Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 80 din 30 august 2001  privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 80 din 30 august 2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 542 din 1 septembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. IV.11 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
(1) Prin prezenta ordonanta se stabilesc normative de cheltuieli pentru autoritãţile şi instituţiile publice, indiferent de modul de finanţare a activitãţii acestora.
(2) Normativele de cheltuieli privesc: aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene; acţiunile de protocol; dotarea cu autoturisme şi consumul de carburanţi, precum şi costurile pentru telefoane.
(3) Cheltuielile de natura celor care fac obiectul prezentei ordonanţe, cuprinse în bugetele Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului şi Secretariatului General al Guvernului, se stabilesc prin normative proprii.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe autoritãţile şi instituţiile publice sunt cele definite de <>Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice şi de <>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale.
ART. 3
(1) Consiliile locale şi judeţene îşi vor stabili anual organigrama şi numãrul de posturi pentru aparatul propriu, în limita numãrului maxim prevãzut în anexa nr. 1.
(2) Numãrul maxim de posturi poate fi actualizat prin legile pentru aprobarea şi rectificarea bugetelor anuale, în funcţie de complexitatea sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 4
(1) Normativele de cheltuieli stabilite ca limite maxime, în cadrul cãrora se pot aproba şi efectua cheltuieli pentru acţiuni de protocol de cãtre ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi de cãtre instituţiile publice din subordinea acestora, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) În cadrul limitelor maxime prevãzute în anexa nr. 2 conducãtorii instituţiilor menţionate la alin. (1) pot aproba niveluri inferioare de cheltuieli, în funcţie de condiţiile specifice şi de modul de desfãşurare a acţiunii, precum şi în raport cu sursele de finanţare ce pot fi atrase, în condiţiile legii, la realizarea acestora.
(3) Limitele maxime de cheltuieli prevãzute în anexa nr. 2 pot fi majorate cu pana la 70%, în situaţii justificate, de cãtre miniştri, prin ordin, numai în cazul acţiunilor organizate la nivelul acestora.
(4) Periodic, în funcţie de evoluţia indicelui de inflaţie, a preţurilor şi a tarifelor, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei Publice vor actualiza limitele maxime de cheltuieli prevãzute în anexa nr. 2.
(5) Prin hotãrâre a Guvernului se pot aproba şi alte normative de cheltuieli pentru acţiuni de protocol cu caracter deosebit, precum şi alte mãsuri necesare în vederea desfãşurãrii normale şi eficiente a acţiunilor de protocol în ţara şi în strãinãtate, pe baza de justificãri fundamentate.
ART. 5
(1) Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice din subordinea acestora, precum şi consiliile locale şi judeţene aplica normativele de cheltuieli pentru dotarea cu autoturisme şi pentru consumul de carburanţi prevãzute în anexa nr. 3, cu încadrarea în cheltuielile bugetare aprobate.
(2) În termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe numãrul actual de autoturisme şi consumul lunar de carburanţi aprobate prin normativele existente pentru serviciile publice descentralizate şi instituţiile publice subordonate ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice - în parc comun sau pentru activitãţi specifice - se reduc cu cel puţin 25%. Fac excepţie instituţiile publice care desfãşoarã activitãţi operative de inspecţie în domeniile vamal, garda financiarã, construcţii, transporturi, protecţia mediului, apãrare, ordine publica şi siguranta nationala, precum şi serviciile de salvare şi situaţii de urgenta. În cazul în care în urma aplicãrii mãsurii de reducere rezulta mai puţin de un autoturism, se va putea pãstra în dotare un autoturism.
(3) Numãrul de autoturisme şi consumul de carburanţi pentru activitãţile specifice desfãşurate de unele ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Nu se considera depasiri la consumul de carburanţi normat pe autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul total de autoturisme aprobat fiecãrei instituţii.
(5) Prin hotãrâre a Guvernului se pot aproba alte normative de dotare cu autoturisme şi consumuri lunare de carburanţi, pe baza de justificãri fundamentate.
(6) Instituţiile publice, cu excepţia Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului României şi a Ministerului Afacerilor Externe pentru activitatea din exterior, vor achizitiona autoturisme numai din producţia interna.
ART. 6
Celelalte normative de cheltuieli, stabilite în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, se aplica în continuare şi se vor actualiza de Guvern, potrivit condiţiilor prevãzute prin dispoziţiile legale de aprobare a normativelor de cheltuieli respective.
ART. 7
Cheltuielile lunare pentru telefoane se reduc cu 30% pentru toate autoritãţile şi instituţiile publice, comparativ cu media lunarã a acestor cheltuieli efectiv realizate în perioada ianuarie-august 2001. Pentru anii urmãtori cheltuielile privind telefoanele vor putea fi majorate în raport cu evoluţia indicelui de inflaţie şi a tarifelor pentru aceste servicii.
ART. 8
Bunurile din dotare dobândite din alocaţii bugetare, care nu mai pot fi utilizate dupã aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, se valorifica de autoritãţile şi instituţiile publice în condiţiile dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 9
Autoritãţile publice centrale care au normative proprii de cheltuieli aprobate prin dispoziţii legale specifice vor supune spre aprobare, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, normative corelate cu dispoziţiile acesteia.
ART. 10
(1) Nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1), ale art. 5 alin. (1) şi (6), ale art. 7, 8 şi 9 constituie contravenţie, dacã nu a fost sãvârşitã în altfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie consideratã infracţiune şi se sancţioneazã cu amenda de la 25.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Administraţiei Publice, împuternicit prin ordin al ministrului finanţelor publice, respectiv al ministrului administraţiei publice, precum şi de alte organe cu atribuţii de control.
(3) Contravenţiilor prevãzute de prezentul articol le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
ART. 11
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 12
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga <>Ordonanta Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile şi instituţiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 30 august 1994, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 13/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/1997 privind competenta stabilirii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a normativelor proprii pentru dotarea cu autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 135 din 30 iunie 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 161/1997 .

