Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA nr. 49 din 23 august 2001 privind acceptarea unor amendamente la Conventia internationala pentru securitatea containerelor, incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta.
ART. 1 Se accepta amendamentele la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, pe care România a ratificat-o prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 92/1975 , adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin anexa nr. 34 la Raportul Comitetului Securitãţii Maritime la a 44-a sa sesiune - MSC XLIV/21 la Londra la 2 aprilie 1981, prevãzute în anexa nr. 1. ART. 2 Se accepta amendamentele la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Comitetului Securitãţii Maritime - MSC.3(48) la Londra la 13 iunie 1983, prevãzute în anexa nr. 2. ART. 3 Se accepta amendamentele la Convenţia internationala pentru securitatea containelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Comitetului Securitãţii Maritime - MSC.20(59) la Londra la 17 mai 1991, prevãzute în anexa nr. 3. ART. 4 Se accepta amendamentele la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii - A.737(18) la Londra la 4 noiembrie 1993, prevãzute în anexa nr. 4. ART. 5 (1) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este autoritatea de stat responsabilã cu aplicarea prevederilor Convenţiei internaţionale pentru securitatea containerelor. (2) În aceasta calitate Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei este împuternicit sa accepte amendamentele ulterioare la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, stabilite de organismul internaţional competent. (3) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei aduce la îndeplinire prevederile prezentei ordonanţe direct sau prin delegare de competenta. ART. 6 Aplicarea amendamentelor ulterioare la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor se aproba prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei. ART. 7 Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta ordonanta.
Ministrul industriei şi resurselor, Dan Ioan Popescu
ANEXA 1
AMENDAMENTE la anexa I a Convenţiei internaţionale pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin anexa nr. 34 la Raportul Comitetului Securitãţii Maritime la a 44-a sa sesiune - MSC XLIV/21 la Londra la 2 aprilie 1981*)
*) Traducere.
CAPITOLUL 1 REGULA 2 1. Se amendeaza titlul regulii 2 care se va citi "întreţinerea şi examinarea". 2. La paragraful 3 se elimina cuvântul "întreţinere" şi se insereaza cuvântul "examinare". 3. La sfârşitul paragrafului 4 se adauga urmãtorul text: "Ca o prevedere tranzitorie, orice cerinţe pentru marcarea pe containere a datei primei examinari sau a reexaminarii containerelor noi cuprinse în regula 10 şi a containerelor existente vor fi amânate pana la 1 ianuarie 1987. Cu toate acestea o administraţie poate sa impunã cerinţe mai severe pentru containerele proprietarilor sãi (nationali)." 4. La sfârşitul paragrafului 5 se adauga urmãtorul text: "Cu toate acestea, în eventualitatea ca proprietarul are domiciliul sau sediul principal într-o ţara al carei guvern nu a luat încã mãsuri pentru prescrierea sau aprobarea unui program de examinare şi pana când mãsurile vor fi fost luate, proprietarul poate folosi procedura prescrisã sau aprobatã de administraţia unei pãrţi contractante care este pregatita sa funcţioneze în calitate de parte contractantã interesatã. Proprietarul se va supune condiţiilor pentru folosirea acestor proceduri stabilite de administraţia respectiva."
