raport de │
│ │numărului de │instituţiilor publice care în prezent deţin competenţe în │ │a PHARE │partene- │evaluare publicat │
│ │structuri cu │domeniile combaterii şi/sau prevenirii corupţiei, în │ │2003 │riat cu │ │
│ │atribuţii în │vederea identificării suprapunerii de atribuţii. │ │ │proiectul │Proiect(e) de │
│ │lupta împotriva │ │ │ │PHARE │act(e) normativ(e) │
│ │corupţiei │Angajament EUCP │ │ │ │aprobate de │
│ │Angajament │ │ │ │ │Guvern │
│ │EUCP │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │5.2 Revizuirea cadrului legislativ, pe baza │Septembrie │Bugetul │MJ │Proiecte de lege │
│ │ │concluziilor evaluării de mai sus, în vederea │2005 │MJ │ │supuse dezbaterii │
│ │ │redefinirii şi delimitării clare a atribuţiilor, a │ │ │ │publice │
│ │ │raţionalizării activităţii şi a reducerii numărului │ │ │ │ │
│ │ │acestor instituţii şi autorităţi în vederea limitării │ │ │ │Proiecte de acte │
│ │ │actualei fragmentări instituţionale. │ │ │ │normative │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │aprobate de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 6 │Consolidarea │6.1 Revizuirea cadrului legislativ existent în sensul: │Iunie 2005 │Bugete │MJ, MP │ │
│ │capacităţii │ consolidării independenţei PNA; │ │MJ,PNA │ │Proiecte de lege │
│ │instituţionale a│Angajament EUCP │ │pentru │ │supuse dezbaterii │
│ │PNA │ reorganizării PNA şi redefinirii resurselor │ │2005 │ │publice │
│ │ │ umane şi financiare necesare funcţionării │ │existente│ │ │
│ │ │ eficiente; │ │PHARE │ │Proiecte de lege │
│ │ │ delimitării competenţei PNA la marea │ │2003 │ │aprobate de către │
│ │ │ corupţie - competenţa materială şi după │ │ │ │Guvern │
│ │ │ calitatea persoanei; │ │ │ │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ analizării periodice a activităţii PNA şi a │ │ │ │UE │
│ │ │ Procurorului General al PNA, inclusiv din punctul │ │ │ │ │
│ │ │ de vedere al performanţelor în administrarea │ │ │ │ │
│ │ │ instituţiei şi al rezultatelor concrete, urmând ca │ │ │ │ │
│ │ │ aceeaşi soluţie să se aplice şi în cazul │ │ │ │ │
│ │ │ Procurorului General al │ │ │ │ │
│ │ │ Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi │ │ │ │ │
│ │ │ Justiţie; │ │ │ │ │
│ │ │ selectării procurorilor PNA în urma evaluării │ │ │ │ │
│ │ │ performanţelor profesionale ale acestora pe baza │ │ │ │ │
│ │ │ unor criterii obiective; │ │ │ │ │
│ │ │ prevederii unor incompatibilităţi speciale şi a │ │ │ │ │
│ │ │ unor situaţii de conflicte de interese pentru │ │ │ │ │
│ │ │ funcţiile de conducere din PNA, urmând ca │ │ │ │ │
│ │ │ aceeaşi soluţie să se aplice si în cazul │ │ │ │ │
│ │ │ Procurorului General al Parchetului de pe lângă │ │ │ │ │
│ │ │ Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie │ │ │ │ │
│ │ │ stabilirii unor proceduri clare de colaborare │ │ │ │ │
│ │ │ între PNA şi toate celelalte structuri cu │ │ │ │ │
│ │ │ atribuţii în lupta anticorupţie; │ │ │ │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │ │
│ │ │ creării unui departament, în cadrul PNA, care să │ │ │ │ │
│ │ │ coordoneze colaborarea PNA cu celelalte instituţii │ │ │ │ │
│ │ │ de luptă împotriva corupţiei; │ │ │ │ │
│ │ │ revizuirii procedurii de numire şi revocare a │ │ │ │ │
│ │ │ Procurorului General al PNA şi asigurării atât a │ │ │ │ │
│ │ │ independenţei cât şi a responsabilităţii acestuia │ │ │ │ │
│ │ │ pentru performanţele PNA. │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │6.2 Pregătirea profesională specializată a personalului │Anual │Bugete │PNA │Planuri de │
│ │ │PNA, mai ales cu privire la tipologiile cazurilor de │începând cu│PNA │ │pregătire │
│ │ │corupţie şi cooperarea judiciară cu structuri similare │Septembrie │+ │ │profesională │
