Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, Guvernul României adopta prezenta ordonanta. ART. 1 Alineatul (3) al articolului 15 din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 514 din 19 octombrie 2000, aprobatã prin <>Legea nr. 720/2001 , se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) Verificarea agenţilor economici beneficiari ai facilitãţilor prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, care au depus pe propria rãspundere, în termen, la organele fiscale teritoriale la care sunt înregistraţi ca plãtitori de taxe şi impozite, situaţia privind majorãrile de întârziere şi/sau dobânzile calculate şi neplãtite, se va realiza cu ocazia controlului fiscal prevãzut de <>Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 64/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare." ART. 2 <>Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 27 iunie 2002, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Alineatul (5) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins: "(5) Persoanele juridice romane fãrã scop patrimonial plãtesc impozit pe profitul corespunzãtor veniturilor economice care exced limita prevãzutã la alin. (4). Profitul impozabil se impoziteazã cu cota prevãzutã la art. 2 alin. (1)." 2. Articolul 2 se completeazã cu un nou alineat, alineatul (7), care va avea urmãtorul cuprins: "(7) Sumele înregistrate în conturi de rezerve, reprezentând facilitãţi fiscale, potrivit legii, nu pot fi utilizate pentru majorarea capitalului social sau pentru acoperirea pierderilor. În cazul în care nu sunt respectate prevederile acestui alineat, asupra acestor sume se recalculeazã impozitul pe profit şi se vor calcula majorãri/dobânzi de întârziere şi penalitãţi de întârziere de la data aplicãrii facilitatii respective, potrivit legii." 3. Litera a) a alineatului (3) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins: "a) rezerva, în limita a 5% din profitul contabil, înainte de determinarea impozitului pe profit din care se scad veniturile neimpozabile şi se adauga cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, pana ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris şi vãrsat sau din patrimoniu, dupã caz, potrivit legilor de organizare şi funcţionare." 4. Alineatul (5) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins: "(5) În cazul împrumuturilor obţinute de la alte entitãţi, cu excepţia bãncilor, sucursalelor acestora şi cooperativelor de credit, romane sau strãine, a societãţilor de leasing pentru operaţiuni de leasing, a societãţilor de credit ipotecar, dobânzile deductibile sunt limitate la: a) nivelul ratei dobânzii de referinta a Bãncii Naţionale a României, corespunzãtoare ultimei luni din trimestru, pentru împrumuturile în lei; şi b) nivelul ratei dobânzii anuale de 9%, respectiv 2,25% trimestrial, pentru împrumuturile în valuta. Acest nivel al ratei dobânzii se aplica la determinarea profitului impozabil aferent anului fiscal 2003. Nivelul ratei dobânzii pentru împrumuturile în valuta se va actualiza prin hotãrâre a Guvernului." 5. Alineatul (7) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins: "(7) Prevederile alin. (1) şi (3) nu se aplica bãncilor persoane juridice romane, sucursalelor bãncilor strãine care îşi desfãşoarã activitatea în România, societãţilor comerciale pentru operaţiunile de leasing, societãţilor de credit ipotecar, precum şi instituţiilor de credit." 6. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Pierderea fiscalã înregistratã de contribuabilii care îşi înceteazã existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereazã de cãtre contribuabilii nou-infiintati sau de cãtre cei care preiau patrimoniul societãţii absorbite, dupã caz." 7. Dupã alineatul (2) al articolului 16 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins: "(3) În cazul persoanelor juridice strãine care realizeazã veniturile prevãzute la alin. (1) şi (2) obligaţia completãrii şi depunerii declaraţiei de impunere, în numele şi în contul persoanei juridice strãine, precum şi a calculãrii, reţinerii şi plãţii impozitului revine persoanei juridice rezidente ale carei valori se tranzactioneaza sau societãţii de intermediere/societãţii de servicii de investiţii financiare, o data cu primul termen stabilit la art. 20." 8. Alineatul (2) al articolului 33 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Ca excepţie de la prevederile alin. (1), impozitul pe profit, dobânzile/majorãrile de întârziere şi amenzile datorate de regiile autonome din subordinea consiliilor locale şi a consiliilor judeţene, precum şi cele datorate de societãţile comerciale în care consiliile locale şi/sau consiliile judeţene sunt acţionari majoritari sunt venituri ale bugetelor locale respective." ART. 3 <>Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 din 24 martie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Dupã alineatul (4) al articolului 2 se introduc alineatele (4^1) şi (4^2) cu urmãtorul cuprins: "(4^1) În caz de inactivitate temporarã, precum şi în cazul obligaţiilor de declarare a unor venituri care, potrivit legii, sunt scutite la plata impozitului pe venit, plãtitorii de impozite şi taxe pot beneficia de regimul derogatoriu de depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe. (4^2) Regimul derogatoriu, precum şi condiţiile în care plãtitorii de impozite şi taxe pot beneficia de regimul derogatoriu se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice." 2. Dupã alineatul (1) al articolului 4 se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Declaraţia de impozite şi taxe se poate depune de cãtre plãtitor şi prin mijloace electronice, conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice." 3. Articolul 5 se abroga. 