CAPITOLUL 4 5. Se amendeaza titlul care se va citi: "Reguli pentru acceptarea containerelor existente şi a containerelor noi neacceptate în timpul fabricaţiei"
REGULA 9
6. La sfârşitul paragrafului 1 se adauga urmãtorul text: "Examinarea containerului respectiv şi aplicarea placutei pentru aprobarea de securitate trebuie sa fie efectuate pana la 1 ianuarie 1985." 7. Dupã regula 9 se introduce regula 10 cu urmãtorul cuprins: "REGULA 10 Acceptarea containerelor noi neacceptate în timpul fabricaţiei Dacã la 6 septembrie 1982 sau înainte de aceasta data proprietarul unui container nou neacceptat în timpul fabricaţiei prezintã unei administraţii urmãtoarele informaţii: a) data şi locul fabricaţiei; b) numãrul de identificare dat de fabricantul containerului, dacã exista; c) masa bruta maxima de serviciu; d) dovada satisfãcãtoare pentru administraţie ca acel container a fost fabricat conform unui tip constructiv care a fost încercat şi gãsit corespunzãtor condiţiilor tehnice cuprinse în anexa II; e) sarcina admisibilã la stivuire pentru 1,8 g (kilograme şi livre engleze); şi f) alte date cerute pentru placuta pentru aprobarea de securitate, atunci, dupã verificare, administraţia poate accepta containerul fãrã a tine seama de prevederile cap. II. Dacã acceptarea este acordatã, acest lucru va fi anuntat proprietarului în scris, iar aceasta comunicare va autoriza proprietarul sa aplice placuta pentru aprobarea de securitate dupã efectuarea unei examinari a containerului respectiv, conform cerinţelor cuprinse în regula 2. Examinarea containerului respectiv şi aplicarea placutei pentru aprobarea de securitate nu trebuie sa fie efectuate mai târziu de 1 ianuarie 1985."
ANEXA 2
AMENDAMENTE
la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Comitetului Securitãţii Maritime - MSC.3(48) la Londra la 13 iunie 1983*)
*) Traducere.
1. Marcarea masei brute maxime a containerului La anexa I, regula 1 "Placuta pentru aprobarea de securitate", la paragraful 1 existent se adauga litera a), care devine subparagraful 1.a), şi se adauga urmãtoarele noi subparagrafe: "b) Pe fiecare container a cãrui construcţie este începutã la sau dupã 1 ianuarie 1984 toate marcajele de pe container indicând masa bruta maxima vor corespunde cu masa bruta maxima înscrisã pe placuta pentru aprobarea de securitate. c) Pe fiecare container a cãrui construcţie a fost începutã înaintea datei de 1 ianuarie 1984 toate marcajele de pe container indicând masa bruta maxima vor fi fãcute sa corespundã cu masa bruta maxima înscrisã pe placuta pentru aprobarea de securitate, nu mai târziu de 1 ianuarie 1989." 2. Marcarea pentru manipularea containerelor goale La anexa II - "Construcţia" se elimina paragraful 3. 3. Proba de stivuire pentru containere-cisterna La anexa II, secţiunea 2 "Stivuirea", se adauga sub titlul "Sarcina interioarã", dupã cuvintele "...egala cu 1,8 R", urmãtoarea propozitie: "Containerele-cisterna pot fi încercate goale." 4. Solicitarea longitudinala (proba statica) pentru containere-cisterna La anexa II, secţiunea 5 "Solicitarea longitudinala (proba statica)", se adauga sub titlul "Sarcina interioarã", dupã cuvintele "...maxima de serviciu, R", urmãtoarea propozitie: "În cazul unui container-cisterna, dacã masa sarcinii interioare plus ţara este mai mica decât masa bruta maxima sau R, se va aplica containerului o sarcina suplimentarã." 5. Aprobarea programului de examinare continua La anexa I, regula 2, se înlocuiesc paragrafele 2, 3 şi 4 existente cu urmãtoarele: "2. a) Proprietarul unui container acceptat trebuie sa îl examineze sau sa îl supunã examinãrii, la intervale corespunzãtoare cu condiţiile de exploatare, în concordanta cu procedura prescrisã sau aprobatã de partea contractantã interesatã. b) Data (luna şi anul) înaintea cãreia un container nou trebuie sa fie supus primei examinari trebuie sa fie marcata pe placuta pentru aprobarea de securitate. c) Data (luna şi anul) ....... (se continua ca în fostul paragraf 3). d) (Identic cu fostul paragraf 4, cu excepţia faptului ca în loc de "24 luni" se va citi "30 luni"). 3. a) Ca o alternativa la paragraful 2 partea contractantã interesatã poate aproba un program de examinare continua dacã s-a convins, pe baza dovezii prezentate de cãtre proprietar, ca un astfel de program prevede un nivel de securitate care nu este inferior celui prevãzut în paragraful 2. b) Pentru indicarea faptului ca containerul se exploateazã în cadrul unui program de examinare continua, un marcaj indicând literele <<ACEP>> şi identitatea partii contractante care a acordat aprobarea vor fi afişate ori pe placuta pentru aprobarea de securitate ori pe container, cat mai aproape posibil de aceasta. c) Toate examinarile efectuate în cadrul unui astfel de program trebuie sa determine dacã un container are defecte care pot pune în pericol vreo persoana. Ele vor fi efectuate în legatura cu o reparatie majorã, reinnoire sau cu ocazia începerii/terminãrii perioadei de închiriere şi, în orice caz, cel puţin o data la 30 de luni. d) Ca o prevedere tranzitorie, orice cerinţe de a aplica o marca care sa indice ca acest container este exploatat în cadrul unui program de examinare continua aprobat vor fi amânate pana la 1 ianuarie 1987. Totuşi o administraţie poate sa impunã cerinţe mai severe pentru containerele proprietarilor sãi (nationali)." Se renumeroteaza paragraful 5 existent, care devine paragraful 4.
