Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 45 din 16 august 1999  pentru ratificarea Addendei la memorandumurile de finantare PHARE privind Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii, incheiata la Bucuresti la 24 decembrie 1998 intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 45 din 16 august 1999 pentru ratificarea Addendei la memorandumurile de finantare PHARE privind Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii, incheiata la Bucuresti la 24 decembrie 1998 intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 394 din 19 august 1999


În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al <>art. 1 lit. C pct. 17 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ARTICOL UNIC
Se ratifica Addenda la memorandumurile de finanţare PHARE privind Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii, încheiatã la Bucureşti la 24 decembrie 1998 între Comisia Europeanã şi Guvernul României.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru integrare europeanã,
Alexandru I. Herlea

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Rasvan Ungureanu,
secretar de stat

p. Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Anton Vlad,
secretar de stat

p. Ministrul transporturilor,
Aleodor Francu,
secretar de stat

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica

p. Ministrul industriei şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat

Preşedintele
Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa,
Tehnologie şi Inovare,
Szabolcs Lanyi

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Comunicaţii şi Informatica,
Sergiu Stelian Iliescu

p. Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Ioan Onisei

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ADDENDA * )
la memorandumurile de finanţare

-------------
*) Traducere.


În cadrul asistenţei financiare PHARE acordate României, addenda de mai jos a fost alcãtuitã dupã cum urmeazã:

ART. 1
Natura şi obiectul
Comunitatea va realoca fondurile în cadrul alocarilor prevãzute în urmãtoarele memorandumuri de finanţare:



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numãrul│Data semnãrii│ │Alocare │Sume realocate│Alocaţia revi-│
│ Progra-│Memorandumu- │ Titlul │iniţialã│pentru Progra-│zuita, exclu- │
│ mului │lui de finan-│ Programului │(MECU) │mul de comba- │zand Programul│
│ │tare │ │ │tere a efecte-│de combatere a│ │ │ │ │ │lor dezastre- │efectelor de- │
│ │ │ │ │lor cauzate de│zastrelor ca- │
│ │ │ │ │ inundatii II│uzate de inun-│
│ │ │ │ │ (MECU) │datii II │
│ │ │ │ │ │ (MECU) │
│────────│─────────────│────────────────│────────│──────────────│─────────────-│
│ │ │ │ │ │ │
│RO 9502 │ 3 mai 1996 │ Telecomunicaţii│ 12,0 │ 3,450 │ 8,55 │
│ │ │ şi posta │ │ │ │
│RO 9504 │ 29 martie │ │ │ │ │
│ │ 1996 │ Energie │ 21,0 │ 2,825 │ 18,175 │
│ │ │ conventionala │ │ │ │
│RO 9602 │ 22 octombrie│ Transferul │ 8,0 │ 2,730 │ 5,27 │
│ │ 1996 │ de tehnologie │ │ │ │
│ │ │ şi managementul│ │ │ │
│ │ │ calitãţii │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────│
│ TOTAL: 41,0 9,005 31,995 │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ART. 2
Angajamentul Comunitãţii
Modificarea memorandumurilor de finanţare iniţiale este descrisã în anexe, care fac parte integrantã din prezenta addenda.
ART. 3
Toţi ceilalţi termeni şi condiţiile acestor memorandumuri de finanţare rãmân neschimbate.
ART. 4
Numãrul de exemplare
Prezenta addenda la memorandumurile de finanţare este redactatã în dublu exemplar în limba engleza.
ART. 5
Intrarea în vigoare
Prezenta addenda la memorandumurile de finanţare va intra în vigoare la data semnãrii de cãtre ambele pãrţi.
Încheiatã la Bucureşti la 24 decembrie 1998.



