Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 51 din 31 iulie 2002  pentru ratificarea Memorandumului de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Programul national PHARE 2001 (RO 0104-RO 0109), semnat la Bucuresti la 4 decembrie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 51 din 31 iulie 2002 pentru ratificarea Memorandumului de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Programul national PHARE 2001 (RO 0104-RO 0109), semnat la Bucuresti la 4 decembrie 2001

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 28 august 2002


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
RO 0104.01 Continuarea asistenţei pentru Autoritatea Nationala pentru
programul "Copiii mai întâi" Protecţia Copilului şi Adopţie

RO 0104.02 Accesul la educaţie pentru Ministerul Educaţiei şi
grupurile dezavantajate, Cercetãrii, Direcţia învãţãmânt
cu accent asupra populaţiei rome preuniversitar


RO 0104.03 Societatea civilã Fundaţia pentru Dezvoltarea
Societãţii Civile

RO 0105.01 Asistenta pentru dezvoltarea Ministerul Administraţiei
unui management imbunatatit Publice
al serviciilor municipale

RO 0106.01 Întãrirea capacitãţii Ministerul Administraţiei
instituţionale a Ministerului Publice
Administraţiei Publice

RO 0106.02 Dezvoltarea unui institut naţional Ministerul Administraţiei
operational al administraţiei Publice
publice, capabil sa formeze
funcţionari publici competenţi

RO 0106.03 Crearea unui corp de manageri Ministerul Administraţiei
profesionisti în administraţia Publice/Agenţia Nationala
publica a Funcţionarilor Publici

RO 0106.04 Elaborarea şi implementarea Ministerul Administraţiei
mecanismelor pentru deplina Publice/Agenţia Nationala
aplicare a Legii nr. 188/1999 a Funcţionarilor Publici
privind Statutul funcţionarilor
publici

RO 0106.05 Întãrirea capacitãţii instituţiei Avocatul Poporului
Avocatul Poporului

RO 0106.06 Facilitatea de pregãtire a Ministerul Integrãrii Europene
proiectelor, pregãtire în
managementul ciclului de proiect
şi facilitatea pentru înfrãţire
institutionala pe termen scurt şi
mediu ("twinning light")

RO 0106.07 Întãrirea capacitãţii instituţiilor Ministerul Integrãrii Europene
romane de a aplica mãsurile
prevãzute în Planul naţional pentru
agricultura şi dezvoltare ruralã

RO 0107.01 Întãrirea autoritãţii naţionale de Ministerul Comunicaţiilor şi
reglementare pentru tehnologia Tehnologiei Informatiei
informaţiilor şi comunicaţii

RO 0107.02 Adoptarea şi implementarea Consiliul Naţional al
acquisului în domeniul Audiovizualului
audiovizualului

RO 0107.03 Continuarea intaririi capacitãţii Direcţia Generalã a Vamilor
instituţionale a administraţiei
vamale romane (Direcţia Generalã
a Vamilor)

RO 0107.04 Alinierea statisticilor din România Institutul Naţional de
la sistemul statistic european Statistica

RO 0107.05 Banca Nationala a României - Banca Nationala a României
construcţie institutionala

RO 0107.06 Întãrirea autoritãţilor de Oficiul de Stat pentru
implementare a drepturilor Invenţii şi Mãrci
de proprietate intelectualã
şi industriala

RO 0107.07 Întãrirea capacitãţii Ministerul Agriculturii,
administraţiei fitosanitare Alimentaţiei şi Pãdurilor,
de adoptare şi implementare a Direcţia fitosanitara
acquisului comunitar

RO 0107.08 Dezvoltarea şi aplicarea unui Ministerul Agriculturii,
sistem naţional de identificare Alimentaţiei şi Pãdurilor,
şi înregistrare a bovinelor Agenţia Nationala
Sanitarã Veterinara

RO 0107.09 Întãrirea instituţiilor romane Ministerul Agriculturii,
din sectorul pescuitului şi Alimentaţiei şi Pãdurilor,
identificarea oportunitatilor Direcţia generalã pentru
de dezvoltare pescuit

RO 0107.10 Întãrirea instituţiilor-cheie Ministerul Industriei şi
în sectorul energetic Resurselor

RO 0107.11 Îmbunãtãţirea siguranţei rutiere Ministerul lucrãrilor Publice,
şi construcţie institutionala în Transporturilor şi Locuinţei
domeniul transporturilor

