Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 59 din 28 august 1997  cu privire la finantarea, in sistem descentralizat, in domeniul stiintei, tehnologiei si inovarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 59 din 28 august 1997 cu privire la finantarea, in sistem descentralizat, in domeniul stiintei, tehnologiei si inovarii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 225 din 30 august 1997
În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţie şi al <>art. 1 lit. e) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta:

ART. 1
Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei este minister-pilot în Programul Ministerului Finanţelor pentru reforma finanţelor publice şi a procesului bugetar, în vederea implementarii şi finanţãrii, în sistem descentralizat, de programe/proiecte.
ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe, se înţelege prin:
a) contract de finanţare: contractul încheiat în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1997 , în care una dintre pãrţi, denumita autoritate contractantã, are dreptul şi obligaţia de a impune în mod univoc celeilalte pãrţi, denumita contractor, obiectivele pentru care se face finanţarea şi condiţiile în care se realizeazã aceasta finanţare; contractul de finanţare poate avea o durata de mai mulţi ani calendaristici;
b) autoritate contractantã: parte într-un contract de finanţare, care - fie în baza legii, fie a unui alt contract de finanţare, legal încheiat, la care a avut calitatea de contractor - finanţeazã realizarea unui obiectiv, stabilind, în mod univoc, condiţiile în care cealaltã parte va realiza contractul ce se încheie în acest scop;
c) contractor: parte într-un contract de finanţare, care, acceptând finanţarea şi condiţiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractantã, se obliga sa asigure realizarea contractului;
d) contract de finanţare principal: contractul de finanţare care sta la baza încheierii unui alt contract de finanţare şi prin care se conferã contractorului competenta de a se constitui autoritate contractantã pentru acest ultim contract;
e) contract de finanţare subsidiar: contractul de finanţare încheiat de o autoritate contractantã, în baza obligaţiilor pe care aceasta şi le-a asumat, în calitate de contractor, printr-un contract de finanţare principal; contractul de finanţare subsidiar nu poate conţine, sub sancţiunea nulitãţii, prevederi care contravin clauzelor contractului de finanţare principal;
f) caracter de recurenta al unui contract: caracterul unui contract de a prevedea anumite drepturi şi obligaţii, în funcţie şi subsecvent celor conţinute în alt contract anterior încheiat;
g) plafon anual de autorizare a angajãrii de fonduri: cuprinde limitele maxime în cadrul cãrora se poate efectua contractarea programelor, a cãror execuţie se realizeazã pe unul sau mai mulţi ani, pe baza Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi în limita bugetului total al fiecãrui program, aprobat prin hotãrâre a Guvernului, o data cu Planul naţional;
h) buget anual de plati: cuprinde prevederile bugetare anuale aferente plãţilor ce se pot efectua în cursul unui an bugetar, atât pentru derularea în continuare a contractelor încheiate în anii precedenti, pana la încheierea acestora, cat şi pentru contractele încheiate în anul bugetar respectiv.
ART. 3
(1) Contractul de finanţare are caracter de recurenta.
(2) În baza acestui caracter, oricare contractor poate sa încheie, la rândul sau, alte contracte de finanţare, de aceasta data având calitate de autoritate contractantã, dacã:
a) în contractul de finanţare pe care l-a încheiat, în calitate de contractor, este prevãzutã o astfel de clauza; şi
b) în valoarea contractului de finanţare pe care l-a încheiat, în calitate de contractor, pe lângã suma ce reprezintã tariful sau şi/sau alte drepturi ce-i revin este prevãzutã şi o suma care reprezintã un buget pus la dispoziţia sa pentru a-l utiliza numai în vederea încheierii unui alt contract de finanţare, în calitate de autoritate contractantã, prin care sa finanteze un contractor care efectueazã un serviciu.
(3) În vederea atingerii unui obiectiv se pot încheia contracte de finanţare pana la nivelul de execuţie, directa şi nemijlocitã, inclusiv.
ART. 4
(1) Valoarea contractului de finanţare cuprinde:
a) suma pusã la dispoziţia contractorului pentru finanţarea de proiecte sau pãrţi din acestea, cu respectarea procedurilor şi destinaţiilor prestabilite de cãtre autoritatea contractantã, evidenţiatã în mod distinct; precum şi, dupã caz,
b) sume reprezentând contravaloarea serviciilor şi echipamentelor pe care le implica conducerea de program/proiect sau pãrţi din acesta, prestate sau achiziţionate de contractor, în mod direct sau prin subcontractare.
(2) Categoriile de cheltuieli care se suporta din bugetul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei în vederea realizãrii programelor cuprinse în Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, denumit în continuare Plan naţional, sunt stabilite prin hotãrâre de Guvern şi pot fi finanţate şi prin contract de finanţare.
ART. 5
(1) În bugetul Ministerului Cercetãrii şi Tehnologiei, la titlul Transferuri, pe lângã Fondul pentru cercetare-dezvoltare şi Fondul pentru stimularea inovarii se înscriu, separat de acestea, şi sume de la bugetul de stat reprezentând bugete necesare contractãrii de cãtre acest minister a unor servicii de consultanţa şi expertiza, pentru realizarea de studii, analize, monitorizari, evaluãri, precum şi pentru activitãţi similare ce ţin de atribuţiile ministerului în domeniul cercetãrii-dezvoltãrii şi inovarii, evaluarea şi controlul conducerii programelor/proiectelor sau pãrţilor din acestea, organizarea de seminarii şi mese rotunde, acţiuni promotionale, de imagine şi diseminare de informaţii, traduceri şi altele asemenea.
