Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 72 din 30 august 2001  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 72 din 30 august 2001 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 540 din 1 septembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. II.2. din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern şi controlul financiar preventiv, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"Ordonanta privind auditul public intern şi controlul financiar preventiv"

2. În cuprinsul ordonanţei denumirea Ministerul Finanţelor se va înlocui cu denumirea Ministerul Finanţelor Publice, sintagma ministrul finanţelor cu sintagma ministrul finanţelor publice, iar expresia audit intern cu expresia audit public intern.

3. Litera o) a articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"o) inspecţie: verificare efectuatã la fata locului, în scopul constatãrii unor eventuale abateri de la legalitate şi al luãrii de mãsuri pentru protejarea fondurilor publice şi a patrimoniului public şi pentru repararea prejudiciului produs, dupã caz;"

4. Alineatul (3) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Compartimentul de audit public intern trebuie sa exercite urmãtoarele atribuţii:
a) certificarea anuala a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã;
b) examinarea legalitãţii, regularitatii şi conformitatii operaţiunilor, identificand erorile, risipa, gestiunea defectuoasã şi fraudele, şi, pe aceasta baza, propunerea de mãsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, dupã caz;
c) examinarea sistemului contabil şi a fiabilitatii acestuia, ca principal instrument de cunoaştere, gestiune şi control patrimonial şi al rezultatelor obţinute;
d) examinarea regularitatii sistemelor de fundamentare a decizilor, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmãrire şi control al îndeplinirii deciziilor;
e) evaluarea economicitatii, eficacitatii şi eficientei cu care sistemele de conducere şi execuţie din cadrul instituţiei publice şi la nivelul unui program/proiect utilizeazã resursele financiare, umane sau materiale pentru îndeplinirea obiectivelor şi obţinerea rezultatelor stabilite;
f) identificarea slabiciunilor sistemelor de conducere şi de control, precum şi a riscurilor asociate unor astfel de sisteme, unor programe/proiecte sau unor operaţiuni şi propunerea de mãsuri pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, dupã caz."

5. La articolul 7 se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Compartimentul de audit public intern este obligat sa auditeze, fãrã a se limita numai la acestea, urmãtoarele activitãţi şi operaţiuni:
a) deschiderea şi repartizarea creditelor bugetare;
b) angajamentele bugetare şi legale din care deriva direct sau indirect obligaţii de plata, inclusiv din fondurile comunitare;
c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
e) plãţile din fonduri publice, inclusiv din fonduri de la Comunitatea Europeanã;
f) constituirea veniturilor publice în legatura cu autorizarea şi stabilirea titlurilor de creanta, precum şi facilitãţile acordate la încasarea titlurilor de creanta."

6. Dupã alineatul (6) al articolului 8 se introduce alineatul (6^1) cu urmãtorul cuprins:
"(6^1) În situaţiile în care s-a constatat sãvârşirea unor fapte calificate de lege ca fiind contravenţii se va întocmi proces-verbal de constatare şi de sancţionare a contravenţiilor."

7. Alineatul (1) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Instituţiile publice, prin conducãtorii acestora, au obligaţia de a organiza controlul financiar preventiv propriu şi evidenta angajamentelor în cadrul compartimentului contabil."

8. Dupã alineatul (2) al articolului 26 se introduce alineatul (2^1) cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Ministerul Finanţelor Publice va declansa inspecţia în toate instituţiile publice atunci când este sesizat de şeful structurii de audit public intern al acestora în legatura cu efectuarea de operaţiuni nelegale care au viza de control financiar preventiv delegat, situaţie rezultatã în urma efectuãrii unei misiuni de audit public intern."