ANEXA 3
AMENDAMENTE
la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Comitetului Securitãţii Maritime - MSC.20(59) la Londra la 17 mai 1991*)
*) Traducere.
Amendamente la anexa I 1. Paragraful 1 b) din regula 1 se înlocuieşte cu: "b) Pe fiecare container toate marcajele indicând masa bruta maxima trebuie sa corespundã cu informaţiile privind masa bruta maxima, înscrise pe placuta pentru aprobarea de securitate." 2. Paragraful 1 c) din regula 1 se elimina. 3. Un nou paragraf 1 c) se adauga la regula 1, având urmãtorul text: "c) Proprietarul containerului va îndepãrta placuta pentru aprobarea de securitate dacã: - containerul a fost modificat într-un mod care ar anula acceptarea iniţialã şi informaţiile înscrise pe placuta pentru aprobarea de securitate; sau - containerul este scos din exploatare şi nu este menţinut în conformitate cu convenţia; sau - acceptarea a fost retrasã de administraţie." 4. Din paragraful 2 d) al regulii 2 se elimina ultimele doua propozitii. 5. Paragraful 3 d) din regula 2 se elimina. 6. Dupã capitolul IV se adauga capitolul V având urmãtorul text:
"CAPITOLUL V Reguli pentru acceptarea containerelor modificate REGULA 11 Acceptarea containerelor modificate Proprietarul unui container acceptat care a fost modificat într-un mod ce a dus la schimbãri structurale trebuie sa înştiinţeze administraţia sau o organizaţie acceptatã, corespunzãtor autorizata de aceasta, referitor la respectivele schimbãri. Administraţia sau organizaţia autorizata poate solicita, dupã caz, repetarea încercãrilor containerului modificat înainte de a elibera un nou certificat." Amendamente la anexa II 1. în descrierea de la secţiunea 1.A) "Ridicare prin piese de colt" se adauga urmãtoarea fraza în rubrica "Sarcina interioarã": "În cazul unui container-cisterna, dacã masa sarcinii interioare de proba plus ţara este mai mica de 2 R, se va aplica containerului o sarcina suplimentarã repartizata pe toatã lungimea cisternei." 2. În descrierea de la secţiunea 1.B) "Ridicare prin diverse alte metode" se adauga urmãtoarea fraza în rubrica "Sarcina interioarã": "În cazul unui container-cisterna, dacã masa sarcinii interioare de proba plus ţara este mai mica de 1,25 R, se va aplica containerului o sarcina suplimentarã repartizata pe toatã lungimea cisternei."
ANEXA 4
AMENDAMENTE
la Convenţia internationala pentru securitatea containerelor, încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii - A.737(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)
*) Traducere.