RO 0107.12 Îmbunãtãţirea siguranţei cãilor Ministerul lucrãrilor Publice,
de transport maritim şi fluvial Transporturilor şi Locuinţei
intern

RO 0107.13 Îmbunãtãţirea siguranţei feroviare Ministerul lucrãrilor Publice,
prin modernizarea centrului Transporturilor şi Locuinţei
feroviar roman de testare

RO 0107.14 Consolidarea sistemului roman Ministerul Sãnãtãţii şi
pentru supraveghere epidemiologica Familiei
şi controlul bolilor transmisibile

RO 0107.15 Asistenta pentru implementarea Ministerul Apelor şi
politicilor de protecţie a mediului Protecţiei Mediului
în România

RO 0107.16 Consolidarea managementului Ministerul de Interne
frontierei

RO 0107.17 Consolidarea managementului Ministerul de Interne
fenomenului migratiei în România

RO 0108.01 Construcţie institutionala pentru Ministerul Dezvoltãrii
coeziunea economicã şi socialã şi Prognozei,coordonând alte
ministere, 8 agenţii pentru
dezvoltare regionala

RO 0108.02 Construcţie institutionala pentru Ministerul Muncii şi
servicii sociale Solidaritãţii Sociale

RO 0108.03 Investiţii în coeziunea economicã Vezi tabelul recapitulativ
şi socialã de mai sus

RO 0108.04 Îmbunãtãţirea eficientei energetice Ministerul Industriei şi
în sistemele de încãlzire de cartier Resurselor

RO 0109.01 Participarea la programele Ministerul Integrãrii
comunitare şi agenţiile europene Europene