Pentru Beneficiar, Pentru Comunitate,
Alexandru I. Herlea, Fokion Fotiadis,
ministru delegat şeful Delegaţiei Comisiei Europene
pe lângã primul-ministru în România
pentru integrare europeanã

Anexe: - Acordul exprimat de cãtre responsabilii cu autorizarea pro-
gramelor (RAP)
- Dispoziţii speciale

Gabriel Grecu, RAP-adjunct pentru
directorul Direcţiei de strategie Programul RO 9502
pentru telecomunicaţii Telecomunicaţii şi posta
Nicolae Staiculescu, RAP pentru
secretar de stat Programul RO 9504
Energie conventionala

Mihai Pusca RAP pentru
Programul RO 9602
Transferul de tehnologie şi
managementul calitãţii



DISPOZIŢII SPECIALE

1. Al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii

1.1. Obiective
Obiectivul celui de-al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii este de a contribui la restabilirea infrastructurii economice şi sociale din regiunile afectate de inundatii, ajutand astfel România în continuarea procesului de transformare economicã şi socialã. Programul va asigura un rãspuns rapid al Uniunii Europene cãtre România.
1.2. Descrierea programului
Programul va finanta, în principal, lucrãri de mica amploare în regiunile din România afectate de inundatii, şi anume:
. reconstructia lucrãrilor de apãrare impotriva inundatiilor (consolidarea malurilor râurilor, diguri etc.);
. reabilitarea infrastructurii de transport (cai ferate, şosele, poduri etc.);
. reconstructia unor structuri destinate serviciilor publice (reţele de distribuţie a gazului, reţele de alimentare cu apa şi canalizare, reţele de telecomunicaţii, şcoli, spitale etc.).
În plus, acolo unde este necesar, un numãr limitat de proiecte de amploare mai mare privind infrastructura ar putea fi finanţat împreunã cu supervizarea proiectelor respective.
Regiunile eligibile în cadrul acestui program sunt cele afectate de inundatiile din vara anului 1998 şi vor fi selecţionate de Guvernul României, de comun acord cu Comisia Europeanã.
Programul va mai finanta şi activitãţile de urmãrire şi monitorizare detaliatã a programului, inclusiv controlul financiar şi evaluarea impactului programului. Acestor activitãţi li se va aloca un buget de 0,35 MECU.
2. Profilul financiar
Fondurile celui de-al II-lea program de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii vor fi de 9,005 MECU şi vor fi obţinute prin realocarea unor sume de la un numãr de programe PHARE existente, dupã cum este prezentat în tabelul de mai jos:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Analiza Analiza dupã
în Analiza la data realocarea la
Program memorandumului de 15 iulie 1998 programul de
de finanţare (ECU) combatere a
iniţial efectelor
(ECU) dezastrelor II
(ECU)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
RO 9502 Telecomunicaţii şi posta
- 00 Rezerva 400.000 197.872 0
- 01 Ministerul
Telecomunicatiilor 3.150.000 3.753.000 2.297.000
- 02 Activitãţi UMP 700.000 600.000 479.000
- 03 Romtelecom 2.750.000 1.532.528 1.022.000
- 04 Radiocomunicatii 900.000 900.000 896.000
- 05 Posta Romana 4.000.000 2.916.600 1.756.000
- 06 Control, monitorizare,
evaluare 100.000 100.000 100.000
- 07 Combaterea dezastrelor - 2.000.000 2.000.000
- 08 Combaterea dezastrelor II - - 3.450.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 12.000.000 12.000.000 12.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

RO 9504 Energie conventionala

- 01 Cooperare tehnica 10.500.000 8.824.956 6.099.956
01-01 Transparenta preţurilor 500.000 450.000 450.000
01-02 Eficienta energiei 1.900.000 1.175.000 700.000
01-03 Energie şi mediu 1.400.000 899.956 899.956
01-04 Siguranta
aprovizionarii 1.700.000 2.200.000 1.900.000
01-05 Reţelele energetice
europene 1.500.000 1.300.000 700.000
01-06 Schema de finanţare
B.E.R.D. 2.500.000 2.350.000 1.000.000
01-07 Proiect P.N.U.D./GEF 1.000.000 450.000 450.000
- 02 Asistenta pentru
infrastructura 9.500.000 9.500.000 9.500.000
- 03 Management 900.000 575.044 475.044
- 04 Control şi evaluare 100.000 100.000 100.000
- 05 Combaterea dezastrelor - 2.000.000 2.000.000
- 06 Combaterea dezastrelor II - - 2.820.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 21.000.000 21.000.000 21.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

