ANEXA B
GRAFIC DE RAMBURSARE
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data scadentei ratei Sume de rambursat exprimate
de rambursat ca procent din împrumut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 15 ianuarie 2007 2,63%
2. 15 iulie 2007 2,63%
3. 15 ianuarie 2008 2,63%
4. 15 iulie 2008 2,63%
5. 15 ianuarie 2009 2,63%
6. 15 iulie 2009 2,63%
7. 15 ianuarie 2010 2,63%
8. 15 iulie 2010 2,63%
9. 15 ianuarie 2011 2,63%
10. 15 iulie 2011 2,63%
11. 15 ianuarie 2012 2,63%
12. 15 iulie 2012 2,63%
13. 15 ianuarie 2013 2,63%
14. 15 iulie 2013 2,63%
15. 15 ianuarie 2014 2,63%
16. 15 iulie 2014 2,63%
17. 15 ianuarie 2015 2,63%
18. 15 iulie 2015 2,63%
19. 15 ianuarie 2016 2,63%
20. 15 iulie 2016 2,63%
21. 15 ianuarie 2017 2,63%
22. 15 iulie 2017 2,63%
23. 15 ianuarie 2018 2,63%
24. 15 iulie 2018 2,63%
25. 15 ianuarie 2019 2,63%
26. 15 iulie 2019 2,63%
27. 15 ianuarie 2020 2,63%
28. 15 iulie 2020 2,63%
29. 15 ianuarie 2021 2,63%
30. 15 iulie 2021 2,63%
31. 15 ianuarie 2022 2,63%
32. 15 iulie 2022 2,63%
33. 15 ianuarie 2023 2,63%
34. 15 iulie 2023 2,63%
35. 15 ianuarie 2024 2,63%
36. 15 iulie 2024 2,63%
37. 15 ianuarie 2025 2,63%
38. 15 iulie 2025 2,69%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA C
PREVEDERI PRACTICE PENTRU REALIZAREA PROIECTULUI
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Scopul acestei anexe este de a preciza criteriile de eligibilitate, procedurile de aprobare a schemelor, precum şi alte prevederi referitoare la utilizarea creditului şi de a explica în termeni practici principalele prevederi din contract referitoare la implementarea Proiectului. Aceste prevederi sunt menite sa faciliteze implementarea, cu definirea aranjamentelor, instrucţiunilor şi procedurilor privind:
1. managementul Proiectului;
2. achiziţionarea de lucrãri, bunuri şi servicii;
3. alocarea împrumutului pe scheme eligibile;
4. tragerea împrumutului;
5. raportari privind implementarea Proiectului şi finalizarea lucrãrilor.
Toţi termenii folosiţi în prezenta anexa şi nedefiniti altfel vor avea acelaşi înţeles ca în contract. În caz de discrepanţe între conţinutul acestei anexe şi cel al contractului prevederile contractului vor prevala.
Finanţarea Bãncii pentru Proiect se regaseste în forma unui împrumut-cadru, care sa fie utilizat pentru finanţarea parţialã a schemelor eligibile, asa cum este definit în secţiunea 3 de mai jos, pentru care a fost prezentatã Bãncii şi aprobatã de aceasta o cerere de alocare.
1. Aranjamentele referitoare la managementul Proiectului [subparagraful 1.04 A. d) din Contractul de finanţare]
1.1. Fãrã a aduce vreo atingere responsabilitãţii globale a României decurgând din termenii şi condiţiile Contractului de finanţare, Împrumutatul va atribui coordonarea tuturor activitãţilor Proiectului unui numãr de 2 coordonatori de Proiect, şi anume Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului (Direcţia generalã management şi resurse) şi Ministerul Transporturilor (Direcţia generalã relaţii financiare externe).
Cei 2 coordonatori de Proiect vor fi responsabili în mod deosebit pentru:
(i) colectarea şi centralizarea informaţiilor şi documentaţiei referitoare la implementarea Proiectului, incluzând în mod special informaţiile şi documentaţiile solicitate pentru a susţine cererile de alocare şi cererile de tragere şi pentru a raporta cu privire la stadiul Proiectului;
(ii) pregãtirea într-un format corespunzãtor a cererilor de alocare (conform secţiunii 3) şi a cererilor de tragere (conform secţiunii 4), precum şi a raportarilor asupra stadiului şi finalizarii Proiectului (conform secţiunii 5); şi
(iii) transmiterea cãtre Banca a informaţiilor şi documentaţiei menţionate mai sus, validate şi certificate corespunzãtor, precum şi a oricãror alte informaţii şi documentaţii ce pot fi solicitate periodic de Banca.
1.2. Împrumutatul, prin intermediul coordonatorilor de Proiect, va atribui responsabilitatea pentru implementarea fizica a Proiectului unui numãr de agenţii de implementare, care vor fi beneficiarii finali ai împrumutului şi care vor fi în mod deosebit responsabili pentru:
(i) realizarea achiziţiei de lucrãri, bunuri şi servicii pentru scheme eligibile;
(ii) supervizarea îndeaproape a lucrãrilor în cadrul schemelor eligibile;
(iii) contabilizarea analitica a cheltuielilor suportate şi a plãţilor efectuate de agenţiile de implementare în cadrul schemelor eligibile; şi
(iv) pregãtirea informaţiilor şi a documentaţiei în susţinerea cererilor de alocare şi a cererilor de tragere şi în conformitate cu cerinţele de raportare a implementarii Proiectului, pentru a fi transmise coordonatorilor de Proiect pentru procesare, formatare, validare şi certificare înainte de a fi transmise Bãncii.
