Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 88 din 30 august 1999  privind stabilirea unor reguli pentru transportul combinat de marfuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 88 din 30 august 1999 privind stabilirea unor reguli pentru transportul combinat de marfuri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 423 din 31 august 1999
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. H pct. 6 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Prevederile prezentei ordonanţe se aplica transportului combinat de mãrfuri pe teritoriul României, denumit în continuare transport combinat, efectuat de cãtre operatorii de transport deţinãtori de licenta/autorizaţie, în condiţiile legii.
ART. 2
(1) În sensul prezentei ordonanţe, prin transport combinat se înţelege transportul de mãrfuri pentru care autocamionul, remorca, semiremorca cu sau fãrã autotractor, cutia mobila sau conteinerul de 20 de picioare şi peste, se deplaseaza sau sunt deplasate pe cãile rutiere, pe parcursul iniţial şi/sau final, iar restul transportului se efectueazã pe calea feratã sau o cale navigabila interioarã sau pe un parcurs maritim ce depãşeşte 100 km în linie dreapta.
(2) Parcursul rutier iniţial şi/sau final poate fi:
a) între punctul de încãrcare a mãrfii şi cea mai apropiatã statie de cale feratã de expediţie adecvatã acestui mod de transport, pentru parcursul iniţial, şi între cea mai apropiatã statie de cale feratã de destinaţie adecvatã şi punctul de descãrcare a mãrfii, pentru parcursul final;
b) pe o raza care sa nu depãşeascã 150 km în linie dreapta de la portul fluvial sau maritim de imbarcare sau debarcare.
ART. 3
(1) Transporturile combinate, altele decât cele în interes propriu se efectueazã pe baza de contract, iar documentul de transport trebuie sa conţinã în mod obligatoriu urmãtoarele menţiuni:
a) numele şi adresa expeditorului şi destinatarului;
b) natura şi greutatea mãrfii;
c) indicarea statiei feroviare de expediţie şi de destinaţie sau, dupã caz, a porturilor fluviale/maritime de imbarcare şi de debarcare;
d) locul şi data primirii mãrfurilor pentru transport;
e) locul unde urmeazã sa fie livrata marfa.
(2) Menţiunile prevãzute la alin. (1) vor fi înscrise înaintea executãrii transporturilor şi vor fi confirmate prin aplicarea stampilelor de cãtre staţiile de cale feratã sau de cãtre operatorul portuar din porturile fluviale sau maritime respective, atunci când parcursul efectuat pe calea feratã sau pe cai navigabile interioare ori maritime a fost finalizat.
ART. 4
Orice operator de transport rutier, cu sediul în România, care poseda licenta de transport de marfa, are dreptul sa efectueze parcursuri rutiere iniţiale şi/sau finale care fac parte integrantã dintr-un transport combinat şi care necesita sau nu trecerea frontierei de stat, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 5
(1) Pentru transportul efectuat cu o remorca sau cu o semiremorca, care aparţine unui agent economic care efectueazã transporturi în interes propriu, tractata pe unul din parcursurile iniţiale sau finale de cãtre un autotractor, aparţinând unui agent economic care are ca obiect de activitate principal transportul rutier, nu se aplica prevederile art. 3.
(2) Transportul prevãzut la alin. (1) va fi însoţit de un document care sa facã dovada parcursului efectuat sau care urmeazã a fi efectuat pe calea feratã ori pe calea navigabila ori maritima.
(3) Modelul şi conţinutul documentului de transport prevãzut la alin. (2) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor.
ART. 6
Agenţii economici care executa transport combinat pot fi scutiţi temporar de la plata impozitului aferent profitului reinvestit, prin hotãrâre a Guvernului, numai pentru dezvoltarea infrastructurii, precum şi pentru achiziţionarea/modernizarea echipamentelor specifice acestui gen de transport, ale cãror elemente sunt prezentate în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 7
Ministerul Transporturilor va elabora, în termen de 90 de zile, normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.
ART. 8
Prezenta ordonanta intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2000.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1

ELEMENTE
ale echipamentelor de transport combinat

1. material rulant specific transportului combinat;
2. vehicule rutiere care executa transport pe parcursul iniţial şi/sau final al unui transport combinat;
3. unitãţi de transport intermodal (UTI): conteinere, cutii mobile, semiremorci care se preteaza la transportul intermodal;
4. utilaje şi dispozitive de manipulare a UTI;
5. logistica aferentã transportului combinat: mijloace informatice, calculatoare, soft aferent.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016