1.1. Paragrafele 14-16 ale articolului II "Definiţii" se amendeaza astfel: "14. Masa bruta maxima de serviciu sau R înseamnã masa totalã maxima admisibilã a containerului şi a încãrcãturii sale. Litera R se exprima în unitãţi de masa. Atunci când în anexe se face referire la forte gravitationale derivate din aceasta valoare, acea forta, care este o forta de inertie, se indica prin Rg. 15. (Modificare fãrã obiect în limba romana) 16. Sarcina utila maxima admisibilã sau P înseamnã diferenţa dintre masa bruta maxima de serviciu şi ţara. Litera P se exprima în unitãţi de masa. Dacã în anexe se face referire la forte gravitationale derivate din aceasta valoare, acea forta, care este o forta de inertie, se indica prin Pg." 1.2. La articolul II "Definiţii" se adauga paragrafele 17-19, dupã cum urmeazã: "17. Cuvântul sarcina, atunci când este utilizat pentru a descrie o cantitate fizica care se poate exprima în unitãţi, semnifica masa. 18. Cuvântul sarcina, utilizat de exemplu în expresia sarcina interioarã, semnifica forta. 19. Litera g înseamnã acceleratia gravitationala standard egala cu 9,8 m/sp." 2.1. La anexa I, regula 1, subparagraful 1 b): modificare fãrã obiect în limba romana. 2.2. Subparagraful 2 a) al regulii 1 din anexa I se amendeaza astfel: "a) Placuta trebuie sa conţinã urmãtoarele informaţii redactate cel puţin în limba engleza sau franceza:
APROBARE DE SECURITATE CSC Ţara de acceptare şi indicativul acceptãrii Data fabricaţiei (luna şi anul) Numãrul de identificare a containerului dat de cãtre fabricant sau, în cazul containerelor existente la care acest numãr nu se cunoaşte, numãrul atribuit de cãtre administraţie Masa bruta maxima de serviciu (kg şi lbs) Sarcina admisibilã la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs) Forta de încercare la rigiditate transversala (newtoni)" 2.3. Dupã paragraful 4 al regulii 1 din anexa I se adauga paragraful 5 dupã cum urmeazã: "5. Un container a cãrui fabricaţie a fost terminatã înainte de ......**) poate pãstra placuta pentru aprobarea de securitate autorizata de prezenta convenţie înainte de acea data, atâta timp cat nu survin modificãri structurale la acel container." 3. La anexa I, regula 9, subparagrafele 1 c) şi 1 e): modificare fãrã obiect în limba romana. 4. La anexa I, regula 10, subparagrafele c) şi e): modificare fãrã obiect în limba romana. 5. La anexa I, alineatele 4, 5 şi 6 din modelul placutei pentru aprobarea de securitate, reprodus în apendice, se amendeaza astfel: "MASA BRUTA MAXIMA DE SERVICIU ....... kg ........ lbs SARCINA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g .......... kg ............ lbs FORTA DE ÎNCERCARE LA RIGIDITATE TRANSVERSAL" .......... newtoni" 6. La anexa I, poziţiile 4-8 din apendice se amendeaza astfel: "4. Masa bruta maxima de serviciu (kg şi lbs). 5. Sarcina admisibilã la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs). 6. Forta de încercare la rigiditate transversala (newtoni). 7. Rezistenta pereţilor frontali se va indica pe placuta numai dacã pereţii sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare de 0,4 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã, adicã 0,4 Pg. 8. Rezistenta pereţilor laterali se va indica pe placuta numai dacã pereţii sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare de 0,6 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã, adicã 0,6 Pg."