Având în vedere natura lucrãrilor care trebuie realizate în cadrul Proiectului, Împrumutatul şi Banca au agreat deocamdatã ca cel puţin urmãtoarele agenţii de implementare vor participa la Proiect:
Reconstructia şi consolidarea infractructurii în transporturi Ministerul Transporturilor:
- Administraţia Nationala a Drumurilor;
- Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.;
- Regia Autonomã "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos";
- Administraţia Porturilor Maritime Dunarene - S.A.
Lucrãri pentru prevenirea inundatiilor şi infrastructura municipala - Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului:
- Compania Nationala "Apele Romane" - S.A.;
- Regia Nationala a Pãdurilor.
Orice schema eligibilã va fi în responsabilitatea unei singure agenţii de implementare dintre cele indicate mai sus ori a unei alte agenţii de implementare ce va fi identificata şi asupra cãreia vor cãdea de acord Împrumutatul şi Banca. În acest sens se asteapta ca Ministerul Transporturilor sa coordoneze toate activitãţile Proiectului realizate de cele 4 agenţii de implementare subordonate autoritãţii respectivului minister, iar Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului sa coordoneze toate activitãţile Proiectului realizate de toate celelalte agenţii de implementare rãmase.
2. Proceduri de achiziţie (paragraful 6.04 din Contractul de finanţare)
2.1. Trebuie evidenţiatã importanta atribuitã de Banca aplicãrii atente a regulilor de achiziţie adecvate, satisfãcãtoare pentru Banca, asa cum a fost stabilit în paragraful 6.04 din Contractul de finanţare.
În general, licitaţia ar trebui sa aibã ca rezultat achiziţionarea de cãtre Împrumutat, prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant, sau de oricare dintre agenţiile de implementare (dupã cum este cazul) de lucrãri, bunuri şi servicii pentru scheme eligibile finanţate din sumele împrumutului, fiind deschisã în termeni egali participanţilor din toate ţãrile. Excepţiile de la acest principiu general sunt precizate în tabelul de mai jos.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lucrãri urgente Lucrãri care urmeazã
deja contractate sa fie contractate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
indiferent < 1 mil. EUR > 1 mil. EUR > 5 mil. EUR
de cost < 5 mil. EUR
Tipul de nu este nu este nationala internationala
publicaţie cazul cazul (Jurnalul Oficial
al CE - OJEC)
Tipul de asa cum a - cererea de licitaţii LCI (fie
achiziţie fost selec- oferta pe plan competitive deschisã, fie ca
tat de agen- naţional internaţionale urmare a
tia de im- - negociere - LCI precalificarii
plementare, directa
inclusiv
negocierea
directa
Documente de nu este limba nati- limba nati- engleza (pentru
licitaţie cazul onala accep- onala accep- documentele
tata tata principale)
Aprobarea - procedura: - procedura: - procedura: - procedura:
Bãncii nu este nu este cazul nu este cazul OJEC
cazul
- documente - documente de - documente - documente de
de licita- licitaţie: de licitaţie: licitaţie: nu
tie: nu nu este cazul nu este cazul este cazul
este cazul
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cele de mai sus reprezintã precizãrile minimale privind regulile şi procedurile de achiziţie ce urmeazã sa fie utilizate. Orice abatere de la asemenea reguli şi proceduri (incluzând posibilitatea de a aplica regulile şi procedurile de achiziţie româneşti) va trebui sa fie justificatã pe baza condiţiilor speciale referitoare la natura schemei (cum ar fi: costul, programul de realizare sau alţi factori specifici) şi acceptatã de Banca.
2.2. Pentru lucrãri şi contracte de furnizare referitoare la lucrãri începute în cursul inundatiei şi imediat dupã aceasta (ca, de exemplu, contracte atribuite în 1999-2000 în condiţii de urgenta) Banca este gata sa accepte negocieri directe sau cereri de oferta adresate contractorilor locali sau internationali, indiferent de costul unor astfel de scheme.
2.3. Pentru lucrãri şi contracte de furnizare referitoare la lucrãri având o valoare estimatã situata sub echivalentul a 1 milion EUR, Banca este gata sa accepte o procedura simplificata care implica cereri de oferta limitate transmise contractorilor locali sau internationali ori o negociere directa, în conformitate cu regulile şi procedurile româneşti de achiziţie.
Pentru astfel de contracte Bãncii îi va fi suficienta o informare rezumativa a posteriori (cu ocazia raportarii asupra implementarii Proiectului, în conformitate cu tabelele de raportare privind stadiul la care se face referire în secţiunea 5 de mai jos) referitoare la procedura de licitaţie urmatã şi la rezultatele obţinute, dar îşi rezerva totuşi dreptul de a solicita detalii suplimentare în cazul în care le considera necesare pentru a verifica în continuare ca achiziţia se realizeazã în bune condiţii.