│ │ │din statele membre │2005 │compo- │ │specializată │
│ │ │Angajament EUCP │ │nentă │ │întocmite │
│ │ │ │ │PHARE │ │ │
│ │ │ │ │2003 si │ │ │
│ │ │ │ │PHARE │ │Sesiuni de │
│ │ │ │ │2004 │ │pregătire │
│ │ │ │ │ │ │organizate │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Personal PNA │
│ │ │ │ │ │ │specializat │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │6.3 Îmbunătăţirea sistemului informatic al PNA, │Anual │Bugetul │PNA │Echipamente │
│ │ │incluzând dezvoltarea bazei de date statistice a PNA │începând cu│PNA pe │Parteneri:│informatice │
│ │ │(care să cuprindă evidenţierea unitară pe categorii de │Decembrie │2005 │MJ │livrate, instalate │
│ │ │persoane cercetate, trimise în judecată şi condamnate │2005 │existent │instantele│si funcţionale │
│ │ │definitiv pentru infracţiuni de corupţie la nivel înalt, │ │PHARE │si MP │ │
│ │ │durata soluţionării şi cuantumul prejudiciilor, │ │2003 │ │Baza de date │
│ │ │valoarea bunurilor sechestrate şi confiscate pentru │ │PHARE │ │funcţională │
│ │ │acest tip de infracţiuni, distribuţia cazurilor pe │ │2004 │ │ │
│ │ │intervale de valoare a prejudiciului, de valoare a │ │ │ │Raportare către │
│ │ │obiectului infracţiunii (mitei), pe categorii de funcţii │ │ │ │UE │
│ │ │(demnitari/funcţionari etc)). │ │ │ │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │6.4 Asigurarea resurselor de personal şi financiare │Permanent │Buget PNA│PNA │Schemă de │
│ │ │pentru PNA, potrivit evaluărilor efectuate │ │2005-2007│Parteneri:│personal completă │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │MJ, MFP │ │
│ │ │ │ │ │ │Resursele │
│ │ │ │ │ │ │financiare │
│ │ │ │ │ │ │necesare │
│ │ │ │ │ │ │funcţionării │
│ │ │ │ │ │ │alocate │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │6.5 Redactarea şi publicarea raportului anual de, │Anual │Bugetul │PNA │Raport anual │
│ │ │activitate al PNA, în special privind rezultatele │incepand cu│PNA │ │publicat pe site │
│ │ │combaterii corupţiei la nivel înalt │Aprilie │existent │ │ │
│ │ │ │2005 │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │UE │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │Asigurarea │7.1 Revizuirea Codului de Procedura Penala şi a │Iulie 2005 │Bugetul │MJ, MP │Proiecte de lege │
│ │eficienţei │altor acte normative incidente pentru a asigura │ │MJ │ │supuse dezbaterii │
│ │procedurilor │continuitatea instituţională şi operativitatea în │ │ │ │publice │
│ │penale, │cercetarea penală a cauzelor care privesc atât │ │ │ │ │
│ │creşterea │infracţiuni de corupţie, cât şi de crimă organizată; │ │ │ │Proiecte de lege │
│ │celerităţii în │ │ │ │ │aprobate de către │
│ │urmărirea │ │ │ │ │Guvern │
│ │penală şi în │ │ │ │ │ │
│ │procesul penal │ │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 7 │ │7.2. Revizuirea Codului de Procedură Penală şi a │Iulie 2005 │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │ │altor acte în vederea reducerii duratei procedurilor │ │MJ │ │supus dezbaterii │
│ │ │(reducerea numărului căilor de atac pentru anumite │ │existent │ │publice │
│ │ │cauze şi a motivelor de amânare, stabilirea unor │ │ │ │ │
│ │ │condiţii stricte pentru solicitarea strămutării şi │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │recuzării etc.) în toate cauzele penale. │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 8 │Combaterea │8.1 Revizuirea cadrului legislativ în sensul │Iunie 2005 │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │corupţiei prin │desemnării unei instituţii abilitate să verifice şi să │ │MJ │ │supus dezbaterii │
│ │mijloace │controleze declaraţiile de avere, de interese, stările de │ │existent │ │publice │
│ │administrative │incompatibilitate, precum şi să asigure protecţia │ │ │ │ │