RO 9602 Transferul de tehnologie şi managementul calitãţii

- 00 Rezerva 400.000 230.000 100.000
- 01 Asistenta tehnica 345.000 628.000 628.000
- 02 Asistenta societãţilor
industriale 4.600.000 4.447.000 3.037.000
- 03 Echipamente pentru
cercetare 1.000.000 1.000.000 285.000
- 04 Echipament industrial 1.000.000 1.000.000 525.000
- 05 Programe educaţionale 360.000 360.000 360.000
- 06 Evaluarea calitãţii 250.000 250.000 250.000
- 07 UMP - costuri directe 45.000 85.000 85.000
- 08 Combaterea dezastrelor - - 2.730.000
08-01 Monitorizare, evaluare, control - - 350.000
08-02 Lucrãri - - 2.380.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 8.000.000 8.000.000 8.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


3. Organizarea institutionala
Legislaţia romana prevede existenta unei Comisii Guvernamentale de Apãrare Impotriva Dezastrelor. Aceasta este prezidata de primul-ministru şi este compusa din miniştri din toate ministerele implicate. Legislaţia prevede, de asemenea, şi existenta unui Secretariat tehnic permanent, prezidat de un reprezentant al protecţiei civile. Comisia şi secretariatul coordoneazã munca a 9 comisii de specialitate (cu secretariate tehnice permanente) pentru diferitele tipuri de dezastre (şi anume: inundatii, cutremure, accidente nucleare, explozii, comunicaţii, epidemii, accidente radioactive, de telecomunicaţii). Comisia nationala specializatã în apãrarea impotriva dezastrelor este prezidata de ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului. Un grup de lucru restrâns din cadrul Secretariatului tehnic permanent al comisiei guvernamentale a fost desemnat în mod special de cãtre primul-ministru drept Comitet de coordonare a acestui program (la fel ca şi în cazul programului pentru 1997); acesta se compune din reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii: Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, Departamentul pentru Integrare Europeanã, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã, Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, protecţia civilã; comitetul se întruneşte sãptãmânal; un reprezentant al Comisiei Europene va fi invitat sa participe ca observator la toate şedinţele Comitetului de coordonare. Aceeaşi structura duala (Comisia Guvernamentalã de Apãrare Impotriva Dezastrelor şi comisiile de specialitate) este reprodusa şi la nivel judeţean, unde comisiile judeţene sunt prezidate de prefecţi.
Autoritãţile locale înainteazã cererile de proiect la nivel judeţean. Comisiile judeţene asigura selecţia proiectelor, iar prefectii înainteazã propunerile de la nivel judeţean cãtre Comitetul de coordonare. Pe baza acestora Comitetul de coordonare pregãteşte o propunere pentru alocarea fondurilor pentru proiecte. Propunerea va include, în particular, identificarea judeţelor care vor fi finanţate şi identificarea tuturor proiectelor cu o previziune de buget indicativa, bazatã pe o analiza de prefezabilitate pentru fiecare proiect. Fişele de proiect (modelul, în anexa nr. 1) şi o declaraţie a Autoritãţii locale de implementare (modelul, în anexa nr. 2) vor fi anexate la propunerea de alocare. Criteriile de acceptare a activitãţilor propuse sunt descrise în anexa nr. 3; proiectele care nu se conformeazã acestor criterii nu sunt eligibile pentru finanţare.
Suma totalã a acestei propuneri de alocare poate depãşi suma programului cu pana la 30%, iar proiectele vor fi ordonate în funcţie de prioritate, astfel încât proiectele sa poatã fi automat calificate pentru finanţare, în cazul în care rãmân fonduri disponibile dupã elaborarea documentaţiei amanuntite sau dupã licitaţie. Propunerea va fi trimisa Delegaţiei CE pentru andosare.
