ANEXA 1
──────────
(anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 )
──────────────────────────────────────────────────
Mase şi dimensiuni maxime admise
Categoriile de drumuri din punct de vedere al maselor
şi dimesiunilor maxime admise:
E.R. = European reabilitat E = European M = Modernizat P = Pietruit
┌───────────┬──────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┬────────┐
│ │ │ E.R. │ E │ M │ P │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1. │DIMENSIUNI MAXIME ADMISE (în │ │ │ │ │
│ │metri) │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.1. │Lungime │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Autovehicul │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Remorca │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │ 12,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Vehicul articulat │ 16,50m │ 16,50m │ 16,50m │ 16,50m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Tren rutier │ 18,75m │ 18,75m │ 18,75m │ 18,75m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ │Autobuz articulat │ 18,00m │ 18,00m │ 18,00m │ 18,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.2. │Latime │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Toate vehiculele, cu excepţia │ │ │ │ │
│ │celor frigorifice având │ │ │ │ │
│ │caroseria izoterma │ 2,55m │ 2,55m │ 2,55m │ 2,55m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Vehicule frigorifice având │ │ │ │ │
│ │caroseria izoterma │ 2,60m │ 2,60m │ 2,60m │ 2,60m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.3. │Înãlţime (toate vehiculele) │ 4,00m │ 4,00m │ 4,00m │ 4,00m │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.4. │Suprastructuri demontabile │ │ │ │ │
│ │şi unitãţi de transport │ │ │ │ │
│ │standardizate cum ar fi con- │ │ │ │ │
│ │tainerele vor respecta dimen- │ │ │ │ │
│ │siunile precizate la punctele │ │ │ │ │
│ │1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.5. │Toate autovehiculele sau │ │ │ │ │
│ │ansamblurile de vehicule │ │ │ │ │
│ │trebuie sa aibã posibilitatea │ │ │ │ │
│ │de a întoarce într-un cerc cu │ │ │ │ │
│ │o raza exterioarã de 12,5 m │ │ │ │ │
│ │şi o raza interioarã de 5,3m │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.6. │Distanta maxima între axa │ │ │ │ │
│ │pivotului de cuplare al │ │ │ │ │
│ │semiremorcii şi partea din │ │ │ │ │
│ │spate a semiremorcii │ 12,00m│ 12,00m│ 12,00m│ 12,00m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.7. │Distanta maxima masurata para-│ │ │ │ │
│ │lel cu axa longitudinala a │ │ │ │ │
│ │trenului rutier din punctul │ │ │ │ │
│ │extern aflat cel mai în fata │ │ │ │ │
│ │al zonei de încãrcare din │ │ │ │ │
│ │spatele cabinei, pana la │ │ │ │ │
│ │punctul cel mai din spate al │ │ │ │ │
│ │remorcii din ansamblu, minus │ │ │ │ │
│ │distanta dintre partea din │ │ │ │ │
│ │spate a autovehicululuii şi │ │ │ │ │
│ │partea din fata a remorcii │ 15,65m│ 15,65m│ 15,65m│ 15,65m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│1.8. │Distanta maxima masurata para-│ │ │ │ │
│ │lel cu axa longitudinala a │ │ │ │ │
│ │trenului rutier din punctul │ │ │ │ │
│ │extern aflat cel mai în fata │ │ │ │ │
│ │al zonei de încãrcare din │ │ │ │ │
│ │spatele cabinei pana la │ │ │ │ │
│ │punctul cel mai din spate al │ │ │ │ │
│ │remorcii din ansamblu │ 16,40m│ 16,40m│ 16,40m│ 16,40m│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2. │MASA TOTALĂ MAXIMA ADMISĂ A │ │ │ │ │
│ │VEHICULULUI (în tone) │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1. │Vehicule care fac parte dintr-│ │ │ │ │
│ │un ansamblu de vehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1.1. │Remorca cu doua osii │ 18t│ 17t│ 17t│ 16t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.1.2. │Remorca cu trei osii │ 24t│ 22t│ 22t│ 20t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2. │Ansamblu de vehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.1 │Trenuri rutiere cu cinci sau │ │ │ │ │
│ │şase osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Autovehicule cu doua osii şi │ │ │ │ │
│ │remorci cu trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Autovehicule cu trei osii şi │ │ │ │ │
│ │remorci cu doua sau trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.2. │Vehicule articulate cu cinci │ │ │ │ │
│ │sau şase osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (a)│Autovehicule cu doua osii şi │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu trei osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (b)│Autovehicul cu trei osii şi │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua sau trei │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
│ │osii │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│ (c)│Autovehicul cu trei osii cu │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua sau trei │ │ │ │ │