4. Dupã articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, care va avea urmãtorul cuprins: "Art. 10^1. - Procedura stabilirii din oficiu a impozitelor şi taxelor se reglementeazã conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice." 5. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 13. - Nedepunerea la termen a declaraţiei de impozite şi taxe se penalizeaza dupã cum urmeazã: a) cu 10% din impozitul sau din taxa datoratã ori stabilitã din oficiu, dupã caz, dacã declaraţia este depusa cu o întârziere de pana la 30 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit; b) cu 30% din impozitul sau din taxa datoratã ori stabilitã din oficiu, dupã caz, dacã declaraţia este depusa cu o întârziere de pana la 60 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit; c) cu 50% din impozitul sau din taxa datoratã ori stabilitã din oficiu, dupã caz, dacã declaraţia este depusa cu o întârziere de peste 60 de zile fata de termenul legal stabilit; d) cu 500.000 lei, în cazul nedepunerii la termen a declaraţiei de impozite şi taxe de cãtre plãtitorii care au obligaţii declarative, dar care, pentru perioada de raportare, nu au obligaţii de plata la bugetul de stat." 6. Dupã articolul 13 se introduc doua noi articole, articolele 13^1 şi 13^2, care vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 13^1. - (1) Nedepunerea la termen a declaraţiilor prevãzute de legislaţia privind impozitul pe venit se penalizeaza dupã cum urmeazã: a) cu 100.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, dacã declaraţia este depusa cu o întârziere de pana la 30 de zile inclusiv fata de termenul legal stabilit; b) cu 500.000 lei pentru contribuabilii persoane fizice, dacã declaraţia este depusa cu o întârziere de peste 30 de zile fata de termenul legal stabilit; c) cu 1.500.000 lei pentru asociaţiile fãrã personalitate juridicã. (2) Penalitãţile aplicate potrivit alin. (1) lit. a) şi b) se majoreazã cu 10% din diferenţa de impozit anual rãmas de achitat, stabilitã prin decizia de impunere. Art. 13^2. - (1) Penalitãţile aplicate potrivit prevederilor art. 13 şi 13^1 pentru nedepunerea la termen a declaraţiei de impozite şi taxe nu pot sa depãşeascã suma de 10 milioane lei în cazul persoanelor fizice, respectiv 50 milioane lei în cazul persoanelor juridice. (2) Penalitãţile calculate la suma impozitelor şi taxelor stabilite din oficiu sunt datorate astfel cum au fost stabilite, indiferent de modalitatea de regularizare ulterioara a impozitelor sau taxelor." 7. Dupã alineatul (1) al articolului 17 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins: "(2) Procedura de constatare a faptelor prevãzute la art. 13 şi 13^1 se stabileşte prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice." 8. Dupã articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmãtorul cuprins: "Art. 19^1. - Pentru aplicarea unitarã a prevederilor prezentei ordonanţe se constituie la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, potrivit legii, Comisia centrala pentru administrare fiscalã, condusã de secretarul de stat coordonator al activitãţii de administrare. Componenta comisiei centrale se aproba prin ordin al ministrului finanţelor publice. Deciziile Comisiei centrale pentru administrare fiscalã se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I." ART. 4 <>Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind înregistrarea fiscalã a plãtitorilor de impozite şi taxe, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 1 octombrie 2002, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Alineatul (5) al articolului 1 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "(5) Persoanele fizice strãine şi persoanele fizice romane fãrã domiciliu în România, care realizeazã venituri din România, sunt obligate sa completeze şi sa depunã declaraţie de înregistrare fiscalã pentru persoane strãine şi persoane fizice romane fãrã domiciliu în România, în vederea atribuirii numãrului de identificare fiscalã şi a eliberãrii certificatului de înregistrare fiscalã." 2. Alineatul (6) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins: "(6) În cazul în care plãtitorii de impozite şi taxe persoane fizice au calitatea de angajator, acestea sunt obligate sa depunã declaraţie de înregistrare fiscalã, în condiţiile art. 3." 3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - (1) Declaraţiile de înregistrare fiscalã se depun la organul fiscal competent, care va fi stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice. (2) Declaraţiile de înregistrare fiscalã se depun în termen de 15 zile de la eliberarea autorizaţiei de funcţionare sau a actului legal de înfiinţare, dupã caz. (3) Plãtitorii de impozite şi taxe prevãzuţi la art. 1 alin. (4) şi (5) depun declaraţia de înregistrare fiscalã în termen de 15 zile de la data obţinerii primului venit. (4) Plãtitorii de impozite şi taxe prevãzuţi la art. 1 alin. (5), care au calitatea de salariat, depun declaraţia de înregistrare fiscalã în termen de 5 zile de la data începerii activitãţii. (5) Plãtitorii de impozite şi taxe prevãzuţi la art. 1 alin. (6) depun declaraţia de înregistrare fiscalã în termen de 15 zile de la data dobândirii calitãţii de angajator. (6) Plãtitorii de impozite şi taxe pot sa-şi desemneze un împuternicit pentru completarea şi depunerea declaraţiei de înregistrare fiscalã, pe baza unei procuri sau a unui contract în forma scrisã, autentificate. (7) În cazul în care plãtitorii de impozite şi taxe prevãzuţi la art. 1 alin. (5) nu se afla pe teritoriul României, declaraţia de înregistrare fiscalã poate fi completatã şi depusa la organul fiscal competent de cãtre plãtitorul de venit fãrã ca acesta sa prezinte o împuternicire specialã." 4. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - (1) Modificãrile intervenite în datele declarate de cãtre plãtitorii de impozite şi taxe care au obligaţia înregistrãrii fiscale prin depunerea declaraţiei de înregistrare fiscalã se comunica organelor fiscale de cãtre aceştia prin completarea şi depunerea unei declaraţii de menţiuni, conform procedurii stabilite de Ministerul Finanţelor Publice. (2) Declaraţiile de menţiuni se depun în termen de 15 zile de la data producerii modificãrilor." 5. Dupã alineatul (6) al articolului 9 se introduce alineatul (7) cu urmãtorul cuprins: "(7) Sucursalele sau alte subunitati fãrã personalitate juridicã ale plãtitorilor de impozite şi taxe din România nu pot fi înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã." 6. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins: "<>Art. 15. - Autorizarea, data în baza Legii nr. 507/2002 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice de cãtre persoane fizice, va fi comunicatã lunar de cãtre organele administraţiei publice locale organului fiscal competent, pentru evidenta fiscalã." 7. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - Prevederile art. 17 şi 18 referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare." 8. Dupã articolul 22 se introduce articolul 22^1 cu urmãtorul cuprins: "Art. 22^1. - (1) Ministerul Finanţelor Publice organizeazã evidenta plãtitorilor de impozite şi taxe, care conţine: a) date de identificare; b) categoriile de obligaţii de plata cãtre bugetul de stat datorate potrivit legii, denumite în continuare vector fiscal; c) alte informaţii necesare administrãrii impozitelor şi taxelor. (2) Datele prevãzute la alin. (1) se completeazã pe baza informaţiilor comunicate de contribuabili în declaraţiile de înregistrare şi în declaraţiile de menţiuni." ART. 5 <>Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 1 iunie 2002, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Litera c) a alineatului (1) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins: "c) locul unde beneficiarul are stabilit sediul activitãţii sau, în lipsa acestuia, domiciliul beneficiarului. În aceasta categorie se încadreazã: 1. închirierea de bunuri mobile corporale; 2. operaţiunile de leasing având ca obiect utilizarea bunurilor mobile; 3. cesiunile şi/sau concesiunile dreptului de autor, de brevete, de licenţe, de mãrci de fabrica şi de comerţ şi alte drepturi similare; 4. serviciile de publicitate; 5. serviciile consultantilor, inginerilor, birourilor de studii, avocaţilor, experţilor contabili şi alte servicii similare; 6. prelucrarea de date, furnizarea de informaţii; 7. operaţiunile bancare, financiare, de asigurare şi/sau de reasigurare; 8. punerea la dispoziţie de personal; 9. telecomunicatiile. Sunt considerate servicii de telecomunicaţii serviciile având ca obiect transmiterea, emiterea şi recepţia de semnale, înscrisuri, imagini şi sunete sau informaţii de orice natura prin fir, radio, mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau recepţii. Serviciile de telecomunicaţii cuprind, de asemenea, şi furnizarea accesului la reţelele de informaţii mondiale; 10. serviciile de radiodifuziune şi de televiziune; 11. serviciile furnizate pe cale electronica. Sunt considerate servicii furnizate pe cale electronica: furnizarea şi conceperea de site-uri informatice, mentenanta la distanta a programelor şi echipamentelor, furnizarea de programe informatice şi menţinerea la zi a acestora, furnizarea de imagini, de texte şi de informaţii şi punerea la dispoziţie a bazei de date, furnizarea de muzica, de filme şi de jocuri, inclusiv jocuri de noroc sau de bani, şi emisiuni sau manifestãri politice, culturale, artistice, sportive, ştiinţifice, de divertisment şi alte servicii similare. Atunci când furnizorul de servicii şi clientul sau comunica prin curier electronic, aceasta nu înseamnã în sine ca serviciul furnizat este un serviciu electronic; 12. prestãrile intermediarilor care intervin în furnizarea serviciilor prevãzute la pct. 1-11." 2. Litera a) a alineatului (2) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins: "a) activitãţile de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru realizarea programelor, subprogramelor şi proiectelor, precum şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare în programele nucleu şi în planurile sectoriale, prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã. Sunt, de asemenea, scutite activitãţile de cercetare-dezvoltare şi inovare finanţate în parteneriat internaţional, regional şi bilateral;" 3. Dupã litera n) a alineatului (2) al articolului 9 se introduce litera o) cu urmãtorul cuprins: "o) arendarea, concesionarea şi închirierea de bunuri imobile, cu urmãtoarele excepţii: 1. operaţiunile de cazare care sunt efectuate în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similarã, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping; 2. închirierea amplasamentelor pentru stationarea vehiculelor; 3. închirierea utilajelor şi a maşinilor fixate în bunurile imobile; 4. închirierea seifurilor." 4. Alineatul (6) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins: "(6) Persoanele impozabile pot opta pentru plata taxei pe valoarea adãugatã în cazul: a) operaţiunilor de arendare, concesionare şi închiriere de bunuri imobile, prevãzute la alin. (2) lit. o), în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a legii; b) operaţiunilor prevãzute la alin. (3)." 5. Dupã litera g) a articolului 10 se introduce litera h) cu urmãtorul cuprins: "h) importul bunurilor efectuate în România de cãtre forţele statelor membre NATO pentru uzul acestor forte sau al personalului civil insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, în cazul în care aceste forte sunt destinate efortului comun de apãrare." 