Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 5 din 26 ianuarie 2011  pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 5 din 26 ianuarie 2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 80 din 31 ianuarie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

    ART. I
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 6, dupã punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu urmãtorul cuprins:
    "6^1. anvelope de iarnã - anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, dupã caz."
    2. La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei, fãrã ca acesta sã fie dotat cu anvelope de iarnã, iar în cazul autovehiculului de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, fãrã ca acestea sã fie echipate cu anvelope de iarnã pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fãrã a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;".
    3. La articolul 112 alineatul (1), dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
    "h^1) autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei, cu anvelope de iarnã, iar autovehiculul de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnã pe roţile axei/axelor de tracţiune sau nu au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;".
    4. La articolul 112, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), c), e), g), h^1), k), o), p), r) şi s), la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier elibereazã conducãtorului de vehicul o dovadã înlocuitoare fãrã drept de circulaţie, iar în cazurile prevãzute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) şi x), o dovadã înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile."
    ART. II
    <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 102/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 56, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 56. - (1) Inspecţia, controlul şi supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi a prevederilor normelor şi reglementãrilor prevãzute de aceasta se efectueazã în trafic şi la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de transport rutier de cãtre inspectorii de trafic şi/sau personalul autoritãţii competente împuternicit în acest scop."
    2. La articolul 56^1, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(6) La controlul efectuat în trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii de trafic şi/sau personalul autoritãţii competente împuternicit în acest scop vor verifica şi starea tehnicã a vehiculelor rutiere utilizate la operaţiunile de transport rutier, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare."
    3. Articolul 57 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 57
    (1) La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de transport rutier, inspectorii de trafic şi/sau personalul autoritãţii competente împuternicit în acest scop au dreptul sã pãtrundã în timpul programului de lucru atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.
    (2) La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de transport rutier, aceştia au obligaţia prezentãrii tuturor documentelor solicitate de personalul autoritãţii competente împuternicit în acest scop."
    4. La articolul 58, dupã litera am) se introduc douã noi litere, literele an) şi ao), cu urmãtorul cuprins:
    "an) efectuarea transportului de mãrfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei fãrã ca autovehiculele sã fie dotate cu anvelope de iarnã pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fãrã a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate;
    ao) circulaţia autovehiculelor cu lanţuri montate pe roţi, pe porţiunile de drum care nu sunt acoperite cu zãpadã, gheaţã sau polei."
    5. La articolul 59 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevãzute la art. 58 lit. ak), al), an) şi ao);".
    6. Articolul 62^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 62^1. - (1) În cazul utilizãrii la transport a unui vehicul rutier care prezintã defecţiuni tehnice majore şi/sau periculoase, se suspendã dreptul de utilizare a vehiculului prin reţinerea plãcuţelor cu numãrul de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi prin anularea inspecţiei tehnice periodice, aplicându-se şi sancţiunea contravenţionalã corespunzãtoare de cãtre personalul competent potrivit legii.
    (2) Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin reţinerea plãcuţelor cu numãrul de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi prin anularea inspecţiei tehnice periodice înceteazã, iar plãcuţele cu numãrul de înmatriculare şi certificatul de înmatriculare prevãzute la alin. (1) se restituie, la cerere, dupã prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspecţii tehnice în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare în conformitate cu legislaţia în vigoare."
    7. Dupã articolul 62^1 se introduce un nou articol, articolul 62^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 62^2. - (1) În cazul în care sãvârşirea faptei prevãzute la art. 58 lit. an) are drept consecinţã blocarea unui sector de drum, odatã cu aplicarea sancţiunii contravenţionale personalul prevãzut la art. 60 lit. a) va face menţiune în procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi despre obligaţia operatorului de transport/întreprinderii de a achita costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.
    (2) În cazul prevãzut la alin. (1), administratorul drumului întocmeşte devizul cuprinzând costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat şi notificã operatorului de transport/întreprinderii, în termen de 7 zile de la data sãvârşirii contravenţiei, obligaţia de a le achita în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii.
    (3) Operatorul de transport sau întreprinderea, dupã caz, poate contesta notificarea conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    ART. III
    <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 45, alineatele (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (4), administratorul drumului întocmeşte un deviz cu contravaloarea daunelor produse şi depune, în termen de 5 zile de la data producerii accidentului rutier, în condiţiile <>Legii nr. 136/1995 privind asigurãrile şi reasigurãrile în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, o cerere de despãgubire la asigurãtorul cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, rãspunzãtor de producerea accidentului rutier, a încheiat contractul de asigurare obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.
    (6) În situaţia în care limitele de despãgubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acoperã în totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notificã conducãtorului auto vinovat de producerea accidentului şi, dupã caz, operatorului de transport sau întreprinderii obligaţia de a achita, în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii, partea din prejudiciu pentru care asigurãtorul nu a acordat despãgubiri."
    2. La articolul 45, dupã alineatul (6) se introduc douã noi alineate, alineatele (7) şi (8), cu urmãtorul cuprins:
    "(7) În situaţia în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, rãspunzãtor de producerea accidentului rutier, nu avea încheiat un contract de asigurare obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum şi în situaţia în care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectãrii obligaţiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarnã, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului întocmeşte devizul cu contravaloarea daunelor şi notificã conducãtorului auto vinovat de producerea accidentului şi, dupã caz, operatorului de transport sau întreprinderii, în termen de 7 zile de la data sãvârşirii contravenţiei, obligaţia de a achita, în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii, costurile aferente reparãrii sau înlocuirii elementelor de drum degradate/distruse.
    (8) Conducãtorul auto şi, dupã caz, operatorul de transport sau întreprinderea pot contesta notificarea prevãzutã la alin. (6) şi (7), conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    3. La articolul 61, dupã alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Pe lângã amenzile contravenţionale aplicate persoanelor fizice şi juridice de cãtre personalul cu atribuţii de inspecţie şi control împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice cu depãşirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau dimensiunilor maxime admise prevãzute în anexele nr. 2 şi 3, contravenientul are obligaţia de a achita, în contul Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., cu titlu de tarif de despãgubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5.
    (4) Agentul constatator va face menţiune în procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi despre contravaloarea despãgubirii şi modul de achitare a acesteia.
    (5) Sumele încasate cu titlu de tarif de despãgubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrãrilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop."
    4. Articolul 66 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 66. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã."
    5. Dupã anexa nr. 4 se introduce o nouã anexã, anexa nr. 5, având cuprinsul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã.
    ART. IV
    Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I şi ale art. II pct. 4 şi 5, care vor intra în vigoare la data de 1 noiembrie 2011.


