Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi <>art. 1 lit. (a) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta: ART. 1 Se ratifica Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 45 milioane dolari S.U.A., pentru finanţarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", semnat la Londra la 13 aprilie 1997 şi prezentat în traducere în limba romana, ca anexa la prezenta Ordonanta. Suma de 2,4 milioane dolari S.U.A., prevãzutã la categoria "Nealocate" din anexa nr. 2 a Acordului de împrumut, se aloca Regiei autonome de gospodãrie comunalã şi locativã Oltenita, la categoria "A2" din anexa respectiva. ART. 2 Finanţarea "Proiectului privind conservarea energiei termice", se asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, din împrumutul de la Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, din fonduri nerambursabile puse la dispoziţie de diversi donatori şi din contribuţia României formatã din transferuri de la bugetul de stat şi alocaţii de la bugetele locale ale autoritãţilor publice locale incluse în proiect. Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual prin anexa la Legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe. ART. 3 Ministerul Finanţelor va plati comisionul iniţial, prevãzut în Secţiunea 2.03 lit. (b) a Acordului de împrumut ce face obiectul Art. 1 al prezentei Ordonanţe, din sumele aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1997, la poziţia "Transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetele locale pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe". Acest comision va fi recuperat ulterior de la beneficiarii finali ai împrumutului. ART. 4 Pana la rambursarea integrala a împrumutului extern şi plata tuturor obligaţiilor care decurg din acesta, regiile autonome beneficiare ale împrumutului acordat de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare vor deschide "Contul serviciului datoriei" pe care îl vor alimenta anual cu sume cel puţin egale cu cele provenind din amortizarea, vânzarea şi valorificarea de mijloace fixe şi din partea de profit net care rãmâne la dispoziţia acestora în condiţiile legii, aferente activitãţii de termoficare, din sectoarele incluse în proiect. Consiliile locale incluse în proiect vor alimenta "Contul serviciului datoriei" cu sume provenite din alocaţii de la bugetele locale, de valoare cel puţin egala cu vãrsãmintele din profitul net efectuat şi impozitul pe profit plãtit de regiile autonome beneficiare cãtre Consiliile locale respective. Sumele astfel constituite în "Contul serviciului datoriei", inclusiv dobanda capitalizata aferentã disponibilitãţilor din cont, vor fi utilizate pentru acoperirea serviciului datoriei externe aferente împrumutului acordat de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea "Proiectului privind conservarea energiei termice". ART. 5 Consiliile locale incluse în "Proiectul privind conservarea energiei termice", vor garanta împrumutul subsidiar acordat unitãţilor beneficiare de cãtre Ministerul Finanţelor, având obligaţia ca, anual, începând cu anul urmãtor intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe şi pana la data rambursarii împrumutului, sa prevadã în bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca poziţie distinctã "Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumutul subsidiar, precum şi a plãţii dobânzilor şi comisioanelor aferente acestuia", într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor de plata anuale ale unitãţilor beneficiare fata de Ministerul Finanţelor, asumate prin acordurile de împrumut subsidiare şi de garanţie şi acordurile de proiect. Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteazã cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor, într-un cont distinct, deschis la Trezoreria statului, purtãtor de dobanda. Dupã rambursarea integrala a împrumutului subsidiar şi dupã plata comisioanelor şi a dobânzilor aferente, acest sold se preia ca venit în anul urmãtor, la bugetul local din care s-a constituit. ART. 6 Marja de 1% peste rata variabila a dobânzii prevãzutã la Secţiunea 3.01 (a) din Acordul de împrumut ce face obiectul Art. 1 al prezentei Ordonanţe, se datoreazã şi se va plati de cãtre regiile autonome beneficiare, Ministerului Finanţelor, în vederea constituirii fondului de risc, pentru întregul împrumut acordat de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care se va pãstra la Trezoreria statului şi se va majorã cu dobânzile bonificate de aceasta în condiţiile reglementãrilor în vigoare. ART. 7 Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sa introducã, pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile complete de derulare a Acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii componente şi beneficiari, modificãri de termene, modificãri în constituirea de cãtre beneficiarii finali ai împrumutului a "Contului serviciului datoriei" prevãzut în art. 4 al prezentei Ordonanţe în condiţiile reorganizãrii regiilor autonome în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 30/1997 , precum şi orice alte modificãri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi. Guvernul va raporta periodic Parlamentului în legatura cu aceste amendamente, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României. PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA Contrasemneazã: --------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Mircea Ciumara Ministru de stat, ministrul afacerilor externe, Adrian Severin Ministru delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã, Remus Opris ACORD DE ÎMPRUMUT (Proiectul de conservare a energiei termice)între România ("Împrumutatul") şi BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE ("Banca") datat 13 aprilie 1997 PREAMBUL Având în vedere ca Banca a fost înfiinţatã pentru a acorda finanţare pentru proiecte specifice în vederea sprijinirii tranzitiei cãtre economia de piata şi a promovãrii iniţiativei private şi antreprenoriale în ţãrile Europei Centrale şi de Est care aplica şi se supun principiilor democraţiei pluripartite, pluralismului şi economiei de piata; având în vedere ca Împrumutatul intenţioneazã sa realizeze Proiectul descris în Anexa nr. 1 a acestui Acord ("Proiectul"), Proiect conceput sa sprijine reabilitarea anumitor active şi îmbunãtãţirea performantelor operationale ale societãţilor municipale de termoficare funcţionând pe lângã consiliile locale ale oraşelor Buzau, Fagaras, Oltenita, Pascani şi Ploiesti; având în vedere ca Pãrţile A şi B-1 ale Proiectului vor fi îndeplinite de cãtre societãţile municipale de termoficare ale consiliilor locale din oraşele Buzau (Regia Autonomã Municipala - R.A.M. Buzau), Fagaras (Regia Autonomã de Servicii Comunale - R.A.S.C. Fagaras), Oltenita (Regia Autonomã de Gospodãrie Comunalã şi Locativã - R.A.G.C.L. Oltenita), Pascani (Regia Autonomã de Gospodãrire Comunalã şi Locativã - R.A.G.C.L. Pascani) şi Ploiesti (Regia Autonomã de Termoficare - R.A.T. Ploiesti) (fiecare denumita "Entitate a Proiectului" iar colectiv denumite "Entitatile Proiectului") şi de cãtre Consiliile Locale ale oraşelor Buzau, Fagaras, Oltenita, Pascani şi Ploiesti (fiecare denumita "Municipalitate" iar colectiv denumite "Municipalitatile"), respectiv, cu sprijinul Împrumutatului iar ca parte a acestui sprijin, Împrumutatului va pune la dispoziţia Entitatilor Proiectului sumele acestui împrumut, dupã cum se stipuleazã în acest Acord; având în