Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANTA nr. 37 din 7 august 2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007
ORDONANŢÃ nr. 37 din 7 august 2007
privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activitãţii acestora
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. II.3 din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.
CAP. I
Scop şi domeniu de aplicare
ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto care efectueazã operaţiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 de armonizare a anumitor dispoziţii din domeniul social privind transportul rutier şi amendare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.135/98 şi abrogare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 sau operaţiuni de transport rutier care fac obiectul Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere internaţionale (AETR), denumit în continuare Acordul AETR.
(2) Prezenta ordonanţã stabileşte cadrul de aplicare a regulilor privind utilizarea aparatelor de înregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnã ale conducãtorilor auto, denumite în continuare tahografe sau tahografe digitale, aşa cum sunt acestea definite în anexa nr. I şi în anexa nr. IB la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind echipamentul de înregistrare în transportul rutier, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Operaţiunile de transport la care se face referire la art. 13 alin. (1) lit. a), b), c), d), h), k), m), n) şi p) al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 sunt exceptate, pe teritoriul României, de la aplicarea prevederilor acestui regulament.
ART. 3
Ministerul Transporturilor poate acorda, cu acordul Comisiei Europene, derogãri temporare de la regulile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto, în condiţiile prevãzute la art. 14 al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006.
CAP. II
Activitatea de control
ART. 4
(1) Controlul respectãrii prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, ale Acordului AETR şi ale prezentei ordonanţe se va desfãşura atât în trafic, cât şi la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier.
(2) Controlul în trafic se efectueazã de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Autoritãţii Rutiere Române A.R.R. şi/sau de cãtre poliţişti rutieri.
(3) Controlul la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier se efectueazã de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. şi/sau de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.
(4) Coordonatorul naţional al activitãţilor de control cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 este Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R., denumitã în continuare Coordonator naţional.
ART. 5
Coordonatorul naţional are urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea de control, astfel încât:
(i) sã fie verificat anual cel puţin 1% din totalul zilelor lucrate în cursul anului de conducãtorii auto care fac obiectul prezentei ordonanţe. Începând cu 1 ianuarie 2008 vor fi verificate anual cel puţin 2% din totalul zilelor lucrate în cursul anului de conducãtorii auto, iar începând cu 1 ianuarie 2010 vor fi verificate anual cel puţin 3% din totalul zilelor lucrate în cursul anului de conducãtorii auto;
(ii) sã fie verificate în trafic cel puţin 15% din totalul zilelor de lucru ale conducãtorilor auto verificate anual şi cel puţin 25% din numãrul acestora sã fie verificate la sediile întreprinderilor de transport rutier. Începând cu 1 ianuarie 2008, cel puţin 30% din totalul zilelor de lucru ale conducãtorilor auto verificate anual vor fi verificate în trafic şi cel puţin 50% din numãrul acestora vor fi verificate la sediul întreprinderilor de transport rutier;
b) colaboreazã cu organismele similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene în vederea organizãrii unor activitãţi comune de control;
c) transmite la fiecare 2 ani Comisiei Europene raportãri statistice cu privire la activitatea de control, conform prevederilor art. 17 al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi Deciziei Comisiei nr. 93/173/CEE ;
d) colaboreazã cu organismele similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, în vederea depistãrii şi sancţionãrii unor eventuale încãlcãri ale prevederilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 şi/sau Acordului AETR, acolo unde existã indicii în acest sens;
e) transmite informaţiile prevãzute la art. 22 alin. (2) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi, respectiv, la art. 19 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 organismelor similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, la fiecare 6 luni şi ori de câte ori sunt solicitate astfel de informaţii cu privire la anumite cazuri particulare.
ART. 6
(1) Toate instituţiile implicate în activitatea de control vor înainta anual Coordonatorului naţional statistici detaliate cu privire la controalele desfãşurate, care sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) în ceea ce priveşte controalele în trafic:
(i) tipul de drum pe care a avut loc controlul autostradã, drum naţional sau drum judeţean/local şi statul în care este înmatriculat vehiculul, astfel încât sã fie evitatã orice fel de discriminare bazatã pe naţionalitate;
(ii) tipul de tahograf instalat pe vehicul;
b) în ceea ce priveşte controalele la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier:
(i) tipul de activitate de transport - transport naţional sau internaţional, de mãrfuri sau de persoane, public ori în cont propriu;
(ii) dimensiunea parcului de vehicule al întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier;
(iii) tipul de tahograf instalat pe vehicul.