9. Alineatul (7) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) În cazul în care în urma inspecţiei efectuate se constata abateri de la legalitate, care au produs pagube pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, se va întocmi proces-verbal de inspecţie. Impotriva procesului-verbal de inspecţie se poate formula contestaţie în termen de 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii acestuia. Contestaţia se va depune la structura care a efectuat inspecţia. Constestatiile vor fi soluţionate prin decizie motivatã, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii. Decizia este definitiva. Dacã prin soluţionare contestaţia a fost respinsã, procesul-verbal de inspecţie devine titlu executoriu şi va fi transmis spre executare organului fiscal în a cãrui raza teritorialã îşi are domiciliul contestatorul. Impotriva deciziei se poate formula acţiune în termen de 15 zile lucrãtoare de la comunicarea acesteia, conform <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare, la curtea de apel în a carei raza teritorialã îşi are domiciliul reclamantul."

10. Alineatul (8) al articolului 26 se abroga.

11. Dupã alineatul (8) al articolului 26 se introduce alineatul (9) cu urmãtorul cuprins:
"(9) De asemenea, în situaţiile în care s-a constatat sãvârşirea unor fapte calificate de lege ca fiind contravenţii se va întocmi proces-verbal de contravenţie."

12. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 32
Contravenţii
Constituie contravenţii şi se sancţioneazã urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:
a) încãlcarea obligaţiei de a avea la nivelul instituţiei publice structuri organizatorice functionale de audit public intern, conform cerinţelor art. 6;
b) neorganizarea structurii functionale de audit public intern, în termen de 90 de zile de la data infiintarii instituţiei publice, potrivit prevederilor art. 6 alin. (1);
c) aprobarea bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetarã fãrã certificare şi raport de certificare;
d) neelaborarea planului de audit conform prevederilor art. 8 alin. (1), (2) şi (3);
e) refuzul de a prezenta auditorilor şi persoanelor cu atribuţii de inspecţie documentele solicitate cu ocazia efectuãrii misiunilor de audit şi a inspectiilor, conform prevederilor art. 8 alin. (5) şi ale art. 26 alin. (5);
f) neîndeplinirea obligaţiei, de cãtre conducãtorul instituţiei, de a organiza controlul financiar preventiv propriu şi evidenta angajamentelor conform prevederilor art. 13 alin. (1);
g) nerespectarea obligaţiei privind stabilirea proiectelor de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, precum şi omisiunea de evidentiere a angajamentelor conform art. 13 alin. (2) şi (3);
h) prezentarea spre aprobare ordonatorului de credite a proiectelor de operaţiuni fãrã viza de control finanicar preventiv;
i) depãşirea termenului prevãzut la art. 18 alin. (2)-(4);
j) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (5);
k) emiterea unui refuz de viza fãrã motivare conform art. 24 alin. (2);
l) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (5);
m) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (4);
n) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (7)."

13. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 33
Contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. a), b), c), e), f), g) şi k) se sancţioneazã cu amenda de la 30.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar cele prevãzute la lit. d), i), j), l), m) şi n), cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei".

14. Titlul articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Constatarea contravenţiilor, stabilirea şi aplicarea amenzilor, cai de atac, actualizarea nivelului amenzilor."

15. Alineatul (1) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se vor face de cãtre:
a) auditorii din cadrul structurilor de audit public intern ale Ministerului Finanţelor Publice, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. a), b), c), d), e), g), i), j), k), l) şi n);
b) auditorii din cadrul structurilor de audit public intern ale fiecãrei instituţii publice, pe criteriul de competenta a acestora, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. a), c), d), e), g), l), m) şi n);
c) persoanele cu atribuţii de inspecţie din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. e), l) şi m);
d) controlorii financiari din cadrul Corpului Controlorilor Delegaţi, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. f) şi m)."

16. Alineatul (4) al articolului 34 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Impotriva proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor şi de aplicare a sancţiunilor, întocmite conform competentelor stabilite potrivit alin. (1), se poate face plângere în termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicãrii acestuia. Plângerea însoţitã de copia de pe procesul-verbal de constatare a contravenţiei se depune la organul din care face parte agentul constatator, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor. Plângerea împreunã cu dosarul cauzei se trimit de îndatã judecãtoriei în a carei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia."

ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege de cãtre Parlament, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016