RO 0109.02 Sprijin PHARE pentru participanţii Ministerul Educaţiei şi
la schemele de mobilitate Erasmus Cercetãrii
din programul comunitar
"Socrates II"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Un cont bancar separat, denominat în euro, va fi deschis şi gestionat de FN într-un sistem de contabilitate separat într-o banca stabilitã în prealabil de comun acord cu Comisia. În principiu, toate conturile bancare vor fi purtãtoare de dobanda. Dobanda se va raporta Comisiei Europene. Dacã Comisia decide astfel, pe baza unei propuneri a RNAF, dobanda poate fi reinvestita în program. Aceleaşi proceduri se vor aplica tuturor fondurilor transferate cãtre o AI sau OPCP.
RNAF şi RAP vor asigura faptul ca toate contractele sunt pregãtite conform procedurilor SID PHARE.
În cazul schemelor de finanţare nerambursabila (grant) care sprijinã proiectele organizaţiilor neguvernamentale în cadrul proiectului "Societatea civilã" şi în cadrul subprogramului "Coeziune economicã şi socialã", contractele cu beneficiarii de granturi pot specifica, ca o excepţie de la procedurile normale PHARE, faptul ca plãţile vor fi fãcute pe baza unui avans de plata de 50%, o plata intermediara ulterioara de pana la 40% şi o plata finala a soldului rãmas al grantului, mai curând decât un avans normal de plata de 80% şi 20% plata finala, atunci când RNAF considera acest lucru necesar pentru a asigura un control adecvat pe parcursul implementarii schemelor de grant.
În ceea ce priveşte mãrimea granturilor pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) în cadrul subprogramului "Coeziune economicã şi socialã", conform conceptului dezvoltat în cadrul Programului PHARE 2000, şi pentru a pune în continuare accent pe noi întreprinderi şi microintreprinderi pot fi acordate în mod excepţional granturi mai mici de 50.000 euro.
Prima varianta a convenţiilor de înfrãţire institutionala (twinning) trebuie sa fie înaintatã delegaţiei Comisiei Europene în termen de 3 luni de la notificarea statelor membre ale UE de cãtre delegaţia Comisiei privind selectarea acestora ca partener de înfrãţire institutionala. Nerespectarea acestui termen limita poate avea drept rezultat recircularea fisei de proiect respective.
Sumele alocate proiectelor de înfrãţire institutionala vor acoperi costurile eligibile (asa cum sunt stabilite în instrucţiunile SID) pentru implementarea planului de lucru stabilit de comun acord de statul membru şi ţara candidata. Costurile eligibile pot include costurile antrenate în timpul pregãtirii convenţiei de înfrãţire institutionala de statul membru selectat, în perioada cuprinsã între semnarea memorandumului de finanţare şi notificarea finala a aprobãrii financiare a convenţiei.
Toate contractele vor fi mai mari de 2 milioane euro, cu excepţia proiectelor care implica construcţie institutionala, în cadrul cãrora contractele atât pentru servicii, cat şi pentru aprovizionari pot fi de valoare mai mica.
Contractele trebuie sa fie încheiate pana la data de 30 noiembrie 2003. Plãţile trebuie fãcute pana la data de 30 noiembrie 2004, cu excepţia urmãtoarelor proiecte de investiţii, pentru care perioada de efectuare a plãţilor va continua pana la data de 30 noiembrie 2005, pentru a se acorda timpul necesar pentru implementarea proiectelor complexe de lucrãri şi/sau achiziţii:
RO 0108.04 Îmbunãtãţirea eficientei energetice în sistemele de încãlzire de cartier
RO 0107.12 Îmbunãtãţirea siguranţei cãilor de transport maritim şi fluvial intern
RO 0107.15 Asistenta pentru implementarea politicilor de protecţie a mediului în România
RO 0108.03 Investiţii în coeziunea economicã şi socialã
Orice fonduri neutilizate la expirarea datei programului vor fi recuperate de Comisie.
Pentru acele contracte cu fonduri reţinute pentru o perioada de garanţie care se extinde dupã sfârşitul perioadei de efectuare a plãţilor pentru program, totalul general al fondurilor referitoare la acele contracte, asa cum este calculat de RAP şi stabilit de Comisie, se va plati AI înainte de închiderea oficialã a programului. AI îşi asuma intreaga responsabilitate pentru depozitarea fondurilor pana când plata finala este scadenta şi pentru asigurarea ca fondurile în cauza vor fi utilizate numai pentru a face plati legate de clauzele de reţinere. AI îşi asuma în continuare intreaga responsabilitate fata de contractori pentru îndeplinirea obligaţiilor legate de clauzele de reţinere. Dobanda acumulatã pentru fondurile depozitate va fi plãtitã Comisiei dupã plata finala cãtre contractori. Fondurile neplãtite contractorilor dupã ce s-au stabilit plãţile finale vor trebui rambursate Comisiei. O situaţie de ansamblu a utilizãrii fondurilor depozitate în conturile de garanţie - şi mai ales a plãţilor fãcute din acestea - şi a dobânzilor acumulate va fi înaintatã anual Comisiei de cãtre RNAF.