                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 26 ianuarie 2011.
    Nr. 5.

    ANEXÃ
    (Anexa nr. 5 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997)

                                   CUANTUMUL
                   tarifului de despãgubire aplicabil pentru
               încãlcarea prevederilor referitoare la circulaţia
             pe drumurile publice cu depãşirea masei totale maxime
                  admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau
                dimensiunilor maxime admise prevãzute în anexele
                            nr. 2 şi 3 la ordonanţã




 ┌───┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────────┬──────────────────────────────┐
 │Nr.│ Intervalele de aplicare a tarifului de despãgubire │Unitatea│Tariful de despãgubire unitar,│
 │crt│ │ de │ cu TVA (euro) │
 │ │ │ calcul │ │
 ├───┼───────────────────────────────┬───────────┬─────┬─┬──────┼────────┼──────────────────────────────┤
 │ 1.│Depãşirea masei totale maxime │Masã totalã│16,01│'f7│ 20,00│tarif x │ 0,25 │
 │ │admise, indiferent de tipul │realã de ├─────┼─┼──────┤distanţã├──────────────────────────────┤
 │ │suspensiilor, numãrul de axe │(tone) │20,01│'f7│ 25,00│ │ 0,31 │
 │ │sau de roţi │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │25,01│'f7│ 30,00│ │ 0,38 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │30,01│'f7│ 35,00│ │ 0,44 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │35,01│'f7│ 40,00│ │ 0,50 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │40,01│'f7│ 45,00│ │ 0,56 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │45,01│'f7│ 50,00│ │ 0,62 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │50,01│'f7│ 55,00│ │ 1,37 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │55,01│'f7│ 60,00│ │ 1,49 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │60,01│'f7│ 65,00│ │ 1,62 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │65,01│'f7│ 70,00│ │ 1,74 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │70,01│'f7│ 75,00│ │ 1,86 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │75,01│'f7│ 80,00│ │ 1,99 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │80,01│'f7│ 85,00│ │ 2,11 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │85,01│'f7│ 90,00│ │ 2,24 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │90,01│'f7│ 95,00│ │ 2,36 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │95,01│'f7│100,00│ │ 2,48 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ peste 100,00 │ │2,48 euro + 0,13 euro pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare 0,01'f75,00 tone peste │
 │ │ │ │ │ │100,00 tone │
 ├───┼───────────────────────────────┼───────────┼──────────────┼────────┼───────────────┬──────────────┤
 │ 2.│Depãşirea masei maxime admise │ │ │ │Suspensii │Alte suspensii│
 │ │pe axe, indiferent de numãrul │ │ │ │pneumatice sau │decât cele │
 │ │de axe sau de roţi │ │ │ │echivalente │pneumatice sau│
 │ │ │ │ │ │ │echivalente │
 ├───┼───────────────────────────────┼───────────┼─────┬─┬──────┼────────┼───────────────┼──────────────┤
 │ │ │Axã simplã,│ 0,01│'f7│ 0,50│tarif x │ 0,08 │ 0,11 │
 │ │ │cu (tone) ├─────┼─┼──────┤distanţã├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 0,51│'f7│ 1,00│ │ 0,22 │ 0,30 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 1,01│'f7│ 1,50│ │ 0,33 │ 0,44 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 1,51│'f7│ 2,00│ │ 0,97 │ 1,22 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 2,50│ │ 1,48 │ 1,85 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 2,51│'f7│ 3,00│ │ 2,16 │ 2,71 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 3,50│ │ 2,87 │ 3,59 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ peste 3,50 │ │2,87 euro + │Tarifele │
 │ │ │ │ │ │1,24 euro │prevãzute │
 │ │ │ │ │ │pentru fiecare │pentru │
 │ │ │ │ │ │0,01 'f7 0,50 │suspensii │
 │ │ │ │ │ │tone peste │pneumatice │
 │ │ │ │ │ │3,50 tone │x 1,50 │
 │ │ ├───────────┼─────┬─┬──────┼────────┼───────────────┼──────────────┤
 │ │ │Axã dublã, │ 0,01│'f7│ 0,50│tarif x │ 0,24 │ 0,31 │
 │ │ │cu (tone) ├─────┼─┼──────┤distanţã├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 0,51│'f7│ 1,00│ │ 0,34 │ 0,44 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 1,01│'f7│ 2,00│ │ 0,68 │ 0,86 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 3,00│ │ 1,02 │ 1,28 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 4,00│ │ 1,36 │ 1,70 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 4,01│'f7│ 5,00│ │ 1,79 │ 2,24 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 5,01│'f7│ 6,00│ │ 2,19 │ 2,75 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ peste 6,00 │ │ 2,19 euro + │Tarifele │