7. Prima propozitie din introducerea la anexa II "Reguli pentru securitatea constructivã şi încercãri" se amendeaza astfel: "La stabilirea cerinţelor prezentei anexe se subintelege ca la nici una dintre fazele de exploatare a containerelor forţele rezultate din miscarea, amplasarea, stivuirea şi efectul gravitational al containerului încãrcat, precum şi forţele exterioare nu vor depãşi rezistenta de calcul a containerului." 8. La anexa II, secţiunea 1A) "Ridicare prin piese de colt", textul de la rubrica "Sarcini de proba şi forte aplicate" se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: O sarcina uniform repartizata, astfel încât masa totalã a containerului şi a sarcinii de proba sa fie egala cu 2 R. în cazul unui container-cisterna, dacã sarcina de proba a sarcinii interioare plus ţara este mai mica de 2 R, se va adauga containerului o sarcina suplimentarã repartizata pe toatã lungimea cisternei. Forte exterioare aplicate: Astfel încât sa se ridice masa totalã de 2 R în modul prescris (în coloana <<Proceduri de încercare>>)." 9. La anexa II, secţiunea 1B) "Ridicare prin diverse alte metode" se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: O sarcina uniform repartizata, astfel încât masa totalã a containerului şi a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,25 R. Forte exterioare aplicate: Astfel încât sa se ridice masa totalã egala cu 1,25 R în modul prescris (în coloana <<Proceduri de încercare>>). Sarcina interioarã: O sarcina uniform repartizata, astfel încât masa totalã a containerului şi a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,25 R. În cazul unui container-cisterna, dacã sarcina de proba a sarcinii interioare plus ţara este mai mica de 1,25 R, se va adauga containerului o sarcina suplimentarã repartizata pe toatã lungimea cisternei. Forte exterioare aplicate: Astfel încât sa se ridice masa totalã egala cu 1,25 R în modul prescris (în coloana <<Proceduri de încercare>>). Proceduri de încercare (i) Ridicarea prin buzunarele pentru furci: Containerul va fi aşezat pe bare care sunt situate în acelaşi plan orizontal; în fiecare dintre buzunarele pentru furci se centreaza câte o bara pentru ridicarea containerului încãrcat. Barele vor avea o latime egala cu cea a furcilor ce urmeazã sa fie utilizate la manipularea containerului şi trebuie sa pãtrundã în centrul buzunarului pe 75% din lungimea acestuia. (ii) Ridicarea prin prindere cu brate: Containerul se va pozitiona pe suporturi aflate în acelaşi plan orizontal, câte unul sub fiecare dintre locasurile pentru prinderea cu brate. Aceste suporturi trebuie sa aibã aceleaşi dimensiuni ca şi suprafata de ridicare a bratelor de prindere ce urmeazã sa fie utilizate. (iii) Alte metode: Dacã containerele sunt proiectate sa fie ridicate în stare încãrcatã prin orice alta metoda nementionata la A) sau B) (i) şi (ii), ele trebuie sa fie, de asemenea, încercate cu sarcina interioarã şi cu forte exterioare aplicate, corespunzãtoare condiţiilor de acceleratie proprii acelei metode." 10. La anexa II, secţiunea 2 "Stivuirea", paragrafele 1 şi 2 se amendeaza astfel: "1. În condiţiile de transport internaţional în care acceleratia verticala maxima diferã apreciabil de 1,8 g şi atunci când containerul este efectiv limitat la aceste condiţii de transport, sarcina de proba la stivuire se poate modifica prin raportul corespunzãtor acceleratiei. 2. La terminarea cu succes a acestei probe containerul poate fi considerat ca suporta sarcina statica admisibilã la stivuire, asezata deasupra, care trebuie sa fie indicatã pe placuta pentru aprobarea de securitate la rubrica <<Sarcina admisibilã la stivuire pentru 1,8 g (kg şi lbs)>>." 11. La anexa II, secţiunea 2 "Stivuirea", textul privind sarcinile de proba şi forţele aplicate se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: O sarcina uniform repartizata, astfel încât masa totalã a containerului şi a sarcinii de proba sa fie egala cu 1,8 R. Containerele-cisterna pot fi încercate goale. Forte exterioare aplicate: Astfel încât fiecare dintre cele patru piese de colt superioare sa fie supusã unei forte verticale, de sus în jos, egala cu 0,25 x 1,8 x forta gravitationala a sarcinii statice admisibile la stivuire, aşezate deasupra." 