(2) În vederea elaborãrii şi implementarii, în sistem descentralizat, de programe/proiecte, inclusiv atribuirii conducerii acestora, precum şi a realizãrii activitãţilor prevãzute la alineatul precedent, Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei finanţeazã achiziţionarea de bunuri şi servicii; finanţarea se poate face şi pe baza de contract de finanţare.
ART. 6
În vederea cuprinderii în bugetul de stat a fondurilor destinate finanţãrii cercetãrii-dezvoltãrii şi inovarii, Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei întocmeşte anual şi supune aprobãrii Guvernului, cu ocazia întocmirii proiectului de buget de stat, pe baza prevederilor Planului naţional, propuneri pentru un plafon anual de autorizare a angajãrii de fonduri şi un buget anual de plati.
ART. 7
(1) Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei şi, dupã caz, orice alta autoritate contractantã poate acorda contractorului, în limita bugetului de care dispune şi în baza contractului de finanţare, o plata în avans, cota-parte din valoarea contractului.
(2) Limitele maxime ale cotei-pãrţi, care constituie avansul, sunt stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Decontarea sumelor reprezentând plati în avans se poate face pe intreaga durata a contractului de finanţare; la finele anului bugetar, înregistrarea pe cheltuieli la ordonatorul bugetar de credite a avansului nedecontat se face pe baza unei recepţii preliminare.
ART. 8
Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei, pentru serviciile de consultanţa şi expertiza prevãzute la art. 5, poate, în urma unei competitii de oferte, sa încheie contracte şi cu persoane fizice autorizate conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 , acestea neavând calitatea de colaborator, în sensul art. 20 şi anexei nr. 11 la <>Legea nr. 40/1991 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi nici calitatea de angajat cu convenţie civilã de prestãri servicii în sensul <>art. 2 din Legea nr. 83/1995 .
ART. 9
Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei poate conduce, în mod direct, programe/proiecte de cercetare-dezvoltare şi inovare sau pãrţi din acestea.
ART. 10
Prin utilizarea instrumentelor financiare, statul accepta existenta şi preluarea riscului activitãţii de cercetare-dezvoltare şi inovare, precum şi a riscului pe piata, pentru finantarile de la bugetul de stat, în vederea implementarii politicilor de cercetare-dezvoltare şi inovare. Esecul unui program/proiect nu presupune obligativitatea recuperãrii fondurilor cheltuite, dacã încadrarea în situaţia de esec este constatatã de cãtre Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei pe baza raportului unor echipe de specialişti.
ART. 11
Costurile salariale şi cele cu deplasarile, prevãzute în vederea realizãrii unor contracte pentru achiziţionarea de servicii menţionate la art. 5, a programelor/proiectelor sau a unor pãrţi din acestea, cuprinse în Planul naţional şi suportate din fonduri bugetare, sunt considerate ca având un preţ negociat şi acceptat prin semnarea contractului de finanţare.
ART. 12
(1) Costurile prevãzute la articolul precedent sunt cuprinse în antecalcul şi se deconteazã la nivelul acceptat prin semnarea contractului de finanţare. În acest caz, contractul de finanţare se considera, în sensul legii, act justificativ de decontare a cheltuielilor prevãzute la art. 11.
(2) Dacã executantul, altul decât o instituţie publica finanţatã integral de la bugetul de stat, obţine economii fata de costurile acceptate prin contractul de finanţare, acestea rãmân la dispoziţia sa, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 13
Prevederile art. 11 şi 12 se aplica numai costurilor salariale directe şi celor cu deplasarile, efectuate direct în vederea realizãrii programelor/proiectelor sau pãrţilor din acestea, precum şi contractelor pentru achiziţionarea de servicii prevãzute la art. 5.
ART. 14
Plafoanele în baza cãrora se calculeazã costurile salariale se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la aprobarea prezentei ordonanţe.
ART. 15
Plafoanele în baza cãrora se calculeazã costurile cu deplasarile sunt prevãzute de norme aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 16
Ministerul Cercetãrii şi Tehnologiei poate stabili norme metodologice şi instrucţiuni în vederea aplicãrii prevederilor prezentei ordonanţe.
ART. 17
Prevederile <>art. 28 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 îşi menţin în continuare valabilitatea şi pentru anul 1998.
ART. 18
Termenul prevãzut la <>art. 25 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, astfel cum a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi, respectiv, termenul prevãzut la art. 26, coroborat cu <>art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 , se prelungesc pana la data de 31 decembrie 1997.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, <>art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, astfel cum a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul cercetãrii şi
tehnologiei,
Bujor Bogdan Teodoriu

Ministru de stat, ministrul
finanţelor
Mircea Ciumara

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016