4. MONITORIZARE ŞI EVALUARE
Se va infiinta un comitet mixt de monitorizare (CMM). Acesta va include RNAF, CNA şi Comisia. CMM se va intalni cel puţin o data pe an pentru a trece în revista toate programele finanţate prin PHARE, în scopul de a evalua progresele acestora fata de îndeplinirea obiectivelor stabilite în memorandumul de finanţare şi în Parteneriatul pentru aderare. CMM poate recomanda o schimbare a prioritatilor şi/sau realocarea fondurilor PHARE.
CMM va fi asistat de subcomitete de monitorizare (SCM) care vor include CNA, RAP de la fiecare AI (şi de la OPCP, când este cazul) şi serviciile Comisiei. SCM va trece în revista în detaliu progresul fiecãrui program, inclusiv componentele şi contractele acestuia, pe baza unor rapoarte periodice de monitorizare şi evaluare realizate cu asistenta consultantului extern (conform prevederilor Manualului SID), şi va face recomandãri privind aspecte ale managementului şi proiectãrii, asigurând ca acestea sunt efectuate. SCM va raporta CMM, cãruia îi va inainta rapoarte complete detaliate cu privire la toate programele finanţate prin PHARE.
5. MÃSURI ANTIFRAUDA, AUDIT ŞI EVALUARE
Toate memorandumurile de finanţare, ca şi contractele rezultate fac obiectul supravegherii şi controlului financiar de cãtre Comisie (inclusiv Oficiul European Antifrauda) şi Curtea de Conturi a Uniunii Europene. Acest fapt include mãsuri, cum ar fi cea de verificare ex ante a licitarii şi contractãrii desfãşurate de delegaţia Comisiei Europene în ţara candidata respectiva, şi verificãri la fata locului.
În scopul de a asigura o protecţie eficienta a intereselor financiare ale Comunitãţii, Comisia poate face verificãri şi inspecţii pe teren conform procedurilor prevãzute în Reglementarea Consiliului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996 privind verificãrile la fata locului şi inspectiile desfãşurate de Comisie cu scopul de a proteja interesele financiare ale Comunitãţilor Europene impotriva fraudei şi altor neregularitãţi.
Se vor aplica procedurile prevãzute la art. 15 paragraful 3 din Reglementarea Comisiei nr. 2.222/2000 din 7 iunie 2000 privind comunicarea în cazul neregularitãţilor şi punerea în funcţiune a unui sistem pentru a administra informaţiile în acest domeniu. Conturile şi operaţiunile FN şi, când este cazul, ale OPCP şi ale tuturor AI relevante pot fi verificate de un auditor extern contractat de Comisie, oricând doreşte aceasta, fãrã a prejudicia responsabilitãţile Comisiei şi ale Curţii de Conturi a Uniunii Europene, astfel cum sunt menţionate în Condiţiile generale referitoare la memorandumul de finanţare anexat la acordul-cadru.
Serviciile Comisiei vor asigura faptul ca o evaluare ex post se va desfasura dupã terminarea programului.
6. TRANSPARENTA ŞI PUBLICITATE
RAP respectiv va fi responsabil pentru asigurarea faptului ca sunt luate mãsurile necesare pentru a se asigura publicitatea potrivita pentru toate activitãţile finanţate din program. Acest lucru se va face în strânsã colaborare cu delegaţia Comisiei. Detalii suplimentare se regãsesc în anexa "Informare şi publicitate".
7. CONDIŢII SPECIALE
Implementarea cu succes a Programului PHARE naţional 2001 impune ca Guvernul României sa facã un efort special pentru a identifica şi a remedia lipsurile şi slabiciunile din sistemele de management prin care va fi implementat programul. Pana la data de 31 martie 2002 CNA va pregati un plan de acţiune guvernamental, convenit cu Comisia Europeanã, specificand acţiunile necesare pentru a consolida agenţiile şi autoritãţile de implementare, în scopul de a asigura faptul ca acestea au o dotare adecvatã cu personal calificat angajat cu norma intreaga, la fel ca şi bugete de execuţie şi alte condiţii necesare pentru implementarea efectivã a programelor. În ceea ce priveşte capacitatea de management financiar, planul de acţiune va utiliza elemente relevante din "analiza lipsurilor", în prezent în desfãşurare, referitor la capacitatea institutionala a AI de a pune în aplicare descentralizarea extinsã pentru programele PHARE în România. În ceea ce priveşte capacitatea de management tehnic, planul de acţiune se va baza pe o evaluare a resurselor necesare în cadrul fiecãrei AI, ţinând-se seama de mãrimea şi complexitatea programelor pentru care ele sunt responsabile.
Planul de acţiune ar trebui sa acorde o atentie specialã acelor domenii de activitate în care este probabil ca sprijinul Programului PHARE va continua pe o baza multianuala.
În eventualitatea ca angajamentele asumate nu se respecta din motive care se afla sub controlul Guvernului României, Comisia poate reconsidera programul, oricând doreşte, în scopul de a-l anula în întregime sau în parte şi/sau de a realoca fondurile neutilizate pentru alte scopuri în concordanta cu obiectivele Programului PHARE.