Proiectele de fezabilitate şi apoi documentele de licitaţie cu specificaţii tehnice sunt elaborate de autoritãţile locale de implementare şi aprobate de autoritãţile romane relevante, conform legislaţiei romane. Autoritãţile locale de implementare predau Comitetului de coordonare şi Ministerului Finanţelor proiecte pentru finanţare pe baza studiilor de fezabilitate aprobate şi în limita alocaţiilor maxime de finanţare a proiectelor.
Comitetul de coordonare va superviza implementarea programului. Pe baza costurilor estimate de studiile de fezabilitate şi în cazul nerespectãrii termenelor limita stabilite de comisiile judeţene sau de autoritãţile locale de implementare, Comitetul de coordonare va propune realocarea fondurilor, care vor trebui andosate de cãtre Delegaţia CE, dacã suma este diferita de evaluarea aprobatã pentru plafonul de finanţare a fiecãrui proiect. Ministerul Finanţelor va distribui alocaţia proiectului în conformitate cu aceasta.
Procedurile de implementare, mecanismele de finanţare şi responsabilitãţile pentru implementarea programului sunt descrise mai jos.
4. Organizarea implementarii
4.1. Generalitati
Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatii va fi gestionat în Sistemul de implementare descentralizat (SID), cu excepţia monitorizarii, controlului financiar şi a componentelor de evaluare, care vor fi contractate direct de cãtre Comisia Europeanã.
Un responsabil cu autorizarea programului (RAP) va fi numit pentru acest program.
Ministrul delegat pe lângã primul-ministru pentru integrare europeanã va fi mandatat de Guvern drept singura autoritate cu drept de semnatura pentru addenda la memorandumurile de finanţare corespunzãtoare programelor arãtate mai sus.
Programul va fi gestionat de Ministerul Finanţelor prin Unitatea de management a proiectului (UMP) existenta, care va colabora cu experţi din ministerele implicate, pe baza directivelor stabilite de Comitetul de coordonare.
S-ar putea intrevedea ca UMP din cadrul Ministerului Finanţelor sa fie incorporata în cadrul noului Oficiu de plati şi contractare PHARE, care este înfiinţat în cadrul aceluiaşi minister.
Ministerul Finanţelor/UMP va gestiona fondurile primite pentru program în conformitate cu Manualul pentru Sistemul de implementare descentralizat (SID) al PHARE şi cu Manualul pentru reglementãrile de contractare şi de achiziţie al PHARE, cu excepţia prevederilor de mai jos.
Pentru acest program nu va fi elaborat un plan strategic.
Pentru acest program va fi deschis separat un cont bancar în ECU, cu dobanda, gestionat de RAP într-un sistem de contabilitate separat. Dobanda din acest cont va fi raportatã cu regularitate Comisiei Europene şi va trebui returnatã acesteia. Totuşi dobânzile pot fi reinvestite în cadrul programului, dacã acest lucru este autorizat de Comisie.
Dupã semnarea addendei la memorandumurile de finanţare corespunzãtoare, dupã depunerea unei cereri scrise a RAP şi deschiderea unui cont bancar, va fi efectuat un avans de 20% din programul bugetului.
Alte transferuri vor fi fãcute în funcţie de soldul bancar necesar, dupã trimiterea de cãtre RAP a unei cereri scrise, împreunã cu un calendar lunar al convenţiilor, semnate sau care trebuie semnate, privind contractele pentru lucrãri care trebuie licitate sau semnate şi o contabilizare a cheltuielilor efectuate sau prevãzute pentru urmãtoarele 6 luni.
4.2. Convenţii de alocare şi reglementãri specifice de achiziţie Convenţiile privind finanţarea proiectelor, elaborate în conformitate cu un format standard aprobat de Comisia Europeanã, vor fi semnate între RAP şi reprezentanţii autoritãţilor locale de implementare, dupã ce lista proiectelor selectate a fost andosata de Delegaţia CE şi dupã aprobarea convenţiei de cãtre preşedintele din judeţul respectiv. Studiul de fezabilitate aprobat - inclusiv obiectivele, amplasarea, descrierea cuantificata, estimarea costurilor, organizarea supervizarii şi calendarul de implementare a proiectului - va fi anexat la fiecare convenţie. Convenţia va specifica faptul ca Autoritatea localã de implementare a deschis un cont bancar separat, este responsabilã pentru licitarea şi contractarea lucrãrilor şi ca raporteazã cãtre Ministerul Finanţelor/UMP.