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


ANEXA 1

NUMĂRUL MAXIM DE POSTURI
în limitele cãruia consiliile locale şi consiliile judeţene
îşi pot aproba organigrama şi numãrul de personal din aparatul propriu

I. Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor
şi sectoarelor municipiului Bucureşti

────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de locuitori Numãrul maxim de posturi
────────────────────────────────────────────────────────────
pana la 1.500 12
între 1.501-3.000 15
între 3.001-5.000 20
între 5.001-10.000 30
între 10.001-20.000 50
între 20.001-50.000 75
între 50.001-100.000 100
între 100.001-150.000 150
între 150.001-200.000 200
între 200.001-250.000 250
între 250.001-300.000 300
peste 300.000 450
municipiul Bucureşti 700
────────────────────────────────────────────────────────────

II. Consiliile judeţene

────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de locuitori Numãrul maxim de posturi
────────────────────────────────────────────────────────────
pana la 500.000 100
între 500.001-650.000 125
peste 650.000 150
────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
1. Consiliile locale şi consiliile judeţene vor aproba, potrivit legii, organigrama şi numãrul de posturi din aparatul propriu, ţinând seama de:
a) numãrul de locuitori din comuna, oraşul, municipiul, sectorul şi judeţul respectiv, suprafata şi numãrul de localitãţi componente ale unitãţilor administrativ-teritoriale;
b) necesitatea cheltuirii eficiente a fondurilor publice şi încadrãrii cheltuielilor de personal în veniturile bugetelor locale.
2. La stabilirea numãrului de posturi se vor lua în calcul atât locuitorii cu domiciliul în unitatea administrativ-teritorialã, cat şi cei cu viza de resedinta.



ANEXA 2

LIMITELE MAXIME
în cadrul cãrora se pot aproba şi efectua cheltuieli pentru acţiuni
de protocol de cãtre ministere, celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi locale, precum şi de cãtre
instituţiile publice din subordinea acestora

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoritãţile publice şi persoanele care pot
efectua cheltuieli şi acţiuni de protocol Limita maxima
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Organizarea de mese oficiale şi de cocteiluri lei/persoana


A. Limite valorice pentru mese oficiale oferite de:
1. Miniştri, secretari de stat şi persoanele cu funcţii
asimilate acestora, prefecţi, preşedinţii consiliilor
judeţene, primarul general al municipiului Bucureşti,
primãrii municipiilor şi ai sectoarelor municipiului
Bucureşti, conducãtorii celorlalte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale 400.000
2. Subsecretari de stat şi persoanele cu funcţii asimilate
acestora, secretari generali, secretari generali adjuncţi,
subprefecţi, vicepreşedinţi ai consiliilor judeţene,
secretari generali ai prefecturilor, secretari generali ai
judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti 300.000

B. Limite valorice pentru cocteiluri care pot fi oferite de
persoanele prevãzute la pct. 1 şi 2 de la lit. A 85.000

II. Invitarea în ţara a unor delegaţii pe cheltuiala partii
romane
A. Cheltuieli zilnice de masa pentru: lei/persoana/zi
---------------
1. Delegatiile conduse de miniştri şi pentru invitaţii
ministrilor şi ai persoanelor cu funcţii asimilate acestora,
ai prefecţilor, ai preşedinţilor consiliilor judeţene, ai
primarului general al municipiului Bucureşti şi ai
conducãtorilor celorlalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale 600.000
2. Invitaţii secretarilor de stat, subsecretarilor de stat şi
ai celor cu funcţii asimilate acestora, ai subprefecţilor,
ai vicepreşedinţilor consiliilor judeţene, ai primarilor
municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti 500.000
3. Invitaţii secretarilor generali, secretarilor generali
adjuncţi, secretarilor generali ai prefecturilor, ai
judeţelor, respectiv al municipiului Bucureşti,
directorilor generali şi ai directorilor din ministere şi
din celelalte organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale 400.000