ANEXA 3 (D)

INFORMARE ŞI PUBLICITATE
pentru programele PHARE, ISPA şi SAPARD ale Comunitãţilor Europene

1. Obiectiv şi sfera de acţiune
Mãsurile de informare şi publicitate privind asistenta din partea Comunitãţii Europene prin Programul PHARE sunt destinate creşterii gradului de constientizare a publicului şi transparenţei acţiunilor UE, precum şi creãrii unei imagini consistente privind mãsurile respective în toate ţãrile beneficiare. Informarea şi publicitatea privesc mãsurile care primesc o contribuţie de la Programul PHARE.
2. Principii generale
Fiecare responsabil cu autorizarea programului (RAP) care rãspunde de implementarea memorandumurilor de finanţare şi a altor forme de asistenta va rãspunde pentru publicitatea la fata locului. Aceasta acţiune se va desfasura în cooperare cu delegatiile Comisiei Europene, care vor fi informate asupra demersurilor fãcute în acest scop.
Autoritãţile naţionale şi regionale competente vor desfasura activitãţile necesare pentru a asigura aplicarea efectivã a acestor aranjamente şi pentru a colabora cu delegaţia Comisiei Europene din ţara respectiva.
Mãsurile de informare şi publicitate descrise mai jos se bazeazã pe prevederile reglementãrilor şi deciziilor ce se aplica fondurilor structurale. Acestea sunt:
- Reglementarea (CEE) 1.159/2000; Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 130/30 din 31 mai 2000;
- Decizia Comisiei din 31 mai 1994; Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 152/39 din 18 iunie 1994.
Prevederi specifice privind ISPA sunt incluse în:
- Decizia Comisiei din 22 iunie 2001; Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 182/58.
Mãsurile de informare şi publicitate trebuie sa fie conforme cu prevederile reglementãrilor şi deciziilor menţionate mai sus. Un manual de conformitate poate fi pus la dispoziţie autoritãţilor naţionale, regionale şi locale de cãtre delegaţia Comisiei Europene din ţara respectiva.
3. Informarea şi publicitatea privind programele PHARE
Informarea şi publicitatea vor face subiectul unui set de mãsuri coerente, definite de autoritãţile naţionale, regionale şi locale competente, în colaborare cu delegatiile Comisiei Europene, pentru durata memorandumului de finanţare, şi vor privi atât programele, cat şi alte forme de asistenta.
Costul informãrii şi publicitãţii referitoare la proiectele individuale va fi suportat din bugetul alocat proiectelor respective.
Când programele PHARE sunt implementate, se vor aplica mãsurile menţionate mai jos la lit. a) şi b):
a) Autoritãţile competente din ţãrile beneficiare trebuie sa publice conţinutul programelor şi al altor tipuri de asistenta în forma cea mai potrivita. Ele trebuie sa asigure faptul ca asemenea documente sunt distribuite în mod corespunzãtor şi trebuie sa le punã la dispoziţie pãrţilor interesate. Ele trebuie sa asigure prezentarea consecventa pe tot teritoriul tarii beneficiare a materialelor de informare şi publicitate produse.
b) Mãsurile de informare şi publicitate la fata locului trebuie sa cuprindã urmãtoarele:
(i) în cazul investiţiilor de infrastructura cu un cost ce depãşeşte 1 milion euro:
- panouri ridicate pe locurile respective, care sa fie instalate în concordanta cu prevederile reglementãrilor şi deciziilor menţionate în paragraful 2 de mai sus şi cu specificaţiile tehnice din manualul pus la dispoziţie de delegaţia Comisiei Europene din ţara respectiva;
- placute permanente pentru lucrãrile de infrastructura accesibile publicului larg, care sa fie instalate conform prevederilor reglementãrilor şi deciziilor menţionate în paragraful 2 de mai sus şi specificatiilor tehnice din manualul pus la dispoziţie de delegaţia Comisiei Europene din ţara respectiva;
