Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 70 din 29 august 2002  privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 70 din 29 august 2002 privind administrarea unitatilor sanitare publice de interes judetean si local

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 31 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. VII.7 din Legea nr. 411/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
(1) Terenurile şi clãdirile în care îşi desfãşoarã activitatea unitãţile sanitare publice de interes judeţean sau local, denumite în continuare unitãţi sanitare publice, parte integrantã a domeniului public al judeţelor, comunelor, oraşelor şi municipiilor, se afla în administrarea consiliilor judeţene sau consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi sectoarelor municipiului Bucureşti. Celelalte componente ale bazei materiale sunt proprietate privatã a statului şi sunt administrate de unitãţile sanitare publice.
(2) Schimbarea destinaţiei sau înstrãinarea bazei materiale a unitãţilor sanitare publice se poate face în condiţiile legii şi numai cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei. Actele de înstrãinare sau de schimbare a destinaţiei bazei materiale a unitãţilor sanitare, fãrã aprobarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, sunt nule. Nulitatea se constata de instanta de judecata, la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
(3) Îndrumarea, coordonarea şi monitorizarea activitãţii desfãşurate în unitãţile sanitare publice se exercita de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei ca autoritate centrala în domeniul asistenţei de sãnãtate publica şi de direcţiile de sãnãtate publica teritoriale, unitãţi descentralizate care reprezintã autoritatea de sãnãtate publica la nivel local.
(4) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei exercita controlul asupra activitãţii unitãţilor sanitare publice de interes judeţean sau local, precum şi asupra modului de aplicare de cãtre acestea a dispoziţiilor legale în vigoare în domeniul sanitar.
ART. 2
(1) În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, ca autoritate centrala în domeniul sãnãtãţii, are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã şi supune Guvernului spre aprobare Planul naţional de paturi;
b) elaboreazã normativele de personal, care se aproba prin ordin al ministrului sãnãtãţii şi familiei;
c) aproba structura organizatoricã a unitãţilor sanitare publice cu personalitate juridicã;
d) aproba înfiinţarea, reorganizarea şi desfiinţarea unitãţilor sanitare publice;
e) aproba schimbarea profilului şi a denumirii unitãţilor sanitare publice;
f) centralizeazã situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale unitãţilor sanitare publice, potrivit reglementãrilor legale în domeniu;
g) asigura repartizarea şi redistribuirea echilibrata a medicilor în unitãţile sanitare publice, pe baza comunicãrii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a posturilor neocupate şi a excedentului de medici, potrivit normelor ce se vor elabora în acest scop în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(2) Responsabilitãţile şi atribuţiile prevãzute la alin. (1) lit. c), d) şi e) se realizeazã cu avizul consiliilor judeţene sau al consiliilor locale, dupã caz.
ART. 3
În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe direcţiile de sãnãtate publica teritoriale au urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii, proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare publice;
b) avizeazã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data primirii, statul de funcţii pentru unitãţile sanitare publice cu personalitate juridicã, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
c) centralizeazã situaţiile financiare trimestriale şi anuale transmise de unitãţile sanitare publice şi înainteazã situaţiile centralizatoare Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei;
d) avizeazã şi supun spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei propunerile autoritãţilor administraţiei publice locale privind înfiinţarea, reorganizarea şi desfiinţarea unitãţilor sanitare publice, dupã caz, precum şi pe cele referitoare la schimbarea profilului sau a denumirii acestor unitãţi.
ART. 4
În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe preşedinţii consiliilor judeţene şi primãrii comunelor, oraşelor, municipiilor şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã, în termen de 5 zile de la data primirii, proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale transmise de unitãţile sanitare publice;
b) aproba, în termen de 5 zile de la data primirii, statele de funcţii pentru unitãţile sanitare publice, dupã caz, şi urmãresc încadrarea în normativele de personal aprobate şi în bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate;
c) pot asigura resurse financiare pentru cheltuielile de întreţinere şi gospodãrire, reparaţii, consolidare, extindere şi modernizare a unitãţilor sanitare publice.
ART. 5
(1) Consiliile judeţene şi consiliile locale pot infiinta, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi al Ministerului Administraţiei Publice, unitãţi de asistenta medico-sociale, prin reorganizarea unor unitãţi sanitare publice.
(2) Finanţarea cheltuielilor unitãţilor de asistenta medico-sociale se asigura astfel:
a) din bugetul fondului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru pachetul de servicii medicale de baza;
b) din bugetele locale pentru cheltuieli de întreţinere şi gospodãrire, reparaţii, consolidãri, dotãri independente, în limita bugetului aprobat.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi Ministerul Administraţiei Publice vor elabora norme privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea unitãţilor de asistenta medico-sociale, care se aproba prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 6
(1) În aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe conducerea unitãţilor sanitare publice are urmãtoarele atribuţii:
a) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, dupã obţinerea avizelor prevãzute la art. 3 lit. a) şi la art. 4 lit. a);
b) elaboreazã, în termen de 5 zile de la data aprobãrii bugetului de venituri şi cheltuieli, statul de funcţii şi îl înainteazã spre avizare direcţiei de sãnãtate publica teritoriale şi spre aprobare preşedintelui consiliului judeţean sau primarului, dupã caz, urmãrind încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat;
c) elaboreazã situaţiile financiare trimestriale şi anuale, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, pe care le înainteazã spre avizare preşedintelui consiliului judeţean sau primarului, dupã caz, şi direcţiei de sãnãtate publica teritoriale, în vederea centralizarii;
d) urmãreşte încadrarea cheltuielilor în bugetul de venituri şi cheltuieli; elaboreazã şi aplica mãsuri de utilizare eficienta a bazei materiale şi a fondurilor în vederea creşterii calitãţii actului medical.
(2) Conducerea unitãţilor sanitare publice are obligaţia de a dimensiona, cu avizul direcţiilor de sãnãtate publica teritoriale şi al consiliilor judeţene sau consiliilor locale, dupã caz, numãrul de personal, în limita statului de funcţii şi a bugetului de venituri şi cheltuieli aprobate.
ART. 7
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe direcţiile de sãnãtate publica teritoriale, cu avizul consiliilor judeţene sau locale, dupã caz, vor inainta spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei propuneri privind reorganizarea unitãţilor sanitare publice de interes judeţean sau local.
ART. 8
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) elaborarea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţii sanitare publice de interes judeţean sau local prin supraestimarea veniturilor şi subestimarea cheltuielilor;
b) neavizarea sau neaprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţii sanitare publice de interes judeţean sau local în termenul prevãzut;
c) elaborarea, avizarea sau aprobarea statului de funcţii al unitãţii sanitare publice de interes judeţean sau local fãrã încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) se sancţioneazã cu amenda de la 10 milioane lei la 20 milioane lei, cele de la lit. b), cu amenda de la 20 milioane lei la 30 milioane lei, iar cele de la lit. c), cu amenda de la 30 milioane lei la 40 milioane lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre Curtea de Conturi, Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei, Ministerul Administraţiei Publice şi de alte persoane împuternicite în acest scop, potrivit legii.
(4) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 .
ART. 9
(1) Prezenta ordonanta intra în vigoare la data de 1 octombrie 2002.
(2) Pe data prevãzutã la alin. (1) orice dispoziţie contrarã prezentei ordonanţe se abroga.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

p. Ministrul administraţiei publice,
Ionel Flesariu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 29 august 2002.
Nr. 70.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016