 │ │ │ │ │ │1,86 euro │prevãzute │
 │ │ │ │ │ │pentru fiecare │pentru │
 │ │ │ │ │ │0,01 'f7 1,00 │suspensii │
 │ │ │ │ │ │tone peste │pneumatice │
 │ │ │ │ │ │6,00 tone │x 1,30 │
 │ │ ├───────────┼─────┬─┬──────┼────────┼───────────────┼──────────────┤
 │ │ │Axã triplã,│ 0,01│'f7│ 0,50│tarif x │ 0,36 │ 0,46 │
 │ │ │cu (tone) ├─────┼─┼──────┤distanţã├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 0,51│'f7│ 1,00│ │ 0,44 │ 0,56 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 1,01│'f7│ 2,00│ │ 0,66 │ 0,84 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 3,00│ │ 1,09 │ 1,37 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 4,00│ │ 1,52 │ 1,90 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 4,01│'f7│ 5,00│ │ 1,93 │ 2,42 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 5,01│'f7│ 6,00│ │ 2,42 │ 3,04 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ 6,01│'f7│ 7,00│ │ 2,92 │ 3,65 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├───────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ peste 7,00 │ │2,92 euro + │Tarifele │
 │ │ │ │ │ │1,24 euro │prevãzute │
 │ │ │ │ │ │pentru fiecare│pentru │
 │ │ │ │ │ │0,01 'f7 1,00 │suspensii │
 │ │ │ │ │ │tone │pneumatice │
 │ │ │ │ │ │peste 7,00 tone│x 1,50 │
 ├───┼───────────────────────────────┼───────────┼─────┬─┬──────┼────────┼───────────────┴──────────────┤
 │ 3.│Depãşirea dimensiunilor │lungime, cu│ 0,01│'f7│ 2,00│tarif x │ 0,04 │
 │ │maxime admise │(metri) ├─────┼─┼──────┤distanţã├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 3,00│ │ 0,10 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 4,00│ │ 0,17 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 4,01│'f7│ 5,00│ │ 0,23 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 5,01│'f7│ 6,00│ │ 0,29 │
 │ │ │ ├─────┴─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │peste │ │ │0,29 euro + 0,06 euro pentru │
 │ │ │ │6,00 │ │ │fiecare 0,01'f71,00 metri peste │
 │ │ │ │ │ │ │6,00 metri │
 │ │ ├───────────┼─────┬─┼──────┼────────┼──────────────────────────────┤
 │ │ │lãţime, cu │ 0,01│'f7│ 0,50│tarif x │ 0,13 │
 │ │ │(metri) ├─────┼─┼──────┤distanţã├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 0,51│'f7│ 1,00│ │ 0,25 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 1,01│'f7│ 1,50│ │ 0,38 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 1,51│'f7│ 2,00│ │ 0,50 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 2,50│ │ 1,12 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 2,51│'f7│ 3,00│ │ 1,71 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 3,50│ │ 2,31 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 3,51│'f7│ 4,00│ │ 2,89 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ peste 4,00 │ │2,89 euro + 0,62 euro pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare 0,01'f70,50 metri peste │
 │ │ │ │ │ │4,00 metri │
 │ │ ├───────────┼─────┬─┬──────┼────────┼──────────────────────────────┤
 │ │ │înãlţime, │ 0,01│'f7│ 0,25│tarif x │ 0,07 │
 │ │ │cu (metri) ├─────┼─┼──────┤distanţã├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 0,26│'f7│ 0,50│ │ 0,13 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 0,51│'f7│ 1,00│ │ 0,25 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 1,01│'f7│ 1,50│ │ 0,38 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 1,51│'f7│ 2,00│ │ 0,50 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 2,01│'f7│ 2,50│ │ 1,10 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 2,51│'f7│ 3,00│ │ 1,69 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 3,01│'f7│ 3,50│ │ 2,29 │
 │ │ │ ├─────┼─┼──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ 3,51│'f7│ 4,00│ │ 2,89 │
 │ │ │ ├─────┴─┴──────┤ ├──────────────────────────────┤
 │ │ │ │ peste 4,00 │ │2,89 euro + 0,62 euro pentru │
 │ │ │ │ │ │fiecare 0,01'f70,50 metri peste │
 │ │ │ │ │ │4,00 metri │
 ├───┼───────────────────────────────┼───────────┼──────────────┼────────┼──────────────────────────────┤
 │ 4.│Recântãrire sau remãsurare │ │ │tarif/ │ 50,00 │
 │ │ │ │ │operaţie│ │
 │ │ │ │ │ │ │
 └───┴───────────────────────────────┴───────────┴──────────────┴────────┴──────────────────────────────┘