6. Litera g) a alineatului (1) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins: "g) prestãrile de servicii efectuate pentru nevoile directe ale navelor şi aeronavelor care efectueazã transporturi internaţionale de persoane şi de mãrfuri, precum şi pentru incarcatura lor;" 7. Dupã litera r) a articolului 11 se introduce litera s) cu urmãtorul cuprins: "s) livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii efectuate pentru forţele statelor membre NATO pentru uzul acestora sau al personalului civil insotitor ori pentru aprovizionarea popotelor lor sau cantinelor, în cazul în care aceste forte sunt destinate efortului comun de apãrare. În cazul în care bunurile nu sunt expediate sau transportate în afarã tarii şi pentru prestãrile de servicii, scutirea se acorda potrivit unei proceduri de restituire a taxei stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice." 8. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Amânarea exigibilitatii taxei pe valoarea adãugatã prevãzutã la alin. (1) se realizeazã astfel: a) beneficiarii prevãzuţi la alin. (1) au obligaţia sa achite în numele furnizorului taxa pe valoarea adãugatã direct la bugetul statului, la termenele prevãzute la alin. (1), sau sa compenseze aceasta taxa cu taxa de rambursat rezultatã din decontul lunii precedente depus la organele fiscale. Taxa pe valoarea adãugatã achitatã sau compensata devine deductibilã şi se înscrie în decontul de taxa pe valoarea adãugatã din luna respectiva. Cu suma achitatã sau compensata se va diminua corespunzãtor datoria fata de furnizor. În situaţia în care beneficiarii nu achitã sau nu compenseazã taxa pe valoarea adãugatã la termenele prevãzute la alin. (1), vor fi obligaţi sa plãteascã dobânzi şi penalitãţi de întârziere în cuantumul stabilit pentru neplata obligaţiilor fata de bugetul de stat; b) furnizorii vor inregistra ca taxa neexigibila taxa pe valoarea adãugatã aferentã livrãrilor prevãzute la alin. (1), pentru care nu mai au obligaţia de plata la bugetul de stat. În luna în care beneficiarii achitã sau compenseazã taxa pe valoarea adãugatã respectiva, taxa devine exigibilã, dar furnizorii îşi vor reduce corespunzãtor suma taxei colectate şi concomitent vor reduce datoria beneficiarilor consemnatã în conturile de clienţi. Furnizorii nu vor fi obligaţi la plata de dobânzi şi penalitãţi de întârziere pentru neplata în termen de cãtre beneficiari a sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã a carei exigibilitate a fost amânatã potrivit prevederilor alin. (1)." 9. Litera b) a alineatului (2) al articolului 22 se abroga. 10. Litera c) a alineatului (2) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins: "c) la data plãţii efective sau, dupã caz, la data compensãrii cu taxa pe valoarea adãugatã de rambursat din decontul lunii precedente, pentru operaţiunile prevãzute la art. 17." 11. Litera d) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins: "d) taxa pe valoarea adãugatã evidenţiatã în decontul privind taxa pe valoarea adãugatã, pentru operaţiunile prevãzute la art. 29 lit. D.d)-f);" 12. Litera e) a alineatului (5) al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins: "e) taxa pe valoarea adãugatã achitatã de beneficiar în numele furnizorului sau compensata cu taxa de rambursat din decontul lunii precedente, pentru operaţiunile prevãzute la art. 17." 13. Litera d) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins: "d) pentru deducerea prevãzutã la art. 22 alin. (5) lit. d), cu factura externa sau documentul care atesta plata prestatorului extern, în cazul plãţilor fãrã factura, şi nota contabila în care se consemneazã taxa pe valoarea adãugatã aferentã operaţiunilor respective, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilã;" 14. Litera e) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins: "e) pentru deducerea prevãzutã la art. 22 alin. (5) lit. e), cu facturi fiscale sau alte documente legal aprobate, emise pe numele sau de cãtre persoane impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, şi documentul care confirma achitarea taxei pe valoarea adãugatã sau, în cazul compensãrii, decontul privind taxa pe valoarea adãugatã aferent lunii precedente, din care rezulta taxa de rambursat, şi nota contabila prin care s-a efectuat compensarea." 15. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 27. - (1) Persoanele impozabile pot solicita ori rambursarea cu control anticipat, ori rambursarea cu control ulterior a diferenţei de taxa rãmase dupã compensarea efectuatã conform art. 26 alin. (1). (2) Rambursarea cu control anticipat se efectueazã de organele fiscale teritoriale în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii cererii de rambursare, pe baza verificãrilor efectuate de organele de control fiscal. (3) Rambursarea cu control ulterior se efectueazã de organele fiscale teritoriale în termen de 15 zile lucrãtoare de la data depunerii cererii de rambursare, pentru persoanele impozabile care se încadreazã în condiţiile stabilite prin normele de aplicare a prezentei legi, cu verificarea ulterioara efectuatã de organele de control fiscal în termen de maximum 1 an de la data rambursarii efective. Dacã se dovedeşte ca suma rambursata este gresita, organele fiscale pot solicita restituirea sumei respective în conformitate cu prevederile pentru taxa pe valoarea adãugatã neplatita. (4) Rambursarea taxei pe valoarea adãugatã poate fi solicitatã lunar." 16. Punctul 4 al literei D.c) a articolului 29 va avea urmãtorul cuprins: "4. maşinile industriale, utilajele, instalaţiile şi echipamentele care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi maşinile agricole şi mijloacele de transport destinate realizãrii de activitãţi productive, pe termen de 120 de zile de la data efectuãrii importului. De asemenea, se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale, pe termen de 60 de zile, pentru materiile prime care nu se produc în ţara sau sunt deficitare, importate în vederea realizãrii obiectului de activitate. Atestarea dreptului de a beneficia de suspendarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã în vama pentru importurile prevãzute la pct. 1, 2, 3 şi 4 se face în condiţii stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice." 17. Literele D.d)-D.f) ale articolului 29 vor avea urmãtorul cuprins: "d) taxa pe valoarea adãugatã aferentã operaţiunilor de leasing contractate cu locatori/finanţatori din strãinãtate se achitã de cãtre persoanele care nu sunt înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii urmãtoare celei în care este prevãzutã prin contract data de plata a ratelor şi/sau pe data de 25 a lunii urmãtoare celei în care au avut loc plati de avansuri. Persoanele impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã vor evidenţia taxa aferentã acestor operaţiuni, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilã, în decontul privind taxa pe valoarea adãugatã întocmit pentru luna în care este prevãzutã prin contract data pentru plata ratelor şi/sau luna în care au loc plati de avansuri. Dacã la expirarea contractului de leasing bunurile care au fãcut obiectul acestuia trec în proprietatea beneficiarului, taxa pe valoarea adãugatã datoratã pentru valoarea la care se face transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor respective se achitã la organele vamale; e) taxa pe valoarea adãugatã aferentã serviciilor contractate de beneficiari din România cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul în strãinãtate, pentru care locul prestãrii se considera a fi în România, potrivit art. 7 lit. c), exclusiv operaţiunile de leasing contractate cu locatori/finanţatori din strãinãtate, care sunt reglementate la lit. d), se achitã de cãtre persoanele care nu sunt înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, indiferent de statutul lor juridic, pe data de 25 a lunii urmãtoare celei în care a fost primitã factura externa sau pe data de 25 a lunii urmãtoare celei în care a fost efectuatã o plata fãrã factura cãtre prestatorul extern. În cazul persoanelor înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, taxa aferentã acestor operaţiuni se consemneazã în decontul privind taxa pe valoarea adãugatã, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilã, în luna în care a fost primitã factura externa sau a fost efectuatã o plata fãrã factura cãtre prestatorul extern; f) prevederile lit. e) se aplica şi serviciilor contractate de beneficiari din România cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul în strãinãtate pentru care locul prestãrii se considera a fi în România, potrivit art. 7 lit. a), b) şi d), în situaţia în care prestatorul extern nu şi-a desemnat un reprezentant fiscal în România;" 18. Litera D.h) a articolului 29 va avea urmãtorul cuprins: "h) în cazul persoanelor impozabile înregistrate ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, dacã din decontul privind taxa pe valoarea adãugatã din luna precedenta rezulta taxa de rambursat, acestea au dreptul sa compenseze aceasta suma cu suma datoratã potrivit prevederilor lit. c)." 19. Punctul 12 din anexa se abroga. ART. 6 <>Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, cu completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Punctul 7 subpunctul (12) din anexa nr. 2 va avea urmãtorul cuprins: "(12) construcţii hidrometrice, oceanografice, hidrometeorologice, hidrotehnice, de îmbunãtãţiri funciare, canale navigabile;" 2. Punctul 2 al literei B a anexei nr. 5 se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "2. terenurile care prin natura lor şi nu prin destinaţia data sunt improprii pentru agricultura sau silvicultura, inclusiv cele ocupate de iazuri, balti, lacuri de acumulare sau cai navigabile, cele folosite pentru activitãţile de apãrare impotriva inundatiilor, gospodãrirea apelor, hidrometeorologie, cele care contribuie la exploatarea surselor de apa, cele folosite ca zone de protecţie definite de <>Legea apelor nr. 107/1996 , cu modificãrile ulterioare, precum şi terenurile utilizate pentru exploatãrile din subsol, în mãsura în care nu afecteazã folosirea suprafeţei solului. Încadrarea terenurilor în aceste categorii se face de cãtre consiliile locale, prin hotãrâre;" 3. Litera B a anexei nr. 5 se completeazã cu un nou punct, punctul 5, care va avea urmãtorul cuprins: "5. terenurile aferente complexurilor hidrotehnice sau de navigaţie." ART. 7 <>Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002, se modifica dupã cum urmeazã: 1. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 39. - (1) Orice modificare adusã datelor iniţiale avute în vedere la eliberarea autorizaţiilor, conform art. 33, va fi adusã la cunostinta organului emitent al acestora de cãtre agenţii economici în cauza, în termen de 15 zile de la data înregistrãrii modificãrii. (2) Cesionarea ori înstrãinarea sub orice forma a acţiunilor, a pãrţilor sociale sau a activelor fixe ale societãţii comerciale autorizate, cu autorizaţie expiratã, anulatã ori suspendatã conform prevederilor prezentei legi va fi adusã la cunostinta organului emitent al autorizaţiilor cu cel puţin 60 de zile înainte de realizarea acestei operaţiuni, în vederea efectuãrii controlului financiar-fiscal. (3) Cesionarea ori înstrãinarea sub orice alta forma a acţiunilor, a pãrţilor sociale sau a activelor fixe ale societãţii comerciale autorizate, cu autorizaţie expiratã, anulatã ori suspendatã se va putea face numai dupã ce s-au achitat la bugetul de stat toate obligaţiile fiscale sau dupã ce persoana care urmeazã sa preia societatea comercialã a confirmat posibilitatea plãţii tuturor debitelor cãtre bugetul de stat prin depunerea unei scrisori de garanţie bancarã." 