Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 7 din 26 ianuarie 2011  pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 7 din 26 ianuarie 2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 31 ianuarie 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

     ARTICOL UNIC
    <>Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 568 din 28 iunie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 1. - Prezenta lege reglementeazã asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centre de permanenţã la nivelul colectivitãţilor locale arondate."

    2. La articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Centrele de permanenţã sunt forme de organizare a activitãţii medicale în sistemul sanitar, fixe sau mobile, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã în afara programului de activitate al cabinetului de medicinã de familie stabilit şi prevãzut în contractul de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã încheiat cu casa de asigurãri de sãnãtate, care sunt organizate în condiţiile prevãzute de lege şi care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare.
    (2) Pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare, potrivit prezentei legi, cabinetele de medicinã de familie pot angaja medici de medicinã generalã şi asistenţi medicali care au autorizatã exercitarea profesiei în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în limita fondurilor contractate cu casele de asigurãri de sãnãtate cu aceastã destinaţie."

    3. La articolul 2, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2^1) Asistenţii medicali necesari pentru activitatea centrelor de permanenţã pot fi repartizaţi de medicii de familie asociaţi conform unui grafic stabilit de comun acord între medicii care asigurã continuitatea asistenţei medicale şi asistenţii medicali angajaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
    (2^2) Activitatea asistenţilor medicali prevãzuţi la alin. (2^1) se plãteşte de cãtre medicul de familie, cu tariful orar stabilit în funcţie de salariul negociat pentru orele efectiv prestate în afara programului de lucru stabilit, şi se suportã din sumele decontate de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate cabinetelor medicale cu care au încheiat contract distinct pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã."

    4. La articolul 2, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins:
    "(5) Centrele de permanenţã prevãzute la alin. (1) se înfiinţeazã pe baza dispoziţiei emise de cãtre directorul executiv al direcţiei de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, dupã caz, cu acordul prealabil al instituţiilor prevãzute la art. 4.
    (6) Asocierea medicilor în vederea participãrii la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se realizeazã pe baza unei convenţii de asociere, în condiţiile prevãzute în normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã."

    5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) Zonele în care se înfiinţeazã centre de permanenţã sunt stabilite de direcţiile de sãnãtate publicã, cu acordul prealabil al caselor de asigurãri de sãnãtate şi al consiliilor locale.
    (2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) centrele de permanenţã organizate în cadrul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, care se înfiinţeazã în zonele stabilite de direcţiile medicale din structura ministerelor şi instituţiilor respective, cu acordul prealabil al Casei de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv al Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."

    6. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Atribuţiile direcţiilor de sãnãtate publicã privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
    a) arondarea teritorialã a localitãţilor la centrele de permanenţã;
    b) asigurarea dotãrii truselor de urgenţã cu medicamente şi materiale sanitare, în conformitate cu baremul minimal stabilit prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    c) controlul organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii;
    d) realizarea programãrii lunare a medicilor care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în cadrul centrelor de permanenţã, pânã la data de 25 a lunii curente pentru luna urmãtoare.
    (2) Sumele necesare pentru asigurarea dotãrii truselor de urgenţã prevãzute la alin. (1) lit. b) se suportã din fondurile alocate Programului naţional de urgenţã prespitaliceascã."

    7. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Atribuţiile consiliilor locale privind funcţionarea centrelor de permanenţã constau în:
    a) asigurarea spaţiilor necesare desfãşurãrii activitãţii centrelor de permanenţã;
    b) asigurarea personalului auxiliar;
    c) asigurarea dotãrii minimale necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã, stabilitã prin ordin al ministrului sãnãtãţii;
    d) asigurarea utilitãţilor necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã.
    (2) Consiliile locale pot participa la asigurarea dotãrii truselor de urgenţã cu medicamentele şi materialele sanitare necesare acordãrii asistenţei medicale la nivelul centrelor de permanenţã, în conformitate cu baremul minimal stabilit prin ordin al ministrului sãnãtãţii.
    (3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2) centrele de permanenţã organizate în cadrul ministerelor şi instituţiilor centrale cu reţea sanitarã proprie, pentru care condiţiile necesare funcţionãrii, inclusiv dotarea cu medicamente şi materiale sanitare pentru trusele de urgenţã, se asigurã de ministerele şi instituţiile centrale în structura cãrora acestea se organizeazã."