2.4. Pentru lucrãri şi contracte de furnizare având o valoare estimatã situata peste echivalentul a 1 milion EUR şi sub 5 milioane EUR ar trebui aplicatã licitaţia competitivã internationala, dar va fi suficienta publicarea anunţului de licitaţie numai în presa nationala.
Pentru astfel de contracte Bãncii îi va fi suficienta o informare rezumativa a posteriori (cu ocazia raportarii privind implementarea Proiectului, în conformitate cu tabelele de raportare privind stadiul la care se face referire în secţiunea 5 de mai jos) referitoare la procedura de licitaţie urmatã şi la rezultatele obţinute, dar îşi rezerva totuşi dreptul de a solicita detalii suplimentare în cazul în care le considera necesare pentru a verifica în continuare ca achiziţia se realizeazã în bune condiţii.
2.5. Pentru lucrãri şi contracte de furnizare având o valoare estimatã situata peste echivalentul a 5 milioane EUR anunţul de licitaţie va trebui publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene. Aceasta publicare va fi aranjata de Banca, cãreia îi va fi înaintat anunţul în timp util pentru aprobare şi publicare în Jurnalul Oficial (fãrã nici un cost pentru cel ce face anunţul). Orice excepţie de la aceasta cerinta trebuie sa fie pe deplin justificatã şi autorizata oficial de Banca.
O data evaluate ofertele, Împrumutatul va furniza Bãncii un raport succint de evaluare a ofertelor, specificand procedura de atribuire adoptatã, numele ofertantului/ofertanţilor cãrora se intenţioneazã sa se atribuie contractul/contractele, motivele tehnice şi financiare pentru alegerea facuta. Banca poate lua initiativa de a solicita informaţii suplimentare, incluzând, de asemenea, documentele de licitaţie, dacã acest lucru este considerat necesar. În cazul în care Banca nu face nici o astfel de solicitare într-un interval de doua sãptãmâni de la data prezentãrii raportului de evaluare a ofertelor, consimţãmântul acesteia se va considera ca acordat în mod tacit.
O copie de pe forma de contract, care va fi utilizata fãrã deosebire de toate agenţiile de implementare, pentru toate contractele de lucrãri şi de furnizare din aceasta categorie, va fi transmisã Bãncii înaintea prezentãrii de cãtre Împrumutat a primei cereri de tragere pentru un contract din aceasta categorie.
3. Eligibilitatea şi procedura de alocare (paragrafele 1.02 şi 1.05 din Contractul de finanţare)
3.1. Împrumutul va fi alocat schemelor eligibile referitoare la lucrãrile de reconstrucţie şi/sau consolidare şi furnizarile referitoare la:
(i) drumurile şi podurile publice;
(ii) investiţiile pentru regularizarea inundatiilor şi protecţie, ca de exemplu: rezervoare de retenţie, canale de scurgere, consolidarea sau construcţia de maluri şi diguri etc.; şi
(iii) infrastructuri municipale, ca de exemplu: transport public, apa, apa reziduala şi facilitãţi.
În general, schemele eligibile trebuie sa fie:
(i) justificate din punct de vedere economic, tehnic şi financiar şi nedaunatoare mediului;
(ii) simple din punct de vedere tehnic şi implementabile într-o perioada care sa nu depãşeascã 4 ani; şi
(iii) identificabile individual în ceea ce priveşte conceptul şi obiectivul, în mod deosebit în sensul impactului lor asupra mediului.
3.2. Fãrã a aduce vreo atingere responsabilitãţii globale a României decurgând din termenii şi condiţiile Contractului de finanţare, alocarea împrumutului se va efectua pe baza cererilor de alocare oficiale transmise de Împrumutat prin intermediul coordonatorilor de Proiect. La momentul prezentãrii unei prime cereri de alocare Împrumutatul va pune la dispoziţie Bãncii o lista cuprinzând reprezentanţii sãi autorizaţi pentru semnarea unor asemenea cereri, împreunã cu specimenele de semnatura ale acestora.
Pentru a reduce numãrul cererilor de alocare care vor fi prezentate pe parcursul derulãrii Proiectului fiecare cerere ar trebui sa conţinã cat mai multe scheme eligibile cu putinta. Ideal, Împrumutatul ar trebui sa prezinte o data o cerere de alocare per agenţie de implementare (de exemplu: Cererea de alocare nr. 1: Drumuri; Cererea de alocare nr. 2: Cai ferate; Cererea de alocare nr. 3: Navigaţia pe Dunare; Cererea de alocare nr. 4: Porturile dunarene; Cererea de alocare nr. 5: Ape; Cererea de alocare nr. 6: Pãduri; şi Cererea de alocare nr. 7: Infrastructura municipala).
3.3. Datele solicitate în sprijinul cererilor de alocare individuale sunt rezumate în Documentul atasat nr. 1. Un model de cerere de alocare într-o "forma simplificata" care sa fie utilizata pentru a prezenta scheme mici sau o suma de scheme mici, cu un cost total estimat al activelor fixe sub nivelul echivalentului de 1 milion EUR, este prezentat în Documentul atasat nr. 2. Un model de cerere în "forma integrala" utilizat pentru scheme cu un cost total estimat al activelor fixe care depãşeşte 1 milion EUR este prezentat în Documentul atasat nr. 3.
În momentul examinãrii unei cereri de alocare care include o schema specifica de o mãrime semnificativã Banca poate solicita Împrumutatului sa clarifice sau sa suplimenteze informaţiile relevante primite prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant. Împrumutatului i se poate solicita, de asemenea, sa prezinte Bãncii prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant rapoarte de evaluare pentru schemele individuale mai mari, pentru a permite Bãncii sa conducã, când este cazul, o evaluare independenta a aspectelor tehnice, economice, financiare şi de mediu ale schemelor.
3.4. Coordonatorul de Proiect, în numele Împrumutatului, trebuie sa asigure şi sa confirme în cadrul fiecãrei cereri de alocare cãtre Banca faptul ca schemele incluse în cerere şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului nu au beneficiat deja de alta finanţare externa suprapusa, alta decât alocaţiile de la bugetul de stat.
Suma alocata fiecãrei agenţii de implementare pentru scheme eligibile nu va depãşi 70% din costul cumulat al activelor fixe ale tuturor schemelor eligibile respective. La calcularea costului total al activelor fixe al schemelor eligibile vor fi luate în considerare toate cheltuielile referitoare la lucrãri şi servicii legate direct de intervenţia relevanta de reconstrucţie şi/sau consolidare. Dobanda aferentã perioadei de construcţie poate fi, de asemenea, inclusã, dar costurile de funcţionare şi întreţinere sau simplele transferuri de capital nu sunt eligibile.
3.5. În conformitate cu paragraful 1.05 din Contractul de finanţare, scheme eligibile pot fi retrase dintr-o alocare aprobatã (dacã se ia decizia ca acestea sa nu se mai realizeze) şi altele noi pot fi propuse Bãncii pentru includere în sfera Proiectului.
3.6. Ca urmare a evaluãrii documentaţiei relevante prezentate cuprinzând cererea de alocare, Banca va transmite Împrumutatului o scrisoare de alocare oficialã, al carei model este prezentat în Documentul atasat nr. 4.
4. Proceduri şi condiţii de tragere (paragrafele 1.02 şi 1.04 din Contractul de finanţare)
4.1. Banca va finanta numai acele scheme eligibile din sectoarele indicate în Descrierea tehnica şi incluse într-o cerere de alocare aprobatã de Banca, cu condiţia respectãrii prevederilor relevante ale paragrafelor 1.02 şi 1.04 din Contractul de finanţare. Documentul atasat nr. 5 oferã o îndrumare generalã pentru procedura care va fi urmatã pentru tragerea împrumutului.
Fiecare tragere trebuie solicitatã cu cel puţin 15 zile înainte de data previzionata a tragerii. Un model de scrisoare de cerere de tragere este prezentat în Documentul atasat nr. 6.
4.2. Prima tragere este condiţionatã de primirea anterioarã de cãtre Banca a documentaţiei solicitate în conformitate cu punctele subparagrafului 1.04.A din Contractul de finanţare.
Specimenele de semnatura ale acelor reprezentanţi oficiali desemnaţi sa semneze cererile de tragere în numele şi pe seama Împrumutatului vor trebui prezentate Bãncii anterior efectuãrii primei trageri (şi anterior oricãrei trageri ulterioare în cazul în care aceşti reprezentanţi oficiali vor fi înlocuiţi).
4.3. Fiecare tragere va fi condiţionatã de primirea şi aprobarea în avans de cãtre Banca a unei cereri de alocare incluzând schemele la care se referã cererea de tragere.
4.4. A doua şi fiecare cerere de tragere ulterioara efectuate de cãtre fiecare coordonator de Proiect trebuie sa fie însoţitã de o declaraţie oficialã de cheltuieli a coordonatorului de Proiect respectiv în numele Împrumutatului, care sa indice faptul ca s-au efectuat cheltuieli pentru lucrãri şi livrãri referitoare la schemele eligibile aprobate de Banca în suma totalã egala cu toate tragerile anterioare din împrumut, referitoare la schemele coordonate de acelaşi coordonator de Proiect, mai puţin, excepţie fãcând eliberarea ultimei transe, o suma de 2 milioane EUR. Facturile şi alte justificãri de plata referitoare la acea cheltuiala nu trebuie trimise Bãncii, dar trebuie puse la dispoziţie Bãncii la cererea acesteia.
Pentru toate tragerile care finanţeazã cheltuieli în avans, în termen de 120 de zile de la tragere trebuie furnizatã Bãncii o declaraţie de cheltuieli care sa confirme ca sumele au fost cheltuite corespunzãtor pentru Proiect.
Ultima cerere de tragere referitoare la scheme coordonate de un coordonator de Proiect trebuie sa fie însoţitã de o declaraţie de cheltuieli care sa confirme ca toate sumele trase anterior, referitoare la scheme coordonate de acelaşi coordonator de Proiect, au fost cheltuite pentru Proiect sau vor fi cheltuite pentru Proiect în decurs de 120 de zile.
4.5. Cheltuielile eligibile care vor fi plãtite din sumele împrumutului corespund celor efectuate în legatura cu schemele eligibile pentru care a fost aprobatã de cãtre Banca o cerere de alocare. În acest sens se va lua nota de faptul ca Banca nu este pregatita sa finanteze plata taxelor vamale, taxelor de import, comisioanelor bancare sau a taxelor şi altor impozite de orice alta natura.
4.6. Banca îşi rezerva dreptul de a solicita în orice moment orice informaţii suplimentare pe care le poate cere în sprijinul cererii de tragere şi/sau pentru justificarea utilizãrii fondurilor disponibilizate Împrumutatului.
5. Cerinţe de raportare privind proiectul (art. 8 din Contractul de finanţare)
5.1. Rezumatul raportului privind stadiul Proiectului pe care Împrumutatul trebuie sa îl înainteze Bãncii prin intermediul coordonatorilor de Proiect pana la data de 31 decembrie 2000 şi dupã aceea trimestrial va include informaţiile specificate mai jos, separat pentru fiecare agenţie de implementare şi pentru fiecare alocare aprobatã de Banca.
5.2. Raportul trebuie sa fie prezentat sub forma unei serii de tabele conform celui prezentat în Documentul atasat nr. 7. Raportul se va referi la alocarile individuale şi va oferi informaţii cu privire la:
(i) stadiul fizic al schemelor eligibile; şi
(ii) situaţia financiarã a schemelor eligibile.
Explicaţii scrise suplimentare sau raportari în legatura cu implementarea schemelor eligibile trebuie prezentate numai dacã apar anumite probleme sau dificultãţi care pot prejudicia implementarea Proiectului. Remarce şi informaţii suplimentare în legatura cu anumite aspecte particulare pot fi incluse ca note de subsol la tabele.
Tabelele de raportare a stadiului se bazeazã pe tabelele ataşate cererii de alocare aprobate de Banca, în sensul ca intrãrile privind schemele eligibile trebuie sa fie în aceeaşi secventa (numãr, cod, nume/descriere etc.). O versiune computerizata a unui model de tabel poate fi oferitã de Banca, la cerere.
5.3. Stadiul fizic trebuie expus dupã cum urmeazã:
(i) conţinutul lucrãrilor planificate, exprimat în cantitãţi (km, bucãţi etc.) versus conţinutul cumulativ al lucrãrilor deja realizate pana la sfârşitul perioadei de raportare, exprimat în procente;
(ii) conţinutul lucrãrilor executate în perioada analizata, exprimat în procente; şi
(iii) conţinutul lucrãrilor planificate sa fie finalizate în urmãtoarea perioada de raportare, exprimat în procente.
5.4. Situaţia financiarã trebuie expusã dupã cum urmeazã:
(i) costul total al investiţiei schemei, asa cum s-a convenit în alocare versus cheltuielile cumulative deja efectuate pana la sfârşitul perioadei exprimate în procente;
(ii) cheltuielile efectuate în cadrul perioadei analizate, exprimate în procente;
(iii) cheltuielile care urmeazã sa fie efectuate în urmãtoarea perioada de raportare, exprimate în procente.
Împãrţirea între contribuţia Bãncii şi finanţarea interna/alta finanţare nu este obligatorie, dar este utila în mãsura în care informaţiile sunt disponibile.
5.5. De îndatã ce toate lucrãrile planificate şi agreate pentru fiecare coordonator de Proiect au fost integral finalizate şi costurile pentru investiţii corespunzãtoare au fost plãtite în totalitate, Împrumutatul trebuie sa prezinte Bãncii, prin intermediul coordonatorului de Proiect respectiv, un raport de finalizare a Proiectului, stabilind ca acesta, asa cum a fost definit iniţial sau modificat ulterior prin aprobarea de cãtre Banca a cererilor de alocare ulterioare, a fost finalizat în totalitate. Raportul trebuie realizat, de asemenea, în forma tabelara, la fel ca raportarile privind stadiul Proiectului, cu totalul lucrãrilor/cheltuielilor planificate, neapãrat egal cu totalul lucrãrilor/cheltuielilor efectuate.
5.6. Trebuie avut în vedere faptul ca la momentul finalizarii întregului Proiect - care se considera ca va avea loc atunci când totalul cheltuielilor angajate pentru finanţarea tuturor schemelor eligibile pentru care a fost alocat împrumutul a fost integral plãtit - finanţarea Bãncii nu va reprezenta mai mult de 70% din aceste cheltuieli totale.
Documentul atasat nr. 1 - Date solicitate în funcţie de dimensiunea schemei pentru cererile de alocare
Documentul atasat nr. 2 - Exemplu de cerere de alocare pentru finanţarea schemelor mici
Documentul atasat nr. 3 - Exemplu de cerere de alocare pentru scheme cu un cost al investiţiei:
- mai mare de 1 milion EUR şi mai mic de 5 milioane EUR (Informaţie rezumativa)
- mai mare de 5 milioane EUR (Informaţie detaliatã)
Documentul atasat nr. 4 - Exemplu de scrisoare de alocare
Documentul atasat nr. 5 - Procedura de tragere
Documentul atasat nr. 6 - Exemplu de cerere de tragere
Documentul atasat nr. 7 - Tabel de raportare rezumativa a stadiului
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 1
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
EXEMPLU
de solicitare de date pentru scheme/programe care urmeazã sa fie
incluse în cererile de alocare
Definitie: - Schemele reprezintã mãsuri individuale de reconstrucţie cu o investiţie > 1 milion EUR
- Programele reprezintã un numãr de mãsuri individuale de reconstrucţie cu un cost minor al investiţiei şi caracteristici similare, formând în total cel puţin un pachet de investiţii > 1 milion EUR
N.B.: Scheme sau programe cu un cost total al investiţiei sub 1 milion EUR nu trebuie luate în considerare pentru finanţare.
În funcţie de costul investiţiei, urmãtoarele date sunt solicitate pentru alocarea schemelor/programelor Proiectului:
┌─────────────────────────────────────────┐
│ Cost total al investiţiei │
├─────────────────────────┬───────────────┤
│ scheme individuale │ programe │
├────────────┬────────────┼───────────────┤
│> 5 mil. EUR│< 5 mil. EUR│(nr. de scheme)│
│ │> 1 mil. EUR│ > 1 mil. EUR │
├────────────┴────────────┴───────────────┤
│ Date solicitate (x) │
┌────┬───────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
𗈕. │Informaţii generale │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈕.1.│Denumirea schemei │ x │ x │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.2.│Denumirea programului (numãr şi│ │ │ x │
│ │lista scurta a schemelor) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.3.│Localizarea schemelor sau │ │ │ │
│ │programelor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- zona şi comunitatea │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- harta cu localizarea schemei │ x │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.4.│Numele iniţiatorului │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- numele ministerului/agenţiei/│ x │ x │ x │
│ │ companiei │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
│ │- numele persoanei responsabile│ x │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈕.5.│Adresa iniţiatorului (detaliat │ x │ x │ x │
│ │+ nr. telefon etc) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈖. │Scopul investiţiei │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈖.1.│Scopul imediat/principal al │ x │ x │ │
│ │schemei │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈖.2.│Scopul imediat/principal al │ │ │ x │
│ │programului │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈗. │Caracteristici tehnice │ │
│ │principale │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈗.1.│- pentru scheme: scurta │ │ x │ │
│ │ descriere în absenta unui │ │ │ │
│ │ studiu de fezabilitate │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈗.2.│- pentru scheme: unde exista un│ x │ │ │
│ │ studiu, scurta prezentare a │ │ │ │
│ │ studiului │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈗.3.│- pentru programe: │ │ │ x │
│ │ sector/scurta descriere a │ │ │ │
│ │ caracteristicilor │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈘. │Justificare │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈘.1.│Avantajele şi beneficiarii │ x │ x │ x │
│ │schemelor/programelor │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈘.2.│Câteva date semnificative │ x │ │ │
│ │despre cerere (trafic, fluxuri │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈙. │Tip de achiziţie (exceptând │ │
│ │cazuri de urgenta) │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
𗈙.1.│- licenta oficialã │ x │ │ │
│ │ internationala cu publicare │ │ │ │
│ │ în OJEC │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┼────────────┼───────────────┤
𗈙.2.│- licitaţie nationala │ │ x │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈚. │Perioada de implementare (data │ x │ x │ x │
│ │de începere şi de finalizare) │ │ │ │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈛. │Cheltuieli anuale │ x │ x │ x │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╧════════════╧═══════════════╡
𗈜. │Cost total al investiţiei │ │
├────┼───────────────────────────────┼────────────┬────────────┬───────────────┤
│ │- totul inclus │ x │ x │ x │
╞════╪═══════════════════════════════╪════════════╪════════════╪═══════════════╡
𗈝. │Surse de finanţare (de exemplu:│ x │ x │ x │
│ │buget, BEI, participarea │ │ │ │
│ │statului/privatã │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴────────────┴────────────┴───────────────┘
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 2
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agenţia de implementare
Cerere de alocare
pentru scheme cu costul investiţiei sub 1 milion EUR
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumi- Scopul Tipul Investiţie Surse Perioada
Codul rea/ Locali- schemei de finala sau fi- de im-
schemei Descri- zarea şi achi- cost nan- plemen-
erea schemei justifi- zitie total ciare tare
carea (1) (PNL) (2) (3)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost total:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Tipul achiziţiei:
--------------------
- 6 = licitaţie nationala
- 7 = cerere de oferta nationala
- 8 = negociere directa
- 9 = forta de munca proprie
(2) Surse financiare:
--------------------
B = resurse bugetare
P = PHARE
L = împrumuturi de la bãnci (a se specifica)
A = altele (a se specifica)
(3) Perioada de implementare:
----------------------------
- data de începere şi de finalizare în luna/anul
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 3
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agenţia de implementare
Cerere de alocare
Pentru scheme cu un cost al investiţiei:
- mai mare de 1 milion EUR şi mai mic de 5 milioane EUR
(informaţii rezumative)
- mai mare de 5 milioane EUR (informaţii detaliate)
1. Informaţii generale
1.1. Denumirea schemei:
1.2. Localizarea schemei:
1.2.1. Zona (judeţul):
1.2.2. Comunitatea (oraşul, satul):
(harta ataşatã cu localizarea schemei)
1.3. Detalii ale responsabilului de serviciu:
1.3.1. Numele şi adresa persoanei de contact:
Adresa:
1.3.2. Nr. telefon/fax al persoanei/persoanelor
responsabile cu implementarea schemei:
2. Scopul investiţiei
---------------------
2.1. Scopul imediat/principal:
2.2. Scopuri secundare:
3. Caracteristici tehnice principale
------------------------------------
(Descrierea tehnica pentru schemele de reconstrucţie cu o
investiţie > 5 milioane EUR trebuie sa se bazezepe o scurta
prezentare a unui studiu de fezabilitate, atasat.)