(ii) în cazul investiţiilor de producţie, mãsuri pentru dezvoltarea potenţialului local şi orice alte mãsuri beneficiind de finanţare PHARE, ISPA sau SAPARD:
- mãsuri care sa constientizeze beneficiarii potenţiali şi publicul larg cu privire la asistenta PHARE, ISPA sau SAPARD, în concordanta cu reglementãrile menţionate în paragraful 3 b) (i) de mai sus;
- mãsuri adresate solicitanţilor de ajutoare de stat, parţial finanţate de PHARE, IPSA sau SAPARD, sub forma unei indicaţii în formularele care trebuie sa fie completate de aceşti solicitanti, care sa indice faptul ca o parte a ajutorului vine din partea UE şi, în mod special, de la programele PHARE, ISPA sau SAPARD, în concordanta cu reglementãrile de mai sus.
4. Transparenta asistenţei UE în cercurile de afaceri, printre potentialii beneficiari şi pentru publicul larg
4.1. Cercurile de afaceri
Cercurile de afaceri trebuie implicate cat mai mult posibil în asistenta care le priveşte în modul cel mai direct.
Autoritãţile responsabile cu implementarea asistenţei vor asigura existenta canalelor potrivite pentru diseminarea informaţiilor cãtre potentialii beneficiari, în special cãtre întreprinderile mici şi mijlocii. Acestea trebuie sa cuprindã şi o indicaţie privind procedurile administrative care trebuie urmate.
4.2. Alţi beneficiari potenţiali
Autoritãţile responsabile cu implementarea asistenţei vor asigura existenta canalelor potrivite pentru diseminarea informaţiilor cãtre toate persoanele care beneficiazã sau care ar putea beneficia de mãsuri privind instruirea, ocuparea forţei de munca sau dezvoltarea resurselor umane. În acest sens se va asigura cooperarea dintre organisme de pregãtire profesionalã implicate în ocuparea forţei de munca, afaceri şi grupuri de afaceri, centre de instruire şi organizaţii neguvernamentale.
Formulare
Formularele emise de autoritãţile naţionale, regionale sau locale privind anunţarea, solicitarea şi acordarea de fonduri nerambursabile de asistenta destinate beneficiarilor finali sau oricãrei alte entitãţi eligibile pentru asemenea asistenta vor trebui sa indice faptul ca UE şi în mod special programele PHARE, ISPA sau SAPARD furnizeazã surse financiare. Notificarea de asistenta transmisã beneficiarilor va mentiona volumul sau procentul de asistenta finanţat de programul în cauza. Dacã asemenea documente poarta stema nationala sau regionala, ele vor purta, de asemenea, şi sigla UE de aceeaşi mãrime.
4.3. Publicul general
Mass-media
Autoritãţile competente vor informa mass-media, în maniera cea mai potrivita, despre acţiunile cofinantate de UE şi în special de PHARE, ISPA sau SAPARD. Asemenea participare va fi reflectatã în mod corect în aceasta informare.
În acest scop lansarea operaţiunilor (dupã ce au fost adoptate de Comisie) şi fazele importante ale implementarii lor vor face subiectul unor mãsuri de informare, cu precãdere în mass-media regionala (presa, radio şi televiziune). Trebuie asigurata o colaborare corespunzãtoare cu delegaţia Comisiei Europene din ţara beneficiara.
Principiile menţionate în cele doua paragrafe precedente se vor aplica anunţurilor, cum ar fi comunicate de presa sau comunicate de publicitate.
Acţiuni informative
Organizarea de acţiuni informative, cum ar fi: conferinţe, seminarii, târguri şi expoziţii în legatura cu implementarea operaţiunilor parţial finanţate de programele PHARE, ISPA sau SAPARD, va urmãri sa facã explicita participarea UE. Poate fi folositã ocazia pentru a se expune steagurile europene în camerele unde au loc intalniri şi se va pune sigla UE pe documente, în funcţie de situaţie. Delegaţia Comisiei Europene din ţara beneficiara va ajuta, dupã necesitaţi, la pregãtirea şi realizarea acestor evenimente.