(2) Statisticile prevãzute la alin. (1) se centralizeazã de cãtre Coordonatorul naţional şi se transmit la fiecare 2 ani Comisiei Europene.
ART. 7
În cursul exercitãrii atribuţiilor, personalul cu atribuţii de control are dreptul:
a) sã pãtrundã în orice vehicul care face obiectul prezentei ordonanţe şi sã inspecteze orice parte a vehiculului şi a tahografului, putând sã verifice, sã reţinã şi/sau sã copieze orice document sau înregistrare relevantã pentru activitatea de control;
b) sã solicite conducãtorului auto sau întreprinderii/operatorului de transport rutier sã prezinte de îndatã vehiculul spre a fi inspectat într-o locaţie dotatã corespunzãtor pentru evaluãri tehnice amãnunţite, dacã existã indicii privind intervenţii neautorizate asupra tahografului sau indicii privind existenţa unor mijloace ilegale de manipulare a tahografului care nu pot fi verificate corespunzãtor în trafic;
c) sã pãtrundã, în vederea efectuãrii controlului şi în timpul programului normal de lucru, în orice spaţiu în care îşi desfãşoarã activitatea întreprinderea/operatorul de transport rutier, unde pot exista informaţii relevante pentru activitatea de control al respectãrii regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto.
CAP. III
Contravenţii şi sancţiuni
ART. 8
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
1. utilizarea unui vehicul fãrã tahograf sau tahograf digital ori utilizarea unor tahografe sau tahografe digitale neomologate;
2. montarea unor tahografe sau tahografe digitale neomologate;
3. utilizarea unor tahografe sau tahografe digitale nesigilate;
4. utilizarea unor tahografe sau tahografe digitale montate/ reparate/calibrate de operatori economici neautorizaţi;
5. utilizarea unor tahografe digitale necalibrate;
6. utilizarea unor tahografe sau tahografe digitale cu termenul de valabilitate al verificãrii/calibrãrii periodice depãşit;
7. calibrarea incorectã a unui tahograf sau tahograf digital;
8. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului;
9. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului;
10. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fãrã a utiliza diagrame tahograf;
11. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf digital fãrã a utiliza cartela tahograficã;
12. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind asigurarea unui numãr suficient de diagrame tahografice corespunzãtoare pentru efectuarea operaţiunilor de transport;
13. nerespectarea obligaţiei de a asigura posibilitatea utilizãrii imprimantei tahografului digital în trafic la solicitarea personalului de control, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
14. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit. a) teza a treia din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind deţinerea, de cãtre un conducãtor auto, a mai mult de o cartelã tahograficã validã;
15. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit. a) teza a treia, din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea, de cãtre un conducãtor auto, a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
16. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4 lit. a) teza a treia din Regulamentul Consiliului ( CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
17. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) teza a cincea din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind modul de utilizare a tahografului digital atunci când cartela tahograficã este defectã sau nu este în posesia conducãtorului auto;
18. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) teza întâi din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate;
19. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) teza întâi din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind scoaterea neautorizatã a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminãrii zilei de lucru sau utilizarea lor pentru o perioadã mai lungã decât cea prevãzutã;
20. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) teza a treia din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea diagramelor tahograf sau a cartelelor tahografice atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din mai mulţi conducãtori auto;
21. nerespectarea de cãtre conducãtorul auto a obligaţiei prevãzute la art. 15 alin. (2) teza a doua din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind introducerea manualã a unor date;
22. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind reglarea ceasului tahografului şi utilizarea comutatorului;
23. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
24. omisiunea de a introduce manual în tahograful digital datele prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85;
25. nerespectarea prevederilor art. 16 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, privind utilizarea vehiculului şi înregistrarea datelor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto în eventualitatea defectãrii sau funcţionãrii defectuoase a tahografului ori în eventualitatea în care conducãtorul auto nu poate utiliza cartela tahograf fiind distrusã, defectã, pierdutã sau furatã;
26. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu pânã la o orã;
27. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu pânã la douã ore;
28. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu pânã la 3 ore;
29. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu pânã la 4 ore;
30. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu 4 ore sau mai mult;
31. depãşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pânã la o orã;
32. depãşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pânã la douã ore;
33. depãşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pânã la 3 ore;
34. depãşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu pânã la 4 ore;
35. depãşirea perioadei maxime zilnice de conducere cu 4 ore sau mai mult;
36. depãşirea perioadei maxime de conducere într-un interval de douã sãptãmâni;
37. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 24 de ore cu pânã la o orã;
38. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 24 de ore cu pânã la douã ore;
39. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 24 de ore cu pânã la 3 ore;
40. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 24 de ore cu pânã la 4 ore;
41. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 24 de ore cu 4 ore sau mai mult;
42. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din minimum 2 conducãtori auto, cu pânã la o orã;
43. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din minimum 2 conducãtori auto, cu pânã la douã ore;
44. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din minimum 2 conducãtori auto, cu pânã la 3 ore;
45. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din minimum 2 conducãtori auto, cu pânã la 4 ore;
46. nerespectarea perioadei minime de odihnã într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj format din minimum 2 conducãtori auto, cu 4 ore sau mai mult;
47. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã dupã 6 perioade zilnice de conducere;
48. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã dupã 12 perioade zilnice de conducere;
49. conducerea unui vehicul imobilizat de cãtre autoritatea competentã;
50. refuzul în cursul controlului de a permite verificarea, reţinerea sau copierea oricãrei înregistrãri privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto;
51. neprezentarea, în trafic, a numãrului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listãrilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sau Acordului AETR, dupã caz;
52. neprezentarea, în cursul controlului la sediul întreprinderii/operatorului de transport rutier, a înregistrãrilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto solicitate de personalul de control;
53. lipsa, la sediul întreprinderii/operatorului de transport rutier, a registrului de sarcini şi a orarului serviciului regulat, prevãzute la art. 16 alin. (1) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
54. neînscrierea în registrul de sarcini a tuturor datelor prevãzute la art. 16 alin. (2) şi alin. (3) lit. a) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
55. nesemnarea registrului de sarcini de cãtre conducãtorul întreprinderii/operatorului de transport rutier sau de cãtre o persoanã împuternicitã de acesta, potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) lit. b) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
56. neprezentarea de cãtre conducãtorul auto, în cursul controlului în trafic, a unei copii a registrului de sarcini şi a orarului serviciului regulat, conform prevederilor art. 16 alin. (2) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
57. nerespectarea obligaţiei de a pãstra registrul de sarcini o perioadã de cel puţin un an de la expirarea perioadei la care se referã şi de a pune la dispoziţia conducãtorilor auto câte o copie a acestuia, conform prevederilor art. 16 alin. (3) lit. c) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006;
58. nereturnarea diagramelor tahografice utilizate de cãtre conducãtorul auto întreprinderii/operatorului de transport rutier, spre a fi pãstrate la sediu, dupã 28 de zile de la utilizarea lor;
59. nerespectarea obligaţiei întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descãrca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducãtorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descãrca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeazã;
60. nerespectarea obligaţiei întreprinderii/operatorului de transport rutier de a pãstra înregistrãrile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto cel puţin un an de la efectuarea acestora, în ordine cronologicã şi separat pentru fiecare conducãtor auto;
61. acordarea de cãtre întreprindere/operatorul de transport rutier a unor plãţi conducãtorilor auto, chiar şi sub formã de bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportatã.