12. La anexa II, secţiunea 3 "Sarcinile concentrate" se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: Nici una. Forte exterioare aplicate: O forta gravitationala concentrata a unei mase de 300 kg (660 lbs) uniform repartizata pe o suprafata de 600 mm x 300 mm (24 în x 12 în). Sarcina interioarã: Doua sarcini concentrate, de câte 2.730 kg (6.000 lbs), aplicate separat pe planseul containerului pe o suprafata de contact de 142 cmp (22 sq.în) fiecare. Forte exterioare aplicate: Nici una." Proceduri de încercare a) Pe acoperis Forţele exterioare aplicate trebuie sa fie aplicate vertical, de sus în jos, pe suprafata exterioarã a porţiunii celei mai puţin rezistente a acoperişului containerului. b) Pe planseu Proba se va face cu containerul aşezat pe patru suporturi aflate la acelaşi nivel, câte unul sub fiecare dintre cele patru piese de colt inferioare, astfel încât baza containerului sa se poatã incovoia liber. Pe intreaga suprafata a planseului containerului se va manevra un dispozitiv de proba încãrcat astfel încât masa totalã a acestuia sa fie egala cu 5.460 kg (12.000 lbs) şi aceasta masa sa fie repartizata pe doua suprafeţe de contact, fiecare suprafata suportand câte 2.730 kg (6.000 lbs). Aceste doua suprafeţe trebuie sa aibã o arie totalã de contact de 284 cmp (44 sq.în), adicã 142 cmp (22 sq.în) de fiecare, lãţimea suprafeţelor de 180 mm (7 în), iar distanta dintre centrele lor de 760 mm (30 în). 13. La anexa II, titlul şi subtitlul secţiunii 4 "Rigiditatea transversala" se amendeaza astfel: "Sarcina de proba şi forte aplicate" şi "Sarcina interioarã:" 14. La anexa II, secţiunea 5 "Solicitarea longitudinala (proba statica)", textul referitor la sarcinile de proba şi forte aplicate se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: O sarcina uniform repartizata, astfel încât masa totalã a containerului şi a sarcinii de proba sa fie egala cu masa bruta maxima de serviciu sau R. în cazul unui container-cisterna, dacã masa sarcinii interioare plus ţara este mai mica decât masa bruta maxima sau R, se va adauga containerului o sarcina suplimentarã. Forte exterioare aplicate: Astfel încât sa se supunã fiecare latura a containerului la forte longitudinale de compresiune şi tracţiune egale cu Rg, respectiv baza containerului, consideratã ca un întreg, la o forta totalã egala cu 2 Rg." 15. La anexa II, primul paragraf al secţiunii 6 "Pereţii frontali" se amendeaza astfel: "Pereţii frontali trebuie sa poatã suporta o forta cel puţin egala cu 0,4 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã. Totuşi, dacã pereţii frontali sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare decât 0,4 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã, factorul care exprima rezistenta va fi indicat pe placuta pentru aprobarea de securitate, conform regulii 1 din anexa I." 16. La anexa II, secţiunea 6 "Pereţii frontali", textul privind sarcinile de proba şi forţele aplicate se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: Astfel încât suprafata interioarã a unui perete frontal sa fie supusã unei forte uniform repartizate de 0,4 Pg sau unei alte forte asemãnãtoare pentru care ar putea fi conceput containerul. Forte exterioare aplicate: Nici una." 17. La anexa II, primul paragraf al secţiunii 7 "Pereţii laterali" se amendeaza astfel: "Pereţii laterali trebuie sa poatã suporta o forta cel puţin egala cu 0,6 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã. Totuşi, dacã pereţii laterali sunt conceputi sa suporte o forta mai mica sau mai mare decât 0,6 ori forta gravitationala exercitatã de sarcina utila maxima admisibilã, factorul care exprima rezistenta va fi indicat pe placuta pentru aprobarea de securitate, conform regulii 1 din anexa I." 18. La anexa II, secţiunea 7 "Pereţii laterali", textul privind sarcinile de proba şi forţele aplicate se amendeaza astfel: "Sarcini de proba şi forte aplicate Sarcina interioarã: Astfel încât suprafata interioarã a unui perete lateral sa fie supusã unei forte uniform repartizate de 0,6 Pg sau unei alte forte asemãnãtoare pentru care ar putea fi conceput containerul. Forte exterioare aplicate: Nici una." --------------- **) Data intrãrii în vigoare a amendamentelor. ---------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email