Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 8 din 29 ianuarie 2010  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 8 din 29 ianuarie 2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 30 ianuarie 2010
ORDONANŢÃ nr. 8 din 29 ianuarie 2010
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 70 din 30 ianuarie 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. IV.3 din Legea nr. 9/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 1 alineatul (1), literele b) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) utilizatori - persoanele fizice sau juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, dupã caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în România, denumite în continuare utilizatori români, respectiv persoanele fizice ori juridice înscrise în certificatul de înmatriculare, care au în proprietate sau care, dupã caz, pot folosi în baza unui drept legal vehicule înmatriculate în alte state, denumite în continuare utilizatori strãini;
.............................................................
j) rovinietã - documentul sau înregistrarea în format electronic care atestã achitarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România. Modelul, forma, conţinutul, modul, condiţiile şi mijloacele de eliberare ale rovinietei se stabilesc prin normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii;".

2. La articolul 1 alineatul (1), dupã litera m) se introduce o nouã literã, litera n), cu urmãtorul cuprins:
"n) sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare şi control al rovinietei - sistemul informatic ce permite achitarea tarifului de utilizare prin mijloace informatice, gestiunea datelor privind vehiculele cu drept de utilizare, monitorizarea şi controlul achitãrii tarifului de utilizare, denumit în continuare SIEGMCR."

3. La articolul 1 alineatul (1^1), litera a) se abrogã.

4. La articolul 1 alineatul (1^1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) rovinieta matcã-cupon, aplicatã în partea stângã jos a parb rizului vehiculului, a cãrei perioadã de valabilitate cuprinde ziua în care se efectueazã verificarea care asigurã, prin tarifele plãtite, dreptul de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, având înscris numãrul de înmatriculare al vehiculului. În cazul deteriorãrii rovinietei matcã-cupon, dovada achitãrii tarifului de utilizare se face astfel:
(i) pentru utilizatorii persoane fizice - documentul care atestã plata integralã a tarifului de utilizare, în original sau în copie legalizatã;
(ii) pentru utilizatorii persoane juridice - documentul care atestã plata integralã a tarifului de utilizare, în original sau o copie a acestuia ştampilatã şi semnatã în original de cãtre conducãtorul unitãţii, cu înscrisul "Conform cu originalul";".

5. La articolul 1 alineatul (1^1), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins:
"c) rovinieta electronicã ce atestã existenţa în baza de date a SIEGMCR, denumitã în continuare bazã de date, a informaţiilor privind achitarea corespunzãtoare a tarifului de utilizare pentru vehiculul în cauzã, a cãrei perioadã de valabilitate cuprinde ziua în care se efectueazã verificarea."

6. Dupã alineatul (3) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Începând cu data de 1 august 2010 nu vor mai fi eliberate roviniete matcã-cupon, tariful de utilizare fiind achitat numai prin intermediul SIEGMCR."

7. La articolul 1, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Tariful de utilizare este structurat în funcţie de durata de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, astfel: o zi, 7 zile, 30 de zile, 90 de zile, 12 luni. Durata de utilizare cuprinde durata de parcurs, precum şi durata de staţionare."

8. La articolul 1, alineatul (10) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(10) În cazul schimbãrii utilizatorului vehiculului, rovinieta îşi menţine valabilitatea."

9. La articolul 1, dupã alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu urmãtorul cuprins:
"(12) Începând cu data de 1 august 2010, în cazul schimbãrii numãrului de înmatriculare al vehiculului, rovinieta îşi menţine valabilitatea numai în condiţiile în care utilizatorul informeazã în scris Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. cu privire la schimbarea numãrului de înmatriculare, în vederea operãrii modificãrii în baza de date. Documentele necesare şi condiţiile de efectuare a modificãrii, precum şi tarifele aferente se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii."

10. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare vehiculele:
a) deţinute în proprietate sau, dupã caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare, de:
(i) unitãţile Ministerului Apãrãrii Naţionale;
(ii) unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor;
(iii) serviciile de ambulanţã;
(iv) serviciile publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 88/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru situaţii de urgenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 363/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
(v) Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A.;
b) folosite exclusiv în transportul public local de persoane prin servicii regulate pe raza teritorial-administrativã a unei localitãţi;
c) istorice.
(2) Începând cu data de 1 august 2010, vehiculele prevãzute la alin. (1) sunt exceptate de la plata tarifului de utilizare numai dacã sunt înregistrate ca vehicule exceptate în baza de date.
(3) Obligaţia de a solicita înscrierea/eliminarea vehiculelor prevãzute la alin. (1) în/din baza de date revine utilizatorilor acestora.
(4) Documentele necesare şi condiţiile de înscriere a vehiculelor prevãzute la alin. (1) în/din baza de date se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii."

11. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Responsabilitatea achitãrii tarifului de utilizare şi a deţinerii rovinietei valabile, precum şi a achitãrii tarifului de trecere sau a tarifului de concesiune revine în exclusivitate utilizatorilor români, iar în cazul utilizatorilor strãini, aceasta revine în exclusivitate conducãtorului auto al vehiculului."

12. La articolul 8, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Contravenientul are obligaţia de a achita, pe lângã amenda contravenţionalã, cu titlu de tarif de despãgubire, în funcţie de tipul vehiculului folosit fãrã a deţine rovinieta valabilã, sumele stabilite potrivit anexei nr. 4."

13. La articolul 8, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Agentul constatator va face menţiune în procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi despre contravaloarea despãgubirii şi modul de achitare a acesteia. Despãgubirea se va achita în lei, la cursul de schimb stabilit potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2), în contul Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. şi va reveni acesteia ca venit extrabugetar."

14. La articolul 8, alineatele (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(5) Utilizatorilor li se pot aplica amenzi contravenţionale atât pe reţeaua de drumuri naţionale din România, cât şi în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, la ieşirea din România.
(6) Odatã cu aplicarea amenzii contravenţionale, utilizatorilor români care folosesc reţeaua de drumuri naţionale din România fãrã a avea rovinietã valabilã li se reţine certificatul de înmatriculare al vehiculului pânã la prezentarea dovezii de achitare a tarifului de despãgubire conform prevederilor alin. (3)."

15. La articolul 9, dupã primul alineat se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Începând cu data de 1 august 2010, constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace tehnice omologate amplasate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, consemnându-se aceasta în procesul-verbal de constatare a contravenţiei.
(3) În cazurile prevãzute la alin. (2) procesul-verbal de constatare a contravenţiei se poate încheia şi în lipsa contravenientului, dupã identificarea acestuia pe baza datelor furnizate de Ministerul Administraţiei şi Internelor - Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor sau a conducãtorului auto, în cazul utilizatorilor strãini."

16. La articolul 12, alineatul (6) se abrogã.

17. Anexele nr. 1 şi 2 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta ordonanţã.

18. Dupã anexa nr. 3 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 4, al cãrei cuprins este prevãzut în anexa nr. 3 la prezenta ordonanţã.

19. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã."

ART. II
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor referitoare la tariful de utilizare cu o duratã de "90 de zile" prevãzut la art. I pct. 7, care vor intra în vigoare la 1 august 2010.
ART. III
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va actualiza <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 244/2008 privind aprobarea <>Normelor metodologice pentru aplicarea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 184 din 11 martie 2008.
ART. IV
<>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 ianuarie 2010.
Nr. 8.


ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 )