│ │osii care transporta un con- │ │ │ │ │
│ │tainer ISO de 12 m (40 de │ │ │ │ │
│ │picioare) într-o operaţiune de│ │ │ │ │
│ │transport combinat │ 44t│ 42t│ 40t│ 40t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.3. │Trenuri rutiere cu patru osii │ │ │ │ │
│ │compuse dintr-un autovehicul │ │ │ │ │
│ │cu doua osii şi o remorca cu │ │ │ │ │
│ │doua osii │ 36t│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4. │Vehicule articulate cu patru │ │ │ │ │
│ │osii compuse dintr-un auto- │ │ │ │ │
│ │vehicul cu doua osii şi o │ │ │ │ │
│ │semiremorca cu doua osii, dacã│ │ │ │ │
│ │distanta (d) dintre osiile │ │ │ │ │
│ │semiremorcii este de: │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4.1. │1,3m sau ce mult 1,8m │ 36t│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.4.2. │Mai mare de 1,8m │ 36t*│ 36t│ 36t│ 34t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.5. │Vehicule articulate cu patru │ │ │ │ │
│ │osii compuse din autovehicul │ │ │ │ │
│ │cu trei osii şi semiremorca │ │ │ │ │
│ │cu o osie │ 34t│ 34t│ 34t│ 32t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.6. │Tren rutier compus din auto- │ │ │ │ │
│ │vehicul cu doua osii şi re- │ │ │ │ │
│ │morca cu o osie │ 30t│ 30t│ 30t│ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.2.7. │Vehicule articulate compuse │ │ │ │ │
│ │din autovehicule cu doua osii │ │ │ │ │
│ │şi semiremorca cu o osie │ 30t│ 30t│ 30t│ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3. │Autovehicule │ │ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.1. │Autovehicule cu doua osii │ 17t│ 17t│ 16t│ 16t│
│ │ │ 18t***│ │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.2. │Autovehicule cu trei osii │24t sau │22t sau │ 22 │ 22t│
│ │ │26t** │24t** │ │ │
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.3. │Autovehicule cu patru osii │30t sau │ │ │ │
│ │din care doua osii de direcţie│32t** │30 │ 30 │ 28t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.3.4. │Autovehicule cu mai mult de │ │ │ │ │
│ │patru osii │ 40t│ 40t│ 40t│ 38t│
├───────────┼──────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.4. │Autobuze articulate cu trei │ │ │ │ │
│ │osii │ 28t│ 28t│ 26t│ 26t│
├───────┬───┴──────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┴────────┤
│3. │MASA MAXIMA ADMISĂ PE OSII (în tone) │
├───────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3.1. │Osia simpla │
│ ├──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│ │Osia simpla nemotoare │10 t │ 10 t │ 8 t │ 7,5 t │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.2. Osia dubla (tandem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.2.1. │Sub 1 m (d < 1,0) │ 11 t │ 11 t │ 11 t │ 11 t │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.2.2. │Între 1 şi cel mult 1,3 m │ 16 t │ 16 t │ 15 t │ 14 t │
│ │(1,0 ≤ d < 1,3) │ │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │Peste 1,3 şi cel mult 1,8 m │ 17 t │ 17 t │ 16 t │ 15 t │
│3.2.3. │(1,3 ≤ d < 1,8) │ │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.2.4. │1,8 m sau mai mare (1,8≤d) │ 18 t │ 17 t │ 16 t │ 15 t │
│ │ │20t*** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.3. Osia tripla (tridem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.3.1. │1,3 m sau mai mica (d≤1,3) │ 21 t │ 21 t │ 19 t │ 16,5 t │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.3.2. │Între 1,3 m şi 1,4 m │ 22 sau│ 22 t │ 20 t │ 18 t │
│ │(1,3 < d ≤ 1,4) │24t*** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.4. Osia simpla motoare a autovehiculelor │
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│ │Osia motoare a vehiculelor la care│10t sau│ │ │ │
│3.4.1. │se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
│ │ 2.2.1. şi 2.2.2. │ *** │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │Osia motoare a vehiculelor la care│10t sau│ │ │ │
│ │se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
│3.4.2. │2.2.3., 2.2.4.,2.2.5.,2.2.6, 2.2.7│ *** │ │ │ │
├───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
│3.5. Osiile tandem ale autovehiculelor │
│ Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este de:│
├───────┬──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│3.5.1. │Sub 1 m (d < 1,0) │10t sau│ 10 t │ 10 t │ 10 t │
│ │ │11,5 t │ │ │ │
│ │ │ ***) │ │ │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.5.2. │Peste 1 m sau cel mult 1,3 m │15t sau│ 15 t │14t sau │ 13 t │
│ │(1,0 ≤ d < 1,3) │16 t***│ │15 t*** │ │
├───────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│3.5.3. │Peste 1,3 sau cel mult 1,8 m │18t sau│17 t sau│ 16 t │ 15 t │
│ │(1,3 ≤ d < 1,8) │19 t***│18t*** │ │ │
└───────┴──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┘