vedere ca responsabilitatea asigurãrii serviciilor de consultanţa, menţionate în Pãrţile B-2 şi C ale Proiectului ("Serviciile de Consultanţa"), va reveni Împrumutatului care intenţioneazã sa asigure astfel de servicii sau sa asigure finanţarea nerambursabila pentru astfel de servicii din granturi provenind din terţe tari, asa cum este prevãzut în Planul de finanţare; având în vedere ca Entitatile Proiectului şi Municipalitatile realizeazã un program, cu sprijinul Împrumutatului, în vederea introducerii unui cadru organizatoric orientat spre economia de piata în sectorul de termoficare; şi având în vedere ca Banca a aprobat, în baza, între altele, şi a celor de mai sus, acordarea unui împrumut Împrumutatul, în suma de patruzeci şi cinci de milioane dolari S.U.A. (45 milioane USD), ("Împrumutul") în termenii şi condiţiile stabilite prin acest acord şi prin Acordurile de Proiect, din aceeaşi data, dintre Banca şi fiecare dintre Entitatile Proiectului (fiecare asemenea acord fiind denumit "Acord de Proiect", iar colectiv denumite "Acordurile de Proiect"); pãrţile la prezentul acord, convin dupã cum urmeazã: ART. 1 TERMENI ŞI CONDIŢII STANDARD; DEFINIŢII; TITLURI Secţiunea 1.01 Încorporarea termenilor şi condiţiilor standard Toate prevederile Termenilor şi Condiţiilor Standard datate septembrie 1994 sunt încorporate în şi aplicabile acestui Acord cu aceeaşi putere şi efect ca şi cum ar fi cuprinse în întregime în acesta. Secţiunea 1.02 Definiţii Oriunde sunt folosiţi în acest Acord sau în anexele sale, cu excepţia cazurilor când se specifica altfel, termenii definiţi în Preambul au intelesurile respective asa cum sunt descrisi acolo, termenii definiţi în Termenii şi Condiţiile Standard au intelesurile respective asa cum sunt descrisi acolo, iar urmãtorii termeni au urmãtoarele înţelesuri:
"Servicii de consultanţa" au sensul definit în Preambul;
"Tariful mediu de caldura" are sensul definit în Anexa nr. 3 a
fiecãrui Acord de Proiect;
"Reprezentant autorizat al
Împrumutatului" semnifica Ministerul Finanţelor al
Împrumutatului;
"Contul de proiect al Împrumutatului" semnifica contul creat de Împrumutat,
în conformitate cu Secţiunea 2.03(c) a
acestui acord;
"Rata fluxului de numerar" semnifica rezultatul obţinut prin
împãrţirea fluxului de numerar la
datorie pe baza situaţiei contabile
anuale auditate a fiecãrei Entitãţi a
Proiectului, corespunzãtor fiecãrui an
financiar şi considerând fiecare
Entitate a Proiectului pe baze
consolidate;
"Active curente" semnifica totalul (la data calculãrii)
lichiditatilor, titlurilor de valoare
şi comerciale şi altor creanţe
realizabile într-un an, ale unei
Entitãţi a Proiectului, stocurile şi
cheltuielile preliminate ce trebuie
suportate din venituri în decurs de un
an;
"Pasive curente" semnifica totalul (la data calculãrii)
tuturor obligaţiilor Entitatilor
Proiectului, plãtibile la cerere sau
scadente în decurs de un an, inclusiv
partea din datoria pe termen lung
scadenta în decursul unui an;
"Fonduri centrale" semnifica fondurile ce trebuie furni-
zate de cãtre Împrumutat pentru
finanţarea Proiectului în conformitate
cu Planul de Finanţare;
"Datorie" semnifica totalul (la data calculãrii)
tuturor obligaţiilor Entitatii
Proiectului, în sold, pentru plati sau
rambursãri de bani;
"VIDADI" semnifica "veniturile înainte de
deducerea amortizarii, dobânzii şi
impozitelor" şi este (pentru perioada
de calcul) suma a:
1) venitului (sau deficitului)
Entitatii Proiectului înainte de
provizionarea impozitului pe venit
pentru o asemenea perioada, plus a
2) cheltuielilor cu dobanda neta pentru
o asemenea perioada, plus a
3) tuturor sumelor legate de amortizare
pentru o asemenea perioada;
"Planul de finanţare" semnifica planul de finanţare stabilit
în anexa la Anexa 1 a acestui Acord;
"Fluxul liber de numerar" semnifica VIDADI din care se scad
impozitele plãtite, cheltuielile cu
dobanda neta şi dividendele plãtite,
plus/minus schimbarea neta în capitalul
circulant minus cheltuielile de
investiţii;
"AF" semnifica anul fiscal al Împrumutatului
care începe la 1 ianuarie a fiecãrui
an;
"Fondul de garanţie" semnifica fiecare din fondurile create
de cãtre Municipalitati conform
Secţiunii 3.01(a) a acestui Acord şi a
Acordului de Împrumut Subsidiar;
"Cheltuiala cu dobanda" semnifica (pentru perioada de calcul)
dobanda plãtitã sau dobanda acumulatã
în cursul acelei perioade (inclusiv
dobanda asupra obligaţiilor derivând
din împrumut de capital) asupra
Datoriei Entitatii Proiectului;
"Municipalitate" are sensul atribuit în Preambulul
acestui Acord;
"Cheltuieli cu dobanda neta" semnifica (pentru perioada de calcul),
cheltuiala cu dobanda a Entitatii
Proiectului, mai puţin dobanda primitã
sau acumulatã de cãtre aceasta asupra
activelor sale curente;
"Rata marjei operationale" semnifica rata obţinutã din împãrţirea
profitului înainte de deducerea
cheltuielilor cu dobanda neta şi a
impozitelor (adicã venituri totale
minus costuri totale şi amortizare,
dar exclusiv cheltuieli cu dobanda neta
şi impozite) la veniturile totale;
"UCP" semnifica Unitatea de Coordonare a
Proiectului creata şi funcţionând în
cadrul Ministerului lucrãrilor Publice
şi Amenajãrii Teritoriului, ca parte a
Împrumutatului, în conformitate cu
Secţiunea 3.02 a acestui Acord, în
scopul de a coordona activitãţile
Proiectului din fiecare UIP;
"UIP" semnifica Unitatea de Implementare a
Proiectului, creata şi funcţionând în
cadrul fiecãrei Entitãţi a Proiectului
în conformitate cu Secţiunea 2.04 a
fiecãrui Acord de Proiect;
"RP" semnifica Raportul asupra evoluţiei
Proiectului, asa cum este definit în
Anexa 3 a acestui Acord;
"Entitatea Proiectului" are înţelesul atribuit în Preambulul
acestui Acord şi se va aplica oricãrui
succesor al acesteia;
"Reprezentantul autorizat al Entitatii
Proiectului" semnifica fiecare persoana numita de
cãtre Reprezentantul Autorizat al
Împrumutatului în scopul Secţiunii 2.04
a acestui Acord printr-o desemnare
într-o forma şi substanta satisfacã-
toare Bãncii;
"Fonduri locale" semnifica fondurile ce trebuie
furnizate de cãtre Municipalitati
pentru, dar nelimitandu-se la, lucrãri
şi servicii, în conformitate cu planul
de finanţare;
"Contul de proiect al Entitatii
Proiectului" semnifica contul creat de fiecare din
Entitatile Proiectului, în conformitate
cu Secţiunea 2.01 (d) a Acordului de
Proiect şi a Acordului de Împrumut
Subsidiar, la care asemenea Entitate a
Proiectului este parte;
"Leul" semnifica moneda oficialã a României;
"Statute" semnifica statutele fiecãrei Entitãţi
a Proiectului în conformitate cu legile
româneşti;
"Acord de Împrumut Subsidiar" semnifica acordul încheiat între
Împrumutat pe de o parte şi fiecare
dintre Entitatile Proiectului şi
Municipalitatea respectiva pe de alta
parte, în conformitate cu Secţiunea
3.01 (a) a
acestui acord, asa cum poate fi
modificat periodic;
"Pagina 3750 Telerate" semnifica pagina afişatã a ratelor
oferite pe piata interbancara londoneza
(în mod obişnuit cunoscute ca "LIBOR")
de cãtre principalele bãnci pentru
depozite în valuta Împrumutului,
nominalizatã ca pagina 3.750 a
Serviciului Telerate (sau orice alta
pagina care ar înlocui pagina 3.750) în
scopul afişãrii ratelor LIBOR pentru
depozite în valuta Împrumutului;
"USD" sau "dolari S.U.A." semnifica moneda legalã a Statelor
Unite ale Americii;
"Capital circulant" semnifica diferenţa dintre Activele
Curente ale Entitatilor Proiectului
(excluzând numerarul) şi Pasivele
Curente, pentru fiecare an fiscal.