B. Alte cheltuieli: lei/persoana/zi
---------------
1. Cafea, apa minerala, sucuri sau alte tratatii oferite în
timpul tratativelor sau al şedinţelor, în limita sumei de: 45.000
lei/delegaţie
-------------

2. Cadouri în limita sumei: 1.500.000

III. Cheltuieli pentru insotitori: lei/persoana/zi
---------------
Insotitorii delegaţilor strãini care se deplaseaza în
alta localitate beneficiazã de masa şi cazare în
condiţiile stabilite prin hotãrâre a Guvernului
- Cheltuieli de masa pentru soferi 100.000

IV. Alte prevederi:
1. Fondul la dispoziţia ministrilor, al conducãtorilor lei/salariat din
celorlalte organe de specialitate ale administraţiei ----------------
publice centrale, a prefecţilor, a preşedinţilor aparatul propriu
consiliilor judeţene şi a primarului general al ----------------
municipiului Bucureşti 135.000

Din acest fond se efectueazã cheltuieli de reprezentare lei/invitat/zi
şi tratatii în limita sumei de: 17.000

2. Fondul la dispoziţia rectorului lei/salariat din
aparatul propriu
85.000

Din acest fond se efectueazã cheltuieli de reprezentare lei/invitat/zi
şi tratatii în limita sumei de: 12.000


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 3

NORMATIVE DE CHELTUIELI
privind dotarea cu autoturisme şi consumul lunar de carburanţi

I. Norme privind dotarea cu autoturisme: Limita maxima


A. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi serviciile publice
descentralizate ale acestora:
1. Ministru şi funcţii asimilate acestuia 1 autoturism
2. Secretar de stat şi subsecretar de stat, precum şi
persoanele cu funcţii asimilate acestora; conducãtorii
altor organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale 1 autoturism
3. Secretar general, secretar general adjunct şi persoanele
cu funcţii asimilate acestora 1 autoturism
4. Autoturisme, în parc comun, la ministere şi alte organe
de specialitate ale administraţiei publice centrale, în
funcţie de numãrul de personal, astfel:
- personal aparat propriu - pana la 400 posturi 2 autoturisme
- personal aparat propriu - 401-700 posturi 3 autoturisme
- personal aparat propriu - peste 700 posturi 4 autoturisme
5. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate, casele de
asigurãri de sãnãtate judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a
Transporturilor şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a
Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi
Autoritãţii Judecãtoreşti pot avea în dotare, în parc comun,
un numãr mediu, la nivel naţional, de 4 autoturisme.
Repartizarea numãrului de autoturisme pe fiecare casa de
asigurãri se aproba prin ordin de cãtre preşedintele Casei
Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, respectiv de preşedinţii
celorlalte case de asigurãri de sãnãtate
6. Pentru serviciile publice descentralizate şi instituţiile
publice subordonate ministerelor, celorlalte organe de
specialitate ale administraţiei publice, precum şi pentru
celelalte instituţii publice se vor menţine în dotare
autoturismele de serviciu în parc comun, dacã a fost
aprobatã de Guvern o asemenea dotare, inclusiv consumul
de carburant aprobat, cu reducerea prevãzutã la art. 5
alin. (2) din prezenta ordonanta
7. Prefectura Municipiului Bucureşti 6 autoturisme
8. Prefecturile judeţene 6 autoturisme

B. Autoritãţi ale administraţiei publice locale:
1. Consiliul General al Municipiului Bucureşti 8 autoturisme
2. Consiliile judeţene 6 autoturisme
3. Consiliile locale ale municipiilor resedinta de judeţ 5 autoturisme
4. Consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti 4 autoturisme
5. Consiliile locale ale celorlalte municipii şi ale
oraşelor 3 autoturisme
6. Consiliile locale ale comunelor 1 autoturism

II. Norme privind consumul lunar de carburanţi pentru
autoturismele care deservesc: Limita maxima
-litri/luna/vehicul-

- miniştrii şi asimilaţii acestora 400
- ministerele, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi
celelalte organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale, Prefectura Municipiului Bucureşti şi
Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti 300
- prefecturile judeţene, casele de asigurãri de sãnãtate
judeţene, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Transporturilor
şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii
Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti 350
- consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului
Bucureşti 300
- consiliile locale ale municipiilor, sectoarelor municipiului
Bucureşti şi oraşelor 250
- consiliile locale ale comunelor; alte instituţii publice 150

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016