Legile romane cu privire la achiziţia publica se vor aplica în cazul tuturor proiectelor, însã proiectele trebuie sa respecte şi urmãtoarele condiţii:
. toate proiectele cu o valoare totalã estimatã de peste 50.000 ECU trebuie acordate, respectându-se procedura de licitaţie deschisã;
. Ministerul Finanţelor/UMP va asigura apariţia unor anunţuri în presa localã şi nationala privind fiecare licitaţie, inclusiv într-un ziar roman, într-o limba comunitara, şi va trimite la timp aceste anunţuri ambasadelor din Bucureşti ale statelor membre;
. în Jurnalul Oficial al UE va fi publicatã o nota de informare generalã cu privire la toate proiectele propuse;
. regulile PHARE de eligibilitate şi cele privind locul de origine trebuie respectate, neaplicandu-se nici un fel de discriminare cu privire la naţionalitate;
. pentru proiectele de peste 300.000 ECU:
- Ministerul Finanţelor/UMP va contracta separat supervizarea lucrãrilor;
- pentru contractele de lucrãri autoritãţile locale de implementare vor respecta reglementãrile internaţionale de contractare, dupã modelele FIDIC de contracte pentru lucrãri, şi vor preda documentele de licitaţie, rapoartele de evaluare şi contractele prin Ministerul Finanţelor/UMP pentru aprobare de cãtre Delegaţia CE.
4.3. Termene limita
Termenul limita pentru contractare este stabilit pentru 31 decembrie 1999. Totuşi:
. pana la data de 28 februarie 1999 trebuie semnate convenţii în valoare de 8 MECU (aproximativ 80% din suma programului). Dacã pana la 28 februarie 1999 sunt semnate convenţii pentru mai puţin de 8 MECU, diferenţa de pana la 8 MECU va fi anulatã;
. toate convenţiile trebuie semnate pana la 30 aprilie 1999. Dacã suma convenţiilor semnate pana la 30 aprilie 1999 este mai mica decât bugetul prevãzut pentru convenţii, atunci restul va fi anulat;
. toate contractele pentru lucrãri, dupã cum se specifica în convenţii, trebuie semnate de autoritãţile locale de implementare şi de contractori şi înregistrate de UMP pana la data de 31 mai 1999. În cazul în care contractele pentru lucrãri nu sunt semnate pana la 31 mai 1999, convenţiile lor vor fi anulate şi fondurile respective vor fi rambursate şi anulate.
Termenul limita pentru plati este stabilit pentru 31 decembrie 2000. Totuşi:
. la contractele pentru lucrãri privind proiectele sub 300.000 ECU, termenul de plata este stabilit pentru 28 februarie 2000.
5. Controlul financiar, monitorizarea şi evaluarea Conturile şi operaţiunile financiare ale UMP pot fi verificate la intervale regulate de un expert contabil extern, contractat de cãtre Comisie şi finanţat de prezentul program, fãrã a prejudicia responsabilitãţile Comisiei şi ale Curţii de Conturi a Uniunii Europene, dupã cum se precizeazã în Condiţiile generale privind memorandumul de finanţare, anexate la acordul-cadru. Un expert contabil va fi contractat şi de UMP pentru controlul ulterior atât al operaţiunilor şi al conturilor UMP, cat şi al conturilor autoritãţilor locale de implementare.
Serviciile Comisiei:
a) vor monitoriza implementarea programului pe baza unor rapoarte regulate trimise de UMP; şi
b) vor contracta consultanţi independenţi pentru a urmãri evoluţia programului şi a componentelor sale şi pentru o evaluare ulterioara dupã terminarea programului.
Pentru a facilita aceste activitãţi va fi definit un set detaliat de indicatori ai gradului de realizare, în conformitate cu obiectivele programului. Acesta include rapoarte, trimise la fiecare doua sãptãmâni de UMP cãtre Comitetul de coordonare şi cãtre Delegaţia CE, despre:
- sumele lunare ale convenţiilor semnate;
- sumele lunare ale lucrãrilor licitate;
- sumele lunare ale contractelor semnate;
- sumele lunare plãtite contractorilor.
6. Condiţii speciale