Secţiunea 1.03 Titluri Titlurile articolelor şi secţiunilor, precum şi cuprinsul, sunt inserate numai pentru o mai buna înţelegere când se fac trimiteri la diverse pãrţi din text şi nu vor fi utilizate în interpretarea acestui acord de împrumut. ART. 2 PRINCIPALII TERMENI AI ÎMPRUMUTULUI Secţiunea 2.01 Suma şi valuta împrumutului Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi condiţiile descrise sau la care se face referire în prezentul acord, o suma de patruzeci şi cinci milioane dolari S.U.A. (45 milioane USD). Secţiunea 2.02 Alţi termeni financiari ai Împrumutului (a) Suma minima a unei trageri (în concordanta cu Secţiunea 3.01 (b) a Termenilor şi Condiţiilor Standard) va fi de cinzeci şi şapte mii dolari S.U.A. (57.000 USD); (b) Suma minima posibil a fi rambursata în avans (în conformitate cu Secţiunea 3.07 (d) a Termenilor şi Condiţiilor Standard) va fi de un milion dolari S.U.A. (1 milion USD); (c) Suma minima posibila a fi anulatã (în concordanta cu Secţiunea 3.08 (a) a Termenilor şi Condiţiilor Standard) va fi de un milion de dolari S.U.A. (1 milion USD); (d) Datele pentru plata dobânzii precum şi datele de rambursare a ratelor împrumutului vor fi 20 mai şi 20 noiembrie ale fiecãrui an. Împrumutatul va rambursa împrumutul în conformitate cu planul de amortizare urmãtor:
Data scadentei plãţii Suma scadenta
( în milioane USD)
--------------------------------------------------------------------------------
20 mai 2002 2,25
20 noiembrie 2002 2,25
20 mai 2003 2,25
20 noiembrie 2003 2,25
20 mai 2004 2,25
20 noiembrie 2004 2,25
20 mai 2005 2,25
20 noiembrie 2005 2,25
20 mai 2006 2,25
20 noiembrie 2006 2,25
20 mai 2007 2,25
20 noiembrie 2007 2,25
20 mai 2008 2,25
20 noiembrie 2008 2,25
20 mai 2009 2,25
20 noiembrie 2009 2,25
20 mai 2010 2,25
20 noiembrie 2010 2,25
20 mai 2011 2,25
20 noiembrie 2011 2,25
--------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 45,00
(e) Ultima data de tragere (în conformitate cu Secţiunea 3.01 (a) a Termenilor şi Condiţiilor Standard) va fi 30 aprilie 2002; (f) Comisionul de angajament (în conformitate cu Secţiunea 3.05 (a) a Termenilor şi Condiţiilor Standard) va fi de una jumãtate de procent (0,5%) pe an; (g) Împrumutul este supus unei rate variabile a dobânzii. În scopul Secţiunii 3.04 (b) a Termenilor şi Condiţiilor Standard, rata relevanta a dobânzii pieţei va fi rata oferitã ce va fi afişatã la pagina 3750 Telerate la ora 11.00 a.m. ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobânzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau şase luni, oricare perioada este mai apropiatã de durata perioadei relevante de dobanda (sau dacã doua perioade sunt egal apropiate de durata perioadei relevante de dobanda, media celor doua perioade). Secţiunea 2.03 Trageri (a) Suma disponibilã poate fi trasa periodic în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 a Acordului de împrumut pentru cheltuielile efectuate (sau, dacã Banca este de acord pentru cele ce urmeazã a fi efectuate ) în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi lucrãrilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului; (b) Împrumutatul a optat pentru a nu plati comisionul iniţial din suma disponibilã şi în schimb va plati comisionul iniţial din bugetul Împrumutatului; (c) Împrumutatul, în cazul în care va dori sa efectueze trageri pentru scopurile Proiectului, va deschide un cont de depozit într-o banca comercialã, agreatã de Banca, denominat în dolari S.U.A., în termeni şi condiţii satisfãcãtoare Bãncii, inclusiv asigurând o protecţie adecvatã impotriva compensãrii, confiscãrii sau sechestrului. Secţiunea 2.04 Reprezentantul autorizat în scopul tragerilor Ministerul Finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Împrumutatului în scopul de a declansa orice acţiune necesarã sau permisã a fi luatã conform prevederilor Secţiunii 2.03 (a) a Acordului de împrumut şi Secţiunilor 3.01 şi 3.02 a Termenilor şi Condiţiilor Standard. Urmare a acestei autorizari, Împrumutatul, prin aceasta, desemneazã pe reprezentanţii autorizaţi ai Entitatilor Proiectului în scopul de a declansa orice acţiune necesarã sau permisã a fi luatã conform prevederilor Secţiunii 2.03 (a) a Acordului de împrumut şi Secţiunii 3.01 şi 3.02 a Termenilor şi Condiţiilor Standard. ART. 3 EXECUŢIA PROIECTULUI - ASPECTE FINANCIARE ŞI OPERATIONALE Secţiunea 3.01 Alte conditionalitati afirmative ale Proiectului În plus fata de prevederile generale descrise în articolele IV şi V ale Termenilor şi Condiţiilor Standard, Împrumutatul, dacã Banca nu va conveni altfel, va lua urmãtoarele mãsuri: (a) va subimprumuta sumele împrumutului cãtre Entitatile Proiectului prin acorduri de împrumut subsidiare în termeni şi condiţii ce vor fi fost aprobate de cãtre Banca şi care vor include printre altele urmãtoarele: rata dobânzii, care va fi unu la suta peste rata variabila a dobânzii, iar comisionul iniţial, comisionul de angajament şi orice alte costuri vor fi la fel cu cele plãtite de Împrumutat Bãncii şi maturitatea, valuta, perioada de graţie, ipotecile şi alţi termeni cheie vor fi echivalenti termenilor şi condiţiilor acestui acord. Acordul de împrumut subsidiar va prevedea, de asemenea, ca fiecare Municipalitate sa creeze un Fond de garanţie; (b) îşi va exercita drepturile derivate din Acordul de împrumut subsidiar în asa fel încât sa apere interesele Împrumutatului şi ale Bãncii, sa respecte prevederile acestui Acord de împrumut şi sa îndeplineascã obiectivele Împrumutului şi finalizarea Proiectului; în afarã de situaţia în care Banca va stabili altfel, Împrumutatul nu va angaja, amenda, abroga sau incalca nici unul dintre acordurile de împrumut subsidiare şi nici vreuna din prevederile acestora; (c) va determina fiecare Entitate a Proiectului şi o va ajuta sa-şi îndeplineascã toate obligaţiile în conformitate cu prevederile acordului de Proiect, incluzând, dar fãrã a se limita la, obligaţiile Entitatilor Proiectului referitoare la: (i) achiziţionarea bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor pentru Proiect şi execuţia Pãrţilor A şi B ale Proiectului de cãtre entitatile Proiectului şi UIP respective, la care se face referire în Secţiunea 2.03 a acordurilor de Proiect; (ii) chestiuni legate de protecţia mediului, la care se face referire în Secţiunea 2.05 a acordurilor de Proiect; (iii) angajarea şi folosirea consultantilor pentru a sprijini realizarea Proiectului, la care se face referire în Secţiunea 2.06 a acordurilor