2. Litera s) a alineatului (1) al articolului 52 va avea urmãtorul cuprins: "s) practicarea de preţuri de vânzare mai mici decât preţurile minime stabilite pe produse, potrivit prezentei legi, la care se adauga taxa pe valoarea adãugatã." ART. 8 (1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe, îşi înceteazã aplicabilitatea scutirile de la plata taxelor vamale, prevãzute la: a) <>art. 19 alin. (1) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 ; b) <>art. 10 alin. (1) lit. n) din Legea nr. 42/1990 pentru cinstirea eroilor-martiri şi acordarea unor drepturi urmaşilor acestora, rãniţilor, precum şi luptãtorilor pentru victoria Revoluţiei din decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; c) pct. 9 din anexa nr. 6 la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.114/2001 , cu excepţia prevederilor paragrafului 2. (2) Prevederile alin. (1) se aplica bunurilor prevãzute la urmãtoarele poziţii tarifare din Tariful vamal de import al României: a) poziţia tarifara 87.02 - autovehicule pentru transportul de minimum 10 persoane, inclusiv soferul; b) poziţia tarifara 87.03 - autoturisme şi alte autovehicule, în principal concepute pentru transportul persoanelor, altele decât cele de la poziţia tarifara 87.02, inclusiv maşinile de tipul "break" şi maşinile de curse; c) poziţia tarifara 87.04 - autovehicule pentru transportul mãrfurilor; d) poziţia tarifara 87.11 - motociclete, inclusiv mopede, cu sau fãrã atas, cu excepţia bicicletelor cu motor, bicicletelor cu motor auxiliar şi ataselor. (3) Dispoziţiile alin. (1) se aplica pana la data de 31 decembrie 2003 inclusiv. ART. 9 Alineatul (1) al articolului 62 din <>Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 3 august 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 62. - (1) Contribuabilii au obligaţia sa completeze şi sa depunã la organul fiscal competent o declaraţie de venit global, precum şi declaraţii speciale, pana la data de 15 mai a anului urmãtor celui de realizare a venitului." ART. 10 (1) Sumele reprezentând taxele de dezvoltare cuprinse în tarifele pentru energia electrica şi termica prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 din 10 august 1994, aprobatã prin <>Legea nr. 136/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vireazã de cãtre agenţii economici prevãzuţi la <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 136/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la bugetul de stat, lunar, pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care acestea se încaseazã. (2) Taxele prevãzute la alin. (1) se declara lunar, pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care acestea se încaseazã, pe formularul stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice. ART. 11 (1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Finanţelor Publice vireazã la bugetul de stat: a) sumele încasate din recuperarea creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala, derulata înainte de 31 decembrie 1989, conform <>Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea în vederea recuperãrii creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internationala, derulata înainte de 31 decembrie 1989; b) sumele rezultate din rambursarea împrumuturilor acordate din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, în baza urmãtoarelor acte normative: <>Hotãrârea Guvernului nr. 745/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, a sumei de 30 miliarde lei pentru finanţarea producţiei de tractoare fabricate de Societatea Comercialã "Tractorul - UTB" - S.A. Braşov; <>Hotãrârea Guvernului nr. 898/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, a sumei de 50.475 milioane lei pentru finanţarea investiţiei "Turnatorie de tuburi de presiune din fonta ductila la Societatea Comercialã <<Sidermet>> S.A. Calan, judeţul Hunedoara", cu modificãrile ulterioare; <>Hotãrârea Guvernului nr. 899/1997 privind alocarea, din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, a sumei de 42 miliarde lei pentru finanţarea investiţiei "Turnatorie de tuburi la Societatea Comercialã <<Siderurgica>> - S.A. Hunedoara"; <>Hotãrârea Guvernului nr. 935/1997 privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului a sumei de 6 miliarde lei pentru finanţarea producţiei de tractoare fabricate la Societatea Comercialã "Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc; <>Hotãrârea Guvernului nr. 880/1997 privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului a sumei de 37 miliarde lei pentru finanţarea liniei tehnologice pentru elaborarea şi turnarea semifabricatelor din oţel pentru producţia de profiluri şi ţevi la Societatea Comercialã "C.S. Resita" - S.A., inclusiv dobânzile şi majorãrile de întârziere aferente acestora; c) sumele nete obţinute din reactivarea şi rambursarea obligaţiilor agenţilor economici reprezentând credite bancare pentru investiţii, preluate în contul datoriei publice în baza <>Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiarã a obligaţiilor statului rãmase neregularizate la 31 decembrie 1990 şi preluarea de cãtre stat şi bãncile comerciale a pierderilor înregistrate în anii 1989 şi 1990 de agenţii economici cu capital de stat, precum şi a creditelor bancare neperformante; d) sumele încasate din rambursarea ratelor la împrumuturile acordate populaţiei de Casa de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. S.A. în limita depozitului de 5 miliarde lei constituit din sumele încasate în contul special deschis la nivelul economiei din cota de 50% din vânzãrile de locuinţe din fondul locativ de stat, în temeiul prevederilor <>Legii nr. 67/1992 privind constituirea unui depozit în lei la C.E.C. în vederea creditarii construcţiilor de locuinţe şi ale <>Legii nr. 79/1992 cu privire la constituirea şi utilizarea fondului special din sumele încasate din vânzarea locuinţelor construite din fondurile statului, inclusiv dobânzile aferente acestora. (2) Virarea la bugetul de stat a sumelor prevãzute la alin. (1) se efectueazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice în termen de 5 zile lucrãtoare de la încasarea acestora. (3) Disponibilitãţile din sursele prevãzute la alin. (1), existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe în contul curent general al trezoreriei statului, se vireazã la bugetul de stat. (4) Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa administreze în cadrul contului curent general al Trezoreriei statului, prin conturi distincte, urmãtoarele: a) fondul de risc constituit în baza prevederilor art. 26 alin. (3), art. 30 alin. (2) şi <>art. 40 alin. (2) din Legea datoriei publice nr. 81/1999 ; b) Fondul de contrapartida constituit în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 794/1997 privind constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de contrapartida; c) fondul distinct constituit conform <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 42/1994 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în valoare de 175,6 milioane dolari, destinat finanţãrii proiectului de reabilitare a sectorului petrolier, semnat la Washington la 1 iunie 1994, aprobatã prin <>Legea nr. 126/1994 , cu modificãrile ulterioare; d) comisionul de risc constituit conform art. III din anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 34/1996 pentru ratificarea unor acorduri de împrumut şi de garanţie externe şi a unor amendamente la un acord de împrumut extern, aprobatã prin <>Legea nr. 22/1997 , aferent Acordului de împrumut dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare destinat Proiectului pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului; e) fondul de risc constituit conform <>art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 37/1997 pentru ratificarea Acordului de împrumut Programul de dezvoltare a utilitãţilor municipale, etapa a II-a, dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 4 august 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 186/2001 ; f) sumele încasate în baza <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2000 privind unele mãsuri pentru diminuarea datoriei publice interne, aprobatã prin <>Legea nr. 315/2001 , reprezentând venituri virate de ministerele de resort şi de Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului din vânzarea acţiunilor emise de societãţile comerciale şi din dividende, precum şi de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare din valorificarea activelor bancare neperformante, rãmase dupã deducerea cheltuielilor prevãzute în bugetele acestor instituţii şi efectuate în conformitate cu prevederile legale în vigoare; g) sumele rezultate din operaţiuni de încasãri şi plati în lei, aferente contractelor de export şi import cu decontare prin conturile de cliring, barter şi cooperare economicã, reglementate de <>Hotãrârea Guvernului nr. 555/1992 privind derularea operaţiunilor financiare de import-export în cadrul acordurilor guvernamentale cu decontare în conturile de cliring, barter şi cooperare economicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Ordonanta Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operaţiunilor de import-export care se deruleazã prin cliring, barter şi cooperare economicã internationala în baza acordurilor comerciale şi de plati guvernamentale, aprobatã prin <>Legea nr. 127/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (5) Bugetele de venituri şi cheltuieli pe anul 2003 pentru activitãţile finanţate integral din venituri proprii, aprobate pe lângã Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor şi de Ministerul Afacerilor Externe, sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta. ART. 12 <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2002, se modifica dupã cum urmeazã: 1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - (1) Agenţii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum şi instituţiile publice care încaseazã impozite, taxe, amenzi, dobânzi, penalitãţi de întârziere şi penalitãţi şi alte obligaţii de plata sunt obligaţi sa accepte încasãri şi prin intermediul cardurilor de debit şi al cardurilor de credit, începând cu data de 1 ianuarie 2004. (2) În anul 2003, începând cu 1 iulie, prevederile prezentei ordonanţe de urgenta se aplica experimental de cãtre instituţiile publice şi agenţii economici prevãzuţi la alin. (1). (3) Începând cu 1 iulie 2003 persoanele juridice care realizeazã acte şi fapte de comerţ şi depãşesc o anumitã cifra de afaceri, stabilitã prin hotãrâre a Guvernului, vor accepta ca mijloc de plata şi cardurile de debit şi cardurile de credit." 2. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins: "(5) Bãncile acceptante prevãzute la alin. (1) vor întreprinde mãsurile corespunzãtoare pentru asigurarea infrastructurii şi a dotãrilor proprii în vederea ordonarii plãţilor pe card prin intermediul mijloacelor moderne de plata şi realizarea transferului între contul de card şi contul beneficiarilor sumelor plãtite, pana la datele prevãzute la art. 1 alin. (1) şi (2)." 