Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 6 din 30 ianuarie 2008  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 457/2004 privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 6 din 30 ianuarie 2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 457/2004 privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 31 ianuarie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. I
<>Legea nr. 457/2004 privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.067 din 17 noiembrie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, literele b) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"b) publicitate pentru produsele din tutun - orice formã de comunicare comercialã care are ca scop sau ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului;
c) sponsorizare pentru produsele din tutun - orice formã de contribuţie publicã sau privatã pentru orice eveniment, activitate ori persoanã, cu scopul sau având ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun sau a fumatului;".
2. La articolul 2, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) profesionişti în comerţul cu produse din tutun - persoane a cãror profesie sau ocupaţie este schimbul cu produse din tutun prin vânzare şi cumpãrare."
3. La articolul 3 alineatul (1), literele a), c), d), f) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) în presa scrisã şi în orice alte publicaţii şi materiale tipãrite, cu excepţia anunţurilor prevãzute expres de lege şi a prevederilor alin. (2);
...........................................................................
c) în sãlile de spectacol, cinematografe sau alte tipuri de sãli de proiecţie a materialelor vizuale destinate publicului;
d) pe panouri publicitare, pe copertine sau orice alte structuri de prezentare, indiferent de natura materialului din care sunt produse, de locul în care sunt amplasate ori de tipul taxelor datorate, cu excepţia celor instalate în raioane dedicate exclusiv comercializãrii de produse din tutun, din incinta unitãţilor economice;
...........................................................................
f) prin folosirea mãrcilor produselor din tutun pe alte produse decât cele de tutun sau pe servicii care nu au legãturã cu comerţul cu produse din tutun, cu excepţia acelor produse necesare fumatului, precum scrumiere, brichete şi chibrituri;
g) prin vânzarea sau oferirea gratuitã de produse alimentare ori jucãrii fabricate cu intenţia evidentã de a da produsului şi/sau ambalajului sãu asemãnarea cu un produs din tutun."
4. La articolul 3 alineatul (1), dupã litera g) se introduc douã noi litere, literele h) şi i), cu urmãtorul cuprins:
"h) prin crearea, comercializarea sau oferirea gratuitã de jocuri, inclusiv a celor destinate utilizãrii pe calculator, ori jucãrii care promoveazã fumatul sau în care este utilizatã o marcã de produs din tutun;
i) prin folosirea mãrcilor produselor din tutun sau a unor mesaje care promoveazã fumatul, inscripţionate ori amplasate pe partea exterioarã a oricãrui mijloc de transport, precum şi pe partea interioarã şi exterioarã a mijloacelor de transport în comun."
5. La articolul 3, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Publicitatea pentru produsele din tutun este permisã numai în publicaţiile destinate în mod exclusiv profesioniştilor în comerţul cu produse din tutun şi în publicaţiile care nu au fost editate ori tipãrite în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene şi nici nu sunt destinate în principal pieţei româneşti ori celei comunitare.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. e), este permisã publicitatea produselor din tutun prin servicii ale societãţii informaţionale doar în condiţiile prevãzute la alin. (2)."
6. La articolul 4, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3), (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Se interzice distribuirea gratuitã a produselor din tutun tinerilor cu vârsta sub 18 ani.
(4) Se interzice sponsorizarea pentru produse din tutun a evenimentelor şi activitãţilor destinate tinerilor cu vârsta sub 18 ani.
(5) Se interzice sponsorizarea pentru produse din tutun a oricãror evenimente sau activitãţi care se desfãşoarã în unitãţile medicale ori în unitãţile de învãţãmânt medico-farmaceutic."
7. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - Pentru publicitatea produselor din tutun prin intermediul serviciilor de radiodifuziune şi pentru sponsorizarea programelor de radiodifuziune se aplicã prevederile art. 30, respectiv <>art. 34 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
8. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Constituie contravenţie nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1) şi ale art. 4 alin. (1), (4) şi (5) şi se sancţioneazã cu amendã contravenţionalã de la 10.000 lei la 50.000 lei.
(2) Constituie contravenţie nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) şi (3) şi se sancţioneazã astfel:
a) persoanele juridice, cu amendã contravenţionalã de la 5.000 lei la 10.000 lei;
b) persoanele fizice, cu amendã contravenţionalã de la 500 lei la 1.000 lei.
(3) A doua abatere de la prevederile art. 4 alin. (1) se sancţioneazã cu amenda contravenţionalã prevãzutã la alin. (1) şi cu suspendarea temporarã a activitãţii de cãtre instituţiile competente."
ART. II
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 55/1999 pentru interzicerea publicitãţii produselor din tutun în sãlile de spectacol şi interzicerea vânzãrii produselor din tutun minorilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 21 septembrie 2000, cu modificãrile ulterioare.
ART. III
Prevederile prezentei ordonanţe intrã în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2009.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor,
Dan Vlaicu

Departamentul pentru
Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Cristian Mihai Adomniţei

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 30 ianuarie 2008.
Nr. 6.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016