    8. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Medicii prevãzuţi la alin. (1), care îşi desfãşoarã activitatea în localitãţile arondate teritorial la centrele de permanenţã, aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, sunt obligaţi sã asigure continuitatea asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, în condiţiile prezentei legi."

    9. La articolul 7, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) În situaţia în care nu pot sã participe la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, în condiţiile prezentei legi, sau nu pot respecta programarea stabilitã de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã sau direcţiile medicale din structura ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, medicii sunt obligaţi sã asigure înlocuirea lor de cãtre un alt medic, cu informarea, în scris, a direcţiilor de sãnãtate publicã sau a direcţiilor medicale din structura ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, dupã caz."

    10. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) Finanţarea asigurãrii continuitãţii serviciilor în asistenţa medicalã primarã se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii, prin transferuri cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în limita sumelor aprobate anual cu aceastã destinaţie."

    11. La articolul 10, alineatele (1)-(3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - (1) Centrul de permanenţã este deservit, dupã caz, de ambulanţele celei mai apropiate substaţii a serviciului judeţean de ambulanţã sau a Serviciului de ambulanţã Bucureşti-Ilfov al municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov, respectiv de serviciile de ambulanţã organizate de ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie care au înfiinţate centre de permanenţã.
    (2) Medicului care funcţioneazã în regim de camerã de gardã în centrele de permanenţã i se asigurã, dupã caz, în limita posibilitãţilor, de cãtre serviciul judeţean de ambulanţã sau de cãtre Serviciul de ambulanţã Bucureşti-Ilfov al municipiului Bucureşti şi al judeţului Ilfov ori de cãtre administraţia publicã localã, un vehicul special dotat, cu sau fãrã conducãtor auto, pentru deplasãri la consultaţiile de urgenţã solicitate de pacienţii din teritoriul arondat centrului de permanenţã respectiv.
    (3) Activitatea în afara centrului de permanenţã este coordonatã de dispeceratul medical al serviciului public de ambulanţã sau, dupã caz, de dispeceratul integrat de urgenţã."

    12. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 12. - Medicii de familie asociaţi în centre de permanenţã au obligaţia de a afişa la cabinetul medical în care îşi desfãşoarã activitatea în timpul programului de lucru urmãtoarele date:
    a) centrul de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
    b) numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
    c) programul fiecãruia dintre medicii asociaţi;
    d) numãrul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenţã."

    13. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13. - (1) În situaţia în care nu existã spaţiu disponibil pentru organizarea unui centru de permanenţã independent, rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate poate fi asiguratã prin rotaţie de cãtre medicii de familie asociaţi în acest scop, la sediul fiecãrui cabinet medical.
    (2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) fiecare medic de familie are obligaţia de a afişa la cabinetul medical programarea şi locul unde se asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã, numele medicului, numãrul de telefon al cabinetului medical programat, precum şi numãrul de telefon la care poate fi apelatã substaţia serviciului de ambulanţã corespunzãtor."

    14. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 14^1. - (1) În cazul în care medicii de familie nu respectã obligaţia prevãzutã la art. 7 alin. (2) sau la art. 7 alin. (7), dupã caz, casele de asigurãri de sãnãtate cu care sunt în relaţie contractualã diminueazã lunar, cu 10%, valoarea minimã garantatã a punctului per capita, respectiv venitul lunar al medicilor nou-veniţi într-o localitate stabilit în conformitate cu prevederile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
    (2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã pânã la data încheierii de cãtre medicul de familie şi casa de asigurãri de sãnãtate a contractului distinct pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, în condiţiile prezentei legi."

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                              Ministrul sãnãtãţii,
                                  Cseke Attila

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 26 ianuarie 2011.
    Nr. 7.

                                               -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016