3. Litera a) a alineatului (2) al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins: "a) utilizarea de cãtre unitãţile prevãzute la art. 1 a unor terminale de plata care nu sunt procurate conform art. 2 alin. (1);". ART. 13 (1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Guvernul va aproba completarea şi modificarea instrucţiunilor privind metodologia de calcul referitoare la impozitul pe profit. (2) Prevederile art. II se aplica în ceea ce priveşte calculul profitului impozabil începând cu anul fiscal 2003. (3) Prevederile art. IV intra în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Partea I. (4) Persoanele fizice pentru care prin prezenta ordonanta s-a instituit obligaţia completãrii şi depunerii declaraţiei de înregistrare fiscalã sunt obligate sa se conformeze în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe. (5) Calitatea de plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã în cazul plãtitorilor de impozite şi taxe prevãzuţi la <>art. 9 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 , republicatã, astfel cum a fost modificatã şi completatã prin prezenta ordonanta, înregistraţi în evidenta Ministerului Finanţelor Publice, înceteazã cu data de întâi a lunii urmãtoare intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe. Scoaterea din evidenta ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã se face de cãtre organele fiscale în evidenta cãrora sunt înregistraţi, conform procedurii aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice. (6) Datele privind vectorul fiscal al plãtitorilor de impozite şi taxe aflaţi în evidenta Ministerului Finanţelor Publice la data de 31 decembrie 2002 vor fi înregistrate în aceasta evidenta pe baza informaţiilor din "Declaraţia privind obligaţiile de plata la bugetul de stat" pe luna decembrie 2002. (7) Datele privind vectorul fiscal al plãtitorilor de impozite şi taxe se notifica acestora şi rãmân definitive prin nedepunerea declaraţiei de menţiuni potrivit alin. (8). (8) În cazul existenţei unei neconcordante între datele privind vectorul fiscal notificate şi situaţia realã, plãtitorii de impozite şi taxe vor comunica modificãrile organului fiscal prin depunerea unei declaraţii de menţiuni în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii. (9) Modificãrile ulterioare în datele privind vectorul fiscal se declara potrivit prevederilor <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta. (10) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga prevederile art. 72 alin. (1) lit. a) şi b) şi prevederile <>art. 72^1 din Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (11) Prevederile art. V intra în vigoare începând cu data de 1 martie 2003. În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prevederilor art. V, Guvernul va aproba completarea şi modificarea Normelor de aplicare a <>Legii nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 598/2002 , cu modificãrile ulterioare. ART. 14 Dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe se vor republica: a) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat, aprobatã prin <>Legea nr. 720/2001 , cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta; b) <>Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta; c) <>Ordonanta Guvernului nr. 68/1997 privind procedura de întocmire şi depunere a declaraţiilor de impozite şi taxe, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; d) <>Ordonanta Guvernului nr. 82/1998 privind înregistrarea fiscalã a plãtitorilor de impozite şi taxe, republicatã, cu modificãrile aduse prin prezenta ordonanta; e) <>Legea nr. 345/2002 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile ulterioare; f) <>Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; g) <>Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; h) <>Ordonanta Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 493/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dându-se textelor o noua numerotare. PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE Contrasemneazã:
────────────────
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Bucureşti, 30 ianuarie 2003.
Nr. 36.
ANEXA 1
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR
VENITURI ŞI CHELTUIELI
potrivit Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000
privind regimul metalelor preţioase în România,
cu modificãrile ulterioare
- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori Program 2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────
VENITURI - TOTAL 36.000.000
taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe
şi autorizaţii de funcţionare 10.000.000
Venituri din prestãri de servicii 20.000.000
Alte venituri 6.000.000
CHELTUIELI - TOTAL 36.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITĂŢI PUBLICE*) 36.000.000
CHELTUIELI CURENTE 30.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL 12.000.000
CHELTUIELI MATERIALE ŞI SERVICII 18.000.000
CHELTUIELI DE CAPITAL 6.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────
*) Detalierea pe articole şi alineate se face de ordonatorul principal de credite.
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
VENITURI ŞI CHELTUIELI
potrivit art. II alin. (3) şi (4) din Ordonanta Guvernului
nr. 33/1996 pentru îmbunãtãţirea regimului de impunere şi de
utilizare a taxelor consulare încasate în strãinãtate
de cãtre reprezentantele diplomatice ale României,
aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 33/1997
- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori Program 2003
──────────────────────────────────────────────────────────────────
VENITURI - TOTAL 40.000.000
taxe consulare pentru servicii prestate
în regim de urgenta 40.000.000
CHELTUIELI - TOTAL 40.000.000
Partea I SERVICII PUBLICE GENERALE
AUTORITĂŢI PUBLICE 40.000.000
CHELTUIELI CURENTE 40.000.000
CHELTUIELI DE PERSONAL*) 40.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────
────────
*) Detalierea pe articole şi alineate se face de ordonatorul principal de credite.
NOTA:
Numãrul maxim de posturi aprobat pe anul 2003 pentru Ministerul Afacerilor Externe se suplimenteaza cu 37 de posturi pentru serviciul exterior, în vederea asigurãrii cu personal a Misiunii Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, precum şi a Misiunii României la NATO, potrivit structurii aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
───────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.