6.1. Guvernul României va asigura terminarea cu succes a programului. Programul actual nu va suporta costuri de gestionare. În acest scop, Guvernul României va asigura, prin hotãrâri, care trebuie luate înaintea semnãrii memorandumului de finanţare, ca:
1. UMP sa aibã un numãr minim de personal permanent, specializat pe acest program şi finanţat de autoritãţile romane, dupã cum urmeazã:
- pe lângã personalul prevãzut pentru Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1997:
. şef UMP;
. contabil-şef;
. coordonatorul inginerilor de supervizare;
. coordonatorul inginerului proiectant;
. expertul în contractare (contracte pentru lucrãri);
. coordonatorii relaţiilor cu judeţele;
. contabil;
. secretara/translator (2);
- personal suplimentar:
. un director adjunct responsabil cu programul de combatere a dezastrelor II;
. un expert în contractare;
. 5 ingineri şi urmãtoarele facilitãţi minime finanţate de autoritãţile romane:
- pe lângã facilitãţile prevãzute pentru Programul de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1997:
. 3 camere;
. 5 computere şi imprimante;
. un copiator;
. un fax;
. doua linii telefonice destinate exclusiv acestui program;
- facilitãţi adiţionale:
. doua camere complet echipate.
2. Comitetul de coordonare va numi, pe lângã oficialitatile nominalizate, o persoana de contact care sa lucreze permanent, cu experienta profesionalã adecvatã şi cu o buna cunoaştere a unei limbi comunitare. În plus, un secretar de stat din cadrul Departamentului pentru Integrare Europeanã va fi responsabil cu buna cooperare dintre Comitetul de coordonare şi celelalte autoritãţi romane implicate şi va participa, direct sau prin intermediul unui delegat nominalizat, la intalnirile comitetului. Comitetul de coordonare va avea la dispoziţie doua secretare, un birou adecvat, cel puţin doua computere, o conexiune e-mail şi doua linii telefonice.
Un buget de cel puţin 0,5 MECU, alocat în lei din resurse naţionale pentru activitãţi legate de combaterea efectelor dezastrelor, în principal pentru planificarea şi pregãtirea proiectului, va fi pus la dispoziţie Comitetului de coordonare pentru pregãtirea şi implementarea programului. Înainte de semnarea memorandumului de finanţare se va face un transfer într-un cont special. Comitetul de coordonare va putea folosi aceste fonduri fãrã alte aprobãri.
3. Autoritãţile locale şi centrale implicate în pregãtirea şi aprobarea proiectelor vor avea personalul şi facilitãţile necesare acestui program.
6.2. Guvernul României îşi asuma responsabilitatea de a informa prefectii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primãrii din judeţele implicate cu privire la acest program, cel puţin prin comunicarea traducerii propunerii de fata, înaintea semnãrii Addendei la memorandumurile de finanţare (dupã cum este arãtat în propunerea de fata).
6.3. Va fi asigurata o publicitate maxima pentru proiectele finanţate prin alocaţii UE PHARE, iar sursa de finanţare va fi menţionatã în mod clar.
Dupã cum este specificat în convenţia standard anexatã, autoritãţile locale de implementare trebuie sa publice în presa localã semnarea, obiectivul, fondurile, durata, beneficiarul şi finantatorul convenţiei. Toate contractele pentru lucrãri vor avea o placa dupã modelul din anexa la convenţie, care trebuie plãtitã din bugetul programului, de la data începerii lucrãrilor pana la cel puţin 3 ani de la terminarea proiectului. Agenţia localã de implementare trebuie sa asigure repararea acesteia.
6.4. Guvernul României îşi asuma complet responsabilitatea pentru alocarea bugetului între judeţe şi pentru selecţia finala a proiectelor între autoritãţile locale de implementare, în conformitate cu mai sus mentionatele proceduri de selecţie şi criterii de acceptare a proiectelor.
Lista anexelor:
1. Model de fişa de proiect
2. Model de declaraţie
3. Criterii de acceptare a proiectelor.