│ │ │persoanelor din cadrul instituţiilor şi autorităţilor │ │ │ │Proiect de lege │
│ │Angajament │publice care semnalează încălcări ale legii │ │ │ │aprobat de către │
│ │EUCP │(avertizorii de integritate). Revizuirea regimului de │ │ │ │Guvern │
│ │ │sancţiuni administrative astfel încât să se asigure │ │ │ │ │
│ │ │efectul descurajator. │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │8.2 Crearea instituţiei desemnate la punctul 8.1 şi │Octombrie │Necesar │Instituţia│Instituţia dotată │
│ │ │alocarea de resurse umane şi financiare necesare │2005 │pentru │desem- │cu: sediu, │
│ │ │funcţionării │ │Bugetul │nata la │echipamente, │
│ │ │ │ │Institu- │punctul │buget │
│ │ │ │ │ţiei │8.1 │ │
│ │ │ │ │desemnate│ │ │
│ │ │ │ │in 2005: │ │Schema de │
│ │ │ │ │1.750.000│ │personal │
│ │ │ │ │euro │ │completată │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │8.3 Evaluarea anuală a activităţii instituţiei │Anual │Bugetul │Instituţia│Numărul de │
│ │ │menţionate la punctul 8.1 prin: │începând cu│Institu- │desemnata │verificări │
│ │ │ Publicarea raportului de activitate │Iunie 2006 │tiei de- │la pun- │întreprinse │
│ │ │ Realizarea unui audit independent care să │ │semnate │ctul │defalcat pe │
│ │ │ evalueze organismul desemnat din punctul de │ │la punct.│8.1 │categorii de │
│ │ │ vedere al performanţei manageriale. │ │8.1 │ │persoane │
│ │ │ │ │pentru │ │verificate şi de │
│ │ │ │ │2006 │ │sesizări │
│ │ │ │ │ │ │soluţionate, │
│ │ │ │ │ │ │defalcat pe │
│ │ │ │ │ │ │categorii de │
│ │ │ │ │ │ │autori │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raport de │
│ │ │ │ │ │ │activitate │
│ │ │ │ │ │ │publicat │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportul de │
│ │ │ │ │ │ │audit publicat │
│ │ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┴──────────┴────────────────────┤
│ DOMENIUL PRIORITAR III: COOPERARE INTERNĂ ŞI COORDONARE INTERNAŢIONALĂ │
├───┬────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬─────────┬──────────┬────────────────────┤
│ 9 │Coordonarea şi │9.1 Transformarea CNPC într-un consiliu inter- │Martie 2005│Bugetul │MJ │Proiect de act │
│ │monitorizarea │instituţional, sub autoritatea Primului Ministru şi în │ │MJ │ │normativ aprobat │
│ │implementării │coordonarea Ministrului Justiţiei, având ca atribuţii │ │existent │ │de către Guvern │
│ │SNA 2005- │coordonarea şi monitorizarea implementării SNA │ │ │ │ │
│ │2007 şi a │2005-2007, inclusiv a strategiilor şi planurilor │ │ │ │Raportare către │
│ │planului de │sectoriale, precum şi monitorizarea aplicării riguroase │ │ │ │UE │
│ │acţiune │a legislaţiei anticorupţie. │ │ │ │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │9.2 Evaluarea progresului în implementarea SNA │Anual, │Bugetul │MJ si │Raport de │
│ │ │2005-2007 şi a legislaţiei anticorupţie, precum │noiembrie │MJ │celelalte │evaluare publicat │
│ │ │şi actualizarea SNA 2005-2007 în măsura în care │ │existent │institutii│ │
│ │ │necesitatea rezultă din evaluare │ │ │incluse in│ │
│ │ │ │ │ │consiliul │ │
│ │ │ │ │ │interinsti│ │
│ │ │ │ │ │tutional │ │
│ │ │ │ │ │coordonare│ │
│ │ │ │ │ │şi monito-│ │
│ │ │ │ │ │rizare a │ │
│ │ │ │ │ │implemen- │ │
│ │ │ │ │ │tării SNA │ │
│ │ │ │ │ │2005-2007 │ │
├───┼────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 10│Implementarea │10.1 Implementarea recomandărilor formulate în │Decembrie │Bugetele │MJ │Recomandări │
│ │completă a │cadrul celei de-a doua runde de evaluare GRECO │2007 │existente│Parteneri:│GRECO │
│ │tuturor │(Angajament EUCP) şi a recomandărilor │ │MAI, MJ, │MAE, CSM, │îndeplinite │
│ │instrumentelor │MONEYVAL │ │MP │ONPCSB │ │
│ │anticorupţie │ │ │ │ │Recomandări │
│ │ale UE, ONU, │ │ │ │ │MONEYVAL │
