Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 85 din 29 august 2000  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 85 din 29 august 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 421 din 1 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. B pct. 12 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 46/2000 , se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Dupã alineatul (6) al articolului 13 se introduce alineatul (7) cu urmãtorul cuprins:
"(7) Ministerul Finanţelor va elabora Norme metodologice privind cadrul general al atribuţiilor şi exercitãrii controlului financiar preventiv propriu."

2. Alineatul (3) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Înainte de a emite un refuz de viza, controlorul delegat are obligaţia sa informeze în scris în legatura cu intenţia sa pe ordonatorul de credite, precizând motivele refuzului. Dacã ordonatorul de credite prezintã în scris argumente în favoarea efectuãrii operaţiunii pentru care se intenţioneazã refuzul de viza, controlorul delegat va consulta, înainte de a inregistra oficial refuzul de viza, opinia neutra asupra cazului. Pentru formularea opiniei neutre se constituie ad-hoc o comisie, prin decizia controlorului financiar şef. Comisia este formatã din 3 membri ai Corpului controlorilor delegaţi, din care 2 controlori delegaţi, alţii decât cei care exercita viza la instituţia publica de la care s-au primit argumentele pentru efectuarea operaţiunii, precum şi controlorul financiar şef sau unul dintre adjunctii acestuia. Opinia neutra se motiveaza şi se formuleazã în scris şi are rol consultativ, soluţia finala fiind de competenta exclusiva a controlorului delegat competent, potrivit principiului exercitãrii în mod independent a atribuţiilor de control financiar preventiv delegat."

3. Alineatul (3) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Perioada prevãzutã la alin. (2) este suspendatã de la înregistrarea informãrii prevãzute la art. 17 alin. (3) pana la primirea rãspunsului ordonatorului de credite. Perioada de suspendare se aplica şi pentru intervalul necesar în vederea formularii opiniei neutre, care însã nu poate depãşi 3 zile lucrãtoare."

4. Litera c) a alineatului (1) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"c) prezentarea de rapoarte lunare controlorului financiar şef cu privire la situaţia curenta a angajamentelor efectuate, vizele acordate şi situaţiile intenţiilor şi refuzurilor de viza, formularea de avize cu caracter consultativ, precum şi aspectele deosebite ale derulãrii operaţiunilor financiare;"

5. Alineatul (4) al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Controlorul delegat îşi exercita atribuţiile în mod independent. El îl poate informa în mod direct pe ministrul finanţelor asupra situaţiilor deosebite apãrute în activitatea sa şi nu i se poate impune, pe nici o cale, acordarea ori refuzul vizei de control financiar preventiv delegat."

6. Alineatul (4) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Controlorul financiar şef are 2 adjuncţi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor, la propunerea controlorului financiar şef."

7. Alineatul (5) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Tot în structura Ministerului Finanţelor, pe lângã Corpul controlorilor delegaţi şi în subordinea controlorului financiar şef, funcţioneazã o direcţie de specialitate care asigura suportul metodologic şi informaţional necesar în activitatea Corpului controlorilor delegaţi şi ale carei atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor, la propunerea controlorului financiar şef."

8. La alineatul (8) al articolului 23 se introduce litera b^1) cu urmãtorul cuprins:
"b^1) prezintã ministrului finanţelor, trimestrial, rapoarte privind activitatea controlorilor delegaţi, situaţia intenţiilor şi refuzurilor de viza, precum şi aspectele importante privind utilizarea fondurilor publice;"

9. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(1) O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar preventiv delegat se poate efectua dacã este autorizata prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea instituţiei publice din cadrul administraţiei publice centrale în care se exercita funcţia de ordonator de credite. În şedinţa Guvernului controlorul financiar şef prezintã punctul de vedere al controlorului delegat implicat, precum şi opinia neutra. Guvernul se pronunţa în maximum 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii proiectului hotãrârii la Secretariatul General al Guvernului. Initiatorul proiectului hotãrârii are obligaţia sa transmitã şi controlorului financiar şef o copie de pe proiectul hotãrârii şi de pe nota de fundamentare o data cu depunerea acestora la Secretariatul General al Guvernului, în vederea includerii în ordinea de zi a şedinţelor de Guvern. Controlorul financiar şef depune la Secretariatul General al Guvernului, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de discutarea proiectului de hotãrâre în şedinţa Guvernului, refuzul de viza şi opinia neutra."

10. Alineatul (4) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz de control financiar preventiv, conducãtorii persoanelor juridice prevãzute la art. 16 alin. (2), la art. 30 şi la art. 37 alin. (1) dispun, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta, efectuarea operaţiunii pe propria rãspundere, contabilul-şef al persoanei juridice aflate în aceasta situaţie are obligaţia sa informeze în scris Ministerul Finanţelor şi, dupã caz, organul ierarhic superior al instituţiei publice."

11. Alineatul (5) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Documentele privind proiecte de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate şi efectuate."

12. Alineatul (7) al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Operaţiunile efectuate în condiţiile prevederilor alin. (6) se înregistreazã şi într-un cont în afarã bilanţului."

13. Litera g) a articolului 32 se abroga.

14. La articolul 32 se introduce litera k^1) cu urmãtorul cuprins:
"k^1) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (4);"

15. Alineatul (2) al articolului 37 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru asigurarea controlului financiar preventiv delegat, prevãzut la alin. (1), se asimileazã reglementãrile cuprinse în prezenta ordonanta aplicabile instituţiilor publice prevãzute la art. 17 alin. (3) şi la art. 25 alin. (1)."

ART. 2
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Ministerul Finanţelor va elabora normele prevãzute la art. I pct. 1, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului finanţelor şi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prezentei ordonanţe de cãtre Parlament, dându-se articolelor şi alineatelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016