de Proiect; (iv) realizarea fiecãrui studiu de proiect prevãzut în pãrţile B şi C ale Proiectului şi implementarea la timp a fiecãrui studiu prevãzut în partea B, de o maniera satisfãcãtoare Bãncii, asa cum se face referire în Secţiunea 2.07 a acordurilor de Proiect; (v) pregãtirea şi înaintarea rapoartelor asupra unor chestiuni privitoare la Proiect şi la operaţiunile Împrumutatului, asa cum se face referire în Secţiunea 2.08 a acordurilor de Proiect; (vi) menţinerea procedurilor, înregistrãrilor şi evidentelor contabile, pregãtirea declaraţiilor financiare, auditarea lor şi trimiterea lor asa cum au fost auditate la Banca precum şi furnizarea cãtre Banca a oricãror alte informaţii relevante legate de Proiect sau de operaţiunile Entitatilor Proiectului, asa cum se face referire în secţiunea 3.01 a acordurilor de Proiect; şi (vii) îndeplinirea tuturor conditionalitatilor legate de aspectele operationale şi financiare ale Proiectului, Entitatilor Proiectului şi Municipalitatilor asa cum se face referire în Secţiunile 3.02, 3.03, 3.04, 3.05 şi 3.06 ale acordurilor de Proiect; (d) va lua sau va determina sa fie luate toate mãsurile suplimentare necesare pentru furnizarea de fonduri adecvate în vederea finalizarii tuturor lucrãrilor şi serviciilor Proiectului, fãrã însã a se limita numai la acestea; Împrumutatul, printre altele, va aproba şi va pune la dispoziţia Entitatilor, Proiectului, când şi dupã cum va fi nevoie: I. Fondurile centrale; II. serviciile de consultanţa sau toate fondurile necesare finanţãrii serviciilor de consultanţa dacã granturile luate în considerare în Planul de Finanţare nu vor fi fost puse la dispoziţie indiferent de motiv; şi III. toate celelalte fonduri necesare înlocuirii oricãror fonduri locale prevãzute în planul de finanţare în caz ca asemenea fonduri nu pot fi puse la dispoziţie din resursele Municipalitatilor; cu condiţia ca, oricum, Împrumutatul, numai dacã nu va fi cãzut altfel de acord cu Banca, sa nu facã nicicand nici un fel de tragere în conformitate cu Acordul de împrumut subsidiar, din Fondurile centrale, în favoarea vreunei Entitãţi a Proiectului sau Municipalitati care a încãlcat oricare dintre prevederile Acordului de împrumut subsidiar sau ale Acordului de Proiect la care asemenea Entitate a Proiectului este parte; (e) va realiza, prin intermediul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, UCP, in coordonare cu UIP-urile, Proiectul, asa cum este descris în Anexa nr. I, incluzând, în mod special, urmãtoarele: (i) va realiza cu regularitate un control calitativ asupra construcţiei fizice propriu-zise şi asupra realizãrii Proiectului de o maniera satisfãcãtoare pentru Banca; (ii) va aproba deciziile privind achiziţiile legate de Proiect, de o maniera adecvatã, în conformitate cu Secţiunea 3.03 de mai jos; (iii) va duce la îndeplinire Studiul tarifelor pentru termoficare prevãzut în Anexa nr. 1; (f) va determina fiecare entitate a Proiectului sa deschidã şi sa menţinã un Cont de proiect al Entitatii Proiectului pentru tragerile în cadrul împrumutului primit de la Banca, fiecare asemenea Cont de proiect al Entitatii Proiectului urmând a fi deschis într-o banca comercialã agreatã de Banca, într-o forma şi substanta acceptabile Bãncii. Secţiunea 3.02 UCP (a) În vederea coordonãrii cu Entitatile Proiectului şi cu respectivele UIP, a monitorizarii şi evaluãrii realizãrii Proiectului şi în special, a sprijinirii achiziţionãrii, într-o maniera adecvatã, a bunurilor, serviciilor şi lucrãrilor, precum şi a creãrii, operarii şi menţinerii tuturor conturilor şi evidentelor asigurãrii unei realizari adecvate a Proiectului, Împrumutatul va crea, în afarã cazului în care se va hotãrî altfel de comun acord cu Banca, o Unitate de Coordonare a Proiectului, în cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pe care, de-a lungul întregii perioade de execuţie a Proiectului, o va menţine operationala şi o va inzestra cu facilitãţi adecvate şi personal calificat corespunzãtor, inclusiv experţi strãini, într-o maniera acceptabilã Bãncii; (b) UCP va realiza Studiul asupra tarifelor pentru energia termica (asa cum este definit în Anexa nr. 1) pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bãncii. Împrumutatul se angajeazã sa implementeze concluziile unui asemenea studiu, la timp, dar în orice caz nu mai târziu de nou luni de la data inmanarii raportului final al studiului cãtre UCP, şi prin mãsuri acceptabile Bãncii. Secţiunea 3.03 Achiziţii (a) În scopurile Secţiunii 4.03 din Termenii şi Condiţiile Standard, procurarea bunurilor şi lucrãrilor achiziţionate sau determinate a fi achiziţionate de cãtre Împrumutat pentru Partea A a Proiectului şi finanţate din fonduri puse la dispoziţie de cãtre Banca, se va face în conformitate cu procedurile stabilite în Regulile de achiziţie ale Bãncii şi Anexa nr. 4 a acestui Acord; (b) Designul şi contractele de supervizare, lucrãrile (altele decât cele la care se face referire în Subsectiunea (a) a acestei Secţiuni) şi serviciilor vor fi finanţate de cãtre Entitatile Proiectului, Municipalitati, Împrumutat şi/sau orice alta entitate furnizoare de bunuri [altele decât cele la care se face referire în Subsectiunea 3.03 (a)], contractele, lucrãrile sau serviciile pe baza de finanţare nerambursabila (granturi) şi ca atare nu sunt supuse Regulilor de achiziţie ale Bãncii, cu condiţia ca, oricum, termenii de referinta corespunzatori, calificarilor şi programul de lucru al experţilor selectaţi pentru aceste sarcini, sau documente de licitaţie ori bunurile [altele decât cele la care se face referire în Secţiunea 3.03.