Materiale informative
Publicaţiile (cum ar fi broşuri şi pliante) despre programe şi mãsuri similare, finanţate sau cofinantate de PHARE, ISPA sau SAPARD, trebuie sa conţinã pe pagina de titlu o indicaţie clara privind participarea UE, precum şi sigla UE, în cazul în care este folositã stema nationala sau regionala.
În cazul în care asemenea publicaţii includ o prefata, aceasta trebuie semnatã atât de persoana responsabilã în ţara beneficiara, cat şi de delegatul Comisiei, în numele acesteia, pentru a asigura ca participarea UE este clara.
Aceste publicaţii se vor referi la organismele naţionale şi regionale responsabile cu informarea pãrţilor interesate.
Principiile menţionate mai sus se vor aplica, de asemenea, şi materialelor audiovizuale.
5. Aranjamente speciale privind panouri, placute permanente şi postere
Pentru a asigura transparenta mãsurilor finanţate parţial de programele PHARE, ISPA sau SAPARD, ţãrile beneficiare vor asigura faptul ca urmãtoarele mãsuri de informare şi publicitate se supun cerinţelor de mai jos:
Panouri
Panourile care furnizeazã informaţii privind participarea UE la finanţarea investiţiei trebuie ridicate la locul tuturor proiectelor în care participarea UE atinge valoarea de 1 milion euro sau mai mult. Chiar în cazul în care autoritãţile naţionale sau regionale competente nu ridica un panou care sa anunţe propria lor implicare în finanţare, asistenta UE trebuie menţionatã pe un panou special. Panourile trebuie sa fie de o mãrime corespunzãtoare anvergurii operaţiunii (ţinând seama de mãrimea cofinanţãrii din partea UE) şi trebuie sa fie pregãtite conform instrucţiunilor prevãzute în manualul tehnic ce se poate obţine de la delegatiile Comisiei Europene, la care se face referire mai sus.
Panourile vor fi mutate nu mai devreme de 6 luni dupã terminarea lucrãrilor şi înlocuite, în cazurile în care este posibil, de o placuta permanenta, în conformitate cu specificaţiile descrise în manualul tehnic la care se face referire mai sus.
Placute permanente
Placute permanente ar trebui amplasate în zonele accesibile publicului larg (centre de conferinţe, aeroporturi, staţii etc.). În plus fata de sigla UE asemenea placute trebuie sa specifice partea finanţatã de UE alãturi de o menţiune privind programul în cauza (PHARE, ISPA sau SAPARD).
În cazul în care o autoritate nationala, regionala sau localã ori un alt beneficiar decide sa ridice un panou, sa plaseze o placuta permanenta, sa afiseze un poster sau sa ia orice alta mãsura pentru a da informaţii despre proiecte cu un cost mai mic de 1 milion euro, participarea UE trebuie, de asemenea, sa fie indicatã.
6. Prevederi finale
Autoritãţile naţionale, regionale sau locale implicate pot lua, în orice situaţie, mãsuri suplimentare, dacã le considera necesare. Ele vor consulta delegaţia Comisiei Europene şi o vor informa despre initiativele pe care le au în vedere, astfel încât delegaţia sa poatã participa în mod corespunzãtor la realizarea acestora.
Pentru a înlesni implementarea acestor prevederi Comisia, prin intermediul delegatiilor sale din ţãrile respective, va asigura asistenta tehnica sub forma îndrumãrii asupra cerinţelor de design, în cazul în care este necesar. Se va realiza un manual, scris în limba tarii respective, care va conţine indicaţii detaliate în forma electronica şi acesta va fi disponibil la cerere.