│ │CoE şi OECD │ │ │ │ │îndeplinite │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │10.2 Cooperare şi cooperare la nivel regional a │Anual, │Bugetele │MJ │Nr. de întâlniri/ │
│ │ │activităţii de prevenire şi combatere a corupţiei în │începând cu│MJ, MAE, │Parteneri:│tematici/ │
│ │ │cadrul instituţiilor Pactului de Stabilitate SPAI │2005 │MP │MAE, MP │dezbateri pe an │
│ │ │ │ │existente│ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │10.3 Elaborarea unui proiect de modificare a Legii │Mai 2005 │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │ │nr. 36/1995 a notarilor publici şi activităţii notariale în│ │MJ pentru│ │supus dezbaterii │
│ │ │sensul eliminării imunităţii notarilor │ │2005 │ │publice │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │10.4 Elaborarea unui amendament de modificare a │Mai 2005 │Bugetul │MJ │Amendament │
│ │ │Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti, în │ │MJ │ │legislativ │
│ │ │sensul eliminării imunităţii executorilor judecătoreşti │ │pentru │ │prezentat în │
│ │ │ │ │2005 │ │Parlament │
│ │ │ │ │existent │ │ │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │10.5 Revizuirea Codului Penal, a Codului de │Iulie 2005 │Bugetul │MJ │Amendamente │
│ │ │Procedura Penală şi a altor acte normative incidente │ │MJ │ │legislative │
│ │ │pentru implementarea răspunderii penale a persoanei │ │pentru │ │aprobate de către │
│ │ │juridice, inclusiv în ceea ce priveşte corupţia în │ │2005 │ │Guvern │
│ │ │sectorul privat │ │existent │ │ │
│ │ │Angajament EUCP │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
│ │ ├───────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼─────────┼──────────┼────────────────────┤
│ │ │10.6 Implementarea obligaţiilor asumate prin │Decembrie │Bugetul │MJ │Proiect de lege │
│ │ │Convenţia de la Merida │2007 │MJ │ │supus dezbaterii │
│ │ │Angajament EUCP │ │existent │ │publice │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Proiect de lege │
│ │ │ │ │ │ │aprobat de către │
│ │ │ │ │ │ │Guvern │
│ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │Raportare către │
│ │ │ │ │ │ │UE │
└───┴────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴─────────┴──────────┴────────────────────┘
TOTAL NECESAR BUGET pentru anul 2005: 2.000.000 EURO
LISTĂ ABREVIERI ANFP Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici ANV Autoritatea Naţională a Vămilor ARCA Asociaţia Română pentru Comunicaţii Audiovizuale ASG Agenţia pentru Strategii Guvernamentale BNR Banca Naţională a României CC Curtea de Conturi CNPC Consiliul Naţional de Prevenire a Criminalităţii CSAT Consiliul Suprem de Apărare a Ţării CSM Consiliul Superior al Magistraturii EUCP Document de Poziţie Comună a Uniunii Europene (European Union Common Position) INA Institutul Naţional de Administraţie INM Institutul Naţional al Magistraturii INPPA Institutul Naţional pentru Pregătirea Profesională a Avocaţilor MAE Ministerul Afacerilor Externe MAI Ministerul Administraţiei şi Internelor MCC Ministerul Culturii şi Cultelor MEC Ministerul Economiei şi Comerţului MEdC Ministerul Educaţiei şi Cercetării MFP Ministerul Finanţelor Publice MJ Ministerul Justiţiei MMSSF Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei MP Ministerul Public MS Ministerul Sănătăţii MTCT Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului ONG Organizaţii Nonguvernamentale ONPCSB Oficiul de Prevenire şi Combaterea a Spălării Banilor PICC Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casaţie şi Justiţie PNA Parchetul Naţional Anticorupţie SGG Secretariatul General al Guvernului SIE Serviciul de Informaţii Externe SNG Şcoala Naţională de Grefieri SRI Serviciul Român de Informaţii SNA Strategia Naţionala Anticorupţie _______________