ANEXA 1



MODEL DE FIŞA DE PROIECT
Proiectul nr. .........................................
(numere consecutive începând cu FL98/001)

Judeţul:
Localitatea:
Funcţia:
Autoritatea localã de implementare:
Persoana de contact (nume, adresa, telefon, fax):
Amplasarea proiectului (pentru a se identifica în mod clar locul
lucrãrilor):
Descrierea distrugerilor (maximum trei randuri):
Descrierea lucrãrilor (maximum cinci randuri):
Durata estimatã a lucrãrilor (luni, dupã semnarea contractului):
Valoarea estimatã a lucrãrilor (ECU):
Data:
.................................
(semnatura autorului)

ANEXA 2

MODEL DE DECLARAŢIE
Subsemnatul (nume şi funcţie) .... declar ca am luat cunostinta de mecanismul şi procedurile de finanţare a Programului de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1998, finanţat de Programul PHARE al Comisiei Europene.
Cu referire la proiectul numit (nume) .., numãrul .., pentru care ......... (numele Autoritãţii locale de implementare) va fi responsabilã în cazul în care convenţia de finanţare va fi semnatã cu Ministerul Finanţelor, declar urmãtoarele:
Lucrãrile prevãzute în studiul de prefezabilitate înaintat protecţiei civile vor fi executate de cãtre (numele Autoritãţii locale de implementare) ......, în concordanta cu procedurile stabilite în memorandumul de finanţare.
... (numele Autoritãţii locale de implementare) .... va acoperi toate diferenţele dintre costul lucrãrilor şi bugetul alocat, pentru a asigura terminarea corecta şi la timp a lucrãrilor.
... (numele Autoritãţii locale de implementare) ........ va asigura execuţia la timp a lucrãrilor, ţinând seama de termenele fixate în memorandumul de finanţare.
Locul şi data ..........................
...............................
(semnatura)



ANEXA 3

CRITERII DE ACCEPTARE A PROIECTELOR

În cadrul Programului de combatere a efectelor dezastrelor cauzate de inundatiile din 1998 vor putea fi finanţate numai lucrãrile incluse în categoriile enumerate mai jos:
a) reabilitarea strazilor şi a podurilor (naţionale, judeţene sau municipale);
b) reabilitarea infrastructurii de protecţie de pe malurile râurilor (lucrãri hidrotehnice);
c) reabilitarea infrastructurii publice a apei (distribuţie, colectare, deversare) şi a reţelelor de distribuţie a gazelor;
d) reabilitarea clãdirilor publice (şcoli, spitale, biserici etc.);
e) reabilitarea reţelelor electrice şi de telecomunicaţii, la nivel local.
Prin reabilitare se înţelege toate lucrãrile necesare pentru reparaţia daunelor şi, eventual, lucrãri de construcţie a unor protecţii impotriva unor viitoare distrugeri, în cazul în care exista riscul concret de producere a unor fenomene similare (fundaţii, diguri etc.).
Datoritã duratei limitate a programului şi a naturii sale urgente, va fi posibila doar finanţarea activitãţilor ce trebuie încheiate pana la 31 decembrie 1999.
Nu va fi posibila finanţarea unor lucrãri cu o valoare mai mica de 50.000 ECU.
În definirea cerinţelor tehnice ale acţiunilor propuse, o durata de funcţionare de 10 ani trebuie sa fie unul dintre criteriile de acceptare.
Criterii de selecţie a acţiunilor
Selecţia proiectelor se va face nu numai pe baza criteriilor enumerate mai sus, care sunt criterii necesare, nu şi criterii suficiente. Selecţia proiectelor se va mai concentra şi asupra impactului social şi beneficiilor proiectului însuşi.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016