4. Justificarea schemei
-----------------------
4.1. Beneficiari/grup tinta ai schemei:
4.2. Impactul schemei asupra:
4.2.1. Impactul economic asupra zonei:
(efecte asupra zonei în caz de nerealizare
a mãsurilor de reconstrucţie)
4.2.2. Impactul asupra mediului:
(efecte în caz de nerealizare a mãsurilor
de reconstrucţie)
4.2.3. Date referitoare la angajarea forţei de munca:
- numãr de posturi temporare create pe parcursul
implementarii (dacã este cazul):
- numãr de posturi permanente create
(dacã este cazul):
5. Achiziţii
------------
5.1. Tipul de achiziţie:
(licitaţie internationala = 1;
cerere de oferta internationala = 2;
negociere internationala = 3;
licitaţie nationala = 6;
cerere de oferta nationala = 7;
negociere directa = 8)
5.2. Data prezentãrii la Banca pentru publicarea în
Jurnalul Oficial al CE (nu se aplica schemelor
atribuite pana în iulie 2000)
6. Eşalonare
------------
Începere Finalizare
luna anul luna anul
Perioada de implementare a schemei: ... ... ... ...
7. Investiţie totalã
--------------------
7.1. Studii/engineering/servicii:
7.2. Teren:
7.3. Lucrãri civile:
7.4. Echipament:
7.5. Contingente tehnice (%):
7.6. Contingente de preţ (%):
7.7. Dobanda pe durata construcţiei (%):
─────────────────────────────────────────
TOTAL: .............
(valuta/cost)
8. Cheltuieli anuale şi surse de finanţare
% 2000 2001 2002 2003 Total
Bugetul de stat
Bugetele locale
Împrumut BEI
Altele (a se specifica)
────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: ... ... ... ... ... ...
(valuta/cost)
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 4
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Ministerul Finanţelor
str. Apolodor nr. 17, sectorul 1
RO-70 060, Bucureşti
România
În atenţia: ......
Luxembourg, ...... PA/EE-C/2000/FSC Ref
Subiect: România - Proiectul de reconstrucţie
pentru eliminarea efectelor inundatiilor
(Împrumut BEI nr. ...)
Alocatie în cadrul contractului de finanţare datat ......
între BEI şi România
Beneficiar final: (agenţia de implementare)
Sector/Schema/Scheme:
Valoarea alocaţiei: EUR
Alocatie nr.:
Stimate/Stimata ......
Referitor la cererea dumneavoastrã de alocare datatã ......, avem plãcerea
sa va informãm ca am alocat pentru sectorul/schema/schemele rubricate o suma
echivalenta cu ...... EUR.
Tragerile aferente alocãrii solicitate vor fi condiţionate de îndeplinirea
tuturor condiţiilor la care se face referire în articolul 1.04.A din
Contractul de finanţare.
Valoarea acestei alocari se va deduce din valoarea reziduala a împrumutului
BEI, iar soldul va fi pus la dispoziţia dumneavoastrã pentru alocari
ulterioare.
Aceasta scrisoare reprezintã o scrisoare de alocare în cadrul Contractului
de finanţare şi se supune prevederilor acestuia.
Cu stima,
Banca Europeanã de Investiţii
< > < >
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 5
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Proceduri de tragere
(în conformitate, de asemenea, cu paragraful 1.02
din Contractul de finanţare)
Pasul 1
Înainte ca Împrumutatul sa introducã o cerere de tragere oficialã scrisã se recomanda întotdeauna contactarea telefonica a ofiţerului de împrumut BEI (domnul Schiavo Campo) în scopul discutarii tragerii respective. La acel moment BEI poate furniza Împrumutatului indicaţii privind rata dobânzii şi rata de schimb pentru valuta avutã în vedere pentru tragere. În plus, Împrumutatul poate fi informat dacã toate condiţiile contractuale pentru tragerea în discuţie sunt îndeplinite sau ce condiţie/condiţii trebuie îndeplinitã/e înainte ca BEI sa poatã proceda la tragerea solicitatã.
Pasul 2
Dupã acordul neoficial obţinut în cadrul pasului 1 din procedura propusã trebuie transmisã la BEI o cerere de tragere oficialã în forma scrisã (ar fi utila transmiterea în avans a unei copii pe fax).
Pentru usurinta atasam un model al unei cereri de tragere care ar putea fi folosit. Cererea de tragere va fi transmisã de Împrumutat prin intermediul coordonatorului de Proiect relevant. Urmãtoarele informaţii trebuie incluse în cererea de tragere:
- suma totalã care urmeazã sa fie trasa;
- valuta în care se va efectua tragerea;
- rata dobânzii indicate de BEI pe parcursul convorbirii telefonice din cadrul pasului 1, dacã a avut loc;
- data preferata de tragere, dacã este cazul;
- denumirea bãncii şi numãrul contului pentru valuta respectiva; dacã banca primitoare este o banca româneascã, indicarea bãncii corespondente pentru acea valuta.
Pasul 3
BEI va transmite Împrumutatului, într-un interval de 15 pana la 10 zile înainte de data tragerii, un aviz de tragere prin telex/fax, confirmand:
- suma tragerii;
- valuta;
- rata dobânzii;
- data valutei tragerii.
Pasul 4
În general, cu doua zile înainte de data tragerii/valutei BEI va înştiinţa prin fax Împrumutatul şi banca primitoare cu privire la tranzacţiile legate de tragere.
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 6
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Cãtre: Banca Europeanã de Investiţii, Luxembourg
În atenţia domnului Schiavo Campo
Nr. fax: 00352 - 4379 - 7488 sau 43.77.04
De la: Coordonatorul de Proiect relevant, în numele
Împrumutatului
România
Nr. fax: -
────────────────────────────────────────────────────────
Subiect: România - Proiectul de reconstrucţie pentru
eliminarea efectelor inundatiilor
Împrumut nr. ...
Contract de finanţare semnat la ......
Cerere de tragere nr. ...
Ca urmare a discuţiilor noastre recente referitoare la termenii financiari
ai tragerii fondurilor în cadrul Contractului de finanţare sus-menţionat,
solicitam efectuarea unei trageri în urmãtoarele condiţii:
Suma: suma tragerii
Valuta: valuta în care va fi efectuatã tragerea
Rata dobânzii: rata dobânzii pentru valuta solicitatã, dupacum a fost
indicatã de BEI pe parcursul convorbirii telefonice, dacã a avut loc
Data propusã pentru tragere: data valutei preferate pentru tragere
(va sugeram sa indicaţi "cat mai curând posibil")
Instrucţiuni de tragere
Denumirea Bãncii: denumirea completa a bãncii la care Împrumutatul a
deschis contul special pentru toate tranzacţiile legate de împrumutul BEI
în valuta solicitatã
Cont nr.: numãrul contului la banca sus-menţionatã
Banca corespondenta: în cazul intervenţiei unei bãnci româneşti pentru
valuta respectiva, denumirea completa şi adresa bãncii corespondente a
bãncii româneşti respective.
Certificam prin prezenta ca nu am solicitat anterior vreo tragere din
împrumutul mai sus menţionat pentru a acoperi cheltuieli legate de aceasta
cerere. Nu am obţinut şi nu intentionam sa obtinem sume dintr-un alt
împrumut sau grant pentru acoperirea acestor cheltuieli. Bunurile şi
serviciile acoperite prin aceasta cerere de tragere au fost sau sunt
achiziţionate în conformitate cu prevederile Contractului de finanţare.
Confirmãm prin prezenta Bãncii Europene de Investiţii ca ne conformam
obligaţiilor stabilite în Contractul de finanţare şi ca nu s-a petrecut
nici un eveniment care ar putea sa afecteze substanţial şi ireversibil
operaţiunile şi condiţiile noastre financiare, precum şi posibilitãţile
noastre de a implementa Proiectul şi de a realiza orice obligaţie ce ne
revine în cadrul Contractului de finanţare.
În mod deosebit, confirmãm ca toate acţiunile, declaraţiile, dovezile
sau confirmãrile relevante asumate în conformitate cu paragraful 1.04 din
Contractul de finanţare sunt în continuare reale, valide, corecte şi au
caracter obligatoriu.
Cu stima,
Bucureşti, (data)
(semnatura/semnãturile autorizate în numele Împrumutatului)
Anexa nr. I - Facturi şi avize bancare pentru plãţile
acoperite prin tragerea respectiva
Anexa nr. II - Rezumat al plãţilor/contract
DOCUMENTUL ATASAT Nr. 7
Împrumut BEI nr. ...
ROMÂNIA - PROIECTUL DE RECONSTRUCŢIE
PENTRU ELIMINAREA EFECTELOR INUNDATIILOR
Agenţia de implementare
Alocaţia nr. ...
Raportarea stadiului la data de ......
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costul Surse Stadiul fizic Situaţia financiarã
total finan- ─────────────────────────────────────
Denumi- aferent ciare Peri- Lucrãri Cheltuieli
Nr. rea/ Locali- inves- Con- oada finalizate efectuate
crt. Descri- zarea titiei tribu- de ────────── ─────────── Cheltuieli
erea schemei (mil. tie im- în pe- cu- în pe- cu- rãmase
ROL) BEI M ple- rioada mu- rioada mu-
2000- PLN/% men- de ra- la- de ra- la-
200.. 1998- tare porta- tiv porta- tiv
2001 re (%) (%) re (%) (%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
SUBTOTAL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
SUBTOTAL
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Regiunea
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cost total
al alocãrii
(milioane ROL)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────