NIVELUL
tarifului de utilizare a drumurilor naţionale



┌───┬─────────────────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────┐
│ │ Tipul vehiculului │ Durata de │ Tariful │
│ │ │ utilizare a │ [euro] │
│ │ │reţelei de drumuri│(TVA inclus) │
│ │ │ naţionale din │ │
│ │ │ România │ │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ A │Autoturisme │ 1 zi │ - │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 7 zile │ 3 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 7 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 90 de zile │ 13 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 28 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ B │Vehicule de transport marfã cu 0,0 t mai │ 1 zi │ - │
│ │mic decât MTMA mai mic sau egal cu 3,5 t ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 7 zi │ 6 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 16 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 90 de zile │ 36 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 96 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ C │a) Vehicule de transport marfã cu 3,5 t │ 1 zi │ 4 │
│ │mai mic decât MTMA mai mic sau egal ├──────────────────┼─────────────┤
│ │cu 7,5 t │ 7 zile │ 20 │
│ │b) Vehicule de transport persoane cu mai ├──────────────────┼─────────────┤
│ │mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv │ 30 de zile │ 52 │
│ │conducãtorul auto) şi maximum 23 de ├──────────────────┼─────────────┤
│ │locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul │ 90 de zile │ 120 │
│ │auto) ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 320 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ D │a) Vehicule de transport marfã cu 7,5 t │ 1 zi │ 7 │
│ │mai mic decât MTMA mai mic decât 12,0 t ├──────────────────┼─────────────┤
│ │b) Vehicule de transport persoane cu mai │ 7 zile │ 35 │
│ │mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv ├──────────────────┼─────────────┤
│ │conducãtorul auto) │ 30 de zile │ 91 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 90 de zile │ 210 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 560 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ E │Vehicule de transport marfã cu MTMA mai │ 1 zi │ 9 │
│ │mare sau egal cu 12,0 t, cu maximum ├──────────────────┼─────────────┤
│ 𗈗 axe (inclusiv) │ 7 zile │ 45 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 117 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 90 de zile │ 270 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 720 │
├───┼─────────────────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│ F │Vehicule de transport marfã cu MTMA mai │ 1 zi │ 11 │
│ │mare sau egal cu 12,0 t, cu minimum 4 axe├──────────────────┼─────────────┤
│ │(inclusiv) │ 7 zile │ 55 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 30 de zile │ 143 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 90 de zile │ 374 │
│ │ ├──────────────────┼─────────────┤
│ │ │ 12 luni │ 1.210 │
└───┴─────────────────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────┘




ANEXA 2
(Anexa nr. 2 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 )


CUANTUMUL
amenzii contravenţionale aplicabile utilizatorilor
în cazul lipsei rovinietei valabile




┌────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ Tipul vehiculului │Cuantumul amenzii│
│ │contravenţionale │
│ │ (lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┬───────┤
│ │ minim │ maxim │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│Vehicule de transport marfã cu MTMA mai mare sau egal │ │ │
│cu 12,0 t, cu minimum 4 axe (inclusiv) │ 3.000 │ 4.500│
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│Vehicule de transport marfã cu MTMA mai mare sau egal │ │ │
│cu 12,0 t, cu maximum 3 axe (inclusiv) │ 2.750 │ 3.000│
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│a) Vehicule de transport marfã cu 7,5 t mai mic decât MTMA │ │ │
│ mai mic decât 12,0 t │ │ │
│b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de │ │ │
│ locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ 1.750 │ 2.250 │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│a) Vehicule de transport marfã cu 3,5 t mai mic decât MTMA │ │ │
│ mai mic sau egal cu 7,5 t │ │ │
│b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri │ │ │
│ pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) şi maximum 23 de │ │ │
│ locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ 1.250 │ 1.750 │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│Vehicule de transport marfã cu 0 t mai mic decât MTMA mai │ │ │
│mic sau egal cu 3,5 t │ 750 │ 1.250 │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┼───────┤
│Autoturisme │ 250 │ 500 │
└────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┴───────┘




ANEXA 3
(Anexa nr. 4 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 )


CUANTUMUL
tarifului de despãgubire aplicabil
în cazul lipsei rovinietei valabile



┌───┬────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ │ Tipul vehiculului │Tarif de │
│ │ │despãgubire │
│ │ │ - euro - │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ A │Autoturisme │ 28 │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ B │Vehicule de transport marfã cu 0,0 t mai mic decât MTMA mai │ │
│ │mic sau egal cu 3,5 t │ 96 │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ C │a) Vehicule de transport marfã cu 3,5 t mai mic decât MTMA │ │
│ │ mai mic sau egal cu 7,5 t │ │
│ │b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri │ │
│ │ pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) şi maximum 23 de │ │
│ │ locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ 320 │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ D │a) Vehicule de transport marfã cu 7,5 t mai mic decât MTMA │ │
│ │ mai mic decât 12,0 t │ │
│ │b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de │ │
│ │ locuri pe scaune (inclusiv conducãtorul auto) │ 560 │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ E │Vehicule de transport marfã cu MTMA mai mare sau egal │ │
│ │cu 12,0 t, cu maximum 3 axe (inclusiv) │ 720 │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ F │Vehicule de transport marfã cu MTMA mai mare sau egal cu │ │
│ 󧓔,0 t, cu minimum 4 axe (inclusiv) │ 1.210 │
└───┴────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016