ANEXA 1
────────
la ordonanta
────────────

TABEL
Bugetul total şi defalcat pe componente, prevãzut în fişele de proiect

- milioane euro -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Subprogram/ Inves- Construc- Total Cofinan- IFI*) Total
Proiect titii tie în- general tare
stitutio- (PHARE) natio-
nala nala
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3=1+2 4 5 6=3+4+5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
RO 0104 Criterii politice 4,00 23,00 27,00 1,33 28,33
RO 0104.01 Continuarea
asistenţei pentru 10,00 10,00 10,00
programul "Copiii
mai întâi"
RO 0104.02 Acces la educaţie 4,00 3,00 7,00 1,33 8,33
pentru grupurile
dezavantajate,
cu accent asupra
populaţiei rome
RO 0104.03 Societatea civilã 10,00 10,00 10,00
RO 0105 Criterii economice 5,60 5,60 5,60
RO 0105.01 Asistenta pentru 5,60 5,60 5,60
dezvoltarea unui
management
imbunatatit al
serviciilor
municipale
RO 0106 Consolidarea
capacitãţii 0,70 17,30 18,00 0,50 18,50
administrative
RO 0106.01 Întãrirea
capacitãţii 1,25 1,25 1,25
instituţionale a
Ministerului
Administraţiei
Publice
RO 0106.02 Dezvoltarea unui 0,70 1,05 1,75 0,50 2,25
institut naţional
operational al
administraţiei
publice, capabil
sa formeze
funcţionari publici
competenţi
RO 0106.03 Crearea unui corp 4,00 4,00 4,00
de manageri
profesionisti în
administraţia publica
RO 0106.04 Elaborarea şi 1,00 1,00 1,00
implementarea
mecanismelor
pentru deplina
aplicare a Legii
nr. 188/1999
privind Statutul
funcţionarilor
publici
RO 0106.05 Întãrirea capacitãţii 1,00 1,00 1,00
instituţiei Avocatul
Poporului
RO 0106.06 Facilitatea de 7,00 7,00 7,00
pregãtire a
proiectelor,
pregãtire în
managementul
ciclului de
proiect şi
facilitatea
pentru înfrãţire
institutionala
pe termen scurt
şi mediu
("twinning light")
RO 0106.07 Întãrirea
capacitãţii 2,00 2,00 2,00
instituţiilor
romane de a aplica
mãsurile prevãzute
în Planul naţional
pentru agricultura
şi dezvoltare ruralã
RO 0107 Îndeplinirea
obligaţiilor 35,22 32,38 67,60 16,23 83,83
din acquis
Piata interna
RO 0107.01 Întãrirea
autoritãţii 0,20 2,60 2,80 1,00 3,80
naţionale de
reglementare
pentru tehnologia
informaţiilor
şi comunicaţii
RO 0107.02 Adoptarea şi 1,00 0,50 1,50 0,38 1,88
implementarea
acquisului
în domeniul
audiovizualului
RO 0107.03 Continuarea
intaririi 2,35 2,15 4,50 3,00 7,50
capacitãţii
instituţionale a
administraţiei
vamale romane
(Direcţia Generalã
a Vamilor)
RO 0107.04 Alinierea
statisticilor 0,40 1,80 2,20 0,20 2,40
din România la
sistemul statistic
european
RO 0107.05 Banca Nationala 1,85 2,15 4,00 0,90 4,90
a României -
construcţie
institutionala
RO 0107.06 Întãrirea
autoritãţilor 2,00 2,00 0,34 2,34
de implementare
a drepturilor
de proprietate
intelectualã şi
industriala
Agricultura
şi pescuit
RO 0107.07 Întãrirea
capacitãţii 4,40 2,60 7,00 1,50 8,50
administraţiei
fitosanitare de
adoptare şi
implementare a
acquisului
comunitar
RO 0107.08 Dezvoltarea şi 2,47 0,53 3,00 1,00 4,00
aplicarea unui
sistem naţional
de identificare
şi înregistrare
a bovinelor
RO 0107.09 Întãrirea
instituţiilor 0,20 1,30 1,50 0,05 1,55
romane din
sectorul
pescuitului
şi identificarea
oportunitatilor
de dezvoltare
Energie
RO 0107.10 Întãrirea
instituţiilor- 2,80 2,80 2,80
cheie în sectorul
energetic
Transport
RO 0107.11 Îmbunãtãţirea 0,15 3,35 3,50 0,05 3,55
siguranţei
rutiere şi
construcţie
institutionala
în domeniul
transporturilor
RO 0107.12 Îmbunãtãţirea 10,70 2,00 12,70 3,67 16,37
siguranţei cãilor
de transport
maritim şi
fluvial intern
RO 0107.13 Îmbunãtãţirea 4,50 4,50 1,60 6,10
siguranţei
feroviare prin
modernizarea
centrului feroviar
roman de testare
Sãnãtate
RO 0107.14 Consolidarea 2,60 1,40 4,00 0,87 4,87
sistemului roman
pentru supraveghere
epidemiologica
şi controlul
bolilor
transmisibile
Protecţia mediului
RO 0107.15 Asistenta pentru 2,10 5,40 7,50 0,71 8,21
implementarea
politicilor de
protecţie a
mediului în România
Justiţie şi
afaceri interne
RO 0107.16 Consolidarea 0,40 0,70 1,10 0,31 1,41
managementului
frontierei
RO 0107.17 Consolidarea 1,90 1,10 3,00 0,65 3,65
managementului
fenomenului
migratiei
în România
RO 0108 Coeziune
economicã 81,00 28,25 109,25 27,32 10,00 146,57
şi socialã
RO 0108.01 Construcţie 14,25 14,25 14,25
institutionala
pentru coeziunea
economicã şi socialã
RO 0108.02 Construcţie 5,00 5,00 5,00
institutionala
pentru servicii
sociale
RO 0108.03 Investiţii 76,00 9,00 85,00 27,32 112,32
în coeziunea
economicã
şi socialã
RO 0108.04 Îmbunãtãţirea 5,00 5,00 10,00 15,00
eficientei
energetice în
sistemele de
încãlzire
de cartier
RO 0109 Programe
comunitare, 21,44 21,44 21,44
agenţii
europene şi
sprijin
pentru
participanţii
la programul
"Socrates II"
RO 0109.01 Participarea la 18,44 18,44 18,44
programele
comunitare şi
agenţiile europene
RO 0109.02 Sprijin PHARE 3,00 3,00 3,00
pentru participanţii
la schemele
de mobilitate
Erasmus din
programul
comunitar
"Socrates II"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 120,92 127,97 248,89 45,38 10,00 304,27
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





──────────
*) IFI - Instituţii financiare internaţionale


─────────────────



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016