(a)], dupã caz, sa fi fost acceptabile Bãncii; (c) Achiziţionarea de bunuri şi lucrãri finanţate din granturi, în plus fata de Planul de Finanţare prevãzut în acest Acord, va determina creşterea valorii programului de investiţii, în conformitate cu legislaţia româneascã. Secţiunea 3.04 Consultanţi (a) În vederea sprijinirii Proiectului, Împrumutatul, dacã nu se stabileşte altfel cu Banca, va angaja sau va determina angajarea, dupã nevoie, şi va folosi consultanţi (inclusiv, dar nelimitandu-se la experţi internationali) a cãror calificare, experienta, termeni de referinta precum şi orice amendamente la acestea vor fi acceptabile Bãncii. Secţiunea 3.05 Conditionalitati Financiare Împrumutatul va respecta şi implementa la timp în forma şi substanta acceptabile Bãncii, urmãtoarele: (a) Împrumutatul va aproba cu promptitudine de fiecare data când Entitatile Proiectului propun, în conformitate cu Acordul de Proiect şi în orice caz nu mai târziu de 1 iulie a fiecãrui an fiscal, între Af 1997 - 2001, sau de fiecare data când va solicita Banca, ajustarea tarifelor pentru energia termica pentru consumatorii casnici şi agenţii economici. Tarifele pentru energia termica acceptabile pentru Banca vor fi la un nivel care va permite fiecãrei Entitãţi a Proiectului sa obţinã şi sa menţinã începând cu Af 2002, pe toatã durata împrumutului, o rata a fluxului de lichiditati mai mare de 1,5 iar tariful mediu de caldura nominal va respecta începând cu Af 1997 cel puţin nivelurile stabilite în Anexa nr. 3 a fiecãrui Acord de Proiect, în afarã de cazul în care Banca hotãrãşte altfel; (b) Împrumutatul, în cooperare cu Entitatile Proiectului va stabili un plan şi va lua mãsurile necesare (ambele acceptabile Bãncii) pentru implementarea adecvatã şi la timp a unui astfel de plan, între AF 1998 - 2011, pentru a determina încasarea de cãtre Entitatile Proiectului a facturilor scadente şi a celor restante de la consumatorii casnici şi agenţii economici, într-o mãsura mai mare decât procentele minime, stabilite mai jos:
Perioada % din facturile încasate din total venituri,
incluzând, dar nelimitandu-se la, toate
subvenţiile directe şi indirecte şi orice
articole excepţionale, dacã e cazul
AF 1998 80 %
AF 1999 85%
AF 2000 90%
AF 2001 - 2011 95%
(c) Împrumutatul va respecta şi implementa, sau va determina sa fie implementate, mãsuri adecvate şi la timp, acceptabile Bãncii, în vederea reducerii pana la sfârşitul anului 2001 şi menţinerii de atunci incolo a volumului facturilor de încasat de cãtre fiecare Entitate a Proiectului la un nivel mai mic sau egal cu 2 luni de venituri; (d) Împrumutatul accepta ca, nu mai târziu de un an de la semnarea acestui Acord, sa respecte şi sa implementeze, sau sa determine a fi implementat un plan, acceptabil Bãncii, în vederea reducerii treptate între Af 1998 - 2001 a nivelului subvenţiilor sau al sumelor echivalente primite de Fiecare Entitate a Proiectului (direct sau indirect, de la, primele altele, Împrumutat sau Municipalitati) de la nivelul prezent la un nivel acceptabil Bãncii; (e) Împrumutatul accepta sa respecte şi sa implementeze, sau sa determine sa fie implementate, mãsuri adecvate şi la timp, acceptabile Bãncii, în vederea creşterii ratei marjei operationale a Entitatilor Proiectului la 30% pentru Af 2001 şi de a o menţine peste 30% între Af 2002 - 2011; (f) Împrumutatul accepta sa respecte şi dacã este cazul sa determine Entitatile Proiectului sa implementeze pe perioada maturitatii împrumutului, o politica prudenta a dividendelor (sau orice alte politici echivalente) a Entitatilor Proiectului, acceptabile Bãncii şi în conformitate cu cerinţele de mai sus; (g) Împrumutatul accepta sa respecte şi sa implementeze mãsuri adecvate şi la timp, acceptabile Bãncii, care sa permitã fiecãrei Entitãţi a Proiectului sa genereze anual o rata a fluxului de lichiditati de 1,5 pentru fiecare Af în perioada 2002 - 2011; (h) Împrumutatul, atâta vreme cat vor exista sume nerambursate în cadrul acestui Acord, va depune toate eforturile, de o maniera acceptabilã Bãncii, pentru ca Entitatile Proiectului sa primeascã, sa menţinã, sau sa încheie acorduri privind furnizarea de gaze naturale, combustibili, agent termic, electricitate, apa şi servicii de epurare a apei, directe, şi în termeni şi condiţii nu mai puţin favorabile decât termenii şi condiţiile cele mai favorabile ce sunt acordate altor regii de termoficare şi municipale din România. Secţiunea 3.06 Realizarea cadrului de reglementare a sectorului de termoficare Împrumutatul va respecta şi implementa la timp, dar nu mai târziu de nou luni de la transmiterea raportului final al Studiului asupra tarifelor pentru energia termica cãtre UCP, cerinţele legale şi instituţionale adecvate, acceptabile Bãncii, care sa permitã Entitatilor Proiectului sa obţinã statutul de creditor preferenţial din partea agenţilor economici, sa solicite plati în avans (cum ar fi de exemplu taxele de conectare a tuturor tipurilor de consumatori) şi sa solicite consumatorilor restantieri, penalizãri şi despãgubiri mai mari decât rata dobânzii sau rata inflaţiei, aceea dintre ele care este mai mare, precum şi sa deconecteze consumatorii care nu plãtesc. Secţiunea 3.07 Frecventa raportarii şi cerinţele prezentarilor (a) Rapoartele periodice asupra Proiectului, la care se face referire în Secţiunea 4.04 (a) (iv) din Termenii şi Condiţiile Standard, vor fi înaintate în termen de 60 zile de la sfârşitul fiecãrui trimestru ce face obiectul raportarii, de cãtre împrumutat, sub forma unui RP trimestrial, la 1 iunie, 1 septembrie, 1 decembrie şi 1 martie ale fiecãrui an, în forma şi conţinutul acceptabile Bãncii; (b) în plus fata de rapoartele periodice asupra Proiectului la care se face referire în Secţiunea 4.04 (a) (iv) din Termenii şi Condiţiile Standard şi fata de subparagraful (a), UCP în numele Împrumutatului, va inainta Bãncii în termen de 60 de zile de la sfârşitul fiecãrui AF, între Af 1997 - 2011, un raport anual în forma şi conţinut acceptabile Bãncii, asupra evoluţiei înregistrate în cadrul reformei sectorului romanesc de termoficare în concordanta cu principiile economiei de piata. ART. 4 SUSPENDAREA Secţiunea 4.01 Suspendarea Urmãtoarele prevederi sunt specificate ca evenimente adiţionale pentru suspendarea dreptului Împrumutatului de a face trageri din împrumut, în scopul Secţiunii 7.01(a)(xiii) din Termenii şi Condiţiile Standard: (a) fie (i) cadrul legislativ şi de reglementare aplicabil sectorului de termoficare în teritoriul statului membru va fi fost modificat, amendat, suspendat, abrogat, anulat sau încãlcat (în fiecare caz în mod diferit fata de prevederile acestui Acord, ale Acordului de împrumut subsidiar sau ale oricãruia dintre Acordurile de Proiect şi a oricãrei anexe a acestora); sau (ii) statutelor vor fi amendate, suspendate, abrogate, anulate sau incalcate în asa fel încât sa afecteze material şi ireversibil operaţiunile, sau posibilitatea de a realiza Proiectul sau de a îndeplini vreuna din obligaţiile decurgând din Acordul de Proiect; sau (iii) controlul oricãrei Entitãţi a Proiectului va fi fost transferat unor pãrţi, altele decât Municipalitatile respective, şi altfel decât în proprietatea privatã, asa cum se prevede în acest Acord sau în oricare Acord de Proiect şi oricare anexa a acestora sau altfel decât asa cum a acceptat în prealabil Banca; (b) oricare dintre Entitatile Proiectului sau Municipalitati nu va fi reuşit sa-şi îndeplineascã vreuna din obligaţiile prevãzute în Acordul de împrumut subsidiar sau respectiv Acordul de Proiect; şi (c) dreptul Împrumutatului (i) de a folosi sume din cadrul oricãror acorduri de finanţare nerambursabila în scopul furnizarii de fonduri pentru Servicii de Consultanţa, sau (ii) de a primi Servicii de Consultanţa, va fi fost suspendat, anulat sau terminat în întregime sau în parte ca urmare a termenilor acestor aranjamente; cu condiţia ca, oricum, prevederile acestui paragraf sa nu se aplice, dacã Împrumutatul reuşeşte sa convingã Banca ca fonduri adecvate pentru Proiect îi sunt puse la dispoziţie din alte surse, în termeni şi condiţii corespunzãtoare cu obligaţiile Împrumutatului derivate din Acordul de împrumut. ART. 5 EFECTIVITATE Secţiunea 5.01 Condiţii de intrare în efectivitate Urmãtoarele prevederi sunt specificate drept condiţii adiţionale pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut în conformitate cu Secţiunea 9.02 (c) din Termenii şi Condiţiile Standard: (a) Acceptarea mãsurilor necesare a fi luate pentru AF 1997 asa cum se prevede în Secţiunea 3.05 (a) a acestui Acord, incluzând dar nelimitandu-se la creşterea de tarife pentru Af 1997 şi mãsurile de asigurare a încasãrii facturilor, asa cum se prevede în Secţiunea 3.05 (b); (b) Demararea unui Studiu asupra tarifelor pentru energia termica şi a unui Studiu asupra sistemului de management financiar, asa cum se prevede în Partea B a Proiectului, pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bãncii; (c) Confirmarea includerii în bugetul de stat al Împrumutatului a Fondurilor Centrale pentru AF 1997; (d) Crearea UCP, numirea directorului şi a personalului local al acesteia, precum şi stabilirea echipei de experţi internationali şi alţi consultanţi şi semnarea contractului cu aceştia, asa cum se prevede în pãrţile B şi C şi în Anexa 4 punctul F a acestui Acord; (e) Acordul de împrumut subsidiar cu fiecare dintre Entitatile Proiectului şi Municipalitatea respectiva, în forma şi conţinutul acceptabile Bãncii, sa fi fost realizat şi transmis în numele împrumutatului şi al Entitatii Proiectului şi al Municipalitatii şi obliga legal ambele pãrţi având titlu executoriu în conformitate cu termenii sãi, cu o singura condiţie şi anume intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut; (f) Acordul de Proiect dintre Banca şi fiecare din Entitatile Proiectului şi Municipalitati, în forma şi conţinutul acceptabile Bãncii, sa fi fost realizat şi transmis în numele Bãncii şi al Entitatii Proiectului şi obliga legal ambele pãrţi având titlu executoriu în conformitate cu termenii sãi, cu o singura condiţie şi anume intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut; (g) Fiecare Entitate a Proiectului va fi creat, în conformitate cu Secţiunea 2.04 a respectivului Acord de Proiect şi Secţiunea relevanta a Acordului de împrumut subsidiar, UIP şi primeşte servicii de consultanţa asa cum se prevede în Partea C a Proiectului, din acest Acord. Secţiunea 5.02 Avizul juridic (a) În scopul Secţiunii 9.03(a) din Termenii şi Condiţiile Standard avizul sau avizele juridice vor fi emise în numele Împrumutatului de cãtre ministrul justiţiei al Împrumutatului iar urmãtoarele prevederi sunt specificate a fi aspecte suplimentare ce trebuie incluse în avizul sau avizele juridice ce urmeazã a fi prezentate Bãncii: (i) Ca Acordurile de împrumut subsidiare au fost complet autorizate sau ratificate de Împrumutat, şi transmise în numele acestuia şi obliga legal Împrumutatul având titlu executoriu în conformitate cu termenii lor, cu o singura condiţie şi anume intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut; (b) În scopul Secţiunii 9.03(c) din Termenii şi Condiţiile Standard, avizul sau avizele juridice vor fi date în numele Entitatilor Proiectului şi al Municipalitatilor, de cãtre consilierii juridici proprii iar urmãtoarele prevederi sunt specificate a fi aspecte suplimentare ce trebuie incluse în avizul sau avizele juridice ce urmeazã a fi prezentate Bãncii: (i) Ca Acordul de împrumut Subsidiar a fost pe deplin autorizat sau ratificat de cãtre Entitatea Proiectului şi Municipalitatea respectiva şi transmis în numele acestora şi le obliga juridic pe acestea având titlu executoriu în conformitate cu termenii sãi, cu o singura condiţie şi anume intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut; (ii) Ca Acordul de Proiect a fost pe deplin autorizat sau ratificat de cãtre Entitatea Proiectului şi Municipalitate şi transmis acestora şi la obliga juridic pe acestea având titlu executoriu în conformitate cu termenii sãi, cu o singura condiţie şi anume intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut. Secţiunea 5.03 Încetarea datoratã neîndeplinirii condiţiilor de intrare în efectivitate O data situata la 90 de zile dupã data acestui Acord de împrumut este specificatã ca data limita pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut, în spiritul Secţiunii 9.04 a Termenilor şi Condiţiilor Standard. ART. 6 DIVERSE Secţiunea 6.01 Notificãri În scopul Secţiunii 10.01 din Termenii şi Condiţiile Standard, urmãtoarele adrese sunt specificate:
Pentru Împrumutat:
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor, nr. 17 Sector 5, Bucureşti, România
Telefon: 401 410 3400
Telefax: 401 312 6792
Telex: 112-39
Pentru Banca:
Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în atenţia: Unitãţii de Administrare a Operaţiilor
One Exchange Square, Londra EC2A 2EH, Anglia
Telefon: (44-71) 338-6000
Fax: (44-71) 338-6100
Telex: 881-2161
Secţiunea 6.02 Comisioane şi costuri Împrumutatul va suporta orice comisioane şi costuri profesionale, bancare, de transfer sau schimb valutar legate de pregãtirea, validarea acestui Acord şi a oricãrui document legal de acesta. Pentru certificarea celor de mai sus, pãrţile la prezentul Acord, actionand prin reprezentanţii lor pe deplin autorizaţi, au determinat semnarea acestui Acord de împrumut în patru copii şi emiterea sa la Londra, Anglia în ziua şi anul menţionate la început. ROMÂNIA De cãtre IONUT MIRCEA COSTEA, secretar de stat Ministerul Finanţelor BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE De cãtre JAQUES DE LAROSIERE PREŞEDINTE ANEXA 1 DESCRIEREA PROIECTULUI 1. Scopul acestui Proiect este de a sprijini: (a) reducerea semnificativã a pierderilor de energie termica în reţelele de termoficare şi creşterea pe ansamblu a eficientei energetice a sistemului, prin: (A) reabilitarea reţelelor de distribuţie; (B) reabilitarea unitãţilor de producere şi distribuire a agentului termic; (C) contorizarea, monitorizarea şi modernizarea unitãţilor; (b) realizarea unui cadru de reglementare orientat spre economia de piata în sectorul de termoficare; (c) îmbunãtãţirea mediului înconjurãtor şi îmbunãtãţirea condiţiilor de viata ale locuitorilor din cinci oraşe din România. 2. Proiectul consta din urmãtoarele Pãrţi care pot fi modificate, dupã cum Banca, Împrumutatul şi Entitatile Proiectului vor hotãrî periodic, de comun acord. PARTEA A: Programul de investiţii A-1: Cazane şi Schimbatoare de Caldura: Modernizarea centralelor şi punctelor termice existente ale Entitatilor Proiectului prin procurarea şi instalarea de cazane, schimbatoare de caldura, pompe, echipamente de tratare a apei şi echipamente de automatizare. A-2: Conducte Preizolate: Procurarea şi instalarea conductelor preizolate pentru reţelele de distribuţie a agentului termic, ale Entitatilor Proiectului. A-3: Echipamente de Contorizare şi Control: Procurarea şi instalarea echipamentelor de contorizare şi control (contoare la sursa şi la consumatori, armãturi şi filtre) pentru Entitatile Proiectului. PARTEA B: Programul de Restructurare Institutionala Acest program include doua studii de cooperare tehnica. Aceste programe de cooperare tehnica vor fi realizate pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bãncii. B-1: Studiul asupra sistemului de management financiar. Scopul acestui program este de a întãri eficienta operationala a Entitatilor Proiectului, prin îmbunãtãţirea metodologiei de alocare a resurselor, de gestionare a capitalului propriu, de monitorizare a stocurilor creanţelor şi de încasare a facturilor. B-2: Studiul asupra tarifelor pentru energia termica. Scopul acestui program este de a: (a) sprijini introducerea unei structuri a tarifului pentru energia termica bazatã pe costuri marginale pe termen lung, a unei metodologii de stabilire a tarifului pentru energia termica şi a unei metodologii de încasare a facturilor; (b) identifica schimbãrile instituţionale necesare pentru transformarea în societãţi comerciale şi în final privatizarea regiilor de termoficare. Deşi urmãreşte definirea unei strategii exhaustive referitoare la restructurarea institutionala a sectorului de termoficare, rezultatul anticipat al acestui studiu va avea un impact direct asupra structurii organizatorice a Entitatilor Proiectului. PARTEA C: Servicii privind achiziţiile, engineeringul, designul şi managementul Acest program de cooperare tehnica va fi realizat pe baza unor termeni de referinta acceptabili pentru Banca. Obiectivele acestui program sunt de a: (a) furniza servicii de consultanţa independente referitoare la achiziţii, contractare, engineering, design, construcţie, implementarea proiectului şi managementul proiectului în vederea realizãrii la timp şi cu costuri minime a Proiectului; (b) sprijini Entitatile Proiectului şi Împrumutatului în gestionarea întregului proces de achiziţie şi contractare, într-o maniera acceptabilã Bãncii, inclusiv pregãtirea documentelor pentru licitaţii, evaluarea ofertelor şi pregãtirea contractelor; (c) introduce şi rãspândi practicile de achiziţie şi contractare ale Bãncii, procedurile de implementare şi management ale Proiectului în activitãţile operationale ale Entitatilor Proiectului. ANEXA ANEXEI 1 PLANUL DE FINANŢARE
Planul de finanţare a Proiectului este rezumat mai jos:
Costuri externe Fonduri Locale Costuri totale
(în milioane USD) şi Centrale (în milioane USD)
(în milioane USD)
--------------------------------------------------------------------------------
Împrumut BERD 45,00 0,00 45,00
Finanţare nerambursabila
acordatã de BERD 0,488 0,00 0,488
Fonduri locale şi centrale 0,00 33,698 33,698
Finanţare nerambursabila
acordatã de terţi 5,450 0,00 5,450
--------------------------------------------------------------------------------
Costuri totale: 50,938 33,698 84,639
--------------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2 CATEGORII ŞI TRAGERI 1. Tragerile din împrumut vor finanta pana la 100% din valoarea contractelor pentru bunuri şi lucrãri exclusiv orice impozite şi taxe vamale. 2. Tragerile din împrumut se vor face numai pe baza unei documentaţii relevante acceptabilã Bãncii şi în conformitate cu procedurile Bãncii şi dupã ce: (a) engineering design-uri detaliate, necesare implementarii fizice a componentelor Proiectului, asa cum este prevãzut în Anexa nr. 1 vor fi fost terminate, iar contractele de construcţie, furnizare şi service, în forma şi conţinut acceptabile Bãncii vor fi intrat în vigoare şi în deplina efectivitate; (b) pregãtirea documentaţiei pentru licitaţii, iar apoi licitaţiile şi contractarea vor fi fost satisfãcãtoare pentru Banca; (c) Bãncii îi vor fi fost furnizate dovezi ca toate licentele, aprobãrile sau consimtamintele considerate de Banca a fi necesare pentru realizarea Proiectului au fost obţinute de cãtre Entitatile Proiectului. 3. Nu se vor efectua trageri: (a) pentru a acoperi cheltuieli anterioare datei de semnare a Acordului de împrumut; (b) pentru cheltuieli fãcute fãrã dovada ca Fondurile Centrale şi Fondurile Locale necesare conform Secţiunii 3.01 (d) au fost alocate; (c) fãrã ca UCP şi fiecare UIP sa fi fost organizate şi încadrate cu personal într-o maniera acceptabilã Bãncii şi fãrã ca directorul UCP sa fi fost numit. 4. Tabelul anexat stabileşte categoriile de articole ce urmeazã a fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pentru articolele ce se finanţeazã în cadrul fiecãrei categorii. ANEXA ANEXEI 2Categoria Partea din împrumut % din cheltuieli ce urmeazã a fi finanţate alocata în valuta (exclusiv orice impozite şi taxe vamale) Împrumutatului (în milioane USD)-------------------------------------------------------------------------------- Bunuri şi lucrãri pentru Partea: (1) A-1 Ploiesti 2,455 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Fagaras 2,151 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Oltenita 0,942 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Buzau 2,754 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Pascani 1,067 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale A-2 Ploiesti 11,893 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Fagaras 2,470 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Oltenita 1,244 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Buzau 11,610 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Pascani 3,231 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale A-3 Ploiesti 0,652 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Fagaras 0,609 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Oltenita 0,310 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Buzau 0,992 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Pascani 0,220 100% din valoarea contractului pentru contracte supuse licitaţiei internaţionale Nealocate 2,400 100% din valoarea contractului-------------------------------------------------------------------------------- TOTAL: 45,0-------------------------------------------------------------------------------- ANEXA 3 RAPORTUL ASUPRA EVOLUŢIEI PROIECTULUI A. Raportul asupra evoluţiei Proiectului va include toate informaţiile solicitate de Banca, incluzând, dar nelimitandu-se la: 1. evoluţia fizica înregistratã în implementarea Proiectului pana la data raportului şi pe parcursul perioadei de reportare (inclusiv programul de lucru, cuprinzând activitãţile de mãsurare, designul detaliat, pregãtirea documentelor de licitaţie, activitãţile generale privind achiziţiile şi protecţia mediului, lucrãrile civile, furnizarea de bunuri şi tragerile efectuate în cursul precedentelor 3 luni); 2. programul de lucru curent realizat şi motivele devierii de la programul de implementare al Proiectului, atasat ca Anexa nr. 1 a fiecãrui Acord de Proiect; 3. programul de lucru curent şi cel propus/revizuit pentru urmãtoarele 3 luni şi schimbãrile anticipate cu privire la datele de finalizare ale Proiectului sau la termenele limita ale Proiectului; 4. fluxul de lichiditati al fiecãrei Entitãţi a Proiectului pentru cele 3 luni la care se referã RP; 5. schimbãrile principale şi semnificative intervenite în ce priveşte personalul Entitatilor Proiectului, al UIP-urilor, al UCP precum şi în ce priveşte consultanţii internationali şi principalii contractori; 6. informaţii referitoare la dificultãţile intampinate sau anticipate şi efectul acestora asupra realizãrii Proiectului şi mãsurile luate sau planuite a se lua pentru surmontarea acestor dificultãţi; probleme ce pot afecta costurile Proiectului, crea întârzieri sau orice alt tip de riscuri suplimentare (tehnice, comerciale, financiare, de achiziţii, de resurse umane, de mediu etc); 7. o scurta declaraţie privind stadiul acţiunilor întreprinse în legatura cu fiecare dintre conditionalitatile relevante ale Acordului de Împrumut, Acordului de Împrumut Subsidiar şi Acordului de Proiect; 8. orice activitãţi de dezvoltare şi/sau industriale (sau orice asemenea acţiuni ce urmeazã a fi realizate de Municipalitati), decizii legale şi/sau instituţionale în mãsura sa afecteze viabilitatea economicã şi financiarã a Proiectului; 9. declaraţii financiare cu privire la depunerile şi retragerile fãcute din Contul de proiect al Împrumutatului şi din fiecare Cont de proiect al Entitatii Proiectului, atât de detaliat, pe cat o va cere Banca, dar în orice caz, declaraţii financiare evidentiind detalii ale tragerilor din împrumut şi în legatura cu orice sume din împrumut utilizate în alte scopuri decât finanţarea împrumuturilor subsidiare; modul de folosire al sumelor din Acordurile de împrumut subsidiare; 10. indicatorul de productivitate OME (pe baza anuala). În scopul acestei Anexe, OME este definit ca fiind rata marjei operationale a Entitatii Proiectului înmulţitã cu veniturile totale şi împãrţitã la numãrul mediu de angajaţi din anul respectiv, exprimat în USD per numãr de angajaţi; 11. indicatorul de eficienta energetica HDE (pe baze anuale). În scopul acestei Anexe, HDE este definit ca fiind volumul anual mediu de caldura livrata de fiecare Entitate a Proiectului împãrţit la numãrul mediu de angajaţi din anul respectiv, exprimat în Gcal per angajat; 12. o descriere şi explicare comprehensive a nivelului subvenţiilor directe şi indirecte, şi a sumelor echivalente acordate de cãtre Împrumutat şi Municipalitati, Entitatilor Proiectului, precum şi conformarea sau dacã e cazul mãsurile luate pentru conformarea cu orice plan de reducere a subvenţiilor. B. Fiecare Entitate a Proiectului şi UIP-ul sau vor raporta trimestrial la UCP, care va consolida rapoartele, iar Împrumutatul va inainta Bãncii rapoartele trimestriale asupra evoluţiei Proiectului. ANEXA 4 ACHIZIŢII (A) Achiziţionarea tuturor bunurilor şi lucrãrilor finanţate din împrumutul acordat de Banca se va efectua în conformitate cu Regulile de achiziţie pentru Sectorul Public ale BERD, procedurile pentru licitaţia deschisã fiind cele menţionate în Secţiunea 3 a Regulilor de achiziţie BERD. Achiziţiile se vor face în conformitate cu planul de implementare al Proiectului atasat ca Anexa nr. 1 a fiecãrui Acord de Proiect, separat pentru fiecare Entitate a Proiectului (sau dacã Banca accepta, pentru mai multe Entitãţi ale Proiectului luate împreunã). (B) Entitatile Proiectului şi fiecare UIP vor rãspunde pentru pregãtirea documentelor de licitaţie şi pentru desfãşurarea întregului proces de achiziţii în conformitate cu Regulile de achiziţie BERD. Entitatile Proiectului şi fiecare UIP, vor lucra împreunã cu UCP, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi cu Ministerul Finanţelor. (C) Toate contractele finanţate de cãtre Banca vor fi condiţionate de procedurile de examinare prealabilã stabilite în Anexa la Regulile de achiziţie BERD. (D) Toate contractele supuse licitaţiei internaţionale vor fi supuse examinãrii prealabile din partea Bãncii. (E) Pentru componentele Proiectului finanţate din Fondurile Centrale sau Locale, Împrumutatul va asigura, într-o maniera acceptabilã Bãncii, ca bunurile, lucrãrile şi serviciile sa fie furnizate la preţuri competitive, ca contractele sa fie corecte şi sa acorde o protecţie adecvatã Proiectului şi sa fie realizate într-un timp rezonabil. (F) Experţii internationali, asa cum se solicita în Partea C a Proiectului: (a) vor fi acceptabili Entitatilor Proiectului şi Bãncii; (B) vor avea incluşi în contractele prin care vor fi angajaţi, indicatori şi clauze de performanta semestriale, în forma şi conţinutul acceptabile Bãncii, permitand Bãncii sa solicite entitatii finanţatoare înlocuirea sau organizarea unei noi licitaţii în cazul în care aceşti experţi nu îndeplinesc indicatorii şi clauzele respective. -----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.