    Contravaloarea tarifelor de despãgubire în lei se va calcula la cursul de schimb lei/euro publicat de Banca Naţionalã a României la data întocmirii procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
    Modul de aplicare a tarifelor de despãgubire prevãzute în prezenta anexã:
    a) se aplicã pentru vehiculele înmatriculate în România sau în alte state, pe traseul origine - punct control;
    b) prin vehicul se înţelege orice autovehicul rutier având cel puţin douã axe sau un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul şi semiremorcã/remorcã tractatã de acesta, cu sau fãrã încãrcãturã;
    c) masele şi dimensiunile maxime admise sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la ordonanţã;
    d) tarifarea pentru depãşirea masei se efectueazã prin compararea rezultatului obţinut pentru tarifarea masei totale cu rezultatul obţinut pentru tarifarea maselor pe axe ale vehiculului, luându-se în considerare valoarea cea mai mare rezultatã;
    e) tarifarea pentru depãşirea masei totale se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor masei reale a vehiculului;
    f) în situaţia în care cel puţin douã vehicule sunt cuplate lateral pentru efectuarea unui transport, clasificarea axelor, din punctul de vedere al distanţei dintre axe, se efectueazã pentru fiecare vehicul, indiferent de numãrul de axe sau de roţi ale fiecãrui vehicul;
    g) tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã masa maximã admisã pe axe, în funcţie de categoria drumului pe care se circulã;
    h) pentru axe multiple constituite din cel puţin douã axe consecutive ale aceluiaşi vehicul, tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axe se calculeazã pentru fiecare categorie de axe (simplã, dublã, triplã), în funcţie de distanţa dintre axe;
    i) tarifarea pentru depãşirea masei maxime admise pe axa dublã şi triplã se efectueazã pentru ansamblul de axe, fãrã a se compara şi a se lua în considerare axele componente ale configuraţiei de axe;
    j) în cazul vehiculelor prevãzute în anexa nr. 3 la ordonanţã, combinaţiile de axe (simplã, dublã, triplã) se stabilesc de la partea din faţã a vehiculului spre spatele acestuia;
    k) în cazul depãşirii masei maxime admise pe mai multe axe sau configuraţii de axe distincte ale aceluiaşi vehicul, tarifarea se cumuleazã;
    l) nu se aplicã tarife de despãgubire dacã depãşirea masei maxime admise pe axe şi a masei totale maxime admise sau a maselor pe axe şi a masei totale înscrise în autorizaţia specialã de transport, rezultatã în urma cântãririi, este de pânã la:
    i) 4% inclusiv, pentru masa pe axa simplã;
    ii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa dublã;
    iii) 4% inclusiv, pentru masa pe axa triplã;
    iv) 5% inclusiv, pentru masa totalã;
    m) tarifarea pentru depãşirea masei totale sau pe axe nu se aplicã pentru vehiculele de transport de persoane (autoturisme, microbuze, autocare, autobuze);
    n) tarifarea pentru depãşirea dimensiunilor maxime admise se calculeazã prin aplicarea tarifului unitar corespunzãtor valorii cu care este depãşitã dimensiunea maximã admisã;
    o) în situaţia în care sunt depãşite cel puţin douã dintre dimensiunile maxime admise, se cumuleazã tarifarea pentru dimensiunile care sunt depãşite.

                                     -----




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016