ART. 9
(1) Contravenţiile prevãzute la art. 8 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele de la pct. 1, 3, 8, 49, 50 şi 60, cu amendã de la 9.000 lei la 10.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cele de la pct. 2 şi 9, cu amendã de la 9.000 lei la 10.000 lei, aplicabilã atelierului care a montat tahograful, tahograful digital sau dispozitivul ilegal;
c) cele de la pct. 4, 53 şi 57, cu amendã de la 4.500 lei la 5.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
d) cele de la pct. 10, 11 şi 15, cu amendã de la 4.500 lei la 5.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier sau conducãtorului auto, dupã caz;
e) cea de la pct. 7, cu amendã de la 4.500 lei la 5.000 lei, aplicabilã atelierului care a calibrat tahograful sau tahograful digital;
f) cele de la pct. 5, 6, 12, 13 şi 61, cu amendã de la 3.500 lei la 4.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
g) cele de la pct. 14 şi 16, cu amendã de la 3.500 lei la 4.000 lei, aplicabilã conducãtorului auto;
h) cele de la pct. 51, 52, 58 şi 59, cu amendã de la 3.000 lei la 3.500 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
i) cele de la pct. 54, 55 şi 56, cu amendã de la 2.000 lei la 2.500 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
j) cele de la pct. 30, 35, 41 şi 46, cu amendã de la 3.000 lei la 5.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
k) cele de la pct. 29, 34, 40 şi 45, cu amendã de la 2.500 lei la 3.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
l) cele de la pct. 28, 33, 39 şi 44, cu amendã de la 2.000 lei la 2.500 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
m) cele de la pct. 27, 32, 38 şi 43, cu amendã de la 1.500 lei la 2.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
n) cele de la pct. 26, 31, 36, 37, 42, 47 şi 48, cu amendã de la 1.000 lei la 1.500 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
o) cele de la pct. 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 şi 25, cu amendã de la 1.000 lei la 1.500 lei, aplicabilã conducãtorului auto.
(2) În mãsura în care contravenţiile la care se face referire la art. 8 pct. 26-35 şi 37-48 sunt depistate în trafic, precum şi în toate celelalte situaţii în care conducãtorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnã prevãzute de legislaţia în vigoare, suplimentar faţã de sancţiunea cu amenda prevãzutã la alin. (1), se va aplica şi sancţiunea imobilizãrii vehiculului pânã la îndeplinirea condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului.
(3) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1), agentul constatator fãcând menţiune în procesul-verbal despre aceastã posibilitate.
(4) Contravenţiile prevãzute în prezenta ordonanţã se constatã şi se sancţioneazã de cãtre personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii Rutiere RomâneA.R.R., de cãtre personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi de cãtre poliţiştii rutieri, potrivit competenţelor ce le revin.
ART. 10
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 8 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
CAP. IV
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 11
(1) În termen de cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor va aproba prin ordin al ministrului:
a) norme tehnice privind eliberarea, înlocuirea, schimbarea şi înnoirea cartelelor tahografice, precum şi pentru descãrcarea şi stocarea datelor din tahografele digitale şi cartelele tahografice;
b) norme detaliate privind activitatea de control, prin care se va introduce şi un sistem de evaluare a întreprinderilor/ operatorilor de transport rutier în ceea ce priveşte respectarea regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto, în funcţie de numãrul şi de gravitatea contravenţiilor constatate, precum şi reguli detaliate privind modul de imobilizare a vehiculelor;
c) reglementãri privind condiţiile de montare, reparare şi verificare a tahografelor, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfãşoarã astfel de activitãţi.
(2) În termen de cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor va elabora şi va supune spre aprobare Guvernului reglementãri specifice privind organizarea timpului de muncã al lucrãtorilor mobili în transportul rutier de mãrfuri şi persoane.
(3) Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., va lua mãsuri pentru ca la proiectarea şi construcţia drumurilor noi, precum şi la reabilitarea sau modernizarea drumurilor existente, pe care le administreazã, sã se realizeze pe marginea acestora spaţii adecvate care sã poatã fi utilizate atât pentru punerea în aplicare a prevederilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto, cât şi pentru desfãşurarea activitãţilor de control al respectãrii acestor prevederi.
(4) Prezenta ordonanţã transpune prevederile art. 1, art. 2 alin. (1), (3) şi (4), art. 3, art. 4 alin. (6), art. 6 alin. (1), art. 7 alin. (1), art. 8 alin. (1) şi ale art. 16 alin. (1) din Directiva 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 martie 2006 privind condiţiile minime pentru punerea în aplicare a regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislaţia socialã referitoare la activitãţile de transport rutier şi de abrogare a Directivei 88/599/CEE a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial L nr. 102 din 11 aprilie 2006, p. 35-44.
ART. 12
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare în termen de 3 zile de la publicare, cu excepţia art. 8-10, care intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data publicãrii.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Ordonanţa Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere şi organizarea timpului de muncã al lucrãtorilor mobili în transportul rutier de mãrfuri şi persoane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 2 februarie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 466/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat
Bucureşti, 7 august 2007.
Nr. 37.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: